סיפור בהמשכים סיפור פנטזיה חדש בהמשכים "ריילן ליס" אשמח לתגובות

מיקי ג'קי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
שלום וברכה. אני בעיצומו של כתיבת ספר פנטזיה חדש וחשבתי שכדאי לשתף אתכם בחומרים ממנו.
אשמח לשמוע ביקורות, הערות והארות, טיפים וכדו'.
ובינתיים, קריאה מהנה.


פרולוג
הוא פרץ מדלת הבית הבוער כאחוז תזזית ופתח בריצה קדימה, ממוקד במטרה אחת.

להתרחק מכאן. וכמה שיותר מהר.

טרסיאר טס במהירות אדירה, חולף במרוצתו על פני בתים בוערים כשזעקות שבר נשמעות מכל כיוון. ריח חרוך של רוע וכאב מילא את האוויר, מלווה בקול פיצוח שבקע מקירות הבתים שקרסו תחת לשונות האש שאחזו בהם.

הוא מוכרח להגיע אל ליסה. שעות ההמתנה המתוחות שחלפו עליה לא היטיבו מן הסתם את מצבה הרגיש. יהיה זה פשע מצידו אם ישאיר אותה לבדה בשעות הקריטיות האלו, מבלי בעל שתוכל להישען עליו. ומלבד זאת, יש לו משימה למלא ועליו לסיים אותה עוד לפני רדת השמש.

הוא דילג במהירות מעל גזע עץ שרוף שאש עוד אחזה בקצהו. פניו וגופו היו מוכתמים בפיח ואבריו הפגועים דאבו, אך הוא לא הרגיש זאת. החבילה הגורלית הייתה טמונה בכיסו והדאגה שעוררה אצלו גימדה לעומתה את כל גלי הכאב שפעמו בגופו.

גם אם הורולון כבר נפלה, אסור לעולם שהנשק הזה יפול לידיהם. הוא טומן בחובו כוח הרסני שביכולתו להשמיד את כל הממלכה הזאת אם לא ישתמשו בו כראוי. והמחשבה על כך שהוא נושא אותו כעת על גביו בסביבה הזאת גרמה לטרסיאר להאיץ את מרוצתו ולחצות בחופזה את שעריה המובקעים של העיר.

הוא הביט לאחור בעמוד העשן שהיתמר מעל בתיה של הורולון. צביטת כאב חלפה בליבו. האסטרגוס לצערו כנראה ניצחו במערכה הזאת, אך למרות זאת, לעולם לא יתן להם לשים את ידם על האוצרות הללו.

הוא הלך והעמיק אל תוך היער. מועך במרוצתו זרדים ועלים יבשים שמילאו את הקרקע והפכו את ההליכה עליה למסורבלת. מכאן יקל עליו לקצר את הדרך אל טיזאר, מושבת הלייסטרס האחרונה שעוד נותרה עומדת על תילה, לפחות בינתיים, ולהזהיר את מי שעוד נותר מפני ההתקפה הקרבה.

לפתע נעצר בפתאומיות. חושיו המפותחים הקנו לו יכולת לחוש בסכנה עוד לפני שהיא מתפרצת, וזו בדיוק התחושה שמילאה את האוויר סביבו.

אינסטינקטיבית הושיט טריסאר את ידו לניצב חרבו והביט בחשדנות סביב. חולף במבטו על פני כל סלע, גומא בקרקע או ענף מעצי היער ובוחן כל גזע רחב וכל שיח שיכול להוות מקום מסתור פוטנציאלי לתוקפים.

חששו התאמת.

שתי דמויות חמושות זינקו לעברו לפתע מתוך השיחים, אחד נוסף יצא מאחורי גזע רחב ושניים נוספים נחתו מענפי העץ שניצב ממש בסמוך אליו, חגורים בחרבות, פגיונות וכידונים.

קול צחצוח מתכת קרע את האוויר כשטרסיאר שלף את חרבו. הסיכויים שלו פחותים כשהוא אחד מול חמישה, אך לא נראה שיש לו ברירה אחרת. לעולם לא יתן להם להניח את ידם על האוצר שהוא נושא עליו, גם במחיר חייו.

הם היו לבושים בגד עור בצבע חום שנחגר על גופם כמו שריון וענדו על זרועם באזור שריר הכתף מין צמיד שחור עם סימונים של נגיסות זאב, סמל פלוגת חייליו של הזקן השחור. הם כיתרו אותו מסביב, מונעים ממנו כל כיוון מילוט אפשרי. כל תקיפה שלו תאבד משמעות במצב הזה. אם הם היו כולם בכיוון אחד לפחות יכול היה לתקוף ולברוח, אך כעת כל תנועה שלו תגרור מתקפה מחמישה כיוונים.

אחד התוקפים עשה צעד אחד לעברו. הוא היה אדם מגודל ושעיר בעל שיער ארוך וזקן פרוע שנראו כאלה שלא נוקו זמן רב, שענד על צווארו שרשת שהיתה חרוזה משיני חיות שונים. היה נראה שהוא מנהיג הפלוגה. הוא פנה אל טרסיאר ואמר בקול קר ומאיים "תן לנו אותה".

טרסיאר לא ענה. הוא חש כמו כבשה אבודה שנפלה למלכודת מוות, ממתינה לרגע בו יזנק הזאב הראשון וישסע אותה. תחושת חוסר אונים החלה לחלחל בו. הוא היה מוכן למות אם היה יודע שבדרך זו לא יפול האוצר לידיהם, אך כעת בכל דרך שיבחר נראה שסיכוייו לשרוד ולשמור על האוצר אבודים.

"אני סופר עד שלוש" אמר האיש. "אחת..."

לא יכול להיות שזה קורה לו דווקא עכשיו, כשהצליח להחלץ מתוך הגהינום הבוער שבתוך העיר, אחרי כל הקורבנות הרבים שנפלו בשביל המשימה הזאת, וכעת הוא עומד לאבד את כל מה שטרחו להסתיר במשך עשרות דורות.

"שתים..."

חמשת התוקפים נדרכו במקומם. רק ינתן האות והם יסתערו לעברו, ישספו אותו לחתיכות וימלטו עם האוצר. ידו המזיעה של טרסיאר התהדקה סביב ניצב חרבו ומוחו התמלא מחשבות על ליסה שמחכה לו בבית בלי שום מושג על מצבו. הוא חייב לשרוד. בשביל הקרבנות. בשביל כל השבט שתולה בו תקוות רבות כל כך. בשביל ליסה. בשביל ממלכת ארלנטיס כולה.

"שלוש".
הרגעים הבאים קראו כמו הבזקים. טרסיאר תקף ראשון. הוא זינק קדימה ושיסף בחרבו במכה מלוכסנת את התוקף שעמד מולו, תוך שהוא מכניס את ידו השניה תחת זרועו של הברנש שעמד לשמאלו ומסית אותה הצידה, מפנה לעצמו נתיב בריחה ופותח בריצה קדימה.

כמעט.

מכת חרב מאחוריו הספיקה לפגוע בקצה קרסולו וגרמה לו למעוד הצידה לעבר מדרון ההר התלול.

טרסיאר צלל מטה, נחבל בקוצים וענפים שחתכו ושרטו את פניו שהתמלאו בדם. הוא עף ונתקל בסלע גדול שבלט מההר בכיוון חזהו, התגלגל ונחבט בראשו ובגבו, עד שנחת על האדמה הקשה פצוע, חבול ומדמם.

טרסיאר ניסה אינסטינקטיבית להתרומם ולברוח, אך גופו לא נשמע לו. כאב חד חלף תחת חזהו ובישר לו שכנראה שבר איזו צלע, מה שגרם לכך שכל נשימה שהוסיף רק העצימה את הכאב.

מעליו שמע קול של צעדים מתקרבים ומיד קלט אותם, יורדים לעברו בטיפוס מרכס ההר.

כשטעם דם ממלא את פיו הביט טרסיאר בחוסר אונים סביבו והבחין במרחק כמה מטרים ממנו בשיח קוצני עבה במיקום מוסתר יחסית לעיני היורדים מההר. אם הוא לא יזכה להנצל, לפחות שהאוצר יישמר מידיים זרות. במאמצים אדירים הוא גרר באמצעות רגליו את כל גופו על הקרקע הסלעית, כך שגם שאריות בגדיו שנותרו שלמים השתפשפו ונקרעו, עד שהגיע לעבר השיח.

הוא קלט בזווית עינו את החיילים היורדים מההר כבר ממש קרובים לקרקע. עוד רגע יפתחו בריצה לכיוונו וכל הסיפור הזה יגמר עם סוף לא ממש טוב. טריסאר ניסה להוציא במהירות עד כמה שיכל את החבילה מכיסו הפנימי, אך גופו לא שמע לו ולא חדל לשלוח איתותי כאב למוח שפקד על היד למרות זאת למשות את החבילה מהכיס, דבר שהביא אותו לסף עילפון.

הוא שומע צעדי ריצה מתקרבים. החבילה כבר נמצאת בידו. כל מה שעליו לעשות הוא רק להכניס אותה אל בין ענפי השיח. הוא לקח עוד נשימה עד שכבר הרגיש את רעותיו נקרעות. במאמץ עליון הושיט את ידו קדימה עד שראשה כבר היה עמוק בין העלים. אבל כשידו כבר מושטת וראשה נמצא עמוק בין העלים

פאףף!

רגל כבדה הונחתה בתנופה אדירה על זרועו. וסולית הברזל המגושמת שתחתיה ריסקה את עצם ידו של טרסיאר באנחת כאב.

"לא תצליח להימלט מאיתנו גם אם תהיה מאד מוכשר". האיש בעל שרשרת השניים חשף חיוך חסר שיניים.

טרסיאר לא ענה. כאב לו כל כך. ועוד יותר משכאב לו בגוף כאב לו בפנים, בנפש. כאב לו על כל אותם מאות אנשים שסובלים ברגעים אלה ונאחזים בתקווה שהוא נושא בידו, על אותם עשרות שמתו כדי שהחזון שנפל עליו להוביל יתגשם, על אותם אלפי אנשים שבמשך הדורות הבאים יבכו על מה שיכל לשנות את חייהם האומללים ונכשל.

"אין לך מה לדאוג" חייך אליו האיש בארסיות. "אני מבטיח לשמור לך עליה כאילו היה זה בנך הקטן והחמוד" ומיד פתח בצחוק צורם, נהנה מהבדיחה של עצמו.

"וכעת" פניו לפצע נהיו חמורי סבר ומבט של תיעוב נמרח עליהן, "נראה שסיימת את תפקידך על האדמה הזאת"

האיש הניף את חרבו באוויר מעל ראשו כשחודה מכוון מטה לעבר חזהו של טרסיאר.

טרסיאר עצם את עיניו והתכונן לסיים את רגעיו עלי אדמות, כשלפתע קול שריקה קרע את האוויר וברגע שלאחריו נפלו ארבעת החיילים על פניהם כשחיצים מזדקרים מגבם.

עיניו של טרסיאר נפערו בתדהמה. איך זה יתכן? מי עוד נמצא כאן?

ואז הוא הבחין בהם, עומדים על צלע המדרון וקשתות מורמות בידיהם.

"אנגוס, סרליק, מדריאט, רווג'ו, מה אתם עושים כאן?" קרא טרסיאר בקול חלוש שספק אם הגיע לאזניהם. הצלע השבורה לא אפשרה לו להגביה את קולו יתר על המידה.

"מסתבר שהגענו ממש בזמן" אמר אנגוס, מתבונן בחתכים שעיטרו את לחייו של טרסיאר ובפנס שהתנוסס על עינו השמאלית. אנגוס לא השתהה רגעים מיותרים וקפץ מהסלע שעליו עמד, כשבעקבותיו יורדים שלושת האחרים.

אנגוס הבחין בשלולית הדם שניקוותה תחת רגלו של טרסיאר, ומיד רכן לעברו וביצע חסם עורקים על האיזור, לעצור את זרימת הדם עד שיגעו למקום מבטחים שיאפשר להם לטפל בו כראוי.

"אנחנו מקווים שהחבילה אצלך" אמר רווג'ו.

"אצלי" אישר טרסיאר בקול חלוש.

"אם כך, כדאי שנזדרז, מחכה לנו עוד כברת דרך" אנגוס מעשי, ממוקד במשימה שעליו להשלים.

"ישנה רק בעיה אחת" דיבורו של טריסאר נקטע וגניחת כאב נפלטה מפיו, "כנראה ששברתי כמה עצמות ואין לי אפשרות לעמוד על הרגלים"

סרליק ספק את כפיו. "עם זה אפשר להסתדר" אמר ומיד לפי אות שנתן התפרסו ארבעתם סביב טרסיאר השוכב על הארץ.

אין ברירה, המצב של טרסיאר נראה גרוע ולא מאפשר להם לקחת סיכונים. הם יאלצו להשתמש בכוחות הלייסטרס שלהם.

הם הצמידו את כפות ידיהם זו לזו סמוך לליבם, ראשם היה מורכן ועיניהם היו עצומות כאילו ריכזו את מחשבתם בכל כחם. עד שכעבור כמה רגעים סילון של אור זהוב פרץ קדימה מבין ידיו של כל אחד מהם והתחבר עם זה שלצידו, עד שיצרו צורת מלבן הבנוי מחוטי אור זורחים שבקודקודיו עמדו ארבעתם.

הם התכופפו לקרקע לגובה שבו שכב טרסיאר והמלבן עשוי קרני האור ירד יחד איתם, מעביר בין צלעותיו זרמים זהובים. כשהגיעו לגובהו של טרסיאר דפנות המלבן החלו להצטמצם ולהיצמד לאט לגופו, כאילו זיהו את האדם השוכב על הקרקע. ממתין להם. כשנגעו בגופו פרץ מהם הבזק אור מסנוור שמילא את האיזור לרגע באור מסמא.

ברגע שלאחריו היה מוקף גופו של טרסיאר במין הילה זהובה והוא ריחף סנטימטרים ספורים מעל הקרקע, תלוי באוויר באמצעו שדה הכוח המחובר על ידי חוטי האור לידיו של כל אחד מהארבעה. הם התרוממו על רגליהם וטרסיאר התרומם יחד איתם לאוויר.

הם לא השתהו רגע נוסף ובין רגע פתחה החבורה בריצה קדימה לעבר ביתו של טרסיאר.



***​


אחד הדברים שמדאיגים כל אישה שזה עתה מלאה לה שנה לנישואיה, זה העובדה שבעלה מתעכב מלחזור הביתה כבר במשך כמה שעות. וביחוד כשהוא נמנע מלספר לה בדיוק להיכן הוא הולך, מחשש שכל מיני אנשים ינסו לסחוט אותה ויכפו עליה לגלות זאת. ואם נוסיף גם את השמועות על הטבח הנורא שמתחולל בהורולון הרי שמכלול הדברים הללו יוצר תחושה לא נעימה בכלל. אך לליסה היתה סיבה נוספת לדכדוך שתקף אותה.

הלידה.

תשעה חודשים הם חיכו יחד בכליון עיניים לרגע הזה בו יתבשרו שניהם על שזכו להיות הורים, אבא ואמא רגילים כמו שאר באי עולם. וכעת בתוך כל הכאוס שמשתולל בחוץ, כשבנה הקטן שנולד לפני כמה דקות עטוף בזרועותיה של המיילדת ומשמיע יבבות בכי חנוקות, כל כך חסרה לה דמותו של טרסיאר עומד לצידה עם חיוכו האיתן ופניו שתמיד שידרו חוסן וחיזקו אותה בכל מצב עגום בו שרתה.

מי יודע היכן הוא עכשיו, מה מעוללים לו, האם הם יזכו אי פעם שוב להפגש.

דמיונות לא נעימים הציפו את ראשה, אך היא מיהרה לסלק אותם ממנה בנפנוף.

"את מידי חלשה, אסור לך לדאוג עכשיו" ניסתה להרגיע אותה המיילדת, "הוא בוודאי כבר בדרכו לכאן ותכף יבוא".

היא יודעת שאסור לה לדאוג, אבל מה לעשות שאין בכוחה של הידיעה הזו למנוע מטיפות קטנות ומלוחות לצוץ בזווית עיניה ולזלוג לאיטם במורד הלחיים.

קחי, זה יעשה לך טוב" אמרה המיילדת ודחפה לידה ספל עם מרקחת סמיכה.

ליסה החזיקה את הספל בידיה ובהתה בו מבלי לעשות דבר.

"אם את צריכה עזרה אני מוכנה להשקות אותך" אמרה המיילדת בטון מתרה.

לא נותרה לליסה ברירה. היא גמעה בכוח את המרקחת ומיד הרגישה כאילו מישהו תשתש את חושיה. הכאבים פחתו ויחד איתם תחושת הדאגה הלכה והתעמעמה. היא החלה לשקוע בתוך בועה שחורה של שינה, אך מבעד לעפעפיה שכמעת נעצמו היא הבחינה דרך החלון במספר דמיות הקרבות לבית. ורגע לפני שנרדמה, תחושת מרגוע בלתי מוסברת מילאה את ליבה, מבשרת לה כי בעלה חזר.

"אם אני זוכר נכון זה הבית הזה" אמר אנגוס שרץ בראש החבורה.

"אכן" אישר טרסיאר.

החבורה נכנסה אל תוך הבית כשטרסיאר מרחף בינהם בתוך ריבוע ההילה שיצרו עבורו. הם כיוונו אותו ברחיפה קלה לעבר הכיסא והושיבו אותו עליו, תוך שהם לא מפסיקים לתמוך בו משני צדדיו מחשש שגופו לא יהיה מספיק יציב בעקבות החבלות שספג.

"אוי מר ליס מה קרה לך? אתה נראה נורא!" קראה המיילדת המבוהלת שיצאה אליהם מהחדר הפנימי עם התינוק שעה שהבחינה בפניו החבולות ובגדיו הקרועים של טרסיאר.

טרסיאר לא ענה. עיניו היו פעורות לרווחה ונתלו על הדמות הזעירה ששכנה בין זרועותיה של המיילדת. שלמות וזכות עלומה היו טמונים בה. בבנו שלו.

"זה סיפור די ארוך" התערב אנגוס "ונראה שנוכל לספר אותו בנחת אחרי שנגמור כמה דברים חשובים שמוטלים עלינו כעת"

"מה שלום ליסה" שאל טרסיאר, מתנער מהמחשבות שפקדו אותו.

"היא תהיה בסדר" אמרה המיילדת. "היא מתחזקת, ובטוחני שכשתראה אותך כאן מצבה ישתפר בהרבה".

"היכן היא"

נחה כעת. מאמץ הלידה עם כל המאורעות מסביב התיש אותה, והדבר שהיא זקוקה לו כעת הכי הרבה הוא מנוחה, גם במובן הנפשי".

"ברשותך" אנגוס שהיה נראה די בהול קטע את השיחה, "אם תוכלי בבקשה להניח את התינוק על המיטה שלו"

המיילדת צייתה והניחה את התינוק על מיטה קטנה עשויה עץ שעמדה על רגליים גבוהות שניצבה בסמוך לטרסיאר.

טרסיאר הושיט את ידו והעביר את אצבעו על לחיו הרכה של התינוק שפניו היושנות היווה לו מראה של מלאך קטן. כל כך היה רוצה לחבוק אותו בין ידיו, אבל ידע שעם עצמותיו השבורות פעולה כזאת תסכן אותו ואת התינוק יחד.

הוא הכניס את ידו הבריאה לכיסו והוציא ממנה שקיק בד בצבע שחור. ארבעת הלוחמים האחרים התקבצו סביבו והביטו בטרסיאר מכניס את ידו לשקיק ושולה ממנו שרשרת קטנה עשויה טבעות קטנות וזהובות שהושחלו אחת בשניה. הוא רכן במאמץ לעבר בנו כשהשרשרת בידיו. "רווג'ו תרים לו מעט את הראש כדי שאוכל לענוד אותה עליו".

רווג'ו הרים בעדינות את ראש התינוק בזמן שטרסיאר ענד על צווארו את השרשרת.

בין רגע השרשרת החלה לבעור בלהבות שריקדו עליה במעגלים והסתחררו סביב צוואר התינוק. המיילדת המבוהלת עשתה צעד קדימה אך אנגוס החווה לה בידו כאומר שאין מקום לדאגה.

אחרי כמה רגעים של בעירה, האש נבלעה בגוף התינוק ונעלמה, והשרשרת שהייתה על צווארו נראתה כעת כמו סתם שרשרת ברזל אפורה ונטולת כל חן.

טרסיאר הסיר את השרשרת מצוואר בנו ותחת מקומה על העור צמח סימן כהה, כמין כתם בצורת קולר שסבב את צוואר התינוק.

טרסיאר העביר את ידו על פניו הישנות של בנו. "נוח ריילן שלי, עוד נכונו לך ימים גדולים".
 

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נראה מעניין ומבטיח
אשמח לשמוע ביקורות, הערות והארות, טיפים וכדו'.
בבקשה ;)
מתפרעת:D
מלווה בקול פיצוח שבקע מקירות הבתים שקרסו תחת לשונות האש שאחזו בהם.
קצת הפריע לי. אולי אפשר לכתוב "מלווה בקול פיצוח שבקע מקירות הבתים הקורסים תחת..."
שעמדה על רגליים גבוהות שניצבה בסמוך לטרסיאר.
אותו רעיון. שעמדה... הניצבת.
גומה.
מין צמיד שחור
המילה מין הפריעה לי, לא מצאתי תחליף...
קראו כמו הבזקים
קרו?
שכל נשימה שהוסיף רק העצימה את הכאב.

וא קלט בזווית עינו את החיילים היורדים מההר כבר ממש קרובים לקרקע.
ואז - טעות הקלדה.
שכבר ממש קרובים.
הוא שומע צעדי ריצה מתקרבים
עברת להווה פתאום.
ריאותיו.
"וכעת" פניו לפצע
לפתע.
טשטש.
טמונים בה. בבנו שלו.
הבנתי שמדובר בדמות שמולו, אבל אחרי זמן, לא מנוסח ברור כל כך.
הישנות.
היוו.
אבל מה לעשות שאין בכוחה של הידיעה הזו למנוע מטיפות קטנות ומלוחות לצוץ בזווית עיניה ולזלוג לאיטם במורד הלחיים.
אהבתי:)


מקווה שלא הגזמתי:rolleyes::p
חלק מהדברים אולי הפריעו רק לי, ואולי גם מדובר בטעם אישי..
 

מיקי ג'קי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
פרק 1
הוא הביט אל האופק הקפוא והמלא בסבך עצי היער, שתחת שכבות השלג שכיסו אותם נראו כמו שטיח פרוותי גדול ולבן, אוחז את הקשת בידו כשאשפת החיצים חגורה לגבו.

ריילן מילא את ראותיו אוויר נקי של כפור דק, מעורר את כל גופו לקראת המסע שעליו להשלים.

הוא התקרב לאט ובזהירות לעבר קצה הסלע שעליו עמד. השלג שהפשיר עליו הפך אותו למשתח חלקלק, ודי היה בסטיה קטנה כדי שיחליק ארצה וישבור איזו מפרקת. הוא רכן מעט לעבר הנוף ששרר מתחתיו והרים את הקשת בידו. השועל השעיר שעמד למטה בין העצים על פיסת דשא מכוסה בשלג, לא הרגיש בתנועה של האדם הדורך את נשקו מספר מטרים מעליו. עד שהחץ נורה.

ריילן נעמד על רגליו. הפגיעה הפעם הייתה מדוייקת ולא תסב לשועל צער רב עד שייפח את נשמתו. שבע רצון מעצמו הוא פנה לאחוריו לעבר המזחלת שחיכתה לו שם, רתומה לשני איילי צפון ועשה את דרכו מטה במורד הגבעה, עד שהגיע למיקום בו שכב השועל.

ריילן הטיב עליו את המעיל העשוי פרוות דובים ממסע הציד של השנה שעברה והתקרב לעבר פגר השועל שכבר הספיק לדמום מרצף הרעידות שליוו את רגעיו האחרונים. הוא קשר את רגליו אחת לשניה והעמיס אותו על גבי המזחלת. בתוך המזחלת קבלו את פני השועל סנאים וזאבים חסרי חיים, שהמתינו שיעשו מעורם מלבושים חמים לבני האדם.

מעולם לא חש חופשי כל כך, ללא כל השמירות והפיקוח שהקיפו אותו עד היום בכפר של השבט שלו. לא פעם היה מוחה על כך שהוא זקוק למעט מרחב מחיה פנוי משומרים ולוחמים שדאגו לקרקר סביבו כל שעות היממה. אבל מה לעשות, ככה זה כשאבא שלך מנהיג השבט ואתה הוא היורש העתידי שכולם תולים בו תקוות רבות כל כך. על אף שלדעתו הוא כלל לא אשם בכך והיה מוכן כבר מזמן לוותר על הכבוד הזה למישהו אחר, העיקר שיוכל להעביר את ימיו בשקט נפשי בלי כל מהומות השמירה והפיקוח שמסביבו.

לפחות כשבא לבקש מאביו לקחת חלק במסע הציד השנה, בטענה שכבר מלאו לו שש עשרה שנה והוא מספיק בוגר ואחראי כדי לשמור על עצמו לבדו, נענה ללא סירוב. ולכן השתדל כמה שיותר לנצור את הרגעים האחרונים והיפים שלו כאן לבד ביער, בטרם ישוב לכפר ולשגרת השמירה הקפדנית שמתנהלת בו סביבו.

המזחלת כבר די מלאה. בכל זאת, מסע ציד של שלושה ימים לאדם אחד אמור להיות מספיק זמן כדי למלא כמות כזאת, וריילן שכל כך רצה להמשיך בשיגרה הזאת הבין שאין ברירה, הרי לא יוכל להישאר כאן לנצח. שכן בין אם ירצה ובין אם לא, עם פיקוח כמו שיש עליו, איחור של שעה אחת ממועד ההגעה שקבע אביו יביא לכך שפלוגת חיילים שלמה תצא לחיפושים אחריו לכל אורך היער. וחוץ מזה, אין לו מספיק ציוד ומזון כדי להתקיים כאן לבד.

כל הנתונים הללו מורים על האמת המרה: הוא חייב לחזור הביתה.
בלב כבד התיישב ריילן על המזחלת, אחז במושכות והורה לאיילים להתקדם לכיוון האוהל שהציב בראש הגבעה יומיים קודם לכן, כדי לפרק אותו ולשוב בחזרה לביתו עם השלל שצבר.

הדרך לראש ההר לא היתה קלה, בהתחשב בקרקע הסלעית ובמשטחי השלג הרבים שכיסו אותה והפכו את תנועת האיילים לאיטית ומגושמת, אך לבסוף מצא ריילן את עצמו עומד בראש ההר מבחין מרחוק באוהל שהקים בעשר אצבעותיו בתוך גומחה שמצא בסלע גדול ורחב, שהגנה עליו מפני הרוחות והשלגים, מתנוסס בגאון וממלא את ריילן בגאווה. אך כשהתקרב לעבר האוהל הבחין שמשהו אינו כשורה.

שורות של צעדים הופיעות לאורך הקרקע, החל מפתח האוהל ועד לתוך היער. יתכן שאלו עקבות שלו ממתי שנכנס ליער. אך אם כן, איך יתכן שהם כל כך טריות ועמוקות. וחוץ מזה, הוא רק אדם אחד, ואילו זוגות העקבות שמופיעות כאן הן שלוש.

ריילן קשר את המזחלת ליתד האוהל ופנה להיכנס פנימה. בפנים קיבלה את פניו דממה, אך גם כאן ידע בוודאות שמישהו היה. על המחצלת שפרש אמנם לא היה ניתן להבחין בצעדים ושק השינה שלו היה מונח במקומו כמו שהשאיר אותו כשעזב, אך מי שיצא מהאוהל אחרון לא ידע על השיטה שלו בקשירת אוהלים. בעוד ששאר בני האדם אינם מעבירים את חבל הבסיס של האוהל לכל אורך דופן הכניסה, אלא בשלושת הדפנות האחרות, ריילן היה מעביר את החבל גם בדופן הכניסה, באופן שבתחתית הכניסה לאוהל היה מתוח חבל מן הקצה לקצה ומי שלא היה מודע לכך היה נתקל בכניסתו לאוהל בחבל בין רגליו. וכעת היה מוכתם החבל בסימן של נעל. מישהו לא ידע על כך ודרך בטעות על החבל.

ריילן בלע את רוקו, תחושת פחד מילאה את בטנו. מישהו נמצא יחד איתו כאן, כשהוא לבדו. יתכן שזה סתם צייד סקרן שיצא למסע צייד בדיוק כמוהו והסתקרן כשגילה אדם נוסף שעושה איתו את אותו מסלול. אך מה אם זה יותר מכך, איזה מתנקש או שכיר חרב שרוצה לחטוף אותו ולבקש מאביו ראש השבט תשלום הוגן על ראשו של בנו. תחושה מוזרה מילאה את ריילן, תערובת של פחד וכעס. מי מעז לאיים עליו כאן וליטול ממנו את שלוותו.

הוא יצא בסערה מהאוהל, לא לפני שלקח עליו את הסכין שהחביא בגב של שק השינה, נטל את קשתו שהיתה תלויה על גבו, טען בה חץ ופנה אל תוך היער בעקבות העקבות.

העקבות הלכו והתעמקו אל תוך היער, עד שעם הזמן מרוב הצמחייה שכיסתה את הקרקע היה קשה להבחין בהם, אך ריילן מצא תחליף בשיחים מעוכים וענפים שבורים שנראו כאילו דרכו עליהם, והיוו מקור ניווט אחרי האורחים המסתוריים. הוא הלך והתקדם בעקבותם, עד שלפתע קלט תנועה בין השיחים שממולו.

ריילן קפא על מקומו. תוהה האם להעמיק בעקבות התנועה, או לחזור חזרה. אולי הוא מכניס את עצמו לסכנה שלא יוכל אחר כך לצאת ממנה, ועוד לבד באמצע היער כשאין לו שום אפשרות להזעיק עזרה.

בלי לדעת איך, מצא ריילן את עצמו צועד לעבר מקור התנועה מהשיחים שממולו, כשידיו הרטובות מזיעה מתהדקות בעוצמה סביב הקשת.

הוא נעמד ממש קרוב לשיח עד שזינק לעברו וצעק "הא!" אך מלבד סנאי מבוהל שרץ משם, לא קרה כלום.

ריילן נאנח. אולי הוא סתם מדמיין, ואולי באמת כל העקבות הללו הם מפעמים שונות שנכנס הוא עצמו ליער ובכלל לא של שלושה אנשים שונים.

'לא יכול להיות' בקע קול אחר מירכתי ראשו. הרי הוא מעולם לא דרך על החבל שקשר בכניסה לאוהל, ואם מצא עליו סימן של נעל, הרי זה ברור שמישהו זר ביקר בלי רשות באוהל שלו.

ריילן נעמד רגע במקומו מאוכזב ובדיוק עמד לסוב על עקבותיו, כשדמות גבוהה חלפה במהירות בין העצים במרחק רב ממנו.

ריילן לא הצליח לקלוט אם מדובר באדם או בדוב ענקי, אך מיד פתח בריצה בכיוון שאליו פנתה הדמות.

הדרך הייתה מסובכת ומפותלת ולא נועדה כלל לגישת בני אדם. ריילן דילג במהירות מעל שיחים, התכופף מענפים סוררים שחסמו את הדרך, מיעך במרוצתו שיחי פרא והבריח נמיות ושרצים שונים שצצו ממחבואם. אסור לו לאבד אותה הפעם, זה קצה החוט היחיד שיש לו לדעת מי נמצא כאן איתו. הוא רץ בטירוף קדימה עד שנעצר מתנשף ביאוש. כנראה שאיבד אותו.

עד שלפתע הבחין בו.

היה אפשר לחשוב לפי הגודל שמדובר בדוב עמקים ענק. אבל מה לעשות שדוב לא לובש מעילים עם שוליים מתנפנפות ולא יכול לרוץ מרחק כה רב רק על שתי רגליו האחוריות. ויותר מכך, עד כמה שידוע לו לדובים אין זקן.

ריילן התקדם לאט ובזהירות. הוא מתח את מיתר הקשת וכיוון אותה לעבר האדם שעמד בגבו אליו. "עצור" פקד על הדמות בטון מצווה.

האדם הגדול שעמד שם הסתובב לאט לאחוריו ואמר "באמת יש לך ביטחון של מנהיג ריילן".

ריילן קפא על מקומו "גרולאן?!"

גרולאן היה שומר הראש האישי של אביו והאדם שהיה מתלווה אליו לכל מקום. הוא היה אדם בעל מימדי ענק שקשה היה למצוא במקומות אחרים בעולם. כתיפיו היו רחבות בצורה מוגזמת וכל אחת מזרועותיו הייתה עבה כגזע עץ, מראה שיצר תחושה בקרב הסובבים אותו שלא כדאי להתעסק איתו. מסופר עליו שפעם הצליח לעקור עץ באמצעות ידיו בלבד, דבר שהתאים בהחלט למימדיו הענקיים. בילדותו היה מכנה אותו ריילן 'גרולאן הגורילה' עד שזכה על כך למנה הגונה של נזיפות מצד אביו. ומאד היה מוזר לו לראות אותו כאן ביער ולא בסביבת אביו בכפר.

גרולאן חייך "אכן כן, זה אני" אמר בשלווה, "היער מדהים בחורף, אה?"

ריילן היה מבולבל "מה אתה עושה כאן?" שאל.

"אה..." התעשת גרולאן, "האמת שלא היית אמור להיות מודע לזה, אבל אני כאן בשליחותו של אביך".

"לשמור עלי" רטן ריילן. כעס עמום החל לגאות בו. שוב חושבים שהוא נער קטן שזקוק לשמירה קפדנית. ילדון חסר עצמאות שלא יכול להסתדר בכוחות עצמו.

"אכן כן" ענה גרולאן "הוא חשש שמישהו ינסה לאונה לך רע כאן מחוץ לגבולות השבט, ולכן שלח אותנו לפקח עליך. אמנם מצד שני היתה חשובה לו תחושת החירות שלך ולא רצה שנגלה את עצמנו ובכך נמנע ממך את הרוגע שהיית זקוק לו".

ריילן לא ידע מה לומר. מצד אחד לא הבין מה נסגר עם אביו שכל כך מקפיד לשמור עליו בצורה הזויה, עד שגם למסע ציד שגרתי שעושים רבים מבני השבט במשך השנה ראה צורך לשלוח איתו שמירה. ומצד שני לא יכול היה לכעוס עליו שלא אכפת לו מהצרכים של בנו, שכן הורה לשומרים לעשות זאת בזהירות מבלי שיבחין בכך, ומה יעשה שהודות לחוזר זהירותם, או לחילופין חושיו המחודדים שלו, התגלה הדבר.

למה שמישהו ירצה לאונה לו רע כאן ביער. מה שונה בו משאר בני האדם שחיים על האדמה הזאת? לא הייתה לו תשובה על השאלה הזו, אם בכלל ישנה כזאת. מי אמר שהוא שונה, אולי אביו הוא השונה שרואה צורך לשמור על בנו בכפפות של משי ולא לעזוב אותו דקה אחת בלי שמירה.

ריילן נאנח. עד שחשב שהוא באמת לבד התברר שהכל היה אשליה. חזיות תעתועים עלוב שנועד לתת לילד הקטן תחושה של בוגר ועצמאי, בעוד שבעיני אביו עדיין נשאר הילדון שאי אפשר לעזוב לרגע בלי השגחה. לבסוף התעורר מהרהוריו ושאל את גרולאן "מיהם השניים הנוספים שאיתך?"

"אתה נבון" אמר גרולאן "איך ידעת שיש עוד שניים?"

היו שלושה זוגות של עקבות באיזור האוהל שלי"

"העקבות..." הרהר גרולאן, "חשבנו שעד שתשוב, הרוח והשלג יטשטשו אותן, מסתבר שתעינו, או שהקדמת מהזמן ששיערנו".

ריילן שתק, הוא עדיין לא קיבל תשובה על שאלתו. וגרולאן שהבחין בכך מיד אמר "אה, כן, מצטער. השניים שאיתי הם פיאנרו ורופיק"

פיאנרו ורופיק היו חלק מפלוגת המשמר של השבט, שהייתה רגילה לפטרל סביבות האיזור בו שכנו, לוודא שלא אורבים להם שודדי דרכים או שבטים אחרים שישמחו להעשיר את כמות העבדים שלהם בעוד כמה ראשים. הם הכירו הייטב את תוואי היער וידעו להבחין בין שיח אמיתי לכזה שאינו אלא נוצר רק לצורך הסוואה, הם ידעו לזהות ישוב בני אדם בקרבת מקום לפי סוג הצמחיה. היה נראה שהם היו אחראים על המוח שבמשלחת וגרולאן על הכוח.

"ואיפה הם" שאל ריילן.

כנראה כבר הספיקו להגיע לאוהל שלנו. כששמנו לב שנכנסת אחרינו ליער, החלטנו להתפצל כדי שלא יקל עליך להבחין בנו וכל אחד מאיתנו הלך בנתיב אחר".

זה רחוק מכאן?" שאל ריילן.

לא ממש, בערך עשר דקות הליכה מהירה מכאן" ענה גרולאן. "אבל נראה לי שקודם לכן עדיף שתארוז את כל התכולה שלך, אנחנו בין כה צריכים לחזור וכדאי שנעשה את זה ביחד. ואגב" הוסיף גרולאן, "מישהו אמר לך שאפשר ליפול מהצורה בה אתה קושר את האוהל?"

ריילן חייך, הוא הבין טוב מאד למה התכוון גרולאן.

הם חזרו יחד אל האוהל, ריילן ארז את מטלטליו, וכשהכל היה טעון על גבי המזחלת הם נסעו לפגוש את פיאנרו ורופיק. כשהגיעו אליהם הם קבלו אותם בחיוך ושמחו לראות שגרולאן לא התעכב בגלל שהוא נאבד בדרך, כמו שחששו. וכך יצאה החבורה ביחד לדרך חזרה אל הכפר.
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סיפור מדהים וכתוב טוב.
כבר ממבט ראשון ראיתי שהוא איכותי.
רק מידי פעם מתפקשש איזה משהו, דברים טכניים שפשוט מציקים בעין:
למשטח. אולי עדיף שטח, אבל זה כבר נתון לבחירתך.
מורים על האמת המרה
יותר מסתדר לי כאן מציאות, אמת פחות מסתדרת פה.
לחוסר. כנראה טעות הקלדה...
שטעינו. תעינו זה רק בדרך, ופה הם טעו וחשבו שהעקבות ייטשטשו.

לקראת הסוף היו בעיות בפיסוק, גרשיים חסרים, סימן שאלה חסר וכו'.
אבל הכל ממש בקטנה, אני חושבת שנדיר למצוא קטעים כל כך ארוכים בלי טעות בכלל- מבלי עריכה אמיתית, כמובן.
(גם אצלי הרבה פעמים נופלות טעויות כאלו, גם אם עוברים מאה פעמים המוח משלים/מתקן לבד).
בכל אופן, כמו שכבר כתבתי- סיפור ממש טוב.
רק בעיה אחת שהיא פחות טכנית-
אם היית מוסיף בסוף הפרק את המילים 'והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה' זה היה מסתדר יופי והיית יכול להעלות את זה כסיפור בפני עצמו.
אבל זה סיפור בהמשכים, ולכן מצופה שהוא ייגמר קצת אחרת, במחילה. לא חייב שהפרק ייגמר בסכין שמוצמדת לצוואר, אבל פה הפרק נגמר מאוד, איך לומר? ברגע הראשון עלה לי בראש צמד המילים הפי אנד.
אולי היה כדאי לגמור את הפרק באכזבה של רייל, ובפרק הבא לספר על זה שהוא חוזר לכפר ביחד איתם וכל השאר.
אפשר אפילו לסיים במרדף שלו אחר העקבות/הדמות, אבל לא חייב. פשוט להשאיר לקורא טעם של עוד. אני לא מדברת על המתח, אלא אפילו בספר עצמו, שכשהאמא תקרא לילד לאכול והוא יגיד לה 'אני רק גומר את הפרק', יהיה לו קשה שלא להציץ לפרק הבא. זה אומנם פרק ראשון אבל אני מניחה שהעניין הובן.
בקיצור, סליחה על ההתקפה. נראה סיפור מבטיח, רק האופן בו נגמר הפרק הפריע. וזהו, גמרתי.
 

מיקי ג'קי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
פרק 2

רוב הדרך הביתה עברה על ריילן בשתיקה. מלבד מילים בודדות שהשיב להתעניינותם של פיאנרו ורופיק על מסע הציד שלו ועוד כמה דיבורים טכניים שנצרכו להתקדמות המסע לא אמר דבר. הוא היה טרוד כולו במה שעבר עליו היום.

למה תמיד יש סביבו שמירה הדוקה? מדוע אביו כל כך דואג לו, עד כדי כך שגם למסע הציד התברר שהוא לא איפשר לו לצאת לבדו ללא פיקוח?

אז נכון שהוא הבן של ראש השבט והיורש העתידי שתולים בו הרבה תקוות, אבל האם זה מצדיק את כל ההתרחשויות סביבו.

ריילן הרגיש עייף, ולא ממאמץ גופני. הנפש שלו הייתה עמוסה בשאלות שהוא רצה עליהן תשובות, ולא היה מישהו בחבורה כאן שיכל לספק אותן.

מה מסתירים ממנו? האם זה יכול להיות קשור לסימן המוזר שיש לו סביב הצוואר. כבר מאז היותו ילד הבחין ריילן בסימן הזה, שהיה נראה כאילו הצמיד לו מישהו קולר רותח לצוואר. מעולם לא קיבל הסבר שהניח את הדעת על עצם היותו, והסתפק במה שאמרה לו אימו שזה סתם איזה סוג של כתם לידה. מעניין אם שייך לקשור תעלומה אחת בשנייה ולקבל פתרון אחד על שניהם.

או שאולי אין שום קשר לסימן הזה אלא הכל נובע מהעובדה שהוא בכור, או סתם כי אביו פחדן?

האפשרות האחרונה לא נראתה לו הגיונית. אביו היה האדם הכי חזק שפגש כל ימיו, הוא היה מנהיג. מנהיג אמיתי שליווה את השבט בכל מהמורה שעבר ובכל קושי, ומעולם לא איבד את עשתונותיו מול כל מצוקה אליה נקלע. לא הגיוני שיפול לפחדים מטופשים שכאלו.

אלא אם כן יש לו סיבה טובה לכך. ואותה רצה ריילן בכל מאודו לברר.

הדרך התארכה עד שכשריילן כבר חש שגופו אינו שומע לו הם הבחינו באופק באגם אספקלר. אגם אספקלר היה אגם גדול ששכן בקרבת המיקום שבו התיישב השבט, פניו היו חלקים וקפואים ונדמו למשטח זכוכית תכול וחלקלק, במרכזו הזדקרו כמה קרחונים צרים ומחודדים שהיו נראים כאבני יהלום יפהפיים.

רק דבר אחד הפך את האגם הזה למושג מעורר חלחלה, והוא שבכל תקופות השנה האגם היה קפוא. אפילו בימים שהשמש יצאה והמיסה את הקרח שמילא את האיזור, עד שגם העצים והצמחייה שסבבו את האגם לבלבו בגוון ירקרק, שכבת הכפור שכיסתה את האגם סרבה להתפוגג. אפילו הדובים שדגו מהאגמים שבסביבה את מנת הדגים שלהם לא ראו באגם הזה מקור למזון עבורם.

מעולם לא שמע ריילן על הסיבה לכך, מלבד אגדה שנהגו הנערים לספר סביב המדורה על מכשף גדול שטבע באגם, וברגעיו האחרונים הטיל על האגם קללה שהקפיאה אותו לעולמים. יש כאלה שטענו שכל עוד הגופה נמצאת בתוכו הקללה אינה מתפוגגת. אבל ריילן ידע שזו לא הסיבה האמיתית, אלא אגדה מומצאת של איזה שרלתן שרצה למשוך עוד שומעים להתקבץ סביבו ולהקשיב להגיגיו ולסיפורי האימה שלו.

הם חלפו על פני האגם וכשהגיעו לקצהו השני הם ראו אותו הכפר המשגשג של בני שבט הלייסטרס.

הם התקדמו לעבר הכפר ועברו דרך תל אבנים גבוה שתחם את משכן מושבו של השבט והיווה כחומה גבוהה של הכפר. אנחת רווחה נפלטה מפיו של ריילן. הוא בבית, ועם כל הטרדות שיש בו, עדיין אין כמוהו בשום מקום בעולם.

כשנכנסו לשטח השבט נגלה לעיניהם מצע רחב של צמחיה מכוסה בשלג. רוב העצים שהיו שם היו מעצי האזורה. הם היו עצים שגזעם וענפיהם היו חלקים כשיש וצבעם היה שחור, עליהם היו בגוון תכול כצבע השמים וצורתם היתה כשל טיפה. העץ היה סמל לגשם התכול שמרכך את הקרקע הסלעית והקשה, והיווה עבור השבט מקור להשראה ולשאיבת כוחות לעמידה בכל משבר, מה שגרם להם תמיד לשתול אותו בסמוך למקום בו התגוררו.

בדיוק באותו הזמן שעברו בין העצים חלפה על פניהם להקת כלבי ה... הם היו כלבים פרוותיים ויפים בגוון חום עם רעמת שיער חלקה באיזור הצוואר, שהיו מסתובבים בגבולותיו של השבט כדי להתריע מפני פלישה חיצונית. אחריהם ראו את חיילי הלייסגראד שהיו פלוגת המשמר של השבט, עטורים באפודים כחולים על גבי מעילי הפרווה שלהם, ועליהם מוטבע הסמל של הלייסגראד, פני אריה עם מסגרת מעוגלת מעלי עץ האזורה. הם נשאו בידיהם חניתות שחודם היה עשוי מחלוקי נחל מושחזים, וצעדו בסדר מופתי ומרוכז לסיור קבוע סביב הכפר. הפלוגה התקדמה לכיוונם עד שהאדם שעמד בראשה סטה ממקומו בראש הפלוגה ופנה אליהם. "הו ריילן, גרולאן, פיאנרו ורופיק אנחנו כל כך שמחים לראות אתכם".

היה זה אנגוס מפקד פלוגת המשמר של הלייסגראד שהיה גם דודו של ריילן, אח אביו, שצעד לקראתם כשחיוך סמכותי מרוח על פניו.

"תודה אנגוס גם אנחנו שמחים לשוב בחזרה ולהבחין מחדש עד כמה בלתי נתפס הוא הסדר המופתי של החילות שלך" החמיא גרולאן בחיוך.

אנגוס הנהן בראשו לאות תודה ופנה לריילן "נו, אז איך זה אחרי סוף של מסע ציד ראשון, ילד? נראה שעבר בהצלחה" אמר והעיף מבט לערמת החיות השוכבות במזחלת מאחוריהם.

"זה באמת היה מוצלח" אמר ריילן, נבוך מעט מהמחמאות. "לפחות בשבילי. נהניתי מהמרחבים ומהאינסוף שמילא את היער, זה היה מדהים".

"שמח לשמוע שנהנית, בהחלט חשוב מידי פעם לצאת לתפוס איזו הפוגה קלה ובפרט לאחד כמוך". אנגוס ידע על השמירה הלחוצה שהקיפה את ריילן והבין מאד את הצורך שלו במסע הזה. "אביך ישמח לשמוע שחזרת".

"אני בדיוק בדרך אליו" השיב ריילן.

"אם כך" אמר אנגוס, "אל תיתנו לי לעכב אתכם" ומיד נסוב לאחוריו והשתלב למקומו בראש חיל ה...

ריילן והקבוצה המשיכה להעמיק אל תוך הכפר ושוב נגלה לפניהם המקום המשגשג ביותר שראה ריילן בכל ימיו. על שטח הכפר בינות לשלל עצים תכולים וירוקים היו פזורים אוהלים רבים שאיכלסו את משפחות השבט. חלקם קטנים ופשוטים שהשתייכו לזוגות הצעירים ומשפחות העניים של השבט ואחרים היו ממש מפוארים וגדולים. בודדות בו התנוססו להם כמה בקתות עץ שהיו שייכים לחשובי הכפר כמו ביתו של ריילן.

כשהעמיקו יותר פנימה, חלפו על פני מדורות שנערים התאספו סביבם וצלו קני סוכר בתוך האש מדיפים ניחוח משכר, תוך כדי שהם מלהגים ומחליפים ביניהם מילות צחוק. בפתח האוהלים היו כמה זקנות שישבו וסרגו כשפקעת צמר מונחת על ברכיהם, ולידם בשיירה רצים ילדים לבושי פרוות אחד אחרי השני, אוחזים בידיהם חרבות עץ ומשמיעים קול צחוק שעורר בריילן שמץ של געגוע לימים בהם היה מפזז ומשחק כמותם בין אוהלי השבט יחד עם חבריו.

הם המשיכו להתקדם ולפתע הבחינו מרחוק בשיירה חולפת של איילי צפון רתומים למזחלות שהכילו בתוכם גזעי עץ. בראש המזחלת הראשונה ישב לאודוס שהיה דודו של ריילן מצד אימו. הוא היה איש פשוט שעבד כחוטב עצים. בניו התאומים רנלי וביגלי היו החברים הטובים ביותר של ריילן. העושר מעולם לא נכנס אל בין יריעות האוהל שלהם, אבל זה לא מנע מהם להיות האנשים השמחים והעליזים ביותר שפגש ריילן מעודו. כמה מטרים מעבר לו התגלתה הקטדרלתה. הקטדרלתה היה שטח גדול ומגודר על ידי קני עץ שחורים שיוצרו מעצי האזורה, כשבקצהו עמדה במה שהייתה בעצם סלע גדול וחלק, ובה היה מעמד לנואם. היה זה מקום הכינוס של בני השבט, בו היה מודיע אביו של ריילן הודעות חשובות שנגעו לכלל בני השבט.

הם חלפו על פניה של הקטדרלתה והתקרבו לעבר מדורה שסביבה ישבו שני נערים לבושים במעילים ישנים וליהגו בקולות צחוק גבוהים מהרגיל. כשחלפו על ידם הרים אחד מהם את ראשו וצעק "הי ריילן, לא ידענו שחזרת".

היו אלו רנלי וביגלי, בני דודיו התאומים של ריילן, בניו של לוטרוק. הם היו צמד שובבים שאת תעלוליהם הכירו כל יושבי הכפר, ששמחו כעת לראות את ריילן בשובו.

"אולי כי זה קרה ממש לפני רגע?" הציע ריילן.

"טוב שסיימת, כבר הספיקה לקפוץ עלינו זיקנה מאז שעזבת את הכפר" אמר רנלי שכופף את גבו כאדם זקן ונתמך על ידי ענף שדימה מקל הליכה.

וגם יש לנו דברים חשובים יותר להראות לך מאשר טבח החיות חסרות הישע שהיית עסוק בו עד כה" הוסיף ביגלי והעטה על פניו מבט חומל, כאילו מצטער על גורלם של החיות האומללות, בעוד רנלי רוכן מעליו ומלטף את גבו כמו זקן המנסה לעודד את רוחו של בנו. עד שכעבור רגע פתחו שניהם בצחוק קולני שנשמע בכל האיזור.

ריילן חייך. למרות הפערים החיצוניים ששררו בינו, הנער האצילי והמכובד שהיה בנו של ראש השבט, לבין בני דודיו הפשוטים שהיו בניו של חוטב העצים העני, הוא אהב אותם מאד. השטויות והקלילות בה לקחו את חייהם היו משרים עליו מעט רוגע מכל האווירה הקפדנית ששהה בה במשך סדר יומו. "עושה רושם שהזיקנה לא השפיעה עליכם בחלק של הבגרות" השיב בעוקצנות.

"הא! צריך יותר מסתם זיקנה כדי לבגר אותנו" צחק רנלי.

בזווית עינו קלט ריילן את גרולאן והחבורה ממתינים לו בקוצר רוח בקצה השביל. "אני חייב ללכת. עוד יהיה לנו הרבה זמן לדבר" אמר לרנלי ובגלי בהתנצלות והחל ללכת לעבר החבורה שחיכתה בקצה השביל.

הם התקדמו כמה מטרים ואז נגלה לעיניהם צריף העץ של ראש השבט, ביתו של ריילן. הוא היה בית גדול ורחב, בנוי מאריחי עץ עבים, עם עיטורים שניתלו עליו מעצי האזורה. בתוכו תמיד היה מקום לכל אחד מבני השבט באשר הוא. ריילן נעמד משתומם על מקומו.

"לך ריילן, אנחנו נמשיך עם העגלה לפיטלאס" פיטלאס היה מעבד העורות של השבט, ממנו היו מגיעם העורות והפרוות לחייטים שהיו מוציאים מהם מלבוש ועזרים שונים לבני השבט.

תודה גרולאן" אמר ריילן ופנה להיכנס לתוך הבית.

הגיע הזמן לקבל תשובות.
 

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק 2

רוב הדרך הביתה עברה על ריילן בשתיקה. מלבד מילים בודדות שהשיב להתעניינותם של פיאנרו ורופיק על מסע הציד שלו ועוד כמה דיבורים טכניים שנצרכו להתקדמות המסע לא אמר דבר. הוא היה טרוד כולו במה שעבר עליו היום.

למה תמיד יש סביבו שמירה הדוקה? מדוע אביו כל כך דואג לו, עד כדי כך שגם למסע הציד התברר שהוא לא איפשר לו לצאת לבדו ללא פיקוח?

אז נכון שהוא הבן של ראש השבט והיורש העתידי שתולים בו הרבה תקוות, אבל האם זה מצדיק את כל ההתרחשויות סביבו.

ריילן הרגיש עייף, ולא ממאמץ גופני. הנפש שלו הייתה עמוסה בשאלות שהוא רצה עליהן תשובות, ולא היה מישהו בחבורה כאן שיכל לספק אותן.

מה מסתירים ממנו? האם זה יכול להיות קשור לסימן המוזר שיש לו סביב הצוואר. כבר מאז היותו ילד הבחין ריילן בסימן הזה, שהיה נראה כאילו הצמיד לו מישהו קולר רותח לצוואר. מעולם לא קיבל הסבר שהניח את הדעת על עצם היותו, והסתפק במה שאמרה לו אימו שזה סתם איזה סוג של כתם לידה. מעניין אם שייך לקשור תעלומה אחת בשנייה ולקבל פתרון אחד על שניהם.

או שאולי אין שום קשר לסימן הזה אלא הכל נובע מהעובדה שהוא בכור, או סתם כי אביו פחדן?

האפשרות האחרונה לא נראתה לו הגיונית. אביו היה האדם הכי חזק שפגש כל ימיו, הוא היה מנהיג. מנהיג אמיתי שליווה את השבט בכל מהמורה שעבר ובכל קושי, ומעולם לא איבד את עשתונותיו מול כל מצוקה אליה נקלע. לא הגיוני שיפול לפחדים מטופשים שכאלו.

אלא אם כן יש לו סיבה טובה לכך. ואותה רצה ריילן בכל מאודו לברר.

הדרך התארכה עד שכשריילן כבר חש שגופו אינו שומע לו הם הבחינו באופק באגם אספקלר. אגם אספקלר היה אגם גדול ששכן בקרבת המיקום שבו התיישב השבט, פניו היו חלקים וקפואים ונדמו למשטח זכוכית תכול וחלקלק, במרכזו הזדקרו כמה קרחונים צרים ומחודדים שהיו נראים כאבני יהלום יפהפיים.

רק דבר אחד הפך את האגם הזה למושג מעורר חלחלה, והוא שבכל תקופות השנה האגם היה קפוא. אפילו בימים שהשמש יצאה והמיסה את הקרח שמילא את האיזור, עד שגם העצים והצמחייה שסבבו את האגם לבלבו בגוון ירקרק, שכבת הכפור שכיסתה את האגם סרבה להתפוגג. אפילו הדובים שדגו מהאגמים שבסביבה את מנת הדגים שלהם לא ראו באגם הזה מקור למזון עבורם.

מעולם לא שמע ריילן על הסיבה לכך, מלבד אגדה שנהגו הנערים לספר סביב המדורה על מכשף גדול שטבע באגם, וברגעיו האחרונים הטיל על האגם קללה שהקפיאה אותו לעולמים. יש כאלה שטענו שכל עוד הגופה נמצאת בתוכו הקללה אינה מתפוגגת. אבל ריילן ידע שזו לא הסיבה האמיתית, אלא אגדה מומצאת של איזה שרלתן שרצה למשוך עוד שומעים להתקבץ סביבו ולהקשיב להגיגיו ולסיפורי האימה שלו.

הם חלפו על פני האגם וכשהגיעו לקצהו השני הם ראו אותו הכפר המשגשג של בני שבט הלייסטרס.

הם התקדמו לעבר הכפר ועברו דרך תל אבנים גבוה שתחם את משכן מושבו של השבט והיווה כחומה גבוהה של הכפר. אנחת רווחה נפלטה מפיו של ריילן. הוא בבית, ועם כל הטרדות שיש בו, עדיין אין כמוהו בשום מקום בעולם.

כשנכנסו לשטח השבט נגלה לעיניהם מצע רחב של צמחיה מכוסה בשלג. רוב העצים שהיו שם היו מעצי האזורה. הם היו עצים שגזעם וענפיהם היו חלקים כשיש וצבעם היה שחור, עליהם היו בגוון תכול כצבע השמים וצורתם היתה כשל טיפה. העץ היה סמל לגשם התכול שמרכך את הקרקע הסלעית והקשה, והיווה עבור השבט מקור להשראה ולשאיבת כוחות לעמידה בכל משבר, מה שגרם להם תמיד לשתול אותו בסמוך למקום בו התגוררו.

בדיוק באותו הזמן שעברו בין העצים חלפה על פניהם להקת כלבי ה... הם היו כלבים פרוותיים ויפים בגוון חום עם רעמת שיער חלקה באיזור הצוואר, שהיו מסתובבים בגבולותיו של השבט כדי להתריע מפני פלישה חיצונית. אחריהם ראו את חיילי הלייסגראד שהיו פלוגת המשמר של השבט, עטורים באפודים כחולים על גבי מעילי הפרווה שלהם, ועליהם מוטבע הסמל של הלייסגראד, פני אריה עם מסגרת מעוגלת מעלי עץ האזורה. הם נשאו בידיהם חניתות שחודם היה עשוי מחלוקי נחל מושחזים, וצעדו בסדר מופתי ומרוכז לסיור קבוע סביב הכפר. הפלוגה התקדמה לכיוונם עד שהאדם שעמד בראשה סטה ממקומו בראש הפלוגה ופנה אליהם. "הו ריילן, גרולאן, פיאנרו ורופיק אנחנו כל כך שמחים לראות אתכם".

היה זה אנגוס מפקד פלוגת המשמר של הלייסגראד שהיה גם דודו של ריילן, אח אביו, שצעד לקראתם כשחיוך סמכותי מרוח על פניו.

"תודה אנגוס גם אנחנו שמחים לשוב בחזרה ולהבחין מחדש עד כמה בלתי נתפס הוא הסדר המופתי של החילות שלך" החמיא גרולאן בחיוך.

אנגוס הנהן בראשו לאות תודה ופנה לריילן "נו, אז איך זה אחרי סוף של מסע ציד ראשון, ילד? נראה שעבר בהצלחה" אמר והעיף מבט לערמת החיות השוכבות במזחלת מאחוריהם.

"זה באמת היה מוצלח" אמר ריילן, נבוך מעט מהמחמאות. "לפחות בשבילי. נהניתי מהמרחבים ומהאינסוף שמילא את היער, זה היה מדהים".

"שמח לשמוע שנהנית, בהחלט חשוב מידי פעם לצאת לתפוס איזו הפוגה קלה ובפרט לאחד כמוך". אנגוס ידע על השמירה הלחוצה שהקיפה את ריילן והבין מאד את הצורך שלו במסע הזה. "אביך ישמח לשמוע שחזרת".

"אני בדיוק בדרך אליו" השיב ריילן.

"אם כך" אמר אנגוס, "אל תיתנו לי לעכב אתכם" ומיד נסוב לאחוריו והשתלב למקומו בראש חיל ה...

ריילן והקבוצה המשיכה להעמיק אל תוך הכפר ושוב נגלה לפניהם המקום המשגשג ביותר שראה ריילן בכל ימיו. על שטח הכפר בינות לשלל עצים תכולים וירוקים היו פזורים אוהלים רבים שאיכלסו את משפחות השבט. חלקם קטנים ופשוטים שהשתייכו לזוגות הצעירים ומשפחות העניים של השבט ואחרים היו ממש מפוארים וגדולים. בודדות בו התנוססו להם כמה בקתות עץ שהיו שייכים לחשובי הכפר כמו ביתו של ריילן.

כשהעמיקו יותר פנימה, חלפו על פני מדורות שנערים התאספו סביבם וצלו קני סוכר בתוך האש מדיפים ניחוח משכר, תוך כדי שהם מלהגים ומחליפים ביניהם מילות צחוק. בפתח האוהלים היו כמה זקנות שישבו וסרגו כשפקעת צמר מונחת על ברכיהם, ולידם בשיירה רצים ילדים לבושי פרוות אחד אחרי השני, אוחזים בידיהם חרבות עץ ומשמיעים קול צחוק שעורר בריילן שמץ של געגוע לימים בהם היה מפזז ומשחק כמותם בין אוהלי השבט יחד עם חבריו.

הם המשיכו להתקדם ולפתע הבחינו מרחוק בשיירה חולפת של איילי צפון רתומים למזחלות שהכילו בתוכם גזעי עץ. בראש המזחלת הראשונה ישב לאודוס שהיה דודו של ריילן מצד אימו. הוא היה איש פשוט שעבד כחוטב עצים. בניו התאומים רנלי וביגלי היו החברים הטובים ביותר של ריילן. העושר מעולם לא נכנס אל בין יריעות האוהל שלהם, אבל זה לא מנע מהם להיות האנשים השמחים והעליזים ביותר שפגש ריילן מעודו. כמה מטרים מעבר לו התגלתה הקטדרלתה. הקטדרלתה היה שטח גדול ומגודר על ידי קני עץ שחורים שיוצרו מעצי האזורה, כשבקצהו עמדה במה שהייתה בעצם סלע גדול וחלק, ובה היה מעמד לנואם. היה זה מקום הכינוס של בני השבט, בו היה מודיע אביו של ריילן הודעות חשובות שנגעו לכלל בני השבט.

הם חלפו על פניה של הקטדרלתה והתקרבו לעבר מדורה שסביבה ישבו שני נערים לבושים במעילים ישנים וליהגו בקולות צחוק גבוהים מהרגיל. כשחלפו על ידם הרים אחד מהם את ראשו וצעק "הי ריילן, לא ידענו שחזרת".

היו אלו רנלי וביגלי, בני דודיו התאומים של ריילן, בניו של לוטרוק. הם היו צמד שובבים שאת תעלוליהם הכירו כל יושבי הכפר, ששמחו כעת לראות את ריילן בשובו.

"אולי כי זה קרה ממש לפני רגע?" הציע ריילן.

"טוב שסיימת, כבר הספיקה לקפוץ עלינו זיקנה מאז שעזבת את הכפר" אמר רנלי שכופף את גבו כאדם זקן ונתמך על ידי ענף שדימה מקל הליכה.

וגם יש לנו דברים חשובים יותר להראות לך מאשר טבח החיות חסרות הישע שהיית עסוק בו עד כה" הוסיף ביגלי והעטה על פניו מבט חומל, כאילו מצטער על גורלם של החיות האומללות, בעוד רנלי רוכן מעליו ומלטף את גבו כמו זקן המנסה לעודד את רוחו של בנו. עד שכעבור רגע פתחו שניהם בצחוק קולני שנשמע בכל האיזור.

ריילן חייך. למרות הפערים החיצוניים ששררו בינו, הנער האצילי והמכובד שהיה בנו של ראש השבט, לבין בני דודיו הפשוטים שהיו בניו של חוטב העצים העני, הוא אהב אותם מאד. השטויות והקלילות בה לקחו את חייהם היו משרים עליו מעט רוגע מכל האווירה הקפדנית ששהה בה במשך סדר יומו. "עושה רושם שהזיקנה לא השפיעה עליכם בחלק של הבגרות" השיב בעוקצנות.

"הא! צריך יותר מסתם זיקנה כדי לבגר אותנו" צחק רנלי.

בזווית עינו קלט ריילן את גרולאן והחבורה ממתינים לו בקוצר רוח בקצה השביל. "אני חייב ללכת. עוד יהיה לנו הרבה זמן לדבר" אמר לרנלי ובגלי בהתנצלות והחל ללכת לעבר החבורה שחיכתה בקצה השביל.

הם התקדמו כמה מטרים ואז נגלה לעיניהם צריף העץ של ראש השבט, ביתו של ריילן. הוא היה בית גדול ורחב, בנוי מאריחי עץ עבים, עם עיטורים שניתלו עליו מעצי האזורה. בתוכו תמיד היה מקום לכל אחד מבני השבט באשר הוא. ריילן נעמד משתומם על מקומו.

"לך ריילן, אנחנו נמשיך עם העגלה לפיטלאס" פיטלאס היה מעבד העורות של השבט, ממנו היו מגיעם העורות והפרוות לחייטים שהיו מוציאים מהם מלבוש ועזרים שונים לבני השבט.

תודה גרולאן" אמר ריילן ופנה להיכנס לתוך הבית.

הגיע הזמן לקבל תשובות.
זה מה שהיה מאוקסס בנטפרי?
לא רוצה לקרוא את זה אם עוד לא קראתי את הפרק הקודם...
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פניהם להקת כלבי ה...
כלבי ה...?
בראש חיל ה...
חיל ה..?
התגלתה הקטדרלתה
הכוונה היא קתדרלה או קתדרה, או משהו אחר?
חוץ מההערות האלו, הפרק (וכל הסיפור) כתוב מצויין מאוד!
מחכה כבר להמשך...
ורק שלא יהיה מאוקסס בנטפרי....
 

מיקי ג'קי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
פרק 3

הבית בתוכו היה מואר באור רך שבקע ממנורות השמן שנתלו על קירות העץ. ריילן פסע בזהירות פנימה, נרגש מעט לקראת המפגש עם הוריו.

"אמא?" קרא בשקט.

שום תגובה לא באה.

"אמא?" קרא שוב בקול גבוה יותר, אך עדיין עדין.

מצידי הבית נשמע קול של נקישה בסירי מתכת. "ריילן?!" ראש של אישה הציץ מהכוך שהיווה את המטבח. היתה זאת ליסה, אמו של ריילן. היא הייתה אישה בגובה ממוצע, לבושה בשמלת מלמלה ארוכה בגוון כחלחל, חגורה בסינר למותניה ואוחזת בידה האחת סיר גדול ובידה השניה סבון. כשהבחינה בריילן שניצב בפתח הבית מיהרה לעברו ונשקה על ראשו. "אני כל כך שמחה שחזרת בשלום" אמרה בעודה חובקת אותו בין ידיה. "איך היה?"

"היה מצויין, אף פעם לא חוויתי כזאת חוויה משחררת. היער והמרחבים, זה בהחלט היה מיוחד". השיב ריילן, נהנה לחזור לחום שמקיף אותו בקרבת אימו.

"אני שמחה לשמוע" אמרה מחוייכת, "גם אבא היה בטוח שתצליח. הוא אמר שאתה בחור אחראי ואין מקום לדאגה".

כן, בטח שאין מקום לדאגה כשהוא שולח אחרי פלוגת משמר מטובי הלוחמים שלו. הרהר ריילן במרמור.

דלת עץ גדולה ומעוטרת מחדרי הבית נפתחה וממנה יצא אדם גבוה בשנות הארבעים לחייו, לבוש בגד שחור ארוך ועליו גלימה כחולה ובוהקת, חזהו מעוטר בסיכת זהב עגולה. הוא היה גבר חסון ורחב, זקנו היה שחור ופניו שידרו אצילות של מנהיג. היה זה טרסיאר, אביו של ריילן. "בני, אני כל כך שמח לראותך" אמר בעודו ניגש לריילן וחובק את כתפיו.

"שלום אבא, גם אני שמח לראות אותך" השיב ריילן. כל כך בער בו להטיח באביו את כל התהיות והלבטים שלו, אבל לא מצא בתוכו את הדרך לתת לזה לפרוץ החוצה.

הם ניגשו לשולחן העץ שעמד במרכז חדר הכניסה והתיישבו משני צדדיו על כיסאות כהות ומבריקות שיוצרו מעץ האזורה, בעוד ליסה מוציאה להם מהמטבח פירות בקערות עץ מגולפות וכל מיני זרעונים ששימשו כחטיפים לבני השבט. "אז איך היה ליישם את כל הלימודים שלך כעת בשטח בכוחות עצמך. איך הסתדרת בהנהגת המזחלת והעמסת החיות על גבה מבלי אדם נוסף שיעזור לך" התעניין טרסיאר במסע שעבר על בנו.

זה דווקא היה די בסדר ממה שציפיתי" השיב ריילן, "בהתחשב בעובדה שכבר תקופה אני רגיל להסיע מזחלות כאן באזור השבט אמנם על קרקע חלקה יותר, זה לא היה שונה בהרבה. ולגבי העמסת החיות, ברגע שיש חבלים, הכל נהיה קל יותר".

טרסיאר הביט בבנו, חיוך גאה נמרח על פניו. "ידעתי שתסתדר".

ריילן שמח לשמוע שאביו מרוצה. תמיד לכל ההצלחות שלו בכל התחומים היתה משמעות רבה בעיני אביו, שהילד שיום אחד ישא על כתפיו את משא השבט יהיה בשל וראוי לכך מכל הבחינות. אך למען האמת, היה בזה משהו די מטריד שהציק לריילן. רק ממנו היו דרישות גבוהות, רק ממנו ציפו להצלחות בכל התחומים. מעולם לא הבין מדוע חייו בתור בנו של ראש השבט צריכים להיות קשים ומורכבים כל כך. כל מה שרצה היה בסך הכל להיות עוד נער כמו כולם, שמטייל במרחבים, מגדל את היבול ורודף אחר איילי צפון שברחו מהעדר. כל הדרמה והרישמיות סביב התפקיד שהוא עתיד לשאת על שכמו לא התאימו לו.

וחוץ מזה, מבחינת הביטחון שלך הכל היה בסדר, לא נתקלת בסכנות למיניהן?" המשיך טרסיאר לשאול.

"תשאל את גרולאן" המילים נפלטו מפיו של ריילן וגרמו לו מייד להתחרט על כך.

את גרולאן?" תמה טרסיאר.

'הוא מעמיד פנים' חשב ריילן והתסכול בתוכו רק גאה. "אבא אני מרגיש קצת...קצת..." גמגם ריילן. הוא כל כך רצה להוציא את מה שיש לו בפנים, אבל לא מצא מה לומר.

"דבר ריילן, אין לך ממה לחשוש" ניסה טרסיאר לדובב את בנו. "היה משהו מיוחד במסע הציד שאתה רוצה לשתף אותי בו?"

"זה קשור גם למסע הציד, אבל בהתחשב בכל החיים שלי זה לא משהו מיוחד שנולד היום" אמר ריילן בהיסוס, משפיל את מבטו לצלחת הפירות שעל השולחן כדי לא להביט באביו.

אני לא מבין ריילן, למה אתה מתכוון?"

עד שלבסוף המחסום בתוכו נפתח. "אבא", ריילן הזדקף והיישיר מבט אל אביו. "אני יכול לדבר אתך פתוח?"

"ודאי בני" השיב טרסיאר.

"יש דברים שאתה לא מספר לי" אמר ריילן, ספק שואל ספק קובע.

"מה הפירוש? הרבה דברים" השיב טרסיאר בפשטות כאילו זה הדבר הכי מובן בעולם. "כמו העובדה שיבול החיטה בחצי השנה האחרונה קפא כולו והוזקקנו לקנות חיטה משבט ה... שכבר שנים לא מקיימים איתנו קשרי מסחר, וגם ה-"

"אבא" קטע אותו ריילן, "התכוונתי דברים שאתה לא מספר לי עלי".

דממה נפלה על הבית. אפילו קול קרצוף הכלים במטבח דמם מעיד על כך שליסה נעצרה מעיסוקיה.

טרסיאר שתק כמה רגעים ולבסוף אמר ביובש "לא מיוחדים כל כך" כאילו מדובר בעניינים שוליים חסרי חשיבות.

"אבא, אני לא טיפש" התעקש ריילן. "קשה לא לשים לב לכל השמירה שעוטפת אותי".

"אני פשוט אוהב אותך בן, אני לא יכול לחשוב איך ארגיש אם יקרה לך משהו" אמר טרסיאר ברכות אבהית.

"נכון" ריילן ברר את מילותיו, "אבל שנינו יודעים שאתה לא איש פחדן. מי קפץ על הדוב שתפס את אייל הצפון שלנו לפני שנתיים, מי הוביל פלוגה שלמה לשחרר את השבויים במתקפת הבורדים כשהייתי קטן על אף הסכנות שהיו כרוכות בכך אם לא אתה. אבא אני לא טיפש. אני יודע שאתה מסתיר ממני משהו גדול שקשור בי. למה שמישהו ירצה לאונה לי רע יותר מאשר לנער אחר בן גילי, הא?"

טרסיאר הרכין את ראשו ועצם את עיניו בריכוז, מילא את ריאותיו אוויר ופלט אותו לאיטו. "כן בן" אמר בטון רציני, "יש דברים שאני מסתיר ממך, אך הם כאלו שאין טעם שתדע אותם כעת".

הדברים היו נשמעים כבדים ורבי משמעות ורק עוררו בריילן את סקרנותו, שגם ככה עלתה על גדותיה. "אני חושב שאם כל הסבל שעובר עלי, יש הצדקה שאדע לפחות לשם מה אני סובל ככה"

"סבל?" תמה טרסיאר על התואר שהעניק בנו לחייו.

"אני לא חושב שהעובדה שעשרות שומרי ראש מקיפים אותך בידיעתך ושלא בידיעתך לכל מקום אפשרי בכל דקה משעות היממה נחשבת חוויה נעימה כל כך. נו באמת אבא, נערים בני גילי נהנים מהחופש, נושמים אוויר, למה רק אני נשאר הילד שצריך ללכת יד ביד עם אבאל'ה לכל מקום. אפילו למסע הציד לא הרשת לעצמך לשלוח אותי לבד. למה רק אני נשאר קטן, למה אתה לא נותן לי עצמאות כמו כל נער נורמלי. מה שונה בי שמפחיד אותך כל כך.

טרסיאר נראה מופתע. מניין ידע ריילן ששלח אחריו את גרולאן יחד עם פיאנרו ורופיק. הוא רק הרים את עיניו והביט בריילן. "אני מבין שהבחנת באנשים ששלחתי אחריך".

"אכן". ריילן הביט באביו, מחכה לתשובה.

טרסיאר לא ענה. הוא הביט בקפלי גלימתו שעל ברכיו ושיחק בהם באצבעותיו, עד שכעבור המתנה שנדמתה לריילן כנצח אמר: "ריילן, אני לא יכול לומר יותר מידי. רק דבר אחד אומר לך, הגורל שלך הוא לא עניין פרטי שקובע רק לחיים שלך עצמך וגם לא לשבט כולו. הוא משפיע בהקפים הרבה יותר רחבים ריילן, כל הממלכה הזאת תלויה בחיים שלך. וזו סיבה מספיק טובה בשביל שמישהו ירצה לאונה לך משהו רע.

ריילן קפא על מקומו. מישהו רוצה לאונה לו רע? פחד תקף אותו לפתע, מביא עמו בלבול וחוסר ודאות. "אבא אני לא מבין. אתה יודע שמישהו רוצה לפגוע בי?"

"דיברתי יותר מדי, ידעתי שאתחרט על כך" הפטיר טרסיאר לעצמו.

"אז למה אתה פשוט לא קם ומחסל אותו.

טרסיאר רכן לעבר בנו והניח יד על כתפו. "לא הכל אני יכול להסביר, אבל תדע לך שלכל מה שאני עושה לך יש סיבה".

ריילן שתק. התשובה הזאת ממש לא השביע את רצונו, אבל הדברים שהשמיע אביו גרמו לו לבלוע את הלשון. מה יש בו עד כדי כך שהוא חשוב לכל הממלכה. ועוד נשמע שהוא קלף חשוב עד שגם יש סיבה שאחרים יפגעו בו בגלל זה.

טרסיאר הביט בבנו, מרגיש את התסכול שגואה בו. "אין צורך שתהיה מוטרד מכך" ניחם אותו. "השמירה שיש עליך היא רק ליתר ביטחון. מעולם לא יצא לנו להתמודד עם דורשי רעה שחיפשו דוקא אותך, אבל כדי להיות בטוחים אנחנו צריכים להערך לכל תרחיש".

ריילן עדיין היה נראה מהורהר.

"לך לנוח ריילן. אתה בטח עייף מהדרך שעברת, ומחשבות עמוקות לא יטיבו איתך כעת, הנח להם לזמן מאוחר יותר".

אני באמת עייף" אמר ריילן וקם מכיסאו.

לילה טוב בן.

לילה טוב אבא.


ריילן שכב במיטתו, אבל לא הצליח להירדם. בכל תנוחה ששינה חשב על אפשרות אחרת מי רוצה לפגוע בו. אולי אלו סוחרי נשק שמאיימים על אביו ומשתמשים בו כקלף. אולי הוא בכלל בן מאומץ. האפשרות הזאת נראתה לא הגיונית, הוא דומה כשתי טיפות מים לאביו ואיש לא יאמר שאיננו בנו. אז למה שמישהו ירצה לפגוע בו. מדוע לא התעקש ולחץ יותר על אביו שיגלה לו במה מדובר. מי הוא, מה הסיפור שלו, למה הוא חשוב לכל הממלכה הזאת. מי בכלל בכל הממלכה מכיר אותם. סתם עוד איזה שבט נידח שמתגורר מחוץ לערים המרכזיות ומונה כמות קטנה יחסית של אנשים ביחס לערים הגדולות שמכילות בקרבם נחילים של אזרחים.

ריילן לא מצא את התשובות לכל השאלות הללו, אך הוא תכנן שכבר מחר יעשה הכל כדי לברר אותן.
 

המלמד מבני ברק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק מדהים וממש כיף שנפתח גם פרק 2.
כמה דברים קטנים שהפריעו, קצת...
שרלטן
שבט ה...?
קול קרצוף הכלים במטבח דמם מעיד
קול קרצוף הכלים שדמם במטבח מעיד/קול קרצוף הכלים במטבח דמם, מעיד
אני חושב שאם כל הסבל
שעם
הכיוון של הסיפור מאוד מעניין וגורם לחכות להמשך
 

מיקי ג'קי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
פרק 4

השחר החל להפציע מעל כפר הלייסטרס והאיר את מרחבי השלג שמילאו אותו באור תכול ורך. קרן שמש עדינה של זריחה חדרה מבעד לחלון חדרו של ריילן שבדיוק פקח את עיניו ונדהם לרגע למצוא את עצמו בחדרו המוכר ולא באוהל ציידים המוחבא בנקיק סלע על ראש ההר. הוא התמתח על מיטתו והחל לקום. מחוץ לחדר כבר נשמע קולו של טרסיאר שהתארגן לצאת למטלות שהביא עמו היום החדש.

ריילן שתף את פניו, התלבש ויצא אל חלל הבית, שם הבחין בארוחת בוקר חגיגית שחכתה לו על השולחן שהכינה ליסה לרגל שובו. היו שם גבינות קשות מסוגים שונים ולחמים חמים וטריים שזה עתה אפתה ליסה ממלאי השיפון שאוכסן אצלם. היו מונחים שם קעריות עץ קטנות שהכילו מיני ריבות ומרקחות בצבעים שונים לטבל בהם את האוכל. ויותר מכל ריגשה את ריילן העובדה שהייתה שם הלטוריתה. הלטוריתה היה מאכל מכובד בקרב שבט הלייסטרס הוא היה עשוי מבצק שנילוש בדבש, חלב ותבלינים שונים, והיו יוצרים בו שקע שהיווה לו מראה של קערת בצק עגולה. לאחר אפייתו היו מוזגים לתוכו מרק פטריות חם עם חתיכות של עלי אוקוסלה שהיו גדלים סביבות הכפר, ונועצים בו מקל קינמון לתוספת טעם. ריילן אהב את המאכל הזה ושמח על כך שאימו הכינה אותו עבורו.

לאחר שסיים את ארוחת הבוקר פנה לצאת לפגוש את רנלי וביגלי. היום הוא פנוי למנוחה מהמסע שלו ולא מחוייב בשאר החובות היומיות שלו.
הוא חלף על פני אוהלים רבים עד שהבחין ברנלי יושב תחת אחד עצי האזורה כשענף קטן נעוץ בפיו וגבו שעון על גזע העץ.

"הי רנלי".

"הי ריילן".

"ממתי אתה מסתובב לבד?"

"ממתי שביגלי החליט שהוא צריך לשירותים וביקש ממני לחכות לו כאן". אמר רנלי, והיה נראה עליו שהוא די משועמם.

"כמה זמן אתה כבר פה?" שאל ריילן.

"האמת שכבר די הרבה זמן" השיב רנלי מהורהר.

בעוד הם מדברים נשמע קול רחש מעלי העץ שמעליהם ואחריו קול צווחה מקפיא.

ריילן ורנלי קפצו באוויר מרוב בהלה. "מה זה היה?" נבהל ריילן והביט מעליו.

"זה היה נשמע כמו איזה עוף דורס, אבל הרבה יותר גדול ומפלצתי" אמר רנלי מנסה להעמיק במבטו בין עלי העץ.

עד שלפתע קול צחוק מתגלגל בקע מבין הענפים.

ריילן ורנלי החליפו בינהם מבטים מבולבלים.

הצחוק המשיך להדהד ונשמע מוכר.

אני לא מאמין" אמר רנלי. "ביגלי?!"

ביגלי זינק מטה מתוך העץ כשהוא מחזיק את בטנו שעמדה להתפקע מרוב צחוק.

"ביגלי! השתגעת לגמרי!" רטן ריילן.

אך ביגלי רק המשיך להתגלגל מצחוק על התעלול המוצלח שביצע. "זה היה כל כך טוב-" מחנק צחוק, "לראות את שניכם מזנקים ביחד-" פרץ צחוק בלתי נשלט. "כ, כ, כמו קפיץ. הא! אפילו תיישים לא קופצים ככה" לקיחת נשימה. "אוי, זה היה פשוט גדול".

רנלי הביט בכעס בביגלי הצוחק ואמר "הלוואי שהענף שישבת עליו היה נשבר. בפעם הבאה תזכיר לי שאני חייב לך גם על זה".

הם בהו מספר רגעים בביגלי עד שנרגע מצחוקו.

"אוקי, בואו נתאפס קצת על עצמינו וניזכר למה קראנו לך לכאן" אמר רנלי מעשי. "ריילן, יש לנו משהו חשוב לספר לך ואסור שאף אחד אחר ידע ממנו".

ריילן נדרך. הידיעה שהוא עומד ליטול חלק בסוד מסתורי עוררה את סקרנותו.

"העניין הוא כזה" המשיך ביגלי את אחיו התאום, "אתה שמעת על יריד 'הגזור והאסור'".

ריילן חכך בזכרונו לרגע. "לא משהו מיוחד. חוץ מהעובדה שאוסרים עלינו ללכת אליו, אני לא יודע כל כך הרבה".

"אוקי" אמר ביגלי, "אז עכשיו בא תשמע את הסיפור האמיתי שמאחורי זה. השוק הזה הוא שוק שיצרו מכשפים וקוסמים או כל אדם אחר שמתעסק עם כוח על טבעי. מגיעים אליו סוחרים מכל האזור, חלקם מכשפים בעצמם, וחלקם סתם אנשים שנהנים לעשות עוד כסף על חשבון רעיונות של אחרים. תאמין לי ריילן, יש בשוק הזה דברים מטורפים שרק כדי לראות אותם הייתי מוכר את הגרביים האחרונות שנותרו לי.

שכחת שהפסדת את הגרביים האחרונות שלך בהתערבות שלך עם הסויונים מהדרום, כשהתווכחתם אם תוכל להכניס את הראש מתחת למים חמש דקות" אמר רנלי.

"אה, נכון" נזכר ביגלי, "טוב, לפחות יצאתי מזה בזול, אם הם חשבו שהגרביים שוות כמו העשר דופקאות שהם התחייבו עליהם".

"אבל מי אמר שזה בטוח, אולי יש שם דברים מסוכנים" אמר ריילן בחשש, מחזיר אותם חזרה לקרקע.

"נו בחייך ריילן, עזוב שטויות. אני וביגלי מסתובבים שם כל הזמן והמקום הזה בטוח לגמרי" הגיב רנלי וקרץ לעבר ביגלי.

"אולי מלבד איזה מכשפה שתנסה להציע לך לקנות שיקוי זיכרון שעלול להפוך לך את המוח לשעווה" הוסיף ביגלי.

ריילן בהה בהם מזועזע.

אוי נו באמת ריילן, סתם צחקתי. אנחנו לא באמת קונים מכל מה שמוכרים שם, אבל יש שם דברים שבהחלט שווים בדיקה".

"אבל מאיפה יש לכם כסף בשביל כל זה" תמה ריילן. רנלי וביגלי לא היו מבית עשיר במיוחד והאמצעים שעמדו לרשותם היו דלים ביותר, מה שעורר בריילן תמיהה על איך שהם מרשים לעצמם לחגוג שם כך.

"קודם כל, אתה יודע שבשבילנו זה לא אתגר גדול מדי להסתדר גם בלי כסף" רנלי הניח את ידו על חזהו בגאווה. "פעם אחת אפילו התחזינו לסוחרים שמכרו גחלים שלא נכבים לעולם".

"ולא עלו עליכם?"

"הם לא הספיקו לגלות את זה עד שנכבו להם הגחלים, אבל אז כבר היינו רחוקים משם".

"ופעם גם הצענו שיכפול אנושי, כלומר רנלי הציג את עצמו כאדם שמייצר כפילים לבני אדם והביא אותי כראיה שיצר לעצמו כפיל. התאמנו לזוז באותם תנועות כדי שזה יראה אמיתי, כאילו הכפיל עושה בדיוק את מה שעושה האדם המקורי".

"אתם משוגעים לגמרי" ריילן נדהם לנוכח התעוזה של בני דודיו.

"כן אה, תמיד אמרתי שאנחנו משוגעים, איך אנחנו לא עושים מזה כסף כמו סוחרים מקצוענים?" אמר ביגלי.

ריילן פלט אנחה. "אוקי, ובשביל זה קראתם לי, להזמין אותי לבקר יחד אתכם סתם כך בשוק הגזור והאסור?"

"לאט לאט" הרגיע אותו רנלי, "עכשיו אנחנו נכנסים לעניין. מכיר את האגדה על הגזעים המנגנים?"

אגדת הגזעים המנגנים היתה זכורה לריילן יותר כמו סיפור שנהגו הורים לספר לילדיהם לפני השינה, בו סופר על שבט נידח שזרע זרעים נדירים באדמה, ואותם זרעים בין רגע נבטו וטיפסו עד שנהיו לעץ, ועם גזעי העץ הזה היו בני השבט הולכים ומנגנים לחולים ולעניי העיירה ומשיבים עליהם את נפשם. "כן אני זוכר את ההגדה הזו, אבל מה זה קשור לכאן?"

"מסתבר שאלו לא סתם סיפורי אגדות" השיב רנלי. "נודע לנו מאחד הסוחרים ביריד שיש לנו קשר איתו, שהחודש הזה אמורים להגיע ליריד זרעים שצומחים בין יום וניתן לנגן איתם".

"אני מעולם לא הבנתי איך הם ניגנו איתם. האם חיברו להם מיטרים, או שאולי עצם ההקשה בהם היתה מפיקה צליל נעים. אבל מה שבטוח שיהיה מעניין לבדוק את זה". הוסיף ביגלי שהתרגשותו עלתה על גדותיה.

"היריד הזה מתקיים אחת לחודש, והפעם זה נפל על היום" אמר רנלי.

ריילן שתק. הרעיון הזה, ללכת בעקבות סיפרי אגדות ולגלות שהם אמיתיים היה נשמע לו כמו סיפור אגדה בעצמו. סיקרן אותו לבקר ביריד הגזור והאסור, על אף החששות שהיו לו מכך. זה היה נשמע כמו הרפתקה מוצלחת שעומדת להתגלגל לידיהם והוא ממש לא רצה להחמיץ אותה.

"אבל מתי נחזור, אני לא יכול להיעלם ליותר מידי זמן, אתם יכולים לשער לבד איך אבא שלי ידאג לי אם יגלה שיצאתי מחוץ לשטח הכפר בלי ליווי".

"היריד מתקיים מעבר למישורי הטומסו, זה די קרוב לכאן, משהו כמו שעה הליכה ואם יהיו לנו איילים אפילו פחות מכך" אמר ביגלי.

"נו אז אתה בעניין?" דחק בו רנלי.

ריילן הרהר לרגע. מישורי הטומסו לא רחוקים עד כדי כך. אם לא יהיו עיכובים מיוחדים הם יוכלו ללכת ולחזור עד הצהריים, שזה הזמן בו אביו רואה אותו בדרך כלל כל יום. הסיכון נראה משתלם בשביל הרווח שטמון בו.

"כן, אני בעניין" הכריע לבסוף.

"מצויין. אז אתה חכה פה ואני וביגלי נלך לאורוות לשחרר לנו כמה איילים" אמר רנלי ומיד פנה יחד עם אחיו לכיוון האורוות.

"הי רגע, אבל מה תעשו אם השומר שנמצא שם?" צעק אליהם ריילן.

"סמוך עלינו" קרצו השניים ומייד נעלמו בשביל המוביל לאורוות.

ללכת ליריד הגזור והאסור.

המחשבה הדהדה בראשו של ריילן וצירפה אליה כל מיני חששות. מי יודע אלו אנשים מסתובבים שם, האם זה טיול ששווה להסתכן בעבורו. הוא תלה שבחברת רנלי וביגלי שתמיד יודעים להסתדר הוא יהיה בטוח.

אבל עדיין הציקה לו השיחה אתמול עם אביו.

אם יש מישהו שרוצה לפגוע בו. הרי שזה יהיה הכי קל לבצע את זה כשהוא רחוק מהבית ופנוי מכל השמירה שרגילה לעטוף אותו כל הזמן.

ריילן היסס. אולי זה היה רעיון גרוע להסכים להצטרף לרנלי וביגלי, הרי הוא לא יודע מי מחפש אותו ולמה.

מצד שני הסקרנות גברה עליו ועמה התחושה של השחרור שהוא כל כך רצה בה. הוא לא יכול לחיות כל היום בחששות ופחדים. די לו עם העובדה שבבית הוא מלווה בעשרות שומרים כדי להרגיש שמילא את חובתו להישמר. וחוץ מזה אם יצליח להסתיר את זהותו, באופן שגם בני השבט לא יזהו אותו, אין סיבה שאנשים חיצוניים יצליחו להבחין בו.

ההחלטה נגמרה בליבו של ריילן. הוא ילך ליריד ויחבוש את הברדס על ראשו וישתדל לא לבלוט יותר מידי.

כעבור כמה רגעים נראו מרחוק רנלי וביגלי מובילים שלושה איילי צפון ונושאים בידיהם שלוש גלימות שחורות.

"איך הצלחתם הפעם?" שאל ריילן.

"פשוט אמרנו לו שהאייל שלנו בבית חולה ואנחנו צריכים עוד איילים כדי לעזור לאבא שלנו עם העצים שהוא חוטב, לכן לקחנו שלושה".

"ומאיפה אלה?" שאל ריילן מחווה בידו על הגלימות.

"אלה בגדי העבודה של שואבי המים" השיב ביגלי, "מצאנו אותם סרוקים על יד הפתח של הכובסת. אני לא חושב שיהיה אכפת למישהו אם נשאיל אותם לכמה זמן".

שאיבת המים היה תפקיד שהתחלק בתורנות בין גברי השבט וכל אחד בתורו היה לובש גלימה שחורה מהגלימות שהיו תלויות באורך קבע על מתקן עץ מיוחד מחוץ לביתה של הכובסת.

ריילן לבש עליו את הגלימה. היא הייתה מלוכלכת וגם קצת גדולה, היות ונתפרה למידותיו של אדם בוגר, אבל זה הספיק בשביל להרגיע אותו במידת מה. כך אפילו לאחד מבני השבט יהיה מאד קשה לעלות עליהם.

הם עלו על האיילים והתקרבו לעבר היציאה מהכפר כשבדיוק פלוגה של הלייסגראד פטרלה שם בסבב השמירה השגרתי.

השלושה התחבאו מאחורי סלע רחב. וברגע שהדרך התנקתה, לא התמהמהו רגעים מיותרים וחצו את פתח הכפר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה