דרוש מידע קשב וריכוז במבוגרים- כל מה שחשוב לדעת ...

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
אם לוקחים יותר מהמינון, אי אפשר לישון בכלל.
ואם לוקחים במינון מומלץ לקחת מלטונין.
כפי שאפשר לראות בהודעות הקודמות. כנראה שנחלקו בזה הדעות.
אבל מה שנראה יותר נכון שכנראה יש כאלה ויש כאלה ובלי לנסות אי אפשר לדעת.
אני באופן אישי רואה נפלאות מהוויוואנס (כאמור מינון 100 מ"ג שהוא הרבה יותר מהנורמה) כך שכנראה שהמינון לא נמוך מידי. ועדיין ישן ב"ה מצויין.
 

בחורציק עם ADHD

משתמש רשום
פתאום תגלה שגם הזמן של קריאת התורה יכול לההיפך לחלק מהשטייגען. ותגלה דברים נפלאים שעד היום רק נאבקת לא להירדם בקרה"ת.
אספר משהו מעניין, בעבר אכן די הסתבכתי עם האורך של שחרית בשבת ופסוד"ז וקריאת התורה וכו', עד שב"ה מצאתי פיתרון, וכדי לשמור על סקרנות וגירוי בתפילת השבת הארוכה ובקריאת התורה - התמנתי כגבאי קבוע במניין שבו אני מתפלל. כל הקריאת התורה אני מסתובב [או לפחות הראש שלי] כמו ווישֶׁר כדי למצוא מתפללים שצריכים לקבל עליה, אני דרוך בפסוקי דזמרה להגיש חזן שחרית ואחר כך למצוא חזן מוסף, כל התפילה ערני לעקוב שהכל זורם ואין עיכובים וכו', ובקיצור - זה מחייב אותי להיות 'כאן ועכשיו' כל התפילה בלי לרחף ולהתנתק או להתפוצץ...
ואז פתאום תגלה שגם הזמן של פסוקי דזמרה וקריאת שמע ושמונה עשרה יכולים כנ"ל
דווקא יעזור לי. עכשיו אני משתמש בעיקר בעזרים מלאכותיים כנ"ל...
סעודת שבת קלאסית
לא מומלצת לבני עליה שמסוגלים ל10 שעות שטייגען

אפשר לאכול ארוחת בוקר קלה גם בשבת

קצת חלה עם טחינה
כזית דג
כזית בשר
בלי משקאות מתוקים שלא מומלצים לאף אחד [וכל שכן לבעלי קשב ]
וכל שכן ב10 בבוקר ...
'בני עליה'?? 70 mg של חומר...
מאז שגיליתי על בשרי ש'התמדה' = 10 / 70 mg של חומרים כלשהם, הפסקתי למדוד את החברים והסביבה לפי הכמות של השעות של השטייגען שלהם [מה-לי לקח כדור מה-לי נולד עם כדור...]. ולא לגריעותא - דהיינו שלא להעריך את מי שכן לומד, אלא לטיבותא - להבין ולהעריך את האלו שלומדים הרבה הרבה פחות אבל נאבקים על זה הרבה יותר.

מה יש ב10 בבוקר מיוחד שמפריע?
 

בחורציק עם ADHD

משתמש רשום
כשלקחתי את האטנט [בוקר וצהריים] - כל יום גלשתי לשעות הקטנות של הלילה [כמנהג בחורי ישיבה 'חשובים', רק שבשונה מהם אני באמת לא הצלחתי ללכת לישון. להירדם הצלחתי - כשהלכתי לישון, אבל ללכת לישון לא הצלחתי. לקום ולעשות מעשה של התארגנות לשינה / כניסה למיטה?! היה להזיז הר... ומסתמא הציבור פה מבין למה אני מתכוון. הייתי יכול להתיישב לפתוח שרוכים ולהיתקע ככה עם רגל על רגל שקוע במחשבות שעה..]
כשהפסיכיאטר החליף לי לויואנס, הוא הורה לי לקחת אותו כל יום בשעה 7:30 בבוקר, לא לישון בצהריים, וללכת לישון ב-11:30 בלילה [הוא רצה בעיקרוןב- 11:00 ו'הסכים' לדחות ל-11:30...]
הוא אמר לי: 'היום - רק לפעילות. הלילה - רק לשינה'
בהתחלה לא הבנתי את הרציונל כל כך, אבל אחרי תקופה קצרה - זה מדהים. כל היום אני פעיל, וכשמגיע הערב אני 'דועך' לבד וכבר ממש רוצה ללכת לישון.
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
יש למישהו המלצה לרופא קשב וריכוז באזור ירושלים או בית שמש?
עדיף מישהו בהסדר עם לאומית
דר' אבי יקיר פסיכאטר קש"ר מבוגרים.
אני מטופל אצלו וממש מרוצה (מקצוען אמיתי בהבנה ובאבחון ובהתאמה התרופתית - ובעיקר בחתירה להתאמה מושלמת של התרופה ללא תופעות לוואי)
0737836590
לא יודע בקשר ללאומית
בהצלחה
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אספר משהו מעניין, בעבר אכן די הסתבכתי עם האורך של שחרית בשבת ופסוד"ז וקריאת התורה וכו', עד שב"ה מצאתי פיתרון, וכדי לשמור על סקרנות וגירוי בתפילת השבת הארוכה ובקריאת התורה - התמנתי כגבאי קבוע במניין שבו אני מתפלל. כל הקריאת התורה אני מסתובב [או לפחות הראש שלי] כמו ווישֶׁר כדי למצוא מתפללים שצריכים לקבל עליה, אני דרוך בפסוקי דזמרה להגיש חזן שחרית ואחר כך למצוא חזן מוסף, כל התפילה ערני לעקוב שהכל זורם ואין עיכובים וכו', ובקיצור - זה מחייב אותי להיות 'כאן ועכשיו' כל התפילה בלי לרחף ולהתנתק או להתפוצץ...

דווקא יעזור לי. עכשיו אני משתמש בעיקר בעזרים מלאכותיים כנ"ל...

'בני עליה'?? 70 mg של חומר...
מאז שגיליתי על בשרי ש'התמדה' = 10 / 70 mg של חומרים כלשהם, הפסקתי למדוד את החברים והסביבה לפי הכמות של השעות של השטייגען שלהם [מה-לי לקח כדור מה-לי נולד עם כדור...]. ולא לגריעותא - דהיינו שלא להעריך את מי שכן לומד, אלא לטיבותא - להבין ולהעריך את האלו שלומדים הרבה הרבה פחות אבל נאבקים על זה הרבה יותר.

מה יש ב10 בבוקר מיוחד שמפריע?
דווקא מעניין אותי קצת לחקור בנושא...
אצלי - הבעיה הכי קשה היא התפילות.
מבחינת הלימוד, הריכוז, ההרגשה - החיים מעולים. ההצלחות בשמים. אני לומד ומלמד למעלה מ12 שעות ביממה - והמינון בהתאם.
התפילות - זוועות עולם. מלחמת קיום תמידית, ריחופים, מעברים תוך כדי תנועה מפסוקי דזמרה לברכת המזון, וכל מה שאני עוד יכול לזכור מהתקופה שלפני הריטלין. בינתיים לא מצאתי לזה פיתרון.
אני לא יודע מאיפה זה נובע, אני מעריך שזה בגלל שהתפילה חוזרת על עצמה כל יום - בניגוד ללימוד שהוא מתחדש. השאלה היא, ואני מפנה את זה לכל הגברים הלומדים והמתפללים, האם מדובר בתופעה נפוצה? האם גם אצלכם זה כך?
 

אחד1

משתמש צעיר
התפילות - זוועות עולם. מלחמת קיום תמידית, ריחופים, מעברים תוך כדי תנועה מפסוקי דזמרה לברכת המזון, וכל מה שאני עוד יכול לזכור מהתקופה שלפני הריטלין. בינתיים לא מצאתי לזה פיתרון.
יש חומרים שלוקח להם זמן עד שהם פעילים ,
יתכן שהחומר שלך עדין לא פעיל בפסוקי דזמרה .
 

בחורציק עם ADHD

משתמש רשום
טוב, אז לאחר נסיון בשבת האחרונה, לקחתי את הכדור בשעה הרגילה של כל יום, לא אכלתי כמעט כלום [כזית פת במלח, כביצה דגים וככותבת בשר, משהו כזה... אה, וגם מים במשורה], ו..
אותו דבר. אחרי בערך 3-4 שעות, נפילה.
אז ניסיתי לחקור מה-עוד-יכול-להיות.
וגיליתי...
ביום חול אני יושב במקום מסויים שיותר קל לי להתרכז בו [לכן אני יושב שם - עוד מלפני הויואנס],
וגם כותב דברי תורה [יותר קל להתרכז בכתיבה],
וכשלומד גפ"ת - לומד עם חברותא.
ובשבת...
לומד במקום אחר,
לבד,
ולכתוב כמובן אי אפשר...

האם יכול להיות דבר כזה, ש-70 mg בעצם לא מספיק לי [ליותר מ3-4 שעות] אלא שחזי לאיצטרופי עם עוד נתונים סביבתיים?
כי אם כן מה הועילו חכמים בתקנתם. יגיע בין הזמנים, אלמד בבית כנסת ליד הבית שיש שם תאורה לבנה [ולא צהובה], ויש רעש מטריד, ומישהו יושב לידי בספסל, אז לא יעבוד לי??
אציין שאת ההשפעה של הכדור אני מרגיש כל היום בהרבה מאד תחומים. לטובה. אבל מה זה מעניין אותי, אני רוצה ללמוד...

[יש דבר כזה 100 mg ? הגיוני שהמינון המקסימלי - 70 - יתפוגג אחרי 4 שעות?]


[אגב, אני הייתי אצל יקיר, ממליץ מאד]
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
טוב, אז לאחר נסיון בשבת האחרונה, לקחתי את הכדור בשעה הרגילה של כל יום, לא אכלתי כמעט כלום [כזית פת במלח, כביצה דגים וככותבת בשר, משהו כזה... אה, וגם מים במשורה], ו..
אותו דבר. אחרי בערך 3-4 שעות, נפילה.
אז ניסיתי לחקור מה-עוד-יכול-להיות.
וגיליתי...
ביום חול אני יושב במקום מסויים שיותר קל לי להתרכז בו [לכן אני יושב שם - עוד מלפני הויואנס],
וגם כותב דברי תורה [יותר קל להתרכז בכתיבה],
וכשלומד גפ"ת - לומד עם חברותא.
ובשבת...
לומד במקום אחר,
לבד,
ולכתוב כמובן אי אפשר...

האם יכול להיות דבר כזה, ש-70 mg בעצם לא מספיק לי [ליותר מ3-4 שעות] אלא שחזי לאיצטרופי עם עוד נתונים סביבתיים?
כי אם כן מה הועילו חכמים בתקנתם. יגיע בין הזמנים, אלמד בבית כנסת ליד הבית שיש שם תאורה לבנה [ולא צהובה], ויש רעש מטריד, ומישהו יושב לידי בספסל, אז לא יעבוד לי??
אציין שאת ההשפעה של הכדור אני מרגיש כל היום בהרבה מאד תחומים. לטובה. אבל מה זה מעניין אותי, אני רוצה ללמוד...

[יש דבר כזה 100 mg ? הגיוני שהמינון המקסימלי - 70 - יתפוגג אחרי 4 שעות?]


[אגב, אני הייתי אצל יקיר, ממליץ מאד]
לא שאני מרגיש ראוי לציטוט אבל בתור אחד שההגדרה שבחרתי לניק שלי בפרוג היא -
"אברך - ויואנס 100 מ"ג = תורתי אומנותי"
אני מרשה לעצמי לשלוח ציטוט ממה שכתבתי על זה כאן בעבר
דרך אגב למה "הייתי אצל יקיר" תמשיך ותקבל תשובות לשאלות האלו הוא מיוחד בדיוק בשאלות כאלו.
רק תעשה טובה תחזור אלינו עם התשובה שלו
כמה נקודות חשובות. בעקבות רצף ההודעות האחרונות. בתור חבר די חדש (לאבחון הרשמי כמובן, לא במהות) במועדון היוקרתי של קש"ר. (שנה בלבד)
- משום מה נראה שיש שמרגישים שהתרופות הם איזה משחק - נבקש את זה ואח"כ את זה. התייחסות כזאת מרחיקה מהשגת היעד והוא איזון מושלם. וכן אני מאמין שיש בהחלט אפשרות כזו.
דבר ראשון והחשוב ביותר בעיניי הוא רופא קבוע ומומחה באמת. לא רופא משפחה שמתמחה גם בזה וגם לא נוירולוג שמתעסק בזה (אם כי ודאי שזה עדיף מהאפשרות הראשונה וישנם גם נוירולוגים שמצויינים בזה). אלא כמו שלא ניקח רופא שיניים שיודע גם לנתח בעין. גם כאן נעדיף פסיכיאטר. (כן פסיכיאטר . יש רבים שנבהלים לחשוב על הרעיון לקבוע תור לפסיכיאטר זה זכותם אבל אם כך כדאי דבר ראשון לטפל בזה....) ודווקא פסיכיאטר שעיקר התמחותו בקש"ר במבוגרים.
כנראה שקשה להשיג את זה בקופה ואין ברירה אלא לשלם פרטי. מדובר בתהליך הרפואי שאולי הוא הכי הכי גורלי בחייכם ועל דברים פשוטים יותר מקובל לקחת פרטי. זה יעלה כסף אבל מנסיון זו השקעה כדאית מאוד כי אפי' במישור הכספי טיפול תואם יחזיר את עצמו בכסף מהר מאוד.
ב- מדובר בתהליך ארוך של חיפוש ותהייה עם שינויים רבים שעשוי להתפרס על פני שנים.
אבל כל שלב צריך את הלמידה וההסתגלות שלו ורק אח"כ מגיע שלב המסקנות והמסקנות שיגיע אליהם מומחה בעל נסיון עשויות להיות מפתיעות מאוד ושונות מהמושכל הראשון.
אני לדוגמא בשנה האחרונה הספקתי להחליף מרשמים 5 פעמים.
כיום לוקח וויוואנס 100 מ"ג. שהגיע אחרי תקופה שלקחתי 70 מ"ג והגעתי לביקור עם תלונה שנראה שזה חזק מדי (מתח ערנות מוגברת וכדו') ואחרי בחינת הדברים הפסיכיאטר הורה דווקא שהסיבה היא לא מינון גבוה אלא הפוך נמוך מידי וראה זה פלא דווקא כשהעלתי את המינון היה שיפור גדול מאוד הפך דעת בעלי בתים שלי. ועוד חזון למועד אולי נגדיל בהמשך עוד יותר. אם זה היה נעשה במסגרת הקופה ועל בסיס יוזמות שלי לבקש מרשם כזה או אחר אין סיכוי שהייתי מגיע לתוצאה הזו. כי כל תרופה ותופעות הלוואי האפשריות שלה וצריך הבנה עמוקה של המנגנון המוחי והנפשי יחד כדי להגיע בעז"ה למסקנות הנכונות.
ולתמהים אכן המינון המקסימלי בארץ הוא 70 אבל יש אפשרות להגדיל מבירור שלי בחלק מהקופות זה קצת יותר קשה אבל אפשרי ותלוי גם ברוקח שנפלתם עליו וכדאי למצוא רוקח קבוע שמכיר ולא יעשה סקנדל כל פעם מחדש (גם אתם מרגישים כל פעם אחרי שממשתם את המרשם כאילו שדדתם איזה בנק..?)
לסיכום מדובר בתהליך ארוך שצריך להעשות בהרבה סלנות ואורך רוח ובעיקר לנסות שוב ושוב לשפר ולא לעצור ולומר יש לי שיפור זה מספיק לי כי בזה אתם חוזרים על הטעות שהובילה רבים לפספס שנים רבות עד שבכלל נגשול לאבחון. עצירה באמצע הדרך היא בדיוק אותו דבר.
וכמובן כמובן קודם כל דבר תפילה מעומק הלב לסייעתא דשמיא.
בהצלחה.
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
טוב, אז לאחר נסיון בשבת האחרונה, לקחתי את הכדור בשעה הרגילה של כל יום, לא אכלתי כמעט כלום [כזית פת במלח, כביצה דגים וככותבת בשר, משהו כזה... אה, וגם מים במשורה], ו..
אותו דבר. אחרי בערך 3-4 שעות, נפילה.
אז ניסיתי לחקור מה-עוד-יכול-להיות.
וגיליתי...
אז נשארנו עם המסקנא הישנה...
זה נראה קשור לנשמה יתירה.........
אולי היא צריכה תרופה אחרת. הבעיה שאפשר יהיה לאבחן אותה רק בשבת וזה לא כ"כ אפשרי.;)
 

אחד1

משתמש צעיר
אוכל סעודת שבת קלאסית, שטייגען של 2-3 שעות, וצניחה

לא אכלתי כמעט כלום [כזית פת במלח, כביצה דגים וככותבת בשר, משהו כזה... אה, וגם מים במשורה], ו..
אותו דבר. אחרי בערך 3-4 שעות, נפילה.
2-3 שעות =בערך 150 דקות
3-4 שעות = בערך 210 דקות
זה לא "אותו דבר "
זה עליה של של 40%

זה עליה יפה מאוד
תבדוק באשכלות על שוק ההון
מה זה עליה של 40%
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
טוב, אז לאחר נסיון בשבת האחרונה, לקחתי את הכדור בשעה הרגילה של כל יום, לא אכלתי כמעט כלום [כזית פת במלח, כביצה דגים וככותבת בשר, משהו כזה... אה, וגם מים במשורה], ו..
אותו דבר. אחרי בערך 3-4 שעות, נפילה.
אז ניסיתי לחקור מה-עוד-יכול-להיות.
וגיליתי...
ביום חול אני יושב במקום מסויים שיותר קל לי להתרכז בו [לכן אני יושב שם - עוד מלפני הויואנס],
וגם כותב דברי תורה [יותר קל להתרכז בכתיבה],
וכשלומד גפ"ת - לומד עם חברותא.
ובשבת...
לומד במקום אחר,
לבד,
ולכתוב כמובן אי אפשר...

האם יכול להיות דבר כזה, ש-70 mg בעצם לא מספיק לי [ליותר מ3-4 שעות] אלא שחזי לאיצטרופי עם עוד נתונים סביבתיים?
כי אם כן מה הועילו חכמים בתקנתם. יגיע בין הזמנים, אלמד בבית כנסת ליד הבית שיש שם תאורה לבנה [ולא צהובה], ויש רעש מטריד, ומישהו יושב לידי בספסל, אז לא יעבוד לי??
אציין שאת ההשפעה של הכדור אני מרגיש כל היום בהרבה מאד תחומים. לטובה. אבל מה זה מעניין אותי, אני רוצה ללמוד...

[יש דבר כזה 100 mg ? הגיוני שהמינון המקסימלי - 70 - יתפוגג אחרי 4 שעות?]


[אגב, אני הייתי אצל יקיר, ממליץ מאד]
בימי חול יש סדר יום.
בשבתות לא.
זה לא קשור לכתיבה (אם כי בוודאי יש לכך השפעה על איכות הלימוד), זה לא קשור למינון הכדורים (בתקופות מסוימות לקחתי מינון של מעל 100 מ״ג קונצרטה ליום), ולא לשום גורם אחר - לרבות עישון (למי שמעשן - איכות הלימוד עם הפסקות העישון היא כפולה ומכופלת מאיכותו בלי). כל אלו אמנם משפיעים על איכות הלימוד, אבל הם לא הגורם העיקרי.
הגורם העיקרי הוא, חוסר הסדר בשבת ביחס לחול. בימי חול יש מסגרת קבועה, עם אנשים קבועים, עם חברותא, עם התקדמות ברורה וקבועה. בשבת - זה שונה. אין מסגרת, אין חברותא, וגם אם שני אלו נמצאו - אין את ההתקדמות הקבועה ביחס לימות החול.
אז מה הפיתרון?
בשבילי, הייתה זו חברותא קבועה בכל שבת, החל משעה אחת בצהרים ועד מנחה. בחורף זה שעתיים שלוש, בקיץ הרבה יותר - עד שש שעות. מלבד החברותא והקביעות, כפי שכתבתי, יש צורך גם בסדר קבוע של לימוד.
לפני שהתחתנתי, המסלול היה סדר קדשים. למדתי עם אברך את זבחים, מנחות ומחצית חולין - רק בסדר הקבוע ליום השבת (רוב סדר קדשים למעשה). אחרי שהתחתנתי, המסלול השתנה (גם אני לא נמצא תמיד באותו מקום), התחלתי ללמוד נושאים הלכתיים קצרים ופשוטים יחסית עם חברותא, או לחזור על החומר של ימות החול במטרה להיבחן עליו.
כמובן, שבלי חברותא קבועה זה יותר קשה, אבל כשלומדים משהו שאוהבים - רק בשבת, ועם התקדמות ברורה לעבר מטרה ידועה ורצויה, הכול הרבה יותר פשוט, ויש מחייב כמו בימות החול. אם אפשר למצוא חברותא לשעות האלו - זה מושלם, אבל זה לא מעכב בדיעבד.
העצה שלי לאלו שלומדים גמרא בימות החול - אם יורשה לי להציע, היא להוסיף בשבת סדר לימוד של תלמוד ירושלמי, בסנכרון עם המסכת הנלמדת בחול בבבלי. זה נותן עומק מיוחד ללימוד, זה לימוד שהוא יותר מסוכם ופחות מפולפל (למרות שבהתחלה - זו שבירת שיניים), ובסוף - כשתסיימו מסכת, סדר או את הש״ס כולו, כל סיום יהיה כפול - בבלי וירושלמי. זה סיפוק גדול, וזה מועיל מאוד עבור תחום ההלכה והלימוד העיוני.
דרך אגב: בנוגע לפת כביצה וככותבת דגים, זו לא דרך ההלכה. יש מצווה לענג את השבת, ומפורש בדברי הראשונים והפוסקים שחובה זו היא גם לתלמידי חכמים שעוסקים בתורה בימות החול, ואדרבה - לדעות מסוימות, אסור ללמוד בשבת נושאים שדורשים עמל ויגיעה, משום שבכך יש בחינה של צער, ולדעות אלו - אין לקבוע אלא מדרש אגדות.
על אף שרבים הקלו בכך, הסברא היא שאין זה צער אלא עונג. אולם במקום בו הלימוד בא על חשבון קיום מצוות עונג שבת או כבוד שבת, בוודאי שאלו נחשבות ׳מצוות עוברות׳ שדוחות את מצוות תלמוד תורה בכל מקום.
 
נערך לאחרונה ב:

אחד1

משתמש צעיר
דרך אגב: בנוגע לפת כביצה וככותבת דגים, זו לא דרך ההלכה. יש מצווה לענג את השבת, ומפורש בדברי הראשונים והפוסקים שחובה זו היא גם לתלמידי חכמים שעוסקים בתורה בימות החול, ואדרבה - לדעות מסוימות, אסור ללמוד בשבת נושאים שדורשים עמל ויגיעה, משום שבכך יש בחינה של צער, ולדעות אלו - אין לקבוע אלא מדרש אגדות.
על אף שרבים הקלו בכך, הסברא היא שאין זה צער אלא עונג. אולם במקום בו הלימוד בא על חשבון קיום מצוות עונג שבת או כבוד שבת, בוודאי שאלו נחשבות ׳מצוות עוברות׳ שדוחות את מצוות תלמוד תורה בכל מקום.
תלמידי חכמים שלא אכלו כמעט ביום שישי כמו דרך ההלכה.
ובלילי שבת אכלו כמו שצריך......עד 11 -12 בלילה.
אז ב9 בבוקר יתכן ויש מקום להקל באכילה קצת יותר מחושבת .[וקצת ליתחשב בגוף שעדין מתמודד עם האוכל של הלילה]
ובמקום זה ללמוד
2-3
ובשבוע אחרי זה
3-4
וחודש אחרי
6-7
וחצי שנה אחרי
10 שעות
ולהרגיש כל מני הרגשות שהם
טעימות קטנות
של עולם הבא......
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  101  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה