מידע שימושי נטחן לאחר הפסח ? לא בדיוק ...

מצב
הנושא נעול.

בעל בעמיו

משתמש פעיל
ועכשיו למידע קונקרטי- קמח כוסמין לבן של נפלאות- טחינה יבשה?

הבד"ץ הקימו קו מידע למוצרים ובתי עסק שבהשגחתם, שאפשר לברר שם סטטוס של כל מוצר, אם הוא נטחן/יבש, מיוצר או נמכר.
ניתן לשמוע על כל מוצר או להירשם לקבל את הרשימה במייל, בטל': 0733838200.
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
וסתם ככה נטחן זה כזו חומרא רחוקה שזה כבר נשמע ממש כמו לעשר מלח הרי כל מומחי הכשרות אומרים שקמח רגיל הוא לא חמץ והוא לא יכול להחמיץ מהתזה קלה של מים והרי אם לא היה קמח שמור למצות כתוב במ''ב שהיו משתמשים עם הקמח הזה למצות לבוא ולהחמיר על זה? פשוט נשגב מבינתי
כבר הוסבר לכבודו שבבד"ץ העד"ח אם כתוב נטחן או קמח יבש זה כולל את כל המרכיבים שאינם חמץ שנמכר כך גם אם ננקוט כפוסקים שהקמח לא חמץ זה מכסה גם את כל המשפרי אפיה
 

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כיום יש יהודים נפלאים שעושים עבודה נפלאה במעקב אחרי כל מרכיב בכל מוצר, ומעדכנים אותי בכל חשש.
כבר אתמול היו שפע של מאפיות שאפו מקמח יבש.
אני עם חמץ מהודר כבר מאתמול בבוקר.
אולי תכתוב כאן על מוצרים ומאפיות שאתה יודע עליהם לתועלת כולם
עדיף גם עם פירוט
תודה מראש
בברכה
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל

vc41718

משתמש רשום
"בלת"ק"
אתה יודע שיש צד שהקמח לא מטחינה יבשה כשר למצות [כמדומני]?
 
נערך לאחרונה ב:

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ובכל מקרה זה עוזר רק לחמץ שהיה ברשות המפעלים לא ספקים/חנויות
כך שכל מי שמכור לעניין של "נטחן או לא נטחן" יכול להיות רגוע יש עדיין תעסוקה...
אם החמץ היה של גוי בפסח אין בזה כל בעיה ולכן בודקים קוד יצור
יש אנשים שמכורים לזלזל אם יש יהודי שמחמיר יותר מהם !!!
אם כך מה עוזר מכירת חמץ של כל מפעל
הרי אף אחד לא מוודא אם כל בעלי המניות הצטרפו למכירה?
אכן צריך לוודא שמי שמוכר את החמץ מוסמך לכך מכל בעלי המניות ולא סתם מזכיר שחותם על טקס דתי מבחינתו כדי לרצות את נותני הכשרות
 

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אולי תכתוב כאן על מוצרים ומאפיות שאתה יודע עליהם לתועלת כולם
עדיף גם עם פירוט
תודה מראש
בברכה
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
ולכן בודקים קוד יצור
קוד ייצור מתייחס רק לתאריך הייצור הסופי של שלב האריזה.
לחם שנאפה אחרי פסח, מערבים בו משפרי אפיה חמץ מלפני פסח; בשוקולד שבוופלים וברוגלאך שנאפים אחרי פסח, מערבים וופלים או רוגלאך ישנים שטוחנים אותם כעת מחדש. אלו ושכמותם יזכו בקוד ייצור מאחרי פסח.
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מעשה רב קפ"א
אחר הפסח אין ליקח מן השוק מה שאופין מקמח של ישראל ומשמרים ויי"ש ושכר של ישראל כי המכירה גרוע ע"כ לא יקנה רק שיהא משל א"י או הקמח של ישראל אם אינו לתותח ויי"ש ושכר של ישראל לא ישתה עד שיעשה מחדש:
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
קוד ייצור מתייחס רק לתאריך הייצור הסופי של שלב האריזה.
לחם שנאפה אחרי פסח, מערבים בו משפרי אפיה חמץ מלפני פסח; בשוקולד שבוופלים וברוגלאך שנאפים אחרי פסח, מערבים וופלים או רוגלאך ישנים שטוחנים אותם כעת מחדש. אלו ושכמותם יזכו בקוד ייצור מאחרי פסח.
ידוע , הגבתי למאמר החכם הנ"ל
 

משה 05276

משתמש מקצוען
שכחת לכתוב "בלת"ק", כי כבר ענו על זה כמה פעמים לעיל.
הנה דוגמיות:



חוץ מזה, שאתה מתווכח כאן על מציאות באמצעות סיסמאות שאין להן אחיזה [ואם אכן כך אמר הגר"מ סירוטה, אז גם הוא].
בזכות העבודה המצוינת של הרב כץ, המדקדקים זוכים להינצל בכל השנה מאכילת חמץ שעבר עליו הפסח [או שנמכר], והם ממשיכים לאהוב ולכבד את מי שבוחר שלא לדקדק בזה...
אני מצטער קצת על התוקפנות
אבל מאיזה עזות אתם מזלזלים ברב שלא פוסק כמוכם
 

עיון התלמוד

משתמש רשום
מעשה רב קפ"א
אחר הפסח אין ליקח מן השוק מה שאופין מקמח של ישראל ומשמרים ויי"ש ושכר של ישראל כי המכירה גרוע ע"כ לא יקנה רק שיהא משל א"י או הקמח של ישראל אם אינו לתותח ויי"ש ושכר של ישראל לא ישתה עד שיעשה מחדש:
משגיח כשרות חשוב מאוד
אמר לי שפעם הקמח הי' נשטף אחרי הטחינה והיום אפ"ר לא
וגם איפה ששוטפים זה מתייבש תוך פחות מכמה שניות ממש ברגעים ולכן אין לחשוש כלל
 

משה 05276

משתמש מקצוען
במזכירות של הבד"ץ אמרו לי היום שהם לא מאפשרים לכתוב "נטחן לאחר הפסח/מקמח יבש", אם יש במוצר רכיבים שנמכרו במכירת חמץ.
למרות שהם עצמם סבורים שהמכירה שלהם היא פיקס, הם מכבדים את הרצון ואת הצורך של הציבור, ונותנים את השירות הזה.
אני מצטער לעדכן שהבד"ץ העדה החרדית טוענים בתוקף
שהמילים נטחן לאחר הפסח קשור אך ורק לחיטה ולא לשום רכיב אחר
או שאתם לא מדברים על אותו הבד"ץ או שלא הבנתם אותם
כל מי שרוצה יכול להתקשר ל 026700200
א-ה 10:00-14:00 15:00-18:00
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
משגיח כשרות חשוב מאוד
אמר לי שפעם הקמח הי' נשטף אחרי הטחינה והיום אפ"ר לא
וגם איפה ששוטפים זה מתייבש תוך פחות מכמה שניות ממש ברגעים ולכן אין לחשוש כלל
יש ע"ז מחלוקת האם הרחיצה כיום מחמיצה או לא
הבאתי את הציטוט בעיקר שידעו המזלזלים שהגר"א הקפיד לא לאכול חמץ שנמכר
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
אני מצטער לעדכן שהבד"ץ העדה החרדית טוענים בתוקף
שהמילים נטחן לאחר הפסח קשור אך ורק לחיטה ולא לשום רכיב אחר
או שאתם לא מדברים על אותו הבד"ץ או שלא הבנתם אותם
כל מי שרוצה יכול להתקשר ל 026700200
א-ה 10:00-14:00 15:00-18:00
אכן, דיברתי איתם כעת שוב, והמזכיר כעת אומר כדבריך.
אתמול [כנראה מזכיר אחר] אמר לי אחרת.
אני כותב כעת להרב חיים כץ, ונמתין לתגובתו.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
חוץ מזה, שאתה מתווכח כאן על מציאות באמצעות סיסמאות שאין להן אחיזה [ואם אכן כך אמר הגר"מ סירוטה, אז גם הוא].

אני מצטער קצת על התוקפנות
אבל מאיזה עזות אתם מזלזלים ברב שלא פוסק כמוכם
ההתייחסות להגר"מ סירוטה, היא רק לגבי החלק של הויכוח על המציאות, לא על הפרחת הסיסמאות.
במחילה ממעכ"ת אם נשמע אחרת.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה