יפהה מאודד!!
ככה מתקדמים פשוט עוד ניסוי ..
ועוד כל הכבוד!
ככה מתקדמים פשוט עוד ניסוי ..
ועוד כל הכבוד!
אלופה!
משהיאפעם אמרה לך שאין לך ברקסים?!
אוי זה ארוך מידיייעריכה מראש:
התכוונתי לחדד נקודה, יצאה מגילה
(בכל זאת מומלץ לקרוא בעיון ולא ברפרוף)
אם העיבוד היה מיועד לשיפור התוצאות המקסימליות שניתן להוציא בצילום עצמו - נהדר!
הבעיה הגדולה היא שזה גורם לעתים (רבות מידי) לזלזול בשלב הצילום בידיעה ש'הכל נתון לעיבוד'
פה חצינו את הקו בין פורום צילום לפורום עיצוב גרפי
ומי שמצלם באופן פחות טוב בכוונה לעבד את התמונה במשך - איננו ראוי להתהדר בנוצות הצילום, מוטב לו לפרסם עצמו כ'גרפיקאי מהמם יעצב את תמונות תינוקכם ויגשים לכם כל חלום לא ממומש'
לו הדבר היה תלוי בי - הייתי דורש להעלות בסמוך לכל תמונה שעולה פה בקול שאון - את הגירסא הנקיה מעיבודים משמעותיים
עולם הצילום הישן והטוב קורס אט אט לעולם של דמיון ופנטזיה.. בתחילה זה נראה טוב.. קל ונעים לקבל מחמאות אחרי קצת (או הרבה.. לא מזלזל, שיפוצים זו עבודה קשה) שפכטל וטיח בפוטושופ.. בטווח הארוך אף אחד כבר לא יתרשם משום תמונה כי ההנחה תהיה מראש שמדובר בהדמיה מעוצבת ולא נקודת מבט מקורית, כפי שכבר קורה במקומות בהם התרגלו לשקר הזה שאין לו רגליים (למרות שעשו לו רגליים נהדרות בפוטושופ)
מה זה בעצם צילום?
כשאתה נאנח מול תמונה טובה ש'עושה לך את זה' - ממה בדיוק אתה נהנה?
אני נהנה לראות זוית מבט שמאירה לי נקודה לא שגרתית - בתוך המציאות
נקודה שכאילו לוקחת אותי למקום הזה, אומרת לי: הסתכל מכאן, חשוב על זה, ותבין משהו חדש
זה דבר שאפשר לבצע ע"י כלים טכניים של מצלמה ועדשה, תאורה כזו או אחרת שהצד השווה בכולם הוא שהם מכוונים אותי למבט מסוים - בתוך מציאות קיימת!
וזו ההנאה הגדולה שבגילוי, הנאה אינטלקטואלית.
אם היית לוקח אותי באותה המציאות, אומר לי: המתן רגע, ואז מביא טרקטור ששובר את הקיר, מסיר את הגבעה, עוקר את השתילים, מניח נייר ומצייר עליו קיר, גבעה ושתילים מרהיבים ביופיים..
ואומר לי: הא? מה אתה אומר..?
מה היית מצפה שאחשוב? אין כאן זוית מבט שמגלה משהו במציאות.. יש פה 'מציאות' מזויפת ושקרית שעוקרת כל רצון ויכולת לגלות בה רבדים מהנים של גילוי אינטליגנטי.
אז נכון שצילום ילדים הוא לא בדיוק אומנות צילום רחוב, וצילום סטודיו אינו מציאות עמוקה
אבל צריכים שיתקיימו בהם עקרונות שהם בבסיס הצילום
נאמנות למקור - מותר ורצוי להדגיש נקודות מסוימות על חשבון נקודות אחרות, אבל לא להמציא דברים שאינם קיימים, ולכן חשוב להקפיד על ביצוע ע"י צילום ולא בעיבוד - כשיצרת עומק שדה רדוד ע"י שימוש נכון בציוד - הרי שלכדת את המציאות באופן שנותן דגש לחלק מסוים וזה מצוין, כאשר צילמת בעומק שדה רחב וטשטשת בפוטושופ - לקחת עלה והפכת אותו למריחת צבע, זהו פשוט שקר...
השקר הזה לגיטימי כשמדברים במונחים של עיצוב גרפי, שם הדרישה ל'אמת' לא קיימת מלכתחילה, יש לקוחות שמעדיפים לא לצלם את המוצר המיועד לפרסום אלא למדל אותו בתלת מימד וזה מצוין, אבל אם אתה מתהדר בנוצות של 'צילום'.. אז תצלם..
יום אחד נקום לעולם שבו אתה מזמין 'מידול תלת מימד - ניו בורן' לתינוק שלך..
גם ככה העור אינו העור שלו, הרקע נשתל כך או אחרת
או מידול תלת מימד לצילומי חלאקה במגוון סגנונות שטח..
גם ככה השמש יובאה ביבוא אישי, העננים של חורף דאשתקד, הבגד עבר צביעה מחדש והפוני שלו הושאל מבובת ניו יורק..
אין לי ציפיות להימנע מעיבוד עדין, לדייק את איזון הצבע זה מצוין, לשלוט בתיקוני בהירות זה מתבקש, אפילו לגלות פרטים בשמים בהירים זה בסדר.. גם להסיר פצעון מרגיז בהחלט מומלץ
אבל לזכור תמיד שהבסיס הוא הראיה של הצלם ויציקת התוכן של המחשבה שלו לתוך התמונה, הבחירה שלו איך לנגן את היצירה, באיזה כלים להשתמש כדי לתת דרמטיות לסיפור, לא להקליט את הסאונד ואז ללכת למחשב לנקות רעשים..
נלך רחוק יותר..
גם עיבוד משמעותי יותר הוא לגיטימי, יצירת סגנון חלומי הוא נהדר
אבל רק לאחר שמוצו הכלים הצילומיים, אחרי שצילמת נכון ויצרת את הדגש המסוים שרצית, הבנת מה אתה עושה וביצעת את התכנית שהייתה לך בראש - לך תצבע את היצירה בשכבת גוון כזה או אחר, תוסיף סנוור מדומה של שמש שלרוע המזל לא הייתה באותו יום צילומים..
אבל אם השמש הייתה שם ואתה רק כעסת עליה, היא זרקה אור אחורי נהדר על עלי השלכת שהיו שם ואתה היית עיוור להשתברות גלי האור, ענפי העץ ניסו לרמוז לך קומפוזיציה ואתה רק חשבת מה אתה עושה עם הכיסא שסחבת מהבית - אתה אולי מומחה בעיצוב ובציור, צלם אתה לא.
אז לפני שמחפשים ללמוד עיבוד, כדאי ללמוד צילום
ולא רק את זה שמלמד איפה לוחצים במצלמה אלא גם זה שפותח את הלב לראות את התמונה המלאה
איך עשית כזו קפיצה?תודה לכולן על המענה!
משגם כן מחפשת מידע בנושא, נסינה את הסרטון הוא העלה לי רמה את הידע והעיבוד.
תודה מיוחדת לסתילה, טירה, וקונטרסט!
אני מצרפת תמונה שעיבדתי בעקבות זה.
צפה בקובץ המצורף 317179
אני גם מצלמת על JPEG בגלל זה. אני לא בעד עיבודים משוגעים.
ממש אהבתי.אפשר להעלות עוד התנסות בעיבוד תמונה?
פשוט משתעשעת להנאתי...
אשמח לתגובות על התוצאה.
זו המעובדת:
צפה בקובץ המצורף 317592
וזו המקורית: הישר מהמצלמה.
האמת שאני ממש אוהבת אותה כמו שהיא, אבל בשביל ההתנסות...
צפה בקובץ המצורף 317595
עריכה מראש:
התכוונתי לחדד נקודה, יצאה מגילה
(בכל זאת מומלץ לקרוא בעיון ולא ברפרוף)
אם העיבוד היה מיועד לשיפור התוצאות המקסימליות שניתן להוציא בצילום עצמו - נהדר!
הבעיה הגדולה היא שזה גורם לעתים (רבות מידי) לזלזול בשלב הצילום בידיעה ש'הכל נתון לעיבוד'
פה חצינו את הקו בין פורום צילום לפורום עיצוב גרפי
ומי שמצלם באופן פחות טוב בכוונה לעבד את התמונה במשך - איננו ראוי להתהדר בנוצות הצילום, מוטב לו לפרסם עצמו כ'גרפיקאי מהמם יעצב את תמונות תינוקכם ויגשים לכם כל חלום לא ממומש'
לו הדבר היה תלוי בי - הייתי דורש להעלות בסמוך לכל תמונה שעולה פה בקול שאון - את הגירסא הנקיה מעיבודים משמעותיים
עולם הצילום הישן והטוב קורס אט אט לעולם של דמיון ופנטזיה.. בתחילה זה נראה טוב.. קל ונעים לקבל מחמאות אחרי קצת (או הרבה.. לא מזלזל, שיפוצים זו עבודה קשה) שפכטל וטיח בפוטושופ.. בטווח הארוך אף אחד כבר לא יתרשם משום תמונה כי ההנחה תהיה מראש שמדובר בהדמיה מעוצבת ולא נקודת מבט מקורית, כפי שכבר קורה במקומות בהם התרגלו לשקר הזה שאין לו רגליים (למרות שעשו לו רגליים נהדרות בפוטושופ)
מה זה בעצם צילום?
כשאתה נאנח מול תמונה טובה ש'עושה לך את זה' - ממה בדיוק אתה נהנה?
אני נהנה לראות זוית מבט שמאירה לי נקודה לא שגרתית - בתוך המציאות
נקודה שכאילו לוקחת אותי למקום הזה, אומרת לי: הסתכל מכאן, חשוב על זה, ותבין משהו חדש
זה דבר שאפשר לבצע ע"י כלים טכניים של מצלמה ועדשה, תאורה כזו או אחרת שהצד השווה בכולם הוא שהם מכוונים אותי למבט מסוים - בתוך מציאות קיימת!
וזו ההנאה הגדולה שבגילוי, הנאה אינטלקטואלית.
אם היית לוקח אותי באותה המציאות, אומר לי: המתן רגע, ואז מביא טרקטור ששובר את הקיר, מסיר את הגבעה, עוקר את השתילים, מניח נייר ומצייר עליו קיר, גבעה ושתילים מרהיבים ביופיים..
ואומר לי: הא? מה אתה אומר..?
מה היית מצפה שאחשוב? אין כאן זוית מבט שמגלה משהו במציאות.. יש פה 'מציאות' מזויפת ושקרית שעוקרת כל רצון ויכולת לגלות בה רבדים מהנים של גילוי אינטליגנטי.
אז נכון שצילום ילדים הוא לא בדיוק אומנות צילום רחוב, וצילום סטודיו אינו מציאות עמוקה
אבל צריכים שיתקיימו בהם עקרונות שהם בבסיס הצילום
נאמנות למקור - מותר ורצוי להדגיש נקודות מסוימות על חשבון נקודות אחרות, אבל לא להמציא דברים שאינם קיימים, ולכן חשוב להקפיד על ביצוע ע"י צילום ולא בעיבוד - כשיצרת עומק שדה רדוד ע"י שימוש נכון בציוד - הרי שלכדת את המציאות באופן שנותן דגש לחלק מסוים וזה מצוין, כאשר צילמת בעומק שדה רחב וטשטשת בפוטושופ - לקחת עלה והפכת אותו למריחת צבע, זהו פשוט שקר...
השקר הזה לגיטימי כשמדברים במונחים של עיצוב גרפי, שם הדרישה ל'אמת' לא קיימת מלכתחילה, יש לקוחות שמעדיפים לא לצלם את המוצר המיועד לפרסום אלא למדל אותו בתלת מימד וזה מצוין, אבל אם אתה מתהדר בנוצות של 'צילום'.. אז תצלם..
יום אחד נקום לעולם שבו אתה מזמין 'מידול תלת מימד - ניו בורן' לתינוק שלך..
גם ככה העור אינו העור שלו, הרקע נשתל כך או אחרת
או מידול תלת מימד לצילומי חלאקה במגוון סגנונות שטח..
גם ככה השמש יובאה ביבוא אישי, העננים של חורף דאשתקד, הבגד עבר צביעה מחדש והפוני שלו הושאל מבובת ניו יורק..
אין לי ציפיות להימנע מעיבוד עדין, לדייק את איזון הצבע זה מצוין, לשלוט בתיקוני בהירות זה מתבקש, אפילו לגלות פרטים בשמים בהירים זה בסדר.. גם להסיר פצעון מרגיז בהחלט מומלץ
אבל לזכור תמיד שהבסיס הוא הראיה של הצלם ויציקת התוכן של המחשבה שלו לתוך התמונה, הבחירה שלו איך לנגן את היצירה, באיזה כלים להשתמש כדי לתת דרמטיות לסיפור, לא להקליט את הסאונד ואז ללכת למחשב לנקות רעשים..
נלך רחוק יותר..
גם עיבוד משמעותי יותר הוא לגיטימי, יצירת סגנון חלומי הוא נהדר
אבל רק לאחר שמוצו הכלים הצילומיים, אחרי שצילמת נכון ויצרת את הדגש המסוים שרצית, הבנת מה אתה עושה וביצעת את התכנית שהייתה לך בראש - לך תצבע את היצירה בשכבת גוון כזה או אחר, תוסיף סנוור מדומה של שמש שלרוע המזל לא הייתה באותו יום צילומים..
אבל אם השמש הייתה שם ואתה רק כעסת עליה, היא זרקה אור אחורי נהדר על עלי השלכת שהיו שם ואתה היית עיוור להשתברות גלי האור, ענפי העץ ניסו לרמוז לך קומפוזיציה ואתה רק חשבת מה אתה עושה עם הכיסא שסחבת מהבית - אתה אולי מומחה בעיצוב ובציור, צלם אתה לא.
אז לפני שמחפשים ללמוד עיבוד, כדאי ללמוד צילום
ולא רק את זה שמלמד איפה לוחצים במצלמה אלא גם זה שפותח את הלב לראות את התמונה המלאה
את מתכוונת לטובה? הסרטון כנראה באמת היה מוצלח! תראי מה עוד אחת עשתה בעקבות זה...איך עשית כזו קפיצה?
לא מספיק הבנתי מה התכוונת.@msphoto
הכל נכון.
אבל.
עיבוד (=פיתוח) הוא חלק משמעותי מתהליך הצילום. והרבה צלמים גדולים מאופינים בעיקר שם.
את רוב העיבודים המיוחדים שמעלים כאן ובנות מחפשות ללמוד אפשר היה לעשות גם בחדר חושך. הבהרה/הכהיה (-גם סלקטיבית), פילטרי צבע, העלאת/הורדת קונטרסט וכו.
הסרת פצעונים זה עוד פלוס לדיגיטל אבל אפילו את זה ואפילו ריטושי ניו בורן אפשרי היה לעשות בעבודה קשה בפיתוח (עד היום העבודה לא השתנתה הרבה, התמונות האיכותיות עוברות ריטושי הבהרה הכהיה עדינים מאוד ידנית לא משהו שלא יכלו לעשות אז)
זה לא נכון שאי אפשר לשנות, אפשר, אבל הטווח הוא פחות דינמי. אני לא זקוקה בדרך כלל ליותר מדי דינמיות בעיבוד. כאמור אני לא נוהגת לשנות יותר מדי את התמונות, וגם מה שכן עיבדתי יותר חזק - אפשר!אוי לא
לצלם בגייפג זה לוותר על חלק מהתהליך.
נכון זה תופס יותר מקום.
נכון צריך להמיר את הקובץ. זה כל הרעיון... לשלוט על כל התהליך. בדיוק כמו שאת לא רוצה שהמצלמה תחליט על איזה צמצם להיות את לא רוצה שהיא תחליט כמה קונטרסט או כמה חדות יהיו בתמונה הסופית.
זה נכון. אבל לא כשיטה. צלם צריך להוציא את המקסימום לא כדי שלא לעבוד אחר כך אלא כי הוא צלם טוב ולא גרפיקאי ואחר כך אם בא לו להשתעשע מעולה, אבל לא כשיטת צילום!לא יודעת אם היית בהרצאות של רבינסקי וטל ניניו.
אבל אם היית מנסה להשוות היית יוצא די מבולבל..
בגדול רבינסקי לא מעבד, הוא מנסה להגיע לתוצאה המושלמת כבר בשעת הצילום, וטל ניניו...אין סיכוי להשוות בין המוצר המוגמר למקור...מבחינתו המקור הוא רק חומר הגלם.
אני כן מאמינה בזה שצריך להוציא את המקסימום בשעת הצילומים בשביל לעבוד כמה שפחות אח"כ... אבל אין מה לומר שיש עיבודים שמקפיצים תמונות בכמה רמות!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלז
א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע: