מידע שימושי עדכונים, שאלות ותשובות, בעקבות השינויים הצפויים במחירי הרב קו בתחבורה הציבורית

A052

משתמש סופר מקצוען
ראובן רוצה ליסוע ממודיעין עילית לרכסים, בדיקה מול מרכז המידע מגלה לו שעליו לקחת קו פנימי ליציאה מהעיר, קו לבני ברק, ומשם אוטובוס שלישי לרכסים, כ 104 קילומטר בקו אוירי, הנה מחיר הנסיעה:
צפה בקובץ המצורף 1175146
לא יהיה לו מעבר מכיון שתחילה שילם 5.5 באוטובוס הפנימי שזה מחיר נסיעה עד 15 ק"מ, על כן הנסיעה הבאה לבני ברק שהיא מעל 15 ק"מ לא כלולה במעבר וראובן ייאלץ לשלם 12 ש"ח נוספים לנסיעה עד 40 ק"מ, ושוב אותו הסיפור אין מעבר לנסיעה הבאה מבני ברק לרכסים שהיא יותר מ40 ק"מ ואינה כלולה במעבר.
עדיף לעשות חופשי יומי ב32 ש"ח.

למחרת הוא רוצה לחזור, המחשבון יציג את אותו המחיר, אבל ראובן יעלה ברכסים וישלם על נסיעה לבני ברק 16 ש"ח כמחיר נסיעה מעל 40 ק"מ, 12 ש"ח נוספים מבני ברק למודיעין עילית, [לא יהיה לו מעבר כי זו נסיעה מעל 15 ק"מ] כעת הנסיעה פנימית בתוך מודיעין עילית, תלוי אם הוא יספיק בתוך 90 דקות [מהתשלום בבני ברק] לעלות לנסיעה פנימית גם היא תהיה כלולה במעבר, אם לא 5.5 ש"ח נוספים.

אמנם אם יהיה קו ישיר בין רכסים למודיעין עילית המחיר יהיה 16 ש"ח, כדין נסיעה עד 120 ק"מ.



לסיכום 'דרך שווה':
הלוך עם טירחא של החלפת אוטובוסים
: יעלה 33.5 ש"ח, [או 32 ש"ח של חופשי יומי].
חזור עם טירחא של החלפת אוטובוסים: 28 - 33.5 ש"ח, תלוי כמה מהר הנסיעה, אם היו פקקים הנסיעה תעלה יותר.
אם יקימו אוטובוס ישיר בלי טירחא של החלפת אוטובוס: המחיר ייחתך ל16 ש"ח.
בעל אפליקציה: ???
לא מבין מה כתבתם.

אבל עקרונית כבר באוטובוס ממודי"ע אפשר יהיה לבחור את התעריף עד מירון.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לא מבין מה כתבתם.

אבל עקרונית כבר באוטובוס ממודי"ע אפשר יהיה לבחור את התעריף עד מירון.
ולשלם אותו כפול 3...
אין מעבר חינם במרחק הזה
 

תן סימן

משתמש פעיל
לא מבין מה כתבתם.

אבל עקרונית כבר באוטובוס ממודי"ע אפשר יהיה לבחור את התעריף עד מירון.
לפי הפקידה ב*8787 לא תהיה אפשרות כזו.
האפשרות תהיה לבחור את המחיר הגבוה ביותר של מסלול האוטובוס הזה בו אני משלם.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לפי הפקידה ב*8787 לא תהיה אפשרות כזו.
האפשרות תהיה לבחור את המחיר הגבוה ביותר של מסלול האוטובוס הזה בו אני משלם.
אבל אין בסיפור הזה שום דבר מופקע.
ברור שאוטובוס ישיר עולה פחות. זה גם היום.
וברור שמחיר הנסיעות הוא יותר מחופשי.
מה לא טוב פה?
 

הדסה9999

משתמש מקצוען
האם יהיה ניתן לקנות חופשי עם ערך צבור או רק עם מזומן/ אשראי?
 

ואן גוך

משתמש פעיל
בלתק
לא ברור מה פשר הגישה לרכבות
חופשי חודשי ארצי בלי רכבת - 225, עם רכבת עד 40 ק"מ - 255. עד כאן, הגיוני.
רכבת מעל 40 ק"מ - 610 ש"ח
כלומר - אם אתה גר בין חדרה לגדרה ועובד בתל אביב - קיבלת מחיר פנטסטי. שליש מהמחיר הקודם.
גר בפרירפיה? נדפקת.
זה אפילו לא כמו העניין של נסיעות מעל 120 ק"מ, שבזה מדובר ע להמקומות הרחוקים ממש.
40 קילומרט ומעלה - תשלם פי 3!! (או - הרי התוספת על 40 הק"מ ברכבת היא 30 ש"ח - 255 במקום 225. התוספת שתושבי אזורים מרוחקים יותר יצטרכו לשלם היא 385 ש"ח - 610 במקום 225. כמעט פי 13!!!!!!)
דרך שווה, ללא ספק.
רכבת עד 75 ק"מ זה 410 ש"ח.
כיום חופשי חדשי אשקלון תל אביב עולה יותר.
מעל 75 ק"מ 610 ש"ח. הי, אבל כיום עולה 670 ש"ח!!!
אז אכפת למדינה מפריפריה. אכפת בהחלט...

בנוגע לעליית המחירים בנסיעה ברכבת חלק מהעניין הוא הרצון לנתב את העומסים המטורפים שיש כיום ברכבת ישראל אל התחבורה הציבורית. אפשר לחלוק, אפשר להתווכח, אבל על נוחות של נסיעה ברכבת, מהיום, משלמים יותר.
 
נערך לאחרונה ב:

loving music

משתמש מקצוען

ואן גוך

משתמש פעיל
המממ, אולי. אבל לא הבנתי איך הגעתם למסקנה הזאת מהנתנים האלו.
מהנתונים האלו אכן רק רואים שהמדינה לא מקפחת את הפריפריה לחינם כמו שרצית לטעון בהודעה שלך.
אבל עצם הקביעה של איזור 1 היא לא איכפתיות לפריפריה בעינייך?
 

A052

משתמש סופר מקצוען
מה יש לתושב הפריפריה שעובד בת"א או י-ם או חיפה לעשות עם זה? זה תקף רק באזור 1 מי שרוצה לצאת ממנו צריך חופשי ארצי.

אם זה היה תקף לתושבי הפריפריה בכל הארץ אולי זה אכן טוב, אבל זה רק משאיר את תושבי הפריפריה בפריפריה ומחליש יותר את הפריפריה.
 

loving music

משתמש מקצוען
מהנתונים האלו אכן רק רואים שהמדינה לא מקפחת את הפריפריה לחינם כמו שרצית לטעון בהודעה שלך.
אבל עצם הקביעה של איזור 1 היא לא איכפתיות לפריפריה בעינייך?
מה יש לתושב הפריפריה שעובד בת"א או י-ם או חיפה לעשות עם זה? זה תקף רק באזור 1 מי שרוצה לצאת ממנו צריך חופשי ארצי.

אם זה היה תקף לתושבי הפריפריה בכל הארץ אולי זה אכן טוב, אבל זה רק משאיר את תושבי הפריפריה בפריפריה ומחליש יותר את הפריפריה.
 

ואן גוך

משתמש פעיל
באמת? איך זה יעבוד?
מחר כל תושבי המרכז יצהירו שהם מתגוררים בפריפריה ויקבלו הטבות בתחבורה בתוך המרכז.
פריפריה בהגדרתה ברפורמה הנוכחית היא עיר שאינה תלויה במטרופולין. והמטרה בהנחה הניתנת במחיר היא, להבנתי, הקלה והתחשבות באוכלוסייה החלשה המתגוררת בה.
באר שבע לדוגמא, היא פריפריה ענקית עם מרכזי תעסוקה משלה.
מה יש לתושב הפריפריה שעובד בת"א או י-ם או חיפה
זהו שכמו שכתבתי למעלה ה"פריפריות" שרובם תלויים במטרופולין בתפיסה של הרפורמה הנוכחית הן חלק מהמטרופולין (ק"ס, ביתר, מודיעין וכו').
החריגים שבכ"ז גרים באמת בפריפריה ועובדים במטרופולין (נוסעים ע"ב קבוע) עדיין ייהנו ממחירם נמוכים יותר ברפורמה הנוכחית כמו שכתבתי בהודעה הקודמת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה