קורס בפרוג

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
לכל עדשה יש מפתח צמצם שבו בעומק השדה המתקבל החדות היא הגבוהה ביותר. המפתח... הזה נקרא sweet spot והוא נמצא בערך שהוא כפול מערך מפתח הצמצם הגדול ביותר.
לדוגמא: בעדשה בה מפתח הצמצם הוא קבוע f/4, ה sweet spot יתקבל ב f/8
דוגמא נוספת: בעדשה בה מפתח הצמצם נע בתווך של f/3.5-f/4.5, ה sweet spot יתקבל כאשר העדשה ב wide ב f/7, וכאשר העדשה ב tele ב f/9
זה נכון ?
 

צברית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
חזרת בדיוק על מה שמוטי אמר!
אני מאמינה לו שזה נכון...................... :)
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י צברית;742759:
חזרת בדיוק על מה שמוטי אמר!
אני מאמינה לו שזה נכון...................... :)
וזה נכון ! מוטי סליחה ותודה רבה על הלימוד הזה !
הייתי קטו אמונה :eek::)
 

שלמה

משתמש מקצוען
יש שני דברים שהרבה מתבלבלים:
חדות מיקוד וחדות של עומק שדה (לא יודע איך מאייתים באנגלית).
ברוב העדשות כשהן על הצמצם הכי פתוח המיקוד לא במיטבו ואז כשסוגרים את הצמצם בכ2 תחנות מתחילת העדשה החדות במיטבה.
ככל שסוגרים את הצמצם, עומק השדה גדל אך החדות יורדת. (כן, זו לא טעות).

הערה נוספת, החדות תרד כשהצמצם עובר את החצי של סך הצמצמים.
לדוגמה, בעדשה שהיא בטווח צמצם: 2.8- 5.6 - 8 -11 -22 אז החדות תהיה במיטבה, על 8. מעבר לכל החדות תרד.
אם יש צמצם מעבר ל22, אז עד צמצם 11 החדות תישמר.
טוב, זה לא שיעור בטרינגורמטריה :)
או זו עדשה שמתחילה ב5.6 אז זה כבר סיפור אחר
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;742764:
וזה נכון ! מוטי סליחה ותודה רבה על הלימוד הזה !
הייתי קטו אמונה :eek::)

עכשיו קח עו''ד טוב ותתבע את זה שאצלו לא למדת :)
 

MediaSchool

משתמש רשום
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י דוד דנברג;742573:
הגרעינים צולמו ב- 200 מ"מ 5.6 איזו 1000 ומהירות 30. הפוקוס על הגרעינים באמצע וחוסר החדות נובע מאיזו גבוה ולא מרעידה או מיקוד.
הש"ל נעשה בפיקסה עם הורדת ירוק

רציתי להוסיף לגבי תאוריה:

בשביל לצלם בלי חצובה עם עדשות TELE,המספר של סגר צריך להיות לא פחות ממספר של אורך מוקד של עדשה. לדוגמה: בצילום עם עדשה של 200 מ"מ הסגר צריך להיות לא פחות מ 1/200. עדיף 1/250 ויותר קצר.

בהצלחה
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י MediaSchool;743063:
רציתי להוסיף לגבי תאוריה:

בשביל לצלם בלי חצובה עם עדשות TELE,המספר של סגר צריך להיות לא פחות ממספר של אורך מוקד של עדשה. לדוגמה: בצילום עם עדשה של 200 מ"מ הסגר צריך להיות לא פחות מ 1/200. עדיף 1/250 ויותר קצר.

בהצלחה


החוק הנ"ל חל על עדשות שאין בהם מייצב.
החוק הנ"ל מתייחס כלפי טשטוש של הצלם שמצלם דברים דוממים.
בצילומי תנועה יש לחלק בין תנועה שמגיעה לעבר המצולם או לצידו.
 

יעקב1

משתמש פעיל
בס"ד

מוטי, צלמי עיתונות ואני בניהם מצלמים גם על מהירות של חצי שניה והצילום חד סכין.
יש טריקים פשוטים לייצוב יחד עם ניסיון (ללא חצובה כמובן - צילום עיתונות לא סטודיו)
 

MediaSchool

משתמש רשום
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י שלמה;743070:
החוק הנ"ל חל על עדשות שאין בהם מייצב.
החוק הנ"ל מתייחס כלפי טשטוש של הצלם שמצלם דברים דוממים.
בצילומי תנועה יש לחלק בין תנועה שמגיעה לעבר המצולם או לצידו.

החוק הנ"ל גם עובד עם עדשות חדשות.
החוק הנ"ל גם עובד עם אובייקטים סטטיים.

אני לא כתבתי הערה חשובה, שחוק הנ"ל מתייחס לצלם רגיל, בלי ניסיון גדול.

אני גם מצלם נגד חוק הזה, אחרי 30 שנות ניסיון כצלם עיתון, אופנה, קולנוע, טלוויזיה וכו.
אבל תלמיד הקורס הוא בשבילי כצלם מתחיל, לכן כדאי מאוד שהוא תדע את הדברים בסיסיים.

הבעייה של צילום הגרעינים הוא קודם כל בסגר לא נכון. מוטי כאן צודק.
גם לסגור צמצם זה לא כדאי, כי אז יהיה שינוי של אסטתיקה בתמונה. אהבתי אווירה כללית של צילום. לכן הפתרון אופטימלי הוא להשתמש בחצובה.

(בצילומי תנועה יש לחלק בין תנועה שמגיעה לעבר המצולם או לצידו)
לגבי התנועה אני לא התייחסתי בכלל, כי זה נושא רחב מאוד לתשובה קצרה.
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יעקב1;743092:
בס"ד

מוטי, צלמי עיתונות ואני בניהם מצלמים גם על מהירות של חצי שניה והצילום חד סכין.
יש טריקים פשוטים לייצוב יחד עם ניסיון (ללא חצובה כמובן - צילום עיתונות לא סטודיו)

לא דיברתי על אלופים כמוך יעקב , אתה פנומן !! :):p
 

יעקב1

משתמש פעיל
נכתב ע"י moti!a;743313:
לא דיברתי על אלופים כמוך יעקב , אתה פנומן !! :):p

בס"ד

צר לי לאכזב אותך מוטי, זה די בסיסי :)
כדאי שלא תכניס להם לראש שלא מצלמים מתחת ל... מעל ל... מצלמים בכל מצב...
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י יעקב1;743386:
בס"ד

צר לי לאכזב אותך מוטי, זה די בסיסי :)
כדאי שלא תכניס להם לראש שלא מצלמים מתחת ל... מעל ל... מצלמים בכל מצב...

ממש לא נכון.
חשוב מאוד שיידעו מה ה"חוק היבש" שבו יודעים מה הגבול הנורמלי, ללא רעידות, באחיזת מצלמה מיוצבת, בפרט עם עדשות טלה.
כמובן שיש יוצאים מן הכלל לשני הצדדים.
אחרת יהיה כאן שרשור של "המצלמה שלי לא טובה". היא לא מוציאה תמונות חדות.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י יעקב1;743386:
בס"ד

כדאי שלא תכניס להם לראש שלא מצלמים מתחת ל... מעל ל... מצלמים בכל מצב...

לשבור את הכללים ניתן רק אחרי שמכירים אותם,
אני לצערי למדתי את הכלל הזה בדרך הקשה,
וכיום יכולה לשבור אותו.
 

מתלמדת

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י שלמה;743389:
ממש לא נכון.
חשוב מאוד שיידעו מה ה"חוק היבש" שבו יודעים מה הגבול הנורמלי, ללא רעידות, באחיזת מצלמה מיוצבת, בפרט עם עדשות טלה.
כמובן שיש יוצאים מן הכלל לשני הצדדים.
אחרת יהיה כאן שרשור של "המצלמה שלי לא טובה". היא לא מוציאה תמונות חדות.


אלא מה? בוודאי שעם המצלמה האוטומטית של הפלאפון א"א להוציא תמונות חדות כמו במצלמה מקצועית!
אם יש דרך - אני אשמח לשמוע עליה!
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יעקב1;743386:
בס"ד

צר לי לאכזב אותך מוטי, זה די בסיסי :)
כדאי שלא תכניס להם לראש שלא מצלמים מתחת ל... מעל ל... מצלמים בכל מצב...

תרגיע , צוחקים איתך :)
 

E&A

משתמש מקצוען
אז אם אני רוצה כמה שיותר חדות בכמה שיותר איזורים בתמונה,
מה עלי לעשות? הרי צמצם 8 נניח, יתן לי מרחבים עם טשטוש אבל צמצם יותר סגור, נניח 16- לא יתן לי את החדות המקסימלית.
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י אחינועם;743433:
אז אם אני רוצה כמה שיותר חדות בכמה שיותר איזורים בתמונה,
מה עלי לעשות? הרי צמצם 8 נניח, יתן לי מרחבים עם טשטוש אבל צמצם יותר סגור, נניח 16- לא יתן לי את החדות המקסימלית.

החדות ב 8 תהיה טובה יותר מהחדות ב 16 , זה לא אומר שב 16 יהיה לך טשטוש
ההבדל יהיה מינורי , לא משו שאי אפשר לתקן ב ps
כל התמונות שלי שמופיעות כאן כצללית שהשמש כמו כוכב צולמו בצמצם 16
:)
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מתלמדת;743417:
אלא מה? בוודאי שעם המצלמה האוטומטית של הפלאפון א"א להוציא תמונות חדות כמו במצלמה מקצועית!
אם יש דרך - אני אשמח לשמוע עליה!

איכות התמונה היחסית ירודה ממצלמה של פלאפון או מצלמת פוקט, היא בגלל סיבות אחרות שהעיקרית בהן זו גודל החיישן.
אני שם דגש על אלו שקונים ציוד יקר שמתחיל מ15.000 ומאוכזבים מהתוצאות.
במקום לדעת שהם שוגים בתפעול המצלמה, הם מאשימים את הציוד. (יש יוצאים מן הכלל).
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;743459:
אני שם דגש על אלו שקונים ציוד יקר שמתחיל מ15.000 ומאוכזבים מהתוצאות.
במקום לדעת שהם שוגים בתפעול המצלמה, הם מאשימים את הציוד. (יש יוצאים מן הכלל).

מזכיר לי את אלה שקנו ציוד של קנון (או ניקון בהתאמה) ב 15000 ש''ח ואחרי כמה נסיונות
מוכרים את הציוד בחצי מחיר ועוברים לניקון (או לקנון בהתאמה) כי "מצלמת קנון מצלמת גרוע"
ואז הם קונים ניקון ב 15000 ותוך יום הם מגלים שגם מצלמת נקון "לא יודעת לצלם" :);)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  63  פעמים

לוח מודעות

למעלה