שום סיסמאות האם אתה לא אוכל מקיטרינגים האם אתה לא שותה וויסקי וכו וכו כבר כתוב על הכל כאן באשכול יש מוצרים תעשייתים במאפיות וקיטרינגים שכולם מוכרים אז כבודו מוזמון שלא ללכת לשמחות בכלל כל השנה ולא לקנות ממאפיות ולא להשתמש בשורה ארוכה של מוצרים בקיצור חבל''זשכחת לכתוב "בלת"ק", כי כבר ענו על זה כמה פעמים לעיל.
הנה דוגמיות:
חוץ מזה, שאתה מתווכח כאן על מציאות באמצעות סיסמאות שאין להן אחיזה [ואם אכן כך אמר הגר"מ סירוטה, אז גם הוא].
בזכות העבודה המצוינת של הרב כץ, המדקדקים זוכים להינצל בכל השנה מאכילת חמץ שעבר עליו הפסח [או שנמכר], והם ממשיכים לאהוב ולכבד את מי שבוחר שלא לדקדק בזה...
למה אתה שואל, אתה רוצה לשמוע לשון הרע?אותם שמחמירים בחמץ שעבר עליו הפסח, מחמירים גם בלשון הרע!
מה שהיה נכון בזמנו של הרב אלישיב לא יודע אם זה רלוונטי תראה מה שכל מומחי הכשרות הרב זרצקי ועוד אנשים שבאמת מיתמאצים בחומרי גלם אומרים שזה מאוד רחוק מלהיות חמץיעויין במכתבו של הגר"י אפרתי הבוקר ביתד, שזו שאלה ענקית, לא "חומרא רחוקה".
פסקו האחרון של הגריש"א היה לדון את הקמח כחמץ גמור.
ושוב שכחת לציין "בלת"ק", כי כבר ביארו לעיל בארוכה שהמציאות השתנתה מאז תקופת המשנ"ב.
מי שמקפיד יודע איך לבחור קייטרינג. גם על זה יש פיקוח.שום סיסמאות האם אתה לא אוכל מקיטרינגים האם אתה לא שותה וויסקי וכו וכו כבר כתוב על הכל כאן באשכול יש מוצרים תעשייתים במאפיות וקיטרינגים שכולם מוכרים אז כבודו מוזמון שלא ללכת לשמחות בכלל ולא לקנות ממאפיות ולא להשתמש בשורה ארוכה של מוצרים בקיצור חבל''ז
טוב אם זה עושה לך טוב שאתה חושב שאתה לא אוכל מי אני שיהרוס לךמי שמקפיד יודע איך לבחור קייטרינג. גם על זה יש פיקוח.
ולא אוכלים באולמות בתקופה הקרובה עד שמגיע מידע.
ועל מאפיות יש מידע מלא.
צריך לרצות להקפיד, ולהסכים להתאפק ולא לאכול מיד כל מה שזז.
אם יש רצון ונכונות, לא אוכלים חמץ מכור.
מידיעה: יש היום ."קמחים מלאים" שעוברים הרטבה ונכנסים לגדר של חשש חמץבלת"ק
איני מכיר את מומחה הכשרות הנ"ל, אך מבירור עם כמה מהבד"צים הכלל הוא שכשכתוב מיוצר או נאפה לאחר הפסח הכונה שהבצק (לדוג') לא היה מוכן לפני פסח אלא יצרו אותו אח"כ, ובזה אכן יש את הבעיה הנ"ל שיש בו כמה חומרים שהם בחשש חמץ גמור, אך זה לא חמור כמו חמץ בעין שהיה מכור בפסח כי זה תערובת.
ומה שכתוב נטחן לאחר הפסח פירוש הדבר שכל החומרים במוצר הם מיוצרים אחרי הפסח כולל כל המשפרים וכדו'.
בנוגע לעיקר החומרא, יש מרבותינו שהחמירו בזה מאוד (ואפילו במקום ספק גמור) ויש שהקילו אם יודעים שהמכירה הייתה בדעת שלימה (ולא כמו חברות שלמות שבדר"כ בעל החברה הוא חילוני ואינו יודע מה הוא עושה, וברור שאם יגרם פה נזק הוא לא יסכים למכירה וכו', ועל מקרים כאלו הקפיד הגרי"ש זצ"ל על מכירה חלוטה, כלומר עם עורך דין ותוקף חוקי), ויש שהקילו בכל מכירה כל זמן שהתבצעה כדין אפילו אם ידעים שדעת המוכר אינה רצינית.
בנוגע לקמח הוא נידון מאוד גדול, פסקו האחרון של הגרי"ש זצ"ל היה שקמח הוא חמץ לפי צורת היצור אז, כיום יש הרבה יותר מקילים בזה, ולפי כולם קמח מלא אינו בכלל זה ואינו חמץ בוודאות.
העיקר שהם עדיין אוהבים את אחיהם שלא מקפידים על כךחוץ מזה, שאתה מתווכח כאן על מציאות באמצעות סיסמאות שאין להן אחיזה [ואם אכן כך אמר הגר"מ סירוטה, אז גם הוא].
בזכות העבודה המצוינת של הרב כץ, המדקדקים זוכים להינצל בכל השנה מאכילת חמץ שעבר עליו הפסח [או שנמכר], והם ממשיכים לאהוב ולכבד את מי שבוחר שלא לדקדק בזה...
יש בעלי מניות יהודים וזה לא עוזרקיבלתי במייל לא ביררתי את מהימנות ההודעה
ובכל מקרה זה עוזר רק לחמץ שהיה ברשות המפעלים לא ספקים/חנויות
כך שכל מי שמכור לעניין של "נטחן או לא נטחן" יכול להיות רגוע יש עדיין תעסוקה...
כ"ג ניסן תשפ"ד
חמץ לאחר פסח
ישנם מפעלים שעברו לבעלות של גוי וחמץ שברשותם דינו כחמץ שהיה ברשות גוי בפסח.
לדוגמה:
חברת "אוסם" היא כעת בבעלות של קונצרן נסטלה הבינלאומי, השייך לגוי.
וכן חברות הבת, כגון: סלטי צבר, מוצרי טבעול וגלידות נסטלה.
"תלמה" היא בבעלות של קונצרן יונילוור הבינלאומי.
וכן חברות הבת, כגון: ורד הגליל, גלידות שטראוס, בייגל את בייגל.
"תנובה" – שייכת לקונצרן סיני.
בברכה
הרב משה ויא
מח"ס בדיקת המזון כהלכה
הקמח עובר הרטבה או החיטה?מידיעה: יש היום ."קמחים מלאים" שעוברים הרטבה ונכנסים לגדר של חשש חמץ
אם כך מה עוזר מכירת חמץ של כל מפעליש בעלי מניות יהודים וזה לא עוזר
אז איך החנות קונה ביסלי מחברת אסם הרי יש בעלי מניות?אם כך מה עוזר מכירת חמץ של כל מפעל
הרי אף אחד לא מוודא אם כל בעלי המניות הצטרפו למכירה?
זה בדיוק השאלה רטורית ששאלתי רק ניסחת אותה מכיוון אחראז איך החנות קונה ביסלי מחברת אסם הרי יש בעלי מניות?
יש אחד שמוסכם על כולם לטפל בעניינים האלה בשם כל בעלי המניות זה גם כתוב בשטר ההרשאה.אם כך מה עוזר מכירת חמץ של כל מפעל
הרי אף אחד לא מוודא אם כל בעלי המניות הצטרפו למכירה?
כתבתי "מידיעה"הקמח עובר הרטבה או החיטה?
החיטים כולם עוברים ריסוס במים
וגם אלו שעוברים השרייה מכיון שהחיטה שלמה
שמעתי מכמה פוסקים שזה כשר ברמת העיקרון גם עבור מצה בפסח
שום סיסמאות האם אתה לא אוכל מקיטרינגים האם אתה לא שותה וויסקי וכו וכו כבר כתוב על הכל כאן באשכול יש מוצרים תעשייתים במאפיות וקיטרינגים שכולם מוכרים אז כבודו מוזמון שלא ללכת לשמחות בכלל כל השנה ולא לקנות ממאפיות ולא להשתמש בשורה ארוכה של מוצרים בקיצור חבל''ז
אוכל גם אוכל.האם אתה לא אוכל מקיטרינגים
לא, בגלל החששות.האם אתה לא שותה וויסקי
אה, תודה על ההזמנה, אבל אין צורך.יש מוצרים תעשייתים במאפיות וקיטרינגים שכולם מוכרים אז כבודו מוזמון שלא ללכת לשמחות בכלל כל השנה ולא לקנות ממאפיות ולא להשתמש בשורה ארוכה של מוצרים
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: