עושק הגננות ברשתות הגנים "החרדיות"

מצב
הנושא נעול.

PRIMA

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י y&m;n5078168:
זה מה שמצאתי בינתיים,
יותר מאוחר אעלה ציטוט מהרב מבריסק.

"ויאמר משה, זה הדבר אשר ציווה ה', מלוא העומר ממנו למשמרת לדורותיכם, למען יראו את הלחם אשר האכלתי אתכם במדבר, בהוציאי אתכם מארץ מצרים" (שמות ט"ז, ל"ב).
התורה מגדירה את הנחת צנצנת המן כמשמרת לדורות, כאשר הנימוק הוא: השארת זכרון לדורות - מהלחם הניסי שנאכל במדבר במשך ארבעים שנה.
מדוע לא הצטוו לשמר מעט מהדם שמילא את מצרים?
אין זאת אלא שבשמירת המן התכוונה התורה להעביר מסר מיוחד לדורות הבאים.

ואכן, בתקופה מאוחרת יותר, כאשר ירמיהו הנביא הוכיח את העם על ההתרשלות שחלה בלימוד התורה, והם טענו לו כי אם יניחו את מלאכתם ויעסקו בתורה, לא ימצאו את פרנסתם, הציב ירמיהו לעיניהם את צנצנת המן, המונחת לפני הארון, ואמר:
"בזה התפרנסו אבותיכם. הרבה שלוחים יש לו, למקום, להכין מזון ליראיו" (רש"י לשמות ט"ז, ל"ב).

צנצנת המן הונחה לפני הארון, שהוא כתר התורה, כדי להודיע לדורות, כי מי שמוסר את נפשו כדי לקנות לעצמו את כתר התורה, הקב"ה יזמן לו את פרנסתו ברווח.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מעדיפה כרגע לא להיכנס לדיון.

ואין ספק שאכן גדולה עד מאד מעלתם של לומדי התורה והממיתים עצמם באוהלה.
אין לי כל ערעור על כך. וגם לא על כך שהם זוכים לראות ניסים.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
בדיוק אבא שלי אמר לי לאחרונה, שאם לבן אדם יש רעיון ליוזמה כלשהי, והוא מבצע אותה ומרוויח,
מעבר לסיעתא דשמיא שהיתה לו בהצלחה, הוא צריך לדעת שהרעיון עצמו היה מבורא עולם!
הוא זה שנתן לו את הרעיון כדי שע"י כך תהיה לו פרנסה

זה לא סותר. שהבעל ישב וילמד
אבל אז האשה צריכה לקחת על עצמה את עול הפרנסה!!!
ואם היא לא לוקחת, זה ייפול עליו בסופו של דבר.. בהגיון של "אם אין קמח אין תורה"
ואין ברירה, כשהיא התחתנה עם בעל שיישב וילמד היתה צריכה לקחת בחשבון שמילויי מקום פה ושם לא בהכרח נחשבים להשתדלות מספקת
(או סייעת, או גננת משלימה או לא יודעת מה) למרות שהיא בנתה על שעות קבועות בהוראה, ומה לעשות, לא עלה בידה
ולפעמים, כשקופאית שיושבת בסופר מרוויחה יותר ממנה, היא תגיד "אני?? לעולם לא אהיה קופאית!"
ויכול להיות שזה באמת לא בשבילה, אבל לפעמים צריך לפתוח את הראש ולחפש מקורות נוספים. לא לצעוק רק מי הזיז את הגבינה שלי
 

איגוד הגננות

משתמש פעיל
בלנ"ד הודעה אחרונה בנושא שלא קשור לנושא הפורום, ציטוט מתוך שאלה שנשאל הרב זילברשטיין שליט"א בדיוק בנושא זה. ציטוט של השאלה, וחלק מהתשובה, התשובה במלואה נמצאת בקובץ ווי העמודים מס 47
לכבוד הרה"ג רבי יצחק זילברשטיין שליט"א
אני עולה לכיתה ה' סמינר [כיתה י"ג] ויש לי התלבטות איזה מקצוע ללמוד, גם הורי אינם רוצים להכריע בזה, ואני רוצה לקבל את דעת התורה של הרב.
השאלה שלי היא: האם ללמוד תכנות מחשבים - מקצוע מבוקש מאד בשוק, ומשכורתו גבוהה, אבל יש בו מספר בעיות.
א, עבודה במשרה מלאה מינימום 8 שעות ביום, מה שסותר קצת את תפקוד האם היהודייה, הצריכה להיות בבית בשעות הצהרים.
ב, המשכורת במקומות החרדיים נמוכה בהרבה מאשר במשדרים חילוניים, ואני פוחדת מהפיתוי, שאלך לבסוף למקום שאינו ראוי במאת האחוזים על פי ההלכה.
מאידך, אני יכולה ללמוד גננות, מקצוע שאני יותר מתחברת אליו, ולטעמי זה מתאים יותר לאם יהודיה, אך הביקוש מועט, וקשה מאד להתקבל בגננות, וגם אם מתקבלים אז בדרך כלל זה מילויי מקום, והמשכורת עלולה להיות נמוכה מאד.
חשוב לי להדגיש שבעזרת השם אני רוצה בעל אברך שיושב ולומד תורה כל היום, ואם המשכורת תהיה נמוכה הדבר יקשה מאד.
לסיכום: האם ללמוד תכנות למרות הבעיות הנ"ל, בשביל המשכורת הגבוהה, שזה יעזור בפרנסת הבית, ובעלי יוכל לשבת ללמוד בלא טרדות פרנסה, או האם ללמוד גננות למרות חסרון הפרנסה והמשרה, ולבטוח בהקב"ה שיפרנס אותנו מידו הרחבה, מבלי שיפגע בלמוד של בעלי לעתיד?
תשובה
מי שמרגיש מספיק חזק בבטחון בהקב"ה, עדיף ללמוד את מקצוע הגננות, ואדרבה מה שאין לזה ביקוש כל כך, וגם אין לזה קביעות, זה מעלה שאפשר להרגיש יותר תלויים בהקב"ה, מאשר במשכורת מסודרת כל חודש, ובפרט שיש בעבודה מצוה, של החדרת אמונה בילדי ישראל.
מקורות
 

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י איגוד גננות;n5078581:
בלנ"ד הודעה אחרונה בנושא שלא קשור לנושא הפורום, ציטוט מתוך שאלה שנשאל הרב זילברשטיין שליט"א בדיוק בנושא זה. ציטוט של השאלה, וחלק מהתשובה, התשובה במלואה נמצאת בקובץ ווי העמודים מס 47
לכבוד הרה"ג רבי יצחק זילברשטיין שליט"א
אני עולה לכיתה ה' סמינר [כיתה י"ג] ויש לי התלבטות איזה מקצוע ללמוד, גם הורי אינם רוצים להכריע בזה, ואני רוצה לקבל את דעת התורה של הרב.
השאלה שלי היא: האם ללמוד תכנות מחשבים - מקצוע מבוקש מאד בשוק, ומשכורתו גבוהה, אבל יש בו מספר בעיות.
א, עבודה במשרה מלאה מינימום 8 שעות ביום, מה שסותר קצת את תפקוד האם היהודייה, הצריכה להיות בבית בשעות הצהרים.
ב, המשכורת במקומות החרדיים נמוכה בהרבה מאשר במשדרים חילוניים, ואני פוחדת מהפיתוי, שאלך לבסוף למקום שאינו ראוי במאת האחוזים על פי ההלכה.
מאידך, אני יכולה ללמוד גננות, מקצוע שאני יותר מתחברת אליו, ולטעמי זה מתאים יותר לאם יהודיה, אך הביקוש מועט, וקשה מאד להתקבל בגננות, וגם אם מתקבלים אז בדרך כלל זה מילויי מקום, והמשכורת עלולה להיות נמוכה מאד.
חשוב לי להדגיש שבעזרת השם אני רוצה בעל אברך שיושב ולומד תורה כל היום, ואם המשכורת תהיה נמוכה הדבר יקשה מאד.
לסיכום: האם ללמוד תכנות למרות הבעיות הנ"ל, בשביל המשכורת הגבוהה, שזה יעזור בפרנסת הבית, ובעלי יוכל לשבת ללמוד בלא טרדות פרנסה, או האם ללמוד גננות למרות חסרון הפרנסה והמשרה, ולבטוח בהקב"ה שיפרנס אותנו מידו הרחבה, מבלי שיפגע בלמוד של בעלי לעתיד?
תשובה
מי שמרגיש מספיק חזק בבטחון בהקב"ה, עדיף ללמוד את מקצוע הגננות, ואדרבה מה שאין לזה ביקוש כל כך, וגם אין לזה קביעות, זה מעלה שאפשר להרגיש יותר תלויים בהקב"ה, מאשר במשכורת מסודרת כל חודש, ובפרט שיש בעבודה מצוה, של החדרת אמונה בילדי ישראל.
מקורות

זו הוראה ליחיד, לא לרבים והתנאים מאד מאד משתנים מאחד לשני.
אני יודעת על הוראה הפוכה בדיוק של אחד מגדו"י שטען שהיום ללמוד הוראה זו לא השתדלות...
 

סבתא של נעה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י אמא ומתכנתת;n5078607:
זו הוראה ליחיד, לא לרבים והתנאים מאד מאד משתנים מאחד לשני.
אני יודעת על הוראה הפוכה בדיוק של אחד מגדו"י שטען שהיום ללמוד הוראה זו לא השתדלות...

שימי לב לתשובה של הרב
"מי שמרגיש מספיק חזק בביטחון בקב"ה"
דהיינו
אי אפשר בשום אופן לקבל אותה כתשובה כוללת חד משמעית
 

בשם

משתמש סופר מקצוען
וואו דיון מרתק!
אבל מלא דעות מורכבות טעונות וכל דעה מביאה איתה:
את מה שהיה בבית ההורים
את האבא הלמדן או כזה עסקן
את החלום שהתגשם במלואו או את זה שלא...
העיקר שיהיה ערך ניכר לתורה וללומדיה
בנימה אישית: כמי שלא מורה וגם לא מתכנתת אלא בחיכוך מתמיד עם עולמות אחרים וזרים
הייתי במסיבת הגמר של אחותי בבית ספר בית יעקב הכי מיוחד בי-ם - ראיתי את המורות עוד מימי ילדותי
ואת אלו שלמדו לצידי - מורות!!!!!!! אך, קינאתי בהן!!! קנאתי ....הן בחממה שלהן בעוז ובכל המרץ
כייף להן!!!!!!!!!!!!! אין להן את הנסיונות שיש לי...יש להם תום ורוגע, שלווה ואהבה, לי גם יש אבל זה שונה!
חזרתי לביתי ודמעות בגרוני
בעלי עודד את רוחי ופתח את ספר מסילת ישרים או משהו של רבנו בחיי (לא זוכרת בדיוק) והקריא לי באצילות - שכל אדם ימצא פרנסתו היכן שנמשכת נפשו
כי שם יש לו את הפרנסה - אמצא מקור מדוייק למי שתרצה ...
זה לא גרם לי לא לקנא - אבל זה עזר לי להשלים עם מקומי
שנה טובה ומתוקה!
 

בשם

משתמש סופר מקצוען
בנוגע לשחיתות לדעתי אתן חולמות!!!

משהי שלא עוסקת בגננות - כדי שלא יוכלו לפטר אותה או להתעלל בה
שימו כאן קישור לחתימה על עצומה!!
אם רק היה לי זמן הייתי עושה את זה
נו מי מעלה?
ומתפעלת?
אני מאמינה שכמו שגפני נלחם דאז במנהלי החיידרים - גם בזה הוא יכול לטפל
 

קלוגער

משתמש חדש
מחובת הלבבות-שער הבטחון
וכאשר נסתכל בצרך האדם לסבב ולהתגלגל לגמר עניניו נמצאהו בראות העין. כי הצריך אל המזון כשיושם לפניו המאכל כראוי לו אם לא יתגלגל לאכלו בהגבהתו אל פיו ולעסו לא ישבר רעבונו. וכן הצמא בצרכו אל המים וכל שכן אם ימנע המאכל ממנו עד שיתגלגל לתקנו בטחינה ולישה ואפיה והדומה לזה. ויותר גלגול מזה וקשה אם יצטרך לקנותו ולתקנו. ויותר מזה עוד אם לא יזדמנו לו הדמים שיקנה אותו בהם ויצטרך לגלגול ולסבוב גדול ממה שזכרנו קדם שישתכר בדמים או שימכר מה שהוא צריך לו מחפצים וקנינים וכיוצא בהם.


והעלה אשר בעבורה חיב הבורא את האדם לחזר ולסבב על סבות הטרף ושאר מה שהוא צריך אליו לשני פנים.


אחד מהם מפני שחיבה החכמה בחינת הנפש בעבודת האלהים ובהמרותו בחן אותה במה שמראה זה ממנה והוא הצרך והחסרון אל מה שהוא חוץ לה ממאכל ומשתה ומלבוש ומעון ומשגל וצוה אותם לחזר עליהם להביאם בסבות המוכנות להם על פנים מיחדים ועתים ידועים. ומה שגזר הבורא שיגמר לאדם מהם יגמר וישלם בהשלמת הזדמנות הסבות. ואשר לא גזר לו להגמר בהם לא יגמר וימנעו ממנו הסבות. ונתבררו ממנו העבודה והעברה בכונה ובבחירה לאחת מהנה מבלתי האחרת ויתחיב אחר זה הגמול והענש ואפלו לא גמר בהם המעשה.


והשני כי אלו לא הצרך האדם לטרח ולחזר ולסבב להבאת טרפו היה בועט ורודף אחר העברות ולא היה משגיח על מה שהוא חיב בו על טובת האלהים עליו כמו שנאמר (ישעיה ה יב) ואמר (דברים לב טו) . ואמרו זכרונם לברכה (משנה אבות ב ב) . וכל שכן מי שאין לו חלק באחת מהן ולא שם לבו על אחת מהן.


והיה מחמלת הבורא יתעלה על האדם שהטרידו בעניני עולמו ואחריתו להתעסק כל ימי חייו בזה ולא יבקש מה שאינו צריך לו ולא יוכל להשיגו בשכלו כמו עניני ההתחלה והתכלה כמו שאמר החכם (קהלת ג יא) .


ואם הוא מגביר עבודת האלהים ובוחר ביראתו ובוטח בו בעניני תורתו ועולמו וסר מן הדברים המגנים וכוסף למדות הטובות לא יבעט במנוחה ולא יטה אל השלוה ולא ישיאהו היצר ולא יפת בכשפי העולם יסתלק מעליו טרח הגלגול והסבוב בהבאת טרפו מפני הסתלקות שני הפנים הנזכרים מעליו הבחינה והבעיטה בטובה ויבואהו טרפו בלי טרח ובלי יגיעה כפי ספוקו ומזונו כמו שנאמר (משלי י ג) .
וכיון שהתברר חיוב הגלגול על הסבות על בני אדם נבאר עתה כי אין כל אדם חיב לחזר על כל סבה מסבות הטרף כי הסבות רבות. מהן נקלות שטרחן מעט כסחורה בחנות או מלאכת יד שטרחה מעט כתפירה וכאחוי והספרות ואצור המסחרים ושכיר האריסים והפועלים והשמשים בעבודת האדמה. ומהן סבות יש בהן יגיעה וטרח כעבוד העורות והוצאת הברזל והנחשת והעופרת מן מוצאיהם וזקוק הכסף בעופרת ונשא המשאות הכבדות ולכת בדרכים רחוקים תמיד ועבודת האדמה וחרישתה וכיוצא בהם. ומי שהוא מבני אדם חזק בגופו וחלש בהכרתו ראוי לו מהן מה שיש בו מן היגיעה כפי שיכול לסבול ומי שהוא חלש בגופו והכרתו חזקה אל יבקש מסבות הטרף מה שמיגע גופו אך יטה אל מה שיהיה קל על גופו ויוכל להתמיד עליו.


ולכל אדם יש חפץ במלאכה או סחורה מבלתי זולתה כבר הטביע האל לה בטבעו אהבה וחבה וכן בשאר החיים כמו שהטביע בטבע החתול צידת העכברים ובטבע הנץ צידת מה שראוי לו מן העוף ובטבע האיל צידת הנחשים. וכן יש מן העופות שיצודו הדגים לבד וכן בטבע מין ומין ממיני החיים נטיה ותאוה אל מין ממיני הצמחים והחיים הטבע עליו להיות סבה למזונו ותכונת גופו ואבריו ראויין לדבר ההוא כפה הארך והשוק הארך לעוף שהוא צד את הדגים וכשן והצפרן החזק לארי והקרנים לשור ולאיל ואשר תוכן מזונו מן הצמח לא נתן לו כלי הציד והטרף.


ועל הדמיון הזה תמצא מדות בני אדם וגופותם מוכנות לסחורות ולמלאכות. ומי שמוצא במדותיו וטבעו כסף אל מלאכה מהמלאכות ויהיה גופו ראוי לה ויוכל לסבל את טרחה יחזר עליה וישים אותה סבה להבאת מזונו ויסבל מתקה ומרירותה ואל יקוץ כשימנע ממנו הטרף בקצת העתים אך יבטח באלהים שיספיק לו טרפו כל ימי חייו.


ויכון בטרדת לבו וגופו בסבה מן הסבות והסבוב עליה לעמד במצות הבורא שצוה האדם להתעסק בסבות העולם כעבודת האדמה וחרישתה וזריעתה כמו שכתוב (בראשית ב טו) ולהשתמש בשאר בעלי חיים בתועלותיו ומזוניו ובנין המדינות והכנת המזונות ולהשתמש בנשים ולבעל אותן להרבות הזרע ויהיה נשכר על כונתו בהם לאלהים בלבו ומצפונו בין שיגמר לו חפצו בין שלא יגמר לו חפצו כמו שכתוב (תהלים קכח ב) ואמרו רבותינו זכרונם לברכה (משנה אבות ב יב) . ויהיה בטחונו באלהים שלם ולא יזיקנו הסבוב על הסבות להבאת טרפו בהם מאומה כשהוא מכון בהם בלבו ומצפונו לשם שמים.


ואל יחשב כי טרפו מעמד על סבה ידועה ושאם תמנע הסבה ההיא ממנו לא יבא בסבה אחרת אבל יבטח על האלהים בטרפו וידע כי הסבות כלן אצל הבורא שוות יטריפהו במה שירצה מהן ובעת שירצה מאיזה ענין שירצה כמו שאמר הכתוב (שמואל א יד ו) ואמר (דברים ח יח) ואמר (זכריה ד ו) .
 

איגוד הגננות

משתמש פעיל
נכתב ע"י חוחי;n5078622:
בנוגע לשחיתות לדעתי אתן חולמות!!!

משהי שלא עוסקת בגננות - כדי שלא יוכלו לפטר אותה או להתעלל בה
שימו כאן קישור לחתימה על עצומה!!
אם רק היה לי זמן הייתי עושה את זה
נו מי מעלה?
ומתפעלת?
אני מאמינה שכמו שגפני נלחם דאז במנהלי החיידרים - גם בזה הוא יכול לטפל

מה עדיף?
עצומה עם נוסח אחיד שיצרפו חתימות.(יתרון קלות של כל אחד להצטרף?)
פרסום המיילים/ פקס ושכל אחד ישלח באופן אישי (מורכב אבל אפקטיבי ומוכיח את ההתעניינות הציבורית)
פרסום המיילים פקס וכל אחד ישלח נוסח אחיד (העתק הדבק) (ממוצע של היתרונות והחסרונות)
 

בשם

משתמש סופר מקצוען
עצומה ופרסומה ולעשות רעש בתקשורת החרדית
הם רועדים מפרסום באתרים וכאלו ...
אפשר - רק אם יתנו לך לפרסם ביתד - על עצומה שמתארגנת
על הגננות לשלוח מייל ובמייל חוזר אוטומטי יופיע הקישור
כמובן שאת יכולה לעבוד קשה ולהאמין לגננות הבודדות ששלחו
עצומה את לא חייבת לחשוף שמות
וגם לדעתי תגיעי למספר כולל של כל הגננות בע"ה! וכך לא באמת יוכלו להתנכר למשהי מסויימת...

אולי אוכל לסייע בנידון פני באישי - בקשר לפרסום בתקשורת החרדית רדיו ואתרים
בהצלחה רבה!!
אני רחוקה מהתחום כאמור
אבל חובה לשים סוףףףףףףףףףףף לשחיתות!
 

איגוד הגננות

משתמש פעיל
נכתב ע"י קלוגער;n5078669:
רק שמי שמארגן את זה ישמור על אנינומיות מוחלטת
בהצלחה

לא מפחדים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כמובן שאין עניין לפרסם שמות שלנו סתם!
אבל בהחלט אנו מופעים בחוגי בית שונים! בלי מסכות, ואם ידעו מי אנחנו?
חלק מהפעלים הקימו וועדי עובדים.....
 

מתרגמת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
תסלחו לי שעכשיו אני מגיבה לאשכול ישן, אבל רק עכשיו סיימתי לקרוא (הכל ולאט).

יש מגיבים פה שלא מבינים, או לא רוצים להבין, מה קובע גובה משכורת עבור עבודה מסויימת. אין בכלל קשר לכמה העבודה "קשה" או "קלה". בגלל זה רופא מומחה/ עו"ד וכו' יכול להרוויח עשרות אלפי שקל כל חודש עבור "עבודה קלה" לשבת במשרד ממוזג ולדבר עם אנשים. כי משלמים לו עבור הידע והנסיון שלו. ובגלל זה עובד בנין מרוויח שכר מינימום או קרוב אליו אפילו שמזיע כל היום בשמש הקופחת.

ובנוסף, בעלי מקצוע עם משרה הם לא עובדים לא מקצועיים שמרוויחים לפי שעה. כל הדבורים על כמה גננת מרוויחה "לשעה" לא מתחילים. משלמים לה לתפקד כגננת. לפעמים היא תהיה בחופש ו"רק" תצטרך לתכנן את השנה הבאה, להכין את הגן, לקנות ציוד, להשתלם וכו' ולפעמים יהיה שבוע עבודה רגילה, ולפעמים תעמוד לפני אסיפת אמהות או מסיבת חנוכה ותצטרך להשקיע המון שעות. משלמים לה גלובלי כי אין שעות מוגדרות. משלמים לה למלא את תפקידה באותו חודש.

גם לא הבנתי למה טענו שגננת "רק" למדה גננות בלי לימודים נוספים? כן, היא למדה מקצוע עם תעודה מטעם משרד החינוך. היא בעלת מקצוע. ולכן היא יכולה לצפות להרוויח הרבה יותר מעובדים לא מקצועיים.

ובגלל שלפי רוב (תמיד יש יוצאים מהכלל) גננת שצברה נסיון (= ותק) וטרחה ללמוד לימודים נוספים להרחיב את הידע שלה (= השתלמה) תהיה גננת יותר טובה ממה שהיתה קודם, מגיע לה משכורת יותר גבוהה. המדינה רשאית לקבוע את זה, כי זה אותה מדינה שדורשת שגננת תהיה בעלת תעודה מטעמה, והחליטה (כמו בהרבה מקצועות) שהיא תפקח על מי מתאים לקבל תפקיד מסויים - ולא רק שוק החפשי יקבע.

(הכותבת אמא לגננת באחת הרשתות)
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בלנ"ד הודעה אחרונה בנושא שלא קשור לנושא הפורום, ציטוט מתוך שאלה שנשאל הרב זילברשטיין שליט"א בדיוק בנושא זה. ציטוט של השאלה, וחלק מהתשובה, התשובה במלואה נמצאת בקובץ ווי העמודים מס 47
לכבוד הרה"ג רבי יצחק זילברשטיין שליט"א
אני עולה לכיתה ה' סמינר [כיתה י"ג] ויש לי התלבטות איזה מקצוע ללמוד, גם הורי אינם רוצים להכריע בזה, ואני רוצה לקבל את דעת התורה של הרב.
השאלה שלי היא: האם ללמוד תכנות מחשבים - מקצוע מבוקש מאד בשוק, ומשכורתו גבוהה, אבל יש בו מספר בעיות.
א, עבודה במשרה מלאה מינימום 8 שעות ביום, מה שסותר קצת את תפקוד האם היהודייה, הצריכה להיות בבית בשעות הצהרים.
ב, המשכורת במקומות החרדיים נמוכה בהרבה מאשר במשדרים חילוניים, ואני פוחדת מהפיתוי, שאלך לבסוף למקום שאינו ראוי במאת האחוזים על פי ההלכה.
מאידך, אני יכולה ללמוד גננות, מקצוע שאני יותר מתחברת אליו, ולטעמי זה מתאים יותר לאם יהודיה, אך הביקוש מועט, וקשה מאד להתקבל בגננות, וגם אם מתקבלים אז בדרך כלל זה מילויי מקום, והמשכורת עלולה להיות נמוכה מאד.
חשוב לי להדגיש שבעזרת השם אני רוצה בעל אברך שיושב ולומד תורה כל היום, ואם המשכורת תהיה נמוכה הדבר יקשה מאד.
לסיכום: האם ללמוד תכנות למרות הבעיות הנ"ל, בשביל המשכורת הגבוהה, שזה יעזור בפרנסת הבית, ובעלי יוכל לשבת ללמוד בלא טרדות פרנסה, או האם ללמוד גננות למרות חסרון הפרנסה והמשרה, ולבטוח בהקב"ה שיפרנס אותנו מידו הרחבה, מבלי שיפגע בלמוד של בעלי לעתיד?
תשובה
מי שמרגיש מספיק חזק בבטחון בהקב"ה, עדיף ללמוד את מקצוע הגננות, ואדרבה מה שאין לזה ביקוש כל כך, וגם אין לזה קביעות, זה מעלה שאפשר להרגיש יותר תלויים בהקב"ה, מאשר במשכורת מסודרת כל חודש, ובפרט שיש בעבודה מצוה, של החדרת אמונה בילדי ישראל.
מקורות

זו הוראה ליחיד, לא לרבים והתנאים מאד מאד משתנים מאחד לשני.
אני יודעת על הוראה הפוכה בדיוק של אחד מגדו"י שטען שהיום ללמוד הוראה זו לא השתדלות...

כמה מענין, את ההודעה הראשונה כותבת 'איגוד הגננות',
ואת השניה - 'אמא ומתכנתת'...
:)

ושואלת השאלה, אגב, די מכניסה את התשובה בשאלה של עצמה.
זו תשובה שהיא קבלה, זה לא אומר אותו דבר לגבי כל אחד ואחד...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
תסלחו לי שעכשיו אני מגיבה לאשכול ישן, אבל רק עכשיו סיימתי לקרוא (הכל ולאט).

יש מגיבים פה שלא מבינים, או לא רוצים להבין, מה קובע גובה משכורת עבור עבודה מסויימת. אין בכלל קשר לכמה העבודה "קשה" או "קלה". בגלל זה רופא מומחה/ עו"ד וכו' יכול להרוויח עשרות אלפי שקל כל חודש עבור "עבודה קלה" לשבת במשרד ממוזג ולדבר עם אנשים. כי משלמים לו עבור הידע והנסיון שלו. ובגלל זה עובד בנין מרוויח שכר מינימום או קרוב אליו אפילו שמזיע כל היום בשמש הקופחת.

ובנוסף, בעלי מקצוע עם משרה הם לא עובדים לא מקצועיים שמרוויחים לפי שעה. כל הדבורים על כמה גננת מרוויחה "לשעה" לא מתחילים. משלמים לה לתפקד כגננת. לפעמים היא תהיה בחופש ו"רק" תצטרך לתכנן את השנה הבאה, להכין את הגן, לקנות ציוד, להשתלם וכו' ולפעמים יהיה שבוע עבודה רגילה, ולפעמים תעמוד לפני אסיפת אמהות או מסיבת חנוכה ותצטרך להשקיע המון שעות. משלמים לה גלובלי כי אין שעות מוגדרות. משלמים לה למלא את תפקידה באותו חודש.

גם לא הבנתי למה טענו שגננת "רק" למדה גננות בלי לימודים נוספים? כן, היא למדה מקצוע עם תעודה מטעם משרד החינוך. היא בעלת מקצוע. ולכן היא יכולה לצפות להרוויח הרבה יותר מעובדים לא מקצועיים.

ובגלל שלפי רוב (תמיד יש יוצאים מהכלל) גננת שצברה נסיון (= ותק) וטרחה ללמוד לימודים נוספים להרחיב את הידע שלה (= השתלמה) תהיה גננת יותר טובה ממה שהיתה קודם, מגיע לה משכורת יותר גבוהה. המדינה רשאית לקבוע את זה, כי זה אותה מדינה שדורשת שגננת תהיה בעלת תעודה מטעמה, והחליטה (כמו בהרבה מקצועות) שהיא תפקח על מי מתאים לקבל תפקיד מסויים - ולא רק שוק החפשי יקבע.

(הכותבת אמא לגננת באחת הרשתות)
כל מילה.
הכל עניין של גישה.
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
שיצא לכם העיניים...
תראו תנאים של מועצה מקומית מסודרת:

שעות נוספות על אסיפת הורים ומסיבות וכו'
 

קבצים מצורפים

  • חוזר סייעות תשעח מאלי אנסבכר.pdf
    KB 858.4 · צפיות: 107
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה