קצת ארוך אבל יסודי
http://www.maharitz.co.il/?CategoryID=317&ArticleID=917
אשמח לדעת במה המדובר, כי חסום לי.
זה אתר כשר?
קצת ארוך אבל יסודי
http://www.maharitz.co.il/?CategoryID=317&ArticleID=917
יש מצב להביא טעימה?
לענ"ד זו דרך יותר "הגיונית". הדרך בה נוקטים: הלכות, פרק, הלכה - היא כמו רכבת של קרונות, בה עוברים שלב אחר שלב מהכלל אל הפרט וכן הלאה. אבל באמרנו/כתבנו פ"א מהלכה פלונית כבר הגענו לשלב מתקדם ולא נותר לנו רק לומר את ההלכה.תמיד הפריע לי מי קבע את הסדר הזה...
לא התכוונתי לומר שזו סיבה להוסיף גרש.גם אם כן, זו לא סיבה להוסיף גרש!
לענ"ד זו דרך יותר "הגיונית". הדרך בה נוקטים: הלכות, פרק, הלכה - היא כמו רכבת של קרונות, בה עוברים שלב אחר שלב מהכלל אל הפרט וכן הלאה. אבל באמרנו/כתבנו פ"א מהלכה פלונית כבר הגענו לשלב מתקדם ולא נותר לנו רק לומר את ההלכה.
אם ההסבר לא מספק, ננסה (כתוספת) את ההסבר הבא:
הרמב"ם ז"ל חילק את ספרו "משנה תורה" לי"ד ספרים, כל ספר ל"הלכות", וכל "הלכה" לפרקים. יותר מכך הוא לא חילק. החלוקה ל"הלכות" שבתוך הפרקים נעשתה מאוחר יותר (ומכאן גם שינויי החלוקה בין זו שבדפוסים האחרונים לזו שבכתה"י הקדמונים, ששוחזרה ברמב"ם פרנקל). כך שבתחלה מדברים על הכתובת ה"אמתית" פרק פלוני של הלכה פלונית, אח"כ מוסיפים ומפרטים לפי חלוקה יותר מלאכותית (עם מותר לקרוא לה כך)..
ושוחזרה ביתר דיוק במהדורת "אור וישועה".ששוחזרה ברמב"ם פרנקל
במה יתירה מהדורה זו על מהדורת פרנקל?ביתר דיוק
הרבה יותר מדוייקת על פי כתבי יד תימנים עתיקיםבמה יתירה מהדורה זו על מהדורת פרנקל?
כמדומני שהיא ניסתה להשאר בנוסח הדפוס האחרון (ורשה-וילנה) בכל הנוגע לשינויים לא מהותיים. במה שנוגע לשינויים מהותיים היא התססה על המקורות היותר מהימנים - כתבי יד תימניים. דפוסים ראשונים - לא זכור לי שקבלו שם את הבכורה.מהדורת פרנקל התבססה בעיקר על הדפוסים הראשונים, גם במקומות שברור שהנוסח הוא שגוי, ואת הנוסחאות מכתבי היד שמו בסוף בילקוט שינויי נוסחאות
הבעת דעה על העמדה הנגדית שהיא "שגויה לחלוטין" הרי היא סתירה להכרזה ש"אין מה להתווכח".לגבי הטענה שלך על הנוחות שבשיטה הישנה, לדעתי אין מה להתווכח איתך, אתה תישאר בעמדתך למרות שהיא שגויה לחלוטין
במה יתירה מהדורה זו על מהדורת פרנקל?
וכן, החלוקה לקטעים מדויקת ע"פ כתבי יד.הרבה יותר מדוייקת על פי כתבי יד תימנים עתיקים
הלא גם ברמב"ם פרנקל עשו כן (בסימון אך לא במיספור כדי שהלומדים יוכלו להתאים עם כל מפרשי הרמב"ם וכו').וכן, החלוקה לקטעים מדויקת ע"פ כתבי יד.
כאן תמצאו בע"ה תשובות:הלא גם ברמב"ם פרנקל עשו כן (בסימון אך לא במיספור כדי שהלומדים יוכלו להתאים עם כל מפרשי הרמב"ם וכו').
ל"אור וישועה" יש כתבי יד שלא היו לפני עורכי מהד' הרב פרנקל?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: