דרוש מידע רגע לפני רישום: בבקשה מידע על תחום הטיפול הרגשי

מצב
הנושא נעול.

זושא כץ

משתמש מקצוען
הערה קטנה:
1. האם יש כאן בתוך אלפי הניקים של פרוג מישהו שעבר ריאיון אצל קויתי וסורב כי אין לו נפש מטפל?
2. כל נושא ההחתמות לפני ואחרי לא רלוונטי, המודעות האנונימיות בעלוני הפרסום + ההשקעה של 20000 ש"ח בלימוד הקורס, מובילים את האנשים קדימה. גם אם חתמו למישהו על משהו...

2 הארות:
1. ההגדרה שמנסה צישינסקי לתת כאן היא רק יועץ רגשי ולא מטפל רגשי היא מעין תמרור אזהרה! על כל הויכוח שהתחיל כאן באשכול. מי לומד בקורס הזה אינו מטפל רגשי !!!
2.צישינסקי מבהיר כאן ברורות:
CBT היא טכניקה טיפולית מכובדת ומוכחת, ויש בה הרבה יותר עומק מאשר מעניקים לה המתנגדים, אך עדיין זו 'טכניקה' בלבד, ולהכיר טכניקה טיפולית זה לא להיות מטפל.
3. אין כל ערך לתעודה של קויתי, הלקוחות מגיעים מפה לאוזן..


בקיצור, כל הכבוד לקויתי, על היושרה לענות כאן על כל השאלות.
התגובה המכובדת הכניסה את הקורס היוקרתי הזה לפורפרציה הראויה לו.
"יעוץ רגשי" ולא טיפול רגשי... ועצות אפשר לקחת גם מהסבתא...
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
בדוגמא שהובאה. צריך שתהיה הבנה על קצה המזלג: [לא בחלק הטיפולי.]
1. מה זה ערבות בין יהודים.
מה נדרש באותה ערבות. [ואם ח"ו יקרה לשני משהו האם יש אשמה לאותו אדם.]
והאם הקב"ה רוצה את הערבות במקרה הזה. [תוכיחו שלא, מהכתובים. ולא מסברא.]

2. מה הכח של תפילה.
למה היא נדרשת.
האם הקב"ה חפץ בה במקרה הנ"ל.

3. האם מחשבה רעה יכולה לגרום נזק לשני.
וכנ"ל את יחס הקב"ה.

וע"ז לבנות בסיס טיפולי.
ואם העובדות בראש של המטפל שגויות. והמטופל יודע יותר מהמטפל על כל הנ"ל, יהיה לו מאד קשה להתרפאות על ידו.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
בדוגמא שהובאה. צריך שתהיה הבנה על קצה המזלג: [לא בחלק הטיפולי.]
1. מה זה ערבות בין יהודים.
מה נדרש באותה ערבות. [ואם ח"ו יקרה לשני משהו האם יש אשמה לאותו אדם.]
והאם הקב"ה רוצה את הערבות במקרה הזה. [תוכיחו שלא, מהכתובים. ולא מסברא.]

2. מה הכח של תפילה.
למה היא נדרשת.
האם הקב"ה חפץ בה במקרה הנ"ל.

3. האם מחשבה רעה יכולה לגרום נזק לשני.
וכנ"ל את יחס הקב"ה.

וע"ז לבנות בסיס טיפולי.
ואם העובדות בראש של המטפל שגויות. והמטופל יודע יותר מהמטפל על כל הנ"ל, יהיה לו מאד קשה להתרפאות על ידו.

סוגיות תורניות יהודיות תמיד יכולות לעלות,
מטפל שיש לו ספק יכול לחקור ולבדוק ולהעמיק בנקודות ספציפיות.
אבל המטפל לא אמור לענות תשובות השקפתיות,
הוא יכול לעודד את המטופל לחפש אותן.

אולי זה ההבדל בין ייעוץ לטיפול.
 

korot

משתמש מקצוען
בכל מה שקשור לבעיות שקשורות לנושאים רוחניים
יש מקום (לפחות בשלב מסוים) ללקיחת האחריות על ה'עבירה' כביכול של ה'מטפל',
וזה רלוונטי רק כאשר המטופל מכיר בו כסמכות לכך.
 
נערך לאחרונה ב:

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
סוגיות תורניות יהודיות תמיד יכולות לעלות,
מטפל שיש לו ספק יכול לחקור ולבדוק ולהעמיק בנקודות ספציפיות.
אבל המטפל לא אמור לענות תשובות השקפתיות,
הוא יכול לעודד את המטופל לחפש אותן.

אולי זה ההבדל בין ייעוץ לטיפול.
כל הבעיה מתחילה ונגמרת בתחום התורני.
ברור שבמקרה הנ"ל צריך הבנה עמוקה בנפש היהודית.
מטפל במקרה הזה צריך השקפה מבוססת ועמוקה עם ערכי היהדות. גם בשביל לדעת על מה יושב כל דבר.
[ולא מספיק שיעור פרשת השבוע מהמורה בסמינר לפני 15 שנים.]

וממש ממש לא מספיק לברר נקודה ספציפית.
ואיך תנסה לעודד את המטופל לחפש דבר שהוא מרגיש שיודע יותר ממך?
הוא ל"צ לחפש הוא כבר יודע מה לעשות. וזה הבעיה שלו.
 

korot

משתמש מקצוען
הערה קטנה:
1. האם יש כאן בתוך אלפי הניקים של פרוג מישהו שעבר ריאיון אצל קויתי וסורב כי אין לו נפש מטפל?
2. כל נושא ההחתמות לפני ואחרי לא רלוונטי, המודעות האנונימיות בעלוני הפרסום + ההשקעה של 20000 ש"ח בלימוד הקורס, מובילים את האנשים קדימה. גם אם חתמו למישהו על משהו...
במה שונה האקדמיה בנקודות אלו?
"יעוץ רגשי" ולא טיפול רגשי... ועצות אפשר לקחת גם מהסבתא...
באמת?
זה מה שיצא לך אחרי הכל, ש'קיויתי' זה עצות סבתא?
הוא מעמיד טיעונים לא מבוטלים ע"כ שההכשרה שם לא פחות מבאקדמיה,
הוא מביא טיעונים כבדי משקל על יתרון (אולי) מכריע של שיטת הבחירה ע"פ האקדמיה,
ולמרות כן הוא מסויג וזהיר (ככה"נ גם מאילוצים חוקיים)
אז לזה התגובה שעצות אפשר לקבל מסבתא?

לא מכבד.
 
נערך לאחרונה ב:

תמר ה.

משתמש מקצוען
לאקדמיה מסורבים רבים. מהכרות לא מועטה.
לאקדמיה גם שומרי סף מסננים, החל מסטטיסטיקה וכלה באנגלית.
קיוויתי סיפר שאין לו יכולות כלכליות כמו לאקדמיה, קצת מתמיה למי שמלמד דרך הקלטות.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
קיוויתי סיפר שאין לו יכולות כלכליות כמו לאקדמיה, קצת מתמיה למי שמלמד דרך הקלטות.
פתחתם משרד חקירות?
תגובה שלא מכבדת את הכותב.
[עד עכשיו היה נסיון להראות כאילו יש ביקורת עניינית ומקצועית.]
 

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
לא בטוחה שזה מדוייק.
האקדמיה היא כן משהו מסוכן. סוחף. מלא פרי ומלא קליפה, משהו שעלול לבלבל מאד,
לא הייתי ממהרת להסיק שנופלים להיות חילונים, כן שעשויה להיות התקררות ובילבול רוחני.
וכן. חושבת שזו אמת. האקדמיה מסוכנת ושוב ושוב אלו שהלכו לאקדמיה ציינו זאת
אין לי מושג, כי טרם סיימתי...
מה שאני כן יכולה לומר בינתיים,
שבהחלט צריך להגיע ללימודים הללו "בנויים" נפשית ורוחנית. בנות צעירות שמתחילות את מסלול החיכוך הזה מגיעות לנושאים שלענ"ד לא תואמי גיל.
לא רק בגלל הלימודים עצמם, אלא גם ההכשרה המעשית מפגישה עם המון חלקים בנפש ונושאים שצריך לגשת אליהם עם בשלות ונסיון חיים מסוים.
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ההגדרה שמנסה צישינסקי לתת כאן היא רק יועץ רגשי ולא מטפל רגשי היא מעין תמרור אזהרה! על כל הויכוח שהתחיל כאן באשכול. מי לומד בקורס הזה אינו מטפל רגשי !!!
קחו בחשבון כי ההדגשה הזו חייבת להיות, ככל הידוע לי, מצד החוק.
 

בנימיני

משתמש מקצוען
1. היכן למד? מהי רמת ההכשרה שעבר? האם סיים תואר קליני כלשהו בהצלחה ובצורה מסודרת?
ייעוץ חינוכי תואר שני. לימודי תעודה ב'מגיד', לימודי המשך של האונ' העברית, פסיכותרפיה אינטגרטיבית עם התמחות בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי.

בנוסף, כתב וערך את המהדורה העברית של רב המכר 'בוחרים להרגיש טוב' (Feeling Good) מאת ד"ר דייויד ברנס, על הגישה הקוגניטיבית.
לצערנו האקדמיה טרם הכירה בלימודי ייעוץ חינוכי כתואר קליני
שאר הקורסים אולי מאד איכותיים אבל לא עונים לשאלה

הנה ציטוט מהאתר של אוניברסיטת בר אילן על תואר שני בייעוץ חינוכי

לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי

תכנית הלימודים לתואר שני במגמה לייעוץ חינוכי מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים:

1. הרחבת הידע התיאורטי והיישומי בתחומי ידע מרכזיים של מקצוע הייעוץ ובכללם עקרונות הייעוץ החינוכי, מיומנויות ייעוציות, התפתחות הילד והמתבגר, סוגיות רב תרבותיות בייעוץ, אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, ייעוץ מערכתי, התייעצות עם מורים והורים ופיתוח אקלים מיטבי.

2. פיתוח המיומנויות לביצוע מחקרים בתחום הייעוץ, תוך קריאה ביקורתית של מחקרים ופיתוח חשיבה ביקורתית לקידום תהליכי הערכה ומחקר של עבודת היועצים.

3. פיתוח מיומנויות ייעוציות לקידום התערבויות פרטניות, קבוצתיות ומערכתיות
 
נערך לאחרונה ב:

חדששש

משתמש צעיר
כאחת שלמדה את מקצוע הטיפולי באקדמיה ולומדת עכשיו כלי טיפולי באחת הסימנרים "החרדים"
יש לי הרבה מה להוסיף על מה שקורה במקומות לימוד "שלנו"
אבל מה שמטריד אותי בלימודים של הרב צישינסקי
איך אפשר ללמוד מקצוע טיפולי דרך הרצאות מוקלטות???
איך אפשר ללמוד מקצוע טיפולי ללא סדנאות תרגולים ודיונים???????
(במיוחד בCBT שחלק משמעותי מהלמידה היא תירגולים)
אני לא חושבת שאי מישהו היה מוכן ללכת לעשות טיפול רפואי אצל רופא שלמד את המקצוע דרך שיחות מוקלטות
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
קודם כל שאפו ל @קיויתי על האומץ לבוא ולענות בפתיחות ובכנות על השאלות הכי מרגיזות וקנטרניות.
כמו כן תודה לפרוג על ההזמנה של הרב צישינסקי להשיב על השאלות והתהיות שעולות מהציבור, בלי לנעול את האשכול, כנהוג.
ניכר ששמו של האתר הולך לפניו, ואנשים נבונים מבינים שיותר חכם לבוא ולענות על השאלות, גם אם התשובות לא ימצאו חן בעיני כולם, ולא לתבוע בבית דין התנצלות, שהכל מבינים מה עומד מאחוריה...

כמה נקודות שטעונות בירור:
א. @קיויתי טוען שהוא זיקק מכל שיטות הטיפול את ה'חומר הפעיל' שבהן, ואת זה הוא מלמד.
עם כל הכבוד למטפל המוסמך שמאחוריו עשרות שנות טיפול, עדיין מדובר בהסתמכות על אדם אחד, שטוען שהבין בדיוק מה מועיל בכל שיטה. כעורך תורני, אני יודע לא להסתמך על שום 'מלקט' שמביא דברי ספר מסוים, גם אם יהיה הכי תלמיד חכם ומוסמך, בלי 'לפתוח את הספר' בפנים. ופעמים רבות מאד נמצאות הפתעות...
ב. בנספח 4 הובאו הדרישות מעובד סוציאלי בארה"ב, שנוסחו על פי 'ראיון עם שני עו"סים מארה"ב'. אני לא הייתי סומך על ראיון כזה, בלתי אובייקטיבי בעליל. מי יודע באיזו מכללה קהילתית הם למדו, ומי יודע איך מתייחסים בכלל לתואר מכזו מכללה. בארה"ב גם מרשים לכל אחד להחזיק בביתו ארסנל נשק שלא מבייש מיליציה שלמה. האם היינו רוצים את זה גם אצלנו?
ג. לענ"ד אין לאדם חרדי שום 'מבנה נפש' שונה. לאדם חרדי יש את אותן רצונות, תשוקות, ומאוויים בסיסיים. גם אם היינו רוצים לשכנע את עצמנו שהם לא קיימים אצלנו, האמת באה פעמים רבות וטופחת על פנינו. יכול להיות שאנחנו מחונכים לרצות דברים אחרים, אבל בסופו של דבר התהליך שממנו זה נובע אצלנו במוח, לא שונה מהתהליך אצל החילוניים. בחור אצלנו רוצה להיות ראש ישיבה, מאותם מניעים שבחור חילוני ירצה להיות פרופסור באוניברסיטה.
ד. אין צורך בידע תורני בשביל לטפל בחרדיים. כשם שרופא שעבר הכשרה ברפואה מקבל הסמכה לטפל גם בחרדי, ובמקרה שיש אצל החרדי התנגשות ערכים בין הרפואה לתורה, הוא ילך לשאול את רבו מה לעשות, כך אצל המטפל. ספרות השו"ת מלאה וגדושה במכתבים שרופאים יר"ש שלחו לגדולי ישראל בשאלה כיצד לנהוג במקרים אלו ואחרים, וניתן לציין במיוחד את הפרופסור הרב אברהם שטיינברג בעל ה'אנציקלופדיה רפואית הלכתית'.
 

שירבירשירי

משתמש פעיל
אבל זה מה שמשתמע.
למען הדיוק-
לא משתמע אלא כך אוזניך שמעו.
אני שמעתי דברים אחרים
שאלו את צישינסקי ע"מ שיענה על צישינסקי ולא על רבינסקי, לישינסקי, דובינסקי.
כל השיח פה היה על 'קויתי-קויתי-קויתי' על מה צפית שיענה?
לאקדמיה מסורבים רבים. מהכרות לא מועטה.
לא כ"כ ברור לי על איזה סינון את מדברת,
היום כמעט כל חרדי שיש לו מינימום שכל בקדקודו והוא נראה תקין במבט ראשון, משתחל ללימודי אקדמיה ו-לתחום הטיפולי בקלות רבה!

לאקדמיה גם שומרי סף מסננים, החל מסטטיסטיקה וכלה באנגלית.
על נושאים אלו מסתמא התכוון קיויתי שאפשר לדלג.
(ובצדק, מטפל לא חייב לדעת סטטיסטיקה ברמה של 5 יח"ד כדי להיות מטפל טוב וגם לא אנגלית ברמה של ניתוח טקסטים)
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ג. לענ"ד אין לאדם חרדי שום 'מבנה נפש' שונה. לאדם חרדי יש את אותן רצונות, תשוקות, ומאוויים בסיסיים. גם אם היינו רוצים לשכנע את עצמנו שהם לא קיימים אצלנו, האמת באה פעמים רבות וטופחת על פנינו. יכול להיות שאנחנו מחונכים לרצות דברים אחרים, אבל בסופו של דבר התהליך שממנו זה נובע אצלנו במוח, לא שונה מהתהליך אצל החילוניים. בחור אצלנו רוצה להיות ראש ישיבה, מאותם מניעים שבחור חילוני ירצה להיות פרופסור באוניברסיטה.
מומלץ לקרוא את הקונטרס באמצע האשכול "פסיכיאטריה ודת" זה ישנה לך הרבה מושגים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה