בני ברקית אחת

משתמש צעיר
בלת"ק האם החברה מחוייבת לשלוח עוד אוטבוס כשהאוטבוס מלא ואין מקום ומפסיק לעלות נוסעים [בתחנה אחרונה שבמסלול], ? הסדרן טען שלא מחויב ולא ישלם על מונית כי מבחינתו הוציא אוטבוס ומה שאין מקום לא בעיה שלו ועלינו לחכות לאוטבוס הבא, מה החוק בענין?
לפי הטפסים שצורפו כאן קודם נראה שכן, אלא אם יש אוטובוס נוסף שיוצא בכל מקרה תוך פרק זמן מסוים...

אפשר לקרוא יותר בעיון, מצורפים לפני כמה הודעות ע"י יוסי ב.ק

בהצלחה!
 

העשיל פרידמאן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תשמעו סיפור.

הייתי בתחנה בב"ב עם אשתי ועוד אברך וחיכינו לאוטובוס לצפת.

אחרי 3/4 שעת המתנה מאז הזמן שהיה צריך לצאת התקשר האברך לנתיב אקספרס והם ענו לו שהם מודעים למקרה (?) ובגלל שהנהג צריך עפ"י חוק לנוח היציאה התעכבה והוא 'כבר' מגיע...

איזו חוצפה!!

פספסתי אסיפה קהילתית חשובה וכו'.

בסוף כמובן עלינו לאוטובוס שהגיע אחרי כשעה של איחור.

מה יש לעשות?

(יש לי הקלטת שיחה עם נתיב, הסרטה של השעון (שמראה את השעה - שעה אחרי הזמן שהיה אמור להיות) והתחנה (עם האנשים שמחכים) ואז המצלמה מסתובבת לכביש ורואים את האוטובוס בא, ואת החיוב עם השעה המאוחרת ברב קו)
 

קופיקס

משתמש רשום
לפי הטפסים שצורפו כאן קודם נראה שכן, אלא אם יש אוטובוס נוסף שיוצא בכל מקרה תוך פרק זמן מסוים...

אפשר לקרוא יותר בעיון, מצורפים לפני כמה הודעות ע"י יוסי ב.ק

בהצלחה!
מה הכונה יש אוטבוס תוך פרק זמן מסויים, יש אוטבוס פעם ב45 דקות האם כשהאוטבוס היה מלא נדרש לחכות עוד 45 דקות [ואולי גם הוא יהיה מלא והוא כבר האוטבוס האחרון בלילה....] או שמחובתם בכל זמן מלוח הזמנים לאפשר לכל הנוסעים הממתינים לעלול? מדובר על אוטבוס בין עירוני אם זה חשוב..
 

שירלה

משתמש פעיל
רציתי לשאול, יש לי מספר תלונות על תחבורה ציבורית שהתלוננתי למשרד התחבורה וקיבלתי מהם הודעות המאשרות את אי הגעת האוטובוסים וכו ושזה עובר לאכיפה.
לחברת קווים שמפעילה את הקווים שלי לא פניתי
אני רוצה להגיש תביעה קטנה, האם זה מספיק שיש לי את פרטי המקרים ואת התגובות ממשרד התחבורה ללא פניות לחברת הקוים עצמה?

אשמח למענה
תודה
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תשמעו סיפור.

הייתי בתחנה בב"ב עם אשתי ועוד אברך וחיכינו לאוטובוס לצפת.

אחרי 3/4 שעת המתנה מאז הזמן שהיה צריך לצאת התקשר האברך לנתיב אקספרס והם ענו לו שהם מודעים למקרה (?) ובגלל שהנהג צריך עפ"י חוק לנוח היציאה התעכבה והוא 'כבר' מגיע...

איזו חוצפה!!

פספסתי אסיפה קהילתית חשובה וכו'.

בסוף כמובן עלינו לאוטובוס שהגיע אחרי כשעה של איחור.

מה יש לעשות?

(יש לי הקלטת שיחה עם נתיב, הסרטה של השעון (שמראה את השעה - שעה אחרי הזמן שהיה אמור להיות) והתחנה (עם האנשים שמחכים) ואז המצלמה מסתובבת לכביש ורואים את האוטובוס בא, ואת החיוב עם השעה המאוחרת ברב קו)
אפשר לתבוע
בדרך כלל אני ממליץ שלא לתבוע על מקרה בודד, אבל מקרה כמו זה שיש הקלטה בה נאמר הנהג באמצע לנוח אני הייתי תובע גם על מקרה בודד
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
מה הכונה יש אוטבוס תוך פרק זמן מסויים, יש אוטבוס פעם ב45 דקות האם כשהאוטבוס היה מלא נדרש לחכות עוד 45 דקות [ואולי גם הוא יהיה מלא והוא כבר האוטבוס האחרון בלילה....] או שמחובתם בכל זמן מלוח הזמנים לאפשר לכל הנוסעים הממתינים לעלול? מדובר על אוטבוס בין עירוני אם זה חשוב..
הציטוט הרלוונטי מהנוהל:
אופן הטיפול במקרים של השארת נוסעים בתחנה באמצע מסלול
5.3.1. בכל מקרה שבו מספר הנוסעים העומדים בתוך האוטובוס הגיע למגבלה הכתובה
ברישיון הרכב, נהג האוטובוס ידווח על כך באופן מיידי לסדרן, וימשיך את נסיעתו
ללא עצירה בתחנות 'איסוף בלבד' נוספות בדרך, עד שיתפנה מקום כתוצאה מירידת
נוסעים.
5.3.2. מיד לאחר קבלת הדיווח כאמור בסעיף 5.3.1 לעיל, או לחילופין עם קבלת התרעה
ממוקד המידע הארצי על אי איסוף נוסעים המחייב תגבור, ישלח הסדרן אוטובוס
חלופי בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל "אוטובוסים תקולים".
5.3.3. מסעיפים 5.3.1 ו- 5.3.2 מוחרגות נסיעות בקווים שבהם הנסיעה העוקבת בלוח הזמנים
הרשמי של הקו הינה 30 דקות או פחות.

למיטב הבנתי זה די מפורש שהחברה היתה צריכה להוציא אוטובוס נוסף בתוך פרק זמן של 15-30 דקות.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
רציתי לשאול, יש לי מספר תלונות על תחבורה ציבורית שהתלוננתי למשרד התחבורה וקיבלתי מהם הודעות המאשרות את אי הגעת האוטובוסים וכו ושזה עובר לאכיפה.
לחברת קווים שמפעילה את הקווים שלי לא פניתי
אני רוצה להגיש תביעה קטנה, האם זה מספיק שיש לי את פרטי המקרים ואת התגובות ממשרד התחבורה ללא פניות לחברת הקוים עצמה?

אשמח למענה
תודה
אין צורך בפניה לחברה הנתבעת
 

חמדה יקרה

משתמש מקצוען
שלום,
אשמח למענה
הגשנו תביעה נגד חברה על קו מסוים שאחר / לא יצא כמה פעמים בתוך חודש אחד,
על רב המקרים קבלנו תגובה ממשרד התחבורה שזה עבר לאכיפה וכו'
קבלנו כתב הגנה מהחברה הנתבעת, ועל כל אחד מהמקרים היה לה תירוץ,
לדוגמא:
התלוננו על אוטובוס שלא יצא בשעה 6 בערב, והחברה כתבה שהיה איזה תאונה בשעה 2 בצהריים וזה יכול השפיע על כל היום,
חלק מהתשובות היו סתירות בתוך התשובה עצמה
ועל כל אחד מהמקרים הם כתבו שהיה ארוע משטרתי מספר X שגרם לעיכוב
ושאנחנו מנסים לעשות עושר ולא במשפט וכו'
יש מה לחשוש מזה, או שזה ברור שבם כותבים שטויות ?
בכל מקרה החברות מנסות לעשות פשרה טרם המשפט או שזה לא מחייב ?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
לדעתי אין לכם ממה לחשוש כיון שמדובר בכמה מקרים ובעצם החברה מודה שהיו שיבושים, תיצמדו לעובדות כפי שחוויתם אותם.
ניתן גם להגיש תשובה לכתב ההגנה (כמדומני עד 7 ימים מקבלת כתב ההגנה) שם תוכלו לענות.
לא מחייב שהחברה תנסה להגיע לפשרה.
בהצלחה !!!
 

חמדה יקרה

משתמש מקצוען
לדעתי אין לכם ממה לחשוש כיון שמדובר בכמה מקרים ובעצם החברה מודה שהיו שיבושים, תיצמדו לעובדות כפי שחוויתם אותם.
ניתן גם להגיש תשובה לכתב ההגנה (כמדומני עד 7 ימים מקבלת כתב ההגנה) שם תוכלו לענות.
לא מחייב שהחברה תנסה להגיע לפשרה.
בהצלחה !!!
תודה על התשובה!
 

קופיקס

משתמש רשום
5.3.1. בכל מקרה שבו מספר הנוסעים העומדים בתוך האוטובוס הגיע למגבלה הכתובה
ברישיון הרכב, נהג האוטובוס ידווח על כך באופן מיידי לסדרן, וימשיך את נסיעתו
ללא עצירה בתחנות 'איסוף בלבד' נוספות בדרך, עד שיתפנה מקום כתוצאה מירידת
נוסעים.
5.3.2. מיד לאחר קבלת הדיווח כאמור בסעיף 5.3.1 לעיל, או לחילופין עם קבלת התרעה
ממוקד המידע הארצי על אי איסוף נוסעים המחייב תגבור, ישלח הסדרן אוטובוס
חלופי בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל "אוטובוסים תקולים".
5.3.3. מסעיפים 5.3.1 ו- 5.3.2 מוחרגות נסיעות בקווים שבהם הנסיעה העוקבת בלוח הזמנים
הרשמי של הקו הינה 30 דקות או פחות.

למיטב הבנתי זה די מפורש שהחברה היתה צריכה להוציא אוטובוס נוסף בתוך פרק זמן של 15-30 דקות.
האם מומלץ בהתחלה לפנות לחברה עצמה עם נתוני החוק או ישירות לתביעה?
 

העשיל פרידמאן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אפשר לתבוע
בדרך כלל אני ממליץ שלא לתבוע על מקרה בודד, אבל מקרה כמו זה שיש הקלטה בה נאמר הנהג באמצע לנוח אני הייתי תובע גם על מקרה בודד
איך בדיוק עושים את זה?
(תן לי סיכום של השלבים אחד לאחד בבקשה, כי קשה לעקוב אחרי כל 77 דפי האשכול...)
 

מנחם ט

משתמש פעיל
אם יש לי רשימה של איחורים של אוטובוס של מישהו, אחר, האם אני יכול להגיש בשמו תביעה, או שרק הוא יכול להגיש בעצמו?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
איך בדיוק עושים את זה?
(תן לי סיכום של השלבים אחד לאחד בבקשה, כי קשה לעקוב אחרי כל 77 דפי האשכול...)

אז ככה - הכי טוב קודם כל פניה לחברה ולמשרד התחבורה. כל עוד שהחברה לא תכחיש בפירוש את המקרה זה רק מועיל לאמינות של התביעה שלכם. גם היא מכחישה אתם יכולים להתעקש שאתם בטוחים ומעוניינים לראות את ההוכחה. כנ"ל לגבי משרד התחבורה אם הוא מעביר את הפניה שלכם להליך אכיפה מנהלית סימן שיש דברים בגו, וזה גם יכול להועיל לאמינות שלכם.
שלבי הגשת התביעה בצורה מקוונת דרך האזור האישי באתר נט המשפט:
לצורך כך אתם צריכים להכנס לחלון "הזדהות לאומית" בצד ימין של המסך, מופיע בתוך מסגרת בצבע כתום.
בפעם הראשונה אתם צריכים להרשם למערכת של ההזדהות הלאומית. יתכן שאתם כבר רשומים שם בשביל רשויות ממשלתיות אחרות.
בכל פעם שתרצו להכנס לאזור האישי שלכם תכנסו ותזדהו בחלון של הזדהות לאומית.
לאחר ההזדהות והכניסה תראו את השורה הזאת:
צפה בקובץ המצורף 1267724
שם יש "פתיחת תיק" ושם מתחילים.
זה מה שייפתח לכם:צפה בקובץ המצורף 1267694
תבחרו את העיר בה יתנהל המשפט (בדוגמא "כפר סבא"). ב"בית משפט" תבחרו "שלום ..." (בימ"ש לת"ק מתנהל בבתי משפט השלום שהוא הערכאה הנמוכה בבתי המשפט). ב"הליך" תבחרו "תביעות קטנות". "סוג תיק" ייבחר לכם אוטומטית. "סוג עניין" תבחרו ב"ספק-לקוח". וב"סכום התביעה" (החלון יקפוץ לכם כשתסיימו למלא את הפרטים הקודמים) תמלאו את סכום התביעה אותו אתם דורשים בכתב התביעה.
בתחתית המסך תלחצו על "הבא" ותגיעו למסך הבא:צפה בקובץ המצורף 1267707צפה בקובץ המצורף 1267707זה בשביל ההתחלה
אם תצטרכו עזרה גם בהמשך אני אשמח לעזור

ב"סוג מאגר" תבחרו את האופציה "גופים ציבוריים/חברות"
אחר כך תלחצו על החלונית "בחירה ממאגר" ייפתח לכם חלון, בחלונית "זיהוי" (תחפשו אותה בשורה הראשונה שחלון שנפתח) תבחרו ב"תאגיד". בחלונית שליד תכניסו את הח.פ. של החברה.
לצורך זה תוכלו להשתמש במדריך המצורף שם בעמוד 11 יש רשימה של חברות התח"צ עם הח.פ. שלהם. שימו לב שייתכן והרשימה לא מעודכנת (למשל חברת תנופה לא מופיעה שם) תכניסו את הח.פ. לחלונית ותלחצו על "חפש".
אפשרות נוספת זה להכניס את שם החברה בחלונית "שם" ואז לעשות "חפש".
שימו לב שאתם לא תובעים בטעות חברה אחרת, שלא תצטרכו לשלם להם הוצאות משפט, אז תהיו בטוחים שהכנסתם את שם החברה הנכון. יש שמות מאוד דומים של תאגידים למשל "קווים תחבורה ציבורית בע"מ" ו"קווים תחבורה ציבורית אינטרנשיונל (2002) בע"מ" אתם חייבים להיות בטוחים איזה חברה אתם תובעים במדוייק!!!
אחרי שבחרתם את החברה המתאימה, הפרטים שלהם יתמלאו ע"י האתר.
אשמח להמשיך לעזור.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אם יש לי רשימה של איחורים של אוטובוס של מישהו, אחר, האם אני יכול להגיש בשמו תביעה, או שרק הוא יכול להגיש בעצמו?
בעקרון התובע תובע בשם עצמו. במקרה של קטין, ההורים (או אפוטרופוס אחר) יכולים לתבוע בשמו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יי כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יי כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה