על אלה אני בוכיהבשעה שצישינסקי עצמו אומר ברורות שהוא לוקח רק את הקריטריונים המהותיים.
על אלה אני בוכיהבשעה שצישינסקי עצמו אומר ברורות שהוא לוקח רק את הקריטריונים המהותיים.
אז האשכול נועד בשביל מי שלא מבינים ורוצים שיסבירו להם לאט.אלו שקראו את המענה של צישינסקי פשוט לא מבינים מה השיח כאן.
מישהו אמר לא לדבר לגופו של ניק?אז האשכול נועד בשביל מי שלא מבינים ורוצים שיסבירו להם לאט.
ודומני שלא מונית כנציג היח"צ של צישינסקי ומכון קיויתי או כמנהל אשכול זה ומשום כך אין בסמכותך לקבוע איזו שאלה מותר לשאול ואיזה ניסוח הוא הנכון.
אנשים יעלו שאלות כרצונם בשפה מכובדת והנציג יענה.
סליחה שאני מתערב,אז האשכול נועד בשביל מי שלא מבינים ורוצים שיסבירו להם לאט.
ודומני שלא מונית כנציג היח"צ של צישינסקי ומכון קיויתי או כמנהל אשכול זה ומשום כך אין בסמכותך לקבוע איזו שאלה מותר לשאול ואיזה ניסוח הוא הנכון.
אנשים יעלו שאלות כרצונם בשפה מכובדת והנציג יענה.
השיח פה בחלקו לא עניני בכלל. (גם לפני התשובה של @קויתי שאז היה הרבה השמצות, והפלא שגם אחרי)אלו שקראו את המענה של צישינסקי פשוט לא מבינים מה השיח כאן.
אני שמחה מאוד שיש לתמר ה ידע והכרות עם השטח.חורגת ממנהגי ועונה כי התוקפנות כלפי ניקית שמדברת מידע ונסיון רב בשדה הטיפולי לא מקובלת עלי.
ממכרותי שלומדות באקדמיה עו"ס, קלינאות ורפואה והתקבלו בקלות במסגרת התוכנית החדשה לקדם חרדים באקדמיה.מאיזה ידע את מדברת?
אם הבנת את ההקשר, אז אמרתי, שיכול להיות שלכך התכוון צישינסקי- שלאו דוקא המאמרים באנגלית הם אלו שמוסיפים לך חכמה.ואיך יקרא מאמרים וחידושים מקצועיים שרובם באנגלית?
לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית למשל חייבים לעבור מבחן מתא"ם שהוא מבחן קשה מאד וכולו באנגלית וכדי לנסות לעבור אותו צריכים ללמוד בקורס של מספר חודשים (בדומה לפסיכומטרי).
אז לפני שאת עונה בנימה כזו תוקפנית תדעי שיש פה אנשים שמדברים מידיעה גם אם הם לא מנופפים בה בראש כל חוצות.
(הם פשוט ענווים וממשיכים לענות פה בעדינות, מקצועיות ואורך רוח. הלוואי ואזכה למדרגתם).
?טמפרמנטים
תמיד חרדי יכל להתקבל. היום בניגוד לפעם יש להם מקומות לימוד נפרדים ומכינות.התוצאה היא היום שחרדי יכול להתקבל ויש הקלות!
ועדיין, צישינסקי וצוותו יוכלו אם ירצו להשיב לשואלים.שיח פה בחלקו לא עניני בכלל. (גם לפני התשובה של @קויתי שאז היה הרבה השמצות, והפלא שגם אחרי)
אפשר לא להסכים עם כל דבריו,
אפשר לשאול שאלות, ואפי' נוקבות.
אבל בשיח מכבד (זה לא אומר לכתוב הרב החשוב.. או שאר דברים כאלה...)
לדוגמא ברור לכולם שאם מישהו היה כותב, "תשמעו, הרעיון של קויתי גאוני, אבל כיון שהרב צישינסקי ינק גם מהתורה הקדושה או כיון שהוא עם זקן או שהוא הולך לטיש בליל שבת, אני פשוט לא סומך עליו.... אם זה היה פרופ' היה על מה לדבר...."
זה ברור שזה לא בא בחשבון...
כך חלק מההתקפות פה על קויתי ממש לא עניניות.
אני חושב שקויתי הבהיר בדיוק מה התחום שלהם, מה הגזרה שלהם, הם לא באו להחליף את כל עולם הרפואה הנפשית.
מבחנתי זה יותר
מוזמנת לחזור אחורה ולראות על מה כתבתי.מישהו אמר לא לדבר לגופו של ניק?
ולכן אכפת לה כמה כסף יש לצישיסקי?לגבי הניקית שעליה "חירפתי נפשי", היא מצטנעת כאן אבל אני יודעת כמה נסיון ואישיות יש לה.
בעברית קוראים לזה תשאלו שאלות ואל תתקיפו שלא מן הענין.אין לשום ניק אחר פה סמכות להכתיב לאחרים נוסח שאלה ולחלק ציונים על מקצועיות השאלה. בעברית קוראים לזה סתימת פיות.
לא נכוןשואלים שאלות בשפה נכבדת
התכוונתי שנכון שצריך לשכלל גם התאמה מבחינה אישית מעבר להתאמה מבחינה לימודית
ודאי שתמידתמיד חרדי יכול להתקבל.
זה בדיוק מה שהיא עשתה.לשאול גם היא יכולה כמו כולנו
האם בשאלה מדוע חלק מן הפרקטיקום הוא בצפיה יש מתקפה? שאלה נטו ובכל זאת השואל זכה להתקפה ועוד ממי שלא מונה לייצג את צישינסקי.בעברית קוראים לזה תשאלו שאלות ואל תתקיפו שלא מן הענין
נכוןועדיין, צישינסקי וצוותו יוכלו אם ירצו להשיב לשואלים.
אני יכתוב בצורה עניינית בדרך שאני רואה לנכוןיופי.
אז תכתוב:
1. אני אישית לא סומך על שיקול דעתו של צישינסקי,
2. מבקש לדעת מה הם הקריטריונים של ארה"ב באוניברסיטה פלונית.
זה לגיטימי. מותר לך.
אבל בלי להניף תגליות של מסמכים בשעה שהוא לא אומר אחרת
ועוד יותר, הוא אומר אותם במפורש - אם רק קראת את דבריו ברוח נכונה ומתוך רצון לשמוע.
סליחה שאני ככה מגיב לך... אבל אתה רק כדוגמא.
יש כאן כמה שעושים רעשי רקע עם עיוותי נתונים חמורים, או שמציגים עמדות
באופן שאינם כשפת הדיון הענייני וכדבר איש אל רעהו.
אלו שקראו את המענה של צישינסקי פשוט לא מבינים מה השיח כאן.
מוחהאבל האובסיסיביות שלה גם קצת תוקפנית בחלקה ולא מחמיאה למי שנמצאת בשטח.
זו מדינה דמוקרטית. מותר למי שלא הבין לשאול שוב.והם כבר ענו בארוכה (אם כי תמיד יש שאלות על התשובה)
אבל יש כאלה שלא קראו (או שלא מבינים) את התשובה
בעיני השואל שאלתו עניינית בפרט שלא כתב לגופו של ניק או אדם כלשהו. שאל שאלה.אגב לבקש ממישהו לנהל דיון עניני, זה ממש לא סתימת פיות!
לציין למישהו שכבר ענו על השאלה שלו, זה לא סתימת פיות!
יש הבדל מהותי בין המהדורה האנגלית של הספר למהדורה העברית?בנוסף, כתב וערך את המהדורה העברית של רב המכר 'בוחרים להרגיש טוב' (Feeling Good) מאת ד"ר דייויד ברנס, על הגישה הקוגניטיבית.
כמדומני שאפשר לבדוק באתר הספריה הלאומית מהדורות נוספות לכותר.יש הבדל מהותי בין המהדורה האנגלית של הספר למהדורה העברית?
במהדורה העברית שלפניי אני רואה רק את שמו של ד"ר ניר עישר כמתרגם מדעי עם הערות בשוליים פה ושם.
לא מוזכר שם שמות נוספים בעריכה או בתרגום
יש מהדורה עברית נוספת שאינני מכיר?
אכן.אני גם חושב שהודעה לגופו של ניק
(כמובן חוץ מקויתי, זה הנושא, ובא על דעת זה)
לא בסדר, וחייב להיות מנוסח בנוסח מכבד, ובודאי שלא לפגוע.
ברוב המקרים אפשר לכתבו את אותם דברים רק בצורה מכבדת, ומתי שלא, כנראה שאפשר לוותר על ההודעה....
זה שאלה, בדיחה או חידה?קיוויתי סיפר שאין לו יכולות כלכליות כמו לאקדמיה, קצת מתמיה למי שמלמד דרך הקלטות.
שיעור קצר בכלכלהזה שאלה, בדיחה או חידה?
מתי תשימו לב שיש כאלו שלא באו לשאול שאלות?
וודאי לא בצורה מכבדת?
גם אני התפלאתי ובשיחת מבוא הוא ספר על כך שאינו חתום על הספר אך הוא המתרגם והעורך הראשי (היו עוד אך הוא בעיקר)יש הבדל מהותי בין המהדורה האנגלית של הספר למהדורה העברית?
במהדורה העברית שלפניי אני רואה רק את שמו של ד"ר ניר עישר כמתרגם מדעי עם הערות בשוליים פה ושם.
לא מוזכר שם שמות נוספים בעריכה או בתרגום
יש מהדורה עברית נוספת שאינני מכיר?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קז
א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי: