עושק הגננות ברשתות הגנים "החרדיות"

מצב
הנושא נעול.

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י איכות;n4944558:
פיטורין לפי החוק או שלא לפיו,
תכלס' מפטרים ולא משלמים על וותק כל שנה. מה בידי לעשות?

לפי הסדר הזה:

1. לברר שלפי תנאי המשרה המוגדרת שלך, הם חייבים לשלם לך על וותק כמו לעובדי הוראה רשמיים. (ייתכן שמצאו פרצה בחוק/חוזר מנכ"ל,והגדירו את ההעסקה לפיה, כך שיהיו פטורים מהחיוב הזה. אם מדובר על הרשת שיש לה מונופול בירושלים, אני מאמינה שהם מצאו איך לעשות את זה חוקית).
2. לקבל אישור מרב לתביעה
3. להגיש תביעה מגובה במסמכים בבית הדין לעבודה
4. לקבל מכתב פיטורין
-סוף-
 

שירי12

משתמש סופר מקצוען
רותי, חוק פיצויי פיטורין שלפיו פיטורין אלו לא תקפים, לא מענין את הרשתות, מאחר שבוא נראה גננת שתעבור את התהליך של פניה לרב, פניה לעורך דין, פניה לבית משפט, כדי לקבל את הפיצויים והזכויות האחרות שמגיעים לה על פי הוותק.
הרשת סומכת על כך שלרוב הגננות לא יהיה כוח להלחם על זכויותיהן, והן תעדפנה להמשיך לעבוד ולא לקבל מכתב פיטורין חוקי.
 

שונמית

משתמש פעיל
עד שאתם מדברים על הגננות והתנאים הבאמת קשים שלהם, דברו על הסייעות שמנוצלות גם ברשתות וגם בעירייה. ואגב לא רק בגנים אלא גם בבי"ס ובמוסדות חינוך מיוחד.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י שירי12;n4944635:
רותי, חוק פיצויי פיטורין שלפיו פיטורין אלו לא תקפים, לא מענין את הרשתות, מאחר שבוא נראה גננת שתעבור את התהליך של פניה לרב, פניה לעורך דין, פניה לבית משפט, כדי לקבל את הפיצויים והזכויות האחרות שמגיעים לה על פי הוותק.
הרשת סומכת על כך שלרוב הגננות לא יהיה כוח להלחם על זכויותיהן, והן תעדפנה להמשיך לעבוד ולא לקבל מכתב פיטורין חוקי.

נכון מאד. אבל עניתי לאלו שטענו שהרשת מפטרת אותן כל שנה, כדי שלא יצברו וותק.

זו אינה מטרת הפיטורים הפיקטיביים. המעסיקים יכולים באותה מידה לפטר או לא לפטר: הוותק נצבר על פי חוק, כל זמן שהעובדת ממשיכה לעבוד.
כך שמטרת שליחת המכתבים ב-31.5 אינה הימנעות חוקית מצבירת וותק. כי לזה המכתב לא עוזר.
(ואם כבר לא לשלם וותק, אפשר גם בלי מכתב).

המכתב יעיל רק למי שרוצה לפטר בפועל חלק מהעובדות, ומבטח את עצמו בכך שכולן קיבלו מכתבים לפני 31.5, כך שבמשך הקיץ יוכל המעסיק לפטר את מי שירצה.
 

חני יוספי

משתמש פעיל
אין לי הבנה מיוחדת בשכר עובדי הוראה, אבל יצא לי לדבר עם בכירה בעירייה חרדית,
לדבריה אכן למשרד החינוך יש כללים בנוגע לשכר עובדי הוראה לפי וותק ולפי השכלה (תואר וכו')
אולם, אותו משרד החינוך מעביר את שכר עובדי ההוראה לעיריות ולעמותות לפי ממוצע וותק והשכלה מסוים,
הממוצע כלל לא משקף את הוצאות השכר האמתיות.
בפועל,
עירייה חייבת לשלם לפי החוק ואז נוצר לה גרעון בסעיף החינוך (ממומן מהכנסות עירייה אחרות)
ואילו עמותות מצאו דרכים חוקיות או חוקיות למחצה כיצד לא לשלם לפי הוותק וההשכלה.

תכ'לס, לכל העיריות האחרות בארץ המצב הנתון לא מאוד מציק, כי הוצאות החינוך לא מהוות סעיף מספיק מהותי, בניגוד לערים חרדיות בהן יש ריבוי טבעי גבוה יותר.

הבנתי גם שאחת הערים החרדיות הגישה בג"צ בנושא.

זאת גם הסיבה למה עיריות פותחות גנים דרך עמותות, הן חוסכות את הגרעון המדובר.
 

נתין

משתמש פעיל
נכתב ע"י רותי קפלר;n4944917:
נכון מאד. אבל עניתי לאלו שטענו שהרשת מפטרת אותן כל שנה, כדי שלא יצברו וותק.

זו אינה מטרת הפיטורים הפיקטיביים. המעסיקים יכולים באותה מידה לפטר או לא לפטר: הוותק נצבר על פי חוק, כל זמן שהעובדת ממשיכה לעבוד.
כך שמטרת שליחת המכתבים ב-31.5 אינה הימנעות חוקית מצבירת וותק. כי לזה המכתב לא עוזר.
(ואם כבר לא לשלם וותק, אפשר גם בלי מכתב).

המכתב יעיל רק למי שרוצה לפטר בפועל חלק מהעובדות, ומבטח את עצמו בכך שכולן קיבלו מכתבים לפני 31.5, כך שבמשך הקיץ יוכל המעסיק לפטר את מי שירצה.

גם לו לא היה כל משמעות להליך הפיטורין, עצם העובדה שהמעביד מתייחס בזלזול מחפיר שכזה ומוריד כל שנה את המים על ראש העובדות דורש הפסקה מיידית!
 

עדן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י חני יוספי;n4945150:
אין לי הבנה מיוחדת בשכר עובדי הוראה, אבל יצא לי לדבר עם בכירה בעירייה חרדית,
לדבריה אכן למשרד החינוך יש כללים בנוגע לשכר עובדי הוראה לפי וותק ולפי השכלה (תואר וכו')
אולם, אותו משרד החינוך מעביר את שכר עובדי ההוראה לעיריות ולעמותות לפי ממוצע וותק והשכלה מסוים,
הממוצע כלל לא משקף את הוצאות השכר האמתיות.
בפועל,
עירייה חייבת לשלם לפי החוק ואז נוצר לה גרעון בסעיף החינוך (ממומן מהכנסות עירייה אחרות)
ואילו עמותות מצאו דרכים חוקיות או חוקיות למחצה כיצד לא לשלם לפי הוותק וההשכלה.

תכ'לס, לכל העיריות האחרות בארץ המצב הנתון לא מאוד מציק, כי הוצאות החינוך לא מהוות סעיף מספיק מהותי, בניגוד לערים חרדיות בהן יש ריבוי טבעי גבוה יותר.

הבנתי גם שאחת הערים החרדיות הגישה בג"צ בנושא.

זאת גם הסיבה למה עיריות פותחות גנים דרך עמותות, הן חוסכות את הגרעון המדובר.

אחותי עובדת בעמותה מסוימת בתחום החינוך
משרד החינוך מכיר בותק של עד 10 או 15 שנים
את כל השאר המוסד צריך לממן מכיסו
זה בעיה...
 

האורות

משתמש פעיל
אולי זה ירגיז מישהו, אבל תחשבו על זה בנחת:

א. אם יש בידכם הזדמנות, היום, לפתוח גן, הייתם מציעים מעצמכם תנאים משופרים?
או שהייתם אומרים "ביזנעס זה בזינעס" זה מה שמקובל לתת ואנחנו לא פראיירים, כולם יתנו יותר גם אנחנו ניתן יותר.
תחשבו טוב טוב.

ב. אם זאת כזאת עבודה רעה, וחוצפה, ונעבאך, אז למה ללכת לעבוד שם?
הרי אף אחד לא הכריח לעבוד שם.
ברגע שהגן יהפוך לעבודה שאף אחד לא מוכן להתקרב עליה, השכר יעלה יפה מאד.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י האורות;n4945417:
אולי זה ירגיז מישהו, אבל תחשבו על זה בנחת:

א. אם יש בידכם הזדמנות, היום, לפתוח גן, הייתם מציעים מעצמכם תנאים משופרים?
או שהייתם אומרים "ביזנעס זה בזינעס" זה מה שמקובל לתת ואנחנו לא פראיירים, כולם יתנו יותר גם אנחנו ניתן יותר.
תחשבו טוב טוב.

ב. אם זאת כזאת עבודה רעה, וחוצפה, ונעבאך, אז למה ללכת לעבוד שם?
הרי אף אחד לא הכריח לעבוד שם.
ברגע שהגן יהפוך לעבודה שאף אחד לא מוכן להתקרב עליה, השכר יעלה יפה מאד.

יש צדק חלקי בדברים, אך חשוב להוסיף גם הסתייגות:
במקומות מסויימים, יש לעמותות מסויימות מונופול על הגנים/המעונות.
ויש להן אמצעים למנוע מיזמים אחרים להתקרב לאזור ולפתוח מוסד מתחרה.

כך שלא כולם רשעים כל כך, אבל גם לא צדיקים כל כך.
 

אידינע

משתמש מקצוען
רותי, למה במודיעין עילית , שהיא ודאי וודאי עיר חרדית, העדיפו לפתוח גנים באמצעות רשתות?
ולמה רק ובעיקר הרשתות הנבחרות מקבלות שם מבנים, והרשתות האחרות צריכות לדאוג לעצמן?
 

האורות

משתמש פעיל
אבל יש עבודות שבורחים מהם
למשל "טלמרקטינג"
זה התחיל יפה, ואז ברחו מזה,
היום כל אחד "ממציא" רעיונות איך למשוך לשם עובדות, והבוס מסוגל להבין שקשה לעובדת כל הזמן להיות צמודה לאפרכסת וכדו'

ברגע שיש "תור" להתקבל לעבודה הרשעית והחוצפנית הזאת, ובחורה מתפללת חזק חזק מעמקי ליבה לקב"ה שתסודר לה עבודה מעצבנת ועוולתית שכזאת, "מה יעשה המנהל ולא יחטא"....
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אידינע;n4945443:
רותי, למה במודיעין עילית , שהיא ודאי וודאי עיר חרדית, העדיפו לפתוח גנים באמצעות רשתות?
ולמה רק ובעיקר הרשתות הנבחרות מקבלות שם מבנים, והרשתות האחרות צריכות לדאוג לעצמן?

לא מכירה את מודיעין עילית מקרוב.
הסיבה יכולה להיות כמו שנכתב לעיל, שהעיריה לא רוצה להיכנס לגירעונות בגלל הגנים, ומעדיפה שעמותות יפעילו אותם.

לעניין הקצאות, כל הסיפור של ההקצאות העירוניות בארץ, טבול ברוטב שחיתות מרוכז. בלי להכיר את מודיעין עילית באופן אישי. הלוואי ומוסד ההקצאות היה מתבטל מהעולם.
 

חוה זילבר

משתמש רשום
נכתב ע"י רותי קפלר;n4945455:
לא מכירה את מודיעין עילית מקרוב.
הסיבה יכולה להיות כמו שנכתב לעיל, שהעיריה לא רוצה להיכנס לגירעונות בגלל הגנים, ומעדיפה שעמותות יפעילו אותם.

לעניין הקצאות, כל הסיפור של ההקצאות העירוניות בארץ, טבול ברוטב שחיתות מרוכז. בלי להכיר את מודיעין עילית באופן אישי. הלוואי ומוסד ההקצאות היה מתבטל מהעולם.

רק ההקצאות,
כל מקום ששמים מישהו משלנו על 'השלטר' המצב גרוע,
בשעתו רצינו לזכות במכרז מסוים של מחיר למשתכן (הישן)
בעלי שאל מישהו שהתעסק בזה האם יש לנו סיכוי לזכות,
התשובה היתה,: כמה??? (עשרות אלפים תשכיבו אצלי כדי שתזכו)
ומי זכה? רק המקורבים לצלחת,
אגב, הבנ"א ההוא כבר היה בכלא על עברות שכאלו,
זה לא עזר!!!
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י עדן;n4945350:
אחותי עובדת בעמותה מסוימת בתחום החינוך
משרד החינוך מכיר בותק של עד 10 או 15 שנים
את כל השאר המוסד צריך לממן מכיסו
זה בעיה...

לא עד 15 שנים אלא משלמים ממוצע לפי 15 שנות ותק ולכן העמותות עשו חשבון יש לנו תירוץ טוב לא לשלם ותק ולכן לא משלמות ! אבל מי מדבר על ותק מדברים על שכר מינימום שגם ממנו חותכים בצורת שונות אם דמי הבראה ואם חופש וכדו! הפתרון לכל זה רק להתאגד!!!
לדוגמא עכשיו בעיריית בני ברק החתימו את הסייעות השניות מראש לפני שהתחילו לעבוד שהם צריכות לעבוד גם בחופש בתור גננות בקייטנה והיה על זה מאבק השנה והם קיבלו תוספת שכר עוד לפני ששבתו יום אחד. ומי מדבר על העמותות שרחוקות שנות דור מעיריית בני ברק בנושא גובה התשלום לעובדות!
(לגבי הסייעת השניה בגנים גם בעמותות יש להם בעיה רצינית עם זה כי משרד החינוך דורש שקיפות בתשלום שהכסף יעבור לעובדות ואם כל זה רובם מצליחים להסתדר)
 

מ.לוינגר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אני וביתי;n4945589:
לא עד 15 שנים אלא משלמים ממוצע לפי 15 שנות ותק ולכן העמותות עשו חשבון יש לנו תירוץ טוב לא לשלם ותק ולכן לא משלמות ! אבל מי מדבר על ותק מדברים על שכר מינימום שגם ממנו חותכים בצורת שונות אם דמי הבראה ואם חופש וכדו! הפתרון לכל זה רק להתאגד!!!
לדוגמא עכשיו בעיריית בני ברק החתימו את הסייעות השניות מראש לפני שהתחילו לעבוד שהם צריכות לעבוד גם בחופש בתור גננות בקייטנה והיה על זה מאבק השנה והם קיבלו תוספת שכר עוד לפני ששבתו יום אחד. ומי מדבר על העמותות שרחוקות שנות דור מעיריית בני ברק בנושא גובה התשלום לעובדות!
(לגבי הסייעת השניה בגנים גם בעמותות יש להם בעיה רצינית עם זה כי משרד החינוך דורש שקיפות בתשלום שהכסף יעבור לעובדות ואם כל זה רובם מצליחים להסתדר)

זה הכל טוב שזה מקום רשמי כמו עיריה

אבל ברשתות הפרטיות הם לא מפחדים גם לומר תתאגדו-אז כולם יעופו
יש לי רשימה של 80 נשים שמחכות להכנס לעבודה מחר...
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רותי קפלר;n4944456:
החינוך העצמאי יוצא מכלל זה, בזכות שיטת התקצוב שלו, בה משולמת המשכורת ישירות מחשבון הבנק של המדינה לחשבון הבנק של המורה. חשבות השכר בחינוך העצמאי רק מחשבות את השכר, מעדכנות דרגות וגמולים, והמידע עובר למדינה שמשלמת. שום שקל לא נדבק בדרך לצינורות. ממילא, לאף אחד אין אינטרס לקצץ בשכרן של מורות החינוך העצמאי. לו הייתה אפשרות לשלם כך את כל משכורות המורות והגננות החרדיות, היה המצב טוב יותר.
כרגע, לא עושה רושם שבעתיד הקרוב זה יקרה. מדי הרבה אנשים יתנגדו למהלך שייחשב, בעיניהם, כפגיעה בחינוך הטהור.

לחינוך העצמאי יש אפשרות לפתוח גנים ולקבל תקצוב ישיר ממשרד החינוך לידי הגננות אבל יש כאלו שדואגים מאוד שלא יקרה!!
ולמה רשת פלונית או אלמונית יותר צדיקים מחינוך העצמאי ומה שטוב לבנות בגיל ביה"ס לא טוב בגנ"י שבעיקר משחקים ואין תוכן לימודי כמו בביה"ס??
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י האמת;n4945597:
זה הכל טוב שזה מקום רשמי כמו עיריה

אבל ברשתות הפרטיות הם לא מפחדים גם לומר תתאגדו-אז כולם יעופו
יש לי רשימה של 80 נשים שמחכות להכנס לעבודה מחר...

וככה גם זייברט באשדוד חשב וגם גני קן ציפור באלעד חשבו וכיום יש התאגדות על אפם ועל חמתם!!
דבר שני בשלב ראשון הם לא אמורים לדעת וגם אין להם דרך לדעת מי חתם על ההתאגדות ומי לא ואחרי שזה עובדה מוגמרת כבר אין מה לעשות! (עיין ערך הנמלים אם אפשר לפטר עובדים אפילו שלא עובדים כמעט כלום במשך היום)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה