בגלל הפסקת נטילתו. בזמן נטילת הכדור אין לה תאבון ואוכלת הרבה פחות ..ויורדת במשקל... בלי כדור היא בטבעי שלהבגלל הריטלין או בגלל הפסקת נטילתו?
אוכלת המון ונהנת.. אבל משמינה מאד...
בגלל הפסקת נטילתו. בזמן נטילת הכדור אין לה תאבון ואוכלת הרבה פחות ..ויורדת במשקל... בלי כדור היא בטבעי שלהבגלל הריטלין או בגלל הפסקת נטילתו?
זה קורא לרובם וצריך לדעת איך לעבוד אם זה בכלל לא פשוט אבל אפשריבגלל הפסקת נטילתו. בזמן נטילת הכדור אין לה תאבון ואוכלת הרבה פחות ..ויורדת במשקל... בלי כדור היא בטבעי שלה
אוכלת המון ונהנת.. אבל משמינה מאד...
אני יכולה להגיד שעבדתי בתפקידים די משמעותיים בשני תחומים שקשורים לרפואה: מרכז קשב ועמותה לאטופיק דרמטיטיס. (מי שמכיר, יודע).אני מעדיף לסמוך על האבחנה של רופא מומחה שיש צורך בטיפול רפואי.
אני יכולה להעיד על עצמי אני לוקחת קונצרטה במינון 18 - ממש לא קריטי וגבוה אבל זה עוזר כמובן לעוד דברים חוץ מהלימודים אני כבר גמרתי ללמודלמרות שנוירולגית בפרוש אמרה לי שטוב לתת גם בזמני חופש,כי חוץ מלימודים יש עוד הרבה דברים שריטלין יעזור לילדים אלו,כגון: סדר יום,ריכוז במטלות הבית וכו'
אבל בואו נודה שהרבה זה בשביל מסגרת הלימודים,ושוב,לאו דווקא לצוות,אלא לילד עצמו שמתקשה לעמוד במטלות הדורשות ריכוז והתמדה,,זה באמת לא קל להם בעצמם,
וזה עדיין לא מצב שאפשר לומר -ולכן, אם בא הורה ואומר שהוא מרגיש שנתנו לילד שלו ריטלין בלא שיקול דעת מספק, אני מציעה להקשיב לו ברצינות.
שמחלקים את זה יותר מידי זה נתון.
מסכימה, זה לא נתון אלא נקודת מבט.וזה עדיין לא מצב שאפשר לומר -
דווקא אני שמחה שהילד השמין, גם ככה נורא רזה, אז כל קילו שעלה בזמן של הקורונה גרם לחגיגהזה קורא לרובם וצריך לדעת איך לעבוד אם זה בכלל לא פשוט אבל אפשרי
(אבל מצד אחד זה כיף שלא משמינים)
ייתכן,אני יכולה להגיד שעבדתי בתפקידים די משמעותיים בשני תחומים שקשורים לרפואה: מרכז קשב ועמותה לאטופיק דרמטיטיס. (מי שמכיר, יודע).
בשתי התקופות דיברתי עם אנשי מקצוע, רופאים או פרא-רפואיים.
צר לי לומר, אבל האבחנות של רופאים מומחים בתחום הפרעת הקשב פועלת פעמים רבות מדי בשיטת ה'לא יועיל-לא יזיק'. ננסה ריטלין, ילך יופי, לא ילך לא נורא. ננסה משהו אחר. (שמות אנשי המקצוע שאמרו לי זאת לא יכולים כמובן להיות מצוטטים בבמה פומבית זו, אבל זה בהחלט הגישה).
יש רשימת המלצות של תחומים רפואיים שכדאי לבדוק לפני שנותנים ריטלין (הפרעות שינה, חסרים תזונתיים, קשיי ראיה שונים, קשיי שמיעה, מה לא.) ברוב מוחלט של המקרים ההורים לא מודעים בכלל שהיא קיימת (ובמידה מסוימת בצדק, כי ייקח להורה נורמלי 20 שנה למלא אותה....)
להערכתי, ובלי הגזמה, רופאים שוקלים הרבה יותר ברצינות אם לתת לילד סטרואידים מאשר אם לתת לו ריטלין. (ולצורך ההשוואה אני משתמשת בין שני תחומי הרפואה שיצא לי להכיר ממש מקרוב, כאמור.)
ולכן, אם בא הורה ואומר שהוא מרגיש שנתנו לילד שלו ריטלין בלא שיקול דעת מספק, אני מציעה להקשיב לו ברצינות.
.ייתכן,
ואיני בא להתווכח על עובדות.
אני כותב בנחרצות דווקא בגלל שאני מכיר מקרוב כמה סיפורים של נערים מאובחנים, שהוריהם סרבו לתת להם טיפול (חלקם בטענה שלא מעוניינים להלעיט בתרופות, ולחלק סתם כי לא מצא חן בעיניהם שהילד המוצלח שלהם מתוייג כבעייתי, והרופאים סתם מאבחנים וכו' וכו'),
היום, אחרי שחוו סבל נוראי במוסדות החינוך, אותם הנערים כבר נמצאים במקומות אחרים לגמרי, ולהוריהם לא נותר אלא למרוט את שערות ראשם...
ייתכן שיש מקרים גבוליים (ויש גם מורים ומורות שבטוחים שהם 'מומחים' לנושא ושולחים כל ילד שני לאבחון),
אבל אני מרגיש חובה לזעוק, אם יש ילד שצריך טיפול (ובמקרים חמורים, ההורים ודאי יראו את זה בעצמם, בפרט אם יש כאלו במשפחה הקרובה, אחים דודים וכו'), אנא טפלו בו, שלא תהיו חכמים לאחר מעשה...
לי היה קשה לראות את הילד מאופק וחסר מצב רוח, מנגד - אי אפשר לא לתת. ככה זה בלי שליטה, אז פשוט הורדתי מינון.
היה נפלא.
כעת אני חושב בכלל להוריד מינון, אבל ברור שלא אעשה דבר בלי אישור רופא+המורים.
מה שברור, שלא צריך להביא מינון מלא ביום בלי לימודים, אבל גם זה עשיתי רק אחרי התייעצות רופא.
לדעתי זה עניין של הסתכלות,(וגם הפרעת קשב מטופלת לא בהכרח מבטיחה הצלחה).
מסכים אם זה רק שבחור בן 18 יוכל ללמוד איך להתמודד אם התופעות הלוואילדעתי זה עניין של הסתכלות,
אם יבוא ילד בן 18 ויגיד שאין לו כח יותר להתמודד, למה לו לקחת תרופות ולסבול מתופעות הלוואי כשהמטרה היא להישאר במסגרת הישיבה, ולרצות את הסביבה,
מבחינתי שילך לעבוד, העיקר שישאר יהודי טוב,
בעיני, בהתחשב בנתונים, תוצאה כזו היא בהחלט הצלחה.
בהחלט מסכימה שזה יכול להחשב להצלחה.לדעתי זה עניין של הסתכלות,
אם יבוא ילד בן 18 ויגיד שאין לו כח יותר להתמודד, למה לו לקחת תרופות ולסבול מתופעות הלוואי כשהמטרה היא להישאר במסגרת הישיבה, ולרצות את הסביבה,
מבחינתי שילך לעבוד, העיקר שישאר יהודי טוב,
בעיני, בהתחשב בנתונים, תוצאה כזו היא בהחלט הצלחה.
כל המלמד בן חברו תורה כאילו ילדו...סתם בשביל להרוס את הטוצאך מהענין:
המלמד אומר לנפשו: "הֲאנוכי הריתי את העם הזה, אם אני ילדיתיהו?"
האבא יודע שהוא האחראי הבלעדי לבנו ומה לו לערב את המלמד?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: