אני טוען שהרבה מהמיקרים של לקיחה הם מיותרים.
מנין לך?
יש לך מקור להתבסס עליו? סטטיסטיקה? אחוזון?
האם חקרת את הענין? האם אתה מכיר את הנושא מקרוב?
אני טוען שהרבה מהמיקרים של לקיחה הם מיותרים.
מקווה שלא יגיב שזה מניסיון אישי שלו..מנין לך?
את בהחלט מכלילה.ואני חושבת על אותם ילדים שלא קיבלו ריטלין בתקופת הקורונה, והשקיעו את כל כוחם בהישרדות, בהתנהגות נורמטיבית על אף כל הרעשים, השינויים והקשיים בבית.
איך הם שרדו את הלמידה מרחוק? את תפילת השחרית (הארוכהההההה!) לבד? את ההאזנה האין סופית לקווי החיידר/בית הספר? את ביצוע המטלות בלי מבט מדרבן של המורה? בלי לוח עם סיכום מקוצר של הנלמד?
ילדים שכן לקחו בתקופת הקורונה, השקיעו את כוחם (הענק!!!) בלמידה, ומצאו זמן להמון המון דברים שבשיגרה אין להם זמן להשקיע בהם, כמו פאזלים, סריגה, אומנות, נגינה ועוד.
הסיפוק שלהם היה אדיר. וסיפוק כמובן נותן הרבה הרבה כוח להמשך התנהגות נכונה וטובה.
חשבתם על בתים עם כמה ילדי ADHD? על בתים עם כמה מתבגרים כאלו + ילידים בגלאי העשר +-?
חשבתם כמה אתגרים עמדו לילדים האלו בימי הקורונה בתוך הבית, כל רגע?? רעש, בלאגן, אפס סבלנות וסובלנות לסביבה...., אי סדר.....
אני כמובן לא מכלילה, אבל הריטלין בהחלט יכול לתת לילד הרבה מעבר להצלחה בלימודים. וזה לא פחות חשוב.
את יכולה לדמיין מצב אחר, של ילדים שהסתדרו יפה עם השחרית (בדיוק לפי הקצב שלהם), והקשיבו לקוים תוך כדי תנועה שעזרה להם להתרכז, ואולי הם לא סרגו כי ראו בזה עיסוק של סבתות, אבל מצאו הרבה מאד עיסוקים אחרים....
אין שום ספק שיש הרבה מאד ילדים שלוקחים ריטלין רק כדי לעמוד בדרישות המערכת הלימודית על אפיוניה הנוכחיים, ויכולים להסתדר יופי עם אתגרים אחרים של החיים.
חצי שעה בחדר של מנהל חיידראשמח לקבל את המקור לנתון הזה...
נראה לי שהנ"ל נאמר כסוג של בדיחה, כך שלא צריך לענות ע"ז בכזאת רצינות...סתם בשביל להרוס את הטוצאך מהענין:
המלמד אומר לנפשו: "הֲאנוכי הריתי את העם הזה, אם אני ילדיתיהו?"
האבא יודע שהוא האחראי הבלעדי לבנו ומה לו לערב את המלמד?
מקומם מאוד מאוד!המלמד אומר לנפשו: "הֲאנוכי הריתי את העם הזה, אם אני ילדיתיהו?"
זה סיכומו של ענייןאני חושבת שאין תשובה נכונה או לא נכונה.
זה ממש ממש ממש תלוי בילד.
ולא הייתי דנה אף אחד לשום כיוון.
@מילה בסלע
ו @נ.ב.
כ"כ התחברתי לדיוקים שציינתם
2 מתוך ארבעת ילדי מאובחנים בODD, בלימודים הן חרוצות הכיתה ממש!!
אבל בבית אין רגע אחד שפוי בלי הכדורים....
הענין הוא שהן הגיעו למינונים הזויים גיל 8, ויואנס של 70+ריספרדל..........
בקיצור
מחפשת שותפים לצרה עם התמודדות לילדי ODD
כל שיתוף או מידע או נחמה יתקבל בברכה...
אני לא יודע על סמך מה הקביעה הזו,אני כעיקרון חושב שרוב המיקרים היום של לקיחת ריטלין מיותרים.
יש מיקרים שהכדור הזה הוא נס, אבל היום כבר הגיעו למצב שדופקים ריטלין לכל ילד שובב עד שהוא נהיה מדוכא עם תווית של חריג.
בנוסףסתם בשביל להרוס את הטוצאך מהענין:
המלמד אומר לנפשו: "הֲאנוכי הריתי את העם הזה, אם אני ילדיתיהו?"
האבא יודע שהוא האחראי הבלעדי לבנו ומה לו לערב את המלמד?
מדוייק,ילדים שעיקר בעית הקשב היא בתחום הריכוז והקשב
ולא בהפרעת ההתנהגות והאימפולסיביות.
ילדים כאלה היוו אתגר קטן יותר בבית מאשר בביה"ס.
כל דבר לגופו
נראה לי שהנ"ל נאמר כסוג של בדיחה, כך שלא צריך לענות ע"ז בכזאת רצינות...
ודווקא תגובתך ראויה לדיון מעמיק כאשר נושבת ממנה רוח מצויה במערכות החינוך היום כאילו להם אין שום אחריות.
יש בעיה בביה"ס? טלפון להורים.
כאילו אתם לא אמורים להתמודד?
כשכל בעל מקצוע נתקל בבעיה אצל הלקוח, הוא מנסה לפתור אותה. לא מפיל את כל האחריות על הלקוח, בדיוק זוהי העבודה שלו.
אמנם גם אם בשורה התחתונה הבעיה היא של הלקוח,
הלקוח הוא זה שלא יקבל ניהול תקין,-הלקוח הוא זה שהמקרר לא ייפתח אצלו עד הסוף בגלל הארון,-וכו' וכו',
לכן כל בעיונת שתצוץ טלפון ללקוח? כי האחריות עליו? כי ה"מוצר" שלו?
אז מה בדיוק אתה עושה?
מה העבודה שלך?
מה נשתנה התחום הזה מכל התחומים???
עריכה:
בהתבוננות נוספת, זה:
מקומם מאוד מאוד!
תמצית מרוכזת של גישה מעוותת למקצוע החינוך.
(ומתנצל, לא מדבר אישית על אף אחד/ת, אלא על רוח מצויה.)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: