דרוש מידע מתכנתת? יש מה ללמוד הנדסאית תוכנה בגיל 40, או שמאוחר מידי?

ברכון

משתמש מקצוען
פספסתי את זה בהודעה המקורית.
שהמורה תסחוב 7 שנים מחשב בתיק יד. נראה אם היא לא ׳תשבר׳
אויששש את ממש ממש נתפסת על שטויות,

לא התכוונתי תיק גב - כבעיה,

כן התכוונתי לתיק גם עם סמל של החברה+ קפוצון עם סמל זהה ועוד.. (וגם אין לי בעיה עם כיתוב באנגלית על קפוצון/תיק...)

אם את מבינה מדובר כאן על הרוח הנושבת מבין הדברים........
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אויששש את ממש ממש נתפסת על שטויות,

לא התכוונתי תיק גב - כבעיה,

כן התכוונתי לתיק גם עם סמל של החברה+ קפוצון עם סמל זהה ועוד.. (וגם אין לי בעיה עם כיתוב באנגלית על קפוצון/תיק...)

אם את מבינה מדובר כאן על הרוח הנושבת מבין הדברים........
איזה מזל שבלוסטיג לא אומרים את זה לתלמידות יען כי מכובד הספרים והקלסרים והאוכל שיש לסחוב לשעות לימודים ארוכות רובן ככולן באות עם תיק גב פשוט וחזק.
התיקים היפים נשארים בבית. גם אצל הנשואות והעשירות.
אין לתאר השטויות שנתפסים עליהן.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אם את מבינה מדובר כאן על הרוח הנושבת מבין הדברים........
בגלל שלא היו דוגמאות אחרות, לא הצלחנו להבין למה את מתכוונת.
(אני רצינית, לא צינית חלילה.)
 

nc

משתמש סופר מקצוען
אויששש את ממש ממש נתפסת על שטויות,

לא התכוונתי תיק גב - כבעיה,

כן התכוונתי לתיק גם עם סמל של החברה+ קפוצון עם סמל זהה ועוד.. (וגם אין לי בעיה עם כיתוב באנגלית על קפוצון/תיק...)

אם את מבינה מדובר כאן על הרוח הנושבת מבין הדברים........
את השטויות האלה את הבאת בתור סמל של קלקול.
אני באמת חושבת שהמורות היום לא יודעות להתמודד עם המציאות הזו ומציירות את המטרות סביב החיצים.
אדרבה, שידברו נגד קפוצ'ונים עם כיתוב באנגלית, דווקא קפוצ'ונים של העבודה הם בעייתיים?

אני הייתי מצפה לחינוך איכותי, ערכי, שמסביר מה חשוב ומה טפל. מלמד על ענווה וסיעתא דשמיא.
במקום לצאת נגד מי שמצליח ולייצר מטרות דמי.
בפרט שבמבחן התוצאה בסוף רובן שם.
 

ברכון

משתמש מקצוען
איזה מזל שבלוסטיג לא אומרים את זה לתלמידות יען כי מכובד הספרים והקלסרים והאוכל שיש לסחוב לשעות לימודים ארוכות רובן ככולן באות עם תיק גב פשוט וחזק.
התיקים היפים נשארים בבית. גם אצל הנשואות והעשירות.
אין לתאר השטויות שנתפסים עליהן.
אכן מהיכרות קרובה גם עם הבנות שלומדות בלוסטיג, וגם עם אלו שלומדות בוולף.

יש הבדל מהותי בקטע הזה בינהם,

(ולא שבלוסטיג המצב דבש....- רחוק מכך)

אבל את צריכה להבין שבת בלוסטיג מציאות החיים המשפחתית והסביבתית שלה שונה מהותית!!!

מבת שלמדה בוולף/בחדש

אני לא מדברת בחינה דתית!

כן מבחינה חברתית וכלכלית (גם עם בסופו של יום המשפחה ששלחה ללוסטיג הרבה יותר דלת אמצעים מזו ששלחה לוולף)
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אכן מהיכרות קרובה גם עם הבנות שלומדות בלוסטיג, וגם עם אלו שלומדות בוולף.

יש הבדל מהותי בקטע הזה בינהם,

(ולא שבלוסטיג המצב דבש....- רחוק מכך)

אבל את צריכה להבין שבת בלוסטיג מציאות החיים המשפחתית והסביבתית שלה שונה מהותית!!!

מבת שלמדה בוולף/בחדש

אני לא מדברת בחינה דתית!

כן מבחינה חברתית וכלכלית (גם עם בסופו של יום המשפחה ששלחה ללוסטיג הרבה יותר דלת אמצעים מזו ששלחה לוולף)
בתור בוגרת לוסטיג צר לי לקבוע שזה לא נכון.
רוב בעלות האמצעים שבאות מהתיכון לא בהכרח ממשיכות ללימודי המקצוע. יותר קל להן לעבור לאונו וכאלה שם הדרישות של צוות הסמינר (לא צוות אקדמי) לא קיימות.
שנית, מגוון האוכלוסיה בלימודי התואר הוא עצום. תיכונים מכל הפריפריה,סמינרים במרכז (שצ'רנסקי, מאיר, כהנא ועוד)
וכן משלימות תואר שהן בוגרות התיכון שהיו באופקים וחזרו וכן הנדסאיות בוגרות כל הסמינרים.
אה וגם פה ושם חוזרות בתשובה מסל"ע וכיו"ב.
אני בעצמי באתי מהפריפריה ומחצית מהשנתון שלי לא היה מבוגרות התיכון.

אבל גם לו היו דברייך נכונים הם פשוט לא עונים על השאלה והקונפליקט.
חינוך אמיתי להתמודדות עם השוק צריך להיות מסונכרן למציאות ולזמן. ולמורה בת 40-50 שכף רגלה לא דרכה במקום עבודה מחוץ לסמינר אין שמץ של מושג ויכולת להחכים את התלמידות בנושא.
וחינוך שקושר בין יכולת השתכרות לסמכות ודימוי עצמי הוא חינוך הכי לא חרדי שיש בעיני.
ככה לא מייצרים חוסן.
 

nc

משתמש סופר מקצוען
אויששש את ממש ממש נתפסת על שטויות,

לא התכוונתי תיק גב - כבעיה,

כן התכוונתי לתיק גם עם סמל של החברה+ קפוצון עם סמל זהה ועוד.. (וגם אין לי בעיה עם כיתוב באנגלית על קפוצון/תיק...)

אם את מבינה מדובר כאן על הרוח הנושבת מבין הדברים........
שאלה לי אליך
במצב של לפני 10 שנים
בנות מיוחסות שהיו מקבלות תקן בחינוך העצמאי בזכות סבתא שלהן מיד בסיום הלימודים-
לא התנשאו על החברות? לא הסתכלו עליהן מלמעלה?

האם כשזה בתחום ההוראה זה כשר ומותר? אולי החינוך בבית ובסמינר צריך לתת יותר דגש על פרנסה משמים, על אין אדם נוגע במוכן לחברו, על פרגון ועין טובה?
 

ברכון

משתמש מקצוען
את השטויות האלה את הבאת בתור סמל של קלקול.
אני באמת חושבת שהמורות היום לא יודעות להתמודד עם המציאות הזו ומציירות את המטרות סביב החיצים.
אדרבה, שידברו נגד קפוצ'ונים עם כיתוב באנגלית, דווקא קפוצ'ונים של העבודה הם בעייתיים?

אני הייתי מצפה לחינוך איכותי, ערכי, שמסביר מה חשוב ומה טפל. מלמד על ענווה וסיעתא דשמיא.
במקום לצאת נגד מי שמצליח ולייצר מטרות דמי.
בפרט שבמבחן התוצאה בסוף רובן שם.
צודקת, אבל לא התכוונתי לבעיתיות בקופוצון...

התכוונתי למה שאת הגדרת בצורה טובה ממני:
"חינוך איכותי, ערכי, שמסביר מה חשוב ומה טפל. מלמד על ענווה וסיעתא דשמיא." (ציטוט ממך!)

וכן יש בעיה להשוויץ שאת היחידת סגולה שהצלחת להתקבל, לחברה X.

-את יכולה לחלוק עלי, ואני מכבדת את זה.

אני חושבת שזה בעיתי,

ואני לא חושבת שאשה שמרויחה הרבה כסף זה בעיתי, ברגע שהיא מתחילה ל"יחצן" החוצה את המוצלחות שלה, כשבסביבתה זה פחות מקובל /מקור לקנאה, זה בעיתי... - אבל זה בעיני בלבד......
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
וכן יש בעיה להשוויץ שאת היחידת סגולה שהצלחת להתקבל, לחברה X.
יש בעיה להשוויץ תמיד. מגיל אפס
גם בתיק שסבתא קנתה לגן מלונדון.
גם בתיק קיפלינג שקנו לך מניו יורק
גם במשרת הוראה שווה
וגם במשרה בהייטק.

יחצנות ומוחצנות הן נטיות אנושיות שיש לעבוד עליהן בכל מקום. הן לא תוצר של מגזר עסקי מסוים.
ואם סמינר רואה שדווקא בוגרות מסלול מסוים מתגאות ביכולת ההשתכרות שלהן שיעשה חושבים וחשבון נפש האם חינך לקשור בין השניים.
ויותר ממה שאמרתי לא אמרתי.
 

nc

משתמש סופר מקצוען
צודקת, אבל לא התכוונתי לבעיתיות בקופוצון...

התכוונתי למה שאת הגדרת בצורה טובה ממני:
"חינוך איכותי, ערכי, שמסביר מה חשוב ומה טפל. מלמד על ענווה וסיעתא דשמיא." (ציטוט ממך!)

וכן יש בעיה להשוויץ שאת היחידת סגולה שהצלחת להתקבל, לחברה X.

-את יכולה לחלוק עלי, ואני מכבדת את זה.

אני חושבת שזה בעיתי,

ואני לא חושבת שאשה שמרויחה הרבה כסף זה בעיתי, ברגע שהיא מתחילה ל"יחצן" החוצה את המוצלחות שלה, כשבסביבתה זה פחות מקובל /מקור לקנאה, זה בעיתי... - אבל זה בעיני בלבד......
מסכימה עם כל מילה
אני רק לא חושבת שהבעייתיות נובעת מעצם העובדה שבנות נכנסו למקומות עבודה טובים
אלא עם עצם ההתנשאות שמראה על מידות לא טובות
(כמו שכתבתי לך, בנות עם פרוטקציה שקיבלו תקן לפני 10 שנים לחינוך העצמאי , לא התנשאו?)

אני מכירה בנות שעובדות במקומות הכי נחשבים, בנות שמרויחות המון מרגע ההתחלה (אגב, לא תמיד יש מתאם גבוה ביניהם. בנות שמתחילות בסטארטאפ אלמוני יכולות להרויח הרבה יותר) והן בנות עדינות, צנועות ולא יהירות.
כמובן שיש גם בנות אחרות.
הבעיה לא נעוצה בעצם ההצלחה אלא במסוגלות של הנערה-אשה להתמודד אתה.
צריך לתת כלים להתמודדות עם ההצלחה, לא לתקוף את עצם קיומה.
בואי, בחורה בת 20 היא בחורה מתלהבת. היא מתלהבת גם מהיהלום שהיא מקבלת מהחתן ומשויצה אתו. לא זה המדד.


ואולי... לפעמים זו פשוט קנאה של הסביבה ולא התנשאות של העובדת?
 

ברכון

משתמש מקצוען
שאלה לי אליך
במצב של לפני 10 שנים
בנות מיוחסות שהיו מקבלות תקן בחינוך העצמאי בזכות סבתא שלהן מיד בסיום הלימודים-
לא התנשאו על החברות? לא הסתכלו עליהן מלמעלה?

האם כשזה בתחום ההוראה זה כשר ומותר? אולי החינוך בבית ובסמינר צריך לתת יותר דגש על פרנסה משמים, על אין אדם נוגע במוכן לחברו, על פרגון ועין טובה?
לאאאאאאאאאא

זה גרועעעעעעעעע

להפךךךךך, בעיני זה המהפכה השקטה שקורית בציבור,

פעם מי הגיע מהמשפחה המיוחסת, לא רק שהיה לה קל להתקבל למוסדות ועוד,

אלא גם המצב הכלכלי שלה שפר על חברותיה שהגיעו "רק" ממשפחות טובות ופשוטות....
זאת אומרת יצרו מצב שלא רק תורה, אלא אם יש לך תורה וכתר מלכות (משפחה מיוחסת/פרוטקציונרית), אזי שם יש לך "גדולה" (כסף)

ושאר המשפחות היו נאנקות תחת חצאי ורבעי משרות ....
אבל, זה שהעוולה הזו ב"ה תוקנה.

לא אומרת שעכשיו אלו שכרגע נמצאות במצב טוב יותר, אמורות להתנשא על אילו אין להם...



נ.ב אני גם התחלתי בלימודי תואר בלוסטיג (לאחר הסמינר) ויודעתבמדויק את המגוון שיש שם,

ועדיין הוא לא הקלאסה של הסמינרים החרדיים הארד קורד... (למרות שיש כמה כאלו שמגיעות משם....)
החינוך בבית ובסמינר צריך לתת יותר דגש על פרנסה משמים, על אין אדם נוגע במוכן לחברו, על פרגון ועין טובה
זה!!!

+ חינוך של צניעות! וגם אם יש לא צריך שכל השכונה תדע מזה....
 

nc

משתמש סופר מקצוען
לאאאאאאאאאא

זה גרועעעעעעעעע

להפךךךךך, בעיני זה המהפכה השקטה שקורית בציבור,

פעם מי הגיע מהמשפחה המיוחסת, לא רק שהיה לה קל להתקבל למוסדות ועוד,

אלא גם המצב הכלכלי שלה שפר על חברותיה שהגיעו "רק" ממשפחות טובות ופשוטות....
זאת אומרת יצרו מצב שלא רק תורה, אלא אם יש לך תורה וכתר מלכות (משפחה מיוחסת/פרוטקציונרית), אזי שם יש לך "גדולה" (כסף)

ושאר המשפחות היו נאנקות תחת חצאי ורבעי משרות ....
אבל, זה שהעוולה הזו ב"ה תוקנה.

לא אומרת שעכשיו אלו שכרגע נמצאות במצב טוב יותר, אמורות להתנשא על אילו אין להם...
אבל משום מה , לא זכור לי שאז המורות דיברו על ההתנשאות הזו כבעייתית...
מה שגורם לי קצת לפקפק בטוהר ובכנות ההטפות נגד המצב היום.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
נ.ב אני גם התחלתי בלימודי תואר בלוסטיג (לאחר הסמינר) ויודעתבמדויק את המגוון שיש שם,

ועדיין הוא לא הקלאסה של הסמינרים החרדיים הארד קורד... (למרות שיש כמה כאלו שמגיעות משם....)
שלא יהיה. הוא לא מכוון לשם. לא כולם רוצים ללמוד במקום הומוגני מבחינת אוכלוסיה.
לא אומרת שעכשיו אלו שכרגע נמצאות במצב טוב יותר, אמורות להתנשא על אילו אין להם...
והן לא עושות זאת בהכרח. זה לא מוכח.
אלו המורות כשיקוף לחברה שלנו שלא מצליחה להתמודד עם העובדה שפני החברה שלנו לשינויי עומק.
שהיום במידה רבה מאד נערה יכולה לכוון את מסלולה ולא הקאסטה אליה נולדה.
 

ברכון

משתמש מקצוען
מסכימה עם כל מילה
אני רק לא חושבת שהבעייתיות נובעת מעצם העובדה שבנות נכנסו למקומות עבודה טובים
אלא עם עצם ההתנשאות שמראה על מידות לא טובות
(כמו שכתבתי לך, בנות עם פרוטקציה שקיבלו תקן לפני 10 שנים לחינוך העצמאי , לא התנשאו?)

אני מכירה בנות שעובדות במקומות הכי נחשבים, בנות שמרויחות המון מרגע ההתחלה (אגב, לא תמיד יש מתאם גבוה ביניהם. בנות שמתחילות בסטארטאפ אלמוני יכולות להרויח הרבה יותר) והן בנות עדינות, צנועות ולא יהירות.
כמובן שיש גם בנות אחרות.
הבעיה לא נעוצה בעצם ההצלחה אלא במסוגלות של הנערה-אשה להתמודד אתה.
צריך לתת כלים להתמודדות עם ההצלחה, לא לתקוף את עצם קיומה.
בואי, בחורה בת 20 היא בחורה מתלהבת. היא מתלהבת גם מהיהלום שהיא מקבלת מהחתן ומשויצה אתו. לא זה המדד.


ואולי... לפעמים זו פשוט קנאה של הסביבה ולא התנשאות של העובדת?
@nc מסכימה איתך בכל מילה!!!
 
  • תודה
Reactions: nc

ברכון

משתמש מקצוען
שלא יהיה. הוא לא מכוון לשם. לא כולם רוצים ללמוד במקום הומוגני מבחינת אוכלוסיה.


אבל בנות שמגיעות מאקלים אחר + כמו שציינו כאן חוסר חינוך,

המעבר שהן עוברות חד יותר.....

והן לא עושות זאת בהכרח. זה לא מוכח.
אלו המורות כשיקוף לחברה שלנו שלא מצליחה להתמודד עם העובדה שפני החברה שלנו לשינויי עומק.
שהיום במידה רבה מאד נערה יכולה לכוון את מסלולה ולא הקאסטה אליה נולדה.
נכון רק ציינתי שאני נתקלתי בתופעה הזו, וכתבתי במפורש שזה כמה מקרים יחידים שיצא לי להיתקל בהם.....



ובכל מקרה זה סטיה ענקית מנושא האשכול....
 

צחור

משתמש מקצוען
מורה עם וותק של 20 שמקבלת 7- יש לה בעיה.
נניח שמנצלים אותה- מה גורם לה להשאר 20 שנה במקום שמנצלים אותה??
אולי היא מדברת עם נטו
שתקח בחשבון ש30 זה ברוטו, ולזה היא תגיע אחרי כמה שנים טובות אולי, אולי אולי.
ויישאר לה ביד בערך 15(אין אז ילדים קטנים וממילא נ"ז)
וזה כפול שעות עבודה לפחות (בהנחה שהיא עבודת היום במשרה מלאה פלוס או באופק חדש- בשתי האפשרויות לא הגיוני עם המשכורת שלה)

מורה עם וותק של 20 שנה, שלא חשבה כל השנים או לא היה לה כח להוציא תואר וגמולים- לא תצליח בתכנות. אין סיכוי.
אמא שלי מורה לתנך בתיכון, לא מתמטיקה, וותק של 20 שנה ומקבלת 15.
עם חופשות של מורה, תנאים של מורה והטבות של מורה.
היא עובדת 4 ימים בשבוע, מגישה לבגרויות, אכן- ולכן מסיימת ללמד בניסן. חצי שנה היא בחופש.
הוותק שלה מאפשר לה להעדר בשעת הצורך בלי
אם תלך עכשיו ללמוד תכנות- תקבל משכורת של מתחילה, נניח, 10???
למה לה?
בתור מורה מסכימה עם ההודעה הזו.

יש שכתבו כאן שמורה עובדת עד חמש כשמכינה לבגרויות:
1. חוקית, שעה תשיעית לא יכולה להסתיים אחרי השעה 4
2. בי"א י"ב יש כן אפשרות ללמד מגמות על עד 5 וכזה אבל גם אז זה רק פעם בשבוע והבוקר פנוי למורה הזו..
 

צחור

משתמש מקצוען
נכון,
הגדרת את זה נכון
אבל ככה היא חיה, ניסתה בתחילה ליזום להצליח
עד שסוף סוף נכנסה לביה"ס עם תקן
שם יזמה ויזמה (הכל כמובן בהתנדבות...)
אבל באמת הגישה שם שונה מאוד משוק ההיטק... (למי שמכירה)
מותר לך לתת וליזום הכל בתחום הנתינה לביה"ס, אבל חלילה להרים את הראש מבחינת דברים אחרים.
אין לה גישה למחשב,
היתה בטוחה שהיא מלך העולם, מרוויחה יפה (כך היה שהתחילה... באופן יחסי לשכר אז...)
ופתאום לאחרונה התחילה לשמוע שיש עולם אחר...
אצלה במקום העבודה, אין מציאות של התקדמות
לעבור לממד זה בעייתי בשבילה (ללמד בנים, השקפה וכד')
ולא רוצה להכנס לממ"ח (שוב, מסיבות השקפתיות)
שיעורים פרטיים היא עושה, אפ' הוציאה איזה ספר לימוד, אבל זה לא זה... זה קצת בונוסים מהצד לא יותר
כמו"כ המציאות של ההוצאות שלה השתנו (בת במסלול, בן בישיבה, החתונות על הדלת...) והשכר כבר לא מספק...
היא באמת לא האדם שירוץ כל חצי שנה לעבור עבודה, יותר שמרנית...
היא באמת מתלבטת מאוד מה לעשות
יש לכם המלצה על יועצת מתחום ההיטק שתתאים לה?
איזה השקפה יש בללמד מתמטיקה 5 יחל באולפנה של בנות?
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה

nc

משתמש סופר מקצוען
זה משגע אותי.
למה כל בחורי ישיבת xxx חייבים לדעת כמה מרוויחה כלתו הטריה של החבר?
כי טיבם של בחורים צעירים הוא להתלהב לחברים.
כמו שפעם היו מתלהבים באיזו דירה הוא קיבל בירושלים.
(לא שזה חיובי בעיני, אבל לרוב עובר עם הגיל)
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבל בנות שמגיעות מאקלים אחר + כמו שציינו כאן חוסר חינוך,

המעבר שהן עוברות חד יותר.....
מסכימה.
ולכן חושבת שהחינוך לחוסן דחוף מאי פעם. וחיוני יותר מליצור חומות של נייר סביב הבנות.
כי אם השאלות לא תגענה בלימודי המקצוע, הן תגענה בעבודה ואם לא אז הן תגענה בגיל 30 או בנקודת מפנה אחרות.
ואם אין לנו תשובות לתת לעצמנו אז אנחנו בבעיה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה