מידע שימושי נטחן לאחר הפסח ? לא בדיוק ...

מצב
הנושא נעול.

לארג'

משתמש סופר מקצוען
אתמול הייתי בחנות פיצה והגיע מישהו לשאול את העובד אם הקמח מהיום
הוא אומר לו כן,העובד בכלל לא דתי מה אכפת לו להגיד כן?
הפיצרייה עבדה משעה לאחר צאת החג...
 

קצינלנבויגן

משתמש צעיר
שכחת לכתוב "בלת"ק", כי כבר ענו על זה כמה פעמים לעיל.
הנה דוגמיות:



חוץ מזה, שאתה מתווכח כאן על מציאות באמצעות סיסמאות שאין להן אחיזה [ואם אכן כך אמר הגר"מ סירוטה, אז גם הוא].
בזכות העבודה המצוינת של הרב כץ, המדקדקים זוכים להינצל בכל השנה מאכילת חמץ שעבר עליו הפסח [או שנמכר], והם ממשיכים לאהוב ולכבד את מי שבוחר שלא לדקדק בזה...
שום סיסמאות האם אתה לא אוכל מקיטרינגים האם אתה לא שותה וויסקי וכו וכו כבר כתוב על הכל כאן באשכול יש מוצרים תעשייתים במאפיות וקיטרינגים שכולם מוכרים אז כבודו מוזמון שלא ללכת לשמחות בכלל כל השנה ולא לקנות ממאפיות ולא להשתמש בשורה ארוכה של מוצרים בקיצור חבל''ז
 

קצינלנבויגן

משתמש צעיר
יעויין במכתבו של הגר"י אפרתי הבוקר ביתד, שזו שאלה ענקית, לא "חומרא רחוקה".
פסקו האחרון של הגריש"א היה לדון את הקמח כחמץ גמור.
ושוב שכחת לציין "בלת"ק", כי כבר ביארו לעיל בארוכה שהמציאות השתנתה מאז תקופת המשנ"ב.
מה שהיה נכון בזמנו של הרב אלישיב לא יודע אם זה רלוונטי תראה מה שכל מומחי הכשרות הרב זרצקי ועוד אנשים שבאמת מיתמאצים בחומרי גלם אומרים שזה מאוד רחוק מלהיות חמץ
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
שום סיסמאות האם אתה לא אוכל מקיטרינגים האם אתה לא שותה וויסקי וכו וכו כבר כתוב על הכל כאן באשכול יש מוצרים תעשייתים במאפיות וקיטרינגים שכולם מוכרים אז כבודו מוזמון שלא ללכת לשמחות בכלל ולא לקנות ממאפיות ולא להשתמש בשורה ארוכה של מוצרים בקיצור חבל''ז
מי שמקפיד יודע איך לבחור קייטרינג. גם על זה יש פיקוח.
ולא אוכלים באולמות בתקופה הקרובה עד שמגיע מידע.
ועל מאפיות יש מידע מלא.

צריך לרצות להקפיד, ולהסכים להתאפק ולא לאכול מיד כל מה שזז.
אם יש רצון ונכונות, לא אוכלים חמץ מכור.
 

קצינלנבויגן

משתמש צעיר
ואגב שמעתי ממורה הוראה חשוב שהיה הולך אחרי פסח למכולות וקונה כמיות של חמץ שנמכר לגוי כי הוא היה אומר שעל החמץ הזה שהיה וודאי בפסח במכולות וודאי אפשר לסמוך שזה מכור כדין משא''כ עוד חצי שנה כשכבר כולם שוכחים שהיה אי פעם כזו חומרא אז לך לך תידע מה היה אז רוצו לקנות חמץ מכור לפני שיגמר
 

קצינלנבויגן

משתמש צעיר
מי שמקפיד יודע איך לבחור קייטרינג. גם על זה יש פיקוח.
ולא אוכלים באולמות בתקופה הקרובה עד שמגיע מידע.
ועל מאפיות יש מידע מלא.

צריך לרצות להקפיד, ולהסכים להתאפק ולא לאכול מיד כל מה שזז.
אם יש רצון ונכונות, לא אוכלים חמץ מכור.
טוב אם זה עושה לך טוב שאתה חושב שאתה לא אוכל מי אני שיהרוס לך;)
 

מצפה לישועת ה'

משתמש רשום
קיבלתי במייל לא ביררתי את מהימנות ההודעה

ובכל מקרה זה עוזר רק לחמץ שהיה ברשות המפעלים לא ספקים/חנויות
כך שכל מי שמכור לעניין של "נטחן או לא נטחן" יכול להיות רגוע יש עדיין תעסוקה...

כ"ג ניסן תשפ"ד



חמץ לאחר פסח

ישנם מפעלים שעברו לבעלות של גוי וחמץ שברשותם דינו כחמץ שהיה ברשות גוי בפסח.

לדוגמה:

חברת "אוסם" היא כעת בבעלות של קונצרן נסטלה הבינלאומי, השייך לגוי.

וכן חברות הבת, כגון: סלטי צבר, מוצרי טבעול וגלידות נסטלה.

"תלמה" היא בבעלות של קונצרן יונילוור הבינלאומי.

וכן חברות הבת, כגון: ורד הגליל, גלידות שטראוס, בייגל את בייגל.

"תנובה" – שייכת לקונצרן סיני.



בברכה

הרב משה ויא

מח"ס בדיקת המזון כהלכה
 

מ. ב.

משתמש רשום
בלת"ק
איני מכיר את מומחה הכשרות הנ"ל, אך מבירור עם כמה מהבד"צים הכלל הוא שכשכתוב מיוצר או נאפה לאחר הפסח הכונה שהבצק (לדוג') לא היה מוכן לפני פסח אלא יצרו אותו אח"כ, ובזה אכן יש את הבעיה הנ"ל שיש בו כמה חומרים שהם בחשש חמץ גמור, אך זה לא חמור כמו חמץ בעין שהיה מכור בפסח כי זה תערובת.
ומה שכתוב נטחן לאחר הפסח פירוש הדבר שכל החומרים במוצר הם מיוצרים אחרי הפסח כולל כל המשפרים וכדו'.
בנוגע לעיקר החומרא, יש מרבותינו שהחמירו בזה מאוד (ואפילו במקום ספק גמור) ויש שהקילו אם יודעים שהמכירה הייתה בדעת שלימה (ולא כמו חברות שלמות שבדר"כ בעל החברה הוא חילוני ואינו יודע מה הוא עושה, וברור שאם יגרם פה נזק הוא לא יסכים למכירה וכו', ועל מקרים כאלו הקפיד הגרי"ש זצ"ל על מכירה חלוטה, כלומר עם עורך דין ותוקף חוקי), ויש שהקילו בכל מכירה כל זמן שהתבצעה כדין אפילו אם ידעים שדעת המוכר אינה רצינית.
בנוגע לקמח הוא נידון מאוד גדול, פסקו האחרון של הגרי"ש זצ"ל היה שקמח הוא חמץ לפי צורת היצור אז, כיום יש הרבה יותר מקילים בזה, ולפי כולם קמח מלא אינו בכלל זה ואינו חמץ בוודאות.
מידיעה: יש היום ."קמחים מלאים" שעוברים הרטבה ונכנסים לגדר של חשש חמץ
 

מצפה לישועת ה'

משתמש רשום
חוץ מזה, שאתה מתווכח כאן על מציאות באמצעות סיסמאות שאין להן אחיזה [ואם אכן כך אמר הגר"מ סירוטה, אז גם הוא].
בזכות העבודה המצוינת של הרב כץ, המדקדקים זוכים להינצל בכל השנה מאכילת חמץ שעבר עליו הפסח [או שנמכר], והם ממשיכים לאהוב ולכבד את מי שבוחר שלא לדקדק בזה...
העיקר שהם עדיין אוהבים את אחיהם שלא מקפידים על כך
אויש ממש אשריהם ישראל
אולי גם בינות התפילות על גזירות הגיוס הם מתפללים שנזכה גם אנחנו להיות מהמדקדקים ולהחמיר בחומרות הנ"ל 😉
 

מ. ב.

משתמש רשום
קיבלתי במייל לא ביררתי את מהימנות ההודעה

ובכל מקרה זה עוזר רק לחמץ שהיה ברשות המפעלים לא ספקים/חנויות
כך שכל מי שמכור לעניין של "נטחן או לא נטחן" יכול להיות רגוע יש עדיין תעסוקה...

כ"ג ניסן תשפ"ד



חמץ לאחר פסח

ישנם מפעלים שעברו לבעלות של גוי וחמץ שברשותם דינו כחמץ שהיה ברשות גוי בפסח.

לדוגמה:

חברת "אוסם" היא כעת בבעלות של קונצרן נסטלה הבינלאומי, השייך לגוי.

וכן חברות הבת, כגון: סלטי צבר, מוצרי טבעול וגלידות נסטלה.

"תלמה" היא בבעלות של קונצרן יונילוור הבינלאומי.

וכן חברות הבת, כגון: ורד הגליל, גלידות שטראוס, בייגל את בייגל.

"תנובה" – שייכת לקונצרן סיני.



בברכה

הרב משה ויא

מח"ס בדיקת המזון כהלכה
יש בעלי מניות יהודים וזה לא עוזר
 

מצפה לישועת ה'

משתמש רשום
מידיעה: יש היום ."קמחים מלאים" שעוברים הרטבה ונכנסים לגדר של חשש חמץ
הקמח עובר הרטבה או החיטה?

החיטים כולם עוברים ריסוס במים
וגם אלו שעוברים השרייה מכיון שהחיטה שלמה
שמעתי מכמה פוסקים שזה כשר ברמת העיקרון גם עבור מצה בפסח
 

מ. ב.

משתמש רשום
יש היום לבד"ץ העדה"ח מוקד עם מענה לכל מוצר כמעט ע"י עדכון מהמשגיחים במאפיות/מפעלים וזה מחולק להגדרות של:
נטחן ונאפה
נאפה )בלבד(
נמכר כדין
המספר הינו: 026700200
 
נערך לאחרונה ב:

מ. ב.

משתמש רשום
אם כך מה עוזר מכירת חמץ של כל מפעל
הרי אף אחד לא מוודא אם כל בעלי המניות הצטרפו למכירה?
יש אחד שמוסכם על כולם לטפל בעניינים האלה בשם כל בעלי המניות זה גם כתוב בשטר ההרשאה.
כמו שלא צריך כל פעם שאוסם צריכים לקנות משהו במפעל הם צריכים אישור מכל בעלי המניות?
 

מ. ב.

משתמש רשום
הקמח עובר הרטבה או החיטה?

החיטים כולם עוברים ריסוס במים
וגם אלו שעוברים השרייה מכיון שהחיטה שלמה
שמעתי מכמה פוסקים שזה כשר ברמת העיקרון גם עבור מצה בפסח
כתבתי "מידיעה"
הדברים שאתה כותב לא נכונים

החיטה עובר הרטבה/הזלפה
נכון שבקמח המלא יש ידיעה שלא מזלפים אבל היום יש הרבה קמחים שמגיעים מחו"ל ושם כן מרטיבים גם במלאים ויש טחנות שגם פה בארץ מרטיבים.
לא יודע מה שכמה פוסקים כתבו אבל בשטח העובדות אחרת.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
שום סיסמאות האם אתה לא אוכל מקיטרינגים האם אתה לא שותה וויסקי וכו וכו כבר כתוב על הכל כאן באשכול יש מוצרים תעשייתים במאפיות וקיטרינגים שכולם מוכרים אז כבודו מוזמון שלא ללכת לשמחות בכלל כל השנה ולא לקנות ממאפיות ולא להשתמש בשורה ארוכה של מוצרים בקיצור חבל''ז
האם אתה לא אוכל מקיטרינגים
אוכל גם אוכל.
למרות הכאב שלך, בשנים האחרונות הדרישה של הציבור גוברת, והן בעלי העסקים והן הכשרויות נענים לדרישה ומקפידים על כך, כך שיש בשפע.
האם אתה לא שותה וויסקי
לא, בגלל החששות.
יש מוצרים תעשייתים במאפיות וקיטרינגים שכולם מוכרים אז כבודו מוזמון שלא ללכת לשמחות בכלל כל השנה ולא לקנות ממאפיות ולא להשתמש בשורה ארוכה של מוצרים
אה, תודה על ההזמנה, אבל אין צורך.
כיום יש יהודים נפלאים שעושים עבודה נפלאה במעקב אחרי כל מרכיב בכל מוצר, ומעדכנים אותי בכל חשש.
כבר אתמול היו שפע של מאפיות שאפו מקמח יבש.
אני עם חמץ מהודר כבר מאתמול בבוקר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה