עושק הגננות ברשתות הגנים "החרדיות"

מצב
הנושא נעול.

תרצונת

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י רותי קפלר;n4944456:
לעצם עניין המוסדות:
הציבור החרדי (או מי ממנו) מעוניין בחינוך נפרד ופרטי-למחצה.
חינוך כזה אף פעם, בשום מדינה בעולם, לא יתוקצב ב-100%.
בנוסף, יש לו את העלויות הכבדות של הפעלת רשת, או הפעלת עמותות. (עלויות כבדות מאד, חלקן ביורוקרטיות נטו. כל האישורים והטפסים והמהנדסים שמוסד נדרש להגיש, למשל. מי אמור לממן אותן?).

למה בב"ב יש גנים של העירייה עם משכורות נאותות?
למה בירושלים יש?


זה עניין של העסקנים..
תבררי על המלחמות שהיו (או עדיין בנצרת עילית) מי יפתח שם רשת,
 

chana ab

משתמש חדש
נכתב ע"י תרצונת;n4943913:
גננות וסייעות (או חברות שלהן) שלא יקבלו משכורת בחופש הגדול (כי הבוס שלהם צריך הרבה דלק לאוטו שלו) או שנדרשות לעבוד בכל מיני עבודות משונות כדי לקבל איזה משכורת.
אולי אם נכתוב כאן את המצוקה שלנו נצליח להרעיד קצת את היושבים במגדל השן לעזור לנו

כל האשכול הזה מלא בזלזול כלפי עסקנים יקרים שעובדים מאוד מאוד קשה לשמור על טהרת החינוך בארץ ולשמור שהשלטונות לא יתערבו בתוכן הלימודים ולכן יש פחות תקציבים ובמקום להגיד להם תודה רק באים בתלונות ובטענות
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י תרצונת;n4944481:
למה בב"ב יש גנים של העירייה עם משכורות נאותות?
למה בירושלים יש?


זה עניין של העסקנים..
תבררי על המלחמות שהיו (או עדיין בנצרת עילית) מי יפתח שם רשת,

בירושלים אין גני עירייה חרדיים. הגנים החרדיים בירושלים הם כולם של עמותות. רק הרישום מתנהל דרך העירייה, אך לא התקצוב והתשלום.
ב"ב היא עיר חרדית על כל המשתמע מכך. שם גם הסמינרים הם עירוניים, כמו בתיכונים כלליים בכל הארץ, ששייכים לרשויות.

איני צריכה לברר, אני מכירה לעומק את התחום. ניסיתי בתגובתי להסביר את המניעים והגורמים לעניין, אך יש כאלו שהעדיפו לא לקרוא כלל.
 

גילת ורנן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י רותי קפלר;n4944491:
בירושלים אין גני עירייה חרדיים. הגנים החרדיים בירושלים הם כולם של עמותות. רק הרישום מתנהל דרך העירייה, אך לא התקצוב והתשלום.
ב"ב היא עיר חרדית על כל המשתמע מכך. שם גם הסמינרים הם עירוניים, כמו בתיכונים כלליים בכל הארץ, ששייכים לרשויות.

איני צריכה לברר, אני מכירה לעומק את התחום. ניסיתי בתגובתי להסביר את המניעים והגורמים לעניין, אך יש כאלו שהעדיפו לא לקרוא כלל.

ואיך המשכורות, כמו גננות בעיריית בני ברק או כמו העמותות??
 

צפורן

משתמש מקצוען
נכתב ע"י chana ab;n4944486:
כל האשכול הזה מלא בזלזול כלפי עסקנים יקרים שעובדים מאוד מאוד קשה לשמור על טהרת החינוך בארץ ולשמור שהשלטונות לא יתערבו בתוכן הלימודים ולכן יש פחות תקציבים ובמקום להגיד להם תודה רק באים בתלונות ובטענות

רוב רובו של הציבור החרדי מסתדר מצוין עם טהרת החינוך של החינוך העצמאי (ועם שיטת התקצוב שלו...) בנוגע לחינוך הבנות.
למה זה לא יכול להיות גם אצל הבנים?
 

גילת ורנן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י chana ab;n4944486:
כל האשכול הזה מלא בזלזול כלפי עסקנים יקרים שעובדים מאוד מאוד קשה לשמור על טהרת החינוך בארץ ולשמור שהשלטונות לא יתערבו בתוכן הלימודים ולכן יש פחות תקציבים ובמקום להגיד להם תודה רק באים בתלונות ובטענות

אין פה זלזול כנגד העסקנים.
לא בשביל זה פתחו את האשכול.
יש זלזול כלפי הגננות שעובדות קשה מאד ומגיעות סחוטות הביתה
כאילו עבדו 24 שעות.[מנסיון! קשה מאד לעבוד עם 40 ילדות ]
והמשכורות, והאיומים והפחד פשוט משתקים!
 

אסטרונאוטית

משתמש פעיל
נכתב ע"י רותי קפלר;n4944456:
לא יודעת מה הקשקוש הזה עם המכתבים שכביכול עוצרים את צבירת הוותק.
עובד שהמשיך לעבוד, נשאר לו הוותק לפי חוק.
כל זמן שלא נותקו יחסי עובד מעביד, הוותק ממשיך להצבר.
התועלת במכתבי הפיטורין הפיקטיביים, היא רק לגבי מורות שהרשת לא רוצה להעסיק אותן בשנה הבאה. (כי מכתב פיטורי עובד הוראה יכול להשלח רק עד 31.5 של השנה הקודמת).
אבל מורה שממשיכה לעבוד בפועל, למכתב הפיטורין הפיקטיבי אין כל משמעות חוקית לגביה.

בונים על זה שלמעשה יש הפסקה בעבודה הרצופה,
יש חודש שלם שאת לא עובדת ולא מקבלת משכורת!!
זה ששנה הבאה קיבלו אותך שוב לעבודה וחתמו חוזה לשנה- זה כבר עינין אחר
 

תרצונת

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י chana ab;n4944486:
כל האשכול הזה מלא בזלזול כלפי עסקנים יקרים שעובדים מאוד מאוד קשה לשמור על טהרת החינוך בארץ ולשמור שהשלטונות לא יתערבו בתוכן הלימודים ולכן יש פחות תקציבים ובמקום להגיד להם תודה רק באים בתלונות ובטענות

חבל להסיט את הנושא!
אבל דווקא בגנים נאלצו הרבנים להקים גוף פיקוח רבני ולקיים כנסים לגננות מעל לראשי מנהלי הרשתות, שחלקם אף לא הופיעו בכנסים כלל!
כי הכל אצלם זה כסף!

ולעצם הענין, כדאי שתסבירו למה ברשתות בב"ב מקבלים מחצית מגננת עירונית בעוד התכנים אותו דבר בדיוק?!
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י צפורן;n4944501:
רוב רובו של הציבור החרדי מסתדר מצוין עם טהרת החינוך של החינוך העצמאי (ועם שיטת התקצוב שלו...) בנוגע לחינוך הבנות.
למה זה לא יכול להיות גם אצל הבנים?

יכול בהחלט להיות. יש חסידויות שהחיידרים שלהם משוייכים לחינוך העצמאי. יש שאפילו יותר מכך - מחזיקים מוסדות מסויימים, חסידיים, שמשתייכים לממ"ד.

במקביל, יש כאלו שהחינוך העצמאי אינו די טהור עבורם גם לבנות, והם פותחים בית ספר לבנות 'מוכר שאינו רשמי', שחוסה כלכלית תחת מוסדות החסידות.

 

אסטרונאוטית

משתמש פעיל
פתאום קראתי ככה את האשכול מהצד
זה פשוט הזוי כל העניין הזה ומה שקורה פה ואף אחד לא פוצה פה
(ולחשוב שכולנו חלק מזה)
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אסטרונאוטית;n4944504:
בונים על זה שלמעשה יש הפסקה בעבודה הרצופה,
יש חודש שלם שאת לא עובדת ולא מקבלת משכורת!!
זה ששנה הבאה קיבלו אותך שוב לעבודה וחתמו חוזה לשנה- זה כבר עינין אחר

לא תופס חוקית. לא נחשב להפסקת עבודה.
בוודאי כשניתוק לא בוצע בפועל (כולל שימוע לפני פיטורין, הודעה מראש, שחרור כספים בקופת פיצויים, טופס 161 וכו').
 

גילת ורנן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תרצונת;n4944506:
חבל להסיט את הנושא!
אבל דווקא בגנים נאלצו הרבנים להקים גוף פיקוח רבני ולקיים כנסים לגננות מעל לראשי מנהלי הרשתות, שחלקם אף לא הופיעו בכנסים כלל!
כי הכל אצלם זה כסף!

ולעצם הענין, כדאי שתסבירו למה ברשתות בב"ב מקבלים מחצית מגננת עירונית בעוד התכנים אותו דבר בדיוק?!

אפשר לתקן אותך?
התכנים אותו דבר? ממש לא.
מצטערת, אבל בעבודה תחת הרשת המסויימת נקרעתי כפול.
הייתי חייבת כל הזמן להוכיח את עצמי כי ''יש מאות נשים שהיו חושקות בעבודה כמו שלך ומוכנות
לעבוד אפילו בחינם''
ושלא תחשבו- אני גננת משקיעה מאד גם מטעם העירייה אבל לא מרגישה שעומדת תחת מבחן כל הזמן.
 

אסטרונאוטית

משתמש פעיל
נכתב ע"י רותי קפלר;n4944515:
לא תופס חוקית. לא נחשב להפסקת עבודה.
בוודאי כשניתוק לא בוצע בפועל (כולל שימוע לפני פיטורין, הודעה מראש, שחרור כספים בקופת פיצויים, טופס 161 וכו').

תעזי להגיד מילה....
זה יהפוך לפיטורין חוקיים לכל דבר
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
וזו לשון החוק (חוק פיצויי פיטורין תשכ"ג):

רציפות בעבודה

2. לענין סעיף 1 יראו רציפות בעבודה אפילו חלה בה הפסקה מחמת –

... (כאן יש מגוון סיבות להפסקה, כמו גיוס לצבא, חל"ת, חופשה בתשלום ועוד. ר"ק) ...


(9) הפסקה ארעית ללא ניתוק יחסי עבודה או הפסקה תוך ניתוק יחסי עבודה שאינה עולה על שישה חודשים;


 

צפורן

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רותי קפלר;n4944508:
יכול בהחלט להיות. יש חסידויות שהחיידרים שלהם משוייכים לחינוך העצמאי. יש שאפילו יותר מכך - מחזיקים מוסדות מסויימים, חסידיים, שמשתייכים לממ"ד.

במקביל, יש כאלו שהחינוך העצמאי אינו די טהור עבורם גם לבנות, והם פותחים בית ספר לבנות 'מוכר שאינו רשמי', שחוסה כלכלית תחת מוסדות החסידות.

אכן, דיברתי על רוב הציבור. לפחות רוב הציבור הליטאי שאותו אני מכירה יותר....
למעשה בעבר גם ברשת הגנים של אגו"י היו תנאים טובים בהרבה מאשר בשאר הרשתות.
השאלה שבאמת צריכה להיות מופנית אולי לחכי"ם שלנו, היא למה תכנית ההבראה של רשת הגנים של אגו"י עוד לא הסתיימה, ולמה אי אפשר לנסות להעביר את כל הגנים למשהו דומה לחינוך העצמאי...
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י צפורן;n4944530:
אכן, דיברתי על רוב הציבור.
למעשה בעבר גם ברשת הגנים של אגו"י היו תנאים טובים בהרבה מאשר בשאר הרשתות.
השאלה שבאמת צריכה להיות מופנית אולי לחכי"ם שלנו, היא למה תכנית ההבראה של רשת הגנים של אגו"י עוד לא הסתיימה, ולמה אי אפשר לנסות להעביר את כל הגנים למשהו דומה לחינוך העצמאי...

1. השאלה שהציבור אמור לשאול את עצמו, היא למה רשת שנתנה תנאים טובים לגננות, קרסה.

2. העברת הגנים לחסות עירונית ודאי תועיל. כמה שהצינור יותר קצר, כך פחות כסף יכול להדבק אליו בדרך. גם אובייקטיבית, עלויות ההפעלה יהיו נמוכות יותר.
הבעיה, שוב, נעוצה באלו שחוששים שהמהלך יפגע בחינוך הטהור.
ובהחלט גם באלו שהמהלך יפגע בעסקיהם או במשרות של משפחותיהם, ויעשו הכל כדי למנוע אותו. אבל התירוץ בכל מקרה יהיה רוחני.

 

צפורן

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רותי קפלר;n4944534:
1. השאלה שהציבור אמור לשאול את עצמו, היא למה רשת שנתנה תנאים טובים לגננות, קרסה.

2. העברת הגנים לחסות עירונית ודאי תועיל. כמה שהצינור יותר קצר, כך פחות כסף יכול להדבק אליו בדרך. גם אובייקטיבית, עלויות ההפעלה יהיו נמוכות יותר.
הבעיה, שוב, נעוצה באלו שחוששים שהמהלך יפגע בחינוך הטהור.
ובהחלט גם באלו שהמהלך יפגע בעסקיהם או במשרות של משפחותיהם, ויעשו הכל כדי למנוע אותו. אבל התירוץ בכל מקרה יהיה רוחני.

הרשת ממש לא קרסה.
היא פשוט למדה את הנורמות המכוערות משאר הרשתות.
לגבי החששות/תרוצים אין מה להוסיף....
 

איכות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
פיטורין לפי החוק או שלא לפיו,
תכלס' מפטרים ולא משלמים על וותק כל שנה. מה בידי לעשות?
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י גילת ורנן;n4944474:
ממש כך!
עבדתי תחת רשת מסוימת בבני ברק
גננת במשרה מלאה הרווחתי כ3500 שקלים!!!!!!
במקביל, ניסיתי כל הזמן להתברג בעבודה תחת העירייה
אין לי פרוטקציות רק סיעתא דשמיא כי אין לי הסבר איך
אני זכיתי ולמה... רק עזרה משמיים.
אין בכלל אפשרות לתאר את ההבדלים!! שמים וארץ
אבל לא באתי כדי לזרות מלח רק באתי לחזק
כי גם אני הייתי באותו מצב!!

למען תועלת הכלל. אכפת לכן לערוך רשימה חד משמעית על ההבדלים וההפרשים בתנאים?
בנוסף, אם תוכלו: לציין האם היה הבדל ביחס של ההנהלה. האם במקום החדש העובדות מקבלות יחס מכובד יותר?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה