חרבות ברזל עזות מצ''ח - חיילים נלקחו לחקירה בטיעון של התעללות בנוח'בות

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עמית סגל:

1. לחברי כנסת יש חסינות מהותית. אם לזימי יכולה להפריע לשוטרים בעבודתם סוכות יכול להפריע לחוקרי מצח בעבודתם (גילוי נאות: הייתי מעדיף שיגיע לראשונה לבסיס צה״לי כחייל בגיל 18)
2. מותר בהחלט ואף צריך לחקור מי שחשוד בהתעללות. לפרוץ למחנה צה״לי רעול פנים כמו למחנה פליטים בג׳נין - תקלה קשה
3. המחאה התפרצה עכשיו בגלל שורת הנחיות הזויות של הפצ״ריה שאוסרים על חיסול חוטפי ביבס אלא אם ידוע על עוד פעילות טרור.
4. מערכת המשפט לא התאפסה עדיין. מי ששואל עצמו איך 70+ ח״כים תומכים לכאורה בחשודים במעשים כאלה - שישאל עצמו איך בגצ אומר עדיין שהוא בא לשרת את תושבי עזה ושדלתו פתוחה לכל זב ומצורע שונא ישראל.
5. אשמח אם הזעזוע מפגיעה בצבא לא יישמע ממי שעסקו ממש עד ערב המלחמה בהרס הצבא לצרכי סחיטה פוליטית.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
איתי בלומנטל: שלוש שעות חלפו מאז שהחל האירוע החמור בבסיס שדה תימן- ופריצה של המונים פנימה. טרם שמענו אמירות לכאוס הזה מצד הרמטכ"ל ושר הביטחון.
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי:

אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק. הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה. אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס.אני נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בחקירת כל אירוע המובא לידיעתן. זוהי חובתן, ללא קשר לדרגה או תפקיד. דווקא חקירות אלו הן שמגנות על חיילינו בארץ ובעולם ושומרות על ערכי צה"ל. החקירות האלה מתבצעות תוך שמירה על כבוד חיילינו שאנו מפקדיהם.״
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען
שילה פריד: בעקבות אירוע שדה תימן יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן נעל את דיוני הוועדה: ״אנחנו מנהלים פה דיון כביכול אקדמי ורגוע בזמן שחיילים שלנו נעצרים בצורה משפילה ומזעזעת ע״י אנשי מצ״ח, שפושטים על בסיס צבאי כאילו מדובר בפעולה הירואית״.
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אפשר לדון ולהתפלמס ולהתווכח על אילו עבירות, ומתי, ובאיזה תעדוף, ועל בסיס איזו תשתית ראייתית צריך לפתוח בחקירות נגד לוחמי צה"ל. לגיטימי. אבל מי שחושב שאפשר וראוי לשלוח חבורה של רעולי פנים לכיבוש בסיס - כאילו הלוחמים היו אחרוני העבריינים - נמצא בשיבוש ערכי עמוק ומסוכן.

קחו לכם תרגיל חשיבה: האם אתם יכולים אפילו לדמיין פשיטה דומה על בסיסי חיל אוויר ומעצר המוני של חיילים שהיו שותפים בדרך-זו-או-אחרת למרי או התארגנות קשורה להשבתת טייסות? האם אתם מסוגלים אפילו לתאר מצב בו טייסים מובלים קשורי רגליים בחשד להמרדה או ארגון מרי שעלה בחיי אזרחים רבים?
גם אני לא.

אז גם אם נניח שנאצי נפגע בצורה זו או אחרת - מידי חבריו הנאצים או מכל סיבה אחרת - וגם אם נסכים שיש לחקור זאת,
אובדן הפרופורציות המוחלט של מערכת המשפט ושליחיה בצבא ביחס אל לוחמים כאילו הם היו המחבלים הוא בגדר ליקוי מאורות.

מול עיוותים כאלה,
לצד אינספור הליכים בהם מערכת המשפט תופסת במובהק ובמופגן את האינטרס של אויבי ישראל על הלוחמים והאזרחים,
וממש בסמוך למעצרים הזויים של לוחמים על פעילותם בשביעי באוקטובר שהתבררו כמעשים מופקרים ונטולי בסיס ראייתי -
חוסר האמון הציבורי כלפי המערכת מובן ומוצדק.

חוסר האמון הזה רק ילך ויתעצם.
מי שמפר את שיווי המשקל הציבורי והופך את מערכות אכיפת החוק לזרוע פוליטית פוסט-ציונית ומסוכנת - ללא דין וללא דיין, ללא חקירה או ביקורת, ומבלי שנבחרי הציבור יכולים לגעת בהם - יראה יותר ויותר מחזות בעייתיים כאלה.

את מערכת המשפט העקומה שלנו חייבים לתקן.
את צמרת צה"ל הכושלת חייבים להחליף.
אין לנו רגע לבזבז.

אדם גולד
 

efrarush

משתמש מקצוען
שר הביטחון יואב גלנט בהתייחסות ראשונה לפריצה לשדה תימן: לוחמי צה״ל בסדיר ובמילואים נלחמים כבר למעלה מתשעה חודשים בחירוף נפש במלחמה הצודקת ביותר שידענו בכל שנות קיומנו. אני מלא הערכה לחיילים המבצעים את המשימה המורכבת והחשובה של כליאת מחבלי החמאס, מחבלים שפלים עמם נבוא חשבון ונמצה את הדין בדרך המחמירה ביותר. צה״ל ימשיך ויפעל בהתאם לחוק. עלינו לאפשר לגורמים המוסמכים לקיים את הבדיקות הנדרשות תוך שמירה על כבוד חיילנו. גם בשעת כעס החוקים מחייבים את כולם - לא מתפרצים לבסיסי צה״ל ולא עוברים על חוקי מדינת ישראל.
 

efrarush

משתמש מקצוען
נשיא המדינה יצחק הרצוג: המוסריות של צה"ל וחייליו היתה מאז ומעולם גאוותנו, כלפי עצמנו וכלפי משפחת העמים והדין הבינלאומי. המוסריות הזו עמדה ועומדת למבחן גם מול האכזרים שבאוייבים, בהם מחבלי הנוחבה הארורים שהשנאה כלפיהם בוודאי מובנת ומוצדקת. אל לנו לשכוח שאויבינו מנסים לרדוף אותנו שוב ושוב, גם בזירה המשפטית הבינלאומית - את המפקדים, הלוחמים ונבחרי הציבור. אסור בשום אופן לתת להם עילות נגד צה"ל ונגד מדינת ישראל. פריצה של אזרחים לבסיס צבאי, ובוודאי כשהיא נעשית בעידוד ובמעורבות של נבחרי ציבור, היא מעשה חמור, מסוכן, לא חוקי ולא אחראי, שפוגע בראש ובראשונה בנו כעם וכמדינה. אני קורא לכולם ובמיוחד לנבחרי הציבור שלנו לגלות מנהיגות - להירגע ולהרגיע. אני סמוך ובטוח שיתקיימו בירורים וחקירות שיירדו לשורש האמת, עם כל הרגישות הנדרשת ואני סומך על צה״ל שלנו, מפקדיו וחייליו שיפעלו בהתאם. על כולנו לגבות כעת את חיילי ומפקדי צה"ל וכוחות הביטחון שנתונים במערכה קשה וצריכים להתמקד בהתמודדות עם אתגרים עצומים. צה"ל ממלא את תפקידו. אנחנו במלחמה וחשוב לזכור זאת כל העת.
 

efrarush

משתמש מקצוען
השר ארבל תוקף את בן גביר: "תפקידם של חיילים הוא להילחם ולנצח במלחמה ולא לשמור על מחבלים בשביל זה השר בן גביר קיבל תקציב עתק לשירות בתי הסוהר. אין לקבל בשום אופן לקיחת הדין לידיים פריצה לבסיסי צה״ל ומניעת תפקודם של גורמי האכיפה. פעולות חמורות אלו עלולות להגביל את פעילותה של ישראל במלחמה"
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
דובר החות'ים: אנחנו מגנים את הפריצה לשדה תימן ונותנים אולטימטום לצבא הכיבוש להתפנות מהשטח הכבוש ולהשאיר את לוחמי ההתנגדות לבד במקום עם נשק ותחמושת,
ולא - נשגר כטבמים לאילת
 

efrarush

משתמש מקצוען
הודעה מטעם היועצת המשפטית לממשלה היועצת המשפטית לממשלה: ״כשם שיש לאפשר לצה״ל מרחב פעולה מלא ללחימה, יש להקפיד על התנהלות על פי דין. אני נותנת גיבוי מלא לפרקליטה הצבאית הראשית, ולרשויות אכיפת החוק בצה״ל ובמשטרת ישראל, הפועלים באופן מקצועי והגון לשם קיום החוק. על רשויות אכיפת החוק חלה חובה לברר חשדות לביצוע עבירות ולאכוף את הדין על פי העובדות והדין החל עליהן״. עמית סגל.
 

efrarush

משתמש מקצוען
פרטים חדשים מחקירת פרשת ההתעללות במחבל בבסיס שדה תימן: - המחבל שבו עפ״י החשד התעללו הלוחמים הוא מחבל שהיה מעורב בפעולות טרור, ונעצר בידי כוחות צה״ל במהלך התמרון ברצועת עזה לפני מספר שבועות. הוגדר ״לוחם בלתי חוקי״ והוחזק בשדה תימן בצו כליאה קבוע. - ⁠אירוע ההתעללות עצמו - בוצע לפי החשד לפני 3 שבועות. המחבל אותר בבסיס במצב קשה מאוד, פונה מהבסיס לבית חולים, ושם אושפז במשך תקופה ועבר ניתוח. כעת הוא יצא מכלל סכנת חיים. מאז - במשך 3 שבועות - אספו חוקרי מצ״ח ואנשי הפרקליטות הצבאית חומרי חקירה וראיות, ועל בסיסם הוחלט לעצור היום את לוחמי המילואים. כלומר הם לא נעצרו מיד לאחר האירוע. - ⁠בפרשה יש 10 לוחמי מילואים חשודים בסך הכל. כולם חשודים בשלב הזה באותו סעיף עבירה - ״התעללות חמורה בעצור״. אין סעיפי עבירה נוספים בחשדות. ככל הנראה מדובר בהתעללות קבוצתית. אחד הלוחמים החשודים טרם נעצר כי לא היה היום בשדה תימן, גורמים המעורים בפרטים: ״הוא ייעצר בהמשך״.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה