כדור שינהעצה - מה עושים בטיסה שצריך לשבת שעות ברצף (במיוחד שיש מקום ליד החלון) ואנשים שיושבים ליד משתגעים מההיפרקטיביות שלי...
כדור שינהעצה - מה עושים בטיסה שצריך לשבת שעות ברצף (במיוחד שיש מקום ליד החלון) ואנשים שיושבים ליד משתגעים מההיפרקטיביות שלי...
1. בדרך כלל קש"ר'ס מנסים את הקווים המון, תוצאה של אימפולסיביות לדעתי.עוד 2 נקודות לבירור מאת המומחים פה
1) האם יש לקש"ר צורך בגירויים יותר מרגיל (חדשות, בילוי עם חברים, נהיגה במהירות גבוהה, תחלופה של מזון ועוד)?
2) מה עושה אדם שפיתח הפרעת חרדה בבחרות כתוצאה מ ? (כמס' המומחים מס' הסיבות)
איזה תרופה הוא יכול לקחת??
גילוי נאות אני מעשן עוד מימים שאפי' אסחייק עוד לא התחיל להוציא את החוברות שלו על בריאות (פשוט הרב שך עדיין היה איתנו). וזה ממש לא היה לנסות את הקווים. (אני עוד זוכר שנשים היו צועקות על מי שהיה מעשן באוטובוס...).וזו הסיבה לדעתי לזה שהרבה מתוכנו מעשנים (@הקטן שבאריות, ד"ל).
מומחים על אמת? (הסמכה אקדמית מ ל א ה ? או מומחים בוגרי מכון כל שהוא וכדו'???).2) מה עושה אדם שפיתח הפרעת חרדה בבחרות כתוצאה מ ? (כמס' המומחים מס' הסיבות)
איזה תרופה הוא יכול לקחת??
מה שאני רואה על עצמי, הצורך בגירויים, לא קשור ל"הפרעות קשב" אלא ל"היפראקטיביות".עוד 2 נקודות לבירור מאת המומחים פה
1) האם יש לקש"ר צורך בגירויים יותר מרגיל (חדשות, בילוי עם חברים, נהיגה במהירות גבוהה, תחלופה של מזון ועוד)?
ודרך אגב אני עומד מאחורי הטענה שלי שם שהסלידה המעושה מעישון נובעת גם מקנאה מסויימת במעשנים ואולי גם הרגשת איום כזו. (אי אפשר להכחיש את המוחש שמעשנים הם גורם שמלכד ומושך אליו אנשים רבים. יותר מאחרים..)
אגב בלי להיכנס לפרטים אני מוכרח לציין שהדבר היחיד שאני (בדגש) סולד ממנו זה הריח שנדבק אלי.אני קצת מתפלא איך בארזים נפלה שלהבת? לא ציפיתי לשמוע ממך דברים נחרצים כ"כ בלי הבנה שייתכן שהעומד מולך רואה וחווה את הדברים שונה ממך???
קשר רופף; בארבעים השנים האחרונות, עישון הוא נחלתם של שיסרים, צ'יקאבערים,קליברים ואלו שהיו רוצים להיות כאלו.
לי אין הסבר למה התחלתי לעשן, לבד מהרצון להידמות לאחי הגדול ולחברים הקולים והמקובלים.
אתה מציב את זה כשתי נתונים שונים.הן אמת ששיעור מופרעי הקשב בקרב המכורים גבוה משיעורם הידוע באוכלוסיה.
כל הדברים צריכים דיון רחב.בהמשך להנ"ל
השאלה העקרונית היא
האם נוריד את האחריות לגמרי מהקש"רים כיון שאין מה לעשות
או ניתן להם סט דרישות המותאם להם
דהיינו - הדרישה הקלאסית בישיבה היא שעתים שיעור שעתים סדר שעתים שיעור שלוש שעות סדר תפילה שעה וחצי וכו'
ולקש"ר צריך להתאים - לדוגמא שעה וחצי סדר הפסקה כל חצי שעה - שיעור עם אפקטים קוליים, חזותיים, וכו'
תפילה עם קשר רגשי יותר חריף דהיינו שירה וכו'
בעצם שאלת השאלות היא האם אפשר לומר מה אני יכול לעשות אני קש"ר ואז אתה לא חייב כלום
שזה לדעתי לא גישה יהודית
או לתת לי רף נמוך ופידבקיים חיוביים עצמיים על כל חצי שעה לימוד ברצף שזה שווה 4 שעות לימוד אצל הרגילים
המשל הוא --- יד משותקת מול יד שעברה טראומה
מיד משותקת אין מה לבקש ואין מה לדרוש ככה זה וזהו
יד פצועה - עובדים עליה המון פיזיותרפיה וכו'
ובעומק יותר
בעולם הרחב כל בעיה מקוטלגת בכינוי מספר הפסיכיאטרים DSM כמדומני ונגמר הסיפור
כתבתי פה על זה בעבר משהו, אין לי כח עכשיו לחפש..בהמשך להנ"ל
השאלה העקרונית היא
האם נוריד את האחריות לגמרי מהקש"רים כיון שאין מה לעשות
או ניתן להם סט דרישות המותאם להם
דהיינו - הדרישה הקלאסית בישיבה היא שעתים שיעור שעתים סדר שעתים שיעור שלוש שעות סדר תפילה שעה וחצי וכו'
ולקש"ר צריך להתאים - לדוגמא שעה וחצי סדר הפסקה כל חצי שעה - שיעור עם אפקטים קוליים, חזותיים, וכו'
תפילה עם קשר רגשי יותר חריף דהיינו שירה וכו'
בעצם שאלת השאלות היא האם אפשר לומר מה אני יכול לעשות אני קש"ר ואז אתה לא חייב כלום
שזה לדעתי לא גישה יהודית
או לתת לי רף נמוך ופידבקיים חיוביים עצמיים על כל חצי שעה לימוד ברצף שזה שווה 4 שעות לימוד אצל הרגילים
המשל הוא --- יד משותקת מול יד שעברה טראומה
מיד משותקת אין מה לבקש ואין מה לדרוש ככה זה וזהו
יד פצועה - עובדים עליה המון פיזיותרפיה וכו'
ובעומק יותר
בעולם הרחב כל בעיה מקוטלגת בכינוי מספר הפסיכיאטרים DSM כמדומני ונגמר הסיפור
אתה צודק שיש קשר"ים שמצליחים על אף ההסחות להגיע למקומות מצצויניםצערי אני רואה את הבחורים שכיום בשונה מכשאני הייתי צעיר הם "מאובחנים" וחלקם נחמץ הלב לראות שויתרו מראש כאי' קיבלו כרטיס של "פטור ממאמץ" ואין לזה שום סיבה. ברור שהם יכולים צריכים וזכאים להגיע להרבה הרבה יותר בכל תחום (כי בצורה הזו גם ההתפתחות אישית מחוץ לעולם הלימוד נפגעת וחבל.).
וכשאני רואה את זה. אני לפעמים אומר לעצמי שאשרי שזכיתי לאבחון רק בגיל מבוגר כך שלמרות התיסכולים והדמעות, אבל לוותר לא חשבתי לרגע (אמת שזה היה סיכון כי יש כאלו שנשברו בדרך ואז הנזק גדול בהרבה).
זה ההבדל בין קשב וריכוז להיפראקטיביות!וסתם בשביל להבין
אני חושב שיש גם בלימוד כמה סוגי אתגרים
אני רואה את האתגר שהוא עצם הענין לשבת במקום אחד שעה בלי קשר ללימוד (מי מכיר את הביטוי זיץ פלייש)
אני מבין מדברי הרב הבחורציק שליטא שהבעיה היא ברמת הקושי בלימוד ואם תקרא משנב תוכל להמשיך עוד שעה
לפעמים יש בעיה נוספת - כשהבחור או מי שזה לא יהיה מבין כבר את הרף שלו, אבל לא נעים מהסביבה ולכן ממשיכים ללמוד בכוח...אתה צודק שיש קשר"ים שמצליחים על אף ההסחות להגיע למקומות מצצוינים
אבל מה עם אלו שלא יכולים להתמודד ?
מה עם בחור שרק מלחשוב שהוא צריך לשבת וללמוד שעתים והדגש על ה"לשבת " נהיה לו רע בכל הגוף
התכוונתי לומר יש רף שבנוי לרגילים שמסוגלים להגיע לשם
ויש להציב רף -מעל למצב העכשווי!!! - אבל מותאם למאותגרים
ושוב בדוגמא - לרגיל הרף הוא 9 - ועליו להגיע אליו מ7 --הוא צריך לעלות סה"כ 2 דרגות
למאותגר שנמצא ב5 והרף אם יהי 9 אין לו אפשרות לעלות 4 דרגות
לכן תן לו רף של 7-8
אם אני לא טועה, אז בסוף הספר ADHD להכיר ולהצליחמי ירים את הכפפה ויצור שאלון אבחון קשב וריכוז לבחור חרדי ??
עם השאלות המיוחדות למגזר שלנו
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: