דוד פרידמן השני
משתמש מקצוען
זו הייתה בדיחה!אז אתם מגיעים רבע שעה לפני לתחנה?
מה, לא ברור?!
זו הייתה בדיחה!אז אתם מגיעים רבע שעה לפני לתחנה?
לאחרונה יש להם יותר מדי תשובות דומות של "חסרים פרטים"....בעצת כמה חברים באשכול זה להמתין עד להצטברות של כמה תלונות על החברה לפני הגשת תביעה בבית משפט
אחרי ששלחתי כמה תלונות מפורטות שולחים לי תגובה כזאת
מה אני אמור לשלוח הכול שוב???
19 בספטמבר 2023
ד' בתשרי תשפ"ד
CAS-511875-L2R4P9 :פניה מזהה
מספר סימוכין: 4000-8888-2023-0228641
לכבוד
שלום רב,
הנדון: פנייתך בנושא אי ביצוע נסיעת קו 330 של חברת קווים בירושלים
בתאריך 22-08-2023
סימוכין: מכתבך מתאריך 13/09/2023
הריני לאשר קבלת מכתבך שבסימוכין.
המקרה המתואר בפנייתך, מהווה לכאורה חריגה מתנאי רישיון הקו. עם זאת, מאחר והקובץ שצירפת לפנייתך
אינו תקין ולא ניתן לפתיחה אין באפשרותי לבחון את התלונה.
על מנת שאוכל לאכוף סמכות משרד התחבורה על מפעיל קו השירות, יש צורך בציון פרטים נקודתיים כגון:
תאריך, מספר הקו, כיוון נסיעתו, שם ומספר התחנה בה המתנת ומשך זמן ההמתנה (מאיזו שעה המתנת
לנסיעה ועד איזו שעה). כמו כן, אבקש לדעת באיזו שעה עלית על האוטובוס לבסוף ועל איזה קו.
ללא פרטים אלו עבור כל מקרה בקשר אליו הנך פונה, לא אוכל לבדוק את פנייתך באופן ענייני.
לידיעתך, מאחר שהמפעילים נבדקים אוטומטית על 100% מנסיעותיהם, תהליך האכיפה המנהלית כבר לא
מחייב כבעבר קבלת תלונות מנוסעים או ביצוע בקרה מדגמית בשטח. אולם תלונות נוסעים, בדומה לפנייתך,
נבדקות אל מול נתוני הביצוע ולאחר בדיקה זו מועברות להליך אכיפה נוסף להליך האכיפה של הבקרה
האלקטרונית.
באפשרותך לשלוח את המידע המבוקש, לא יאוחר מ30- יום מקבלת מכתב זה, באמצעות אתר משרד
התחבורה והבטיחות בדרכים בכתובת :
או באמצעות פקס מספר: ,03-6849876 תוך ציון מספר הפניה (511875).הגשת תלונה על התנהלות בתחבורה ציבורית
שירות זה מאפשר להגיש תלונה על שירות לקוי או פוגעני בקווי תחבורה ציבורית, רכבת ישראל, הרכבת הקלה ומוניות.www.gov.il
בברכת נסיעה נעימה ובטוחה.
בכבוד רב,
צוות פניות הציבור
הרשות לתחבורה ציבורית
כתבת למעלה שמדובר באוטובוס של 7:15 - זה הפרטיםזהו שיש לי פרטים לגבי האיחור של האחה''צ אבל האיחור של הבוקר שהוא המשמעותי ביותר אין לי, כי לא היה מענה מעל 40 דק'...
באזור האישי בנט המשפט יש בסרגל למעלה "הגשה מהירה" שם מעלים את זהאיך עושים,
אני כותב בוורד, סוגר בפידיאף,
ואז לאיפה אני שולח/מעלה?
תלונה ודאי שאפשר ורצוי להגיש, אם זה הלו"ז החברה חייבת לעמוד בו.סליחה שאין לי זמן לעבור על כל האשכול אבל שאלות לי
אם אני מגישה פניה באתר משרד התחבורה אני לא מקבלת כלום רק תלונה?
עד כמה זמן מקיום האירוע אפשר להגיש תלונה?
והאם אפשר להגיש תלונה על קו שתדירות שלו היא 5 דק'
אני מחכה בתחנת המוצא ואמור להיות קו בשעה 8.40 , 8.45 ו8.50 נניח שאחד או שניים מהם לא יצאו
אפשר להגיש תלונה על דבר כזה?
ושאלה אחרונה האם יש אםשרות להגיש תביעה על אוטובוס שיצא דקה/שתיים לפני הזמן (כשפניתי לחברה הם טענו שעד 5 ד' זה תקין)
תודה מראש לעונים
פרטים טכניים כמו מקום יום ושעה יש לי,כתבת למעלה שמדובר באוטובוס של 7:15 - זה הפרטים
אני מקווה שלשופט הנ''ל יהיה מספיק אורח רוח וסבלנות לקרוא את כל זה..אני בדרך, מוזמנים בכבוד גם! חלק גדול פה אלו סתם הגיגי לב.....
כבוד השופט
אני נרגש לעמוד כאן במקום שבו אני עומד כרגע, נרגש שהנה קמתי ועשיתי משהו, שבעיני גם הם הוא לא "הצדק" הוא לפחות הדרך אל הצדק.
אני אסביר למה כוונתי, אני פלוני אלמוני, משתמש או השתמשתי באופן קובע בתחבורה הציבורית, אני משתמש בתחבורה ציבורית מאילוץ, יש לי רישיון אבל ממש אין לי כסף להחזיק רכב, אני הייתי נוסע באופן קבוע בחודשים אוגוסט – ספטמבר, אבל בשנים האחרונות בכלל אני נוסע בעיקר בתחבורה ציבורית.
לפני שאפרט את המקרים עליהם ברצוני לתבוע, אציין, שכמות המקרים בהם חוויתי על בשרי את הזלזול העמוק ואי עמידה בלוחות זמנים ובתנאי שירות מינימליים מצד חברת קווים היא עצומה, אך במרבית המקרים פשוט לא מתלוננים, לא מתלוננים כי אין מוטיבציה להתלונן, אין כוח להמתין על הקו, ובעיקר היחס המזלזל של התשובות (כפי שנראה לקמן). כל אלו גורמים לי באופן אישי שלא להתלונן במרבית המקרים.
דבר נוסף שהוא מאד חשוב בעיני לדיון, כשמדברים על עיר כמו מודיעין עילית, שם כמו לרוב האוכלוסייה החרדית אין איך לתעד את הזלזול המטורף, מרבית התושבים לא מחזיקים עליהם מכשירים חכמים או כל אמצעי תיעוד אחר, מה שגורם להיווצרות מעגל חמור של זלזול מצד החברה בנוסעים ובחוסר היכולת של הנוסעים להתלונן על כך, דבר הגורם בוודאי לחברה להתכחש (או שמא להיתמם) לזלזול ולהמשיך בו.
נקח לדוגמא את העיר הסמוכה "מודיעין" העיר מודיעין מורכבת מתושבים שכולם מחזיקים בכיסם מכשירים חכמים, שבמקרה שלנו מדובר קודם כל במכשיר תיעוד, כך שאין מצב בו אוטובוס לא עוצר בתחנה, או מבצע כל עבירה אחרת, קודם כל מאחר וכל עבירה מתועדת מיד, קל יותר לאכוף על הנהגים את המשמעת, אך בעיקר קל יותר להתלונן ולעשות רעש תקשורתי.
תוך כדי שאני כותב, אני חושב לדוגמא על המקרה שאירע היום בו עמדתי במשך קרוב לשעה בתחנה בצומת רמות, בשמש, בעומס, ובתנאים לא סימפטיים בכלל, (אני אפרט אם זה קריטי) והמתנתי לאוטובוס שיקח אותי למודיעין עילית, בשעה בה עמדתי אמורים לעבור כעשרה אוטובוסים בשעה, ולא עבר אפילו אחד!!! קשה להסביר את תחושת ההשפלה, את תחושת חוסר האונים, את התחושה שאין מה לעשות, אין לי האזרח הקטן איך לפצות את עצמי על חוויה משפילה כזו, וכי בגלל שאין לי רכב פרטי, זה מה שנגזר עלי?!
לאחר כשעה הגיע אוטובוס, מלא עד אפס מקום, הייתי בעמידה, נסיעה של שעה בערך, עם עוד כעשרים איש בעמידה, אני מיד התקשרתי לדווח ולהתלונן, הייתי היחיד!!!, כולם צעקו, כולם כמעט בכו, כולם הרגישו לא בנוח, נשים בהריון עמדו נסיעה שלימה! אבל אף אחד לא התקשר להתלונן! זה מסובך, אין להם אינטרנט ביד, אין להם אפשרות לפתוח את המייל ולהגיש פניה! ובטלפון? אין לזה תיעוד שנשמר אצל המתלונן, ומרגיש לכולם שזה ממש חסר טעם.
גם אני הרגשתי כך, לא בפעם הזאת, כן בכל פעם בעבר שלא התלוננתי.
דבר נוסף וקריטי, "תופעת האוטובוסים הקבלניים" או אוטובוס תגבור כלשונם, רבים מהאוטובוסים האלו הם ללא מכשירי GPS כך שלא ניתן לעקוב אחריהם בזמן אמת, אני מגיע לתחנה בזמן, לפי לו"ז, או דקה קודם, והאוטובוס לא מגיע, באוטובוס רגיל מותקן בו מכשיר GPS וע"י כך ניתן לעקוב אחריו בזמן אמת איפה הוא? כלומר לתחנה הוא לא הגיע, אך אולי הוא עתיד לבוא בעוד דקה שתיים או עשר, היה ולפי מכשיר הGPS האוטובוס לא עתיד להגיע בדקה הקרובה אני יחזור לצל או לסככה מפני הגשם או יחפש אם נמצא כזה (הרבה פעמים לא קיים), כשאין מכשיר כזה, ההמתנה נהפכת לקשה פי כמה, אין לי איך לשער אם האוטובוס שלא הגיע בזמן עתיד להגיע בדקה הקרובה, שמא בחמש דקות הקרובות, או שלעולם הוא לא יגיע, (קורה הרבה) אני לא יכול להתגונן מהגשם או מהשמש, אני חייב להיות מוכן על שפת התחנה, שמא יבוא אוטבוס התגבור, ואז אני יהיה חייב לנופף בעוז בידי ולסמן לו לעצור.
נקודה קטנה נוספת, באוטובוס "תגבור" אין לו שלטים ברורים עם מספר הקו, אלא תלוי לו בשמשה הקדמית סימון קטן (יחסית) עם מספר הקו, מה שמצריך דריכות יתירה בהמתנות הממושכות בתחנות שמא האוטובוס שנראה ממרחק הוא המדובר.
אני מדגיש את זה קודם כל בכדי לנסות ולהעביר את תחושת ההשפלה שנוספת לאיבוד הזמן בגלל הזלזול בלו"ז.
אני מודע לאילוצים שיש בתחבורה הציבורית, מודע לעומסים, ומודע גם לפקקים, הכל נכון, אבל לא יכול להיות בשום מצב שיום אחרי יום אחרי יום, חווית הנסיעה בהלוך ובחזור, תהיה תוך תהיה וחוסר עמידה קיצוני בלו"ז.
אם קשה, אפשר ולא רצוי בכלל, לצמצמם את לוחות הזמנים, אבל לפחות שנדע, לפחות שאני לא אעמוד בשמש או בגשם לפני כ נסיעה בהמתנה מורטת עצבים עם חוסר מידע קיצוני מתי האוטובוס הבא.
אני חרדי, ומשכך לכל התלונות שאצרף לא יהיו תיעודים מצורפים מהאירועים עצמם, לא היה לי איך לתעד בזמן אמת, אך כן הקפדתי להתלונן לחברת קווים על כל איחור או דילוג של נסיעה וכן על התנהגות בלתי הולמת מצד הנהגים. את התלונות שהגשתי באמצעות המייל שמרתי והם מצורפים.
בהרבה מהמקרים, חברת קווים הגיבה ש"לאחר בדיקה, האוטובוס כן יצא בזמן" ועוד מכל הסוג הזה, אין לי עדים, אך היות ואני עולה בתחנה השלישית (850 מטרים מתחנת המוצא) בעיר מגוריי, לא יתכן שאוטובוס שיצא בזמן יאחר, אין שם פקקים, ואין גם חסימות.
אני חייב להדגיש, אני תובע קודם כל על איבוד זמני, על נפילה למשכב בעקבות עמידה בשמש למשך זמן ארוך והרבה מעבר לסביר, אך בעיקר אני רוצה להיות קול ולתת אומץ לכל אלו שנסעו איתי, ולכל אלה שעומדים בתחנות ומושפלים יום יום, אני רוצה להראות לכולם שאפשר אחרת, ואם החברה מזלזלת ועונה תשובות לא מספקות, ניתן לקבל צדק במשכן הצדק, בית המשפט!
אני סמוך ובטוח כי בית המשפט יקבל את תביעתי במלואה, וישים לנגד עיניו גם את התועלת הציבורית שתהיה באם יראה הציבור, ויבוא כל אזרח פשוט שנפגע מחברה גדולה, ולא קיבל סעד במקומות שהוא אמור היה לקבל בהם סעד, יבוא האזרח ויראה שאפר גם אחרת!
לאור האמור, אני גם לא מוכן לבוא לקראת חברת קווים לפשרה, אני רוצה שבית המשפט יתן את קולו, אני רוצה שהכל יהיה מתועד, אני רוצה שהציבור יתעורר.
תביעתי היא על סך 10200 ₪ וזאת סגין עשרות מקרים, (הרבה מהם חוזרים ונשנים) של אי עמידה בלו"ז, שגרם לי לעגמת נפש, איבוד זמן, הישארות בלי מקום לימודים מסודר (היה הירושלים לא יכולתי להמשיך שם בעקבות איחורים תכופים) ונפילה למשכב.
אפרט את המקרים, לפי סדר המאורעות, כדלהלן:
אציין שוב, במרבית המקרים אני כמו רוב מוחלט בציבור לא התלוננתי.
וכו וכו וכו וכו
- בתאריך ג' טבת תשפ"ג – 26/12/2022 המתנתי תחת גשם מטורף ונדיר לאוטובוס קו 304 ממו"ע לירושלים, קו לא מאד תדיר ואחרון להיום, הייתי צריך אותו דווקא לצורך נסיעת המשך, הוא לא הגיע, לאחר המתנה של מעל עשרים דקות! תחת גשם מטורף!!! ולבסוף עליתי על קו אחר, התקשרתי להתלונן והם בתגובה אמרו לי "האוטובוס יצא בעשרים ומשהו דקות איחור.....", למותר לציין שזה לא נקרא "יצא באיחור" אלא לא יצא.
"במקום זה, בו אני עומד לפניכם, שופטי ישראל, ללמד קטגוריה על חברת קווים – אין אני עומד יחידי; עִמדי ניצבים כאן בשעה זו שמונים אלף קטגורים [תושבי מודיעין עילית]. אך הם לא יוכלו להגיע לבית המשפט; לשלוח אצבע מרשיעה כלפי חברת קווים ולזעוק כלפיהם: אני מאשים.אני בדרך, מוזמנים בכבוד גם! חלק גדול פה אלו סתם הגיגי לב.....
כבוד השופט
אני נרגש לעמוד כאן במקום שבו אני עומד כרגע, נרגש שהנה קמתי ועשיתי משהו, שבעיני גם הם הוא לא "הצדק" הוא לפחות הדרך אל הצדק.
אני אסביר למה כוונתי, אני פלוני אלמוני, משתמש או השתמשתי באופן קובע בתחבורה הציבורית, אני משתמש בתחבורה ציבורית מאילוץ, יש לי רישיון אבל ממש אין לי כסף להחזיק רכב, אני הייתי נוסע באופן קבוע בחודשים אוגוסט – ספטמבר, אבל בשנים האחרונות בכלל אני נוסע בעיקר בתחבורה ציבורית.
לפני שאפרט את המקרים עליהם ברצוני לתבוע, אציין, שכמות המקרים בהם חוויתי על בשרי את הזלזול העמוק ואי עמידה בלוחות זמנים ובתנאי שירות מינימליים מצד חברת קווים היא עצומה, אך במרבית המקרים פשוט לא מתלוננים, לא מתלוננים כי אין מוטיבציה להתלונן, אין כוח להמתין על הקו, ובעיקר היחס המזלזל של התשובות (כפי שנראה לקמן). כל אלו גורמים לי באופן אישי שלא להתלונן במרבית המקרים.
דבר נוסף שהוא מאד חשוב בעיני לדיון, כשמדברים על עיר כמו מודיעין עילית, שם כמו לרוב האוכלוסייה החרדית אין איך לתעד את הזלזול המטורף, מרבית התושבים לא מחזיקים עליהם מכשירים חכמים או כל אמצעי תיעוד אחר, מה שגורם להיווצרות מעגל חמור של זלזול מצד החברה בנוסעים ובחוסר היכולת של הנוסעים להתלונן על כך, דבר הגורם בוודאי לחברה להתכחש (או שמא להיתמם) לזלזול ולהמשיך בו.
נקח לדוגמא את העיר הסמוכה "מודיעין" העיר מודיעין מורכבת מתושבים שכולם מחזיקים בכיסם מכשירים חכמים, שבמקרה שלנו מדובר קודם כל במכשיר תיעוד, כך שאין מצב בו אוטובוס לא עוצר בתחנה, או מבצע כל עבירה אחרת, קודם כל מאחר וכל עבירה מתועדת מיד, קל יותר לאכוף על הנהגים את המשמעת, אך בעיקר קל יותר להתלונן ולעשות רעש תקשורתי.
תוך כדי שאני כותב, אני חושב לדוגמא על המקרה שאירע היום בו עמדתי במשך קרוב לשעה בתחנה בצומת רמות, בשמש, בעומס, ובתנאים לא סימפטיים בכלל, (אני אפרט אם זה קריטי) והמתנתי לאוטובוס שיקח אותי למודיעין עילית, בשעה בה עמדתי אמורים לעבור כעשרה אוטובוסים בשעה, ולא עבר אפילו אחד!!! קשה להסביר את תחושת ההשפלה, את תחושת חוסר האונים, את התחושה שאין מה לעשות, אין לי האזרח הקטן איך לפצות את עצמי על חוויה משפילה כזו, וכי בגלל שאין לי רכב פרטי, זה מה שנגזר עלי?!
לאחר כשעה הגיע אוטובוס, מלא עד אפס מקום, הייתי בעמידה, נסיעה של שעה בערך, עם עוד כעשרים איש בעמידה, אני מיד התקשרתי לדווח ולהתלונן, הייתי היחיד!!!, כולם צעקו, כולם כמעט בכו, כולם הרגישו לא בנוח, נשים בהריון עמדו נסיעה שלימה! אבל אף אחד לא התקשר להתלונן! זה מסובך, אין להם אינטרנט ביד, אין להם אפשרות לפתוח את המייל ולהגיש פניה! ובטלפון? אין לזה תיעוד שנשמר אצל המתלונן, ומרגיש לכולם שזה ממש חסר טעם.
גם אני הרגשתי כך, לא בפעם הזאת, כן בכל פעם בעבר שלא התלוננתי.
דבר נוסף וקריטי, "תופעת האוטובוסים הקבלניים" או אוטובוס תגבור כלשונם, רבים מהאוטובוסים האלו הם ללא מכשירי GPS כך שלא ניתן לעקוב אחריהם בזמן אמת, אני מגיע לתחנה בזמן, לפי לו"ז, או דקה קודם, והאוטובוס לא מגיע, באוטובוס רגיל מותקן בו מכשיר GPS וע"י כך ניתן לעקוב אחריו בזמן אמת איפה הוא? כלומר לתחנה הוא לא הגיע, אך אולי הוא עתיד לבוא בעוד דקה שתיים או עשר, היה ולפי מכשיר הGPS האוטובוס לא עתיד להגיע בדקה הקרובה אני יחזור לצל או לסככה מפני הגשם או יחפש אם נמצא כזה (הרבה פעמים לא קיים), כשאין מכשיר כזה, ההמתנה נהפכת לקשה פי כמה, אין לי איך לשער אם האוטובוס שלא הגיע בזמן עתיד להגיע בדקה הקרובה, שמא בחמש דקות הקרובות, או שלעולם הוא לא יגיע, (קורה הרבה) אני לא יכול להתגונן מהגשם או מהשמש, אני חייב להיות מוכן על שפת התחנה, שמא יבוא אוטבוס התגבור, ואז אני יהיה חייב לנופף בעוז בידי ולסמן לו לעצור.
נקודה קטנה נוספת, באוטובוס "תגבור" אין לו שלטים ברורים עם מספר הקו, אלא תלוי לו בשמשה הקדמית סימון קטן (יחסית) עם מספר הקו, מה שמצריך דריכות יתירה בהמתנות הממושכות בתחנות שמא האוטובוס שנראה ממרחק הוא המדובר.
אני מדגיש את זה קודם כל בכדי לנסות ולהעביר את תחושת ההשפלה שנוספת לאיבוד הזמן בגלל הזלזול בלו"ז.
אני מודע לאילוצים שיש בתחבורה הציבורית, מודע לעומסים, ומודע גם לפקקים, הכל נכון, אבל לא יכול להיות בשום מצב שיום אחרי יום אחרי יום, חווית הנסיעה בהלוך ובחזור, תהיה תוך תהיה וחוסר עמידה קיצוני בלו"ז.
אם קשה, אפשר ולא רצוי בכלל, לצמצמם את לוחות הזמנים, אבל לפחות שנדע, לפחות שאני לא אעמוד בשמש או בגשם לפני כ נסיעה בהמתנה מורטת עצבים עם חוסר מידע קיצוני מתי האוטובוס הבא.
אני חרדי, ומשכך לכל התלונות שאצרף לא יהיו תיעודים מצורפים מהאירועים עצמם, לא היה לי איך לתעד בזמן אמת, אך כן הקפדתי להתלונן לחברת קווים על כל איחור או דילוג של נסיעה וכן על התנהגות בלתי הולמת מצד הנהגים. את התלונות שהגשתי באמצעות המייל שמרתי והם מצורפים.
בהרבה מהמקרים, חברת קווים הגיבה ש"לאחר בדיקה, האוטובוס כן יצא בזמן" ועוד מכל הסוג הזה, אין לי עדים, אך היות ואני עולה בתחנה השלישית (850 מטרים מתחנת המוצא) בעיר מגוריי, לא יתכן שאוטובוס שיצא בזמן יאחר, אין שם פקקים, ואין גם חסימות.
אני חייב להדגיש, אני תובע קודם כל על איבוד זמני, על נפילה למשכב בעקבות עמידה בשמש למשך זמן ארוך והרבה מעבר לסביר, אך בעיקר אני רוצה להיות קול ולתת אומץ לכל אלו שנסעו איתי, ולכל אלה שעומדים בתחנות ומושפלים יום יום, אני רוצה להראות לכולם שאפשר אחרת, ואם החברה מזלזלת ועונה תשובות לא מספקות, ניתן לקבל צדק במשכן הצדק, בית המשפט!
אני סמוך ובטוח כי בית המשפט יקבל את תביעתי במלואה, וישים לנגד עיניו גם את התועלת הציבורית שתהיה באם יראה הציבור, ויבוא כל אזרח פשוט שנפגע מחברה גדולה, ולא קיבל סעד במקומות שהוא אמור היה לקבל בהם סעד, יבוא האזרח ויראה שאפר גם אחרת!
לאור האמור, אני גם לא מוכן לבוא לקראת חברת קווים לפשרה, אני רוצה שבית המשפט יתן את קולו, אני רוצה שהכל יהיה מתועד, אני רוצה שהציבור יתעורר.
תביעתי היא על סך 10200 ₪ וזאת סגין עשרות מקרים, (הרבה מהם חוזרים ונשנים) של אי עמידה בלו"ז, שגרם לי לעגמת נפש, איבוד זמן, הישארות בלי מקום לימודים מסודר (היה הירושלים לא יכולתי להמשיך שם בעקבות איחורים תכופים) ונפילה למשכב.
אפרט את המקרים, לפי סדר המאורעות, כדלהלן:
אציין שוב, במרבית המקרים אני כמו רוב מוחלט בציבור לא התלוננתי.
וכו וכו וכו וכו
- בתאריך ג' טבת תשפ"ג – 26/12/2022 המתנתי תחת גשם מטורף ונדיר לאוטובוס קו 304 ממו"ע לירושלים, קו לא מאד תדיר ואחרון להיום, הייתי צריך אותו דווקא לצורך נסיעת המשך, הוא לא הגיע, לאחר המתנה של מעל עשרים דקות! תחת גשם מטורף!!! ולבסוף עליתי על קו אחר, התקשרתי להתלונן והם בתגובה אמרו לי "האוטובוס יצא בעשרים ומשהו דקות איחור.....", למותר לציין שזה לא נקרא "יצא באיחור" אלא לא יצא.
הנהג אולי טיפש, אבל לפי החוק היבש הוא צודק.@יוסי ב.ק
עלינו על קו 356 באחת התחנות הראשונות בר עקיבא, האטובוס היה מלא כמעט עד אפס מקום. בתחנה הבאה הנהג ראה את מעט המקום שנשאר ואת כמות האנשים הרבה שעמדה בתחנה- ובמקום לסגור את הדלת, לספור כמה מקומות יש לו ואז להעלות רק את כמות האנשים שמותר לו ע"פ חוק (כמו שנהגים חכמים רבים עושים)
הוא העלה את כל האנשים הרבים שהיו בתחנה ואז אמר אני לא נוסע. חלק חייבים לרדת
כמובן שאף אחד לא הסכים לרדת אם הנהג לא מבטיח שיש אוטובוס נוסף מיד (זה קו של פעם בשעה)
הנהג השבית את האטובוס למשך 25 דק ואיים שיזמין משטרה (הייתי עם ילדי הקטנים והם בכו מפחד )
כתבתי תלונה על העיכוב המשמעותי ועל הפחדת הילדים ובקשתי פיצוי כספי
ובתגובה כתבו לי
לאחר בדיקת פנייתך נמצא כי בתאריך: 16.08.2023 נהג בקו-356 לקריית מלאכי של השעה-
10:50
האוטובוס יצא בזמן מתחנת המוצא וכתוצאה מעומס התמלא האוטובוס בתחנה - רבי עקיבא/רש"י.
עד אפס מקום ועל כן לא התאפשר לו לקלוט נוסעים נוספים .
עקב עודף נוסעים הנהג לפי הוראות של משרד התחבורה לא יכל להמשיך בנסיעת הקו
ונאלץ להמתין עד שחלק מהנוסעים ירדו מהאוטובוס....
חשוב לנו שהבאת בפנינו את חווייתך מנסיעה, ...
אנו נפיק ממנה את הלקוחים הנדרשים על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד וכן ללמוד, להשתפר,
להתייעל ולתת את השירות הטוב ביותר שניתן.
האם יש מה לתבוע אותם על פיצוי כספי? (כתבתי בתביעה שאני רוצה פיצוי כספי אך לא הייתה התייחסות)
ואם כן לתבוע על פיצוי- איך כדאי להתקדם הלאה ולעשות זאת?
החוק היבש לא מתיר לו להעלות נוסעים מעל המותר, גם אם הוא מבקש מהם לאחר מכן לרדתהנהג אולי טיפש, אבל לפי החוק היבש הוא צודק.
תודההחוק היבש לא מתיר לו להעלות נוסעים מעל המותר, גם אם הוא מבקש מהם לאחר מכן לרדת
תודה
אשמח לקבל את החוק הזה כתוב בצורה מסודרת כדי שאוכל לכתוב להם בחזרה שהנהג פעל בצורה לא חוקית
5.2 אופן הטיפול במקרים של השארת נוסעים בתחנת המוצא
5.2.1 בעל רישיון קו שירות באוטובוסים של שירות בינעירוני לא יוציא אוטובוס מתחנת המוצא של קווים בינעירוניים עם נוסעים בעמידה, זאת במטרה לצמצם באופן משמעותי את מספר הנוסעים בעמידה לאורך מסלול הקו. זאת למעט קוים בעלי תחנת איסוף יחידה כמפורט בסעיף .5.1.2
5.2.2 היה ונותרו בתחנת המוצא נוסעים המבקשים לעלות לאוטובוס באותו קו, יודיע הנהג של האוטובוס היוצא, מיד עם יציאתו מתחנת המוצא, לסדרן כי נותרו בתחנת המוצא נוסעים. בעל הרישיון, מיד לאחר קבלת ההודעה מהנהג היוצא, יוציא אוטובוס נוסף באותו מזהה קו מתחנת המוצא (להלן האוטובוס הנוסף).
5.2.3 במקרים בהם הנסיעה הבאה בלו"ז הקו יוצאת בפרק זמן שלא יעלה על 15 דקות יינתן שיקול דעת לסדרן התחנה שלא להוציא נסיעת תגבור אם להערכתו הנסיעה הבאה תוכל לקלוט בישיבה את כל הנוסעים הממתינים.
5.2.4 בעל רישיון קו שירות באוטובוסים של שירות בינעירוני, יחזיק בכל תחנת מוצא שיש בה יותר מנסיעה אחת כל שעה, נהגים ואוטובוסים מהרזרבה התפעולית, בכמות שתאפשר מתן שירות בישיבה לכל הנוסעים הממתינים בתחנת המוצא.
5.3 אופן הטיפול במקרים של השארת נוסעים בתחנה באמצע מסלול
5.3.1 בכל מקרה שבו מספר הנוסעים העומדים בתוך האוטובוס הגיע למגבלה הכתובה ברישיון הרכב, נהג האוטובוס ידווח על כך באופן מיידי לסדרן, וימשיך את נסיעתו ללא עצירה בתחנות 'איסוף בלבד' נוספות בדרך, עד שיתפנה מקום כתוצאה מירידת נוסעים.
5.3.2 מיד לאחר קבלת הדיווח כאמור בסעיף 5.3.1 לעיל, או לחילופין עם קבלת התרעה ממוקד המידע הארצי על אי איסוף נוסעים המחייב תגבור, ישלח הסדרן אוטובוס חלופי בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל "אוטובוסים תקולים".
5.3.3 מסעיפים 5.3.1 ו5.3.2- מוחרגות נסיעות בקווים שבהם הנסיעה העוקבת בלוח הזמנים הרשמי של הקו הינה 30 דקות או פחות
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: