דרוש מידע "פדהאל". זהירות מספוילרים! אם לא קראתם ועדיין מתכננים לקרוא - אל תיכנסו!

מצב
הנושא נעול.

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
בלת"ק, כמה עמודים הספקתם להוסיף פה?
במקרה הטוב הן הפיעו כדמויות רקע שוליות
ובמקרה הפחות טוב כמוצר שצריך לחתן אותו תוך שבועיים!(בחייאת... איך זה הגיוני שמישהו יסביר לי???)
כל כך ציפיתי לסצנה שתתאר את אונמאר כאישה בוגרת+נשואה לאולה ושונה משאר הנשים הפטפטניות שמיה
אוהבת להכניס לכל ספר אבל תכלס היא לקחה דמות שיכלה להתפתח לכיונים טובים ופשוט גנזה אותה

היו דמויות נשיות חזקות בסדרה כמו תרצה סאנפאל ורנה, הן נעלמו במהירות שבה הופיעו וזה הדבר הכי עצוב בעיני בסדרה הזאת.
סליחה מכבודה של הספרות החרדית הרוממה, אבל ברובה הגדול נשים משחקות בה תפקידים משעממים.
אפשר להסביר שזאת המציאות, אפשר להסביר שהספרות היום עכשווית ומתמקדת בזמנינו ואולי לכן זה נראה ככה.
אבל בשורה התחתונה, תרצה, רנה או אונמר היו דמויות נשיות חזקות ומדהימות.
ועצוב לי שלא יכולתי להכיר אותן קצת יותר ולראות אותן מתמודדות עם קונפליקטים פנימיים בדיוק כמו הגיבורים הגבריים של הסדרה.

בסטיאן ופנרס הן דמויות משעממות
סליחה ממש אבל נראה לי את בדעת מיעוט.
דמויות מדהימות.
אלרון והילד.
היה נראה כאילו הסופרת בנתה אפיזודה שתצית את סקרנותינו ושלחה בסוף בסוף הסיפור את נאיתן, להסביר לנו ש-
איסתרק שלח אותו.
הרבה חורים כאלו היו בסיפור, עלילות שלא הובילו לשום מקום כמו:
מנשה קפחבר עוד מהספר הקודם וככה גם ברכיהו.
אדוניה, הבן החדש שנוסף למשפחת דיאלידאן ב'יוזבד' משום מקום, ועוד דברים דומים.
איסתרק עם כל מה שיש באישיותו המלכותית- עדין חשוף ופגיע באין לו אף מאבטח סביבו.
מה נותן לו את הכח לחשוף את עצמו ככה בפני גדעון ופדהאל.
מה נותן לאלו את ה"פחד" והכניעה להקשיב לו. הם יכלו ברגע גם להרוג אותו.

חיכתי למשהו שיכניס את כל הסדרה לכיס הקטן.
חיכיתי לרגעי שיא שיביאו את כל הטירוף (הגאוני) הזה- לכדי מסר ענק. חיכיתי למשהו קצת יותר שנון.
פשוט חיכיתי.
לגמרי.
אולי מוות של גיבור אהוב וסצנה של רגעים אחרונים היו עוזרים קצת לסוף.
ההפי-אנד המושלם בעיני הרס מאד.

גם זה-
עמ' 849 בסוף
איסתרק לאולה על סוד יקוואל:
"אאמין לך וגם אסלח לך בתנאי אחד--"
"והוא?"
"שלעולם לא תשוב להסתיר מפניי, ומפני האנשים היקרים לך, סודות."

חבל ממש - זה למשל היה יכול להיות סיפור סופר מעניין.
אולה מסתיר משהו מאיסתרק, אולי גם מאונמר? (לא שזכינו לראות, הזוג המאושר לא דיבר אחד עם השני אף פעם).
ומה עם שאר המשפחה?
מיכאל לדוג' לא ראה את יקוואל מאז שעזב את כוזר, אולי הוא יכעס על איסתרק שבחר לא לרדוף אחרי יקוואל?
לכאורה הייתה פה אפשרות לפיתוח סאגה משפחתית מעניינת ממש.
דוקא חשבתי על אונמאר וכמה מענין היה אם המידע על דיזאר היה עובר אליה מהאחיות שלו
וממנה אל איסתרק
אבל היא לא מעריכה מספיק נשים מסתבר
והיא סוברת שתפקידן בעולם זה ליבב באוזני הבעל האמיץ
שרק רוצה לשנות את העולם

אני לא חושבת שהיא לא מעריכה נשים מספיק, הנשים אצלה מקבלות מקום של כבוד הרבה יותר מסופרות אחרות שמשאירות נשים במריבות של גיסות וריכולים של חברות לצוות.
יש מצב אבל שהמהירות בספר גרמה לה להתמקד רק בדברים החשובים לעלילה ולא להשאיר לזה מקום.
ואולי גם במגבלות הספרים החרדיים היא לא יכלה לתת ביטוי לעלילה רצינית עם דמות נשית.
(שגם ממש אוהבות את התיאורים על העיניים הנוצצות, גשר האף הישר ויכולות הלחימה של הגיבורים הנאים אם יורשה לי)
יורשה לך בהחלט. גם בלי סוגריים..
אם היינו מכירים יותר את פדהאל לפני שהחליט לצאת לעולם היינו אוהבים אותו הרבה יותר, נגיד שבמקום השיחות עם האציל מה שמו ושימל המשרת,
חשבתי על זה כשהתחלתי לקרוא את הספר עוד הפעם שזאת באמת נקודה מפוספסת.
כי למהללאל היה טריגר שהוציא אותו מהיער וראינו את החיים הקשים שלו שם לפני שיצא למסע.
ואילו אצל פדהאל נחתנו ישר לפרק הראשון עם מונולוג ארוך שלו על חיו הקשים ועל ההקרבה שעשה באצילות רבה והופה ישר לדרך.
תכלס במקום מונולוג ארוך, תיאור של המציאות, העוול וההחלטה היה יעיל הרבה יותר.
אומנם היו לספר עוד כמה דפים אבל ההזדהות שלנו עם הגיבור הייתה שווה את התוספת.
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
סליחה ממש אבל נראה לי את בדעת מיעוט.
דמויות מדהימות.
מה מדהים בשר מלחמה קשוח שכל מה שמענין אותו זה כוח ועוצמה?
לגבי פנרס היה מענין הצצה שהיא נתנה לנו במהללאל? ליצרים שלו
וזה הי מדהים לגלות עד כמה שהוא דמות מורכבת
אבל כמו שכתבת על הדמויות הנשיות זו היתה הצצה לרגע והוא המשיך להיות דמות אנמית בעיני
אח"כ
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא שזכינו לראות, הזוג המאושר לא דיבר אחד עם השני אף פעם).
חח כן היא ממש עשתה מהם זוג חסידים
גם מחתנים אותם מבלי פגישה היכרות
וגם לא נותנים לנו לראות את טיב היחסים בינהם
זה קטע שכל כך חיכיתי לקרוא עליו
אבל במקום זה קיבלתי תיאור מלחיץ על הספק בית ספק כלא שבה הם גרים
וזה רק גרם לי לרחם על אונמאר
ולהחליט חד משעמית
שהיא זו שתלתה את הציורים עם הפריחה וכו כדי להפריח מעט יופי במקום האפור הזה
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מה מדהים בשר מלחמה קשוח שכל מה שמענין אותו זה כוח ועוצמה?
תעקבי עוד פעם מתחילת הסדרה על הדמות של בסטיאן.
הדבר האחרון שאפשר לומר עליו שרק כוח ועוצמה מעניינים אותו.
הוא עבר המון והוא למד המון, יש לו חוזק מדהים.
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
תעקבי עוד פעם מתחילת הסדרה על הדמות של בסטיאן.
הדבר האחרון שאפשר לומר עליו שרק כוח ועוצמה מעניינים אותו.
הוא עבר המון והוא למד המון, יש לו חוזק מדהים.
אני מכירה מצוין את הסדרה ואת הדמות שלו עוד יותר
פחו מתחברת לדמויות גבריות עוצמתיות ויבשות כמהוה
אגב זה ככה גם בחיים האמיתים אני לא אוהבת אנשים מרובעים
ובסטיאן החלט כזה
זו הסיבה שגם לא חיבבתי את פאר
עד לפדהאל שבו היא נתנה לנו קמת הצצה מזויות קצת יותר אנושית עליו
ו..תגידו רק אני חושבת שהדמות שלו היא אחד על אחד וילהלם יורש העצר הבריטי?

 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אני מכירה מצוין את הסדרה ואת הדמו שלו עוד יותר
את רוצה לעשות תחרות בעניין...?
פחו מתחברת לדמויות גבריות עוצמתיות ויבשות כמהוה
אגב זה ככה גם בחיים האמיתים אני לא אוהבת אנשים מרובעים
ובסטיאן החלט כזה
איך דמות גברית ועוצמתית כמו בסטיאן יבשה בעינייך?
והוא גם לא מרובע בכלל לא.
הוא בנ"א טוב שעושה את העבודה שלו כמו שצריך באמת, ששיכל אישה ושישה ילדים ואהב ונבגד והמשיך להילחם.
הוא גם טעה עם האבקה ושילם מחיר גבוה והוא עדיין אוהב את כוזר ומוכן להגן עליה עד טיפת דמו האחרונה.
עזבי, זה ענין של תפיסה אולי, אני בכל אופן מעריכה מאד אנשים שעובדים קשה.
ואצלו ליטרלי, זאת עבודה שנקנתה בדם, דמעות ויזע.
עד לפדהאל שבו היא נתנה לנו קמת הצצה מזויות קצת יותר אנושית עליו
ו..תגידו רק אני חושבת שהדמות שלו היא אחד על אחד וילהלם יורש העצר הבריטי?
את וילהלם אני מכירה רק מיחצנות וקשקושים של אנשים שמעריצים את בית המלוכה הבריטי עד כלות נשימתם, ככה שלא נראה לי שאפשר להשוות, את לא באמת מכירה אותו.
 

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא הצלחתי למצוא את התגובה הזו...
אבל היה כאן ניק שכתב שהוא לא אהב את מה שקרה עם יוזבד שבסוף ששכח הכל...כאילו למיה לא היה כוח להתעסק איתו אח"כ...


אז רציתי להגיב על זה שאני דווקא ממש אהבתי!
כאילו יוזבד רץ באיזה להט להציל את שאול...רודף אחרי הרוח כמו שאומרים וסופג ממנו את המכה.
היתה פה אמירה מאוד חזקה.
הזכיר לי איזה פתגם שנון- "לפעמים האדם שאתה מוכן לספוג עבורו כדור-נמצא מאחורי האקדח."

עצם זה שיוזבד איבד בבת אחת את הזיכרון...לימד אותי משהו כמו-
אתה יכול לרדוף כל חייך להשיג משהו. להרגיש מושיע, מביא הבשורה... המוצלח שבאדם.
וברגע אחד הקב"ה מכבה לך את הכל, ואתה נשאר מגוחך אפילו
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ואגב אם דיברתם על בסטיאן מקאן....
בעייני זו דמות שיש המון מה ללמוד ממנה...
אדם שעבר כל כך הרבה:
איבד אישה, ילדים.
כל צבא כוזר מונח על כתפיו.
מתמודד מול כל כך הרבה חזיתות...אולה ומהללאל כבן חדש, והמלך ושאר התפקידים שלו-
ומעולם מעולם לא נראה שיצא משליטה!
אפילו ב"איסתרק" כשהוכנס לכלא נשאר מאופק וגיבור.
לא קראתי אותו מתעצבן, מתרגז, צועק, יוצא משליטה. תמיד חזק, יציב, נאמן.
והכי ממיס... האבהות שהוא גילה-
אדם קשוח, איש מלחמה שבע קרובות- מציץ יום יום דרך חרך הדלת על בנו מהללאל. ליבי יצא אליו.
וואו.
 

We want moshiach now

משתמש פעיל
ציפיתי לאיזשהו סוף שירמוז לסופה הסופי של ממלכת כוזר, שכולנו יודעים שהגיע בסוף... (וגם באחד הספרים הוא מוזכר כתהייה ממשית...)
לא חושבת שאפשר לומר שכולנו יודעים מה הסוף של ממלכת כוזר.
מקצת חפירה על ההסטוריה האמיתית של כוזר - ממש לא ברור מה היה שם. ידוע שהיתה מלחמה שהכריעה את כוזר אבל לא ממש ברור איך. (אגב, כוזר היתה המעצמה הראשונה ששלטה באזור הזה) יש השערות שכוזר המשיכה להתקיים בגירסה מזערית עוד זמן אחר כך. ולגמרי לא ברור לאין נעלמה הממלכה האדירה הזו, ובעיקר לאן נעלמו יהודיה.
יש טענות מסוימות על היטמעות של יהודים-כוזרים בקהילות יהודיות ותיקות (אבל המחקר הגנטי לא כל כך מקבל את זה). יש טענות על התאסלמות של חלק מהם.
כל הסיפור הזה הוא חידה היסטורית ענקית ומרתקת.
לא חושבת שסופרת יכולה לכתוב על הסוף של כוזר בספר שלה. זה לא יהיה אמין.
היה הרבה עניין סביב הציפור הירוקה של פדהאל. היא באה, הלכה, חזרה, הציקה... והציתה גם בנו, הקוראים הרבה מאוד סקרנות.
מה איתה בעצם?
למה היא נוצרה? כדי להיות במקום הנכון בזמן הנכון בכיס המעיל ולההרג תחת פדהאל? נשמע מוזר קצת...
אני חשבתי שהפוך. הציפור נוצרה בשביל התהליך האישי שפדהאל עובר, יש לו המון אמוציות סביב הציפור הזאת.
וכשהתהליך הגיע אל סופו, והוא קיבל החלטה ותפס צד - אין בה צורך יותר. אז איכשהו היא צריכה למות.
ושאול הגיע לשם - בדיוק בשביל זה. אחרת אני לא מבינה למה הוא בכלל היה צריך להיות שם על הגג.
ודווקא אהבתי את הסיוע החיצוני הזה לתהליך של פדהאל.
בספר זה פוגשים לראשונה שדכן.
כשהמלך רעואל צריך להתחתן שוב, אחרי מותה של המלכה שרה - עובדיה מתפקד כשדכן
ואני לא זוכרת כרגע בוודאות, אבל זכור לי שכן היו עוד שדכנים בסיפור
מיכאל לדוג' לא ראה את יקוואל מאז שעזב את כוזר, אולי הוא יכעס על איסתרק שבחר לא לרדוף אחרי יקוואל?
כתבתי על זה פעם קטע מסוג ספרות מעריצים... זוכרת שדמעתי אותו
על איך מיכאל מגיע לארמון, ואחרי עוד אחת מהחגיגות שעושים לו בשובו לארמון הוא תופס את מהללאל (שכזכור היה קרוב ליקוואל) ומנסה להבין ממנו איפה יקוואל
"הוא האח הכי קרוב אלי, לא פגשתי אותו כבר שנים..."

ועם כל הביקורות שיש פה, שעם חלקן הסכמתי ועם חלקן ממש לא, אני אישית מאוד נהניתי מהספר, ואני רוצה לקרוא אותו שוב, והפעם בנחת ובעיון (ולא בפעם האחרונה :) )
פחות אוהבת הערצה ותאורים כמו: גאונות! ודברים בסגנון הזה.
אבל אני כן מאוד אוהבת איכות. ואוהבת עבודה מקצועית. ואוהבת מאוד את הספרים האלו, שניכרת בהם המון השקעה (המון המון המון המון) והמון עבודה, והמון בניה איכותית ומעולה שגורמת לנו להתחבר ולאהוב.
 

לא ממש מקורי

משתמש פעיל
מנהל קבוצה
אני מכירה מצוין את הסדרה ואת הדמות שלו עוד יותר
פחו מתחברת לדמויות גבריות עוצמתיות ויבשות כמהוה
אגב זה ככה גם בחיים האמיתים אני לא אוהבת אנשים מרובעים
ובסטיאן בהחלט כזה
לדעתי ממש ממש לא!
ואת פנרס דווקא ממש אהבתי!
[קראתי כל דיאלוג איתו ואהבתי את זה שלכל בנ"א יש עומק שאת לא באמת מכירה]
ואת טורנאל ממש לא אהבתי מהרגע הראשון...
ככה שעל טעם וריח אין מה להתווכח!
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
אני לא רוצה להכניס שוב את הדיון על ההעתקות והשראות,
רק יכול לומר - שמי שחושב שזה השראה מהסדרה שהוזכרה כאן. כנראה זו הסדרה היחידה שהוא קרא מהז'אנר הזה.
חוץ מהסדרה ההיא יש עוד הרבה ספרים וסדרות על מלחמות בין אבירים ובין מלכים.
זה ז'אנר שלם - שלא גורג' מרטין המציא.

כאחד שעבר על סדרת הספרים (ואני מדגיש דווקא בספרים - כי מסרט לדעתי זה חסר משמעות)
אני לא רואה דמיון בין קווי עלילה בכלל. אין שום דמיון בהתרחשויות, וודאי שלא בסגנון הכתיבה.
מי שמחפש יכול למצוא אולי דמיון חלקי בין כמה דמויות (בין אונמר באיסתרק - לאריה. גד בליאטר וטריון - בעיקר במראה החיצוני ובחוכמה - לא באישיות. גד הוא עוצמתי מאוד בשונה מטריון)
חוץ מזה והדמיון בין שמו של איסתרק לבית סטארק, לא מצאתי עוד, ואני גם לא מחפש כי זה חסר משמעות כל עוד אין לזה קשר לעצם העלילה.
נקודה נוספת היא שהסדרה ההיא משדרת חוסר הבחנה בין רעים לטובים (וזה חלק גדול מייחודיותה - אם כי לדעתי היא ממש לא מיוחדת), מה שא"א לומר על ממלכה במבחן.
בלי קשר לזה דעתי על הסדרה ההיא כבר נכתבה כאן ואני לא עוסק בזה.

לגופו של ספר.
בקריאת הספר מאוד נהניתי ולא ראיתי שום טעם לפגם. אם כי במבט השוואתי לספרים הקודמים הוא כנראה לא הטוב שבהם והוא קצת שונה בסגנונו.
חלק מהביקורות כאן צודקות וזה דבר שלא שמתי לב אליו מייד כי פשוט נהניתי - ולא יכולתי להשוות בין זה לספרים שקראתי כבר כעשר פעמים - בפעם האחרונה לפני כמה שנים.
ועדיין פדהאל הוא ספר מצויין - אני לא יודע כמה ספרים אפשר להשוות אליו. והוא יותר ממוקד בעלילה מיוזבד.

טורנהאל
כתבתי איפשהו באשכול על טורנהל - אז זהו טעיתי - ומודה ועוזב ירוחם..
מה שאני רק יכול לומר שמרפרוף על הקטעים השונים בהם מוזכרת היכולת שלו, עולה תמונה לא אחידה.
ואפרט. (רק מקומות בהם מוזכר שהוא השתמש בה ולא סתם אזכור של זה שיש לו יכולת כי זה לא מוכיח כלום).
1. עם לבלרו של שר המלחמה (כמדומני). הוא מרגיש את השנאה הבוקעת ממנו, הוא מרגיש שנאה כלפי המלך. ואז הוא מתנפל עליו. אח"כ מוזכר שהוא אומר למה אף אחד לא עושה כלום הרי הוא הלך להוציא סכין - כלו' הוא קרא גם את זה. (- מיניה וביה זה לא ברור כ"כ).
והערת אגב: אם הוא כ"כ קורא מחשבות, למה הוא לא הבין שכולם לא מבינים כלום ושהם בכלל לא מודעים לכך שהוא הולך לפגוע במלך?
2. עם איסתרק כשהוא מנסה לבחון אותו (העליתי מקודם השערה מופרכת והיא אכן לא תואמת את הכתוב), הוא אומר לא שהוא מנסה לבחון אותו ולכן הוא מנסה לחשוב על משהו מוזר, אולי חיה מוזרה או דמות כלשהי מעבר. והוא אומר לו אולי המלך חושב שזה לא ראוי לחשוב על האסטרטג הצולע, אבל מיהי הדמות שבסוף המלך חשב עליה אני לא יודע.
א. למה הוא לא יודע. ב. למה אולי. ג. למה האסטרטג הצולע ולא ישבב הבבלי (כבר שאלו את זה כאן).
לגבי ג. התשובה די פשוטה - משתי סיבות א. כי לכן זה לא ראוי - בגלל הצליעה. ב. הוא חשב על זה שהוא צולע בהקשר של צליעתו של טורנהאל.
שורה תחתונה רואים כאן יכולת קריאת מחשבות טובה יחסית.
3. עם דיזר. כשאיסתרק מבקש ממנו לבחון אותו. פעמיים. בהתחלה הוא אומר - 'יש במחשבותיו בגידה' ולא יודע להגיד מה. ואח"כ 'הוא אומר אמת' ותו לא.
רואים כאן יכולת לזהות סוג של רגשות ומצב בו האדם מולו נמצא. וממש לא קריאת המחשבות.
4. עם צוריאל - הסצנה עצמה לא מופיעה ורק מופיע אח"כ שאלרון אומר לאיסתרק שטורנהאל אישר את נאמנותו ולא מופיע איך ומה. כך שלא ניתן ללמוד מזה כלום.
חוץ מהעובדה שהוא טעה בו וממש לא ברור למה.

אבל תכל'ס נהניתי מאוד מהדמות.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אני לא רוצה להכניס שוב את הדיון על ההעתקות והשראות,
רק יכול לומר - שמי שחושב שזה השראה מהסדרה שהוזכרה כאן. כנראה זו הסדרה היחידה שהוא קרא מהז'אנר הזה.
חוץ מהסדרה ההיא יש עוד הרבה ספרים וסדרות על מלחמות בין אבירים ובין מלכים.
זה ז'אנר שלם - שלא גורג' מרטין המציא.

כאחד שעבר על סדרת הספרים (ואני מדגיש דווקא בספרים - כי מסרט לדעתי זה חסר משמעות)
אני לא רואה דמיון בין קווי עלילה בכלל. אין שום דמיון בהתרחשויות, וודאי שלא בסגנון הכתיבה.
מי שמחפש יכול למצוא אולי דמיון חלקי בין כמה דמויות (בין אונמר באיסתרק - לאריה. גד בליאטר וטריון - בעיקר במראה החיצוני ובחוכמה - לא באישיות. גד הוא עוצמתי מאוד בשונה מטריון)
חוץ מזה והדמיון בין שמו של איסתרק לבית סטארק, לא מצאתי עוד, ואני גם לא מחפש כי זה חסר משמעות כל עוד אין לזה קשר לעצם העלילה.
נקודה נוספת היא שהסדרה ההיא משדרת חוסר הבחנה בין רעים לטובים (וזה חלק גדול מייחודיותה - אם כי לדעתי היא ממש לא מיוחדת), מה שא"א לומר על ממלכה במבחן.
כל מילה.
 

אספמיה

משתמש מקצוען
טוב לא קראתי את כל התגובות
אבל חייבת שנדבר על נאיתן. אחלה משרת, היו רמזים פה ושם על המושג עבד אבל מי חלם שאדם קרוב ככ לאיסתרק יהיה כנעני?? ומה הקשר להעלות את הנושא הזה מה היתה המטרה?
חוץ מזה אבא שלו הוא עובדיה שהיה משרת המלך רעואל והיה נכנס אליו וכו גם השם שלו וגם ההתנהלות שלו בכלל לא מראה עליו סימן כזה
אני הייתי שמחה להסבר מה נתן הדגש על נאיתן. זה הי קצת מיותר
הייתי בהלם הוא כזה מסור ונאמן איך היא ככה הפקירה אותו לחסדי הכנענים הוא מגיל צעיר עבד
ואיך רעואל הסכים לזה הרי לא היה מתאים לו לרכוש משפחת עבדים לו ולבנו.
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
אבל חייבת שנדבר על נאיתן. אחלה משרת, היו רמזים פה ושם על המושג עבד אבל מי חלם שאדם קרוב ככ לאיסתרק יהיה כנעני?? ומה הקשר להעלות את הנושא הזה מה היתה המטרה?
שאלו על זה בתחילת האשכול וניסיתי לענות על זה:
בספר כתוב שכן, אבל בגלל שפחות הגיוני שמלכי כוזר שחיו לאחר חורבן בית שני ישיגו כנענים, כנראה כל עבד שאינו עבד עברי מכונה עבד כנעני (השערה שלי)
יש עוד תשובות על זה בהמשך
 

אספמיה

משתמש מקצוען
שאלו על זה בתחילת האשכול וניסיתי לענות על זה:

יש עוד תשובות על זה בהמשך
אני שאלתי למה היה דחוף להדגיש את מוצאו אף אחד לא העסיק את מחשבתו בזה לדעתי הו א משרתו של איסתרק מגיל צעיר וזהו למה בשניה האחרונה להרים עוד נושא? זה השאלה.
מה המטרה ברור שיש כזו אם היא עשתה את זה
אולי כדי לדבר על החרות?
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
אני שאלתי למה היה דחוף להדגיש את מוצאו אף אחד לא העסיק את מחשבתו בזה לדעתי הו א משרתו של איסתרק מגיל צעיר וזהו למה בשניה האחרונה להרים עוד נושא? זה השאלה.
מה המטרה ברור שיש כזו אם היא עשתה את זה
אולי כדי לדבר על החרות?
במקרה הזה כנעני אינו מוצא אלא הגדרה,
ובבדיקה במכלול: כל עבד שאינו עבד עברי (ממוצא יהודי) אלא עבד גוי, מוגדר כעבד כנעני
עבד מסוג זה עובר גיור חלקי והוא יוכל להשלימו לאחר יציאתו מהעבדות
נאיתן נולד למשפחת עבדים ולכן הוא נחשב עבד כנעני, למרות המוצא שלו יכול להיות מכל יבשת שהיא בלי קשר לעם הכנעני.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה