מידע שימושי נטחן לאחר הפסח ? לא בדיוק ...

מצב
הנושא נעול.

ברכה ושלום

משתמש חדש
האם יש מישהו כאן שמקבל את המיילים של הבד"צ?
אני ניסיתי להשאיר הודעה להצטרף לקבלת המייל ללא הצלחה.
אם יש כאן אחד שמקבל את המיילים אשמח אם יעלה כאן אחד לדוגמה
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
עיין אות סעיף ו במה שיצ היבא ממדריך הכשרות והם אומרים זאין שום סיכוי שזב חמץ וכן שמעתי בע''פ מאנשי וועד הכשרות שזה הרטבה קלה לפני טחינה ואתה יכול להכחיש את החי כמה שאתה רוצה
נכון מאוד. כמו שכבר נכתב כאן עשרות פעמים - כך אכן פוסקים רבני ועד הכשרות, וכך גם אוחזים רבני חוג חזו"א.
מרן הגריש"א ועוד הרבה פוסקים פסקוהו לקרוב לודאי חמץ.
וכמו שהבאנו לעיל, שהמומחים אומרים שבמציאות של היום, שהחיטים הרטובות עוברות למיכל השהייה למשך המון שעות, כדי לנפח אותן, זה סיבה נוספת לחשוש לאסור.
עיין בקובץ המצורף אות ק בערך קמח
(n)
טענת שזריצקי אומר שהחיטה עוברת מיד אחרי הזילוף לטחינה.
זה לא כתוב פה!
רק כתוב פה שהוא פוסק שזה לא מחמיץ. בין שני המו"צים, הרבנים זריצקי ואלישיב, אני מעדיף את הרב אלישיב...

אגב אני גם משתדל להחמיר
זה גילוי נאות שבדרך כלל נותנים כשנכנסים לדיון, לא בסופו. ודאי לא אחרי מלחמה בחירוף נפש, על פני שבוע, כנגד ההקפדה.
מה שמוביל אותי למסקנה שאור ההלכה עליך נגה, ובעקבות האשכול כאן הגעת למסקנה שיש 'להשתדל להחמיר', ואני מברך ע"כ. והיה זה שכרנו.
 
נערך לאחרונה ב:
רבותי היקרים
מסקנתי מכל האשכול שעדיין רוב מומחי ופוסקי זמננו סוברים שזו חומרא רחוקה (יותר דברים כתובים ומוכחים מאשר שמועה בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל שלא ברור לי כמה אפשר להכריע לרבים על פי שמועה שהורה למישהו בעל פה בסוף ימיו שחזר בו ולא נודע לנו מהי המציאות שהוסברה לו ובכלל ראיתי פעם קונטרס של הוראות בע"פ ממרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שציטט הוראות סותרות שנאמרו לו על ידי מרן הגרי"ש זצוק"ל, לכן הוראה שנאמרת על פה טובה לאותו ששאל לא להורות לרבים ולדורות ויש לי אריכות בזה ואכמ"ל וכל זה כמובן כמובן מבלי לפגוע חלילה חלילה כי הוא זה בגדלותו הנוראה והמפליאה של מרן הגרי"ש אלישיב זכר צדיק וקדוש לברכה לחיי העוה"ב הכונה רק על הפסקים שמצוטטים בע"פ מפיו )ומשנה לא זזה ממקומה בודאי אם הקמח נמכר לגוי אין צורך להחמיר בצירוף גם שיעוי' בשו"ת אבא באהל אולי בהמשך אוריד אותו מאוצה"ח לטובת הציבור שיש שם אולי כעשרים צירופים להקל אפילו לקנות ממאפיה שמכרו חמץ גמור לגוי
אלא שנראה כאילו הם "רודפים" ומלגלגים על מי שלא מחמיר בזה ושכאילו אין להם יר"ש והם מתעקשים בכל פה וכל לשון לומר קבלו דעתינו ופחות מוכנים לשמוע דעת חבריהם ראוי להם יותר להחמיר בבין אדם לחבירו לא זו הדרך בחר בה ה' ראה דברי לעיל על חומרות
והאמת והשלום אהבו
 
נערך לאחרונה ב:

בעל בעמיו

משתמש פעיל
שמועה בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל שלא ברור לי כמה אפשר להכריע לרבים על פי שמועה שהורה למישהו בעל פה בסוף ימיו
ללמדך מה גדול כוחו של אביר הפוסקים, שעל סמך שמועה וכו' שלא ברור וכו' בסוף ימיו וכו', הגוף העצום - ועד הכשרות של העדה"ח נעמד דום, ולמרות שבמפורש הם פוסקים אחרת, הם יישרו קו ומשגיחים עבור הציבור הענק שדורש זאת, על סימון המוצרים, שיהיו נקיים מחשש חמץ שנמכר ואפילו "חומרה רחוקה" כמו זו של הקמח, וטרחו והקימו קו מידע, ושולחים עדכונים כל כמה שעות...
אה, מוירעדיג!

זוכים אנו לחזות בעינינו בהתממשות דברי חז"ל: רַבִּי מֵאִיר אוֹמֵר כָּל הָעוֹסֵק בַּתּוֹרָה לִשְׁמָהּ, זוֹכֶה לִדְבָרִים הַרְבֵּה וכו', וְנֶהֱנִין מִמֶּנּוּ עֵצָה וְתוּשִׁיָּה בִּינָה וּגְבוּרָה וכו', וְנוֹתֶנֶת לוֹ מַלְכוּת וּמֶמְשָׁלָה וְחִקּוּר דִּין, וּמְגַלִּין לוֹ רָזֵי תוֹרָה, וְנַעֲשֶׂה כְּמַעְיָן הַמִּתְגַּבֵּר וּכְנָהָר שֶׁאֵינוֹ פּוֹסֵק וכו':
 
ללמדך מה גדול כוחו של אביר הפוסקים, שעל סמך שמועה וכו' שלא ברור וכו' בסוף ימיו וכו', הגוף העצום - ועד הכשרות של העדה"ח נעמד דום, ולמרות שבמפורש הם פוסקים אחרת, הם יישרו קו ומשגיחים עבור הציבור הענק שדורש זאת, על סימון המוצרים, שיהיו נקיים מחשש חמץ שנמכר ואפילו "חומרה רחוקה" כמו זו של הקמח, וטרחו והקימו קו מידע, ושולחים עדכונים כל כמה שעות...
אה, מוירעדיג!
רַבִּי מֵאִיר אוֹמֵר כָּל הָעוֹסֵק בַּתּוֹרָה לִשְׁמָהּ, זוֹכֶה לִדְבָרִים הַרְבֵּה וכו', וְנֶהֱנִין מִמֶּנּוּ עֵצָה וְתוּשִׁיָּה בִּינָה וּגְבוּרָה וכו', וְנוֹתֶנֶת לוֹ מַלְכוּת וּמֶמְשָׁלָה וְחִקּוּר דִּין, וּמְגַלִּין לוֹ רָזֵי תוֹרָה, וְנַעֲשֶׂה כְּמַעְיָן הַמִּתְגַּבֵּר וּכְנָהָר שֶׁאֵינוֹ פּוֹסֵק וכו':
הם רוצים גם להרויח כסף ??? לא?!
לגבי הציבור הענק שדורש זאת זה עדיין לא אומר שכך ההלכה יש הרבה חומרות שנתאזרחו בציבור זה לא אומר שהם הלכה פסוקה כמו שזה לא אומר שלמשל מה שהרבה לא מחמירים באיסורי לשה"ר או גזל או הלבנת פנים זו ההלכה, הלכה לומדים ממה שכתוב ומהמציאות המוכחת
בידידות
נ.ב אגב ניכר מדבריך שכאילו חלילה וחס פקפקתי בגדלותו הנוראה של מרן הגריש"א זצוקלל"ה ולא היא, ממש ממש לא היא בדיוק להיפך תעיין שוב בדברי לא זה היה הנושא כלל לא יודע איך גלשת לזה
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
הגרי"ש אלישיב זצ"ל שלא ברור לי כמה אפשר להכריע לרבים על פי שמועה שהורה למישהו בעל פה בסוף ימיו שחזר בו ולא נודע לנו מהי המציאות שהוסברה לו ובכלל ראיתי פעם קונטרס של הוראות בע"פ ממרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שציטט הוראות סותרות שנאמרו לו על ידי מרן הגרי"ש זצוק"ל, לכן הוראה שנאמרת על פה טובה לאותו ששאל לא להורות לרבים ולדורות ויש לי אריכות בזה ואכמ"ל וכל זה כמובן כמובן מבלי לפגוע חלילה חלילה כי הוא זה בגדלותו הנוראה והמפליאה של מרן הגרי"ש אלישיב זכר צדיק וקדוש לברכה לחיי העוה"ב הכונה רק על הפסקים שמצוטטים בע"פ מפיו
מה שכן, כאן ירד @קוב"ה אורייתא וישראל למקום מאוד נמוך.
ניתן מכאן להבין לאיזה חוג הוא משתייך, וממילא מנין שנאתו להקפדה שיצאה מבית מדרשו של מרן הגריש"א.
קריאה מכאן למנהלים להשמיט מהודעתו את המשפטים הקשים הללו [פחות התוכן, יותר הצורה והסגנון המשתלח], ולאחמ"כ להסיר גם את הודעתי זו, כדי שכמה שפחות ייחשפו לזלזול ת"ח שאירע כאן.
 
מה שכן, כאן ירד @קוב"ה אורייתא וישראל למקום מאוד נמוך.
ניתן מכאן להבין לאיזה חוג הוא משתייך, וממילא מנין שנאתו להקפדה שיצאה מבית מדרשו של מרן הגריש"א.
קריאה מכאן למנהלים להשמיט מהודעתו את המשפטים הקשים הללו [פחות התוכן, יותר הצורה והסגנון המשתלח], ולאחמ"כ להסיר גם את הודעתי זו, כדי שכמה שפחות ייחשפו לזלזול ת"ח שאירע כאן.
אני בהלם ממך אני בשוק מהתנהגותך הנלוזה
לכל זה בדיוק התכונתי בדברי עי' בכל השרשורים דלעיל
בזה סיימתי איתך
נ.ב לכל מאן דבעי אחזור שוב על דברי המובנים מאליהם לא תציתו ליה לתלות בי בוקי סריקי על מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, אני גם לא יודע על מה הוא מדבר או לאיזה קבוצה הוא הסיק שאני משתייך, ומנין גם הביא שיש לי חלילה חלילה שנאה למי שמחמיר בזה ח"ו חס ושלום דברתי על ההלכה.
האמת הפשוטה היא שרבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל מגדולי פוסקי ומאורי הדור ומי אני הקטן שיעיד על גדלותו הנוראה והעצומה וכבר כתבתי זאת לעיל.
 
נערך לאחרונה ב:

בעל בעמיו

משתמש פעיל
הם רוצים גם להרויח כסף ??? לא?!
הם לא הסיבה, אלא הסימן.
ראה איך הציבור דורש דרישה חד משמעית, על סמך שמועה וכו', מה שמביא את העדה"ח ליישר קו בעל כרחם.
ולא רק הם. פתח השבוע את האתר של 'משנת יוסף', ותרווה נחת.
אתה רוצה לטעון שהציבור עדר של שוטים? בשמחה.
 
נערך לאחרונה ב:
הם לא הסיבה, אלא הסימן.
ראה איך הציבור דורש דרישה חד משמעית, על סמך שמועה וכו', מה שמביא את העדה"ח ליישר קו.
ולא רק הם. פתח השבוע את האתר של 'משנת יוסף', ותרווה נחת.
אתה רוצה לטעון שהציבור עדר של שוטים? בשמחה
ב"נ ב"ה
לא אדבר אתך יותר בנושא זה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה