מידע שימושי עדכונים, שאלות ותשובות, בעקבות השינויים הצפויים במחירי הרב קו בתחבורה הציבורית

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
29.7.2022 11:58

׳ערוץ 7׳: לקראת הרפורמה החדשה, משרד התחבורה השיק סרטון הסבר בו השתתפו אנשים מכלל גווני הקשת הישראלית למעט חרדים. ארגון ׳בצלמו׳: ״דורשים מהשרה לגנוז מידית את הסרטון ולהפיק קמפיין שפונה ומציג את כלל הציבורים בישראל״.
 

למדן+

משתמש רשום
הרפורמה בתחבורה הציבורית - דרך (לא) שווה​
ביום שני הקרוב צפויה להכנס לתוקף רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית.
כפי שנראה, למרות שבמשרד התחבורה הבטיחו תעריפים פשוטים וקלים להבנה, נכון לעכשיו יש את הרושם, שהציבור לא הצליח להבין כיצד פועלת הרפורמה החדשה, מה ממשיך כרגיל, ומה משתנה, ובכלל התעריפים אינם כה קלים ופשוטים.

בשורות הבאות ננסה לסכם את השינויים ברפורמה, מה יש בה ומה אין, מה משתנה ומה נשאר אותו הדבר.​
תחילה לפרטים
ערך צבור הנחת ערך צבור הרגילה שהיתה עד היום (20%) מתבטלת, אך חשוב להדגיש, כי בניגוד למה שרבים חושבים, אין שינוי באופן השימוש ברב קו באמצעות ערך צבור, ומה שמתבטל זו רק ההנחה, אך התשלום בערך צבור על נסיעות באוטובוסים נמשך כרגיל ואין כל שינוי בענין זה.
כמו כן ההנחות לנוער, אזרחים ותיקים, מחזיקי תעודת סטודנט ונכים נמשכים כרגיל, ואין לגביהם כל שינוי ממה שהיה עד כה.

הנחות יש מספר שינויים בהנחות. לנכים ההנחה עולה ל-50% במקום 33% עד עתה, מקבלי קצבת שאירים זכאים גם הם להנחה של 50%, וקשישים מעל גיל 75 יסעו חינם, במקום 50% הנחה כיום.
חשוב לציין כי כדי להנות מנסיעה חינם, על הקשישים (או מי מטעמם באמצעות יפוי כח מתאים, בצירוף ת.ז. של הקשיש ובנוסף, תמונה שלו) להגיע לאחת מעמדות על-הקו, או לעמדות נוספות הקיימות לצורך כך, ולהגדיר פרופיל 'זהב' שיעניק להם נסיעות חינם, ובאותה הזדמנות להגיש בקשה לקבלת יתרת הערך הצבור לחשבון הבנק שלהם.
לרשימת העמדות המלאה לחצו כאן

תעריפים יש 4 סוגי תעריפים בהתאם למרחק בקו אווירי בין תחנת המוצא לתחנת הירידה, גם אם בפועל מסלול הנסיעה ארוך יותר עקב עיקולי הדרך, וכפי המפורט בטבלה מס 1.

למעשה מדובר בעליית התעריף בנסיעות עירונית במרבית ערי הארץ (מלבד המטרופולינים הגדולים בהם נוער וסטודנטים יהנו מתעריף זול במעט) ואילו בנסיעות הבין עירוניות הדבר שונה מאוד מעיר לעיר, כאשר בדרך כלל ערי המרכז הקרובות יחסית (אך אינם צמודות ממש) נפגעו מעליית התעריף (במקביל לביטול הנחת הערך צבור) , בעוד ערי הפריפריה הרחוקות צפויים ליהנות מתעריפים מוזלים, כך לדוגמא מחיר נסיעה מצפת לבני ברק ירד מ 26.8 ₪ למבוגר כיום (לאחר שקלול הנחת ערך צבור) למחיר של 16 ₪ בלבד (ומחצית מכך לילדים ), ואילו מחיר נסיעה מאשדוד לבני ברק יכפיל את עצמו מסך של 6 ₪ כיום (לאחר הנחת ערך צבור) ל 12 ₪.​
טבלה מס' 1 - תעריפי נסיעה בודדת
מרחקחופשי יומיכולל רכבת
עד 15 ק"מ5.5 ₪9 ₪
עד 40 ק"מ12 ₪18 ₪
עד 120 ק"מ16 ₪24 ₪ עד 75 ק"מ
27 ₪ עד 120 ק"מ
עד 225 ק"מ27 ₪48 ₪
לתשומת לב מחיר ישן מתומחר בהתאם להנחת 20% ברב קו שמתבטלת, ועל כן בכל הנוגע לנוער, קשישים, וסטודנטים ההפרש במחיר קטן יותר או לא קיים.​
wQnRLyIw_clnmI7mjlE9zbnD4kypDUqSmoixMqjWc9T5ZHceJ0NXw9CKRvXIWxMUbzn38CLR82Sz4gKEtKWNESL9H4ky7IXc-tGsionSO_lV3616GGFzMA1gqoS-ZWlUcPYtporqn3wZUpocQKSin5n_ptaNQ2OmMY9bjI1FFhfeguA6QgFB5aF5iZc7Q3yxeo__msI9KTIsTQhRL23aqosc4oXvxQ=s0-d-e1-ft
ZK_NnMGAmG7Lf3FFsIWwk4NLaQIN-pI6pSKwMl3zyxSmyR0kUoOw47SIDoEIwcfE29nzHVkUmYLFgfTGQ4x1tHapJg2kRZ0L51TuEYm_B-7RMmbaOj3XdXp9Jy3mTWbveixdEQKtGyeoeZt6LwyuajL2TV_qCAlBKuBphCIFNt13Y7jhMqH8spSCsmEG77YJxem2E_g2pp4g0Z8M71cLzFFle5xiGvf1AkC2OQ=s0-d-e1-ft
לתעריף הנמוך של עד 15 ק"מ ישנה הטבה נוספת של נסיעות מעבר חינם ללא הגבלה בתוך 90 דקות באוטובוסים ורכבת קלה, יודגש, כי ככל הנראה יהיה ניתן לנצל את המעבר גם במרחק של מעל 15 ק"מ ממקום ביצוע הנסיעה הראשונה כל עוד מדובר בטווח 90 דקות ובנסיעה שאורכה עד 15 ק"מ, כך לדוגמא מי שיסע באוטובוס פנימי בבני ברק ולאחר מכן יסע לירושלים ויעלה בתוך 90 דקות מהנסיעה הפנימית בבני ברק על אוטובוס פנימי או רכבת קלה בירושלים יהנה מנסיעה חינם (יודגש כי מכיוון שהמערכות טרם החלו לעבוד בפועל קשה לדעת בבירור האם הדברים אכן יעבדו בצורה זו, וכן האם תיקוף הרב קו בינתיים באוטובוס מבני ברק לירושלים עשוי לשבש את מימוש הטבת המעבר בהמשך). כך שבמקרים מסוימים, בנסיעה למקום הרחוק במעט מ 15 ק"מ יהיה שווה לרדת ולעלות לאוטובוס באמצע הדרך כדי להנות מתעריף מוזל
חשוב לציין כי הטבת המעבר חינם ניתנת רק בתעריף הנמוך של עד 15 ק"מ (5.5. ש"ח) ואילו בתעריפים האחרים אין את ההטבה.​
אולם אם במשרד התחבורה הבטיחו כי הרפורמה החדשה תגרום לתעריפים פשוטים וקלים להבנה וללמידה, נראה כי הרפורמה דווקא מסבכת את העניינים, שכן חישוב הק"מ נעשה מתחנת המוצא אל תחנת היעד, מה שעלול לגרום לכך שבאותו קו נסיעה יהיו מספר תעריפים בהתאם לתחנת העליה ותחנת הירידה, ולבלגן שלם כשאיש לא ידע מה הוא אמור לשלם, כדי להסביר את המורכבות נקח לדוגמא את העיר ביתר עילית, השוכנת במרחק אווירי של כ 15 ק"מ מירושלים, מסלולם של רבים מהקווים מביתר עילית לירושלים (290/292/293) בנוי כך שהוא מתחיל בנקודה קרובה יחסית לירושלים (כ 13 ק"מ עד לתחנה הסופית) ומשם במסלול מעגלי בתוך העיר המתרחק מירושלים (ובשיאו מגיע לכ 15.8 ק"מ מהתחנה הסופית) ושוב חוזר ומתקרב עד היציאה מהעיר, מה שצפוי לקרות בהתאם לרפורמה החדשה הו, שמי שיעלה בתחילת המסלול של האוטובוס יכול להגיע עד התחנה הסופית במחיר 5.5 ש"ח (ולהנות על הדרך גם מהטבת מעבר חינם) אולם בהמשך המסלול המחיר מתחיל להתנדד עם ברצונך להגיע לשמגר תוכל לשלם את המחיר המוזל, אם תחפוץ להגיע לתחנה האחרונה בהר חוצבים, תאלץ כבר לשלם 12 ש"ח לאחר שחרגת בכמה מאות מטרים מטווח 15 הק"מ, ואם תחפוץ להגיע לקרית צאנז, זה כבר תלוי בדיוק באיזו תחנה עליתם כששני תחנות מתוך המסלול חורגים בכמאה חמישים מטר, בקיצור בלגן שלם מחיר שמשתנה מדי תחנה בהתאם לתחנת העליה והירידה.
גורמים במשרד התחבורה עימם שוחחנו ותהינו בפניהם על הסירבול שיוצרת הרפורמה מתעקשים כי אכן על הנוסעים מוטל לבצע חישוב מדויק בהתאם לתחנת העלייה והירידה ולשלם בהתאם, הם אפילו לא הצליחו להבין מה הבעיה בכך, והסבירו שמי שיסתבך עם הבדיקה הנהג יכול לסייע לו, כנראה הפקידים במשרד התחבורה שכחו מזמן איך נראה אוטובוס מבפנים.
לדברי אותם גורמים המבקרים קיבלו הכוונה לא לקנוס את מי שמשלם בתעריף לא נכון בשבועיים הראשונים, אך לאחר מכן ינתנו קנסות ל'משתמטים מתשלום'
אם כי להערכתנו סביר להניח כי בפועל כל הנוסעים בקווים אלו ישלמו 5.5 ש"ח ואיש לא ישנה מכך.
אך לא ברור כיצד הוגי הרפורמה שלטענתם נועדה לפשט את התעריפים כך שיהיו מובנים לכולם לא חשבו על נקודות אלו.
אגב, בחלק מהקווים מביתר לירושלים (לדוג' קו 279 הפעיל בימי שיש ומוצ"ש לנווה יעקב) כל התחנות בקו מחוץ לטווח 15 ק"מ ובהם ישלמו 12 ש"ח.
כאן תוכלו לבדוק את המרחקים שכאמור נמדדים במרחק אווירי.​
השינוי הגדול ביותר הוא בתחום המנויים התקופתיים 'חופשי חודשי' אם עד היום הורגלנו לשפע של סוגים, מנוי לכל עיר ועיר (במרבית הערים), חופשי אזורי לטבעות השונות בכל מטרופולין, הרי שמעתה ואילך כל האפשרויות הללו מבוטלות ויש רק שני סוגי חופשי חודשי (מלבד רכבות) חופשי ארצי המאפשר להשתמש באוטובוסים בכל הארץ במחיר של 225 ש"ח לחודש (ומחצית מכך לילדים ואזרחים ותיקים), או חופשי אזור 1, שמאפשר לתושבי הפריפריה (ובית שמש) לרכוש כרטיס חופשי חודשי בעלות של 99 ש"ח לחודש לנסיעה חופשית כל עוד טווח נסיעה בודדת לא עולה על 40 ק"מ ובתנאי שגם נקודת המוצא וגם נקודת היעד הם באזור 1, כך לדוגמא לא ניתן לבצע באמצעות הסדר זה נסיעה מצפת לעפולה (ללא תחנת בינים) שכן המרחק עולה על 40 ק"מ, וכן לא ניתן לבצע נסיעה מבית שמש לביתר אף שהמרחק קטן כיוון שמשום מה ביתר אינה מוגדרת באזור 1, אך מאידך ההסדר אינו מוגבל למקום מסוים כך שגם אם בבוקר תיקפתם נסיעה פנימית בבית שמש תוכלו אחה"צ להשתמש בהסדר בנסיעה מצפת למירון, כל עוד הנסיעה מתבצעת בגבולות אזור 1, ואורכה פחות מ 40 ק"מ היא כלולה בהסדר.
השינוי ב'חופשי חודשי' פוגע בעיקר במי שמתגוררים באזור 2 (שהם למעשה כמעט כל הערים החרדיות באזור המרכז וסביבתו אלעד-אשדוד-ביתר-מודיעין עילית, למעט בית שמש וקרית גת, שנכנסו לאזור 1) ומשתמשים בתח"צ פנימית אך אינם מרבים לצאת מחוץ לעיר, עבורם התשלום החודשי עלה משמעותית עם ביטול הסדרי הנסיעה המקומיים, זאת במקביל לעליה במחיר הנסיעה הבודדת,
לעומתם, אלו שגם עד היום רכשו חופשי בין עירוני, המחירים הוזלו כמעט בכל המקרים.
חשוב להדגיש כי הן חופשי חודשי ארצי, והן חופשי אזור 1 לא כוללים נסיעה ברכבות, המחיר לרכישת חופשי חודשי כולל רכבת עומד על 255 ש"ח (תוספת של 30 ש"ח על מחיר חופשי ארצי רגיל) בנסיעות ברכבת בטווח של עד 40 ק"מ (לנסיעה בודדת) מעבר לטווח זה המחירים מזנקים ל 400-600 ש"ח לחופשי חודשי.​
בכל הנוגע לחופשי יומי התחשבו בנו מעט, והשאירו מספר תעריפים הגיונים, אך גם כאן יש שינוי ממה שהורגלנו עד היום, אך במקרה הזה מדובר בשינוי לטובה.
במסגרת התעריפים החדשים, הסדרי החופשי יומי אינם מבוססים עוד על אזור בארץ אלא על אורך הנסיעה הבודדת, כך שנקבעו 4 הסדרי חופשי יומי שעלותם (בנסיעה ללא רכבת) בסביבות כפל מעלות נסיעה בודדת, כפי המפורט בטבלה מס' 2.
יודגש גם כאן כי ניתן להשתמש בחופשי בכל אזורי הארץ כל עוד אורך הנסיעה הבודדת אינו עולה על הטווח המותר, כך לדוגמא אם אתם חפצים להגיע מאשדוד לצפת, ונסעתם דרך בני ברק, יספיק חופשי של 120 ק"מ, אף שהמרחק גדול בהרבה, מכיוון שכל נסיעה בפני עצמה פחות מהטווח המותר, לעומת זאת נסיעה ישירה חורגת מהטווח ותצריך חופשי בתעריף יקר יותר.​
טבלה מס' 2 - חופשי יומי
מרחקחופשי יומיכולל רכבת
עד 15 ק"מ12.50 ₪18 ₪
עד 40 ק"מ24 ₪28 ₪
עד 120 ק"מ36 ₪37 ₪ עד 75 ק"מ
42 ₪ עד 120 ק"מ
עד 225 ק"מ54 ₪74 ₪
  • אזרחים ותיקים - יהנו מהנחה של 50% על כל סוגי המנויים,
  • ילדים ונוער - יקבלו הנחה של 50% ברכישת חופשי חודשי (ולא רק בערך צבור כמו שהיה עד היום) אך בחופשי יומי אין לנוער הנחה.
  • נכים - יקבלו הנחה בערך צבור אך במנויי חופשי חודשי ויומי אינם זכאים להנחה.
  • מחזיקי תעודת סטודנט - אין להם הנחה ברכישת חופשי חודשי או יומי, אך יכולים לקבל הנחה של 45% ברכישת חופשי תקופתי - חצי שנתי/שנתי (שאינו נמכר לשאר הציבור) כמו כן ברכישת חופשי תקופתי גם ההנחה על הערך צבור גודלת ל 50% במקום 33%.
עד כאן עיקרי הרפורמה, מקווה שהצלחתם לשרוד עד כאן ולהבין את מבנה התעריפים.
התבלבלתם ? לא נורא, גם אנחנו התבלבלנו, עם הזמן בטח נבין כיצד זה עובד.
רק לא ברור מדוע במשרד התחבורה טוענים הרפורמה תגרום למערכת תעריפים אחידה שוויונית מובנת וברורה יותר.
אולי להם יש הסבר הגיוני על השאלה מדוע נסיעה באורך עשרים ק"מ עולה כמעט כמו נסיעה של מאה עשרים ק"מ, (הבדל של 4 ש"ח) ואילו בנסיעה של 140 ק"מ המחיר מזנק, או מדוע ילדים זכאים להנחה על חופשי חודשי ולא יומי, קשישים כן, ואילו נכים בכלל לא זכאים להנחה ברכישת מנוי חופשי.
אנחנו בכל מקרה לא מצאנו תשובה לשאלות אלו בפרסומי משרד התחבורה, או בנימוקי ועדת המחירים שהמליצה על התעריפים.​
מה צריך לעשות כעת
מה שחשוב כרגע לפני שהרפורמה נכנסת לתוקף ביום שני הקרוב, הוא להספיק להטעין כמה שיותר ערך צבור ברב קו, ולהנות מההנחה של 20% שתתבטל בתאריך זה, אך מי שיטעין את הכרטיס קודם יהנה ממנה.

חשוב לציין כי ניתן להטעין בכרטיס עד סכום של 799 ש"ח המהווים ערך צבור של 999 ש"ח, אולם בחלק ממכשירי התיקוף הסכום לכל הטענה מוגבל למאה או מאתיים ש"ח מה שמצריך הטענות מרובות, ועלול להוביל לחשד של חברת האשראי כי הוא נגנב, וחסימתו לעסקאות רב קו נוספות. בחלק מחברות האשראי רגישים יותר לענין, וחלקן לא מערימות קשיים. על כן רצוי במידת האפשר לפנות למוקדי טעינה המאפשרים תשלום במזומן, או הטענה של סכום גדול בבת אחת. ישנו הבדל בין מכשירי ההטענה השונים באופן בו מתבצעת גביית האשראי ובהתאם לכך אם תאשר חברת האשראי את העיסקה או לא.

כיוון שמדובר בהטענה בסכום גבוה מומלץ להמנע מהטענה בכרטיס אנונימי
אותו לא ניתן לשחזר במקרה של אבדן או נזק לכרטיס.

הנחת ערך צבור לנוער, אזרחים ותיקים וסטודנטים
נמשכת כרגיל ואין כל סיבה למהר ולהטעין כעת.

בנוסף, מי שבכוונתו לאחר תחילת הרפורמה להשתמש בחופשי חודשי, ספק אם יש לו סיבה להטעין כעת ערך צבור. אמנם בצו המורה על הרפורמה בתעריפים נכתב מפורשות כי ניתן יהיה לשלם בערך צבור גם על רכישת הסדרי חופשי חודשי/יומי, אך משיחות שקיימנו עם גורמים במשרד התחבורה, חרף ההוראה המפורשת בצו, נכון לעכשיו משרד התחבורה לא נערך לכך והדבר אינו אפשרי. אם כי לדבריהם בהמשך, הדבר יתאפשר. יתכן שבעתיד יהיה ניתן לרכוש באמצעות הערך הצבור הסדרי חופשי חודשי מוזלים, אך הדבר אינו ברור, ועל כן אנו נמנעים מלהמליץ בנושא.

אגב, זו סיבה נוספת להמנע מהטענה בכרטיסים אנונימיים בהם לא ניתן להטעין חופשי חודשי.​
 

פמו

משתמש פעיל
אז אני שואל שאלת סכום שאני יבין מה עלי לעשות,
אני גר בביתר עילית,
עלי להטעין את הכרטיס הרב קו בטעינה המקסימלית של ערך צבור?
והאם יש שוני בין פרופיל נוער לפרופיל מבוגר לגבי עליית המחירים?

תודה רבה לכל העונים והמשיבים!

ועוד שאלה, אם המחירים עלו מה זה השם שהם קרו למבצע 'דרך שווה' הרי זה דרך הכי לא שווה!
ומה המטרה בזה , והרי כמעט כל הרווחים של התחבורה הציבורית מגיעה מהחרדים ורבה פחות מהחילונים,
אז לכאורה אנחנו אמורים לקבל פרס על זה שאנחנו מפרנסים אותם, ולתת תמריצים שעוד יפרנסו אותם,
והם עושים ההפך? מה ההיגיון?

ושוב תודה רבה לכולם!!!
 

A052

משתמש סופר מקצוען
1. עלי להטעין את הכרטיס הרב קו בטעינה המקסימלית של ערך צבור?
2. והאם יש שוני בין פרופיל נוער לפרופיל מבוגר לגבי עליית המחירים?
3. ועוד שאלה, אם המחירים עלו מה זה השם שהם קרו למבצע 'דרך שווה' הרי זה דרך הכי לא שווה!
ומה המטרה בזה , והרי כמעט כל הרווחים של התחבורה הציבורית מגיעה מהחרדים ורבה פחות מהחילונים,
אז לכאורה אנחנו אמורים לקבל פרס על זה שאנחנו מפרנסים אותם, ולתת תמריצים שעוד יפרנסו אותם,
והם עושים ההפך? מה ההיגיון?
1. אם אינכם נוסעים באופן יומיומי אז אולי, מי שנוסע כל יום שווה לו חופשי ארצי.
2. לא. רק ההנחה בערך צבור נשארת אז ודאי שאין עניין לטעון עכשיו.
3. כנראה שלא הבנתם, כל העניין של משרד האוצר זה להזיק לחרדים, ולכן כל הרפורמה הזו מלכתחילה, למרות שהיא מזיקה גם לכמה חילונים וערבים רח"ל, עדיין הנזק לחרדים שווה את המהלך.
 

פמו

משתמש פעיל
1. אם אינכם נוסעים באופן יומיומי אז אולי, מי שנוסע כל יום שווה לו חופשי ארצי.
2. לא. רק ההנחה בערך צבור נשארת אז ודאי שאין עניין לטעון עכשיו.
3. כנראה שלא הבנתם, כל העניין של משרד האוצר זה להזיק לחרדים, ולכן כל הרפורמה הזו מלכתחילה, למרות שהיא מזיקה גם לכמה חילונים וערבים רח"ל, עדיין הנזק לחרדים שווה את המהלך.
לא הבנתי, אני נוסע כל יום בתוך העיר ומקסימום לעיר אחרת
כך שאין לי בזה שום עניין להטעין חופשי ארצי,

אז עלי להטיען את הערך צבור במקסימום?
 

A052

משתמש סופר מקצוען
לא הבנתי, אני נוסע כל יום בתוך העיר ומקסימום לעיר אחרת
כך שאין לי בזה שום עניין להטעין חופשי ארצי,

אז עלי להטיען את הערך צבור במקסימום?
כנראה שלא הבנת, התעריף הפנימי בביתר עולה ל5.5 ש"ח לנסיעה, כך שאחרי 40 נסיעות (20 ימים של 2 נסיעות פנימיות) כבר שווה בוודאי לעשות חופשי ארצי.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אאל"ט ל -30 יום
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
יהיה ניתן לעשות חופשי גמיש?
(שלא מתחילת החודש אלא למשל מה13 עד ה13)
 

ואן גוך

משתמש פעיל
3. כנראה שלא הבנתם, כל העניין של משרד האוצר זה להזיק לחרדים, ולכן כל הרפורמה הזו מלכתחילה, למרות שהיא מזיקה גם לכמה חילונים וערבים רח"ל, עדיין הנזק לחרדים שווה את המהלך.
לדעתי זו התלהמות מיותרת.
הרפורמה אכן תואמת את הרגלי הנסיעות של החילוני הממוצע. ומתעלמת לחלוטין מהרגלי הנסיעות של החרדי הממוצע.
אבל זה שהיא נועדה כדי להרוויח בעיקר לחילונים, זה לא אומר שהיא נועדה להזיק לחרדים...
 

שיג ושיח

משתמש מקצוען
יהיה ניתן לעשות חופשי גמיש?
(שלא מתחילת החודש אלא למשל מה13 עד ה13)
ממש לא
כבר מתחילת יולי לא התאפשר
החופשי חודשי הוא רק לחודש לועזי שלם
התבטל הגמיש של שבוע ושל 30 יום
ומאיזשהו שלב בחודש כבר א"א להטעין בכלל חופשי (אולי אחרי ה-10?)
 

A052

משתמש סופר מקצוען
ממש לא
כבר מתחילת יולי לא התאפשר
החופשי חודשי הוא רק לחודש לועזי שלם
התבטל הגמיש של שבוע ושל 30 יום
ומאיזשהו שלב בחודש כבר א"א להטעין בכלל חופשי (אולי אחרי ה-10?)
הכל נכון, אבל ממחר אפשר יהיה לעשות חופשי גמיש 30, וכפי שכתבו אין יותר חופשי חודשי אלא רק גמיש 30 (שהמדינה תחסוך כמה ימים בשנה...).
 

פמו

משתמש פעיל
פה יש את כל השאלות והתשובות ששאלו האזרחים וענו אנשים במשרד התחבורה:
 

קבצים מצורפים

  • _רפורמת_דרך_שווה_בתחבורה__1_.pdf
    KB 652.4 · צפיות: 37

פמו

משתמש פעיל
ההמשך:
 

קבצים מצורפים

  • _רפורמת_דרך_שווה_בתחבורה__2_.pdf
    KB 780 · צפיות: 34

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
פה יש את כל השאלות והתשובות ששאלו האזרחים וענו אנשים במשרד התחבורה:
אחד הסעיפים החשובים שעונה על שאלה שנשאלה כאן פעמים רבות:
1659270364360.png
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה