עוול משווע!!!

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י תקוה;861621:
אני קצת בהלם ממה שתן אומרות:
המעביד משלם לעובד מס בריאות, וביטוח לאומי לעובד. והעובד לא נהנה מכך?
אז מי? ולמה?

למה הוא לא נהנה ? כל לידה, העובד מקבל משכורת של כשלשה חדשים. מי משלם את זה? (המעסיק, על ידי שהוא הפריש 7.5 % מהמשכורת לביטוח לאומי, והעובד הפריש עוד קצת)

ומס בריאות, כולנו נהנות מהרפואה בשעת הצורך.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י dvory;861612:
לכן קשה מאד לשכירות לקבל את מה שאת מנסה להסביר להן על העלויות הגבוהות הכרוכות בהעסקת שכיר. כי הן בסופו של חודש מתבוננות בתלוש ,והנטו שלהן לא כולל את כל התוספות שהמדינה מחייבת אותך להפריש בגינן.
ואגב, לא קראתי את כל הדיון האחרון כאן בפורום. אני בהחלט חושבת שהמילים 'גנב' ו'גזלן' לא אמורות להמצא בפורום הזה. לא משנה, אם יש תמימות דיעים בין משתתפי הדיון או לא.

צודקת כמעט בכל מילה.

הטענה שלי היא על המושג "עוול" שנעשה על ידי המעסיק, שבסך הכל, ברוב המקרים גם הוא לא גומר את החודש, והתגובות הנלהבות נגד המעסיקים, שהמילים 'גנב וגזלן' קצת רגועים יותר מרוח הדברים של הפורום.
 

חנה קונקטורית ומאמנת

חנה פפנהיים | קונקטורית ומאמנת אישית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
על כל מעסיק לעשות את החשבון שלו כמה עובדים הוא יכול להחזיק בלי לקרוס. אין השכיר צריך לסבול ממעסיק שלא יודע לעשות חשבון ונשאר בסופו של דבר עם פחות משכר מינימום.
ולגבי המסים. זה באמת מקומם אבל זה המחיר של החזקת עסק. כמו חשמל וארנונה שמשלמים בלי להאשים את השכירים כך שאר ההוצאות לא צריכים לקשור לגב השכירים.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י gila;861715:
על כל מעסיק לעשות את החשבון שלו כמה עובדים הוא יכול להחזיק בלי לקרוס. אין השכיר צריך לסבול ממעסיק שלא יודע לעשות חשבון ונשאר בסופו של דבר עם פחות משכר מינימום.
ולגבי המסים. זה באמת מקומם אבל זה המחיר של החזקת עסק. כמו חשמל וארנונה שמשלמים בלי להאשים את השכירים כך שאר ההוצאות לא צריכים לקשור לגב השכירים.

נכון, אבל קחי בחשבון שהעלות של החזקת עובד עלתה מאד מאד מאד, ואם עסק החזיק שתי עובדים וכל אחד עלה לו לפני 3-4 שנים 5000 ש"ח היום כל אחד עולה לו יותר מ 6500 ש"ח. (ההפרשות ל"הבראה" "פנסיה" "פיצויים" "ביטוח לאומי" "שכר מינימום" עלו), וקחי בחשבון שאי אפשר לפטר את העובד ולייעל את המערכת כי פיצויי פיטורים זה סכומים אסטרונומיים.
ואם עובד חושב שהמעסיק שלו לא בסדר שהוא לא מעלה לו עוד ועוד ועוד יותר מכל העלויות שהמעביד כבר הוסיף עליו והוא פותח על זה אשכול בפרוג על העוולות שהמעסיק עושה לו שהוא לא נותן לו עוד ימי חופשה בנוסף למה שהוא מקבל, והוא לא נותן ללכת לברית של האחיינית בנוסף לחופשה בערבי חגים, בין הזמנים, ימי מחלה אמיתיים או לא, ובנוסף להפסקות אוכל, הפסקות תפילה, הפסקות טלפון לבית לברר אם חיממו את ארוחת הצהרים (כל הרשימה האחרונה זה דברים שהם מעבר לחוק) והוא לא נותן לו עוד העלאה במשכורת בנוסף לדמי הבראה וההפרשות לביטו"ל ופיצויים ופנסיה שכבר עלו, וכדומה זה מאד מקומם.

אני לא באה לחנך את הדור, ה' ברא את העולם באופן שהרוב יהיו שכירים והמיעוט יהיו מעסיקים, וכל אחד יש לו נגיעות והוא רואה את מה שנח לו, אני רק רוצה להאיר לשכירים שלא יחשבו על המעסיקים כל מיני מחשבות רעות (ואני לא מדברת על משהוא שנקרא הכרת הטוב, שזה אמור להיות גם מהשכיר למעסיק, בכל מקרה בו המעסיק נותן משכורת, וגם מהמעסיק לשכיר במקרה שהשכיר מייעל את העסק).
 

תור הזהב

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מיכל123;861708:
למה הוא לא נהנה ? כל לידה, העובד מקבל משכורת של כשלשה חדשים. מי משלם את זה? (המעסיק, על ידי שהוא הפריש 7.5 % מהמשכורת לביטוח לאומי, והעובד הפריש עוד קצת)

ומס בריאות, כולנו נהנות מהרפואה בשעת הצורך.

זה ברור וידוע, כנראה התכוון מי שכתב שהעובד לא נהנה; שהעובד אינו נהנה מהעלאה החדשה בדמי הביטו"ל, ההטבות שלו אינן משתפרות.
 

שעת סיפור

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
מיכל אם תקראי את הטענה של כותבת האשכול השכירה "עוול משווע" שימי לב שמדובר על דברים שאת מזדהה איתם. העסקה ללא חוזה ועוד.
אני מבינה אותך מאוד זה כואב ומציק העלאת המיסים ההזויה, זו המדיניות של נתניהו, עושק הדלים והעשרת העשירים-העיקר שביחס למדינות העולם התל"ג של ישראל במקום גבוהה, לא מגלים שם שזה ממוצע השכר של יצחק תשובה ומשפחת עופר ובמקביל הרבה אנשים שלא יכולים לקנות לבן שלהם ילקוט חדש לכיתה א'.
כולי תקווה שיקרו פה דברים טובים יותר ביום מן הימים. אולי זה בכדי שנשים לב מי עומד אחר כותלנו, ומי קרוב לדלתנו. זה שנאמר שלפני בואו היוקר יאמיר ומלכות תהפוך למינות.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י מיכל123;861765:
נכון, אבל קחי בחשבון שהעלות של החזקת עובד עלתה מאד מאד מאד, ואם עסק החזיק שתי עובדים וכל אחד עלה לו לפני 3-4 שנים 5000 ש"ח היום כל אחד עולה לו יותר מ 6500 ש"ח. (ההפרשות ל"הבראה" "פנסיה" "פיצויים" "ביטוח לאומי" "שכר מינימום" עלו), וקחי בחשבון שאי אפשר לפטר את העובד ולייעל את המערכת כי פיצויי פיטורים זה סכומים אסטרונומיים.
.

רק מה שמעניין הוא
שיש מנהלים שמעדיפים שהעובד יקבל שכר בסיס נמוך אבל יהיו הרבה שעות חריגות מעבר. שעליהם הוא משלם בחודשים שצריך תגבור... והעובד לא נהנה מכך בחדשי החופשה.
כשהעובד הלזה מבקש העלאה במשכורת הבסיס, הן מילא הוא עובד את השעות הללו.
עונים לו: יש עכשיו העלאה בשכר המינימום.... ;) זאת אומרת שזה עולה ללא שביקשת, ואתה אפילו לא יודע לאמר תודה הא?
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י שעת סיפור;861794:
מיכל אם תקראי את הטענה של כותבת האשכול השכירה "עוול משווע" שימי לב שמדובר על דברים שאת מזדהה איתם. העסקה ללא חוזה ועוד.
ואם הצלחתי להכעיס אי מי מכם, אז עכשיו תכעסו עלי יותר, אבל לא נורא, אני בכוונה מקצינה את הדברים.

כל עובד, כשהוא מסכם עם המעסיק על 25 ש"ח לשעה, והוא יודע שבמקום העבודה אין כל מיני תוספות ובנוסים אמור לתאם את זה עם המעביד. אם העובד רוצה את העבודה בכל מקרה אפילו שהוא יודע שבמקום העבודה הזה אין תוספות מעל מה שסיכמו, לא יכול לקפוץ מגיע לי כך וכך וכך וכך, נכון שלא סיכמנו, אבל שכנה שלי מקבלת/החוק מחייב/גפני החליט.

לגבי נושא של פיטורים, כמובן שצריכים לשאול רב, אבל, אם העובדת ידעה מראש שבמקום העבודה שלה התנאים המחייבים זה רק מה שסיכמו עם המעסיק, והחוק אינו מחייב, יכול להיות שהמעסיק יכול לפטר גם בעת הריון. שוב, צריך לשאול רב בנושא הזה, לפני שקוראים לזה "עוול משווע".
 

תור הזהב

משתמש מקצוען
זכור לי (אני לא בטוחה בוודאות ולכן לא כותבת בנימה כזו) שאם לא סוכמו תנאים אז לפי ההלכה מנהג המדינה קובע.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י תור הזהב;861851:
זכור לי (אני לא בטוחה בוודאות ולכן לא כותבת בנימה כזו) שאם לא סוכמו תנאים אז לפי ההלכה מנהג המדינה קובע.

כך גם זכור לי.

אבל אם העובדת ידעה את תנאי המקום כשהיא הגיעה אליו, וידעה שבמקום העבודה הזה לא מתחשבים בחוק, ובכל מקרה היא הגיעה לעבוד במקום הזה, היא לא יכולה לדרוש זכויות לפי החוק.
אם היא התחילה לעבוד בלי חוזה מסודר, וכמו שנשמע מתוכן הדברים, זה מקום העבודה שהמתייחס לעובדים כאל .... . . . . . . . ועל דעת זה היא הגיעה אז מה היא רוצה. (לפעמים מחפשים מקום עבודה, ומתרצים לעבוד במקום מסוים וחושבים שנתחיל כך , ואח"כ כבר נדרוש את מה שמגיע/יותר ממה שמגיע).

לא ידוע לי מה יהיה במקרה שהעובדת לא ידעה שיש כזה מושג "זכויות" של עובד, ורק אחרי שהיא התחילה לעבוד התברר לה שיש חוקים שנותנים לה זכויות נוספות, האם היא יכולה לדרוש את זה או לא, זה שוב שאלה לרב.
 

מוציאלאור

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
סליחה, אם מעסיק מנצל את חוסר ידיעתו של העובד, או את נחיצות העבודה עבורו, אכן יש בכך "עוול משווע".

וכבר מוכר לכולם המושג של "נבל ברשות התורה". לצערינו, יש לא מעט נבלים כאלו.

העובדה שלעיתים מעשיהם מותאמים להלכה, אינה אומרת דבר לגבי אנושיותם או אי אנושיותם של בני אדם אלו.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י מוציאלאור;862065:
סליחה, אם מעסיק מנצל את חוסר ידיעתו של העובד, או את נחיצות העבודה עבורו, אכן יש בכך "עוול משווע".

וכבר מוכר לכולם המושג של "נבל ברשות התורה". לצערינו, יש לא מעט נבלים כאלו.

העובדה שלעיתים מעשיהם מותאמים להלכה, אינה אומרת דבר לגבי אנושיותם או אי אנושיותם של בני אדם אלו.

זה נכון באותה מידה שהעובד מנצל את חוסר הבקרה של המעביד, ומנצל חלק מהזמן שהוא אמור לעבוד לכל מיני שיחות (שבמקרה הטוב, הם "רק" לבית - איך לחמם את העוף וכדומה, וזה כמובן וכמובן שמותר, מי שיעיז לומר שאסור להתקשר הביתה אפילו לשיחות קצרות הוא עושה עוול נוראי)- נכון שעל פי חוק אסור, ועל פי תורה גם אסור, אבל זה נקרא מנהג המקום, כולם מקילים בזה כשהמעסיק לא רואה, אבל אם המעסיק אומר, או קי, מנהג המקום שלנו זה לא לתת את כל הזכויות המטורפות שהחוק קובע, העובד לא יכול לבוא ולדרוש את מה שהחוק מחייב.
ושוב, אסביר, אם זה לא היה מובן.
כמו שעובדת בטוחה שיש דברים שבודאי מותר לה, כי זה לא יעלה על הדעת שעובדת לא תתקשר הביתה לתת הוראות איך לחמם את האוכל בצהרים, כך, המעסיק בטוח שיש דברים שבודאי מותר לו, כי זה לא יעלה על הדעת שהמעסיק ישלם לעובד חופשות, נסיעות, פנסיה, ביטוח בריאות וכדומה. רק מה, העובדת רואה רק את עצמה וזה פשוט לה שהמעביד יהיה חייב לתת לה כי כך החוק מחייב, אז החוק מחייב לעבוד כל זמן העבודה בלי כל מיני הפסקות. גם המעסיק יכול לראות רק את עצמו. ואם המעסיק עושה עוולה אם הוא לא עומד בדרישות החוק, גם השכירה עושה עוולה אם היא לא עומדת בדרישות החוק והתורה.
 

שעת סיפור

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
מיכל את צודקת.
אבל במקום העבודה הקודם שלי למשל אם תגידי לנשים שכמו שהן מתקשרות להסביר איך לחמם, הן תצחקנה בייאוש, בקושי אם פעם ב... נתקע הילד מאחורי הדלת בלי מפתח נותנים להם 5 דקות למצוא פיתרון. מדובר במאות עובדות חרדיות כאלה שאני מכירה.
כן יש גם עבודות כאלה והרבה, ומי שעובד שם מצ'וטט פה בזמנים אחרים.

אגב הם התאגדו עכשיו בהסתדרות וההנהלה נלחמה בהם, בסוף הם הגיעו לבית דין לעניני עבודה שאסר על ההנהלה למנוע זאת.
לאחרונה הופצה בתקשורת סרטון ממצלמה נסתרת שבו אחד המנהלים הבכירים משכנע את העובדים בחטיבה שלו לעזוב את ההסתדרות וההנהלה תקים להם איגוד עובדים.
למה הוא עבר על הוראת בהימ"ש? כנראה שיש להם הרבה מה להפסיד אם לעובדים יהיה כח.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י שעת סיפור;862375:
מיכל את צודקת.
אבל במקום העבודה הקודם שלי למשל אם תגידי לנשים שכמו שהן מתקשרות להסביר איך לחמם, הן תצחקנה בייאוש, בקושי אם פעם ב... נתקע הילד מאחורי הדלת בלי מפתח נותנים להם 5 דקות למצוא פיתרון. מדובר במאות עובדות חרדיות כאלה שאני מכירה.
כן יש גם עבודות כאלה והרבה, ומי שעובד שם מצ'וטט פה בזמנים אחרים.

נכון, והחוק במקרה הזה עומד לצד ההנהלה, בשעות העבודה אמורים לעבוד. (אני יודעת שזה מאד לא הוגן לא לאפשר לעובד להתקשר הביתה, אבל לדעתי זה גם לא הוגן לחייב את המעסיק לשלם נסיעות, חופש, פנסיה וכדומה. אם עובדת מוכנה לוותר על כל מיני הטבות שהחוק נותן לה, בטוח לי שהמעסיק יסכים לוותר על כל מיני דברים שהחוק מחייב את העובד).

בקיצור, החוק הוא לא חד כיווני, יש גם דברים שהעובדות חייבים לעשות, ואם הם עושים כפי מה שהחוק מחייב, הם יכולות לדרוש הטבות שהחוק נותן, ואם לא אז...
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מיכל123;861869:
כך גם זכור לי.

אבל אם העובדת ידעה את תנאי המקום כשהיא הגיעה אליו, וידעה שבמקום העבודה הזה לא מתחשבים בחוק, ובכל מקרה היא הגיעה לעבוד במקום הזה, היא לא יכולה לדרוש זכויות לפי החוק.
.
יש איזה מקור למה שכתבת?
אני יודע בוודאות ההיפך מזה.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י שלמה;879711:
יש איזה מקור למה שכתבת?
אני יודע בוודאות ההיפך מזה.

על פי דין תורה, אם אין חוזה מחייב והעובדת יודעת שכך זה מנהג מקום העבודה הזה - כך זה אמור להיות - מה שסיכמת זה מה שאתה מקבל. (כך אמר לי דיין בבית הדין של הגר"נ קרליץ)
החוק מחייב בכל מקרה לתת את כל הזכויות גם במקרה שלא סיכמו מראש, אבל הנדון כאן כאתר חרדי, הוא מה חייבים על פי ההלכה.
 

ביג

משתמש רשום
.....

נכתב ע"י מיכל123;879722:
על פי דין תורה, אם אין חוזה מחייב והעובדת יודעת שכך זה מנהג מקום העבודה הזה - כך זה אמור להיות - מה שסיכמת זה מה שאתה מקבל. (כך אמר לי דיין בבית הדין של הגר"נ קרליץ)
החוק מחייב בכל מקרה לתת את כל הזכויות גם במקרה שלא סיכמו מראש, אבל הנדון כאן כאתר חרדי, הוא מה חייבים על פי ההלכה.

מיכל123!!!

זה קצת מוזר שאת מפיקה תלושי שכר וכך כותבת....

חשבת שכר אמורה להיות מייצגת החוקה המדינית.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י ביג;881690:
מיכל123!!!

זה קצת מוזר שאת מפיקה תלושי שכר וכך כותבת....

חשבת שכר אמורה להיות מייצגת החוקה המדינית.

הגזמת.

חשבת שכר יהודיה חייבת לייצג את הדת היהודית והלכותיה, חוקי המדינה מענינים אותי רק אם הם מחייבים אותי על פי התורה, ולכן כשיש חוזה עבודה שסוכם בו שמשלמים את התשלומים על פי חוק אני דואגת ליידע את בעל העסק בדיוק מה החוק דורש ממנו, אבל במידה שעל פי ההלכה לא צריך לתת את מה שהחוק מחייב, כמו במקרה בו העובד סיכם עם המעסיק שהוא מוותר על הזכויות האלו אז אני מקדימה את חוקי התורה לפני חוקי המדינה ועל פי מה שהורו לי דיינים המעסיק אינו חייב לשלם לעובדת את הזכויות האלו.

בכל מקרה, חשבת שכר אינה אמורה להכריח את בעל העסק לעשות דברים שלא כרצונו, אני לא יושבת לו על הצ'קים ואני לא עובדת בשביל המדינה, אם בעל העסק לא ירצה לשלם זכויות שהחוק מחייב אותו גם באופן שדין תורה לא פוטר אותו מתשלום הזכויות האלו, אני לא יכולה להכריח אותו לשלם.
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אהובה ו;881887:

בחיפה.
מיכל מתכוונת לדמי הבראה, והיא אוהבת לתאר אותם בתאור קצת מוגזם.
בכל אופן, ללילה אחד, לאדם יחיד בחדר זוגי, + ארוחת בוקר זה מספיק. לא?
הדמי הבראה שלי בכל אופן הספיקו למשהו דומה.

(זה שהם כיסו קצת את המינוס זה לא אמור לעניין אף אחד, בטח לא את הבוס)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה