נספח לאתגר הדו שבועי- להוריד ת'נעליים

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
כל הקשקושים, הסברים, הערות ומחמאות אישיות לכותבים- לשפוך כאן.

למעבר לאתגר
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
וואו, זה מקורי! שאפו.

שאלה חסרת מעוף: איך לכתוב את זה? הרי אם אני עורכת ספרותית, שמחליטה להיות עכשיו איש עסקים קשוח, שכותב קטע על ילד שאחיו הגדול נפטר, התוצאה הסופית תהיה רק הילדון שאח שלו נפטר.
איך ידעו שזה איש עסקים שכתב את זה?
או שמא זה גם חלק מהאתגר, להצליח לכתוב את זה מספיק אמיתי שיהיה אפשר לנחש שאיש עסקים כתב את זה?
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
שאלה חסרת מעוף: איך לכתוב את זה? הרי אם אני עורכת ספרותית, שמחליטה להיות עכשיו איש עסקים קשוח, שכותב קטע על ילד שאחיו הגדול נפטר, התוצאה הסופית תהיה רק הילדון שאח שלו נפטר.
איך ידעו שזה איש עסקים שכתב את זה?
או שמא זה גם חלק מהאתגר, להצליח לכתוב את זה מספיק אמיתי שיהיה אפשר לנחש שאיש עסקים כתב את זה?

אני שמחה על השאלה הזו, כי לא ידעתי אם זה מספיק ברור באתגר.
הכוונה כאן כן לכתוב עם מושגים של איש עסקים. ואם נחזור לדוגמא שלי, שהסבתא תדבר על אשת ההי- טק. היא תכתוב: "אסתי נכנסת למקום שהיא עובדת בו, הגברת שאחראית על כל הנשים העובדות אומרת לה לבוא במחילה לחדרה. המסך מרצד מולה וערימת תקליטורים שהיא צריכה לגמור לסדר עד סוף השבוע ממתינה לה" כמובן שמידי פעם היא תפספס דברים, לא תתפוס קיצורי דרך שקיימים היום. כמו מייל וכו'. או לחילופין תייחס להם כוחות משמעותיים יותר ממה שהם. הכל לפי הבנתה וצורת התפיסה שלה על דברים שהתחדשו בעולם והוסברו לה.
תדמיינו אותה, קשישה, מתיישבת עם דף ועט וכוס תה חמימה על כורסא עתיקה לכתוב סיפור עדכני.
כמובן שאת התיאור שלה תשמיטו מהסיפור הסופי, אבל שלכם הוא יעמוד מול העיניים כשאתם מובילים לה את העט....

בהצלחה.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
וואלה אתגר הפוך על הפוך..
 

יוצרת כתיבה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
המשתמש נחסם
מקסים, מקורי ומיוחד...
מקווה שה' יעזור ואמצא שמן ורעיונות...
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
לא נעים לומר, אבל לטעמי היחידה שהצליחה לשכנעמחד ולהנגיש נכון מאידך ובמקביל גם לעמוד בכללי האתגר היא הניקית
@RACHELIZ
בנוגע לאחרים - אם צריך להסביר מי הכותב/ת זו כבר בעיה. ואני לא יודע אם אתם חושבים כמוני, אבל אני משוכנע שגם החייל החילוני התלוש ביותר לא מסתכל על תלמיד הישיבה בפרמטרים של צבא.
מותר לחלוק עלי- אבל זו דעתי.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
קודם כל תודה!
דבר שני, אולי זה בגלל שלקחתי את הניגוד הקל ביותר..
דווקא זכור לי שכשקראתי את מה ש @עבדקן כתב, באיזשהו שלב, אם כי לא מיד, היה ברור למי הכוונה גם בלי ההוספה בסוף…
(ואני באמת חושבת שלא חייבים לזהות מיד מי הכותב..)
 

הגשש

משתמש מקצוען
לא נעים לומר, אבל לטעמי היחידה שהצליחה לשכנעמחד ולהנגיש נכון מאידך ובמקביל גם לעמוד בכללי האתגר היא הניקית
@RACHELIZ
בנוגע לאחרים - אם צריך להסביר מי הכותב/ת זו כבר בעיה. ואני לא יודע אם אתם חושבים כמוני, אבל אני משוכנע שגם החייל החילוני התלוש ביותר לא מסתכל על תלמיד הישיבה בפרמטרים של צבא.
מותר לחלוק עלי- אבל זו דעתי.
ההפך הוא הנכון. חייל ובחור ישיבה הם אחד הניגודים הניגודיים ביותר. ואם בחור ישיבה מצליח לסכם את הריתחא דאורייתא בישיבה בעגה צבאית, יש בזה מן האומנות.
אומנות הוא אומנות ואתה יכול לאהוב אותה או לא. זה בסדר גמור.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
משימת 'חמש עשרה נשים פוטרות צרותיהן וצרות צרותיהן', תבוא לסיומה הטוב. כמעט נרדמתי.
פשוט אני חושבת שלא היה צורך לכתוב במפורש שזהו המבצע כי אז אתה בעצם מסגיר מי הכותב..
כי אכן ניתן באמת להבין מהאי אילו ביטויים כמו 'הזקן שיורד על פי מידותיו', אם אני זוכרת נכון, שמדובר בדמות ההפוכה ואני אכן מסכימה שחייל ובחור ישיבה הם ניגוד, בטח בכמה שנים האחרונות כאן במדינה…
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
לא יודעת מהי כוונת המשורר, אבל אני הבנתי מיד מי הכותב של @עבדקן. זה היה ברור ממש. מתואר בצורה מצויינת, אותנטית לחלוטין, וברורה מאוד.
ה"גילוי" בסוף, לדעתי, היה רק הטופ, בצורה ממש חמודה ומושלמת...

ולגבי הקטע של @הגשש, ובכן... לא נעים להגיד, אבל קראתי את הקטע ופשוט הת-גל-גלתי מצחוק. כפשוטו. צחקתי בפה מלא ומשוחרר, במיוחד על התיאור עם הזקן וכו'....

קטעים מצויינים. כולם. נהניתי מאוד.
 

דיו וקסת

משתמש מקצוען
דווקא זכור לי שכשקראתי את מה ש @עבדקן כתב, באיזשהו שלב, אם כי לא מיד, היה ברור למי הכוונה גם בלי ההוספה בסוף…

אכן הסתפקתי אם יש צורך לגלות בסוף, או לסמוך לגמרי על האינטליגנציה של הקוראים.

החלטתי כן לכתוב זאת באופן מפורש, אך מי ש'עלה' על זה לבד - מחמיא לעצמו כאינטליגנט ולי ככותב...
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
חתיכת אתגר הבאת עלינו...

@עבדקן
תכלס' כתבת מה שהגבר עצמו עושה על צעצמו, ורק בשביל המצפון ערבבת את זה על נשים... כל כך קשה להודות שגם גברים מעניין אותם סימנים על מה שכתבנו? חוץ מזה שנחנו לא מספרים לנשים כמה שזה מעסיק אות=נו.. מעניין למה :)
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
כתבתם מדהים!

על הביקורת ל@הגשש אני חולקת. מותר שלא יבינו בקריאה ראשונה- אם חוסר ההבנה נובע מחוסר ידע של הקורא,אבל אם ברגע שמסבירים מיהי הדמות וחוזרים אחורה, והכל ברור ומובן. (כמו שקרא לי בקטע הנ"ל. כשחזרתי שוב על הקטע, מצאתי עשרות משחקי מילים אלופים!) אז זה מצוין, ואפילו עדיף, אחרת כולם יכתבו על אותן דמויות שקל לזהות.
והייתי מרחיקה ואומרת שכשתכתבו על דמויות קשות יותר לפיענוח, ובנספח תכתבו מי הדמות הכותבת.


והכי חשוב, אני מחכה לפאנץ' כך חזק, מי נותן אותו?
 

הגשש

משתמש מקצוען
כתבתם מדהים!

על הביקורת ל@הגשש אני חולקת. מותר שלא יבינו בקריאה ראשונה- אם חוסר ההבנה נובע מחוסר ידע של הקורא,אבל אם ברגע שמסבירים מיהי הדמות וחוזרים אחורה, והכל ברור ומובן. (כמו שקרא לי בקטע הנ"ל. כשחזרתי שוב על הקטע, מצאתי עשרות משחקי מילים אלופים!) אז זה מצוין, ואפילו עדיף, אחרת כולם יכתבו על אותן דמויות שקל לזהות.
והייתי מרחיקה ואומרת שכשתכתבו על דמויות קשות יותר לפיענוח, ובנספח תכתבו מי הדמות הכותבת.


והכי חשוב, אני מחכה לפאנץ' כך חזק, מי נותן אותו?
תודה על הדברים.
האמת. כשאני רואה שההפרש בין כתיבה רדודה לכתיבה מעמיקה, עומד על פער כה גדול בנתינת התודות, אני שואל את עצמי עד כמה היה נכון להשקיע בכך.
אין הנחתום מעיד על עיסתו אבל לא אגזים אם אומר שכמעט כל מילה ומילה בקטע הזה מחושבת ושקולה.
תוך כדי כתיבה, הכנסתי את עצמי עמוק עמוק עם בגדי בחור הישיבה אל הלקסיקון הצה"לי, בדיוק כפי שנכתב בכללי האתגר.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
@הגשש , קודם כל אומר שניכר מהקטע שעמלת עליו והוא בהחלט משובח!

בעניין התודות, התודה לא בהכרח משקפת. כפי שאמרו כאן בעבר, בדר"כ התגובות הראשונות זוכות ליותר.
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
תודה על הדברים.
האמת. כשאני רואה שההפרש בין כתיבה רדודה לכתיבה מעמיקה, עומד על פער כה גדול בנתינת התודות, אני שואל את עצמי עד כמה היה נכון להשקיע בכך.
אין הנחתום מעיד על עיסתו אבל לא אגזים אם אומר שכמעט כל מילה ומילה בקטע הזה מחושבת ושקולה.
תוך כדי כתיבה, הכנסתי את עצמי עמוק עמוק עם בגדי בחור הישיבה אל הלקסיקון הצה"לי, בדיוק כפי שנכתב בכללי האתגר.

מסכימה עם כל מילה!
ובמיוחד עם זה שכל מילה מחושבת. כמה משמעויות מצאנו בכל שורה, והיד מלאת החבורות:) היא רק דוגמא של קצה קרחון....
קטע מענג ביותר! (אני חושבת שדווקא העומק גורם למיעוט התודות, הרבה יותר קל ופשוט לרפרף מלמעלה על קטע בינוני ולהרגיש שהבנתי הכל, מאשר לשבור את הראש בהבנת קטע מקצועי שבונה על האנטלגנציה שלא קיימת לכולם...)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אני משוכנע שגם החייל החילוני התלוש ביותר לא מסתכל על תלמיד הישיבה בפרמטרים של צבא.
מותר לחלוק עלי- אבל זו דעתי.

גם אני הבנתי כך, שחייל חילוני מתאר את הישיבה מתוך עולמו שלו...
ולמה חשבתי כך? כי הבנתי שהאתגר הוא שדמות כלשהי תנסה לתאר עולם של מישהו מנוגד לה - והיא לא במיוחד תצליח.... כלומר, היא תתאר את הדמות המנוגדת לה מתוך עולם המושגים שלה עצמה. וזה יוצא כמובן משעשע.
במקרה הזה, למשל - חייל חילוני מתאר ישיבה מתוך המושגים שלו. (או בחור ישיבה יתאר חיי חייל לפי מושגיו הישיבתיים).
כאן האתגר נלקח למקום קצת שונה: בחור הישיבה תאר את עולמו שלו עצמו כאילו מתוך עולמו של חייל חילוני.
זה נעשה עם עומק. בצורה של משלים ונמשלים. זה כיוון קצת שונה מהאתגר במקורו.
 
נערך לאחרונה ב:

דיו וקסת

משתמש מקצוען
כאן האתגר נלקח למקום קצת שונה: בחור הישיבה תאר את עולמו שלו עצמו כאילו מתוך עולמו של חייל חילוני

@הגשש אולי תחכים אותנו למה באמת הייתה כוונת המשורר,
חייל שמנסה לתאר את עולמו של בחור ישיבה לפי מושגיו (כפי שהבין @נריה מגן), או בחור ישיבה שכותב על עולמו במונחים צבאיים (כפי שהבינה @מרחבית)?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
@הגשש אולי תחכים אותנו למה באמת הייתה כוונת המשורר,
חייל שמנסה לתאר את עולמו של בחור ישיבה לפי מושגיו (כפי שהבין @נריה מגן), או בחור ישיבה שכותב על עולמו במונחים צבאיים (כפי שהבינה @מרחבית)?

אני הבנתי שזה חייל, עד שראיתי את זה:
חייל ובחור ישיבה הם אחד הניגודים הניגודיים ביותר. ואם בחור ישיבה מצליח לסכם את הריתחא דאורייתא בישיבה בעגה צבאית, יש בזה מן האומנות.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה