אף אחד לא אמר שיש בעיה אבל יש אנשים שלא מעונינים בכך
וזה זכותם אז שיגידו ברור שזה היה המעשה
ואיש הישר בעיניו יעשה
לא ברור!!!
שיגידו היה לנו חמץ מכרנו אותו לאחמד ואחרי החג קנינו אותו חזרה
והרבה אנשים לא מעוניינים בכך ולא יקנו
הם אמרו רק נרכש מאינו יהודי לאחר הפסח שזה נשמע שלא היה שלהם לפני הפסח
אם הם מוכרים יין פתוח אז בהחלט צריכים לרשום אם גוי או מחלל שבת נגע בו. ("שגעונות" כלשונך)
ולעניין הנרכש מאינו יהודי.
כמו שכבר נכתב, זה מוצר שנמכר במכירת חמץ - כנראה מהודרת וכנראה בהשגחה של רבנים (ככה טוענים פה).
מי שקורא מה שכתבו באתר, זה יותר נראה שהם רכשו חמץ ממפעל של גוי - או מבעלות של גוי.
ולא שגוי קנה מהם לפני פסח - ואז צריך להבין כמה המכירה אכן אמיתית- מה קורה אם בפסח החמץ נשרף, הגוי מפסיד או הם, האם זה בעלות מוחלטת של הגוי וכו..
לא הבנתי יש כאן ויכוח עובדתי משנת יוסף כתבו באתר שלהם שזה נרכש מגוי, מכיוון שזה לא היה ברשותם מעולם לפני פסח, אלא קנו מסוכן גוי שקנה ממפעלים סחורה לפני פסח והם קנו ממנו לאחר פסח.
מבחינתם הם אומרים את האמת אם למישהו יש בעיה מה קשור אליהם לכן שיכתבו משהו שהם לא עשו והוא לא נכון?
הם לא כתבו בפיקוח בדצ אלא בפיקוח חבורה מיוחדת מה לא נכון או לא מובן?
הודיעו מעל כל במה שכל הירקות שלהם רק חו"ל, ולפי כל השיטות ואין חשש והכל טוב והכל והכל והכל...
בפועל, לא היו חצילים מחו"ל, והם יבאו חצילים מהערבה הצפונית (שלדעת החזו"א זה אינו חו"ל).
הם טענו שעשו זאת בהוראת רבם, למרות שרבים רבים מקפידים לנהוג בשיטת החזו"א
אין חזו"א כזה זה יש חלק שאומרים כן בשם הגרי"ש ויש אומרים בשמו אחרת והם כתבו מופרש מהיכן מקור החצילים,
מה עדיף שלא יביאו בכלל חצילים כי אין משהו שהוא לכל השיטות?
אני גם לא אכלתי כל מה שהם הביאו בשמיטה והיה תקופות שלא היה ירק כזה או אחר שענה על ההגדרות ההלכתיות ועד היום זה ככה שיש ירקות שהם מביאים ואני לא סומך.
אם יש אנשים שסוברים משהו ואין כרגע אפשרות לספק משהו טוב מבחינתם לכן שלא יספקו את הסחורה לאף אחד? כנל עכשיו לאחר פסח?
נ. ב. אני עדיין מחכה שמישהו יפנה אותי בקו של הרב כץ היכן מדבר על הנושא.