כללי ניהול צבע - בעיה של מסך חדש ומכוייל

רבקה.

משתמש מקצוען
קניתי מחשב+מסך חדשים. המסך הוא DELL U2410 שנחשב מצויין לעריכות. המסך כוייל באמצעות Spyder 3 pro.
הצבעים נסבלים (אני עוד צריכה להתרגל, זה נראה לי מאוד קונטרסטי ורווי), אבל הבעיה היא שיש בעיה בניהול הצבע של חלק מהתוכנות, ובראש ובראשונה - פוטושופ.
כל התמונות, כולל תמונות שנערכו במחשב הקודם (שהיה לפטופ עם מסך לא מכוייל, כלומר שום בעיות ניהול צבע. התמונות נערכו בו בפרופיל sRGB ויצאו בהדפסה בדיוק כמו שציפיתי) - נפתחות בפוטושופ בגוון ירוק-חום מוזר, משהו דהוי.
חיפושים בגוגל הובילו אותי להגדיר את הפוטושופ שיעבוד על פרופיל Monitor RGB במקום sRGB, אבל אח"כ נאמר לי שזו טעות (התמונות לא יראו טוב במחשבים אחרים), אז חזרתי ל-sRGB.

תמונות שמועלות לפייסבוק נראות תמיד באותו הגוון הירוק-חום, גם אם הן נערכו במחשב הקודם, גם אם הן נערכו במחשב הזה על פרופיל מוניטור, וגם אם במחשב הזה על פרופיל sRGB.

תמונות בתוכנות אחרות, כמו פיקאסה, ג'ימייל וצייר (התוכנה הכי טיפשה, ולפיכך הכי אמינה בנושא הזה, לא?) - נראות בסדר, כמו שציפיתי שיראו. (כאמור, אני עוד צריכה להתרגל לרוויה ולקונטרסט, אבל זה בסדר.)

מצורפת תמונה שנערכה במחשב הקודם. פתחתי אותה בפוטושופ (שמכוון על פרופיל sRGB כרגע), ואז פתחתי אותה בפיקאסה, והעמדתי אחת ליד השניה. אח"כ עשיתי צילום מסך והדבקתי אותו בצייר (כדי שלא תהיה התערבות נוספת של פוטושופ). אפשר לראות שבפוטושופ היא נראית ירוקה מאוד.
אני מצרפת גם את קובץ התמונה עצמו (לא צילום מסך), כפי שנערך ונשמר בלפטופ הישן, כדי שתוכלו לראות איך הצבעים באמת צריכים להיראות. (רמז: זהים לפיקאסה, ממש שונים מהפוטושופ.)

[אגב, יש לציין שאותם ההבדלים בין הפוטושופ לבין הקובץ הנורמלי בפיקאסה, בצייר ובג'ימייל - מופיעים גם כשאני מבטלת את השפעת הכיול (בלחיצת כפתור). הכיול עצמו לא השפיע בצורה מאוד חזקה, כנראה כי המסך חדש.]

יש למישהו הצעה לפתרון?
 

קבצים מצורפים

  • Untitled.jpg
    KB 279.8 · צפיות: 6
  • IMG_3312.jpg
    KB 195.7 · צפיות: 3

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה