כתבו פה שברגע שיש אבחנה אפשר לדעת איך לטפל בבעיה, אני לא כל כך מחזיקה מאבחנות אבל אגיד להלא הבנתי עדיין מה האבחנה או אי האבחנה תיתן?
אם יש חשש אמיתי לבעיה לא שגרתית ולא מאבחנים בכוונה זה לא פחות הונאה לדעתי מאשר להסתיר אבחון ידוע.הוא כן תולה כי בישדוכים צריך לומר דברים כאלה
אני לא יודעת כמה הבעיה מאוד רצינית אבל זה כן מפריע לה. זה לא שהיא לא עונה לאף אחד ולא מגיבה בכלל, היא בחורה שמדברת ומשמיעה את הקול שלה, היא חכמה ויש לה דברים חכמים להגיד ואוהבים לשמוע אותה והיא גם מתיחסת לאחרים ואכפתית, אבל משהו תקוע להאם יש חשש אמיתי לבעיה לא שגרתית ולא מאבחנים בכוונה זה לא פחות הונאה לדעתי מאשר להסתיר אבחון ידוע.
מהצד השני, עדיף שיהיה משהו שצריך להגיד מאשר שלא יהיה למי להגיד אותו...
מה שאת מתארת פה הוא לא "משהו קטן חסום" אלא נשמע כמו בעיה רצינית, שמאד לא סביר שזה הביטוי היחיד שלה. אם זה המצב, ככל הנראה יש לזה תרומה משמעותית לחוסר ההצלחה בשידוכים עד עכשיו, וזה גם מעורר ספקות לגבי היכולת לנהל זוגיות מוצלחת בהמשך. אבחון אולי יוריד את כמות ההצעות שהיא תקבל, אבל טיפול יעזור להגדיל את הסיכוי שההצעות האלו יובילו למשהו. טיפול מועיל תלוי באבחון נכון של הבעיה, כך שצריך לקחת את הסיכון בשביל הסיכוי.
(ולא לשכוח, כשהולכים לאבחון לא תמיד יוצאים עם "כותרת")
זו כנראה משימה שעדיף להשאיר לצד שלישי מקצועי.אני לא יודעת איך לברר את זה איתה בעדינות הנדרשת. גם אם כן, איך אפשר לעזור לה?
תודה על האורך!זה קורה עם אנשים מסויימים או עם כל האנשים?
זה קורה בסביבה מסויימת או ברוב הסביבות והמקומות?
זה קורה כי אמרו לה משהו פוגע או שקורה ללא קשר?
זה קורה כי היא שותקת מתוך חשש/פחד/עייפות/פגיעות/הפגנתיות/אדישות או פשוט
חלק מהתקשורת/חוסר תקשורת באופן קבוע?
זה היה תמיד או נהיה לאחרונה? זה קרה בעקבות חוויה כלשהי שלילית?
בקיצור איך אפשר לאבחן לפי כמה סימפטומים שייתכן בהחלט שקשורים
לבעיות תקשורת וייתכן שממש לא, וצריך בשביל זה לראות תמונה רחבה?
בשביל זה אכן יש אבחון.
הייתה לי אגב תלמידה בגיל העשרה עם קשיים משמעותיים רגשיים וקשיים גדולים בבית
עם ההורים-בעיקר קושי מול האמא, היו לה בעיניי יכולות תקשורת מדהימות-
אבל בגלל המצב הרגשי היא לפעמים לא רצתה לתקשר-מבחירתה-כי לא היה לה מצב רוח וכו, ונגררה גם
לכעסים על שטויות וכד' על חברות מה שהשאיר אותה די בודדה, אבל כשהיא כן
הרגישה בנח ורצויה ובטוחה, היא תקשרה 10.
האמא טענה שיש קושי בתקשורת-ASD(כי היא והילדה פשוט לא הצליחו לתקשר)
לקחו אותה לאבחון מקיף
ונמצא שאין קושי כזה, כן קושי רגשי משמעותי (כולל תסמיני דכאון וחרדה)שמשליך על תפקודים חברתיים-
שכמובן גם הוא דרש טיפול מקיף.
(ובסוגריים אחת מנשות המקצוע המומחיות שהיו מעורבות בטיפול המקרה, אמרה כי יש לא מעט מקרים(!)
שיש בלבול וצורך באבחנה מבדלת בצורה מקצועית במיוחד, כדי להבחין בין הפרעת תקשורת
אמיתית(בתפקוד גבוה וכו) לבין הפרעת חרדה חברתית וקשיים רגשיים נוספים-כי נכון שבASD מעורבים גם תסמיני חרדה בולטים,
אבל יש מקרים שהחרדה כל כך גבוהה ומשליכה על התקשורת, מה שעלול להראות בטעות כקושי בתקשורת, ולכן צריך הרבה מקצועיות
ודיוק באבחון מדוייק ומקיף, על מנת לתת מענה הולם ומתאים. לדבריה, פגשה טעויות אצל ילדים ובני נוער שקרו לכאן ולכאן-כלומר שלאחר זמן נעשה אבחון מחודש בעקבות הספקות, והייתה אבחנה מבדלת.
מביאה את זה רק כדי לומר שבאמת כדאי מאד לבדוק בצורה יסודית ומקצועית,
כי כל מקרה לגופו.
אני לא אשת מקצוע, כדאי לברר זאת באבחוןאני לא יודעת איך לברר את זה איתה בעדינות הנדרשת. גם אם כן, איך אפשר לעזור לה?
כתבת שיש לעיתים תכופות מצבים שמדברים אליה והיא לא מגיבה בכלל, למרות שהיא מודעת לזה שחוסר התגובה מתסכל את הסביבה.אני לא יודעת כמה הבעיה מאוד רצינית אבל זה כן מפריע לה. זה לא שהיא לא עונה לאף אחד ולא מגיבה בכלל, היא בחורה שמדברת ומשמיעה את הקול שלה, היא חכמה ויש לה דברים חכמים להגיד ואוהבים לשמוע אותה והיא גם מתיחסת לאחרים ואכפתית, אבל משהו תקוע לה
חשבתי שאולי דוקא בגלל שאכפת לה היא לא מגיבה.כתבת שיש לעיתים תכופות מצבים שמדברים אליה והיא לא מגיבה בכלל, למרות שהיא מודעת לזה שחוסר התגובה מתסכל את הסביבה.
חוסר התגובה מתסכל את הסביבה בצדק, התעלמות מוחלטת ("כמו אויר") זה פשוט לא משהו שעושים, גם כשאין מה להגיד וגם כשלא יודעים איך להגיב.
אם היא יודעת שזו בעיה וזה מפריע לה, אבל היא לא מסוגלת להביא את עצמה להגיב, זה מוזר מאד. גם מי שאין לו מה להגיד או לא יודע איך יקבלו את התגובה שלו וכו' וכו' אמור לדעת לתת איזושהי אינדיקציה שהוא שמע, ולא רוצה לדבר. לא אמור להיות "תקוע" העניין הזה, ואם הוא תקוע זה אומר דרשני.
וזה לגמרי לא סותר את כל שאר התאורים שלך על איך שהיא בשאר הזמן תורמת לשיחה ומתייחסת באכפתיות. דווקא אם היא לא היתה אכפתית היה אפשר לחשוב שפשוט לא מזיז לה להתעלם מאחרים ושיעלבו. אבל כן אכפת לה והיא כן רואה בזה בעיה אז חזרנו לנקודה שזה לא נורמלי לא להצליח להגיב.
היא אמורה לדעת לצאת מזה. לתת לשני הרגשה "כמו אויר", התעלמות מוחלטת כאילו היא לא שמעה, זה לא משהו שאמור לקרות. אם היא לא יודעת מה להגיד, אפילו משפט כמו "לא רוצה לדבר" או מחווה כלשהי הם עדיפים על כלום.חשבתי שאולי דוקא בגלל שאכפת לה היא לא מגיבה.
לא, זה לא תלוי בזה. היא דוקא אוהבת להכיר אנשים חדשים ואין לה בעיה איתם.@צלצולית ההתנהלות שלה כזאת:רק אנשים שיש לה איתם כימיה חזקה מאד היא מתקשרת איתם, ומהשאר היא יכולה לעשות פשוט אויר?
פשוט אני מכירה מישהי בדיוק כזאת.[היא גם בגיל שכתבת...]
אני חושבת שזה קורה לא רק לאנשים על הרצף אבל אולי להם זה קורה חזק יותר, מה את חושבת?היא אמורה לדעת לצאת מזה. לתת לשני הרגשה "כמו אויר", התעלמות מוחלטת כאילו היא לא שמעה, זה לא משהו שאמור לקרות. אם היא לא יודעת מה להגיד, אפילו משפט כמו "לא רוצה לדבר" או מחווה כלשהי הם עדיפים על כלום.
אני מוכרחה להגיד שזה משהו שאני בקלות יכולה לדמיין את הבת שלי שהיא על הרצף עושה. מסתבכת עם מחשבות מה היא אמורה לעשות וחששות איך יגיבו לכל דבר שתעשה עד כדי קפיאה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: