דרוש מידע נמכר לגוי- משנת יוסף

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
מצב
הנושא נעול.

טל ומטר

משתמש פעיל
התגובה המודגשת כלל לא היתה בהתחלה והם שינו לאחר פניות לשרות הלקוחות .
אינני מבינה על מה יצא הקצף, אנשים מחמירים רוצים לדעת בס"הכ איך התנהלה המכירה ומדוע אין שום רב זמין או נציג מטעמם שיבהיר את הדברים באופן מדויק ואז כל אחד ינהג כהבנתו והחמרתו.
 

דוּבי

משתמש מקצוען
אני בהתחלה הזמנתי, אפי' לא התעמקתי יתר על המידה, ראיתי שכ' 'נקנה מאינו יהודי' הזמנתי...
ואחרי שראיתי ושמעתי הכל, ביטלתי את ההזמנה! קודם כל בגלל שזה לא הגון מצדם לא לשתף את הציבור בכל התהליך.
לא כולם חייבים להסכים, אבל אל תחליטו לציבור מה נחשב קניה מאינו יהודי ומה נחשב מכירת חמץ...
וכן גם אני ידעתי רק עכשיו מהאשכול הזה על החצילים וזה מאוד מכעיס שלא שולחים איזה הודעה מסודרת מראש...
מסקנא: תמיד מומלץ להיות הגון ולשתף בתהליך המדוייק שקרה, אפשר רק להרוויח מזה וחבל שהם לא עשו את זה.
 

The gardeners

משתמש פעיל
אה, הם מכרו לגוי והשאירו אצלו?
מכרו לגוי וקנו מגוי אחר?
זה:
קנו מגוי בלי למכור
כ"כ קשה להבין???
באו משנת יוסף וביקשו: "אחמד, קנה בבקשה 300 קילו פתיתים".
הלך אחמד, קנה 300 קילו פתיתים, הניח במחסן, הלך לישון.
אחרי שבוע: "אחמד, אולי יש לך למכור 300 קילו פתיתים?"
"בוודאי, קניתי סטוק לפני שבוע..."
התבצעה מכירה לגוי?
לא.
התבצעה רכישה מהגוי?
כן.

עריכה: אף אחד לא חייב לסמוך שהם מדברים אמת ולא על הכשרות שלהם, אבל לפי הדברים הנ"ל, א"א להגיד שהתבצעה מכירה אלא הניסוח המדויק הוא ש"נרכש משאינו יהודי לאחר חג הפסח". לא סומכים על משנת יוסף - אל תקנו שם. רוצים שיעור הבנת הנקרא? בשמחה. רוצים לנסח למשנת יוסף את ההודעות שלכם? מוזמנים לברר אם יש להם תקנים פתוחים...
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לא ברור!!!
שיגידו היה לנו חמץ מכרנו אותו לאחמד ואחרי החג קנינו אותו חזרה
והרבה אנשים לא מעוניינים בכך ולא יקנו
הם אמרו רק נרכש מאינו יהודי לאחר הפסח שזה נשמע שלא היה שלהם לפני הפסח

האם יש רב שפוסק שאסור לקנות מחנות של גוי?

אשמח למקור?
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כ"כ קשה להבין???
באו משנת יוסף וביקשו: "אחמד, קנה בבקשה 300 קילו פתיתים".
הלך אחמד, קנה 300 קילו פתיתים, הניח במחסן, הלך לישון.
אחרי שבוע: "אחמד, אולי יש לך למכור 300 קילו פתיתים?"
"בוודאי, קניתי סטוק לפני שבוע..."
התבצעה מכירה לגוי?
לא.
התבצעה רכישה מהגוי?
כן.
ואחמד פשוט הסכים למה לא מה שאומרים היהוד צריך לשמוע מה בקולם, אבל מה אחמד יעשה עם הפתיתים?
כנראה שאחמד לא כ"כ טיפש היהוד התחייבו לרכוש ממנו הכל לאחר הפסח
כן אחמד מה יקרה עם השאבאב יעלו את זה באש בהפגנות של הראמדן
לא בעיה אני מבטל צ'קים של יהוד וגם היהוד יודעים חייבים לשלם הכל אם לא, שנה הבאה אחמד לא יעשה איתם ביזנס
אז אחמד לא טיפש אולי אנחנו הטפשים
 

The gardeners

משתמש פעיל
ואחמד פשוט הסכים למה לא מה שאומרים היהוד צריך לשמוע מה בקולם, אבל מה אחמד יעשה עם הפתיתים?
אחמד קנה את הפתיתים מהספק.
אמרו לו שאח"כ יקנו ממנו.
בינתיים זה ברשותו, זה שלו.
כנראה שאחמד לא כ"כ טיפש היהוד התחייבו לרכוש ממנו הכל לאחר הפסח
ואז מה?
זה שלהם?
אחמד לא יכול למצוא פתאום מישהו שישלם לו יותר והוא ימכור להם?
כן אחמד מה יקרה עם השאבאב יעלו את זה באש בהפגנות של הראמדן
הביטוח ישלם לו.


בדיוק בשביל כל זה הם אמרו שזה נעשה בפיקוח חבורה.
לא סומכים - בסדר גמור.
אבל ההגדרה "נמכר לגוי" אינה נכונה פה. משום שמכירה לא היתה...
 

זמר

משתמש מקצוען
הטיעון המרכזי שלו [הרב כץ] שאין כדאיות כלכלית לגוי לקנות
וזה שטות פשוט יש אלף סיטונאים ששבעים אחוז מהם לפחות יהודים
והם מתחרים מי יספק סחורה..
 
נערך לאחרונה ב:

The gardeners

משתמש פעיל
על פי מה ששמעתי לא היה ביטוח על הסחורה חשש שמה נחשב באחריות חברת הביטוח אין לי מידע מוסמך בנושא.
מה שבטוח שזה הרבה יותר מהודר מלקנות כיום בחנות של גוי מיד לאחר הפסח ברמלה לוד וכיוצ"ב.
גם לי אין מידע מאומת בנושא. ולא בדקתי.
רק שהם רשמו שנעשה בליווי של חבורה מסוימת.
מי שחושש מוזמן לברר מי ומה.
זה הכל
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
משום מה זה מתחיל באמצע השיעור יש להעביר לתחילת השיעור
לא הבנתי מה הוא רוצה בכלל הוא משער שאין בזה כדאיות כלכלית נראה לו שזה היה במחסן של משנת יוסף הוא חושב שזה היה של משנת יוסף והם מכרו לגוי ולא שהגוי רכש מהחברות ועוד כהנה וזה דומה לשחיטת חבורה שלהם וכו. מצד שני יש רבנים שפיקחו על זה והם טוענים אחרת מה לעשות? על זה כל הרעש הגדול?
גם באסרו חג? מדוע?
יתכן וקיבל בחג מספק יהודי גם יתכן והחברה נותנת אחריות על חזרות של סחורה שלא נמכרה ועוד בעיות כאלה של הסכמים מול החברה האם זה נחשב שלו או לא.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
הטיעון המרכזי שלו [הרב כץ] שאין כדאיות כלכלית לגוי לקנות
וזה שטות פשוט יש אלף סיטונאים ששבעים אחוז מהם לפחות יהודים
והם מתחרים מי יספק סחורה..
כך נכתב בפורום לתורה על זה
רק הערה קטנה, לפי מה ששמעתי אבל לא הצלחתי לברר אצל מי שעשה את המכירה בפועל ולכן לא כתבתי עד עתה, הגוי הוא נכרי שעובד עם בעל המפעל (לא עם משנת יוסף, אם כי בהחלט יתכן והם מכירים אותו) והוא לא העביר למחסנים שלו אלא שכר את המחסן של המפעל עם חוזה ועו"ד, כלומר מכירת חמץ מהודרת אבל מכירת חמץ.
כפי שהקדמתי לא הצלחתי לדבר על מי שביצע בפועל את הענין לכן העדפתי לא לכתוב את מה ששמעתי, אבל מאחר ו @בעל מחשבות לכאורה גם כלי שני הרשיתי לעצמי להעלות דברים אלו, מי שיכול לברר בדיוק תבוא עליו הברכה.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
יתכן וקיבל בחג מספק יהודי גם יתכן והחברה נותנת אחריות על חזרות של סחורה שלא נמכרה ועוד בעיות כאלה של הסכמים מול החברה האם זה נחשב שלו או לא.
עד כמה שידוע לי ספקים יהודיים לא עובדים בחג, ואין שום ספק שנותן החזר מלא על חזרות של סחורה
 
אחמד פשוט הסכים למה לא מה שאומרים היהוד צריך לשמוע מה בקולם, אבל מה אחמד יעשה עם הפתיתים?
כנראה שאחמד לא כ"כ טיפש היהוד התחייבו לרכוש ממנו הכל לאחר הפסח
ומה לעשות ועל זה בדיוק דיבר המשנה ברורה והתיר לכתחילה?
וכך כתוב שולחן ערוך :
רשאי ישראל לומר לאינו יהודי בשעה חמישית או קודם: עד שאתה לוקח חמץ במנה קח במאתים שמא אצטרך ואקחנו ממך אחר הפסח.
ומבאר המשנה ברורה:
(כב) עד שאתה לוקח חמץ במנה וכו' - ר"ל שיקח חמץ הרבה בסך מאתים אף על פי שא"צ ליקח אלא במנה שכשאצטרך אחר הפסח אקחנו ממך ואתן לך ריוח על כל הסך:
(כג) שמא אצטרך וכו' - והאחרונים כתבו דרשאי אפילו להבטיח שיחזור ויקנה ממנו ויתן לו ריוח:
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ומה לעשות ועל זה בדיוק דיבר המשנה ברורה והתיר לכתחילה?
וכך כתוב שולחן ערוך :
רשאי ישראל לומר לאינו יהודי בשעה חמישית או קודם: עד שאתה לוקח חמץ במנה קח במאתים שמא אצטרך ואקחנו ממך אחר הפסח.
ומבאר המשנה ברורה:
(כב) עד שאתה לוקח חמץ במנה וכו' - ר"ל שיקח חמץ הרבה בסך מאתים אף על פי שא"צ ליקח אלא במנה שכשאצטרך אחר הפסח אקחנו ממך ואתן לך ריוח על כל הסך:
(כג) שמא אצטרך וכו' - והאחרונים כתבו דרשאי אפילו להבטיח שיחזור ויקנה ממנו ויתן לו ריוח:
צודק
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כך נכתב בפורום לתורה על זה
חבל שאתה מטעה את הציבור ומביא רק את תחילתו של האשכול שם.
בהמשך האשכול שם, זה שכתב את הקטע הנ"ל בירר את הענין והתברר כמו שכתבו כבר עשרות פעמים ומשום מה יש כאלו עם חוסר הבנה - הגוי קנה מהמפעל והניח את זה במחסנים שלו שהוא שכר בלי קשר למשנת יוסף.
 

very nice

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יותר מבסדר.
אני לא חושב שאנחנו צריכים להחמיר יותר מהגר"א.
הגר"א, כידוע, "המציא" את החומרא שלא לאכול חמץ גמור שנמכר מהיהודי לגוי ערב ופסח, וחזר וקנה אותו היהודי מהגוי במוצאי פסח.
אבל הגר"א גם עשה הבדלה במוצאי שביעי של פסח על בירה חמץ שקנה מהגוי.
בכוונה, להראות שאין בזה כל בעיה.
מי שלא מבין את הענין, כדאי פעם ולתמיד ללמוד אותו.
אין שום בעיה בזה שהחמץ היה בעולם בפסח.
אני מקווה שתפנימו את זה.
ר' שלמה זלמן אוירבעך מכחיש בתוקף את הסיפור עם הגר''א וההבדלה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה