מנחם ט

משתמש פעיל
אם הוא עלה על אוטובוס הוא יכול להוציא במוקדי "על הקו" את פירוט הנסיעות של הרב-קו שלו. אם עלה על מונית - קבלה. אם נסע בטרמפ - שיביא עדות של המסיע או עוד נוסע או ממתין בתחנה. אם לא - שיוותר הפעם.
אבל מי אמר שהוא חיכה לאוטובוס?
 

מנחם ט

משתמש פעיל
רואים באיזה תחנה הוא עלה. מה החשש? שהוא עלה על אוטובוס אחר ולא המתין לאוטובוס שלא הגיע? אז איך הוא יודע שיש קו אחר שלא הגיע בכלל?
כן זה החשש.
בסופו של דבר צריכים שהיועצים המשפטיים יסכימו עם זה...
מה שנכון לעכשיו הם מתנגדים.
 

אין שם משתמש

משתמש צעיר
לפי המתואר מדובר ב-2 אוטובוסים מ-2 קווים אחרונים לאותו יום שלא עצרו, עיכוב של שעה בתחנה לתשובות, 20 דקות הליכה, ואז טרמפ.
זה שמדובר באוטובוסים אחרונים זה מחמיר, זה שמדובר ב-2 אוטובוסים מחמיר, אם מדובר בשעה מאוחרת גם מחמיר, האילוץ לנסוע בטרמפ גם מחמיר. ואם בעיר היעד היתה עוד הליכה וכו' שהיתה נמנעת אם האוטובוס היה עוצר זה גם מחמיר.
אני הייתי תובע 1500-2500 ש"ח לכל אחד.
שלום תודה על התגובה המפורטת
היום חברת קווים ענתה לי וזה לשון התגובה [ אחרי חודש ]

שלום,

חברת קווים עושה את מירב המאמצים ומשקיעה משאבים גדולים על מנת לספק ללקוחותיה שירות אמין ויעיל. בתוך כך, פועלת החברה

למנוע מקרים המוזכרים בפנייתך.

פנייתך הועברה לגורמים הרלוונטיים לטיפולם בהתאם .

נפתח הליך ברור משמעתי לתחקור והפקת לקחים על מנת שמקרים דומים לא ישנו בעתיד.

אנו מודים לך על פנייתך אלינו

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת ,



בברכת נסיעה טובה ובטוחה




מה אני אמור לעשות אם זה

תודה רבה רבה
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שלום תודה על התגובה המפורטת
היום חברת קווים ענתה לי וזה לשון התגובה [ אחרי חודש ]

שלום,

חברת קווים עושה את מירב המאמצים ומשקיעה משאבים גדולים על מנת לספק ללקוחותיה שירות אמין ויעיל. בתוך כך, פועלת החברה

למנוע מקרים המוזכרים בפנייתך.

פנייתך הועברה לגורמים הרלוונטיים לטיפולם בהתאם .

נפתח הליך ברור משמעתי לתחקור והפקת לקחים על מנת שמקרים דומים לא ישנו בעתיד.

אנו מודים לך על פנייתך אלינו

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת ,



בברכת נסיעה טובה ובטוחה




מה אני אמור לעשות אם זה

תודה רבה רבה
לדעתי אפשר לראות בזה הודעה של החברה. לו היא היתה יכולה סביר להניח שהיתה מכחישה.
מכאן אתה לכאורה יכול להמשיך לתביעה, מומלץ לשלוח תלונה גם למשרד התחבורה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
למישהו יש פתרון איזה הצע"ח ניתן לקדם כדי שבאמת נושא האיחורים ישתפר.
דיברתי עם כמה מעוזרי הח"כים ושאלו אותי איזה פתרון יש לי.
העוזר של אייכלר אמר לי שהם ניסו לקדם הצע"ח פיצוי לנוסע לכל אזרח, רק שעלתה בעיה טכנולגית כיצד ניתן לדעת מי באמת חיכה לתחנה, משום שלא כולם המתינו עד שבסוף האוטובוס יבוא, אלא יעלו על קווים אחרים, ומי אמר שהם חיכו באמת לאוטובוס.
מחכים לתשובות...
לא יודע מה הפתרון, אבל יתכן שאני יודע איפה שורש הבעיה.
וקודם כל צריך להקדים ולומר שקשה לנו לדעת מה האתגרים האמיתיים שמאחורי הדברים, כל עוד אנחנו לא באמת היינו בצד השני.
והקדמה נוספת - הדברים נכתבים ברובם מהזיכרון ולא בדקתי אותם כרגע שוב בזמן אמת, והם גם דעתי האישית בלבד.

וזאת הבעיה לדעתי - אדם שמגיש תלונה שנראית לכאורה מוצדקת נגד נהג מונית, בדרך כלל יוזמן למשרד התחבורה לתת עדות על המקרה, ולאחריה המחלקה המשפטית של משרד התחבורה עשויה להגיש תביעה נגד נהג המונית בבימ"ש לתעבורה (כמובן אם המקרה מצדיק והעדות היתה אמינה וכו'). סכום התביעה נגד הנהג הוא בדרך כלל אלפי שקלים!!

ומה קורה כשאוטובוס תח"צ מיפר את הוראות החוק? למיטב זכרוני עד אחוז אחד של הפרות החברה אינה נקנסת. ומאחוז ומעלה יש מדרגות קנס. מדרגה ראשונה מתחילה בסכום של שבעים ומשהו ש"ח וכן הלאה עד לסכום של כמה מאות שקלים, לפי אחוזי ההפרה של החברה. במידה ויש תלונה של נוסע יש קנס נוסף של 150 ש"ח.

הפער בין מה שנהג מונית יכול לחטוף לבין מה שחברת אוטובוסים של תח"צ הוא לא הגיוני. זה נכון שהאוטובוסים בשנים האחרונות מנוטרים ונקנסים על כל אי ביצוע ואיחור, ועדיין הפער בין נהג מונית שהיפר חוק ונתבע על 3000 ש"ח לעומת עשרות או מאות שקלים שהחברה נקנסת על אוטובוס הוא עצום, וזה בזמן שאוטובוס שלא יוצא פוגע בעשרות ולפעמים אפילו מאות נוסעים (באוטובוס עירוני בערים גדולות) בנסיעה אחת!

הפער הזה לדעתי הוא בגלל אופי השירות. כי יש הבדל בין מונית ספיישל שאמנם מחוייבת לתקנות התעבורה המיוחדות למוניות אבל עדיין הוא עצמאי וחופשי לעבוד היכן ומתי שבא לו, והעבודה במונית אמורה להיות רווחית לנהג. וכשמתקבלת תלונה יש אינטרס למשרד התחבורה לתבוע אותו, בין השאר כנראה למען ישמעו וייראו.
לעומת זה אוטובוסים של תח"צ זה משהו קשיח. יש לו"ז ומסלולים קבועים והם גם אינם רווחיים ולכן המדינה מסבסדת את התח"צ. במקרה של אוטובוסים אם החברה תיקנס באלפי שקלים לכל הפרה כל העסק הזה יקרוס כי זה באמת לא יהיה כלכלי ולא תהיה תח"צ של אוטובוסים.

למשל, יש במכרזים של חברות התח"צ סעיף שמאפשר למשרד התחבורה לקחת מהחברה את הזיכיון עוד לפני תום תקופת המכרז במידה והחברה תעשה הפרות מעל אחוז מסויים (למיטב זכרוני באזור 3%). ובפועל יש הרבה חברות שהפרו את התקנות באחוזים גבוהים בהרבה וכמובן שלא נלקח מהם הזיכיון, ויש גם מקומות שהאריכו את תקופת הזיכיון (אפשרות שנמצאת במכרזים) למרות אחוזים גבוהים של הפרות. וכנראה מהסיבה הפשוטה - מה המדינה תעשה עכשיו עם אותו אשכול? מה יהיה עם התח"צ באותו אזור?

לסיכום - למדינה יש אינטרס שתהיה תח"צ עם מוניות ועם אוטובוסים. מוניות הוא שוק יותר חופשי וענף שאמור להחזיק את עצמו מבחינת רווחיות, והדרך של המדינה לגרום שנהגי המוניות לא יגזימו בהתנהגותם היא האיום בתביעות גדולות על הפרות. לעומת זה באוטובוסים המצב רגיש יותר כי המדינה צריכה את חברות התח"צ לא פחות ממה שהחברות צריכות את המדינה, וכך נוצר איזה שהוא "מאזן אימה" בין המדינה (=משרד התחבורה) לחברות התח"צ.

פתרונות למצב? כרגע בעיקר תלונות ותביעות זאת הדרך שלנו כנוסעים לכל הפחות "לעשות משהו" (הבעיות של משרד התחבורה וחברות התח"צ לא צריכות לעניין את הנוסעים - את הנוסעים יש דבר אחד שמעניין: יש חברה שמחוייבת לתת שירות!)
 

יהודה לייב

משתמש פעיל
שלחתי מכתב תלונה לחברה ולמשרד התחבורה ביחד על אוטובוס אחרון שלא יצא והשאיר אותי בלי אפשרות לחזור הביתה.
שלחו לי מהחברה ככה:
שלום רב ,
מפאת הזמן שחלף אין באפשרותנו להמשיך בטיפול פנייתך
להבא אוכל להמליץ לך לפנות קרוב יותר למועד .
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת
בברכת נסיעה טובה ובטוחה

הגשתי את התלונה בערך חודש וחצי אחרי המקרה.
זה אומר שאין לי איך לתבוע את החברה?
איך ממשיכים מכאן?
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
לעומת זה באוטובוסים המצב רגיש יותר כי המדינה צריכה את חברות התח"צ לא פחות ממה שהחברות צריכות את המדינה, וכך נוצר איזה שהוא "מאזן אימה" בין המדינה (=משרד התחבורה) לחברות התח"צ.

פתרונות למצב? כרגע בעיקר תלונות ותביעות זאת הדרך שלנו כנוסעים לכל הפחות "לעשות משהו" (הבעיות של משרד התחבורה וחברות התח"צ לא צריכות לעניין את הנוסעים - את הנוסעים יש דבר אחד שמעניין: יש חברה שמחוייבת לתת שירות!)
אם כך, גם תביעות לא יועילו. ברגע שהחברות יהיו על סף קריסה, המדינה תשפה אותם ותגדיל את הסבסוד.
מה שכן, אולי לפחות הנוסע יצא מרוצה.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai

אופקים 1

משתמש מקצוען
או שזה יגרום למקבלי ההחלטות לשנות את המודל לפיו מופעלים המכרזים כיום, כפי שהסביר @אופקים 1
זה לא יגרום למקבלי ההחלטות לשנות את המודל, אלא להגיד שהם מבינים שיש בעיה באיזונים וצריך למצוא לזה פתרון.

הפתרון הנכון הוא, שח"כ אובדי עצות שחשבו על רעיונות וגילו שאין לזה היתכנות יפתחו בזירת התייעצות עם הציבור.
הרעיון הוא כזה:
בשלב הראשון מאפשרים לכל אחד שמעוניין להציע הצעות.
ממש כמו כאן בפורום, אחרים יוכלים לסמן שהם חושבים שמדובר ברעיון טוב
בשלב השני, אח"כ נותנים למציעים האחרים לסמן איזה הצעות לדעתם דומות להצעה שלהם
בשלב השלישי, מנסים לבדוק מה ראלי מתוך ההצעות.
מדובר בהליך לא קצר, וקשה לביצוע, אבל זאת האופציה הכי ראלית נכון להיום להגיע לתובנה כלשהי
ובשלב האחרון,
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
זה לא יגרום למקבלי ההחלטות לשנות את המודל, אלא להגיד שהם מבינים שיש בעיה באיזונים וצריך למצוא לזה פתרון.

הפתרון הנכון הוא, שח"כ אובדי עצות שחשבו על רעיונות וגילו שאין לזה היתכנות יפתחו בזירת התייעצות עם הציבור.
הרעיון הוא כזה:
בשלב הראשון מאפשרים לכל אחד שמעוניין להציע הצעות.
ממש כמו כאן בפורום, אחרים יוכלים לסמן שהם חושבים שמדובר ברעיון טוב
בשלב השני, אח"כ נותנים למציעים האחרים לסמן איזה הצעות לדעתם דומות להצעה שלהם
בשלב השלישי, מנסים לבדוק מה ראלי מתוך ההצעות.
מדובר בהליך לא קצר, וקשה לביצוע, אבל זאת האופציה הכי ראלית נכון להיום להגיע לתובנה כלשהי
ובשלב האחרון,
רשם הדומיינים הישראלי ביצע דבר דומה בעבר כאשר התייעץ עם הציבור לפני השקת דומיינים בסיומת 'ישראל'
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שלחתי מכתב תלונה לחברה ולמשרד התחבורה ביחד על אוטובוס אחרון שלא יצא והשאיר אותי בלי אפשרות לחזור הביתה.
שלחו לי מהחברה ככה:
שלום רב ,
מפאת הזמן שחלף אין באפשרותנו להמשיך בטיפול פנייתך
להבא אוכל להמליץ לך לפנות קרוב יותר למועד .
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת
בברכת נסיעה טובה ובטוחה


הגשתי את התלונה בערך חודש וחצי אחרי המקרה.
זה אומר שאין לי איך לתבוע את החברה?
איך ממשיכים מכאן?
זה לא מונע מלהגיש תביעה
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אם כך, גם תביעות לא יועילו. ברגע שהחברות יהיו על סף קריסה, המדינה תשפה אותם ותגדיל את הסבסוד.
מה שכן, אולי לפחות הנוסע יצא מרוצה.
קודם כל הפיצוי של הנוסע הוא חלק חשוב מאוד - הקטע הזה שהנוסע לא מקבל את השירות ומבלי שיפוצה על כך הוא לא הגיוני לאור ריבוי המקרים.
האם זה יועיל לשיפור? תביעות מועטות כנראה שלא, אבל ככל שהן יתגברו (כולל תביעות ייצוגיות) אולי זה כן יזיז משהו..., ובכל מקרה עד שזה יגיע למצב שבו החברות יגיעו לסף קריסה בגלל התביעות כנראה שיש מספיק זמן ואפשרויות כדי לשפר את המצב. הן ע"י החברות עצמן והן ע"י חוקים תקנות מכרזים וכו'.

אני חושב שלתלונות ולתביעות יש כח מספיק חזק כדי לשפר לפחות במשהו, ולכן האופציה שלא לעשות כלום היא לא אופציה.
כשמגישים תלונה לחברה על דברים שקשורים לנהג כמו אי עצירה, זה יכול לגרום לפגיעה בבונוס של הנהג ואני מניח ששום נהג לא אוהב את זה. אם לא מגישים תלונות נגד מקרים כאלה, הנהג ימשיך לעשות מה שבא לו. אבל אם הוא יידע שהנוסעים מתלוננים סביר להניח שהוא יחשוב פעמיים. ראיתי לפחות הסכם אחד של ועד העובדים (הנהגים) מול החברה שיש התייחסות להתיישנות של תלונות נגד נהגים שלא יצטברו - כנראה שזה חשוב להם.
בתלונות למשרד התחבורה החברה נקנסת וזה גם משמעותי בניקוד לקראת השתתפות במכרזים נוספים.
אז תלונות ותביעות זה המעט שיש בידינו לעשות כבר במיידי.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
ואגב זה גם תשובה שקרית למדי
לי באופן אישי ענו ועל תלונה לאחר יותר משנה.
על אחרת שהיתה על יותר משנה, ענו לי כנ"ל, ובבית המשפט הם ידעו לדבר גם עליה....
המקרים שמורים אצלם לזמן רב, ולמיטב זכרוני יש גם פס"ד בת"ק שהשופט/ת כתב שזאת בעיה של החברה אם היא לא שמרה את הנתונים. אולי @מנוי פרימיום אתה תדע למצוא את זה?
אני בעבר הגשתי לאחת החברות 2 תלונות אחרי שעבר חודש. תלונה אחת הם הכחישו ועל התלונה השניה הם כתבו שעבר זמן רב, אפילו שהיא קרתה כמה ימים אחרי התשובה המוכחשת.
לפני כמה חודשים שלחתי פנייה למשרד התחבורה תוך כמה זמן אפשר לשלוח תלונה לחברה והיא תהיה חייבת במענה מצידם. התשובה היתה לא ברורה...
אולי כדאי לשלוח עוד תלונות וגם למבקר המדינה. אני תיכף יעשה את זה גם על תשובה דומה שקיבלתי לאחרונה.
 

ח ק

משתמש צעיר
D I G I T A L
ברצוני להגיש ת"ק נגד אלקטרה אפיקים. מחפשת את הפרטים הבאים: כיצד ניתן לקבלם? תודה
1715261894843.png
 

עיתונאי ומדיה

משתמש רשום
דרשתי לפני שבועיים פיצוי מחברת תנופה על אוטובוס שלא יצא, אמרו שיחזרו אליי תוך 7 ימים.
תכל'ס לא קיבלתי מהם שום שיחה..
להתקדם לתביעה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה