תח"צ עדכון תעריפי תח"צ | מ-1 ביולי: נסיעה ברכבת הקלה תזנק ל-8 שקלים

ספרא רבא

משתמש פעיל
אם המחיר יהיה יותר מאוטובוס, כמות הנוסעים תופחת משמעותית.
[/QUOTE]
אם יתאפשר נסיעה בחופשי חודשי רגיל, ההפחתה לא תורגש. רוב מוחלט של הנוסעים נוסע בחוזים קבועים.
בדיוק בגלל זה "חופשי חודשי" רגיל לא תקף ב"רכבת ישראל".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הודעת משרד התחבורה שהתפרסמה היום:

"בהתאם למנגנון שקיים בצו הפיקוח של תעריפי התחבורה הציבורית וכן בהמשך לסיכומים תקציביים משנים קודמות, תעריפי הרכבות הקלות צפוי לעלות ל-8 שקלים ותעריפים נוספים יתעדכנו על פי ההצמדה הקבועה בצו. מדובר במנגנון העלאת מחיר אוטומטי שמבטיח שתעריפי התחבורה הציבורית יתמכו במימון תחבורה ציבורית טובה.
"בעקבות המצב המדיני וכתוצאה מהמלחמה, השרה רגב תפעל מול שר האוצר, במטרה למנוע פעם נוספת את העלייה במחירים".
 

לוי ו.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
המחיר עולה: הנסיעה בתחבורה הציבורית צפויה להתייקר ב-1 ביולי בלפחות 10% - כך שמחיר נסיעה בודדת באוטובוס יעלה מ-5.5 שקלים ל-6 שקלים. זאת בעקבות עליית מדד סל התשומות של התחבורה הציבורית. לצד זאת, תעריף הנסיעה בקווי הרכבת הקלה — בירושלים ובגוש דן — יעלה ב-45% ויהיה 8 שקלים, במקום 5.5 שקלים. במשרד התחבורה מסרו כי השרה מירי רגב "תפעל מול שר האוצר למנוע את העלייה במחירים".

העלייה בתעריפי הנסיעה באוטובוסים מחושבת לפי מנוי של חופשי־חודשי והיא נאמדת בכ-5%. שיעור העלייה בנסיעה בודדת מעוגל בחצי שקל למעלה, ולכן מחיר נסיעה בודדת יהיה 6 שקלים. העלייה לפי צו הפיקוח של תעריפי התחבורה הציבורית נדחתה מיולי בשנה שעברה. סל התשומות של התחבורה הציבורית מחושב באופן אוטומטי לפי מדדים — כמו מחירי הדלק ושכר הנהגים — שני מדדי תשומות שבהם נרשמה התייקרות.

במשרדי האוצר והתחבורה החליטו על החלת תעריף גבוה לרכבת הקלה — 8 שקלים, מהסיבה שמדובר בכלי תחבורה "פרימיום", עם מסלול מסילתי בלעדי. אך הרכבת הקלה בגוש דן עדיין לא מקבלת בתוואי העילי שלה העדפה של 100% בצמתים, ולעתים רכבות נאלצות להמתין בצמתים בזמן שמכוניות פרטיות והולכי רגל עוברים בהם. גם ברכבת הקלה בירושלים, כמעט 13 שנה מאז שנפתחה, ישנם שלושה צמתים שבהם הרכבת נאלצת לחכות.

העלייה בתעריפים תצא לדרך, זאת כשבפועל רמת האמינות של שירות האוטובוסים נמוכה מאוד ומגיעה, לפי נתוני משרד התחבורה, לכ-60%–65%. המשמעות היא שבכ-65% מהמקרים האוטובוסים מגיעים בזמן לתחנות. לצד זאת, רגב מקדמת ביטול של כמה נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) — אף שמהלך שכזה עלול עוד לדרדר את השירות של האוטובוסים, שצפויים להתעכב עוד יותר בהיעדר עדיפות בכבישים.

בשנה שעברה החשש היה שהעלייה בתעריף ברכבת הקלה תהיה רק בגוש דן. זאת לאחר שירושלים הייתה אמורה להיכנס לתוכנית ההנחות בתחבורה הציבורית. אך כעת — העלייה הכוללת בתעריפים תהיה גם ברכבת הקלה בירושלים. כמו כן, העלייה במחיר נסיעה בודדת (6 שקלים) צפויה גם בירושלים ובבני ברק, ששתיהן אינן נכללות באשכולי פריפריה 5-1 הזכאים להנחה.
themarker
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
לצד זאת, רגב מקדמת ביטול של כמה נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) — אף שמהלך שכזה עלול עוד לדרדר את השירות של האוטובוסים, שצפויים להתעכב עוד יותר בהיעדר עדיפות בכבישים.
ידוע ש"דה מרקר" לא כל כך אוהבים את רגב....
בפרט, ואת הימין בכלל
איך זה קשור בכלל להעלאת מחירים בתח"צ, שלא קשורה בכהוא זה לרגב?!
 

HennyS

משתמש מקצוען
על הרק"ל בגוש דן.
אם המחיר יהיה יותר מאוטובוס, כמות הנוסעים תופחת משמעותית.
לא נראה לי,
הרכבת מפוצצת מאנשים שנוסעים לעבודה. עליה של 2 ש"ח במחיר לא תשכנע אותם לוותר על היתרונות של הרק"ל ולעמוד בפקקים עוד חצי שעה.
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
לא נראה לי,
הרכבת מפוצצת מאנשים שנוסעים לעבודה. עליה של 2 ש"ח במחיר לא תשכנע אותם לוותר על היתרונות של הרק"ל ולעמוד בפקקים עוד חצי שעה.
במיוחד שמקבלים החזר נסיעות מהעבודה, ככה שמי שנוסע לעבודה לא מפסיד כלום.
מי שמפסיד זה המעסיק, או נוסע פרטי...
 

איילה לב

משתמש פעיל
כן אבל יש פה משהוא מקומם עד שהתרגלו אנשים לרעיון שכל הנסיעות שוות עכשיו מכניסים לנו שיטה חדשה ותלך תבין מהתחלה מה קורה
העיקר שכנעו אותנו שלכולם הנסיעה תעלה אותו מחיר והשוו מקומות שהנסיעה שם עלתה 3.5 ש"ח ואז אמרו שעצם הגדלת התעריף תשביח את התחבורה הציבורית.
ואז שנטמע השלב הזה אפשר לסמוך על שיכחה של האנשים ולהמשיך להעלאה הבאה
 

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
במיוחד שמקבלים החזר נסיעות מהעבודה, ככה שמי שנוסע לעבודה לא מפסיד כלום.
מי שמפסיד זה המעסיק, או נוסע פרטי...
לא מדויק.
ההחזר הוא בד"כ לפי חלופת הנסיעה הזולה ביותר. לא מכירה תוואי של הרכבת שאין לה חלופה באוטובוסים.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
העדכון הראשון על עלית המחירים, באתר הרכבת הקלה 'כפיר'
למרות הדיבורים על עלית המחיר ברכבת ל 8 בהודעה מופיע 6
צריך לחכות להודעה הרשמית של משרד התחבורה

שימו לב!! שלפי ההודעה כבר מחר 25/6 משתנה התשלום למי שמשלמים באפליקציות
לא ברור על מה ההפליה


1719265474051.png
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
טבלת התעריפים החדשה המלאה
החל ממחר יום שלישי (באפליקציות)
מאתר פנגו
אין אזכור לעלית המחיר ברכבת הקלה ל 8 שח, כנראה ירד מהפרק
@ניהול האתר @הכלבויניק נא לעדכן את הכותרת להסיר את נסיעה ברקל תזנק ל8 שח

1719265632769.png
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
פשוט הזוי, שללא כל הודעה רשמית של משרד התחבורה כגנבים בלילה התעריף מזנק מחר (באפליקציות), מהרגע להרגע
אין לכך שום איזכור באתר משרד התחבורה/הרשות הארצית
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
חופשי חודשי איזור 1 = 104 ש"ח
חופשי ארצי (איזור 2) = 236 ש"ח
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
טבלת התעריפים החדשה המלאה
החל ממחר יום שלישי (באפליקציות)
מאתר פנגו
אין אזכור לעלית המחיר ברכבת הקלה ל 8 שח, כנראה ירד מהפרק
@ניהול האתר @הכלבויניק נא לעדכן את הכותרת להסיר את נסיעה ברקל תזנק ל8 שח

צפה בקובץ המצורף 1688940
אם אפשר אולי טבלה להשוות בין המחירים...

האם יש עדיין סיכוי לביטול ההתייקרות?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  100  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה