קורונה קורונה עידכונים בלבד!!

מצב
הנושא נעול.

אברך

משתמש פעיל
קודם כל תלוי. היו לי הפתעות בחיים בנושא.

דבר שני , נכון שצורת ההתנסחות של חרדים שונה.
אבל צריך להיות קצת יותר משופשף בשביל לחשוב על זה.
ואם פקידה/טלפנית בקופת חולים היא קצת יותר משופשפת/אינטליגנטית - היא כפי הנראה חרדית בעצמה-
וד"ל.
נכון נכון נכון!
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
תלוי אם היא סולדת מחרדים באופן כללי.
במרכז בריאות האישה באחת מקופות החולים באיזור חרדי מאד - יושבות כמה פקידות חרדיות.
בגלל שבמקום יש מטבע הדברים מומחים רבים למצבים מיוחדים - הוא סוחף גם חילוניות.

יש שם פקידה אחת בכירה וותיקה וחילונית שמתנשאת על כל הנשים החרדיות שבאות למרכז ופשוט מדברת אליהן לא יפה.
ונותנת יחס מועדף לכל חילוניה שמגיעה. (כולל עקיפת תורים ושאר דברים בוטים)
אני מפנה את עצמי תמיד לפקידות החרדיות....

מצטערת בשבילך,
ממליצה לך לפנות למנהל קשרי לקוחות ולהתלונן.

יכולה לספר לך, שלפני כחצי שנה ישבתי וחיכיתי עם ילד קודח מחום עם כאבי גרון בתור לרופא ילדים, מזכירה (חרדית!!!) ישבה והגיעו מס' חברות שלה ללא תור, והיא הכניסה את כולן לפני, ישבתי בתור שעתיים!!! שעתיים!!! מה שבעצם קרה, שהחום חזר לעלות, והילד היה על סף עילפון,
קמתי וצעקתי עליה, שאני לא מוכנה לכך שיש זכות קדימה לחברותיה על פני, היא ממש התנגדה, היא הסבירה לי שמדובר במקרים דחופים,
במקרה שמעתי באלו "מקרים דחופים" מדובר, הפניה לאיבחון קשב וריכוז, כאב אוזניים לילדה בת 6 וכו' וכו'.
ואז הגיעה אישה עם תינוק בן חודשיים עם חום, ונכנסה ברגע שהגיעה, הודעתי לה לפני, שאני נכנסת, היא התחילה לתקוף אותי, שאני לא מבינה מה זה תינוק עם חום, וכל הלילה הוא בכה, ושאין לי לב, מה שהיא לא ידעה, זה שהיא דרכה לי על יבלת מאוד מאוד כואבת, איבדתי תינוקת כמה חודשים לפני, באותו רגע השתתקתי והתחלתי לבכות.
כשראיתי שאין עם מי לדבר, פניתי למנהל קשרי לקוחות-אדם חרדי, והתלוננתי, לא הסכמתי לקבל את זה, למה הדם שלהם סמוק יותר משלי?
הוא שלח אותי לקבל נורופן, סירופ מהאחיות, לא הסכמתי, אמרתי לו שאני לא נותנת לילד תרופה שלא במסגרת הביתית בשל החשש מתגובה לא טובה, כי מעולם לא קיבל.
מזכירה נוספת הצטרפה לטובת חברתה, פניתי למזכירה שלישית ואמרתי לה, שאותי לא מענין, אם הילד שלי קודח-הוא יכנס לרופא לפי תור, וסיפרתי להם לשם מה נכנסו המטופלים האחרים.
מנהל קשרי הלקוחות קרא לה לשיחה.
אוקיי מאז הן פוחדות ממני.
אבל זכותי לעמוד על שלי, כי משום מה יש תחושה שמזכירות חרדיות בטוחות שמטופלים מהציבור החרדי יקבל בסחבקיות כניסה של מטופל אחר מהציבור החרדי.
ואני לא מוותרת על זכויותי, אני חושבת שכהורה לילד מיוחד, מקבלים גם כלים כאלו.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אם כבר גלשנו לפטפוטים אשמח לשמוע את עצתכם:
כשאני מדבר עם פקידים/ות בטלפון ואיני בטוח במאה אחוז שהם חרדים/יות, אני מטשטש מעט את סממני הזיהוי החרדיים כולל אי הזכרת שם שמים. (לדוגמא: "מה שלומך" אני לא אומר "ברוך השם" אלא "מצויין")
מחשש שכשהם ישמעו שאני חרדי או דתי הם אוטומטית יקטלגו אותי ויתיחסו אלי סוג ב'.
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
אם כבר גלשנו לפטפוטים אשמח לשמוע את עצתכם:
כשאני מדבר עם פקידים/ות בטלפון ואיני בטוח במאה אחוז שהם חרדים/יות, אני מטשטש מעט את סממני הזיהוי החרדיים כולל אי הזכרת שם שמים. (לדוגמא: "מה שלומך" אני לא אומר "ברוך השם" אלא "מצויין")
מחשש שכשהם ישמעו שאני חרדי או דתי הם אוטומטית יקטלגו אותי ויתיחסו אלי סוג ב'.
נציגי/ות שירות לקוחות מזהים חרדים מקילומטרים, אין לכם מושג כמה התנהלות השיחה שונה בין המגזר החרדי, לבין המגזר החילוני.
כמובן שתמיד יתכן שתיפלו על נציג/ה שלא ישכילו לשים לב לנושא.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
נציגי/ות שירות לקוחות מזהים חרדים מקילומטרים, אין לכם מושג כמה התנהלות השיחה שונה בין המגזר החרדי, לבין המגזר החילוני.
כמובן שתמיד יתכן שתיפלו על נציג/ה שלא ישכילו לשים לב לנושא.
אדרבה, אשמח לדעת מה עוד יכול להפליל אותי
 

קצרה

משתמש מקצוען
מצטערת בשבילך,
ממליצה לך לפנות למנהל קשרי לקוחות ולהתלונן.

יכולה לספר לך, שלפני כחצי שנה ישבתי וחיכיתי עם ילד קודח מחום עם כאבי גרון בתור לרופא ילדים, מזכירה (חרדית!!!) ישבה והגיעו מס' חברות שלה ללא תור, והיא הכניסה את כולן לפני, ישבתי בתור שעתיים!!! שעתיים!!! מה שבעצם קרה, שהחום חזר לעלות, והילד היה על סף עילפון,
קמתי וצעקתי עליה, שאני לא מוכנה לכך שיש זכות קדימה לחברותיה על פני, היא ממש התנגדה, היא הסבירה לי שמדובר במקרים דחופים,
במקרה שמעתי באלו "מקרים דחופים" מדובר, הפניה לאיבחון קשב וריכוז, כאב אוזניים לילדה בת 6 וכו' וכו'.
ואז הגיעה אישה עם תינוק בן חודשיים עם חום, ונכנסה ברגע שהגיעה, הודעתי לה לפני, שאני נכנסת, היא התחילה לתקוף אותי, שאני לא מבינה מה זה תינוק עם חום, וכל הלילה הוא בכה, ושאין לי לב, מה שהיא לא ידעה, זה שהיא דרכה לי על יבלת מאוד מאוד כואבת, איבדתי תינוקת כמה חודשים לפני, באותו רגע השתתקתי והתחלתי לבכות.
כשראיתי שאין עם מי לדבר, פניתי למנהל קשרי לקוחות-אדם חרדי, והתלוננתי, לא הסכמתי לקבל את זה, למה הדם שלהם סמוק יותר משלי?
הוא שלח אותי לקבל נורופן, סירופ מהאחיות, לא הסכמתי, אמרתי לו שאני לא נותנת לילד תרופה שלא במסגרת הביתית בשל החשש מתגובה לא טובה, כי מעולם לא קיבל.
מזכירה נוספת הצטרפה לטובת חברתה, פניתי למזכירה שלישית ואמרתי לה, שאותי לא מענין, אם הילד שלי קודח-הוא יכנס לרופא לפי תור, וסיפרתי להם לשם מה נכנסו המטופלים האחרים.
מנהל קשרי הלקוחות קרא לה לשיחה.
אוקיי מאז הן פוחדות ממני.
אבל זכותי לעמוד על שלי, כי משום מה יש תחושה שמזכירות חרדיות בטוחות שמטופלים מהציבור החרדי יקבל בסחבקיות כניסה של מטופל אחר מהציבור החרדי.
ואני לא מוותרת על זכויותי, אני חושבת שכהורה לילד מיוחד, מקבלים גם כלים כאלו.

אני גם לא מוותרת על זכויותי.

איכשהו דווקא כאחת שמעורבת הרבה עם חילוניות - אני מקבלת את זה בקלילות - ורואה אותה כאישה מסכנה עם שריטה.
יש פקידות אחרות חרדיות ונהדרות - וכשאני רוצה יחס אישי או בקשה מיוחדת אני פונה אליהן.
 

קצרה

משתמש מקצוען
נציגי/ות שירות לקוחות מזהים חרדים מקילומטרים, אין לכם מושג כמה התנהלות השיחה שונה בין המגזר החרדי, לבין המגזר החילוני.
כמובן שתמיד יתכן שתיפלו על נציג/ה שלא ישכילו לשים לב לנושא.

מרבית נציגי השירות לקוחות החילוניים בטח בקופות החולים , אינם ברמה אינטליגנטית מספיקה כדי לחשוב בכלל על הרעיון או להבין בצורת ניסוח.

מסכימה שהתנהלות השיחה שונה לחלוטין.
ולא רק ההתנהלות גם המילים בהם אנחנו בוחרים להתבטא - שונים לגמרי.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
בכללי,
יש לי אפשרות להגביר את עוצמת להבות ההיסטריה במאות מעלות.
יש לי הרבה שאלות על המערכת הרפואית.
שאלות שלא ראיתי שעלו כאן.
ואלו שאלות, שאבוי,
יכולות לגרום לקוצר נשימה מול המסך,
אבל,
מה המטרה בכך,
והשאלה העיקרית,
האם כיהודים מאמינים,
זו הדרך בה צריך להתנהל,
מול דעות סותרות ואפס נתונים מוצקים אודות הנגיף. (כדברי סימן טוב בסיום כהונתו)
אישית, מעדיפה לשמור כמה שאני יכולה, באופן רגוע,
ולהישמע לצוות הרפואי עימו אני מתיעצת.
לא אוותר על שאלת שאלות.
אבל, אתן אמון, שהם עושים את המיטב, מול הנתונים האפשריים.
מה יקרה בפועל?
מה שה' ירצה.
ותו לא.
מסכימה. ובכל זאת חשוב להבין שההסתכלות של הגורמים היא ציבורית ולא פרטית.
לדוגמא: אם אשה עם תסמינים נוסעת במונית, היא מסכנת רק אדם אחד: את הנהג. אם תסע באוטובוס, אם היא חולה, היא עלולה להדביק הרבה אנשים, ואז תהיה יותר התפשטות.
זו המדיניות שעומדת בבסיס של הרבה החלטות והוראות. למנוע התפשטות נרחבת. ובהבט ציבורי היא מובנת. מנסים להשאיר את ההידבקות על מספרים נמוכים.

עדיין, באופן פרטי, יש שיקולים נוספים. מבחינת נהג המונית באופן פרטי, בהחלט מוצדק שלא ירצה שיכניסו אותו לסכנת הידבקות! ומי אמר שמותר להעלים ממנו מידע כזה. אם הוא יחלה, לא בדיוק ישנה לו כמה עוד חולים יש או אין.

אשה חולה שנכנסת למונית בלי ליידע את הנהג, וגורמת לו לסכנת הידבקות, זו לדעתי שאלת רב רצינית!
זה שהמדיניות הציבורית היא לסכן מעט אנשים במקום הרבה, (ולחסוך כסף על ידי אי שליחת בודק לבית! כי אם אין סכנת התפשטות רבה, אז חוסכים כספים!) איננה קשורה לשאלה הספציפית הפרטית!
 
נערך לאחרונה ב:

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
שמעתי פעם ממישהו שהם מזהים לפי כמה קריטריונים:
  • איזור מגורים - ריכוזים חרדיים ושכונות מתחרדות וכדומה.
  • שעת התקשרות - איזורי אברכים יש להם שעות בין הסדרים קבועות.
  • "לומדעס" - הם באים מתוך רצון להבנה מעמיקה בכל הפרטים, חילונים מקבלים בסחבק וממשיכים הלאה.
  • שפה נקיה
  • שמות פרטיים ומשפחה.
אם אזכר עוד אעדכן.
 

קצרה

משתמש מקצוען
אדרבה, אשמח לדעת מה עוד יכול להפליל אותי

צורת ניסוח המשפטים.
המילים שאת בוחרת לדבר בהם...

לא תוכלי לשנות את זה ככה בקלות...

אם תעבדי בסביבה חילונית מספיק זמן - תוכלי להבחין שאופן השיח הטלפוני שלך עמם הופך לשונה.
שוחחי הרבה בטלפונים עם חילונים - זו הדרך להתאמן לשוחח כמוהם אם את מאד מעוניינת.
 

ציפס קידס

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
צילום מקצועי
נציגי/ות שירות לקוחות מזהים חרדים מקילומטרים, אין לכם מושג כמה התנהלות השיחה שונה בין המגזר החרדי, לבין המגזר החילוני.
כמובן שתמיד יתכן שתיפלו על נציג/ה שלא ישכילו לשים לב לנושא.
כמה שיותר לדחוף סבבה בכל משפט
ואתם בכיוון טוב
למיטיבי לכת: היוש, ביוש, קסם
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
צורת ניסוח המשפטים.
המילים שאת בוחרת לדבר בהם...

לא תוכלי לשנות את זה ככה בקלות...

אם תעבדי בסביבה חילונית מספיק זמן - תוכלי להבחין שאופן השיח הטלפוני שלך עמם הופך לשונה.
שוחחי הרבה בטלפונים עם חילונים - זו הדרך להתאמן לשוחח כמוהם אם את מאד מעוניינת.
נכון.
אבל זה ממש לא מומלץ!!!
 

קצרה

משתמש מקצוען
  • "לומדעס" - הם באים מתוך רצון להבנה מעמיקה בכל הפרטים, חילונים מקבלים בסחבק וממשיכים הלאה.

חולקת על זה שחילונים מקבלים בסחבק וממשיכים הלאה - הם פשוט יותר בודקים בגוגל מאשר אצל הפקידה אולי.
בגדול - זה לא צורת הפילוח של קופות החולים הם מתייחסים יותר לפרטים טכניים שמופיעים במחשב ולא מתקשרים להבחין בניואנסים...
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מסכימה. ובכל זאת חשוב להבין שההסתכלות של הגורמים היא ציבורית ולא פרטית.
לדוגמא: אם אשה עם תסמינים נוסעת במונית, היא מסכנת רק אדם אחד: את הנהג. אם תסע באוטובוס, אם היא חולה, היא עלולה להדביק הרבה אנשים, ואז תהיה יותר התפשטות.
זו המדיניות שעומדת בבסיס של הרבה החלטות והוראות. למנוע התפשטות נרחבת. ובהבט ציבורי היא מובנת. מנסים להשאיר את ההידבקות על מספרים נמוכים.

עדיין, באופן פרטי, יש שיקולים נוספים. מבחינת נהג המונית באופן פרטי, בהחלט מוצדק שלא ירצה שיכניסו אותו לסכנת הידבקות. אם הוא יחלה, לא בדיוק ישנה לו כמה עוד חולים יש או אין.
אשה חולה שנכנסת למונית בלי ליידע את הנהג, וגורמת לו לסכנת הידבקות, זו לדעתי שאלת רב רצינית. זה שהמדיניות הציבורית היא לסכן מעט אנשים במקום הרבה, איננה קשורה לשאלה הספציפית הפרטית!

רק תביני שהאופציה השניה היא להישאר בבית בבידוד עם כל בני המשפחה עד זיבולא בתריא,
כי אין בדיקות ביתיות.
הידד!

וזו בדיוק הדרך לגרום לאנשים לצפצף על ההוראות!!!

כשבפלפולי פלפולים אישיים, הופכים כל הוראה רפואית, שאינה מתקבלת על דעת כולם, ל'הוראה מסכנת חיים'.
מבלי להניח פיתרון מניח את הדעת, ובכך להעמיק את המצוקה, עד כדי מיאוס, ובעיטה כללית.

בדיוק כשם שנתפלפל על הוראות מוסדות החינוך והצוות החינוכי.
והרסנו במו ידינו את ההשפעה.

כי תכלית הזהירות, לא להזהר יותר מידי.
או לחילופין,
זו הדוגמא לכל המוסיף גורע.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כי אין בדיקות ביתיות.
זו הבעיה! בעיה של כסף. לא שום דבר שקשור לרפואה. חוסכים כספים על חשבון אנשים שיידבקו, כל עוד לא מדובר בהתפשטות המונית.
האם אנחנו אמורים להרכין ראש ולומר אמן? אולי כשכולם יתנגדו ויעמדו על זה שאין להם איך להגיע, ולא מסכימים לסכן אנשים, כולל נהגים! - אולי אז תשתנה המדיניות ותהיינה בדיקות ביתיות?
 
נערך לאחרונה ב:

אברך

משתמש פעיל
צורת ניסוח המשפטים.
המילים שאת בוחרת לדבר בהם...

לא תוכלי לשנות את זה ככה בקלות...

אם תעבדי בסביבה חילונית מספיק זמן - תוכלי להבחין שאופן השיח הטלפוני שלך עמם הופך לשונה.
שוחחי הרבה בטלפונים עם חילונים - זו הדרך להתאמן לשוחח כמוהם אם את מאד מעוניינת.
אני מזהה על ה'הלו' הראשון.
ואני לא היחיד.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
זו הבעיה! העיה של כסף. לא שום דבר שקשור לרפואה. חוסכים כספים על חשבון אנשים שיידבקו, כל עוד לא מדובר בהתפשטות המונית.
האם אנחנו אמורים להרכין ראש ולומר אמן?

יתכן.
לא הבנתי מה זה קשור לקהל שאמור לציית להנחיות רפואיות.
וגם להבין באופן מוחלט שהן רק השתדלות.

תכלעס,
כמעט לכל הוראה רפואית, תמצאי סימוכין הפוכים.
מי צודק?
כולם.
ואף אחד.
(כי אלו רק בני אנוש, ויש אינטרסים וכספים כאמור וכו' וכו')
ובעיקר משום ש,
הכל רק השתדלות. כל אחד במקום מגוריו. ובתנאים שלו.
ובשביל שההשתדלות שלנו תהיה מושלמת, אם זו הכוונה.
כדאי לבדוק בשער הביטחון מהי השתדלות.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
לא הבנתי מה זה קשור לקהל שאמור לציית להנחיות רפואיות.
לציית לרופאה שאומרת לאשה עם תסמינים להגיע במונית - (מן הסתם בלי ליידע את הנהג) - זו לא הוראה רפואית.
ההוראה הרפואית היא לעשות בדיקה.
איך לחסוך כסף לקופת חולים או למדינה - זו שאלה מתחום אחר.

מעניין מה הרופאה הזו היתה אומרת לנהג לו היה פציינט שלה, והיה שואל מבחינתו אם להסיע אנשים עם תסמינים! זו שאלה רפואית! והתשובה די ברורה.
ואי אפשר לעשות השתדלות בצורה שמסכנת אנשים אחרים!
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה