חישוקים
מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
כאן הפרקים הקודמים:
פרק א', ובו סופר איך התחיל הכל
פרק ב', ובו סופר על השוקולדים שנגמרו והספיר שנצנץ
פרק ג', ובו סופר על הלוגו שפרש כנפיים
פרק ד', ובו סופר על מיתוג שהושלם וטוויסט מהדהד
---
פרק ה',
ובו יסופר על הציפורים שכבר לא יפרשו כנף-
פתאום התברר שלא כל הקצוות סגורים.
אז נכון שהלוגו היה סגור ומאושר (כמובן, לא מתחילה לפתח שפה ופריטי מיתוג לפני קבלת אישור ללוגו), אבל דווקא עכשיו, כשפריטי המיתוג מעוצבים ונשאר רק לבחור ביניהם, התעוררה אצל שרה תחושה לא נוחה, ואני שמחה שהיא מספיק כנה כדי לשתף אותי בהתלבטות שלה:
האם נכון ללכת על לוגו ושפה שמביאים ציפורים משוחררות לפרונט, כשבעצם המותג שלה הוא משרד ייעוץ מס רשמי ורציני?
אני מחווה את דעתי ומפרטת לשרה קצת על סוגי הלוגואים הרבים שקיימים.
נכון שישנם לוגואים רבים שמציגים אלמנט ברור בהקשר ישיר לעולם התוכן של המותג, אבל דווקא לוגו שמשלב בין עולמות תוכן נחשב לאינטליגנטי יותר.
הציפור אמנם לא קשורה לייעוץ מס, אבל יש לה קשר רעיוני לאסטרטגיית המותג והיא מבטאת מסרים חשובים.
אם דיברנו על ערכים של רוגע, בטחון, שחרור וראש שקט ללקוחות-
זה מה שציפור דרור מסמלת, ובעיניי השילוב שלה בלוגו מעביר בהצלחה את השדר.
אנחנו ממשיכות לחשוב יחד, ואני מעלה אופציה נוספת שקולגה מקסימה הציעה לי בשלב הליטוש- לוותר על הציפורים שמתעופפות מתוך הלוגו ולהישאר רק עם אחת עוצמתית:
במקביל שרה ממשיכה להתייעץ גם במעגל הקרוב (בהחלט שיטה מומלצת, לקבל חוות דעת מאנשים שמכירים אישית את בעל המותג ורואים את הלוגו מזווית המבט שלהם), והיא מקבלת פידבק חם ונלהב.
אבל היא עדיין לא שלמה עם הלוגו, ומבקשת ממני לבצע כמה שינויים כדי לשפר ולדייק יותר. אנחנו מנסות לשנות את הסלוגן, לדקק את הפונט, לגעת בצבעוניות... שרה מציעה להוסיף גווני זהב או כסף שישדרו יותר יוקרה ורשמיות.
אני כן ממליצה להישאר עם הכחול, כי בעיניי יש לו אמירה מאד חזקה-
מצד אחד הוא נתפס כצבע אמין, מקרין יציבות ובטחון ופופולארי מאד בעסקים פיננסיים, ומצד שני הוא גם מתקשר לעולם התוכן של ציפורים ושמיים.
מנסה בכל אופן להציע שילוב של הטבעת כסף בהדפסה:
אבל לא. זה עדיין לא הפתרון הגואל, וברור לי שאי אפשר להמשיך בצורה כזו.
גם אם בעיניי המיתוג הזה מושלם כמות שהוא, לפני הכל הוא של הלקוחה שלי, ושלה בלבד. ואם היא לא מרגישה איתו בנוח, הוא לא ממלא את תפקידו.
אני יכולה להסביר, להציע, לחוות את דעתי כאשת מקצוע, אבל בשורה התחתונה שרה אמורה להרגיש שהמיתוג משקף אותה, שהוא עונה על הציפיות ומגשים את החלום שלה לנראות עסקית מושלמת.
(במאמר מוסגר, אני מספרת כאן על סיטואציה לא סטנדרטית בכלל שב"ה לא קרתה לי מעולם, לא לפני ולא אחרי. בדרך כלל תהליכים כאלה של חשיבה מחודשת, דיוק וחידוד המסר- מתרחשים הרבה קודם, בשלב העבודה על הלוגו ולא אחרי שהניירת כולה מוכנה. אבל מסתבר שתמיד יש פעם ראשונה...)
כמה ימים חולפים,
ובבוקר אחד אני מקבלת משרה עדכון מפתיע שכאמור, יוצר תפנית דרמטית לחלוטין בעלילה.
בעקבותיו אני משגרת את הציפורים שכבר הספקתי להיקשר אליהן ולאהוב ממש- הישר אל תיקיה סגורה במחשב, לנוח בשלום על משכבן. אבל לא מקדימה את המאוחר...
המשך יבוא בשבוע הבא אי"ה >>>
פרק א', ובו סופר איך התחיל הכל
פרק ב', ובו סופר על השוקולדים שנגמרו והספיר שנצנץ
פרק ג', ובו סופר על הלוגו שפרש כנפיים
פרק ד', ובו סופר על מיתוג שהושלם וטוויסט מהדהד
---
פרק ה',
ובו יסופר על הציפורים שכבר לא יפרשו כנף-
פתאום התברר שלא כל הקצוות סגורים.
אז נכון שהלוגו היה סגור ומאושר (כמובן, לא מתחילה לפתח שפה ופריטי מיתוג לפני קבלת אישור ללוגו), אבל דווקא עכשיו, כשפריטי המיתוג מעוצבים ונשאר רק לבחור ביניהם, התעוררה אצל שרה תחושה לא נוחה, ואני שמחה שהיא מספיק כנה כדי לשתף אותי בהתלבטות שלה:
האם נכון ללכת על לוגו ושפה שמביאים ציפורים משוחררות לפרונט, כשבעצם המותג שלה הוא משרד ייעוץ מס רשמי ורציני?
אני מחווה את דעתי ומפרטת לשרה קצת על סוגי הלוגואים הרבים שקיימים.
נכון שישנם לוגואים רבים שמציגים אלמנט ברור בהקשר ישיר לעולם התוכן של המותג, אבל דווקא לוגו שמשלב בין עולמות תוכן נחשב לאינטליגנטי יותר.
הציפור אמנם לא קשורה לייעוץ מס, אבל יש לה קשר רעיוני לאסטרטגיית המותג והיא מבטאת מסרים חשובים.
אם דיברנו על ערכים של רוגע, בטחון, שחרור וראש שקט ללקוחות-
זה מה שציפור דרור מסמלת, ובעיניי השילוב שלה בלוגו מעביר בהצלחה את השדר.
אנחנו ממשיכות לחשוב יחד, ואני מעלה אופציה נוספת שקולגה מקסימה הציעה לי בשלב הליטוש- לוותר על הציפורים שמתעופפות מתוך הלוגו ולהישאר רק עם אחת עוצמתית:
במקביל שרה ממשיכה להתייעץ גם במעגל הקרוב (בהחלט שיטה מומלצת, לקבל חוות דעת מאנשים שמכירים אישית את בעל המותג ורואים את הלוגו מזווית המבט שלהם), והיא מקבלת פידבק חם ונלהב.
אבל היא עדיין לא שלמה עם הלוגו, ומבקשת ממני לבצע כמה שינויים כדי לשפר ולדייק יותר. אנחנו מנסות לשנות את הסלוגן, לדקק את הפונט, לגעת בצבעוניות... שרה מציעה להוסיף גווני זהב או כסף שישדרו יותר יוקרה ורשמיות.
אני כן ממליצה להישאר עם הכחול, כי בעיניי יש לו אמירה מאד חזקה-
מצד אחד הוא נתפס כצבע אמין, מקרין יציבות ובטחון ופופולארי מאד בעסקים פיננסיים, ומצד שני הוא גם מתקשר לעולם התוכן של ציפורים ושמיים.
מנסה בכל אופן להציע שילוב של הטבעת כסף בהדפסה:
אבל לא. זה עדיין לא הפתרון הגואל, וברור לי שאי אפשר להמשיך בצורה כזו.
גם אם בעיניי המיתוג הזה מושלם כמות שהוא, לפני הכל הוא של הלקוחה שלי, ושלה בלבד. ואם היא לא מרגישה איתו בנוח, הוא לא ממלא את תפקידו.
אני יכולה להסביר, להציע, לחוות את דעתי כאשת מקצוע, אבל בשורה התחתונה שרה אמורה להרגיש שהמיתוג משקף אותה, שהוא עונה על הציפיות ומגשים את החלום שלה לנראות עסקית מושלמת.
(במאמר מוסגר, אני מספרת כאן על סיטואציה לא סטנדרטית בכלל שב"ה לא קרתה לי מעולם, לא לפני ולא אחרי. בדרך כלל תהליכים כאלה של חשיבה מחודשת, דיוק וחידוד המסר- מתרחשים הרבה קודם, בשלב העבודה על הלוגו ולא אחרי שהניירת כולה מוכנה. אבל מסתבר שתמיד יש פעם ראשונה...)
כמה ימים חולפים,
ובבוקר אחד אני מקבלת משרה עדכון מפתיע שכאמור, יוצר תפנית דרמטית לחלוטין בעלילה.
בעקבותיו אני משגרת את הציפורים שכבר הספקתי להיקשר אליהן ולאהוב ממש- הישר אל תיקיה סגורה במחשב, לנוח בשלום על משכבן. אבל לא מקדימה את המאוחר...
המשך יבוא בשבוע הבא אי"ה >>>