קורס בפרוג

שלמה

משתמש מקצוען
יש אחד מ"בצלאל" שמוכר את הD700 בחצי מחיר, כיון שהוא מאוכזב מהדיגי והוא חוזר לפילים ולשקופיות:)
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אל תזלזלו עד כדי כך בבעלי הבית פרוג, הקורס מצויין ולמדנו בו את כל מה שנאמר פה (למעט הקטע עם החדות המקסימלית בטווח הצמצם), בטלה מאתיים סגר תריס מאתיים.... ואפשר פחות בעשיית פאנינג, או בהקפאה עם פלאש... יש לכם עוד סודות שלמדתם בעשרות שנות צילום ?
תודה על הידע הזה שבו הועשרתי :)
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;743510:
אל תזלזלו עד כדי כך בבעלי הבית פרוג, הקורס מצויין ולמדנו בו את כל מה שנאמר פה

אל תדאג ! לא מזלזלים, לפחות לא אני :)
ואם עברת קורס צילום , יש לך כבר בארסנל קורס אחד יותר ממה שאני עברתי
:)
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
זו היא תגובת המורה שלנו בפרוג על השאלה בעניין השפעת הצמצם על החדות :

"הי דוד. נכון במידה מסויימת. לא שימושי במידה רבה. לכל חובבי התיאוריות למיניהם והמרוחקים מהצילום לדורותיהם זה נכון. אבל מדובר בתחומים שהם לא רלוונטיים לגבינו: החדות של העדשה היא אמנם אופטימלית בצמצמים מסויימים. זוהי תכונה אופטית ומה שנקרא "נפיצה" של הקרניים. שזה אומר שבצמצם סגור מעבר לצמצם מסויים אזי הקרניים מקבלות מין פיזור ( ראה לדוגמה תמונת פנס רחוב בצמצם סגור מאד- מתקבל כוכב ). וזה גורם לירידה בחדות. זה לא רלוונטי לתחומי הצילום שלנו. זה כן רלוונטי לצילום טכני מאד מדוייק שבו אנחנו מגבילים את סגירת הצמצם בכדי לקבל חדות "קורעת" את העין. ולצורך הגדלות גדולות במיוחד. זה לא משנה את חוקי עומק השדה שלנו או את שיטת הצילום שלנו בכללי. זה משנה את תכונות העדשה מבחינת כושר ההפרדה ומספר הקווים למ"מ שבהם היא מאופיינת. זאת עובדה לא רלוונטית כאמור לצרכינו. בודאי כשהתוצר שלנו הוא תמונה על מסך מחשב ברזולוציה של 72DPI. אתה יכול להגיד לקשקשן הפורום הזה שאנחנו לומדים לצלם מהדקה הראשונה ולא להתקשקש בנתונים לא רלוונטיים רק בשביל להראות כמה אנחנו "יודעים" תיאוריות. ומבחינת ה5,6 . נכון אז מה? אם צריך לסגור צמצם בגלל התנאים או לפתוח- לא נעשה זאת? אז לא נגיע להפרדה הטובה ביותר של העדשה. ואז מה קרה? לא רלוונטי ומידע לא שימושי בעליל. "


נחמד לא ??? :)
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;743531:
זו היא תגובת המורה שלנו בפרוג על השאלה בעניין השפעת הצמצם על החדות :

" זה לא רלוונטי לתחומי הצילום שלנו. זה כן רלוונטי לצילום טכני מאד מדוייק שבו אנחנו מגבילים את סגירת הצמצם בכדי לקבל חדות "קורעת" את העין. ולצורך הגדלות גדולות במיוחד.
אתה יכול להגיד לקשקשן הפורום הזה שאנחנו לומדים לצלם מהדקה הראשונה ולא להתקשקש בנתונים לא רלוונטיים רק בשביל להראות כמה אנחנו "יודעים" תיאוריות. ומבחינת ה5,6 . נכון אז מה? אם צריך לסגור צמצם בגלל התנאים או לפתוח- לא נעשה זאת? אז לא נגיע להפרדה הטובה ביותר של העדשה. ואז מה קרה? לא רלוונטי ומידע לא שימושי בעליל. "


נחמד לא ??? :)

לא! לא נחמד!

מה זה השטות הזאת :" זה לא רלוונטי לתחומי הצילום שלנו" מי הוא שקובע לי מה תחומי הצילום שלי?
את המידע הזה הוא היה צריך להביא לכם , ואתם תעשו איתו מה שאתם רוצים!
זה מידע חשוב שצלם צריך לדעת אותו ! ירצה , יעשה בו שימוש! לא ירצה , לא יעשה בו שימוש, כמו כל מידע אחר בצילום

התגובה שלו נראית כמו תירוץ אחד גדול על זה שהוא לא לימד אתכם את זה :)
 

שלמה

משתמש מקצוען
רוב מלמדי הצילום נותנים חכה שבו תוכל לדוג. לא תמיד מלמדים את הרעיון של החכה:)
השאלה המתבקשת כאן, היא, מה היה מטרת הקורס צילום? ידע כללי בצילום, או ידע מעמיק.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;743595:
רוב מלמדי הצילום נותנים חכה שבו תוכל לדוג. לא תמיד מלמדים את הרעיון של החכה:)
השאלה המתבקשת כאן, היא, מה היה מטרת הקורס צילום? ידע כללי בצילום, או ידע מעמיק.
ידע מעמיק ! והוא כתב שזה לא שימושי...
מה אנחנו דנים עכשיו אם הוא היה צריך ללמד או לא, זה לפורום איש לרעהו, לא ? ;) :)
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;743595:
:)
השאלה המתבקשת כאן, היא, מה היה מטרת הקורס צילום? ידע כללי בצילום, או ידע מעמיק.

גם וגם !:)
ומורה טוב צריך לדעת איפה להעמיק ואיפה לתת רק ידע כללי
נושא תחום החדות בעדשה הוא לא משהו שאפשר לוותר עליו בקורס
ולהזכיר זאת לפחות כידע כללי
:)
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;743599:
והוא כתב שזה לא שימושי...
:)

זה לא שימושי לסנדלרים!
לצלמים זה שימושי ועוד איך שימושי
זה כמובן לא אומר שצריך כל הזמן לצלם בטווח החד ,לגמרי לא, הכל לפי הצורך
אבל להגיד שזה לא שימושי ובגלל זה לא הזכיר את זה , זה קשקוש!
זה סתם תירוץ להצדיק את זה שלא הזכיר את זה בקורס:)
:)
 

MediaSchool

משתמש רשום
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י moti!a;743647:
זה לא שימושי לסנדלרים!
לצלמים זה שימושי ועוד איך שימושי
זה כמובן לא אומר שצריך כל הזמן לצלם בטווח החד ,לגמרי לא, הכל לפי הצורך
אבל להגיד שזה לא שימושי ובגלל זה לא הזכיר את זה , זה קשקוש!
זה סתם תירוץ להצדיק את זה שלא הזכיר את זה בקורס:)
:)

בכל קורס צילום או בתחום אחר, שאני מלמד אני אומר לתלמידים, שהמטרה שלי שהם יהיו מקצוענים לא "ראש קטן" (קלונים ממני CLONE), זאת אומרת שהם לא רק, יקבלו ממני רק ידע שאני משתמש בו בעבודה מעשית שלי , אלא שהם יהיו "ראש גדול", יחודיים, שונים אחד מהשני. בשביל זה אני צריך לתת להם לא רק משהם ממש יצטרכו בעבודה מעשית (ששווה 60% מהמידע שאני נותן להם) אלא עוד 40% של ידע שיתן להם ביטחון עצמי ואפשרות להתפתח בצורה יחודית. אני אפילו אומר להם, שבמידע הזה אני לא משתמש בעבודה שלי כי זה לא תמיד מתאים לי, אבל אצלכם יכול להיות שהמידע הזה ידרש. כך גם לימדו אותי באוניברסיטאות שלמדתי. (אני לא נותן מידע סתם. כל 100% שהם מקבלים הוא ידע הנדרש בשבילם. 100% האלה הם כ-30% שאני קיבלתי מלימודים וניסיון, לכן אני עושה סינון קפדני לפני שאני מעביר מידע לתלמידים).

גם המעסיקים מיד רואים הבדל האם הגיע אליהם "ראש קטן" או "ראש גדול".

את הגישה הזאת אני גם מבקש מכל המרצים שלנו.
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י MediaSchool;743732:
בכל קורס צילום או בתחום אחר, שאני מלמד אני אומר לתלמידים, שהמטרה שלי שהם יהיו מקצוענים לא "ראש קטן" (קלונים ממני CLONE), זאת אומרת שהם לא רק, יקבלו ממני רק ידע שאני משתמש בו בעבודה מעשית שלי , אלא שהם יהיו "ראש גדול", יחודיים, שונים אחד מהשני. בשביל זה אני צריך לתת להם לא רק משהם ממש יצטרכו בעבודה מעשית (ששווה 60% מהמידע שאני נותן להם) אלא עוד 40% של ידע שיתן להם ביטחון עצמי ואפשרות להתפתח בצורה יחודית. אני אפילו אומר להם, שבמידע הזה אני לא משתמש בעבודה שלי כי זה לא תמיד מתאים לי, אבל אצלכם יכול להיות שהמידע הזה ידרש. כך גם לימדו אותי באוניברסיטאות שלמדתי. (אני לא נותן מידע סתם. כל 100% שהם מקבלים הוא ידע הנדרש בשבילם. 100% האלה הם כ-30% שאני קיבלתי מלימודים וניסיון, לכן אני עושה סינון קפדני לפני שאני מעביר מידע לתלמידים).

גם המעסיקים מיד רואים הבדל האם הגיע אליהם "ראש קטן" או "ראש גדול".

את הגישה הזאת אני גם מבקש מכל המרצים שלנו.

יפה כתבת ! :)
אם אותו מורה שהגיב כאן (ואם נקרא את מה שכתב , בעצם הצדיק כל מה שכתבנו רק ניסה להתחמק מזה שלא הזכיר זאת בשיעור בכל מיני קשקושים)
היה כותב ששכח, או לא שם לב ולכן לא הזכיר זאת
לא הייתה לי בעיה עם זה, קורה גם למורים הטובים והמסודרים ביותר..
אבל לנסות להתחמק בכזאת קשקשת של "מידע לא רלוונטי לתחומים שאנחנו
מצלמים" נו באמת!! מתחת לרמה של הרמה הכי נמוכה !
זה רק מראה על חוסר ביטחון ובגרות לא בשמים
:)
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י MediaSchool;743063:
רציתי להוסיף לגבי תאוריה:

בשביל לצלם בלי חצובה עם עדשות TELE,המספר של סגר צריך להיות לא פחות ממספר של אורך מוקד של עדשה. לדוגמה: בצילום עם עדשה של 200 מ"מ הסגר צריך להיות לא פחות מ 1/200. עדיף 1/250 ויותר קצר.

בהצלחה

זה נכון במצלמות ה FF בדומה למצלמות הפילם
בשאר המצלמות יש להתחשב בקרופ פקטור ולהכפיל ב 1.5
כלומר אורך מוקד 200--- מהירות 300 ויותר
כל זה ככלל אצבע
כמובן שמי שיש לו יד יציבה יותר יכול לצלם במהירות איטית בהרבה מהנ''ל
אבל צלם צריך לדעת את זה כדי להבין למה באותם נתונים התמונה שלו מטושטשת ואילו אצל החבר שלו חדה :)
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י דוד דנברג;743753:
תשובתו של אורן בנקין:


אבל... אין קשר בין סגירה ופתיחת הצמצם לבין חדות התמונה בתוך טווח הפוקוס.
ל
לא הכול הוא יודע.
שים לב שהמורה שלך אמר שזה נכון, רק שזה לא רלוונטי.
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;743753:
תשובתו של אורן בנקין:


אבל... אין קשר בין סגירה ופתיחת הצמצם לבין חדות התמונה בתוך טווח הפוקוס.

לכל עדשה יש מפתח צמצם שבו בעומק השדה המתקבל החדות היא הגבוהה ביותר. המפתח... הזה נקרא sweet spot והוא נמצא בערך שהוא כפול מערך מפתח הצמצם הגדול ביותר.
.
.

ועל זה נאמר:
"תרתי דסתרא" :)
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י moti!a;743772:
ועל זה נאמר:
"תרתי דסתרא" :)

הוא מדבר על עומק שדה שבו החדות תהיה גבוהה.
הויכוח כאו הוא: במקום שבו העדשה ממוקדת, האם יהיה הבדל בין צמצם 4 או צמצם11.
 

MediaSchool

משתמש רשום
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י moti!a;743766:
זה נכון במצלמות ה FF בדומה למצלמות הפילם
בשאר המצלמות יש להתחשב בקרופ פקטור ולהכפיל ב 1.5
כלומר אורך מוקד 200--- מהירות 300 ויותר
כל זה ככלל אצבע
כמובן שמי שיש לו יד יציבה יותר יכול לצלם במהירות איטית בהרבה מהנ''ל
אבל צלם צריך לדעת את זה כדי להבין למה באותם נתונים התמונה שלו מטושטשת ואילו אצל החבר שלו חדה :)

זה נכון לגבי קרופ פקטור.

גם יש בעייה הזאת בצילום וידאו. הרבה אנשים עושים PAN ואחר כך שואלים אותי למה חדות לא מעולה. לא עשיתי תנועות חדות או כדומה.
אני שואל: איזה זום הייה? עונים לי מקסימאלי, מעל 105 עם גודל CCD של 1/2 אינץ'. אני עונה שבמצב הזה הייה צריך לשנות סגר 1/125 ומעלה. אבל זה גורם בעייות אחרות, של חיסרון תאורה וסינכרון. (למרות שביגלל קרופ פקטור 1/2 CCD צריך לעשות סגר 1/500. אבל אז אין שום סיכוי שיספיק לו תאורה). אנשים חושבים שבוידאו מותר הכל ואין שום חוקים אופטיים כמו בצילום.
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אורן בנקין אמר לי עכשיו שציטטו אותו לא נכון :)
דוד תביא לינק למקום ממנו לקחת את הצחיטוט, אני רוצה לבדוק
:)
 

*לאה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
WOW איזה דיון מחכים,
למדתי עוד דבר אחד או שניים, שווה, שווה...:)
 

צברית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
נכתב ע"י שלמה;743474:
יש אחד מ"בצלאל" שמוכר את הD700 בחצי מחיר, כיון שהוא מאוכזב מהדיגי והוא חוזר לפילים ולשקופיות:)

בכמה הוא מוכר אותה?
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י *לאה;743819:
WOW איזה דיון מחכים,
למדתי עוד דבר אחד או שניים, שווה, שווה...:)

עכשיו את חייבת לנו שיעור בציור :)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  63  פעמים

לוח מודעות

למעלה