דווקא זה בדיוק הדמות של אלרון!סליחה, התכוונתי לאלרון.
הוא קר רוח, הוא מתואר טיפה שלילי, ויש הרבה זיקים בעיניו..
אבל גם אם הוא לא חשוד, תשאירי את הספק,
מה אכפת לך שאחשוד בכשרים?
נאמן למקור... הוא תמיד היה יוצא דופן בקטע הזה שלו...
דווקא זה בדיוק הדמות של אלרון!סליחה, התכוונתי לאלרון.
הוא קר רוח, הוא מתואר טיפה שלילי, ויש הרבה זיקים בעיניו..
אבל גם אם הוא לא חשוד, תשאירי את הספק,
מה אכפת לך שאחשוד בכשרים?
תודה על ההסבר, גם בגלל המידע וגם כי כיף לקרוא סיפורים שהסופר בדק וחקר, זה מוסיף אמינות ומשדרג.יכול בהחלט לקרות. שלב ההלם המפוצה.
כתבתי את התיאור הזה מהידע שלי כחובשת ואחרי בירור. זה דבר שיכול לקרות ונפוץ בעיקר בפגיעות בטן.
במקרה הזו הכוונה הייתה לפגיעת בטן חודרת (פגיעה בכבד). בנוסף גם המיקום הוא מרתף חשוך שמואר בקושי.
באוזני שמעתי מפרמדיקית על אישה צעירה לאחר תאונה שהתהלכה כמעט 5 דקות שלמות וקרסה לאחר מכן.
היה לה דימום פנימי בבטן מפגיעה קהה, מה שכמובן גרם להלם היפוולמי. האדרנלין החזק גורם הרבה פעמים לא לשים לב ומונע תחושת כאב.
בנוסף יש מסיחים מהפציעה האמיתית, למשל כאן - הדימום והפציעות בפנים בהם באמת שלוואן התמקד.
זאת הסיבה שאחד השלבים בטיפול בטראומה הוא הפשטה, בדיוק כדי לא לפספס מקרים כאלו.
כמובן שכאן זה סיפור ואין בו כדי לקבוע התנהגות רפואית כלשהי.
כןולגבי שכיר החרב, מדובר במי שסיפר לבסטיאן מקאן על מעשיו של קלידיאס?
ממש!ממשיך להיות מסתורי
קודם כל סליחה שאני מקפיצה כך סתם ללא מטרה, יש לי עדיין תקווה להעלות פרק או שניים נוספים לפני פסח, תלוי מאד בהספקים שליאין קשר בין הכתיבה שלך לשל מיה, ולעני"ד ברוב הפעמים שכותבים על ממלכה במבחן, אין קשר לכתיבה של מיה.
זה מין סטייל כזה, או מחמאה לכתוב 'יואו, איך את כותבת כמו המקור! מושלם!', למרות שברוב הפעמים אין קשר...
מחמאה! ברור!את האמת התלבטתי אם לקחת את זה בתור מחמאה או אולי דווקא הפוך...
יש קשר.אין קשר בין הכתיבה שלך לשל מיה
ברור שיש קשר, הרי זה פנאפיק. וזה מתבקש.יש קשר.
אני רואה אותו, בברור.
כשכותבים פנאפיק, זו מחמאה אדירה.
זה אומר לסופרת שהיא הצליחה להעביר לנו את אותן תחושות על אותן גיבורים.
יש קשר.
אני רואה אותו, בברור.
כשכותבים פנאפיק, זו מחמאה אדירה.
זה אומר לסופרת שהיא הצליחה להעביר לנו את אותן תחושות על אותן גיבורים.
סגנון הכתיבה שונה. מאוד.ברור שיש קשר, הרי זה פנאפיק. וזה מתבקש.
אני לא מתכוונת לחיקוי.
אלא לסגנון, וזה מהמם מבחינתי.
מדובר על התגובה שלי לסיפור בפומפיי?תודה על מה שכתבת! אפשר לומר שזה אפילו משמח אותי במיוחד, אני לא אוהבת לחשוב שזה חיקוי.
מהצד השני, אני אהיה כנה ואומר שהכתיבה שלי הושפעה ומושפעת כנראה עדיין מהכתיבה של מיה קינן.
כתבו לי כאן בפורום על אחד הקטעים שכתבתי (לא באשכול הזה) שהכתיבה מזכירה קצת את מיה קינן.
את האמת התלבטתי אם לקחת את זה בתור מחמאה או אולי דווקא הפוך...
כן אשמח באמת אם תוכל לפרט על הסגנון.מדובר על התגובה שלי לסיפור בפומפיי?
אם כן אז זו הייתה מחמאה, והתכוונתי לא רק לסגנון הכתיבה אלא לסגנון הסיפור (אם יש בזה עניין, אני יכול לפרט יותר את כוונתי בתגובה נפרדת).
מסכימה. זה גם מה שאני מחפשת בפאנפיקים.בנוגע לפנאפיק, לדעתי הדמיון למ. קינן דווקא חשוב כי הוא נותן את ה"אווירה" של הסיפור המקורי. גם בסגנון הכתיבה, גם בקצב, ובעיקר בפיתוח הדמויות. בסופו של דבר, זה מה שהקורא מחפש כשהוא קורא פנאפיק- להיפגש עם סיפור ישן ואהוב. מזווית חדשה, אבל ישן ואהוב.
בשמחה.כן אשמח באמת אם תוכל לפרט על הסגנון.
מסכימה. זה גם מה שאני מחפשת בפאנפיקים.
וזאת הסיבה אגב לכך שאני לא מכניסה דמויות חדשות (למעט ניצבים כמובן), ברוב הפעמים הן יוצאות שנואות במיוחד לעומת הדמויות המקוריות. (מה שנקרא דמויות 'מרי סו').
ניתוח מעניין ממש. במיוחד הקטע בו העלילה יוצרת את הדמויות, עכשיו שהגדרת את זה אני מבינה שזה בדיוק מה שקרה בסיפור. תודה!בשמחה.
לפני שאני מתחיל, הכוונה שלי בדמיון לקינן הוא לא הרגשה של חיקוי אלא של התכתבות עם הסיפורים שלה, והתכתבות נכונה מאוד במקרה הזה. אז אני אתחיל בכתיבת כל הנקודות שמזכירים את קינן:
קודם כל הז'אנר. דרמה תקופתית עם נגיעות של ספרות הרפתקה למבוגרים. קינן לא המציאה את הז'אנר הזה, אבל אצלינו היא השם הכי בולט בו.
נקודה שנייה היא כמה טכניקות דומות. השימוש בזמן הווה,התיאור המפורט של הרקע, שימוש רב ועמוק בסאבטקסט בפרט בפיתוח דמויות (אפילו משניות או ניצבות).
הנקודה השלישית פחות בולטת כי היא קשורה בעיקר למבנה הסיפור, אבל זאת הנקודה העיקרית אליה התכוונתי.
קראתי פעם בשם קולנוען שאני לא זוכר את שמו שיש שני סוגי כתיבה: אחת בה הדמויות יוצרות את העלילה, ואחת בה העלילה יוצרת את הדמויות.
במקרים רבים אצל קינן העלילה שולטת, אך לדמויות רצונות משלהם. דבר שיוצר מן מאבק בין הדמות לתפקיד בעלילה או במסר. המתח הזה הוא המקום בו היא מכניסה את הקונפליקטים של הדמות, ולעיתים הוא הופך את הסיפור לקשוח מאוד.
הסיפור שלך משתמש בזווית המבט הזאת ומפתח אותה:
אנחנו מקבלים סוף אסוני מראש, אנחנו יודעים מה העלילה הולכת לעשות לדמות הראשית.
אנחנו לא יכולים לגלות לה, אנחנו לא יכולים לצעוק, אנחנו רק יכולים לצפות בשקט איך הדמות צועדת בטרגדיה אל עבר הסוף, מפספסת את הסוף הטוב במילימטר.
לכן זה לא חיקוי אלא התכתבות. שימוש שונה בתבנית קודמת שמוכרת לקהל.
אני מקווה שכוונתי מובנת.
וואו, אהבתי את ההגדרה!במקרים רבים אצל קינן העלילה שולטת, אך לדמויות רצונות משלהם. דבר שיוצר מן מאבק בין הדמות לתפקיד בעלילה או במסר. המתח הזה הוא המקום בו היא מכניסה את הקונפליקטים של הדמות, ולעיתים הוא הופך את הסיפור לקשוח מאוד.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: