דרוש מידע רגע לפני רישום: בבקשה מידע על תחום הטיפול הרגשי

מצב
הנושא נעול.

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
ראשית כל, נראה לכם שכל הפסיכולוגים שבימינו (יוצאי אקדמיה) דוגלים בכל חלקיק של תאוריה? יש הרבה נושאים שנויי מחלוקת. יש תאוריות שסותרות את עצמן וכל אחד בוחר למה הוא מתחבר ומאמין. גם בתאוריה של פרויד יש דברים הזויים ומופרכים שכל בר דעת (גם חילוני) יאמר שזה שטות. אך מנגד יש בתאוריה שלו אף דברים מחכימים מאוד. חוץ ממכונים פסיכואנליטיים מובהקים, קשה לי להאמין שיש מטפל שהולך לפי הספר. ומי שכן, בהצלחה! לכן, להביא כאן ציטוטים מתוך ספרו, נו.
נכון מאד.
לדעתי הגזמתם! לדרוש מהם תשובות??!! הם חייבים למישהו משהו?
זה בא מטעם מנהל פרוג שמכיר את הרב צישינסקי ומעונין לתת לו כאן במה, ולכן פנה והזמין את הציבור להעלות שאלות. כל אחד העלה את זה בדרכו....
אף אחד לא דורש תשובות. זו בחירה של צישינסקי אם לקבל את ההזדמנות או להתעלם.
וסביר להניח שהוא מעונין שגם אנשים ( לרוב הצופים השקטים) שעד כה לא חשבו על המכון שלו ישמעו את כל ההתנגדויות וגם את התשובות שלו...
 

סוכרזית

משתמש פעיל
בחוויה שלי היתה פה התקפה ונראה שאני לא היחידה :
רוב המתעניינים כאן וכותבי ההשמצות והשאלות
מקווה שלצישינסקי יהיה את השכל לענות לשאלות אקטואליות
ולא להתרסות/ השמצות/ דעות שליליות שהוא חוטף כאן כל רגע...

כל מי שכותב נגד, זה לא מתוך הכרות עמוקה עם השיטה, וזה עול ללכלך בלי לבדוק לעומק!!
וכו'
ברור שלאור כל זאת, הוא ירצה וצריך לענות על כל שאלה...
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
רביעית, אני אישית אקדמאית, בת למשפחה אקדמאית (ל"ע) מאמינה שבבריאות הנפש יכולים להתעסק רק אנשים מקצועיים ולצערנו האקדמיה בנתיים המקום היחיד שיכול לתת את הכלים לכך. לא פוסלת במכונים שנותנים מידע מעשיר ומעולה! ובהחלט יכול להיות מקום ממצוין עבור אנשים שזו האופציה היחידה מבחינתם. אך שכל אחד ידע את מקומו.
אדרבא ואדרבא, למה לא לתת למכון שכל כך מושמץ להשיב פעם אחת שתיישב הרבה ספיקות והשמצות?
בדיוק בגלל שכתבת
שנית, אני לא חושבת שיש מקום להכפיש ולהוציא שם רע.
ועשו את זה כבר
אז כאן המקום לכבד את הרצון שלהם להשיב קצת את כבודם.

אני אישית לא מדוייקת לכאן או לכאן אבל כן מאד מתעניינת לדעת מקרוב עד הסוף את כל הצדדים ולהגיע לאיזו דעה ברורה מה היחס הנכון לכל דבר.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לא היתה התקפה
אנשים שאלו שאלות חלקם נוקבות
זה שאנשים שמזוהים עם השיטה (תלמידים ומתפרנסים) קראו לזה השמצות לא משנה את העובדות הנ"ל
בטח שהיתה התקפה!
והיו קריאות של לומדי האקדמיה.
לא ללכת בשופו"א למי שלא למד באקדמיה.
כי אין כ"כ סיכויים להצליח אצל מי שלא רכש ידע באקדמיה
וכן הלאה ע"ז הדרך.
פחות שאלות - בעיקר חלוקת ידע אישית. [מזוית מאד מסוימת.]
 

יוסי123

משתמש סופר מקצוען
אין מצווה לדבר שטויות! זה ממש לא שקוף
סליחה
אני מכיר טוב מאוד את שקוף ומח ולב.
מח ולב העתק הדבק של סדנת שקוף, אלא שזה הרבה יותר ישיבתי.

נכון שהיום זה לא נעים להיות שקופניק... אבל זה לא משנה את היוצרות.
 

דינה הדס

משתמש רשום
עיצוב גרפי
מה הטיפול המומלץ לדחיינות ? ..

תלוי על מה יושבת הדחיינות.
לפעמים זה תוצאה של פרפקציוניזם, מרוב שרוצים לעשות מושלם - לא עושים.
לפעמים זה קשב וריכוז - הפעולה דורשת ממני הרבה יותר אנרגיות ממה שהיא דורשת מאחרים בגלל הבעיית ויסות שיש לי, ולכן אני דוחה.
לפעמים זה יכול להיות תוצאה של אוסידי - אצל כפייתי נאבד משהו מהאורגינליות של החיים, הם הופכים להיות כמו משא כבד שהוא סוחב על עצמו ולכן התפקוד קשה לו יותר.
זה יכול להיות פחד מלהכשל ולכן מעדיפים לא לעשות...
ויכול להיות עוד מלא סיבות אחרות.

בקיצור - מטפל טוב מאבחן על מה הדחיינות יושבת ונותן את הטיפול בהתאם.
 

פאוור

משתמש פעיל
היי,
אני מאוד מאוד רוצה להיות רופאה, ממש ממש מתאים לי מכל הבחינות
יש לי גישה מעולה ויכולת אבחנה נדירה, סבלנות, אהבת האדם וכוחות ריפוי
תמיד נמשכתי למחטים ולחלוק הלבן ולריח בית חולים
אבל יש ממש בעיה בכל לימודי האקדמיה
הלימודים מעורבים, התכנים לא הכל ממש צנוע וכו'....
שמעתי שיש איזה מכון "רפאנו" שפתח איזה פרופסור ושם לומדים הכל לפי ההלכה
החומרים מצונזרים, אין אנטומיה של איברים מוצנעים כלל
שמעתי שכל מי שלומד שם לא נופל ברמתו מכל הרופאים/ות האחרים
ואפשר לפתוח קליניקה פרטית ולקבל מליונים ויש הצלחות מסחררות!!

- - - -

למי שעוד לא הבין... נכתב בציניות.
אם ננסה לעשות אנלוגיה למה שקורה בתחום לענף הרפואה- הרי לא יעלה על הדעת שכזה דבר יקרה
נכון?
וגם אף אחת/ד מפה לא ישלח לרופא כזה. נקודה.
אז למה בנפש זה בסדר?
פשוט אוותר על החלום להיות רופאה כי זה מתנגש לי עם ערכים אחרים כי אני מבינה שזה לא אפשרי
או לוותר על החלום להיות מטפלת כי לא מתאים לך ללמוד באקדמיה
כל הקיצורי דרך והמעקפים הללו... לא מובן!

ולפני שיתנפלו עלי כל הצדקנים והצדקניות על הרוחניות וכו'
אז:
א. יש נפש ויש נשמה "ומותר האדם.. אין..."
ב. אכן, מורכב ולא פשוט כלל ללמוד באקדמיה וגם לטפל בנפש לא פשוט (כפי שכבר נכתב כאן בטוב טעם)


גילוי נאות.
הכותבת לומדת באקדמיה מספר שנים לאחר שאלת רב. עושה סטאז' בבי"ח פסיכאטרי
עוד נקודה חשובה: אין בדברי כדי לפסול שום מכון או אדם. דברים לא מכוונים כלפי משהו/מישהו מסויים
אלא נועדו לחדד ולהבהיר את הרעיון והעקרון כפי שאני רואה לנכון.
 

הרצאות ניהול וארגון

נפש האדם ע"פ התורה, ארגון וניהול
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לא מזמן התפרסם מודעה בעלונים של קרית ספר
מודעת ברכה לגוטרמן
מאת
"מח ולב מבית שקוף"
על העזרה שלו להקמת המכון החדש.

תסתכל שוב על המודעה ותבין שמי שפרסם אותה זה לא מח ולב
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
ועוד כמה ימים שתשמעו שמשפחה שלימה הלכה לעולם החילוני...
תדעו שזה בגלל שהאמא הלכה לאקדמיה בהוראת רב.

ומכיוון שאני מכבד רבנים ואת דעתם, אבהיר.
אינני מערער על שיקול דעתו של הרב, אלא למרות שהרב הורה כך והיה נראה שזה יהיה בסדר.
קרה מה שקרה, והם בדרך החוצה.

ואם אנשים יידעו מה זה אקדמיה, הם ירעדו מלדבר על זה כאילו זה סוג של מתכונים לבורקס'.
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
ואם אנשים יידעו מה זה אקדמיה, הם ירעדו מלדבר על זה כאילו זה סוג של מתכונים לבורקס'
כל מילה.
רק מוסיפה: ואם אנשים ידעו מה זו נפש, הם ירעדו מלדבר על זה כאילו זה סוג מתכונים לבורקס'.
אלו ואלו סכנות נפש.
מי נכנס להיכן ובגלל מה, זו שאלה נוספת.
 

korot

משתמש מקצוען
ועוד כמה ימים שתשמעו שמשפחה שלימה הלכה לעולם החילוני...
תדעו שזה בגלל שהאמא הלכה לאקדמיה בהוראת רב.

ומכיוון שאני מכבד רבנים ואת דעתם, אבהיר.
אינני מערער על שיקול דעתו של הרב, אלא למרות שהרב הורה כך והיה נראה שזה יהיה בסדר.
קרה מה שקרה, והם בדרך החוצה.

ואם אנשים יידעו מה זה אקדמיה, הם ירעדו מלדבר על זה כאילו זה סוג של מתכונים לבורקס'.
הרעיון לכשעצמו ברור.
אבל הדוג' פחות רלוונטית
לא בונים מדינה על מקרה קיצון.
על משפחה אחת כזאת, יש לך אלפי משפחות שהאמא אקדמאית, והבית לתפארת.
אולי אפי' שימוש במקרה קיצון רק מחליש את המסר הנכון.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה