חרבות ברזל עזות מצ''ח - חיילים נלקחו לחקירה בטיעון של התעללות בנוח'בות

ופרצת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
פרטים חדשים מחקירת פרשת ההתעללות במחבל בבסיס שדה תימן: - המחבל שבו עפ״י החשד התעללו הלוחמים הוא מחבל שהיה מעורב בפעולות טרור, ונעצר בידי כוחות צה״ל במהלך התמרון ברצועת עזה לפני מספר שבועות. הוגדר ״לוחם בלתי חוקי״ והוחזק בשדה תימן בצו כליאה קבוע. - ⁠אירוע ההתעללות עצמו - בוצע לפי החשד לפני 3 שבועות. המחבל אותר בבסיס במצב קשה מאוד, פונה מהבסיס לבית חולים, ושם אושפז במשך תקופה ועבר ניתוח. כעת הוא יצא מכלל סכנת חיים. מאז - במשך 3 שבועות - אספו חוקרי מצ״ח ואנשי הפרקליטות הצבאית חומרי חקירה וראיות, ועל בסיסם הוחלט לעצור היום את לוחמי המילואים. כלומר הם לא נעצרו מיד לאחר האירוע. - ⁠בפרשה יש 10 לוחמי מילואים חשודים בסך הכל. כולם חשודים בשלב הזה באותו סעיף עבירה - ״התעללות חמורה בעצור״. אין סעיפי עבירה נוספים בחשדות. ככל הנראה מדובר בהתעללות קבוצתית. אחד הלוחמים החשודים טרם נעצר כי לא היה היום בשדה תימן, גורמים המעורים בפרטים: ״הוא ייעצר בהמשך״.

א. האם הארוע קשור לאותו מקרה בו חייל נעצר באשמת התעללות במחבל ימ"ש ושוחרר, רק עכשיו מס' ה'נאשמים' גדול יותר?

ב. האם לא אמרו שהחיילים ילקחו רק לחקירה ולא יעצרו? מדוע מתכוונים לעצור את ה'עשירי'?
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען
שר המשפטים, יריב לוין: הזדעזעתי לראות את התמונות הקשות של מעצר חיילים בשדה תימן, בדרך שמתאימה למעצר פושעים מסוכנים. אי אפשר לקבל את זה. מה שראינו היום הוא תוצאה נוספת של עיוות ערכי ומוסרי מתמשך שמתחיל מלמעלה, מפסקי דין והחלטות של בית המשפט העליון. הגיע הזמן שהזעקה הציבורית המוצדקת תמצא אוזן קשבת אצל חברי הכנסת שנמנעו בעבר מלתמוך בביצוע השינויים הדרושים.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
היי ינון
כלוחם מילואים בכוח 100 חשוב לי שתדע, אנחנו לא ״שומרים״ על הנוחבות ולא ״מטפלים בהם בשגרה.
אנחנו כוח התערבות שמשטרה צבאית בעצמה מקפיצה אך ורק בזמן חירום שהנוחבות מתפרעים להם, שהם לא מצליחים להשיג שליטה ושהם נמצאים בסכנת חיים.
כאשר הנוחבות שומרים על הכללים ואין סכנה לאלו ששומרים עליהם, אין לנו כל קשר אליהם!
לכן כל מחבל שנפגע מלוחם של כוח 100, אז בהכרח הוא מחבל שהתפרע, סיכן חיי חיילים והלוחמים שלנו באו לבצע את תפקידם ולהשתלט עליו.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ח"כ חנוך מילביצקי בכנסת -
״קורא לחברי הקואליציה לעשות כמוני. אני קם ויוצא מפה, לא הולך להצביע על שום דבר עד שהטרלול הזה שיש מי שבפרקליטות חושב שאפשר לעצור חיילים על דברים שעושים למחבלי נוח'בה, נגמר״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
השר דודי אמסלם:
ככה זה כשיש רוח גבית של השופט עמית ופולגמן, של ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, של הפצ"רית והיועצת המשפטית לממשלה. יש כאן ליקוי מאורות מוחלט. אתם מוזמנים לבוא לשמור על מחבלי הנוח'בה בעצמכם. לא אתם ולא האג ושמאג מעניינים אותנו - אנחנו לא נאפשר לכם לבזות את חיילי צה"ל הקדושים שלנו.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
איש התקשורת יותם זימרי: תזכרו, את סהר אופיר שקפץ ב-7.10 הם ניסו לתפור בשקט, על רצח מחבל נוחבה, הפכו לו את הבית, השפילו אותו, בנס הסיפור הזה יצא והם לקחו צעד אחורה, עדיין רודפים אותו אגב. את יוני כהן שקפץ ב-7.10 הם רודפים על "גניבת אמל"ח" שלקח מגופות שוטרים שנפלו בטבח רק כדי שיוכל להילחם, אגב הם הגיעו אליו כי הזדכה בעצמו על הציוד. הפעם הם פשטו על הבסיס כאילו זה קרטל של אסקובר. הם קיבלו ביטחון כי חשבו שלא אכפת לנו, אכפת לנו.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
עוד מיותם זימרי: עוד רגע ינסו להפוך את האירוע הזה לסיפור "הפריצה לבסיס", כמו אז בחווארה, שעד היום מייחסים את "מה שקרה בחווארה" לא לרצח הלל ויגל יניב הי"ד אלא לעימותים של כמה שעות אחרי. בסוף, אתם שומרים על הלוחמים שלכם, אם לא נשמור עליהם, הם לא ישמרו עלינו.
 

התותח מאמזון

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
בכיר לשעבר בפרקליטות הצבאית מוריס הירש למשי ב'מהדורה המרכזית' בקול ברמה':

גם אם החיילים סרחו לא צריך לשלוח רעולי פנים כאלו הם מחבלים. אפשר לזמן לחקירה, כל דרך הביצוע היה חרפה,
ניסיון להתייפייף.
אנחנו אוכפים את הדין כדי שנוכל לקום בבוקר ונגיד שאנחנו משרתים בצבא הכי מוסרי בעולם, לא בשביל האג."
 

התותח מאמזון

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ריאיון מיוחד עם שני לוחמים משדה תימן שחבריהם נעצרו היום:

"אין שום ארגון כרגע לחיילים שמגבה אותם, עכשיו יש לנו לוחמים שנמצאים במעצר וחוקרים אותם, ואין אף אחד שמגבה אותם.
לעומת זה יש לכם נוחבות פה במדינה, אני מדבר לנו שיש להם ארגונים שנותנים להם את כל הזכויות זה כולל סוללות של עורכי דין זאת פשוט שערוריה"
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
הודעת הסנגוריה הצבאית: הסניגוריה הצבאית מלווה ומייצגת ששה מבין החיילים שעוכבו לחקירה. מדובר באנשי מילואים, כולם אזרחים נורמטיביים ובעלי משפחות, שביצעו תפקידם המורכב נאמנה תוך סיכון חיים מתמשך. אנו משוכנעים כי יתברר בחקירה עניינית ומקצועית, שאין בסיס לחשדות כלפיהם. הסנגוריה הצבאית מעמידה לרשותם עורכי דין ותיקים ומנוסים, בשירות מילואים וסדיר.
 

התותח מאמזון

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אליהו יוסיאן:

רוב המתחם הם מילואימניקים, מיד אחרי השבעה באוקטובר אמרתם שלא להתייצב לטייסות זה לא מרד.

עכשיו יש לכם שלוש שעות עד 22:00 ואם החיילים לא חוזרים לפה לבסיס אתם כולכם מחזירים את הנשקים והולכים הבית.
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
מילואימניקים בשדה תימן ששומרים על המחבלים, ומשרתים לצד הלוחמים שנעצרו, מספרים בראיון ל׳ערוץ 12׳: ״מתנכלים לחיילים. המחבלים מקבלים יחס VIP. חטופים שלנו לא מקבלים רבע מזה. הם מקבלים אוכל, מים, פירות וקרח כדי שיהיה להם מים קרים. כל יום רופא בודק אותם ואין שום התעללות במחבלים״.
 

התותח מאמזון

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
‏כל הסערה הזאת היא תוצאה של אוזלת יד אחת: שבישראל אין גזר דין מוות לנוח'בות. המחבלים הנתעבים הללו מזמן היו צריכים לפגוש 72 כיתות של מלאכי חבלה, לא לקבל הגנה ממצ"ח.

אריה ארליך
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה