יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
זה יעיל בעיקר כשהחברה מכחישה או מנפיקה דוחות GPS ונתונים שקריים
במקרה כזה נרצה לבקש מהשופט לזמן לעדות עובד ממשרד התחבורה, הבעיה היא שזימון של עובד ציבור עולה לא מעט כסף, ובית המשפט לא מאשר את זה בדרך כלל במידה ואותו עובד יכול להגיש את העדות (והנתונים) בכתב. לכן כדאי מראש לבקש "תעודת עובד ציבור" (יש לנקוב בשמו של עובד הציבור) שבו בית המשפט מחייב אותו למסור את העדות בכתב ללא עלות.

באמצעות הנתונים שהוגשו על ידי עובד משרד התחבורה הצליחו תובעים להוכיח זיופים שבוצעו על ידי חברות התחבורה בדוחות העצירה ונתוני ה-GPS שהגישו
אפשר להשיג את המידע גם באמצעות פניה לחופש המידע במשרד התחבורה, אבל מדובר בהליך ארוך יותר שיכול לקחת מספר חודשים
1. מגישים את זה כבקשה בתיק?
2. יש לך אפשרות לצרף פס"ד שזה עבד? זה ממש מעניין ויכול לעזור
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שתי אחיותי חיכו באחד מהימים של ערב פסח בבני ברק בערך מחי שעה או שעה לפני סיום השירות ולא היה שום אוטובוס
שוב, מכשעה לפני סיום השירות לא היו אוטובוסים!
רק כשעה אחרי סיום השירות הגיע אוטובוס מפוצץ בליווי משטרתי כדי שחלילה אף אחד לא יעיז לעלות עליו
בסוף רק אחרי כשעתיים אחרי סיום השירות היה להם איזה צדיק שהזמין דרייבר בשבילו והוא לקח אותם על חשבונו
נראה לי שיהיו פה עוד רבים שיוכלו להעיד על כך

למעשה, מה ואיך ניתן לתבוע על עוגמת נפש של המתנה לאוטובוס כשלוש שעות + באמצע הלילה + ערב פסח וכו'?
לדעתי אפשר לתבוע לפחות 2000 ש"ח לכל אחת.
לגבי ה"איך" ניתן לעבור לעמוד 3 של האשכול שם יש הדרכה כולל תמונות.
אשמח לסייע.
 

avi++

משתמש מקצוען
אפשר להשיג את המידע גם באמצעות פניה לחופש המידע במשרד התחבורה, אבל מדובר בהליך ארוך יותר שיכול לקחת מספר חודשים
וזה גם עולה כמה שקלים, בזמנו, לפני כמה חודשים, ביקשתי להוציא רישום של אוטובוס שלא עצר, אמרו לי שזה עולה 22 שקל וניתן לשלם כאן, לפי מה שהבנתי בלינק עצמו, זה יכול לעלות יותר (אני יכול לדרוש אישור נוסף מצידי אם זה יעלה מעל 167 שקל) והסכום משתנה לפי הבקשה (יתכן שעל בירור של עוד נסיעות זה עוד כסף)
 

עונת החורף

משתמש חדש
האם כדאי לציין בתלונה של המקרה האחרון את התביעה הכללית שאני אמורה לתבוע אותם?
ושאלה חשובה נוספת
המקרים הקודמים של החברה היו בסיון תשפ"ג. הגשתי תביעה מיד. והיתה סחבת של החברה (עד שהם ענו והגיבו)
בפועל רק בתשרי תשפ"ד הנציגה הראשית ענתה לי ואישרה את התלונות, הציעה 50 וכמובן אחכ אמרה שאני יכולה להגיש תביעה קטנה.
מאז- חצי שנה -לא עשיתי עם זה כלום.... מעומס החיים....האם עדיין אפשרי להגיש תביעה קטנה?
תודה
@יוסי ב.ק וכל המבינים
שלחתי לפני חודש תביעה לחברה
כיתבתי כמובן גם את משרד התחבורה
ולא קיבלתי שום תגובה
האם זה הגיוני?

באופן כללי האם כדאי לכתוב תלונה במייל או באתר של משרד התחבורה?
תודה
 

avi++

משתמש מקצוען
@יוסי ב.ק וכל המבינים
שלחתי לפני חודש תביעה לחברה
כיתבתי כמובן גם את משרד התחבורה
ולא קיבלתי שום תגובה
האם זה הגיוני?

באופן כללי האם כדאי לכתוב תלונה במייל או באתר של משרד התחבורה?
תודה
דבר ראשון, משרד התחבורה מטפל במקרים של עד חודשיים אחורה
דבר שני, לא נתקלתי עדיין שהם הגיבו אי פעם למייל שנשלח אליהם, אי לכך ובהתאם לזאת, עדיף בהחלט להתלונן באתר
https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formtype=PniotMot@ mot.gov.il (למחוק רווח אחרי השטרודל)
חוצמזה, לאחרונה שמתי לב שמתפקששים להם תלונות וצריך לשלוח אותם שוב
 

PUSH

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מישהו יודע לעזור לי?
מקרה מצחיק ומוזר
בעלי עמד בתחנה על כביש ראשי וחיכה לאוטובוס שהגיע לתחנה דקה אחריו
הוא היה אם מזוודה וסימן לנהג שיפתח תא מטען, הנהג פתח וסגר עוד לפני שהתא מטען נפתח סימן לו על משהו וברח.
בגלל שהוא היה צריך להגיע לעבודה בזמן הוא התקשר לחברה וסיפר להם מה שהיה והודיע שהוא לוקח מונית ודורש פיצוי כפול.
כשהוא הגיע עם המונית ליעד הוא פגש את האוטובוס וניסה לצעוק על הנהג והנהג לא התייחס וסימן לו לך מפה.
הם חזרו אליו היום בטענה "עצרת את האוטובוס כדי שאשתך תספיק רואים במצלמות שהיא עמדה בצומת" מה שנכון אבל עמדתי שם בלי לרוץ לא ניסיתי להספיק את האוטובוס.
בעלי אמר להם במצלמות גם רואים שהוא לא פתח תא מטען אז הוא גמגם משהו. והוא גם אמר להם ראיתם אותי בתחנה האחרונה הייתי שם לבד אז הוא ענה לו "השתנו לך התוכניות".

יש לנו הקלטות של שיחות איתם וקבלה של מונית
כדאי להגיש תביעה?
האם צריך להגיש קודם תביעה למשרד התחבורה?
והאם ההוכחה שרואים אותי בצומת תפריע וברור שלא היה לי שום תכנית לעלות לאוטובוס.
 

avi++

משתמש מקצוען
יש לנו הקלטות של שיחות איתם וקבלה של מונית
כדאי להגיש תביעה?
חושב שכן, אני הייתי מחכה לעוד חוו''ד
האם צריך להגיש קודם תביעה למשרד התחבורה?
מומלץ, וגם שוב לחברה הפעם במייל (כדי שיהיה תיעוד מסודר)
והאם ההוכחה שרואים אותי בצומת תפריע וברור שלא היה לי שום תכנית לעלות לאוטובוס.
ואם היה לך תוכנית לעלות לאוטובוס? זה הופך אותך לעבריינית? זכותך לעלות לאוטובוס כל עוד הוא בתחנה...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
זכותך לעלות לאוטובוס כל עוד הוא בתחנה...
אין לנוסעים באוטובוס זכות לעכב אותו כדי שנוסע אחר יספיק להגיע לאוטובוס ולעלות
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
וזה גם עולה כמה שקלים, בזמנו, לפני כמה חודשים, ביקשתי להוציא רישום של אוטובוס שלא עצר, אמרו לי שזה עולה 22 שקל וניתן לשלם כאן, לפי מה שהבנתי בלינק עצמו, זה יכול לעלות יותר (אני יכול לדרוש אישור נוסף מצידי אם זה יעלה מעל 167 שקל) והסכום משתנה לפי הבקשה (יתכן שעל בירור של עוד נסיעות זה עוד כסף)

פטור מתשלום אגרות​

  • בכל אחד מהמקרים הבאים ניתן פטור מתשלום אגרה:
    • המידע שהפונה מבקש נוגע לעצמו ולזכויותיו.
    • הפונה היא עמותה או חברה לתועלת הציבור הפועלת לקידום מטרה ציבורית.
    • המידע מתבקש לצורך מחקר אקדמי.
    • הפונה הודיע שאינו יכול לשלם את האגרה, והציג אישור שהוא מקבל את אחת הקצבאות הבאות:
    • הפטור שניתן הוא מתשלום עבור אגרת בקשה (שכוללת 3 שעות עבודה) ועבור אגרת טיפול עבור 4 שעות עבודה נוספות (החל מהשעה הרביעית). כלומר, פטור מתשלום אגרת טיפול עבור 7 שעות עבודה בסך הכל. אם הטיפול בבקשה עולה על 7 שעות עבודה, הפונה יידרש לשלם אגרה עבור השעות הנוספות.
 

