זה:אה, הם מכרו לגוי והשאירו אצלו?
מכרו לגוי וקנו מגוי אחר?
כ"כ קשה להבין???קנו מגוי בלי למכור
לא ברור!!!
שיגידו היה לנו חמץ מכרנו אותו לאחמד ואחרי החג קנינו אותו חזרה
והרבה אנשים לא מעוניינים בכך ולא יקנו
הם אמרו רק נרכש מאינו יהודי לאחר הפסח שזה נשמע שלא היה שלהם לפני הפסח
ואחמד פשוט הסכים למה לא מה שאומרים היהוד צריך לשמוע מה בקולם, אבל מה אחמד יעשה עם הפתיתים?כ"כ קשה להבין???
באו משנת יוסף וביקשו: "אחמד, קנה בבקשה 300 קילו פתיתים".
הלך אחמד, קנה 300 קילו פתיתים, הניח במחסן, הלך לישון.
אחרי שבוע: "אחמד, אולי יש לך למכור 300 קילו פתיתים?"
"בוודאי, קניתי סטוק לפני שבוע..."
התבצעה מכירה לגוי?
לא.
התבצעה רכישה מהגוי?
כן.
אחמד קנה את הפתיתים מהספק.ואחמד פשוט הסכים למה לא מה שאומרים היהוד צריך לשמוע מה בקולם, אבל מה אחמד יעשה עם הפתיתים?
ואז מה?כנראה שאחמד לא כ"כ טיפש היהוד התחייבו לרכוש ממנו הכל לאחר הפסח
הביטוח ישלם לו.כן אחמד מה יקרה עם השאבאב יעלו את זה באש בהפגנות של הראמדן
על פי מה ששמעתי לא היה ביטוח על הסחורה חשש שמה נחשב באחריות חברת הביטוח אין לי מידע מוסמך בנושא.הביטוח ישלם לו.
גם באסרו חג? מדוע?מה שבטוח שזה הרבה יותר מהודר מלקנות כיום בחנות של גוי מיד לאחר הפסח ברמלה לוד וכיוצ"ב.
גם לי אין מידע מאומת בנושא. ולא בדקתי.על פי מה ששמעתי לא היה ביטוח על הסחורה חשש שמה נחשב באחריות חברת הביטוח אין לי מידע מוסמך בנושא.
מה שבטוח שזה הרבה יותר מהודר מלקנות כיום בחנות של גוי מיד לאחר הפסח ברמלה לוד וכיוצ"ב.
לא הבנתי מה הוא רוצה בכלל הוא משער שאין בזה כדאיות כלכלית נראה לו שזה היה במחסן של משנת יוסף הוא חושב שזה היה של משנת יוסף והם מכרו לגוי ולא שהגוי רכש מהחברות ועוד כהנה וזה דומה לשחיטת חבורה שלהם וכו. מצד שני יש רבנים שפיקחו על זה והם טוענים אחרת מה לעשות? על זה כל הרעש הגדול?משום מה זה מתחיל באמצע השיעור יש להעביר לתחילת השיעורהרב חיים כץ,
www.kolhalashon.com
יתכן וקיבל בחג מספק יהודי גם יתכן והחברה נותנת אחריות על חזרות של סחורה שלא נמכרה ועוד בעיות כאלה של הסכמים מול החברה האם זה נחשב שלו או לא.גם באסרו חג? מדוע?
כך נכתב בפורום לתורה על זההטיעון המרכזי שלו [הרב כץ] שאין כדאיות כלכלית לגוי לקנות
וזה שטות פשוט יש אלף סיטונאים ששבעים אחוז מהם לפחות יהודים
והם מתחרים מי יספק סחורה..
רק הערה קטנה, לפי מה ששמעתי אבל לא הצלחתי לברר אצל מי שעשה את המכירה בפועל ולכן לא כתבתי עד עתה, הגוי הוא נכרי שעובד עם בעל המפעל (לא עם משנת יוסף, אם כי בהחלט יתכן והם מכירים אותו) והוא לא העביר למחסנים שלו אלא שכר את המחסן של המפעל עם חוזה ועו"ד, כלומר מכירת חמץ מהודרת אבל מכירת חמץ.
כפי שהקדמתי לא הצלחתי לדבר על מי שביצע בפועל את הענין לכן העדפתי לא לכתוב את מה ששמעתי, אבל מאחר ו @בעל מחשבות לכאורה גם כלי שני הרשיתי לעצמי להעלות דברים אלו, מי שיכול לברר בדיוק תבוא עליו הברכה.
עד כמה שידוע לי ספקים יהודיים לא עובדים בחג, ואין שום ספק שנותן החזר מלא על חזרות של סחורהיתכן וקיבל בחג מספק יהודי גם יתכן והחברה נותנת אחריות על חזרות של סחורה שלא נמכרה ועוד בעיות כאלה של הסכמים מול החברה האם זה נחשב שלו או לא.
ומה לעשות ועל זה בדיוק דיבר המשנה ברורה והתיר לכתחילה?אחמד פשוט הסכים למה לא מה שאומרים היהוד צריך לשמוע מה בקולם, אבל מה אחמד יעשה עם הפתיתים?
כנראה שאחמד לא כ"כ טיפש היהוד התחייבו לרכוש ממנו הכל לאחר הפסח
אז זהו שעדיין לא היה שום פרסום רשמי מה נעשה בדיוק ועל ידי מי?מצד שני יש רבנים שפיקחו על זה והם טוענים אחרת מה לעשות? על זה כל הרעש הגדול?
צודקומה לעשות ועל זה בדיוק דיבר המשנה ברורה והתיר לכתחילה?
וכך כתוב שולחן ערוך :
רשאי ישראל לומר לאינו יהודי בשעה חמישית או קודם: עד שאתה לוקח חמץ במנה קח במאתים שמא אצטרך ואקחנו ממך אחר הפסח.
ומבאר המשנה ברורה:
(כב) עד שאתה לוקח חמץ במנה וכו' - ר"ל שיקח חמץ הרבה בסך מאתים אף על פי שא"צ ליקח אלא במנה שכשאצטרך אחר הפסח אקחנו ממך ואתן לך ריוח על כל הסך:
(כג) שמא אצטרך וכו' - והאחרונים כתבו דרשאי אפילו להבטיח שיחזור ויקנה ממנו ויתן לו ריוח:
חבל שאתה מטעה את הציבור ומביא רק את תחילתו של האשכול שם.כך נכתב בפורום לתורה על זה
משנת יוסף: "נרכש מאינו יהודי בפיקוח חבורה מיוחדת"
בעיות שיכולות להיות למשל - אולי בטעות עשו איתו סיכום באיזה צורה שנחשבת "סיטומתא", שהוא קונה את החמץ עבורם. בדיוק בשביל זה יש חבורה שמפקחת על זה.tora-forum.co.il
ר' שלמה זלמן אוירבעך מכחיש בתוקף את הסיפור עם הגר''א וההבדלה.יותר מבסדר.
אני לא חושב שאנחנו צריכים להחמיר יותר מהגר"א.
הגר"א, כידוע, "המציא" את החומרא שלא לאכול חמץ גמור שנמכר מהיהודי לגוי ערב ופסח, וחזר וקנה אותו היהודי מהגוי במוצאי פסח.
אבל הגר"א גם עשה הבדלה במוצאי שביעי של פסח על בירה חמץ שקנה מהגוי.
בכוונה, להראות שאין בזה כל בעיה.
מי שלא מבין את הענין, כדאי פעם ולתמיד ללמוד אותו.
אין שום בעיה בזה שהחמץ היה בעולם בפסח.
אני מקווה שתפנימו את זה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: