דרוש מידע רגע לפני רישום: בבקשה מידע על תחום הטיפול הרגשי

מצב
הנושא נעול.

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אלו שקראו את המענה של צישינסקי פשוט לא מבינים מה השיח כאן.
אז האשכול נועד בשביל מי שלא מבינים ורוצים שיסבירו להם לאט.
ודומני שלא מונית כנציג היח"צ של צישינסקי ומכון קיויתי או כמנהל אשכול זה ומשום כך אין בסמכותך לקבוע איזו שאלה מותר לשאול ואיזה ניסוח הוא הנכון.
אנשים יעלו שאלות כרצונם בשפה מכובדת והנציג יענה.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אז האשכול נועד בשביל מי שלא מבינים ורוצים שיסבירו להם לאט.
ודומני שלא מונית כנציג היח"צ של צישינסקי ומכון קיויתי או כמנהל אשכול זה ומשום כך אין בסמכותך לקבוע איזו שאלה מותר לשאול ואיזה ניסוח הוא הנכון.
אנשים יעלו שאלות כרצונם בשפה מכובדת והנציג יענה.
מישהו אמר לא לדבר לגופו של ניק?

ובהקשר לבוגרת האקדמיה שהגנת עליה בחירוף נפש, מומלץ לקרוא את שלל ההכפשות ה"לא ענייניות" שכתבה מתחילת האשכול. ביניהם על ענייני כספים וכו'.
ואם זו נקראת ענוה, גאוה מה היא?

לשאול גם היא מוזמנת, בדיוק כמו כולם. לענות פחות.

די, נמאס כבר מהסגנון הזה. אנשים תתחילו לשאול שאלות ענייניות, ו מ כ ב ד ו ת.
 
נערך לאחרונה ב:

יוסי123

משתמש סופר מקצוען
אז האשכול נועד בשביל מי שלא מבינים ורוצים שיסבירו להם לאט.
ודומני שלא מונית כנציג היח"צ של צישינסקי ומכון קיויתי או כמנהל אשכול זה ומשום כך אין בסמכותך לקבוע איזו שאלה מותר לשאול ואיזה ניסוח הוא הנכון.
אנשים יעלו שאלות כרצונם בשפה מכובדת והנציג יענה.
סליחה שאני מתערב,
אבל כאחד שלא קשור לקיותי, לא מתכוון ללמוד שם, ואדרבה אישית לכל מיני מטפלים שהורסים נשמות ישראל... (מהיכרות אישית).
אני מסכים עם @שלמה12
אלו שקראו את המענה של צישינסקי פשוט לא מבינים מה השיח כאן.
השיח פה בחלקו לא עניני בכלל. (גם לפני התשובה של @קויתי שאז היה הרבה השמצות, והפלא שגם אחרי)
אפשר לא להסכים עם כל דבריו,
אפשר לשאול שאלות, ואפי' נוקבות.
אבל בשיח מכבד (זה לא אומר לכתוב הרב החשוב.. או שאר דברים כאלה...)
לדוגמא ברור לכולם שאם מישהו היה כותב, "תשמעו, הרעיון של קויתי גאוני, אבל כיון שהרב צישינסקי ינק גם מהתורה הקדושה או כיון שהוא עם זקן או שהוא הולך לטיש בליל שבת, אני פשוט לא סומך עליו.... אם זה היה פרופ' היה על מה לדבר...."
זה ברור שזה לא בא בחשבון...
כך חלק מההתקפות פה על קויתי ממש לא עניניות.

אני חושב שקויתי הבהיר בדיוק מה התחום שלהם, מה הגזרה שלהם, הם לא באו להחליף את כל עולם הרפואה הנפשית.
מבחנתי זה יותר דומה למשפחת גרין (מהכוויות) שלא באו להחליף את כל עולם הרפואה ולא לעשות ניתוחים... אלא שבענינינו זה הרבה יותר, שהרי הרב צישינסקי עצמו למד אקדמיה....
 

שירבירשירי

משתמש פעיל
חורגת ממנהגי ועונה כי התוקפנות כלפי ניקית שמדברת מידע ונסיון רב בשדה הטיפולי לא מקובלת עלי.
אני שמחה מאוד שיש לתמר ה ידע והכרות עם השטח.
ניכר מבין מילותיה.
אבל האובסיסיביות שלה גם קצת תוקפנית בחלקה ולא מחמיאה למי שנמצאת בשטח.
מאיזה ידע את מדברת?
ממכרותי שלומדות באקדמיה עו"ס, קלינאות ורפואה והתקבלו בקלות במסגרת התוכנית החדשה לקדם חרדים באקדמיה.
וכן שירה בירה- גם אני, אי אז, שהתקשרתי לאו"פ ושאלתי אותה על תואר שני , האחראית באו"פ אמרה לי נכון שיש טמפרמנטים ומבחנים אבל בכנות-זה עובר די מהר.
התוצאה היא היום שחרדי יכול להתקבל ויש הקלות!

ואיך יקרא מאמרים וחידושים מקצועיים שרובם באנגלית?
לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית למשל חייבים לעבור מבחן מתא"ם שהוא מבחן קשה מאד וכולו באנגלית וכדי לנסות לעבור אותו צריכים ללמוד בקורס של מספר חודשים (בדומה לפסיכומטרי).
אז לפני שאת עונה בנימה כזו תוקפנית תדעי שיש פה אנשים שמדברים מידיעה גם אם הם לא מנופפים בה בראש כל חוצות.
(הם פשוט ענווים וממשיכים לענות פה בעדינות, מקצועיות ואורך רוח. הלוואי ואזכה למדרגתם).
אם הבנת את ההקשר, אז אמרתי, שיכול להיות שלכך התכוון צישינסקי- שלאו דוקא המאמרים באנגלית הם אלו שמוסיפים לך חכמה.
אולי לצישינסקי יש מאמרים בעברית שלומדים משם?
לא יודעת, יכול להיות.
 
נערך לאחרונה ב:

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
?
התוצאה היא היום שחרדי יכול להתקבל ויש הקלות!
תמיד חרדי יכל להתקבל. היום בניגוד לפעם יש להם מקומות לימוד נפרדים ומכינות.
שיח פה בחלקו לא עניני בכלל. (גם לפני התשובה של @קויתי שאז היה הרבה השמצות, והפלא שגם אחרי)
אפשר לא להסכים עם כל דבריו,
אפשר לשאול שאלות, ואפי' נוקבות.
אבל בשיח מכבד (זה לא אומר לכתוב הרב החשוב.. או שאר דברים כאלה...)
לדוגמא ברור לכולם שאם מישהו היה כותב, "תשמעו, הרעיון של קויתי גאוני, אבל כיון שהרב צישינסקי ינק גם מהתורה הקדושה או כיון שהוא עם זקן או שהוא הולך לטיש בליל שבת, אני פשוט לא סומך עליו.... אם זה היה פרופ' היה על מה לדבר...."
זה ברור שזה לא בא בחשבון...
כך חלק מההתקפות פה על קויתי ממש לא עניניות.

אני חושב שקויתי הבהיר בדיוק מה התחום שלהם, מה הגזרה שלהם, הם לא באו להחליף את כל עולם הרפואה הנפשית.
מבחנתי זה יותר
ועדיין, צישינסקי וצוותו יוכלו אם ירצו להשיב לשואלים.
אין לשום ניק אחר פה סמכות להכתיב לאחרים נוסח שאלה ולחלק ציונים על מקצועיות השאלה. בעברית קוראים לזה סתימת פיות.
מישהו אמר לא לדבר לגופו של ניק?
מוזמנת לחזור אחורה ולראות על מה כתבתי.
אגב, גם לי נמאס שאנשים שואלים שאלות בשפה נכבדת וממתינים לתשובת קיויתי אך עד לקבלתה זוכים לשטף "מחמאות" מניקים אחרים על כך שהעזו לשאול.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לגבי הניקית שעליה "חירפתי נפשי", היא מצטנעת כאן אבל אני יודעת כמה נסיון ואישיות יש לה.
ולכן אכפת לה כמה כסף יש לצישיסקי?
חוץ מזה שאף אחד לא שאל אותה. לשאול גם היא יכולה כמו כולנו. [מה שהיא לא כ"כ עושה.]
אין לשום ניק אחר פה סמכות להכתיב לאחרים נוסח שאלה ולחלק ציונים על מקצועיות השאלה. בעברית קוראים לזה סתימת פיות.
בעברית קוראים לזה תשאלו שאלות ואל תתקיפו שלא מן הענין.
שואלים שאלות בשפה נכבדת
לא נכון
 

שירבירשירי

משתמש פעיל
התכוונתי שנכון שצריך לשכלל גם התאמה מבחינה אישית מעבר להתאמה מבחינה לימודית
תמיד חרדי יכול להתקבל.
ודאי שתמיד
ואחזור שוב- היום בקלות רבה יותר.
ואת זה אני רואה בשטח.
בנות שגרדו 80 במתמטיקה התקבלו לאקדמיה ללא מכינה לא באופ.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לשאול גם היא יכולה כמו כולנו
זה בדיוק מה שהיא עשתה.
בעברית קוראים לזה תשאלו שאלות ואל תתקיפו שלא מן הענין
האם בשאלה מדוע חלק מן הפרקטיקום הוא בצפיה יש מתקפה? שאלה נטו ובכל זאת השואל זכה להתקפה ועוד ממי שלא מונה לייצג את צישינסקי.
אדרבה, אם יש אשכול שבו קיויתי יכולים להשיב, ימתינו נא הניקים עד שנציגם ישיב ולא ישיבו במקומו.
מסתבר שהוא יודע לדבר בשביל עצמו.
 

יוסי123

משתמש סופר מקצוען
ועדיין, צישינסקי וצוותו יוכלו אם ירצו להשיב לשואלים.
נכון
והם כבר ענו בארוכה (אם כי תמיד יש שאלות על התשובה)
אבל יש כאלה שלא קראו (או שלא מבינים) את התשובה.
יש כאלה שהבינו שהמסקנא שקויתי זה עצות, ועצות יש גם אצל סבתא...

אגב לבקש ממישהו לנהל דיון עניני, זה ממש לא סתימת פיות!
לציין למישהו שכבר ענו על השאלה שלו, זה לא סתימת פיות!
לשאול מישהו האם הוא באמת קרא את כל החומר לפני שמצפצף, זה לא סתימת פיות!

סתימת פיות, יכול להיות מההנהלה, מה שפה בפרוג אין ב"ה. והאשכול הזה באמת מרתק כי יש בו את שני הצדדים.

אולי סתימת פיות זה לצאת להגהנת ניקית בחירוף נפש... בלי שום טיעון עניני, רק להזכיר למי יש חגורת מנהל...
 

בנימיני

משתמש מקצוען
יופי.
אז תכתוב:
1. אני אישית לא סומך על שיקול דעתו של צישינסקי,
2. מבקש לדעת מה הם הקריטריונים של ארה"ב באוניברסיטה פלונית.

זה לגיטימי. מותר לך.
אבל בלי להניף תגליות של מסמכים בשעה שהוא לא אומר אחרת
ועוד יותר, הוא אומר אותם במפורש - אם רק קראת את דבריו ברוח נכונה ומתוך רצון לשמוע.

סליחה שאני ככה מגיב לך... אבל אתה רק כדוגמא.
יש כאן כמה שעושים רעשי רקע עם עיוותי נתונים חמורים, או שמציגים עמדות
באופן שאינם כשפת הדיון הענייני וכדבר איש אל רעהו.

אלו שקראו את המענה של צישינסקי פשוט לא מבינים מה השיח כאן.
אני יכתוב בצורה עניינית בדרך שאני רואה לנכון
והקורא הנבון יבחר

ממליץ לך גם
 

ירחמיאלל

משתמש צעיר
אבל האובסיסיביות שלה גם קצת תוקפנית בחלקה ולא מחמיאה למי שנמצאת בשטח.
מוחה
התנסחה לאורך כל הדרך בעדינות, בכבוד ובמקצועיות.
בניגוד לכמה ניקים אחרים פה שבהתנסחותם לא מכבדים לא את מורם ולא את בית מדרשם.

כצופה מן הצד
שלא מוטה לכיוון אף אחד מן הצדדים
ניכרים פה הלחוצים, המתקיפים לעומת הרגועים הבטוחים בעצמם.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
והם כבר ענו בארוכה (אם כי תמיד יש שאלות על התשובה)
אבל יש כאלה שלא קראו (או שלא מבינים) את התשובה
זו מדינה דמוקרטית. מותר למי שלא הבין לשאול שוב.
מותר לנציגי המכון להחליט האם לענות שוב אם לאו.
אגב לבקש ממישהו לנהל דיון עניני, זה ממש לא סתימת פיות!
לציין למישהו שכבר ענו על השאלה שלו, זה לא סתימת פיות!
בעיני השואל שאלתו עניינית בפרט שלא כתב לגופו של ניק או אדם כלשהו. שאל שאלה.
לא לכם הסרגל שקובע למי ומה מותר לשאול.
 

נחמד לעזור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
בנוסף, כתב וערך את המהדורה העברית של רב המכר 'בוחרים להרגיש טוב' (Feeling Good) מאת ד"ר דייויד ברנס, על הגישה הקוגניטיבית.
יש הבדל מהותי בין המהדורה האנגלית של הספר למהדורה העברית?
במהדורה העברית שלפניי אני רואה רק את שמו של ד"ר ניר עישר כמתרגם מדעי עם הערות בשוליים פה ושם.
לא מוזכר שם שמות נוספים בעריכה או בתרגום
יש מהדורה עברית נוספת שאינני מכיר?
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יש הבדל מהותי בין המהדורה האנגלית של הספר למהדורה העברית?
במהדורה העברית שלפניי אני רואה רק את שמו של ד"ר ניר עישר כמתרגם מדעי עם הערות בשוליים פה ושם.
לא מוזכר שם שמות נוספים בעריכה או בתרגום
יש מהדורה עברית נוספת שאינני מכיר?
כמדומני שאפשר לבדוק באתר הספריה הלאומית מהדורות נוספות לכותר.
 

יוסי123

משתמש סופר מקצוען
אני גם חושב שהודעה לגופו של ניק
(כמובן חוץ מקויתי, זה הנושא, ובא על דעת זה)
לא בסדר, וחייב להיות מנוסח בנוסח מכבד, ובודאי שלא לפגוע.
ברוב המקרים אפשר לכתבו את אותם דברים רק בצורה מכבדת, ומתי שלא, כנראה שאפשר לוותר על ההודעה....
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני גם חושב שהודעה לגופו של ניק
(כמובן חוץ מקויתי, זה הנושא, ובא על דעת זה)
לא בסדר, וחייב להיות מנוסח בנוסח מכבד, ובודאי שלא לפגוע.
ברוב המקרים אפשר לכתבו את אותם דברים רק בצורה מכבדת, ומתי שלא, כנראה שאפשר לוותר על ההודעה....
אכן.
בסופו של דבר מכון קיויתי והעומד בראשו חפצים להישאל ולענות ולכן אין שום תועלת בכך שאי מי יענה בשמם כשלא הוסמך לכך על ידם.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
קיוויתי סיפר שאין לו יכולות כלכליות כמו לאקדמיה, קצת מתמיה למי שמלמד דרך הקלטות.
זה שאלה, בדיחה או חידה?

מתי תשימו לב שיש כאלו שלא באו לשאול שאלות?
וודאי לא בצורה מכבדת?
אדרבה, תשאירו רק את השואלים ולא את המתקיפים בצורה לא עניינית.
ויהיה אשכול יותר נקי ואסטטי.
אגב נושא האשכול מאד מאד חשוב לי. באתי בצורה מאד נייטרלית. מהר מאד תפסתי צד כשראיתי את הבריונות האקדמאית. [אין לי שום היכרות עם הרב צישינסקי. אבל עברתי היטב על החומרים שלו כולל ההסרטות. מה שניכר על אחרים שלא עשו את זה לפני שהשתלחו. ולא שאלו- אלא השתלחו.]
 
נערך לאחרונה ב:

בנימיני

משתמש מקצוען
זה שאלה, בדיחה או חידה?

מתי תשימו לב שיש כאלו שלא באו לשאול שאלות?
וודאי לא בצורה מכבדת?
שיעור קצר בכלכלה

ישנו משאב ושמו זמן
בעולם המערבי נהוג לשלם לאנשים על הקצאת משאב זה
כאשר אדם מוסר הרצאה משלמים לו על הזמן שבו הוא מוסר את ההרצאה כאשר גודל התשלום הוא פונקציה של ביקוש ואיכות ההרצאה (שמושפעת שוב מכמות הזמן שהשקיע מהכשרה או ניסיון וכדו')
כאשר אדם מוסר קורס למאות אנשים ללא עלות של זמן (לפחות על החלק של מסירת ההרצאה)מעבר להשקעה הראשונית של הסרטת ההרצאות ומכל משתתף הוא גובה עלות השתתפות בקורס
יש מקום לחשוב שזה יותר רווחי מאשר אם היה צריך למסור לכל קבוצה את ההרצאה בנפרד.
עד כאן שיעור קצר בכלכלה
כמובן שאני לא חופר לו בארנק ועיני לא צרה
מאחל לו שגשוג ועושר כמו לכל בית ישראל
 
נערך לאחרונה ב:

שירבירשירי

משתמש פעיל
יש הבדל מהותי בין המהדורה האנגלית של הספר למהדורה העברית?
במהדורה העברית שלפניי אני רואה רק את שמו של ד"ר ניר עישר כמתרגם מדעי עם הערות בשוליים פה ושם.
לא מוזכר שם שמות נוספים בעריכה או בתרגום
יש מהדורה עברית נוספת שאינני מכיר?
גם אני התפלאתי ובשיחת מבוא הוא ספר על כך שאינו חתום על הספר אך הוא המתרגם והעורך הראשי (היו עוד אך הוא בעיקר)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה