למה ברור?ברור שהעזרה שלו עכשיו צריכה להתבצע ע"י מישהו שמעבר למקצועיות, יש לו מעבר לסתם מושגים ביהדות.
למה ברור?ברור שהעזרה שלו עכשיו צריכה להתבצע ע"י מישהו שמעבר למקצועיות, יש לו מעבר לסתם מושגים ביהדות.
בדוגמא שהובאה. צריך שתהיה הבנה על קצה המזלג: [לא בחלק הטיפולי.]למה ברור?
בדוגמא שהובאה. צריך שתהיה הבנה על קצה המזלג: [לא בחלק הטיפולי.]
1. מה זה ערבות בין יהודים.
מה נדרש באותה ערבות. [ואם ח"ו יקרה לשני משהו האם יש אשמה לאותו אדם.]
והאם הקב"ה רוצה את הערבות במקרה הזה. [תוכיחו שלא, מהכתובים. ולא מסברא.]
2. מה הכח של תפילה.
למה היא נדרשת.
האם הקב"ה חפץ בה במקרה הנ"ל.
3. האם מחשבה רעה יכולה לגרום נזק לשני.
וכנ"ל את יחס הקב"ה.
וע"ז לבנות בסיס טיפולי.
ואם העובדות בראש של המטפל שגויות. והמטופל יודע יותר מהמטפל על כל הנ"ל, יהיה לו מאד קשה להתרפאות על ידו.
כל הבעיה מתחילה ונגמרת בתחום התורני.סוגיות תורניות יהודיות תמיד יכולות לעלות,
מטפל שיש לו ספק יכול לחקור ולבדוק ולהעמיק בנקודות ספציפיות.
אבל המטפל לא אמור לענות תשובות השקפתיות,
הוא יכול לעודד את המטופל לחפש אותן.
אולי זה ההבדל בין ייעוץ לטיפול.
במה שונה האקדמיה בנקודות אלו?הערה קטנה:
1. האם יש כאן בתוך אלפי הניקים של פרוג מישהו שעבר ריאיון אצל קויתי וסורב כי אין לו נפש מטפל?
2. כל נושא ההחתמות לפני ואחרי לא רלוונטי, המודעות האנונימיות בעלוני הפרסום + ההשקעה של 20000 ש"ח בלימוד הקורס, מובילים את האנשים קדימה. גם אם חתמו למישהו על משהו...
באמת?"יעוץ רגשי" ולא טיפול רגשי... ועצות אפשר לקחת גם מהסבתא...
התגובה היתה מעניינת, כמו שאתה יודע לכתוב.ועצות אפשר לקחת גם מהסבתא...
סינונים שקשורים לנפש מטפל?לאקדמיה גם שומרי סף מסננים, החל מסטטיסטיקה וכלה באנגלית.
פתחתם משרד חקירות?קיוויתי סיפר שאין לו יכולות כלכליות כמו לאקדמיה, קצת מתמיה למי שמלמד דרך הקלטות.
אין לי מושג, כי טרם סיימתי...לא בטוחה שזה מדוייק.
האקדמיה היא כן משהו מסוכן. סוחף. מלא פרי ומלא קליפה, משהו שעלול לבלבל מאד,
לא הייתי ממהרת להסיק שנופלים להיות חילונים, כן שעשויה להיות התקררות ובילבול רוחני.
וכן. חושבת שזו אמת. האקדמיה מסוכנת ושוב ושוב אלו שהלכו לאקדמיה ציינו זאת
לא. רק ציטטתי את ההסבר שלו למה הוא לא מסנן.פתחתם משרד חקירות?
ברורסינונים שקשורים לנפש מטפל?
קחו בחשבון כי ההדגשה הזו חייבת להיות, ככל הידוע לי, מצד החוק.ההגדרה שמנסה צישינסקי לתת כאן היא רק יועץ רגשי ולא מטפל רגשי היא מעין תמרור אזהרה! על כל הויכוח שהתחיל כאן באשכול. מי לומד בקורס הזה אינו מטפל רגשי !!!
לצערנו האקדמיה טרם הכירה בלימודי ייעוץ חינוכי כתואר קליני1. היכן למד? מהי רמת ההכשרה שעבר? האם סיים תואר קליני כלשהו בהצלחה ובצורה מסודרת?
ייעוץ חינוכי תואר שני. לימודי תעודה ב'מגיד', לימודי המשך של האונ' העברית, פסיכותרפיה אינטגרטיבית עם התמחות בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי.
בנוסף, כתב וערך את המהדורה העברית של רב המכר 'בוחרים להרגיש טוב' (Feeling Good) מאת ד"ר דייויד ברנס, על הגישה הקוגניטיבית.
למען הדיוק-אבל זה מה שמשתמע.
לא כ"כ ברור לי על איזה סינון את מדברת,לאקדמיה מסורבים רבים. מהכרות לא מועטה.
על נושאים אלו מסתמא התכוון קיויתי שאפשר לדלג.לאקדמיה גם שומרי סף מסננים, החל מסטטיסטיקה וכלה באנגלית.
מומלץ לקרוא את הקונטרס באמצע האשכול "פסיכיאטריה ודת" זה ישנה לך הרבה מושגים.ג. לענ"ד אין לאדם חרדי שום 'מבנה נפש' שונה. לאדם חרדי יש את אותן רצונות, תשוקות, ומאוויים בסיסיים. גם אם היינו רוצים לשכנע את עצמנו שהם לא קיימים אצלנו, האמת באה פעמים רבות וטופחת על פנינו. יכול להיות שאנחנו מחונכים לרצות דברים אחרים, אבל בסופו של דבר התהליך שממנו זה נובע אצלנו במוח, לא שונה מהתהליך אצל החילוניים. בחור אצלנו רוצה להיות ראש ישיבה, מאותם מניעים שבחור חילוני ירצה להיות פרופסור באוניברסיטה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קז
א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי: