בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שלום, איך אני יודעת מה השם המדויק של סופרבוס
מבין כל האפשרויות הללו?
והאם אפשר לתבוע 2 ביחד?
נניח את סופרבוס ירושלים ואת העמקים באותה תביעה?
ועוד שאלה, מה זה רמת חיסיון? (כתוב: תחליף המצאה, כתובת לא ידועה)

תודה רבה
צפה בקובץ המצורף 1386966
לפי מה שמופיע במדריך המצורף בעמוד 11 זאת האפשרות השניה "סופרבוס הסעים ותיור" אבל כדאי לבדוק את זה יותר טוב, אולי להתקשר למוקד החברה ולשאול, או באתר אם מופיע.
חשוב לתבוע את החברה הנכונה, כי החברה הנתבעת על לא עוול בכפה יכולה לחייב את התובע בהוצאות משפט, לכן צריך לתבוע את החברה המתאימה, וגם לא שתיים ביחד.
רמת חיסיון מיועד למקרים שיש חשיבות לשמור על חסיון הצדדים/ההליך. זה בדרך כלל לא רלוונטי לתביעות מהסוג הזה.
אם מוסיפים לתביעה גם ילדים פחות מגיל 18 אוטומטית ההליך לא מפורסם בגלוי.
 

קבצים מצורפים

  • המדריך-המלא-להגשת-תביעה-קטנה-מעודכן-מאי-19.pdf
    1.9 MB · צפיות: 41

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
לי יש 2 מקרים
הבעיה היא שמקרה אחד קרה בחנוכה השנה (אוטובוס שהיה אמור להגיע, חיכינו לו שעה ולבסוף לקחנו מונית עם קבלה מתועדת.)
ומקרה אחד לפני שבועיים. (כמעט אותו סיפור)
האם כדאי לצרף את המקרה של חנוכה (שפשוט מעומס ושכחה לא טיפלתי בו..)
או שבגלל שהמקרה קרה לפני ככ הרבה זמן - זה רק יזיק?

או אולי לכתוב בנפרד על כל מקרה?
לדעתי כדאי לצרף את שניהם ביחד.
1. בכל מקרה לדעתי פחות רצוי לתבוע על מקרה בודד, כי אז יש יותר סיכוי שהחברה תוכיח (באמת או לא) שקרה מקרה חריג. על יותר ממקרה אחד הסיכויים להכחיש יורדים מאוד.
2. שני מקרים מעידים על דבר שחוזר על עצמו.
3. לפתוח שתי תביות על מקרה בודד בכל אחד, פחות מומלץ. עדיף "לחסוך זמן שיפוטי יקר".
 

טוליפ לבן

משתמש מקצוען
יכול להיות שהדואר עדיין לא הגיע ולכן לא קיבלת מידע אלא אם כן בחרת שההמצאה תהיה במייל.

מה שיקרה עכשיו שהנתבעת אמורה להגיש כתב הגנה. לאחר הגשת כתב הגנה ניתן להגיש תשובה לכתב ההגנה (כמדומני תוך 7 ימים). אם הם לא מגישים כתב הגנה יש אפשרות לבקש מבית המשפט שיתן פס"ד בהעדר כתב הגנה.
אפשרות נוספת שאפיקים ירצו להגיע לפשרה ויצרו איתך קשר.
במידה והגישו כתב הגנה ולא הציעו פשרה מגיעים לדיון במועד המבוקש. אם לא מכירים את השופטת קשה לדעת מה הגישה שלה, כמה היא תשאל/תקשה/תתעניין. מה שלדעתי צריך זה להגיע מוכן - להיות מסונכרן עם מה שנכתב בכתב התביעה, להיות ענייני ולא מתלהם (גם עם נציג הנתבעת מנסה להסיט את הדיון מגופם של דברים).

לגבי מה שכתוב שם "ממתין להוכחות" צריך לבדוק אם זה מה שכתוב שם תמיד
קראתי בעיון את הזימון שנשלח אלי,
כתוב שם שזו האחריות שלי לוודא שהנתבע קבל את כתב התביעה (שנשלח לכתובת אותה עדכנתי בתביעה)
אפשר אפילו לנקוט בדרך של מסירה אישית שלי אליו, כדי להיות בטוחה בעניין.
האמנם יש סיכוי שהחברה לא תקבל את הזימון, לא תגיש כתב הגנה,
ולכן התביעה לא תוכל לבוא לדיון?
אני אמורה להתייחס לסעיף הזה ולעשות שמיניות באוויר בעניין?
 

תמרהלה

משתמש פעיל
לדעתי כדאי לצרף את שניהם ביחד.
1. בכל מקרה לדעתי פחות רצוי לתבוע על מקרה בודד, כי אז יש יותר סיכוי שהחברה תוכיח (באמת או לא) שקרה מקרה חריג. על יותר ממקרה אחד הסיכויים להכחיש יורדים מאוד.
2. שני מקרים מעידים על דבר שחוזר על עצמו.
3. לפתוח שתי תביות על מקרה בודד בכל אחד, פחות מומלץ. עדיף "לחסוך זמן שיפוטי יקר".
תודה רבה
מעבר לסכום המונית
האם לבקש מחברת התחבורה את סכום הפיצוי שאני מחליטה על עוגמת הנפש? או לתת להם להחליט?

ואם כן אני מחליטה בערך כמה אז :
כמה לדעתך אפשר לתבוע על עוגמת הנפש של זמן המתנה של שעה מ12 בלילה עד אחת
בקור עם 2 ילדים קטנים?
וכמה על עוגמת נפש של איחור לתור לרופא פרטי בגלל אוטובוס שלא יצא בזמן?
 
נערך לאחרונה ב:

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
קראתי בעיון את הזימון שנשלח אלי,
כתוב שם שזו האחריות שלי לוודא שהנתבע קבל את כתב התביעה (שנשלח לכתובת אותה עדכנתי בתביעה)
אפשר אפילו לנקוט בדרך של מסירה אישית שלי אליו, כדי להיות בטוחה בעניין.
האמנם יש סיכוי שהחברה לא תקבל את הזימון, לא תגיש כתב הגנה,
ולכן התביעה לא תוכל לבוא לדיון?
אני אמורה להתייחס לסעיף הזה ולעשות שמיניות באוויר בעניין?
כרגע את לא צריכה לעשות שום דבר
כשאת נכנסת לפרטי התיק שלך את יכולה לעקוב אחרי אישורי מסירה, אם כעבור כמה שבועות מפתיחת התיק לא תראי שם אישור מסירה תצטרכי לדאוג שהם אכן יקבלו.
ללא אישור מסירה הדבר נחשב שהם לא קיבלו את התביעה וההליך לא יתקיים, למיטב ידיעתי זה בדרך כלל לא קורה בתביעות מהסוג הזה כי את בחרת באתר את שם החברה מתוך המאגר כך שנראה לי שהכתובת שלהם מתעדכנת אוטומטית והם אמורים לקבל את התביעה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תודה רבה
מעבר לסכום המונית
האם לבקש מחברת התחבורה את סכום הפיצוי שאני מחליטה על עוגמת הנפש? או לתת להם להחליט?

ואם כן אני מחליטה בערך כמה אז :
כמה לדעתך אפשר לתבוע על עוגמת הנפש של זמן המתנה של שעה מ12 בלילה עד אחת
בקור עם 2 ילדים קטנים?
וכמה על עוגמת נפש של איחור לתור לרופא פרטי בגלל אוטובוס שלא יצא בזמן?
אם תתני להם לקבוע את גובה הפיצוי, הם עוד ידרשו ממך 500 שקל.......
ובכל מקרה בתביעה בבית משפט צריך לציין סכום לתביעה
ולגבי הסכום במקרה הראשון, קודם כל צריך לצרף את ילדים לרשימת התובעים ולתבוע גם בשמם. במקרה הזה הדיון ייחשב לחסוי כי הם קטינים, ולדיון עצמו הם לא צריכים לבוא (רק הבגירים צריכים להגיע לדיון).
בקביעת הסכום צריך להתחשב בשעה המאוחרת, בעובדה שהיו ילדים קטנים, וכמובן במשך ההמתנה ובכל עגמת נפש נלווית. אני אישית הייתי מבקש במקרה הראשון 1500-2000 ש"ח. בנוסף אם מדובר ביותר מאוטובוס אחד שלא יצא, או שהיה איתי אדם נוסף (למשל האבא של הילדים) כמובן שהסכום היה עולה.
לגבי האיחור לרופא, תלוי כמובן במשך האיחור. כלומר על עצם האיחור של האוטובוס אפשר לתבוע גם בלי עגמת נפש, וככל שעגמת הנפש היתה יותר גדולה והאיחור יותר משמעותי הסכום עולה. כדאי מאוד להביא הוכחה על הביקור אצל אצל הרופא, כגון מסמך רפואי (אפשר להשחיר את הפרטים הרפואיים) וכדומה.
כמובן שלא ניתן לדעת כמה ביהמ"ש יפסוק בסוף.
ודבר נוסף, צריך להיות מוכנים לשאלה "למה לא לקחת מונית?"
 

avi++

משתמש מקצוען
בתגובה לתלונה על אוטובוס שלא יצא החברה ענתה ש''לאחר בדיקה שנערכה הריני לעדכנך כי פורסמה הודעה באתר החברה כי ייתכן ויחלו שינויים עקב חודש הרמאדן .''
זה קביל???
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בתגובה לתלונה על אוטובוס שלא יצא החברה ענתה ש''לאחר בדיקה שנערכה הריני לעדכנך כי פורסמה הודעה באתר החברה כי ייתכן ויחלו שינויים עקב חודש הרמאדן .''
זה קביל???
לכאורה החברה מחויבת ללוח הזמנים
ככל ולא בוצע שינוי בלוח הזמנים בחודש הרמדאן מאחריותה של החברה לעמוד בלוח הזמנים
אך מצד שני ידוע לי שבית המשפט נוטה לחברת החברות במקרי קיצון שבהם החברה לא הייתה יכולה לתת מענה כגון - הפגנה סמוכה או תאונה, כך שיתכן שגם במקרה הזה בית המשפט יפסוק לטובת החברה
 

avi++

משתמש מקצוען
לכאורה החברה מחויבת ללוח הזמנים
ככל ולא בוצע שינוי בלוח הזמנים בחודש הרמדאן מאחריותה של החברה לעמוד בלוח הזמנים
אך מצד שני ידוע לי שבית המשפט נוטה לחברת החברות במקרי קיצון שבהם החברה לא הייתה יכולה לתת מענה כגון - הפגנה סמוכה או תאונה, כך שיתכן שגם במקרה הזה בית המשפט יפסוק לטובת החברה
זה לא מקרה קיצון, זה חודש שלם שהחברה חגגה בלי לספק הסברים ''רמדאן'' ונגמר הסיפור
 

פ. גינזבורג

זוצית ירושלמית לשעבר...
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
קרה לי לא מעט פעמים שעמדתי בצומת הרטוב ואוטובוסים לא עצרו
תמיד התקשרתי להתלונן- אבל לא מעבר
יש לי מה לעשות עם זה?
סיפור שקורה לפחות פעמיים בשבוע
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בתגובה לתלונה על אוטובוס שלא יצא החברה ענתה ש''לאחר בדיקה שנערכה הריני לעדכנך כי פורסמה הודעה באתר החברה כי ייתכן ויחלו שינויים עקב חודש הרמאדן .''
זה קביל???
לכאורה החברה מחויבת ללוח הזמנים
ככל ולא בוצע שינוי בלוח הזמנים בחודש הרמדאן מאחריותה של החברה לעמוד בלוח הזמנים
אך מצד שני ידוע לי שבית המשפט נוטה לחברת החברות במקרי קיצון שבהם החברה לא הייתה יכולה לתת מענה כגון - הפגנה סמוכה או תאונה, כך שיתכן שגם במקרה הזה בית המשפט יפסוק לטובת החברה
זה לא מקרה קיצון, זה חודש שלם שהחברה חגגה בלי לספק הסברים ''רמדאן'' ונגמר הסיפור
מצד אחד צריך להתחשב בחלק גדול מהנהגים, מצד שני זה לא משהו חד פעמי אלא משהו שקורה כחודש בשנה.
נראה לי כדאי לשלוח תלונה למשרד התחבורה ולראות מה התגובה שלהם.
אני הייתי מגיש תביעה (לא על מקרה בודד, ודאי לא מקרה כזה), ומציין את העובדה שמדובר ברמאדן שנמשך על חודש שלם ומצופה שהחברה תעשה משהו בלו"ז.
למשל צמצום של הלו"ז. כלומר, המצב בכל מקרה לא נוח, אבל מצד שני לא הגיוני שהנוסע ילך לתחנה ויחכה אולי יבוא/אולי לא יבוא. הלו"ז צריך להיות אמין, ואם יש צורך אז לצמצם אותו.
בניגוד להפגנה ותאונה פתאומיים, מדובר בדבר ידוע מראש (אולי יום לפה יום לשם) וגם כמות הנהגים המוסלמים ידועה מראש, מה שצריך זאת היערכות מקדימה. האחריות לזה היא על משרד התחבורה ומצופה מהחברה המפעילה שהיא תפעל בעניין.
אי אפשר לדעת מה יחשוב ביהמ"ש ולכן לא כדאי לתבוע על המקרה הבודד הזה בלבד. אני מניח שאם נגרם נזק גדול ביהמ"ש בכל מקרה יקבל את התביעה.
 

avi++

משתמש מקצוען
למשל צמצום של הלו"ז. כלומר, המצב בכל מקרה לא נוח, אבל מצד שני לא הגיוני שהנוסע ילך לתחנה ויחכה אולי יבוא/אולי לא יבוא. הלו"ז צריך להיות אמין, ואם יש צורך אז לצמצם אותו.
זה כבר אחרי צמצום...
הם לא עמדו אפילו בצמצום...
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
קרה לי לא מעט פעמים שעמדתי בצומת הרטוב ואוטובוסים לא עצרו
תמיד התקשרתי להתלונן- אבל לא מעבר
יש לי מה לעשות עם זה?
סיפור שקורה לפחות פעמיים בשבוע
ברור שכן! בפרט אם זה חוזר על עצמו. יש תקדים שביהמ"ש נתן 1000 ש"ח על כל מקרה דומה, ובסה"כ 10,000 ש"ח.
אי אפשר לדעת אם תמיד זה יהיה הסכום אבל בהחלט מקרה לתביעה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
חושב שגם וגם
מה שיותר מפריע זה שהם לא יושבים לנהג על הראש שינגב חומוס עם פיתה ויצא למסלול, יש להם זמן , התקשרתי 40 דקות אחרי השקיעה והוא עדיין לא יצא...
אני אישית הייתי תובע. ומציין שהיה לו"ז מיוחד (אחרי בירור שאכן היה כזה), ומוסיף כמה משפטים על המשמעות של הלו"ז. כלומר, איזו משמעות יש ללו"ז אם החברה לא בטוחה שתעמוד בו, וכל זה בדברים ידועים מראש?
אבל לא הייתי תובע רק על המקרה הזה.
אם יהיה צורך אצרף בל"נ ציטוטים של בתי משפט בעניין לוחות זמנים.
 

פ. גינזבורג

זוצית ירושלמית לשעבר...
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
ברור שכן! בפרט אם זה חוזר על עצמו. יש תקדים שביהמ"ש נתן 1000 ש"ח על כל מקרה דומה, ובסה"כ 10,000 ש"ח.
אי אפשר לדעת אם תמיד זה יהיה הסכום אבל בהחלט מקרה לתביעה.
אז מה לעשות?
להגיש תלונה עכשיו?
 

דעת חכמה

משתמש פעיל
מה אתם אומרים על תגובה כזאת של חברת קווים על תלונה ששתי נסיעות פנימיות לא בוצעו, (חיכיתי בתחנת המוצא) יש מה לנסות להגיש תביעה?
שלום רב,
אנו מודים לך על פנייתך אלינו
חברת קווים עושה את מירב המאמצים ומשקיעה משאבים גדולים על מנת לספק ללקוחותיה שירות אמין ויעיל. בתוך כך, פועלת החברה למנוע מקרים המוזכרים בפנייתך.
פנייתך הועברה לגורמים הרלוונטיים לטיפולם בהתאם.
נפתח הליך ברור משמעתי לתחקור והפקת לקחים על מנת שמקרים דומים לא ישנו בעתיד.
אנו מתנצלים על האי הנעימות שנגרמה לך
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת
בברכת נסיעה טובה ובטוחה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  28  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה