דיון נספח לאתגר דו שבועי - כותבים את המחר

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
וגם למה בחר לסיים דווקא בזה את הקטע המדהים הזה. מה שגרם לי לחשוב שיש כאן איזה פאנצ' עמוק יותר שפספסתי.
ראה כאן:

הרעיון הוא שהמכשיר החכם מקליט את כל מה שנאמר בסביבו, אך בשבת כמובן שהוא כבוי, ולכן גיבורנו מצא בה את הזמן הטוב ביותר לשוחח עם זה שהוא 'נישט פון אונזערע'. אבל הוא הופתע לגלות ש'אוזניים לכותל'...
 
נערך לאחרונה ב:

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
@שיילה מה יש בתיאור המרתק והאחר הזה שתולה אותו רק בעוד עשור? אפשר להעתיק אותו גם להיום.
השכרת מכוניות מעופפות זה כזה 2040.
תוכל לחדד לי קצת? המשכיר מכוניות זה הפטרון של הקובץ, הבנתי. 2040 זה השנה הנוכחית או שהוא מתכוון שהשכרה מעופפת זה כבר מיושן?
עם הקומונה הרגת. מעניין אם היא במקורה היא באה מהקורונה.
א' אלול התת"ח - 2048
בחרת בשנה על בסיס המשחק 2048?
אני מבין שבשנה הזו עדיין לא השתדרגו לשיפטובוס של @מ"ם אבל כן שילבו מושבים מרחפים באוטובוסים.
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
תוכל לחדד לי קצת? המשכיר מכוניות זה הפטרון של הקובץ, הבנתי. 2040 זה השנה הנוכחית או שהוא מתכוון שהשכרה מעופפת זה כבר מיושן?
השנה היא 2070 שמכוניות מעופפות זה כבר פאסה.
ולכן גם מיודענו קורא על הקורונה שהתרחשה לפני חמישים שנה.
הרעיון עם הפטרון היה שכל אברך יש לו פטרון פרטי שמחזיק אותו והאברך מתפלל ולומד להצלחתו.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בחרת בשנה על בסיס המשחק 2048?
לא. בחרתי בשנה על בסיס כך שהיא מאה שנים לאחר 1948, השנה שנכתב בה הספר 1984. בשנת 1948 היה צריך להיות סופר מדע בדיוני כדי לדמיין את הטלסקרין ואת 'האח הגדול שעינו פקוחה'. אך בשביל שנת 2048, זו בהחלט יכולה להיות מציאות.
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
יום שישי, כ"א צקלג ז'תש"פ.

15:02
טטרין ענל לכהלים. כל החחמנדוס כבר מזמן התצמגלו. הוא לא היה רככה, בטח מאז שעכשם גילחד את הטקטטיף.
ארדוק וקדסן גדטו שניהם, הם תכננו לשדף מוצמוצים אחרי הגסוז הגדול.
פפדב רצתה תמנע כמו של קשוד. היא החליטה לצמגל ליד עכשם, חשבה שזה יטחל לה כמה רבחטים. אבל את עכשם לא עניין שום דבר, חוץ מהטקטטיף שלו.
"צריך לקשתר עם החובר של קדסן, נגמרו לו הפשכים". אמרה פפדב.
עכשם המשיך לשדף.
"עכשם, אתה יכול בבקשה להתצמגל? אתה לא שם לב שאני עונלת".
לפתע נגדך ארדוק. כדף של טררדיל חזר והתאגב לידם.

19:02
הלאתרה הייתה מרקה. כל הטפוס היו חלוציתים וקטורס. ריח של עממש נישא באוויר.
פפדב הדליקה נרות שבת.
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
יום שישי, כ"א צקלג ז'תש"פ.

15:02
טטרין ענל לכהלים. כל החחמנדוס כבר מזמן התצמגלו. הוא לא היה רככה, בטח מאז שעכשם גילחד את הטקטטיף.
ארדוק וקדסן גדטו שניהם, הם תכננו לשדף מוצמוצים אחרי הגסוז הגדול.
פפדב רצתה תמנע כמו של קשוד. היא החליטה לצמגל ליד עכשם, חשבה שזה יטחל לה כמה רבחטים. אבל את עכשם לא עניין שום דבר, חוץ מהטקטטיף שלו.
"צריך לקשתר עם החובר של קדסן, נגמרו לו הפשכים". אמרה פפדב.
עכשם המשיך לשדף.
"עכשם, אתה יכול בבקשה להתצמגל? אתה לא שם לב שאני עונלת".
לפתע נגדך ארדוק. כדף של טררדיל חזר והתאגב לידם.

19:02
הלאתרה הייתה מרקה. כל הטפוס היו חלוציתים וקטורס. ריח של עממש נישא באוויר.
פפדב הדליקה נרות שבת.
בא לבטא בדיוק את מה שרציתי להגיב:
חלק נכבד מהקטעים באתגר זה מתאפיינים במופשטות יתר.
יורשה לי להאיר שהייתי מוסיפה לאתגר עוד תנאי, מאתגר?
התנאי הוא- תנו לנו קטע של מחר אך מוחשי ככל האפשר.
יש קסם בקטעים ערטילאיים אך יש גם סחרחורת ;)

או שזו דרישה קשה מידי לביצוע?
 

תלמוד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הסיפור של משה גוטמן במוסף סיפורי יתד של פסח, היה בדיוק כנושא האתגר הנוכחי: לכתוב את העתיד.
שם הוא הפליג בדמיונו הרחק הרחק ממחוזות הראליות.
ואגב, בחלק נכבד מהקטעים שהועלו באתגר ניתן למצוא כמה דברים מקבילים מאוד לסיפורו שם. אולי במקרה.
נראה לי שיש משהו מאוד יפה דווקא בזה. לקחת רעיון מסויים, כמו למשל התפתחות הטכנולוגיה, ולהקצין אותו עד כמה שאפשר - מה הולך להיות אתנו עוד עשרים שנה.
למרות שאין סיכוי שכך זה יהיה וזה לא הולך לשם, אבל בתור סיפור מדומיין, מומחש היטב, זה ממש יפה.
מצד שני, סתם לכתוב מה נראה לי שיהיה עוד עשרים שנה, זה נחמד. אולי אפילו מאתגר יותר. אבל התוצאה בהכרח תהיה פחות מרשימה.
לא כך?
 
נערך לאחרונה ב:

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אממ, אבל זה לא מה שבאתי לומר...
ההדגשה היא על השורה האחרונה (ברפרנס למודעה המפורסמת של הניו יורק טיימס).
המסר הובן בהחלט!
אבל הקטע אפילו התעלה מעל עצמו ושידר מסר נוסף..
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בא לבטא בדיוק את מה שרציתי להגיב:
חלק נכבד מהקטעים באתגר זה מתאפיינים במופשטות יתר.
יורשה לי להאיר שהייתי מוסיפה לאתגר עוד תנאי, מאתגר?
התנאי הוא- תנו לנו קטע של מחר אך מוחשי ככל האפשר.
יש קסם בקטעים ערטילאיים אך יש גם סחרחורת ;)
מסכימה עם ההודעה שלך שכדאי להסביר קצת יותר לפעמים, אבל בהקשר לקטע שציטטת אני דוקא נהניתי...
הרגיש לי כמו שיש מצב שבאמת יהיו הרבה מילים ופעלים שונים עוד איזה 100-200 שנה. גם השמות.
כמו שיש היום ובעבר לא היה.
והדלקת נרות שבת נשארה אותו דבר.
הייתי רק מבקשת ניקוד....

עריכה: הלכתי לבדוק מה המודעה המפורסמת.
אז אני מבינה שהבנתי בדיוק מה שהכותב התכוון להביע. זה אומר שזה מעולה!
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
סחורה אלף אלף, וזה רק ההתחלה...
שובר את הראש איך להתמודד עם השיפוט.

יהיה מעניין לקרוא בנספח אם יש לכם קצת תוספות ורקע לפיתוחים ושינויי לוואי שהזכרתם באגביות.
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
יום שישי, כ"א צקלג ז'תש"פ.

15:02
טטרין ענל לכהלים. כל החחמנדוס כבר מזמן התצמגלו. הוא לא היה רככה, בטח מאז שעכשם גילחד את הטקטטיף.
ארדוק וקדסן גדטו שניהם, הם תכננו לשדף מוצמוצים אחרי הגסוז הגדול.
פפדב רצתה תמנע כמו של קשוד. היא החליטה לצמגל ליד עכשם, חשבה שזה יטחל לה כמה רבחטים. אבל את עכשם לא עניין שום דבר, חוץ מהטקטטיף שלו.
"צריך לקשתר עם החובר של קדסן, נגמרו לו הפשכים". אמרה פפדב.
עכשם המשיך לשדף.
"עכשם, אתה יכול בבקשה להתצמגל? אתה לא שם לב שאני עונלת".
לפתע נגדך ארדוק. כדף של טררדיל חזר והתאגב לידם.

19:02
הלאתרה הייתה מרקה. כל הטפוס היו חלוציתים וקטורס. ריח של עממש נישא באוויר.
פפדב הדליקה נרות שבת.
אובג'קשן.
כל זה יכל לקרות היום עם מקלדת כמו שלי...
 

אי פה אי שם

משתמש מקצוען
שובר את הראש איך להתמודד עם השיפוט.
1/6/20
הלם: באתר פרוג מדווחים על מתקפת סייבר שאירעה אתמול, לאחר שניק בשם דוכסוסטוס מינה עצמו למנהל האתר ושינה את כללי אתגר הכתיבה לשלושה זוכים במקום הראשון. קוקפיט ההנהלה בתגובה: אנו רואים בחומרה את האתגר שהוצב עבורנו.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הרגיש לי כמו שיש מצב שבאמת יהיו הרבה מילים ופעלים שונים עוד איזה 100-200 שנה. גם השמות.
כמו שיש היום ובעבר לא היה.
הסיפור המדובר הוא על עוד אלפיים שנה.
אבל לדעתי, למרות שבוודאי יהיו עוד אינספור שמות עצם שלא מוכרים לנו, וגם הטיות של שמות, אבל השפה לא תהיה שונה עד כדי כך.
מספיק לקרוא את התנ"ך שנכתב לפני שלושת אלפי שנים, ולהבין שגם אם יש פה ושם מילים שאנו מתקשים להבין, בעיקר בקטעי שירה ומליצה [כגון בספר איוב], השפה היא אותה השפה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה