אני לא מבין אנחנו לא יהודים?
אין לנו מסורת?
אין לנו משנה ברורה?
אין לנו רבנים ופוסקים?
כווווולם התירו למכור חמץ ויש לזה הרבה תנאים וכל הבדצי"ם למיניהם מחמירים ומקפידים על הכל כנהוג וכמקובל
אז מה????????????????????
אנחנו לא גרים
אם המכירה של היום היא כמו פעם אז יש מה לדון
ויש רבנים כמו הרב אליישיב שלא הסתמכו על המכירה הרגילה
במקרה של שריפה
לכאורה הגוי לא עשה ביטוח
באמת משנת יוסף לא יפנו לביטוח לתבוע נזקים ? כי הרי זה לא היה שלהם בזמן השריפה
הרבה מהבעיות הם האם המכירה באמת תקיפה גם מבחינת המדינה הביטוח וכו
יש מאמר מקיף של הרב שלזינגר (המשגיח כשרות של תנובה ) מה עושים בתנובה ורואים שם כמה המכירה מסובכת כדי שבאמת יהיה מכירה אמיתית
אם משנת יוסף אכן עשו כך זו בדיוק השאלה וזה מה שמנסים לברר פה
מעתיקה חלק מהמאמר:
נפרט בקצרה כיצד נעשית המכירה הזו:
א. הגוי שוכר מקום שלו לאחסן שם את החמץ שהוא קונה.
ב. שכירות המקום היא בתשלום מלא על כל המקומות בו הוא רוצה לאחסן את החמץ.
ג. הגוי משלם מראש תשלום מלא על החמץ ) מקדמה בשעת חתימת ההסכם, וציק דחוי למועד מאוחר יותר על מלוא יתרת
הסכום(
ד. הגוי הקונה את החמץ, הוא בעל יכולת כלכלית במועד המכר לשלם את זה. ולא אד ם שצריך לבקש הלוואה בשביל לקנות
את החמץ.
ה. החמץ מרגע חלות המכר. נמצא בבעלות מוחלטת של הגוי. וגם אם הוא יפשוט רגל במהלך ימי החג, אין החמץ חוזר ליהודי.
ו. גם את הביטוחים השונים המקובלים בממשק המסחרי. עושה הגוי על שמו.
ז. בנוסף, הגוי מקבל כל זכויות שהם בחמץ שיגיע בטעות לרשות המפעל/חברה בימי הפסח. )אין בזה ״דבר שלא בא לעולם״,
מכיון שהאפשרות שיגיע סחורה בימי החג, זו רק על סחורה שהמפעל/חברה הזמין לפני הפסח. ואת זכויות ההזמנה והתשלום
ששלם המפעל לספק החיצוני. אלו זכויות שיש כבר למפעל לפני חג הפסח. ואת זה קונה הגוי בזמן המכירה(
ח. כמובן שנעשים כל הקניינים האפשריים והתקפים מבחינת ההלכה, וכן על פי חוקי המדינה.
ט. לאחר החג, נעשית קניה מלאה של חמץ מגוי למפעל. וזה נק רא חמץ שנקנה מגוי לאחר הפסח
הכל נעשה בשילוב של המחלקה המשפטית ועורכי הדין