עדיף היה לכתוב 'הזר' או משהו כזה? למילה 'אלמוני' יש קונוטציה שלילית?זה מיוחד ממש!
כתיבה מלאת מיסתורין ואוירה
הציק לי כמות הפעמים שכתוב 'האלמוני'
כמעט חשבתי שהאלמוני הזה הוא מישהו שאנחנו מכירים שחוטף אותו או משו...
עדיף היה לכתוב 'הזר' או משהו כזה? למילה 'אלמוני' יש קונוטציה שלילית?זה מיוחד ממש!
כתיבה מלאת מיסתורין ואוירה
הציק לי כמות הפעמים שכתוב 'האלמוני'
כמעט חשבתי שהאלמוני הזה הוא מישהו שאנחנו מכירים שחוטף אותו או משו...
לא, אין לו קונוטציה שלילית,עדיף היה לכתוב 'הזר' או משהו כזה? למילה 'אלמוני' יש קונוטציה שלילית?
שימוש מטורף ברקע ובסביבה כדי להכניס את הקורא היישר אל תוך האווירה.עיניו של דָארְגְמִיאֵל מלאו דמעות, והוא מיהר למחות אותן, בטרם יקפאו ויהפכו לקרח בעיניו. אסור לבכות בקור המקפיא הזה.
פסיעותיו הפכו איטיות יותר ויותר, וההתבוססות בשלג הפכה קשה, ככל שהוא הפך קשה יותר.
בקיצור, אפשר להביא את הסיפור לשיעור הבעה בכיתה ב' סמינר, ולהכתיב לבנות על 'רקע משרת תוכן' ו'הקור בסיפור מבטא את הקור בליבות הגיבורים' וכו' וכו'.אולי לא היה צריך לצאת עכשיו, אלא להמתין ששומרי הסדר ידאגו לפינוי השלג מן הרחובות. אולי היה צריך לחכות עוד קצת, שהשלג קצת יפשיר. אולי.
אבל כעת הוא כבר כאן, והוא חייב להמשיך הלאה. מוכרח.
תודה על המחמאות... שמחה לשמוע(לקרוא).וואו
קראתי את כל הסיפור,
הוא מהמם, ומעניין. כתוב מאד טוב. סיפור מהסוג שפותחים בפרק הראשון ואיכשהו נמצאים פתאום בעמוד 5....
נקודה מעניינת ששמתי לב אליה, היא מזג האוויר.
הסיפור בוחר רקע, מושלג, או חם, או לא משנה בעצם, ונצמד אליו בעקביות לאורך כל הקטע. למשל דוגמה מהקטע האחרון:
שימוש מטורף ברקע ובסביבה כדי להכניס את הקורא היישר אל תוך האווירה.
כאילו הוא בעצמו הולך בשלג וקוררר אימים מסביב...
הסיפור לא רק ממחזר את אותם ביטויים שכולם כותבים, אלא עומד ליד הגיבורים, מסתכל לכל הצדדים, ומתאר בדיוק מה שקורה להם.
היה יכול להיות מאד מגניב לכתוב על הגיבור שהולך ובוכה תמרורים, או מתאפק מלבכות, אבל היי, דארגמיאל עכשיו בשלג, אז אי אפשר לבכות כי הדמעות יקפאו...
(לא שבדקתי אי פעם אם זה נכון, אבל הרעיון מהמם.)
ועוד דוגמה יפהפייה לשימוש באמצעי הזה.
הגיבור חושב לכאורה על מכשול טכני שמפריע לו להגיע לבית החולים, אבל התחושות במשפט עזות כל כך שברור שהשלג הוא ממש לא הבעיה:
בקיצור, אפשר להביא את הסיפור לשיעור הבעה בכיתה ב' סמינר, ולהכתיב לבנות על 'רקע משרת תוכן' ו'הקור בסיפור מבטא את הקור בליבות הגיבורים' וכו' וכו'.
יש בסיפור עוד הרבה נקודות מעניינות אבל נראה לי הארכתי מספיק...
עשיתי כזה, כמה פרקים אחורה, והאמת היא שעדכנתי את הרשימה אצלי, אבל שכחתי להעלות אותה...אני האמת די התבלבלתי בין כל הדמויות שנגמרות ב'אל'.. אולי תעשי מדריך שמות בספוילר כל פרק?
תודה.ואי זה פשוט יפההה
יהיו פרקים כאלו, אם כי המיקוד הוא בעיקר על סאנדמיאל. למאנריאל אין הרבה חלק בסיפור, אם כי הוא חלק קיים.נשמח לשמוע על האח הקטן עם אחיו למחצה.. איך הם מסתדרים
אם הבנתי אותך נכון- אז ברמת העיקרון יש לי כזה אצלי. הרעיון הוא שבכל פרק מוזכרים בספויילר האנשים שרלוונטיים לו. בפרק בו אכתוב על דארגמיאל, למשל, הוא יהיה ברשימה של מפתח השמות. לא נראה לי שיש צורך להכניס למפתח השמות דמויות שלא מופיעות ואפילו לא מוזכרות במהלך הפרק.וכמובן למפתח שמות כולל לכל הסיפור
בכל זירה, מבחינתי, יש גיבור בפני עצמו שהקטעים בזירה הזו מסופרים מהזווית שלו. הוא המרכז, וכל השאר מסביבו.האמת מה שהסתבכתי בו זה כל המשפחולוגיה. אולי באמת תגובה אחת של כל הגיבורים שלנו מבחינת יחוס (לא עכשיו מגילות. נגיד- סאנדמיאל- בעלה של אנאוטה, אחיו של מאנריאל יוצא להביא תרופה לאימו)
מספיק כדי לשמור על החוט.. חח
תודה.פרק יפה!!
נכון... סוג של טעות הקלדה. אתקן אצלי.הבתים
תמשיכי ככה, הרבה יותר ברוראם הבנתי אותך נכון- אז ברמת העיקרון יש לי כזה אצלי. הרעיון הוא שבכל פרק מוזכרים בספויילר האנשים שרלוונטיים לו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: