בלת"ק, כמה עמודים הספקתם להוסיף פה?
היו דמויות נשיות חזקות בסדרה כמו תרצה סאנפאל ורנה, הן נעלמו במהירות שבה הופיעו וזה הדבר הכי עצוב בעיני בסדרה הזאת.
סליחה מכבודה של הספרות החרדית הרוממה, אבל ברובה הגדול נשים משחקות בה תפקידים משעממים.
אפשר להסביר שזאת המציאות, אפשר להסביר שהספרות היום עכשווית ומתמקדת בזמנינו ואולי לכן זה נראה ככה.
אבל בשורה התחתונה, תרצה, רנה או אונמר היו דמויות נשיות חזקות ומדהימות.
ועצוב לי שלא יכולתי להכיר אותן קצת יותר ולראות אותן מתמודדות עם קונפליקטים פנימיים בדיוק כמו הגיבורים הגבריים של הסדרה.
דמויות מדהימות.
מנשה קפחבר עוד מהספר הקודם וככה גם ברכיהו.
אדוניה, הבן החדש שנוסף למשפחת דיאלידאן ב'יוזבד' משום מקום, ועוד דברים דומים.
אולי מוות של גיבור אהוב וסצנה של רגעים אחרונים היו עוזרים קצת לסוף.
ההפי-אנד המושלם בעיני הרס מאד.
חבל ממש - זה למשל היה יכול להיות סיפור סופר מעניין.
אולה מסתיר משהו מאיסתרק, אולי גם מאונמר? (לא שזכינו לראות, הזוג המאושר לא דיבר אחד עם השני אף פעם).
ומה עם שאר המשפחה?
מיכאל לדוג' לא ראה את יקוואל מאז שעזב את כוזר, אולי הוא יכעס על איסתרק שבחר לא לרדוף אחרי יקוואל?
לכאורה הייתה פה אפשרות לפיתוח סאגה משפחתית מעניינת ממש.
אני לא חושבת שהיא לא מעריכה נשים מספיק, הנשים אצלה מקבלות מקום של כבוד הרבה יותר מסופרות אחרות שמשאירות נשים במריבות של גיסות וריכולים של חברות לצוות.
יש מצב אבל שהמהירות בספר גרמה לה להתמקד רק בדברים החשובים לעלילה ולא להשאיר לזה מקום.
ואולי גם במגבלות הספרים החרדיים היא לא יכלה לתת ביטוי לעלילה רצינית עם דמות נשית.
כי למהללאל היה טריגר שהוציא אותו מהיער וראינו את החיים הקשים שלו שם לפני שיצא למסע.
ואילו אצל פדהאל נחתנו ישר לפרק הראשון עם מונולוג ארוך שלו על חיו הקשים ועל ההקרבה שעשה באצילות רבה והופה ישר לדרך.
תכלס במקום מונולוג ארוך, תיאור של המציאות, העוול וההחלטה היה יעיל הרבה יותר.
אומנם היו לספר עוד כמה דפים אבל ההזדהות שלנו עם הגיבור הייתה שווה את התוספת.
במקרה הטוב הן הפיעו כדמויות רקע שוליות
ובמקרה הפחות טוב כמוצר שצריך לחתן אותו תוך שבועיים!(בחייאת... איך זה הגיוני שמישהו יסביר לי???)
כל כך ציפיתי לסצנה שתתאר את אונמאר כאישה בוגרת+נשואה לאולה ושונה משאר הנשים הפטפטניות שמיה
אוהבת להכניס לכל ספר אבל תכלס היא לקחה דמות שיכלה להתפתח לכיונים טובים ופשוט גנזה אותה
היו דמויות נשיות חזקות בסדרה כמו תרצה סאנפאל ורנה, הן נעלמו במהירות שבה הופיעו וזה הדבר הכי עצוב בעיני בסדרה הזאת.
סליחה מכבודה של הספרות החרדית הרוממה, אבל ברובה הגדול נשים משחקות בה תפקידים משעממים.
אפשר להסביר שזאת המציאות, אפשר להסביר שהספרות היום עכשווית ומתמקדת בזמנינו ואולי לכן זה נראה ככה.
אבל בשורה התחתונה, תרצה, רנה או אונמר היו דמויות נשיות חזקות ומדהימות.
ועצוב לי שלא יכולתי להכיר אותן קצת יותר ולראות אותן מתמודדות עם קונפליקטים פנימיים בדיוק כמו הגיבורים הגבריים של הסדרה.
סליחה ממש אבל נראה לי את בדעת מיעוט.בסטיאן ופנרס הן דמויות משעממות
דמויות מדהימות.
הרבה חורים כאלו היו בסיפור, עלילות שלא הובילו לשום מקום כמו:אלרון והילד.
היה נראה כאילו הסופרת בנתה אפיזודה שתצית את סקרנותינו ושלחה בסוף בסוף הסיפור את נאיתן, להסביר לנו ש-
איסתרק שלח אותו.
מנשה קפחבר עוד מהספר הקודם וככה גם ברכיהו.
אדוניה, הבן החדש שנוסף למשפחת דיאלידאן ב'יוזבד' משום מקום, ועוד דברים דומים.
איסתרק עם כל מה שיש באישיותו המלכותית- עדין חשוף ופגיע באין לו אף מאבטח סביבו.
מה נותן לו את הכח לחשוף את עצמו ככה בפני גדעון ופדהאל.
מה נותן לאלו את ה"פחד" והכניעה להקשיב לו. הם יכלו ברגע גם להרוג אותו.
לגמרי.חיכתי למשהו שיכניס את כל הסדרה לכיס הקטן.
חיכיתי לרגעי שיא שיביאו את כל הטירוף (הגאוני) הזה- לכדי מסר ענק. חיכיתי למשהו קצת יותר שנון.
פשוט חיכיתי.
אולי מוות של גיבור אהוב וסצנה של רגעים אחרונים היו עוזרים קצת לסוף.
ההפי-אנד המושלם בעיני הרס מאד.
גם זה-
עמ' 849 בסוף
איסתרק לאולה על סוד יקוואל:
"אאמין לך וגם אסלח לך בתנאי אחד--"
"והוא?"
"שלעולם לא תשוב להסתיר מפניי, ומפני האנשים היקרים לך, סודות."
חבל ממש - זה למשל היה יכול להיות סיפור סופר מעניין.
אולה מסתיר משהו מאיסתרק, אולי גם מאונמר? (לא שזכינו לראות, הזוג המאושר לא דיבר אחד עם השני אף פעם).
ומה עם שאר המשפחה?
מיכאל לדוג' לא ראה את יקוואל מאז שעזב את כוזר, אולי הוא יכעס על איסתרק שבחר לא לרדוף אחרי יקוואל?
לכאורה הייתה פה אפשרות לפיתוח סאגה משפחתית מעניינת ממש.
דוקא חשבתי על אונמאר וכמה מענין היה אם המידע על דיזאר היה עובר אליה מהאחיות שלו
וממנה אל איסתרק
אבל היא לא מעריכה מספיק נשים מסתבר
והיא סוברת שתפקידן בעולם זה ליבב באוזני הבעל האמיץ
שרק רוצה לשנות את העולם
אני לא חושבת שהיא לא מעריכה נשים מספיק, הנשים אצלה מקבלות מקום של כבוד הרבה יותר מסופרות אחרות שמשאירות נשים במריבות של גיסות וריכולים של חברות לצוות.
יש מצב אבל שהמהירות בספר גרמה לה להתמקד רק בדברים החשובים לעלילה ולא להשאיר לזה מקום.
ואולי גם במגבלות הספרים החרדיים היא לא יכלה לתת ביטוי לעלילה רצינית עם דמות נשית.
יורשה לך בהחלט. גם בלי סוגריים..(שגם ממש אוהבות את התיאורים על העיניים הנוצצות, גשר האף הישר ויכולות הלחימה של הגיבורים הנאים אם יורשה לי)
חשבתי על זה כשהתחלתי לקרוא את הספר עוד הפעם שזאת באמת נקודה מפוספסת.אם היינו מכירים יותר את פדהאל לפני שהחליט לצאת לעולם היינו אוהבים אותו הרבה יותר, נגיד שבמקום השיחות עם האציל מה שמו ושימל המשרת,
כי למהללאל היה טריגר שהוציא אותו מהיער וראינו את החיים הקשים שלו שם לפני שיצא למסע.
ואילו אצל פדהאל נחתנו ישר לפרק הראשון עם מונולוג ארוך שלו על חיו הקשים ועל ההקרבה שעשה באצילות רבה והופה ישר לדרך.
תכלס במקום מונולוג ארוך, תיאור של המציאות, העוול וההחלטה היה יעיל הרבה יותר.
אומנם היו לספר עוד כמה דפים אבל ההזדהות שלנו עם הגיבור הייתה שווה את התוספת.