avi++

משתמש מקצוען
אגב, טיפ חשוב בכל הנוגע לתלונות למשרד התחבורה (וגם לחברות), במקרה שאתם מחליטים ללכת לבימ''ש, לא לנדב פרטים מיותרים בתלונה, אני כותב רק ''האוטובוס של השעה X לא יצא'', אח''כ יעמתו אתכם מול כל מיני עובדות שכתבתם ''בתלונה למשרד התחבורה כתבתם שחיכיתם מ14:00 והפסדתם רופא, ובכתב תביעה כתבתם מ13:57 ושהפסדתם שעת עבודה'' וכו' וכו', להישאר ענייניים, לא צריך לספר על הנזק למשרד התחבורה, זה לא יעזור בין כה
 

avi++

משתמש מקצוען
אין לנוסעים באוטובוס זכות לעכב אותו כדי שנוסע אחר יספיק להגיע לאוטובוס ולעלות
אבל יש בזכותם לעלות לאוטובוס ולהכניס דברים לתא המטען, ואם תו''כ עוד מישהו יספיק לעלות, הנהג לא יכול לסרב להעלות אותו
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אגב, טיפ חשוב בכל הנוגע לתלונות למשרד התחבורה (וגם לחברות), במקרה שאתם מחליטים ללכת לבימ''ש, לא לנדב פרטים מיותרים בתלונה, אני כותב רק ''האוטובוס של השעה X לא יצא'', אח''כ יעמתו אתכם מול כל מיני עובדות שכתבתם ''בתלונה למשרד התחבורה כתבתם שחיכיתם מ14:00 והפסדתם רופא, ובכתב תביעה כתבתם מ13:57 ושהפסדתם שעת עבודה'' וכו' וכו', להישאר ענייניים, לא צריך לספר על הנזק למשרד התחבורה, זה לא יעזור בין כה
בדרך כלל נשלח למייל העתק מהתלונה למשרד התחבורה, כך שתוכלו לראות שם מה כתבתם למשרד התחבורה
 

PUSH

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אבל יש בזכותם לעלות לאוטובוס ולהכניס דברים לתא המטען, ואם תו''כ עוד מישהו יספיק לעלות, הנהג לא יכול לסרב להעלות אותו
שוב לא היה לי תכנית לעלות לאוטובוס.

משהו יודע לעזור בתהליך?
כמה אפשר לתבוע עוגמת נפש וכו'
כי זה היה מלחיץ מאד למצוא מונית ושתסע מהר כי הוא היה צריך להגיע לעיר אחרת ושם להספיק רכבת.
 

avi++

משתמש מקצוען

PUSH

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
כמה זמן עיכוב היה? את המונית החברה כן שילמה?
החברה לא מוכנה לשלם כלום כי "רצית לעקב את האוטובוס כדי שאשתך תספיק" הם ממש התנערו לא מעניין אותנו.
הוא הספיק את הרכבת.
המתנה למונית הייתה כ20 דקות.
אבל זה נורא מלחיץ מונית לנקודת היעד הייתה עולה לפחות 500 ש"ח מהמרכז לאזור באר שבע.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
החברה לא מוכנה לשלם כלום כי "רצית לעקב את האוטובוס כדי שאשתך תספיק" הם ממש התנערו לא מעניין אותנו.
הוא הספיק את הרכבת.
המתנה למונית הייתה כ20 דקות.
אבל זה נורא מלחיץ מונית לנקודת היעד הייתה עולה לפחות 500 ש"ח מהמרכז לאזור באר שבע.
אני חושב שאפשר וכדאי לתבוע (כמובן שזאת דעתי ואני לא לוקח אחריות).
אני נוטה להסכים עם @avi++ שהנהג היה חייב להעלות את הנוסע שעמד בתחנה ולא להתחיל לחשבן חשבונות.
גם חובת ההוכחה פה היא על החברה להוכיח את הטענה שלה שרצית גם את לנסוע באותו אוטובוס.
אפשר גם ללמוד מהסרטון מה היה בכוונתך לעשות, אם את נראית רגועה ומנופפת לו לשלום סביר להניח שלא התכוונת לעלות איתו לאוטובוס. לו היית רוצה לעלות גם תנועות הגוף שלך היו משדרות לחץ וכו'.
בנוסף, ניתן להוכיח באמצעות הרב קו שלך. אם התכוונת לנסוע יחד איתו לכאורה אמור להופיע תשלום לרכבת ברב קו. ובמיוחד אם נסעת ברב קו למקום אחר אפילו בשעות שלאחר מכן זה יכול להוות הוכחה, כנ"ל אם תוכיחי ע"י כרטיס נוכחות בעבודה וכו' שהיית במקום אחר.
 

מנחם ט

משתמש פעיל
למישהו יש פתרון איזה הצע"ח ניתן לקדם כדי שבאמת נושא האיחורים ישתפר.
דיברתי עם כמה מעוזרי הח"כים ושאלו אותי איזה פתרון יש לי.
העוזר של אייכלר אמר לי שהם ניסו לקדם הצע"ח פיצוי לנוסע לכל אזרח, רק שעלתה בעיה טכנולגית כיצד ניתן לדעת מי באמת חיכה לתחנה, משום שלא כולם המתינו עד שבסוף האוטובוס יבוא, אלא יעלו על קווים אחרים, ומי אמר שהם חיכו באמת לאוטובוס.
מחכים לתשובות...
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
למישהו יש פתרון איזה הצע"ח ניתן לקדם כדי שבאמת נושא האיחורים ישתפר.
דיברתי עם כמה מעוזרי הח"כים ושאלו אותי איזה פתרון יש לי.
העוזר של אייכלר אמר לי שהם ניסו לקדם הצע"ח פיצוי לנוסע לכל אזרח, רק שעלתה בעיה טכנולגית כיצד ניתן לדעת מי באמת חיכה לתחנה, משום שלא כולם המתינו עד שבסוף האוטובוס יבוא, אלא יעלו על קווים אחרים, ומי אמר שהם חיכו באמת לאוטובוס.
מחכים לתשובות...
איחורים, דילוגים, אי ביצוע, אלו סימפטומים לבעיה המרכזית שלא ניתן לפתור אותה בטווח הקרוב:
מחסור חמור בנהגים.
והמחסור בנהגים, לדעתי, נובע מכך שהפקידים והנציגים לא מתעדפים כראוי את התחבורה הציבורית על הפרטית.
ומדוע?
הפיחות העקבי במשתמשי התח"צ לטובת הפרטית נובע מאיכות שירות שניתן לשפר במחשבה ותכנון מעמיקים שתגרום לתעדף את נוסעי התח"צ.
למשל:
בכביש 4 ישנם 3 נתיבי נסיעה לכל צד. במקטעים רבים לאורך הכביש הנסיעה היא איטית להחריד, ולאורך כל שעות היום.
כבר היום ישנם בכ-15% מהרכבים יותר מנוסע אחד. ובחלקם (מוניות, אוטובוסים) הרבה יותר מכמה נוסעים. כך שניתן לקבוע שבכ-15% מהרכבים נוסעים יותר משליש מהנוסעים.
מה יותר "צדק תחבורתי" מאשר לצבוע בלילה אחד שליש מהנתיבים (=נתיב אחד) ולהקצות לנתיב +1 לטובת שליש מהנוסעים?
כך 15% מהרכבים וכל נוסע שלישי יגיע במחצית הזמן ליעדו, וכך יעברו נוסעים רבים לתח"צ.
כך גם יוכלו הנהגים לבצע יותר נסיעות באותו זמן.
אבל, בינתיים, עד שיפול האסימון לפקידים, הרעיון של פיצוי יכול להיות רעיון זמני טוב. יתכן שזה מה שיגרום לחברות לרצות לשנות את תנאי המכרז, כך שיוכלו לעמוד בלו"ז. או שיכריזו שהם לא מסוגלים ואז מ. התחבורה ימצא פתרונות.
והבעיה שלא ניתן להוכיח שהיית בתחנה, היא בעיה שניתן להתגבר עליה בקלות:
מי שלא יוכל להוכיח - לא יקבל. אבל מי שכן - כן יקבל.
בניגוד למצב היום, שגם מי שמוכיח מקבל זיכוי של שווי נסיעה אחת או שתיים.
 

מנחם ט

משתמש פעיל
אבל, בינתיים, עד שיפול האסימון לפקידים, הרעיון של פיצוי יכול להיות רעיון זמני טוב. יתכן שזה מה שיגרום לחברות לרצות לשנות את תנאי המכרז, כך שיוכלו לעמוד בלו"ז. או שיכריזו שהם לא מסוגלים ואז מ. התחבורה ימצא פתרונות.
והבעיה שלא ניתן להוכיח שהיית בתחנה, היא בעיה שניתן להתגבר עליה בקלות:
מי שלא יוכל להוכיח - לא יקבל. אבל מי שכן - כן יקבל.
בניגוד למצב היום, שגם מי שמוכיח מקבל זיכוי של שווי נסיעה אחת או שתיים.
א. מי יכול להוכיח, אם הוא לא עלה בסוף על האוטובוס?
וחוץ מזה מה שהחברה משלמת מעצמה, זה שונה מאשר לחייב אותה בחוק.
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
א. מי יכול להוכיח, אם הוא לא עלה בסוף על האוטובוס?
וחוץ מזה מה שהחברה משלמת מעצמה, זה שונה מאשר לחייב אותה בחוק.
אם הוא עלה על אוטובוס הוא יכול להוציא במוקדי "על הקו" את פירוט הנסיעות של הרב-קו שלו. אם עלה על מונית - קבלה. אם נסע בטרמפ - שיביא עדות של המסיע או עוד נוסע או ממתין בתחנה. אם לא - שיוותר הפעם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה