תח"צ מרכזית הארזים

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
לעומת זאת בירושלים יש מספיק נוסעים על הציר השנוא עלייך שנוסעים יום יום לבי"ש ולא בעיקר בערבים ובסופי שבוע. ולכן לא רלוונטי להעביר בו שלל אוטובוסים פנימיים למסוף שיקח ליעד הזה.
ודובר פה אך ורק על הקווים שמתמלאים בקלילות על הציר כל 20 דקות ולא יוצאים ריקים למחצה אחת לשעה.
הקווים הללו מתמלאים על הציר הזה לא מהתושבים, אלא מכל האומללים תושבי השכונות שנסעו אליו באוטובוס עירוני מפרך ומייגע.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
הקווים הללו מתמלאים על הציר הזה לא מהתושבים, אלא מכל האומללים תושבי השכונות שנסעו אליו באוטובוס עירוני מפרך ומייגע.
לדוגמא - תושבי הר נוף, גבעת שאול, בית וגן, מאה שערים, גאולה ומקור ברוך
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
רציפים 1,2 לא אמורים להיות בשימוש? או ששומרים אותם לקווי בית שמש?
אולי הקדימו את הכניסה של קווי דימונה מהפעימה השלישית לשניה?
כשיצאה המודעה הראשונה (שהעלית) ובה היה כתוב על 'הפעימה' השלישית - כל קווי הפעימה השנייה כבר היו מעודכנים, מלבד 441, תוכל לראות כאן אחורה באשכול
וכיון שלא כותבים 'פעימה' ל'קווי דרום' על קו בודד יש לי הרגשה שהיה אמור להיות עוד קווים
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
למעשה מה שנשאר עכשיו שעוד לא העבירו
הם קווי בית שמש קרית יערים ומודיעין במסוף 4/9
וקווי אשדוד ביתר וגבעת זאב בהר חוצבים
שני המסופים האלה הם זמניים ובטוח כולם יעברו הלאה

חלק מהקווים יעברו למסוף החדש בהרטום, ומסתבר שחלק יעברו למרכזית, כנראה שיהיה עוד העברות בהמשך
 
נערך לאחרונה ב:

אופקים 1

משתמש מקצוען
אתה מעלה דברים ישנים,
אבל זה מעצבן מחדש כל פעם שנזכרים,
ובאמת אם דבר כזה לא עבר,
כנראה שאופקים1 מיקל ראש לטעון שאין מי שיישם את הפתרונות,
אלא ברור שיש מי שמונע מהם לקרות!
הרי העירייה כולה ביקשה בפרויקט מהיר לעיר לנת״צ כמה רחובות לחלק מהיממה וזה לא קורה,
אז רכבת קלה?!!?

אבל כמו שכתבת זה אפשרות היחידה לשינוי אמיתי!
רכבת קלה! או המשך המצב כיום.
{אגב בהנחה שלא יעשו מרכזית כמובן שא״א רכבת קלה}


ולמי שלא מספיק מכירים, חלק מרכזי מהרחובות: ר״ע, חזו״א, השומר, עזרא, מכיל שני נתיבים לכל צד, ובשביל מקטעים מסוימים/קצרים בד״כ, א״א לומר שלא יהיה נגיש לרכבים פרטיים.....
לפי הנתונים במערכת תלתן במוצאי שבת בקיץ בין השעות 22:00-23:00 יוצאים מבני ברק 170 אוטובוסים, גם אם נצא מנקודת הנחה שהאוטובוסים אינם מלאים וממוצע הנוסעים בהם עומד על 35 נוסעים לאוטובוס, מדובר בכמעט 6000 נוסעים.
רכבת קלה יכולה לשנע בכל מערך כ600 נוסעים ללא ציוד, מעריך שעם ציוד ניתן להסיע כ450 בכל רכבת, כלומר יש צורך בלפחות 12 נסיעות לשעה כדי לענות על הביקושים השוטפים (מתוך הנחה שיש מעט שאינם זקוקים לרכבת כדי להגיע למסוף). בנוסף יש צורך במסוף עם לפחות 30 רציפים כדי לקלוט 170 אוטובוסים
אי אפשר לבנות מערכת כאשר ידוע שכבר בפתיחה שלה היא תגיע לשיא, ולא תוכל לתת מענה לגידול עתידי.

לגבי המסוף, מעניין אותי מה הסיבה שבחרו להחליף מבנה קיים במסוף, ולא לבנות קירוי מעל כביש גהה ועליו מסוף (לא יודע אם בכלל עלתה כזאות אופציה).
 

קצרה

משתמש מקצוען
הקווים הללו מתמלאים על הציר הזה לא מהתושבים, אלא מכל האומללים תושבי השכונות שנסעו אליו באוטובוס עירוני מפרך ומייגע.
הוסיפו קווים ממקומות אחרים.
הקו הזה נשאר הכי עמוס.

בוא ובדוק למשל בקווי בני ברק -
יוצא קו 416 מגשר המיתרים עבור ביציאה מהעיר והחוצה. קו 411 מקרית יובל ובית וגן דרך גשר המיתרים והיציאה מהעיר.
קוי 422 ו404 מרמות
קו 412 מנווה יעקב
וקווי 402 ו401 מהציר ה"שנוא".

הקווים שמתמלאים קבוע בכל יום ועד אמצע המסלול אין בהם מקום כלל הם קווי 401 ו402.
416 ו411 למשל , נוסעים כמעט תמיד באמצ"ש בתפוסה אפסית/חלקית לחלוטין למרות שתחילת המסלול של 416 קרובה מאד לתחנה ראשונה של 402
ושתושבי גבעת שאול,הר נוף,מאה שערים,גאולה ומקור ברוך
אמורים להעדיף להגיע אליו מכל הסיבות שבעולם.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
הוסיפו קווים ממקומות אחרים.
הקו הזה נשאר הכי עמוס.

בוא ובדוק למשל בקווי בני ברק -
יוצא קו 416 מגשר המיתרים עבור ביציאה מהעיר והחוצה. קו 411 מקרית יובל ובית וגן דרך גשר המיתרים והיציאה מהעיר.
קוי 422 ו404 מרמות
קו 412 מנווה יעקב
וקווי 402 ו401 מהציר ה"שנוא".

הקווים שמתמלאים קבוע בכל יום ועד אמצע המסלול אין בהם מקום כלל הם קווי 401 ו402.
416 ו411 למשל , נוסעים כמעט תמיד באמצ"ש בתפוסה אפסית/חלקית לחלוטין למרות שתחילת המסלול של 416 קרובה מאד לתחנה ראשונה של 402
ושתושבי גבעת שאול,הר נוף,מאה שערים,גאולה ומקור ברוך
אמורים להעדיף להגיע אליו מכל הסיבות שבעולם.
קו 416 הוא קו מוזר ומיותר
קו 411 לא יוצא ריק
 

eh

משתמש פעיל
לפי הנתונים במערכת תלתן במוצאי שבת בקיץ בין השעות 22:00-23:00 יוצאים מבני ברק 170 אוטובוסים, גם אם נצא מנקודת הנחה שהאוטובוסים אינם מלאים וממוצע הנוסעים בהם עומד על 35 נוסעים לאוטובוס, מדובר בכמעט 6000 נוסעים.
רכבת קלה יכולה לשנע בכל מערך כ600 נוסעים ללא ציוד, מעריך שעם ציוד ניתן להסיע כ450 בכל רכבת, כלומר יש צורך בלפחות 12 נסיעות לשעה כדי לענות על הביקושים השוטפים (מתוך הנחה שיש מעט שאינם זקוקים לרכבת כדי להגיע למסוף). בנוסף יש צורך במסוף עם לפחות 30 רציפים כדי לקלוט 170 אוטובוסים
אי אפשר לבנות מערכת כאשר ידוע שכבר בפתיחה שלה היא תגיע לשיא, ולא תוכל לתת מענה לגידול עתידי.

לגבי המסוף, מעניין אותי מה הסיבה שבחרו להחליף מבנה קיים במסוף, ולא לבנות קירוי מעל כביש גהה ועליו מסוף (לא יודע אם בכלל עלתה כזאות אופציה).
הנתונים של מוצ"ש מוגזמים ולא משקפים את המציאות היום יומית לא ניתן להביא הוכחה מהזמן הכי עמוס בשנה בטח עכשיו שזה הימים הכי ארוכים!
כשאני מדבר על מסוף אני מתכוון גם חניה ענקית לכל בעלי הרכבים כך שזה יפתור גם את מצוקת החניה הכבדה של בני ברק כך שלא כולם יעלו על אוטובוסים ומה שכתבת שלא כולם יכנסו ברכבת אתה בוודאי צודק אבל שני דברים א.גם במצב הנוכחי אנשים נוסעים כמעט שעה ויותר בשביל לצאת מבני ברק אז בא נאמר שבשיא יהיה בעיות גם עם הרכבת אבל עדיין פתרנו את הבעיה של הפקקים האם זה קל בעיניך? ב.איך שאני רואה את הדברים וכמובן שזה הכול ספקולציות לא מדובר על ביטול מוחלט של האוטובוסים אלא חלק ישנו את המסלול לדוגמא ז'בוטינסקי השומר מה שכבר קיים היום אולי חלק יסעו מדסלר בהנחה שהנת"ץ יהיה בר"ע השומר. מה שכתבת שלא חשבו להקים מסוף מעל גהה מחזק אצלי שלא באמת מעונינים במשהו גרדניוזי שיפתור חלקית את העומסים אלא בכל מיני סוגים של פלסתרים פיתרונות קטנים...
אם באמת רוצים לפתור את הבעיה צריך גם להשקיע הרבה כסף לבנות מסוף כמה קומות עם חניון ענק ולהוציא את התחבורה מהעיר אז נכון שבשעות השיא הרכבת תקרוס אבל ביום יום תושבי בני ברק יהנו גם מפחות זיהום אויר וגם מפחות פקקים אבל בשביל זה נדרש לשנות חשיבה ולעשות מהפיכה מה שדורש הרבה משאבים וכסף ולא נראה שתושבי בני ברק דורשים או רוצים את זה יותר מדאי ולכן עד אז נמשיך לחיות בפקקים. אגב אם בונים קירוי מעל גהה מרוויחים סוג של מחלף אמיתי וביטול הרמזור שמאלה זה ישחרר הרבה תנועה... בתכלס אם רצון חזק וכסף+שינוי חשיבה ניתן היה לפתור את בעיית בני ברק אבל חלק מהדברים חסרים...
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
תסלחו לי!
אבל זו תמימות מופלגת, וחוסר הכרת המציאות השלטונית בישראל
לחשוב שמדינת ישראל תשקיע סכומי כסף אגדיים בשביל רכבת קלה בתוך בני ברק.
אין סיכוי ואין מצב!!! ואפילו הרכבת שעוברת בז'בוטינסקי רצו לבטל את תחנת בני ברק (אמיתי!!!!).
קודם יהיה רכבת קלה בכל עיר חילונית בישראל ואולי אולי אולי אז יזרקו איזה עצם לבני ברק.
אז חבל לדון באריכות בדבר כ"כ לא מעשי, גלות כבר אמרנו?
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
העולה מהדברים:

א. אפשר וצריך לעשות מטרונית בב״ב! {הלוואי רכבת אבל....}
רוב הזמן היא תהיה יעילה מאוד! {גם ברכבת הקלה בירושלים, יש שעות של קריסה מוחלטת - חוה״מ/חופשים}

ב. מרכזית בב״ב לא תהיה אפקטיבית, כל זמן שכל שטח אטרקטיבי באמת, נבנה בו מגדל {וכיו״ב} להכנסות לעירייה,
ורק את בניין הסמינר שנמצא במקום שא״א לבנות בו מגדל, מקדישים לתחנה מרכזית!!! {העירייה בטח רוצה תח״מ אבל...}
{מעל גהה לא בונים מאותה סיבה שלא יבנו רכבת קלה.....}

ג. בגלל עומס מוגזם על המסוף שיהיה {גם אם יהיה ענננק!!} צריך להשאיר קווים בינעירוניים מלאים בתפוסה של 80% נוסעים ב-80% מהזמן במסלול מהיר {גהה/השומר וכדו׳} שונה מהמטרונית.

ד. יש אפשרות לפתור את המצב בב״ב ולא צריך כ״כ הרבה כסף אלא בעיקר הבנה בתח״צ, ורצון של האחראים!

בקיצור ה׳ יעזור!
 

קצרה

משתמש מקצוען
קו 416 הוא קו מוזר ומיותר
קו 411 לא יוצא ריק
הוא לא מוזר ומיותר
הוא זה שאמור היה על פי ההגיון לאסוף את תושבי גבעת שאול מקור ברוך גאולה וכו.

מענין למה הם מעדיפים את הציר השנוא ופונים ל402...

קו 411 יוצא ריק למחצה. תמיד תמצא בו מקום בתחנה האחרונה בכניסה לעיר.
 

קצרה

משתמש מקצוען
הנתונים של מוצ"ש מוגזמים ולא משקפים את המציאות היום יומית לא ניתן להביא הוכחה מהזמן הכי עמוס בשנה בטח עכשיו שזה הימים הכי ארוכים!
כשאני מדבר על מסוף אני מתכוון גם חניה ענקית לכל בעלי הרכבים כך שזה יפתור גם את מצוקת החניה הכבדה של בני ברק כך שלא כולם יעלו על אוטובוסים ומה שכתבת שלא כולם יכנסו ברכבת אתה בוודאי צודק אבל שני דברים א.גם במצב הנוכחי אנשים נוסעים כמעט שעה ויותר בשביל לצאת מבני ברק אז בא נאמר שבשיא יהיה בעיות גם עם הרכבת אבל עדיין פתרנו את הבעיה של הפקקים האם זה קל בעיניך? ב.איך שאני רואה את הדברים וכמובן שזה הכול ספקולציות לא מדובר על ביטול מוחלט של האוטובוסים אלא חלק ישנו את המסלול לדוגמא ז'בוטינסקי השומר מה שכבר קיים היום אולי חלק יסעו מדסלר בהנחה שהנת"ץ יהיה בר"ע השומר. מה שכתבת שלא חשבו להקים מסוף מעל גהה מחזק אצלי שלא באמת מעונינים במשהו גרדניוזי שיפתור חלקית את העומסים אלא בכל מיני סוגים של פלסתרים פיתרונות קטנים...
אם באמת רוצים לפתור את הבעיה צריך גם להשקיע הרבה כסף לבנות מסוף כמה קומות עם חניון ענק ולהוציא את התחבורה מהעיר אז נכון שבשעות השיא הרכבת תקרוס אבל ביום יום תושבי בני ברק יהנו גם מפחות זיהום אויר וגם מפחות פקקים אבל בשביל זה נדרש לשנות חשיבה ולעשות מהפיכה מה שדורש הרבה משאבים וכסף ולא נראה שתושבי בני ברק דורשים או רוצים את זה יותר מדאי ולכן עד אז נמשיך לחיות בפקקים. אגב אם בונים קירוי מעל גהה מרוויחים סוג של מחלף אמיתי וביטול הרמזור שמאלה זה ישחרר הרבה תנועה... בתכלס אם רצון חזק וכסף+שינוי חשיבה ניתן היה לפתור את בעיית בני ברק אבל חלק מהדברים חסרים...
מרבית תושבי בני ברק נוסעים בתח"צ
הפתרון המיטבי לבני ברק הוא הפיכת הרחובות הראשיים לנת"צ.

לא שליחת כל התושבים למסופים על ידי אוטובוסים אחרים חצי שעה נסיעה או ברגל חצי שעה הליכה
מה שיגרום לעוד עומס על תשתיות העיר ועוד רכבים ...

במקום לשמר את האנשים המתניידים בתח"צ
חושבים רק עוד איך להכביד עליהם ולהקל על בעלי הרכבים
וקוראים לזה פתרון לייעול התח"צ בעיר..

נשמע הגיוני: אם לוקח לכם נסיעה בעיר 40 דקות - מה הבעיה שתלכו ברגל 40 דקות למסוף (סליחה, נעשה לכם "שאטל" אוטובוס דחוס בעמידה ובתשלום נוסף שיעמוד בפקקי העיר 40 דקות כדי שתבינו מה עדיף) ותפנו כבר את העיר לבעלי הרכבים שהאוטובוס שלכם ממש תוקע אותם לדעתם?!
זה ממש ישפר לכם את התח"צ!! לא תצטרכו יותר להמתין לה!! לא תזיעו בתחנה!! האוטובוס הבינעירוני עצמו יצא מיד מהמסוף!!
רק מה?? "בקטנה ממש" - אתם תצטרכו להגיע את ה40 דקות ברגל או בשאטל עד אליו.
יחי הייעול.
 

קצרה

משתמש מקצוען
לא חייבים רכבת קלה
אפשר נת"צ BRT כמו המטרונית בחיפה. יותר טוב והרבה יותר זול.
אבל קודם כל ולפני הכל
חייבים שמקבלי ההחלטות יבינו את זה

שבבני ברק - הרכבים הפרטיים תוקעים את יעילות התח"צ
ולא - שהתח"צ תוקעת את הרכבים הפרטיים.

עד שהם יבינו את זה הם יעלו כל מיני פתרונות שמטרתם לדחוף מהעיר החוצה את התח"צ
במקום למצוא פתרונות שייעלו את התח"צ ויסלקו מהעיר החוצה את הרכבים הפרטיים.
שבבני ברק יהיה הכי שווה - להחנות את הרכב מחוץ לעיר בחניון ולעלות על אוטובוס.
כי זה מה שתואם את ההיגיון שלהם.

בתל אביב היו כאלו בעיות של עומס ותשתיות מיושנות ולא מתאימות שלא מאפשרות הוספת נתיבים וחניות .
הקימו את חניון שפירים.
חנה מחוץ לעיר וסע לתוך העיר בנתיב מהיר וייחודי ברכב ציבורי במחיר החניה.
תוך שנה התחילו בעבודות להשלשת מספר מקומות החניה שהיה מראש באלפים - מרוב הצלחה לתוכנית.
 

eh

משתמש פעיל
תסלחו לי!
אבל זו תמימות מופלגת, וחוסר הכרת המציאות השלטונית בישראל
לחשוב שמדינת ישראל תשקיע סכומי כסף אגדיים בשביל רכבת קלה בתוך בני ברק.
אין סיכוי ואין מצב!!! ואפילו הרכבת שעוברת בז'בוטינסקי רצו לבטל את תחנת בני ברק (אמיתי!!!!).
קודם יהיה רכבת קלה בכל עיר חילונית בישראל ואולי אולי אולי אז יזרקו איזה עצם לבני ברק.
אז חבל לדון באריכות בדבר כ"כ לא מעשי, גלות כבר אמרנו?
תראה ברוב הערים בגוש דן כבר קיים רכבת קלה או מטרו לפחות בבניה התושבים בבני ברק בהחלט תורמים המון לכלכלה כך ששוה להשקיע בהם.אין ענין דווקא ברכבת אפשר מטרונית רק נראה לי רכבת זה יותר יעיל אך יותר יקר ברור שהפיתרון של תחנה מרכזית חייב לבוא עם נתץ רק אחד בלי השני לא עשינו הרבה האוטובוסים בעצמם גם ללא רכב פרטי כבר די תוקעים את התנועה כך שרק נתץ עם עדיפות ברזמורים+תחנה מרכזית יפתור את הבעיה כך לדעתי.
אני חושב שהתושבים לא מספיק דוחפים לפיתרון הזה וזה הבעיה!
 

קצרה

משתמש מקצוען
קו 416 הוא קו מוזר ומיותר
קו 411 לא יוצא ריק
ובכל מקרה
אם קו 416 הוא קו מוזר ומיותר -

הרי זה מוכיח את טענתי - קווים מהירים מקצה העיר שנוסעים ישירות ליעד בלי איסוף בתחנות - אינם מבוקשים על ידי הנוסעים. ואינם מייעלים יותר את התח"צ.

קו 416 הוא בדיוק כזה - יציאה מהירה מגשר המיתרים עם יציאה מהעיר מיידית אחרי תחנה אחת.
אמור היה להיות לטענת כל המצדדים במסופים וקווים מהירים הקו המבוקש ביותר

וראו זה פלא הוא הופך לקו "מוזר ומיותר".
ואנשים מעדיפים להסתובב עם 402 בתחנותיו.
מ.ש.ל.

זו הטענה עליה הדגמתי את הקווים הללו - שקווים מהירים הפועלים במקביל לקווים המאספים בשכונות יעילים וממש לא מוזרים ומיותרים.
 

קצרה

משתמש מקצוען
תראה ברוב הערים בגוש דן כבר קיים רכבת קלה או מטרו לפחות בבניה התושבים בבני ברק בהחלט תורמים המון לכלכלה כך ששוה להשקיע בהם.אין ענין דווקא ברכבת אפשר מטרונית רק נראה לי רכבת זה יותר יעיל אך יותר יקר ברור שהפיתרון של תחנה מרכזית חייב לבוא עם נתץ רק אחד בלי השני לא עשינו הרבה האוטובוסים בעצמם גם ללא רכב פרטי כבר די תוקעים את התנועה כך שרק נתץ עם עדיפות ברזמורים+תחנה מרכזית יפתור את הבעיה כך לדעתי.
אני חושב שהתושבים לא מספיק דוחפים לפיתרון הזה וזה הבעיה!
לא
בני ברק לא מספיק "מעניינת" אף אחד חוץ מאת תושביה עבור רכבת קלה
האיזור שמענין את החילונים כבר קיבל רכבת קלה.

העיר בתוכו?! ממש לא מרכז של כלום.
אם זו היתה עיר כזו מרתקת ותורמת וחשובה - המסלול הנוכחי של הקו האדום היה נחפר גם מתחת לרבי עקיבא/השומר..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה