לבקש מההנהלה.קטע מתוקן אפשרי?
ואם כן היכן
באתגר או הנספח
מקור?משתתפי האתגר היקרים, שימו לב לכתוב על דמות שאינה חלק מהסיפור המקורי כלל. לא באופן שולי לא כניצב ולא כנציב מלח.
הסיפור מסתדר מצוין בלעדיה, היא רק קשורה לאחד הדמויות בסיפור המקורי.
לדוגמא בסיפור על יוסף מוקיר שבת, לא לכתוב על החוזה בכוכבים שראה שאת כל כולו יירש רבי יוסף היהודי הרש (אברהם פריד אוצרות יהודיים ח"ב ש"א) אלא לכתוב על השכן של יוסף מוקיר.
ולא כמו יאן שכתב על העכבר.
סמוך עלימקור?
סמוך עלי
המטרה היא לכתוב סיפור שהוא קודם כל סיפור בפני עצמו, וחי בזכות עצמו.אז עכשיו תסביר לי לפני שאני משחרר את סיפורי.
לכתוב על דמות שולית או לא ?
לא הבנתי.
או שהתכוונת לא להזכיר שום דמות מהסיפור?
מצוין.המטרה היא לכתוב סיפור שהוא קודם כל סיפור בפני עצמו, וחי בזכות עצמו.
בנוסף - וכאן האתגר - הוא צריך לחפוף לסיפור מוכר, בשילוב הבזקים מהסיפור המוכר (ברמה שנזהה במה מדובר בלי זכוכית מגדלת).
לא מספיק ברוראיך אני?
לא יאומן.ציפורי הבוקר צווחו באוזניה של קאמוזה, שוב היא ישבה כל הלילה על הסלע האדום, הרחק ממיטתה שבכפר, שם בשבילים בהם גדלה, בין בתי העץ, צפוף לה, גרונה נחנק מעיניים חטטניות.
על הסלע הזה, עוד מאז שהיתה ילדה, היא מסדרת את מחשבותיה הרחק מאנשי השבט ומעיניה הדוקרות של דיקומה המשרתת. היא אוהבת את דיקומה אבל לעולם לא תחשוף בפניה סודות הכמוסים בליבה, היא נאמנת לה אך היא נאמנת גם לאבא.
אביה של קאמוזה, ראש השבט השולט באוזבקיסטן, הודיע לה אתמול בדרך אגב כי נמצא חתנה המיועד, גבר חסון ונאה, נעים הליכות, שנקרא בשם יאקאב. והיא, הרכינה את ראשה כנהוג, מפני כבודו, ורצה בין התלמים בכדי לבכות את עצמה לדעת.
אין לה בעיה להינשא ליאקאב, היא לא ממש מכירה אותו, אך שמעה מאביה כי יש לו ידי זהב. וידוע לכל, לפחות כך מרננים בבית התה, שכל תקלה בטרקטורי הכפר מתקן מיד. גם עם עניין הייחוס העלום אין לה בעיה, היא לא מאמינה בכך שמוצא האדם מעיד על טיבו.
מה שמציק לה זה העיקרון, הכפייה החד משמעית. מציק לה שאין בידיה בחירה, וזה כלא אותה מבפנים. היא רצתה לרוץ ולהטיח בפני אביה פינג'אן מהביל, אך אין לה את האומץ, והיא יודעת שמעריצי אביה יכולים להרוג אותה. במקרה הטוב.
החתונה שנקבעה לערב, הלכה ונרקמה, והיא כצופה מן הצד, עמדה באדישות כל זמן שדיקומה שזרה שיבולים לשערה. גם כשהביאו לה את זר הפרחים שהיה שייך לאימה שמתה, הניחה אותו בעדינות על הרצפה, כמו הניחה פרחים על קברה שלה. קבר חירותה.
המחשבות קרעו את מוחה, היא תצטרך לעבור את כל הטקסים השגעוניים של השבט, בעוד חתנה ישב לו בנחת ויזמר לעצמו מהניגונים שלו, אלו שדיקומה שחה באוזנה שבאים הטאג'יקים מהרי דיג'אן להאזין לו, ומה היא תעשה איתו, היא כלל לא מבינה בשירים.
קרני השמש גלשו אל מעבר להרים, רק אור חלש האיר את פניה החיוורות, היא לא אכלה מאתמול, אין לה תיאבון. מעניין אם גם הוא מרגיש כך. לרגע חלפה מול עיניה מחשבת בריחה נועזת, אך חיש גירשה זאת ממוחה היות וזו התאבדות מוחלטת. עדיף לחיות חיי שבט אומללים, מאשר להיות למאכל הסלעים המשוננים והאכזריים שבשוחות ההרים.
התזמורת מנגנת, והיא יושבת ופניה חתומות, תוהה במחשבותיה על חייה עם טאג'יק מוזר, מארץ זרה, מה היא יודעת עליו בכלל? אפילו אם יש לו הורים אינה יודעת. ואולי הוא לא כל כך נורא, אולי גם הוא אוהב תרנגול עם תירס? ותירס לבד. ותרנגול לבד. אולי.
לפתע החלה תכונה בקרב השושבינים. החתן -כך אמרו הנערים- ברח אל ההרים עם חפציו וצרורו. ראש השבט שהיה ללעג רתח מזעם וכל שומריו אצו לחפש אחר החתן, חי או מת. החתונה התפזרה אט אט, ורק קאמוזה יושבת על הכיסא.
היא הביטה על הפרצופים המבריקים והזועמים. הציורים שצויירו על פני האורחים החלו להמרח מאגלי הזיעה, ואז חשבה לעצמה, אולי בכל זאת עדיף היה להינשא ליאקאב.
זה אומר אני המצאתיה וזה אומר אני המצאתיה. גם אני טוען כך.לא יאומן.
עד אתמול הייתי בטוח שזה הסיפור שלי...
יש לי כבר שתי טיוטות בעניין יעקובו הזמר.
בשבת בבית התה, ראיתי אותיות כמו מתוך הגמרא שקראו לי במורא "חפש לי סיפור אחר"
בסוף הלכתי על הרעיון של שיר סיפור (עיי"ש) , אבל אחר.
בכל אופן ביצוע אגדי.
רק שעשית שמות שמתאימים לשבטים אפריקנים, לא בוכריים כמתבקש, אבל ניחא.
בכלל, אתגר אחד הטובים.
ואז הוא שידך אותה לבן של מאסק כי הוא נתן מוהר של ארבע פרות חולבות ושתי תרנגולות מטילות.לספר את סיפורה של אשתו של ראש השבט בשיר יעקב ששודכה לראש השבט בעל כרחה והחליטה שאצל הבת שלה זה לא יקרה וכשקלטה שבעלה נדלק על יעקב שהיה בחור מוזר וזר שממלמל דיבורים מוזרים בשפה לא מוכרת ורוב הזמן בדיכאון שהגיע לכפר הנידח שלהם ורוצה לשדך לבת שלו, ניסתה להניא אותו מזה אבל הוא לא הקשיב לה ודרש ממנה להכין את הסעודה של השכנוע והיא אשה כנועה הכינה בלב מר וכל הזמן קיוותה שאיכשהו זה ייפול ופתאום ללא הודעה מוקדמת כאילו שמעו לה משמיים הוא תפס את רגליו וברח כמו משוגע ועד היום כולם זוכרים את החיוך שלה.
לא יאומן.
עד אתמול הייתי בטוח שזה הסיפור שלי...
מישו יאמין לי שגם אני? תכננתי לתאר את אחת מצלליות הנשים שחשקה ביאקוב לחתן והביטה במשטמה בבת ראש השבט שזכתה בו, עד לנקמה המתוקה.אהממממ
מותר לומר שגם אני חשבתי על הסיפור הזה?
מישו יאמין לי?...
יש כאן רעיון מצוין לאתגר:מישו יאמין לי שגם אני? תכננתי לתאר את אחת מצלליות הנשים שחשקה ביאקוב לחתן והביטה במשטמה בבת ראש השבט שזכתה בו, עד לנקמה המתוקה.
לא פעם ראשונה ש @שיילה מתאר חיי שבטים באופן כה קסום עד לרמת ציורי הפנים הנמחקים מאגלי הזיעה.
לא הצלחתי להכריע האם עמדתי בכללי האתגר. לכאורה לא. מכיוון שאין סיפור בלי דייג שדג את הדג ליוסף מוקיר שבת, ומצד שני הסיפור אינו פונה ליוסף אלא לדייגים.לא מספיק ברור
אנסח זאת כך - יש סיפור שנכתב מנקודת מבט שונה, אבל העלילה היא אותה עלילה כמו הגירסה הקלאסית.
בהתאמה למשל הפותח על אגדת רש"י - סיפור הדברים מנקודת מבטו של גוטפריד שהולך להתייעץ עם רש"י, חווה את הנצחון ואחריו את הכשלון, חוזר עם שלשה חיילים ואחד מת בשערי העיר.
הסיפור הוא בדיוק אותו סיפור.
לא זה האתגר.
בסיפור על גרט'ל לעומת זאת, הנושא הוא לא המלחמה והנצחון ומספר הניצולים, אלא סיפורה של אם גלמודה שמחכה לבן שלה שיחזור מהמלחמה, ציפייה שמסתיימת באופן טראגי.
אה, במקרה זה גם חפף עם האגדה על רש"י.
זה האתגר.
לדעתי עונה מאד על האתגר - הסיפור מספר על תסכול של שני דייגים-חברים, על האשמה, על אכזבה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: