תח"צ עדכון תעריפי תח"צ | מ-1 ביולי: נסיעה ברכבת הקלה תזנק ל-8 שקלים

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ועדת הכלכלה קיימה היום דיון סוער בעקבות הכוונה להעלות את מחיר הרק"ל ל 8 ש"ח:

יו"ר ועדת הכלכלה ביטן על העלאת תעריף הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים ב-45%: לא הוצג בפני הוועדה שום נימוק לכך – התכלית היא כסף​

יוזם הדיון ח"כ אלקין: העלאה של 45% ברכבת הקלה בירושלים היא שערורייה שאין להשלים איתה; האוצר: העלאת תעריף הרכבת הקלה בירושלים לא תחול על חופשי חודשי – הפחתה משמעותה פגיעה בשירות; היו"ר ביטן: נפנה לשרים ואם המחיר לא ירד נחזיר את הפיקוח לכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה היום דיון מהיר שעסק בנושא "התייקרות מחיר הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים - למרות היותה כלי תחבורה בסיסי". ח"כ זאב אלקין, שיזם את הדיון עם קבוצת חברי כנסת, ציין כי יש כוונה להעלות את מחיר הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים ב-45% - מ-5.5 שקלים ל-8 שקלים בינואר 2025, והגדיר זאת "החלטה תמוהה שתעלה את המחיר בצורה דרמטית".
ח"כ אלקין הסביר כי הטיעון העיקרי היה שרכבת קלה היא כלי תחבורה תוספתי, ויש פתרונות אחרים. אולם בירושלים הטיעון הזה הוא לא נכון, שכן ישנם אזורים שלמים שלא ניתן להגיע אליהם באוטובוסים, אלא רק באמצעות הרכבת הקלה ובירושלים האוטובוסים מזינים את הרכבת הקלה. "העלאה ב-45% בירושלים היא שערורייה שאסור להשלים איתה, במיוחד כי בירושלים האוכלוסייה חלשה", אמר.
היו"ר ביטן הזכיר כי לפני כשנה קיימה הוועדה דיון על רפורמת צדק תחבורתי, ובו קרע את הצו שבו הוסתרה ההעלאה. "לכאורה ביטלו התייקרות של 12%, אבל החביאו את הצו הזה מהציבור שבו היו שתי העלאות של 4% פלוס הצמדה. בנוסף, ההשוואה שנעשתה במחיר הרכבת הקלה בירושלים למחיר הרכבת הקלה בתל אביב לא הייתה כתובה בשום מקום", אמר.
נציגת ארגון 15 דקות, איריס דור און, אמרה כי מחיר הנסיעה ברכבת הקלה עלה ב-9% - מ-5 שקלים וחצי ל-6 שקלים, ולא הודיעו על זה לציבור. סגן ראש עיריית ירושלים, אדיר שוורץ, הוסיף: "ברכבת הקלה בירושלים מתקפים מעל 180 אלף נסיעות ביום – יותר מכל הנסיעות ברכבת ישראל. במרכז העיר אין ברירה אלא להשתמש ברכבת הקלה, ומי שמסווג את זה כשירות פרימיום לא נסע בה מעולם. אולי העלאת המחיר תוציא את העיניים וזה יהיה פרימיום". מנכ"ל נקודת מפנה, רן מלמד, ציין גם הוא כי המשתמשים ברכבת הקלה בירושלים הם למעשה לקוחות שבויים.
מנהלת אגף כלכלה ברשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, נעה ליטמנוביץ, הסבירה כי מדובר בעלייה של 5%, בהתאם לעליית מדד תשומות התחבורה הציבורית, שאותה מעגלים לשקל הקרוב, ולכן המחיר הגיע ל-6 שקלים ונראה כמו העלאה של 9%. ח"כ אלקין ציין כי עלייה של 5% מביאה את המחיר ל-5.77 שקלים, והיו"ר ביטן אמר כי אם זה המצב צריך להעלות מחיר ל-5.8 שקלים ולא ל-6 שקלים.
רפרנטית הסעת המונים באגף התקציבים באוצר, דנה דובר, אמרה כי המשמעות היא הפחתה בשירות שיינתן לציבור. היא הוסיפה, כי מחירי התחבורה הציבורית בישראל נמוכים משמעותית מהעולם, והעלאת המחיר ברכבת הקלה בירושלים חלה רק על נסיעה בודדת ולא תחול על משתמשים קבועים שרוכשים חופשי חודשי.
היו"ר ביטן אמר בתגובה כי ההשלכות לא מעניינות, מאחר ומדובר בגזל מהציבור. "אתם מתייחסים אלינו כאילו אנחנו לא מבינים כלום. את המחיר בירושלים צריך לעלות בלא יותר מהעלייה במחיר הנסיעה באוטובוסים, לא הוצג בפנינו נימוק שנותן סיבה לעלייה של 45%, התכלית היא כסף", אמר. הוא הודיע כי הוועדה תפנה בעניין לשר האוצר ושרת התחבורה, בדרישה כי המחיר באוטובוסים וברכבת הקלה בירושלים יעלה ל-5.8 שקלים בלבד, ולא יושווה למחיר הנסיעה ברכבת הקלה בתל אביב.
"אין פה הגינות בסיסית, אתם לא יכולים להחליט לבד להוסיף תוספות שונות על עליית המדד. אני לא רוצה לקרוע את הצו השני. אם הבקשה שלנו לא תענה נחזיר לכנסת את הסמכות לפקח על העלאות כל המחירים, לא רק מחירי התחבורה הציבורית", סיכם היו"ר ביטן.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
ועדת הכלכלה קיימה היום דיון סוער בעקבות הכוונה להעלות את מחיר הרק"ל ל 8 ש"ח:

יו"ר ועדת הכלכלה ביטן על העלאת תעריף הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים ב-45%: לא הוצג בפני הוועדה שום נימוק לכך – התכלית היא כסף​

יוזם הדיון ח"כ אלקין: העלאה של 45% ברכבת הקלה בירושלים היא שערורייה שאין להשלים איתה; האוצר: העלאת תעריף הרכבת הקלה בירושלים לא תחול על חופשי חודשי – הפחתה משמעותה פגיעה בשירות; היו"ר ביטן: נפנה לשרים ואם המחיר לא ירד נחזיר את הפיקוח לכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה היום דיון מהיר שעסק בנושא "התייקרות מחיר הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים - למרות היותה כלי תחבורה בסיסי". ח"כ זאב אלקין, שיזם את הדיון עם קבוצת חברי כנסת, ציין כי יש כוונה להעלות את מחיר הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים ב-45% - מ-5.5 שקלים ל-8 שקלים בינואר 2025, והגדיר זאת "החלטה תמוהה שתעלה את המחיר בצורה דרמטית".
ח"כ אלקין הסביר כי הטיעון העיקרי היה שרכבת קלה היא כלי תחבורה תוספתי, ויש פתרונות אחרים. אולם בירושלים הטיעון הזה הוא לא נכון, שכן ישנם אזורים שלמים שלא ניתן להגיע אליהם באוטובוסים, אלא רק באמצעות הרכבת הקלה ובירושלים האוטובוסים מזינים את הרכבת הקלה. "העלאה ב-45% בירושלים היא שערורייה שאסור להשלים איתה, במיוחד כי בירושלים האוכלוסייה חלשה", אמר.
היו"ר ביטן הזכיר כי לפני כשנה קיימה הוועדה דיון על רפורמת צדק תחבורתי, ובו קרע את הצו שבו הוסתרה ההעלאה. "לכאורה ביטלו התייקרות של 12%, אבל החביאו את הצו הזה מהציבור שבו היו שתי העלאות של 4% פלוס הצמדה. בנוסף, ההשוואה שנעשתה במחיר הרכבת הקלה בירושלים למחיר הרכבת הקלה בתל אביב לא הייתה כתובה בשום מקום", אמר.
נציגת ארגון 15 דקות, איריס דור און, אמרה כי מחיר הנסיעה ברכבת הקלה עלה ב-9% - מ-5 שקלים וחצי ל-6 שקלים, ולא הודיעו על זה לציבור. סגן ראש עיריית ירושלים, אדיר שוורץ, הוסיף: "ברכבת הקלה בירושלים מתקפים מעל 180 אלף נסיעות ביום – יותר מכל הנסיעות ברכבת ישראל. במרכז העיר אין ברירה אלא להשתמש ברכבת הקלה, ומי שמסווג את זה כשירות פרימיום לא נסע בה מעולם. אולי העלאת המחיר תוציא את העיניים וזה יהיה פרימיום". מנכ"ל נקודת מפנה, רן מלמד, ציין גם הוא כי המשתמשים ברכבת הקלה בירושלים הם למעשה לקוחות שבויים.
מנהלת אגף כלכלה ברשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, נעה ליטמנוביץ, הסבירה כי מדובר בעלייה של 5%, בהתאם לעליית מדד תשומות התחבורה הציבורית, שאותה מעגלים לשקל הקרוב, ולכן המחיר הגיע ל-6 שקלים ונראה כמו העלאה של 9%. ח"כ אלקין ציין כי עלייה של 5% מביאה את המחיר ל-5.77 שקלים, והיו"ר ביטן אמר כי אם זה המצב צריך להעלות מחיר ל-5.8 שקלים ולא ל-6 שקלים.
רפרנטית הסעת המונים באגף התקציבים באוצר, דנה דובר, אמרה כי המשמעות היא הפחתה בשירות שיינתן לציבור. היא הוסיפה, כי מחירי התחבורה הציבורית בישראל נמוכים משמעותית מהעולם, והעלאת המחיר ברכבת הקלה בירושלים חלה רק על נסיעה בודדת ולא תחול על משתמשים קבועים שרוכשים חופשי חודשי.
היו"ר ביטן אמר בתגובה כי ההשלכות לא מעניינות, מאחר ומדובר בגזל מהציבור. "אתם מתייחסים אלינו כאילו אנחנו לא מבינים כלום. את המחיר בירושלים צריך לעלות בלא יותר מהעלייה במחיר הנסיעה באוטובוסים, לא הוצג בפנינו נימוק שנותן סיבה לעלייה של 45%, התכלית היא כסף", אמר. הוא הודיע כי הוועדה תפנה בעניין לשר האוצר ושרת התחבורה, בדרישה כי המחיר באוטובוסים וברכבת הקלה בירושלים יעלה ל-5.8 שקלים בלבד, ולא יושווה למחיר הנסיעה ברכבת הקלה בתל אביב.
"אין פה הגינות בסיסית, אתם לא יכולים להחליט לבד להוסיף תוספות שונות על עליית המדד. אני לא רוצה לקרוע את הצו השני. אם הבקשה שלנו לא תענה נחזיר לכנסת את הסמכות לפקח על העלאות כל המחירים, לא רק מחירי התחבורה הציבורית", סיכם היו"ר ביטן.
מעניין אותי למה הם דורשים שיעלה המחיר ל5.8 ולא ל6 כמו בכל האוטובוסים?
והאם המחיר לא עלה ברכבת הקלה בירושלים ל6 ?
כי ביטן אומר שהולכים להעלות את המחיר מ5.5 ל 8
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מעניין אותי למה הם דורשים שיעלה המחיר ל5.8 ולא ל6 כמו בכל האוטובוסים?
והאם המחיר לא עלה ברכבת הקלה בירושלים ל6 ?
כי ביטן אומר שהולכים להעלות את המחיר מ5.5 ל 8
המחיר עלה ל 6 כמו בכל הארץ הן ברק"ל והן באוטובוס
ב 1/1/25 התעריף ברק"ל הולך לעלות ל 8 ועל זה היה הדיון
בלי קשר ביטן רצה להבין למה התעריף עלה ל 6 ולא 5.8 (והתשובה שמעגלים לחצי שקל הקרוב)
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
המחיר עלה ל 6 כמו בכל הארץ הן ברק"ל והן באוטובוס
ב 1/1/25 התעריף ברק"ל הולך לעלות ל 8 ועל זה היה הדיון
בלי קשר ביטן רצה להבין למה התעריף עלה ל 6 ולא 5.8 (והתשובה שמעגלים לחצי שקל הקרוב)
גם אנחנו שואלים!!!
{המדינה בעצם הרוויחה מליונים מכל מי שהיה לו בזמן ההחלטה כסף לא מעוגל לחצי שתקוע שם לתמיד!!}

אגב בעליית מחירים הבאה מחשבים מ5.8 את העלייה או מ-6 ש"ח????
 

איילה לב

משתמש פעיל
אם אני לא טועה המחיר בירושלים לפני כל העליה היה עולה 5.9 וכן בתל אביב
סומכים על השכחה של האנשים ותמיד יש להם תשובות מומצאות שלא מתאימות למציאות
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אגב ההסבר אמיתי הוא שלפני כמה שנים החליטו שתמיד מעגלים לחצי שקל הקרוב - לטוב ולמוטב
ובאותה החלטה, חלק מקומות עלה וחלק ירד, לדוג' נסיעה בבית שמש ירדה מ 3.7. ל 3.5
במידה ופעם הבאה יעלה נניח ל 6.2 זה ירד ל6
עדין זה החלטה שגויה כי רוב הפעמים היא לרעה ולא לטובה, במיוחד לאחר שקבעו תעריף אחיד
 
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
כי מאז שקבעו את ההסדר של עיגול לחצי הקרוב היה רק 2 עליות (ועוד 2 עליות נדחו לגמרי בגלל הסכמים שונים)
ברפורמת דרך שווה שקבעו תעריף חדש לכל הארץ
ועכשיו
ולא היתה עוד פעם שבהם רצו להעלות אך עוגל לטובה, כי פשוט לא היה בכלל עוד מועד העלאה
וסתם לא מבין מה הענין שלך לכתוב 'לכאורה' ו'אולי' לחפש סיבות ותמיד לנסות להצדיק את החלטות המערכת (כמו הכיכרות והתחבורה בבית שמש וכו' וכו' התווכחנו מספיק)
 
נערך לאחרונה ב:

איילה לב

משתמש פעיל
זה אכן שיפור
אבל לפעמים חסר לי רק חצי שקל למה שאני אטעין 10 אני לא מקבלת על זה שום הנחה כמו פעם?
 

די

משתמש סופר מקצוען
כי מאז שקבעו את ההסדר של עיגול לחצי הקרוב היה רק 2 עליות (ועוד 2 עליות נדחו לגמרי בגלל הסכמים שונים)
ברפורמת דרך שווה שקבעו תעריף חדש לכל הארץ
ועכשיו
ולא היתה עוד פעם שבהם רצו להעלות אך עוגל לטובה, כי פשוט לא היה בכלל עוד מועד העלאה
זה לא סותר את מה שאמרתי שייתכן והיו צריכים להעלות עוד פעם ולא העלו בגלל שכבר העלו לפני כן.
באופן כללי יש לי אינטרס שמחירי התח"צ יהיו הוגנים לכל הצדדים כדי שיהיה למשרד התחבורה אפשרות לספק שירות טוב, וכדי שמי שלא צריך לא יסע בתח"צ (לדוגמא ילדים שמפוצצים את האוטובוסים בגלל שזה יותר זול מהסעה).
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה לא סותר את מה שאמרתי שייתכן והיו צריכים להעלות עוד פעם ולא העלו בגלל שכבר העלו לפני כן.
באופן כללי יש לי אינטרס שמחירי התח"צ יהיו הוגנים לכל הצדדים כדי שיהיה למשרד התחבורה אפשרות לספק שירות טוב, וכדי שמי שלא צריך לא יסע בתח"צ (לדוגמא ילדים שמפוצצים את האוטובוסים בגלל שזה יותר זול מהסעה).
למה אתה מתעקש, העלאת מחירי תחבצ זה פעם בשנה באחד ביולי
היה לפני 4 שנים את ההחלטה שמעגלים לחצי הקרוב
אחרי זה היה אמור להיות העלאה במחיר והקפיאו אותה ובשנה שאחריה היה את רפורמת דרך שווה, ובשנה שאחריה (שנה שעברה) ג"כ היה אמור להיות העלאה והקפיאו אותה והשנה העלו.
די: אבל אולי לכאורה...

אין לך שום אינטרס שיהיה עיגול לחצי הקרוב זה לא מוסיף לך כלום, זה ענין מנהלי שהחליטו כדי שיהיה להם תעריפים אחידים יותר והמציאות שרוב הפעמים זה היה לרעה משום מה קבוע יש לך אינטרס להסביר למה ההחלטות תמיד צודקות והגיוניות אף פעם לא אבין את זה
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  98  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה