דרוש מידע עבודות הרכבת הקלה בירושלים - הם איבדו את זה לגמרי.

מצב
הנושא נעול.

הציירת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לבעלי ממש קשה לסוע ברכבת , הוא אומר שיש פריצות גדולה מה שלא קיים בריכוז גבוה כ"כ באוטובוסים
הבעיה שהנסיעה באוטובוסים הפכה להיות נסיעה ארוכה במיוחד עקב הפקקים הרבים מכל העבודות בירושלים
מה גם שלעצום עיניים ברכבת במשך 20 דקות זה ממש לא קל.
בעלי אומר בשביל מה באנו לעולם אם לא לעצום עיניים כשצריכים, ולא בגלל שהגברים עצלים לעבוד על התאוות שלהם, יש להטריח את הנשים.
בעלי כמעט לא נוסע באוטובוסים עירוניים, הוא יכול ללכת ברגל חצי שעה העיקר לא לנסוע באוטובוסים. כשהוא צריך לנסוע לבקר בבית חולים, הוא אומר שהרכבת יותר טוב מהאוטובוסים, ברכבת תמיד אפשר לעמוד ליד הדלת ולמצוא פינה, מה שאין כן באוטבוסים גם הבינערוניים שיושבים קדימה הגברים, הנשים העולות מקדימה עוברות דרך הגברים, וגם אז צריך לעצום עיניים, וזה לא נמצא ברכבת.
 

bini boo

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
דבר ראשון בגוש דן המצב לא היה גן עדן בלשון המעטה...
ולא כ"כ הגיוני לחצוב מנהרה על כאלו שטחים בקרקע סלעית וקשה כמו בירושלים.
בגוש דן, הייתה באמת תקופה מעצבנת של חסימת כבישים באזור ז'בוטינסקי, ועומסים כבדים.
אבל עבדו. כל הזמן. היו בתנועה ובתזוזה.
ויחסית מהר ביחס להיקף העבודות, זה נגמר והעבודה עברה לבהיות תת קרקעית.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
זהו בדיוק.
מתנגדי הרכבת שוכחים שיש פה עיר שאנשים חיים בה ונוסעים בה יום יום. לא רק פעם בחודשיים למירון ופעם בחודש לסבתא-בני-ברק.

ובמחילה מכבוד כל צאצאי-הירושלמים שבאים להורים בירושלים לשבת, אתם בכלל לא שיקול.
כאשר באים לתכנן תחבורה עירונית טובה, אז תושבי העיר ומשלמי הארנונה היקרה בארץ, הם העיקר, וטובתם ומדרכותיהם ורחובותיהם וסדרי החיים היומיומיים שלהם, הם בראש סדר העדיפויות. גם אם המבקרים יאלצו להיגרר עם מזוודות ועגלות במוצש עוד כמה מטרים או עוד נסיעה קצרה ברק"ל. והדברים פשוטים וברורים.
אנו שמחים שכולכם מרגישים בירושלים 'כמו בבית', ובכל זאת, מיליון תושבי העיר הדחוסה הזאת, ראויים להתחשבות לפניכם.
המצב היום, בו תושבי ירושלים משלמי ארנונת-שיא נתקעים בפקק למשך שלושה רמזורים, כי ברחוב ירמיהו עוברים אוטובוסים בין עירוניים לאופקים, דימונה, נתיבות, צפת, אשדוד ודיר-אל-מישמיש, הוא מצב שלא מתקבל על הדעת.
אאל"ט למבקרים עדיף עשרת מונים מסוף עם תחבורה פנימית הגיונית.
זה הירושלמים שמעדיפים שהתח"צ הבינעירוני יאסוף אותם כמה שיותר קרוב ויחזיר אותם כמה שיותר קרוב.

וכיום נסיעה בתוך י-ם היא סיוט. דרך של 5 דקות הליכה נמשכת 25 דקות נסיעה.
הבעיה היא שלפעמים אין ברירה אלא לנסוע. (נניח אשה שרוצה לחזור עם קניה גדולה משערי רווחה לביתה שבשרי ישראל/ מקור ברוך)
 

פיג

משתמש פעיל
אני לא יודעת איפה את גרה.
אבל יצא לי לא מעט לסוע באוטובוסים לשכונות והפריצות היתה נוראה. יחד עם צפיפות אני באמת תהיתי איך אנשים מסוגלים לסוע כך ביום יום.
הפתרון בלשמר את המצב הזה לא באמת הגיוני.
יכול להיות שפתרון למי שזה לא מתאים למצא מקום מגורים אחר או לסוע במוניות. ירושלים היתה ועודנה עיר מעורבת. וזה באמת חבל אבל זה מה יש.
הרצון של אנשים לגור בירושלים. בדירה זולה (לרב שכונה מעורבת) ובתחבורה נקיה לא בטוח שהוא אפשרי. עם כל הכאב.
אני מדברת על אטובוסים שהרוב חרדים נוסעים בהם ולא משכונה חילונית לחרדית ואם רוצים לעקוף את הפקקים שבאוטובוס אז האופציה הינה רכבת
 

איזה טוב השם

משתמש פעיל
בדירה זולה (לרב שכונה מעורבת) ובתחבורה נקיה לא בטוח שהוא אפשרי. עם כל הכאב.
בית וגן היא שכונה חרדית לדוגמא, והיום שם קשה מאוד למי שמתנזר מהרכבת
ולפי התכנון גם רוצים כך בשכונות הצפון

ואגב גם קרית יובל לא כל כך זולה
ובאמת אולי מישהו יסביר לי למה אנחנו (גם אני...) כל כך מתעקשים על ירושלים אם כל כך קשה בה לחרדים (לפחות לגברים)
 

איזה טוב השם

משתמש פעיל
בעלי אומר בשביל מה באנו לעולם אם לא לעצום עיניים כשצריכים, ולא בגלל שהגברים עצלים לעבוד על התאוות שלהם, יש להטריח את הנשים.

בעלי כמעט לא נוסע באוטובוסים עירוניים, הוא יכול ללכת ברגל חצי שעה העיקר לא לנסוע באוטובוסים.


אשרי חלקו של בעלך אני מקנא בו
לא כולם יכולים להתנהל כך, וזה ממש לא ענין של עצלות
 

צחור

משתמש מקצוען
בגוש דן, הייתה באמת תקופה מעצבנת של חסימת כבישים באזור ז'בוטינסקי, ועומסים כבדים.
אבל עבדו. כל הזמן. היו בתנועה ובתזוזה.
ויחסית מהר ביחס להיקף העבודות, זה נגמר והעבודה עברה לבהיות תת קרקעית.
מתחילה להעריך את העבודות בבני ברק- פתח תקווה
היו ועוד איך שיבושים עומסים ואפילו בורות
אבל לא יותר משבוע כל פעם וציק צאק סיימו
בכל מקרה תמיד היו עומדים שוטרים או אנשים שכיוונו את התנועה

בכל מקרה אין שיבושים קשים וגם לא לאורך זמן


תגידו לא עובדים אצלכם בעיקר בלילות?
 

אילה-עריכה לכל מטרה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הקטע הוא שאין מקום בירושלים לא חפור! (כולל רמות!!)
יצאנו מהסגרים וגילינו שעבר דחפור בכל העיר וחפר אותה,
הוא שכח שלבנות לוקח פי 10 זמן...
בנוסף, זה מתנהל כמו הבדיחה,
הם חופרים וסותמים, ולאחר יום חופרים וסותמים...
מישהו יכול להגיד לי למה גרדו וזפתו את הכביש בשפע חיים 3 פעמים בחצי שנה האחרונה?
(בלי הגזמה, אני הולכת שם כל יום, מישהי אמרה לי שזה בגלל שכביש שחור זה יותר עוצמתי;);))
 

תוהה ומשתומם

משתמש מקצוען
הקטע הוא שאין מקום בירושלים לא חפור! (כולל רמות!!)
יצאנו מהסגרים וגילינו שעבר דחפור בכל העיר וחפר אותה,
הוא שכח שלבנות לוקח פי 10 זמן...
בנוסף, זה מתנהל כמו הבדיחה,
הם חופרים וסותמים, ולאחר יום חופרים וסותמים...
מישהו יכול להגיד לי למה גרדו וזפתו את הכביש בשפע חיים 3 פעמים בחצי שנה האחרונה?
(בלי הגזמה, אני הולכת שם כל יום, מישהי אמרה לי שזה בגלל שכביש שחור זה יותר עוצמתי;);))
מן הסתם הם עושים את זה בשביל לעצבן, להטריד אותנו, וגם אולי לגרום לנו לעזוב את ירושלים..
 

אלפי תודות

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
משהו בעבודות פיתוח העיר בירושלים, באופן כללי, מרגיש מסריח מהשורש.
לפעמים עושה רושם שהבדיחה על אחד שראה שני פועלים - אחד חופר בור, והשני אוטם אותו חזרה בעפר - מתרחשת יום-יום בירושלים (למי שלא מכיר את הפאנץ', זה שהיה צריך לשתול בבור, היה בחופש...)

זה נראה בערך כמו -
צריך לעשות מדרכה חדשה? יופי.
כמה אחמדים שוברים את הכביש, את העצים, את הגדרות - צריך הרי לעשות מדרכה חדשה.
סיימנו מדרכה? עכשיו צריך כביש חדש.
נהדר! כמה מוחמדים שוברים את המדרכה (החדשה!), ואת מה שנשאר מהעצים והגדרות שמסביב,
כדי לרבד כביש חדש.
אבל עכשיו המדרכה שהיתה חדשה - שבורה, צריך לתקן.
ושוב - שוברים את הכביש כדי לעשות מדרכה חדשה, ואז שוברים את המדרכה כדי לעשות כביש חדש וחוזר חלילה...

זה אולי נשמע מצחיק, אבל זה אמיתי.

בכניסה לעיר יש אי תנועה ועליו פרחים יפים. מישהו שם לב כמה פעמים שתלו פרחים - ושבוע לאחמ"כ הם גולחו לחלוטין (בידי פועלים), ונשתלו חדשים במקומם?
אני שמתי לב, גרתי בדיוק אז באיזור, וזה היה הזוי ומשונה כאחד.

אני בעד רכבת קלה, ומוכנה לסבול את הקושי הזמני
אבל איך שמתנהלים כרגע - זה מתחת לכל ביקורת.
 

גבעתית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
זה נראה בערך כמו -
צריך לעשות מדרכה חדשה? יופי.
כמה אחמדים שוברים את הכביש, את העצים, את הגדרות - צריך הרי לעשות מדרכה חדשה.
סיימנו מדרכה? עכשיו צריך כביש חדש.
נהדר! כמה מוחמדים שוברים את המדרכה (החדשה!), ואת מה שנשאר מהעצים והגדרות שמסביב,
כדי לרבד כביש חדש.
אבל עכשיו המדרכה שהיתה חדשה - שבורה, צריך לתקן.
ושוב - שוברים את הכביש כדי לעשות מדרכה חדשה, ואז שוברים את המדרכה כדי לעשות כביש חדש וחוזר חלילה...
זוכרים מתי בנו את המדרכה היפה מתחת גשר המיתרים, וכמה השקיעו בה?
כמה שנים אחר כך הרסו הכל בשביל עבודות הפיתוח של הכניסה לעיר, והשאירו רק מדרכה צרה.
מעניין מתי יורידו את הבניין של הרכבת לתל אביב, בטענה שצריך לעשות שם איזה מגדל או חניון לרכבות..
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
אין כל קשר לזה שמשה ליאון הוא הראש העיר התכוניות של הבניה בעיר זה של אנשים חכמים ולא טיפשים זה ניר ברקת כבר עשה רק הבעיה יותר גדולה שבמקום לעשות קטע קטע הם הפכו את כל העיר לאתר בניה וזה פשוט סכנת נפשות לא נורמלי בפרט באזור ירמיהו שמגר וברנדיס
אבל להצביע למישהו שהחרדים ממנים אותו זה חובה תראו למשל את ליאון הוא פשוט בובה של החרדים וכן כמה חברה מהליכוד אז חבל לשמור נטירות אישיות ולדפוק את עצמך
אם היו עושים קטע קטע היו מסיימים עוד 50 שנה,
אפשר להתווכח על איכות העבודות ועל הצורה והקצב.
אבל צריך לדעת בכללי, שלא הייתה ברירה, וצריך לשנות את מערך התחבורה בעיר ומשה ליאון או מי שזה לא יהיה קיבל החלטה לעשות הכל בבת אחת - כי זה תוכניות שמשתלבות אחת עם השנייה,
גם אם זה יתפשל בדרך - הכוונות טובות - זה בטוח.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
אני לא בטוחה שמשה ליאון גרם לזה
נראה לי שזה הוחלט לפני שמשה ליאון נבחר
תקנו אותי אם אני טועה
בתקופתו האיצו את התוכניות - והתחילו להוציא אותם אל הפועל.
למרות שאני בטוח שהוא ידע שזה יגרום להרבה בלאגן ומרמור.

כי אין ברירה אחרת.

והדברים אמורים הן לגבי הרכבת בבר אילן והן לגבי כל השינויים בתחבורה. שרק עוד כמה שנים נודה עליהם.
(ושוב אפשר להתלונן על חלק מהדברים שעושים ואיך עושים. אבל בסך הכללי זה חיוני למרות הפקקים והתסכול והעצבים)
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
אני מדברת על אטובוסים שהרוב חרדים נוסעים בהם ולא משכונה חילונית לחרדית ואם רוצים לעקוף את הפקקים שבאוטובוס אז האופציה הינה רכבת
סליחה??
צעיר חרדי שנוסע בקו 3 - או 71 או 36 (בשעות מסוימות), ונדחף בין עשרות בחורות סמינר (למשל - לא לתפוס אותי על המילה) זה לא פריצות??
כמה פעמים אני ירדתי מאוטובוסים (ולקחתי מונית במקום..) כי זה לא היה נסבל - והיה אסור לפי כל גדר הלכתי - גם למיקלים ביותר - והיו פעמים שפשוט לא יכולתי לצאת.
אז בסופו של דבר צפיפות גדולה היא גם גורם לפריצות.

אז נכון שיש פריצות ברכבת - אבל אין ברירה אחרת וכ"א צריך לשמור, ומי שלא יכול שיגור במודיעין עילית וכו' (וגם ברור שהרכבת בבר אילן לא תהיה פרוצה כמו ביפו).
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
בכלל לא ברור אני יגיד יותר חד משמעי שכן!!!
בפרט שזה הולך לחבר את הר הצופים
התכנון הוא לשני קווי רק"ל בבר אילן, אחד מהר הצופים לגילה דרך קריית הממשלה בגבעת רם (מכונה גם 'קו הקמפוסים'), והשני מנווה יעקב להר נוף.
 

תוהה ומשתומם

משתמש מקצוען
בכלל לא ברור אני יגיד יותר חד משמעי שכן!!!
בפרט שזה הולך לחבר את הר הצופים
קו 68 מחבר היום בין הר הצופים לתחנה מרכזית (ועובר שומו שמים! בבר אילן), וכנוסע קבוע בקו זה, אני יכול לומר, שהפריצות שם לא מתקרבת לאחד מאלף ממה שיש ברכבת ביפו, בד"כ יש שם שתי חילונים זקנים, ועוד שתי סטודנטים, והרבה הרבה חרדים שמגיעים לביקור היולדות הרבות בלעה"ר בהר הצופים.
ומעולם לא ראיתי שחרדים נמנעים מלעלות על קו זה, כך שהטענה לא עומדת במקומה.
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
משהו בעבודות פיתוח העיר בירושלים, באופן כללי, מרגיש מסריח מהשורש.
לפעמים עושה רושם שהבדיחה על אחד שראה שני פועלים - אחד חופר בור, והשני אוטם אותו חזרה בעפר - מתרחשת יום-יום בירושלים (למי שלא מכיר את הפאנץ', זה שהיה צריך לשתול בבור, היה בחופש...)

זה נראה בערך כמו -
צריך לעשות מדרכה חדשה? יופי.
כמה אחמדים שוברים את הכביש, את העצים, את הגדרות - צריך הרי לעשות מדרכה חדשה.
סיימנו מדרכה? עכשיו צריך כביש חדש.
נהדר! כמה מוחמדים שוברים את המדרכה (החדשה!), ואת מה שנשאר מהעצים והגדרות שמסביב,
כדי לרבד כביש חדש.
אבל עכשיו המדרכה שהיתה חדשה - שבורה, צריך לתקן.
ושוב - שוברים את הכביש כדי לעשות מדרכה חדשה, ואז שוברים את המדרכה כדי לעשות כביש חדש וחוזר חלילה...

זה אולי נשמע מצחיק, אבל זה אמיתי.

בכניסה לעיר יש אי תנועה ועליו פרחים יפים. מישהו שם לב כמה פעמים שתלו פרחים - ושבוע לאחמ"כ הם גולחו לחלוטין (בידי פועלים), ונשתלו חדשים במקומם?
אני שמתי לב, גרתי בדיוק אז באיזור, וזה היה הזוי ומשונה כאחד.

אני בעד רכבת קלה, ומוכנה לסבול את הקושי הזמני
אבל איך שמתנהלים כרגע - זה מתחת לכל ביקורת.
זה כבר סיפור למבקר המדינה, אולי תשלחו לו תלונה ע"ז

שח לי פעם מהנדס תשתיות שבארץ אף קבלן לא יזכה במכרז אם יגיש לפי החישוב הנכון, מה שכולם עושים זה שאחרי חישוב העלויות של הפרוייקט הם מגלחים סכום ניכר (תלוי לפי תקציב הפרוייקט יכול להגיע גם למיליונים!)
ולאחמ"כ באמצע העבודה מוצאים כל מיני סעיפים ש"שכחו" לכתוב בחוזה ועל זה הם עושים את הרווחים
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה