תח"צ מרכזית הארזים

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אהה
אז מודל הנסיעות של בני ברק הוא נסיעות בתוך העיר?!

אז עוד יותר אין בעיה
אם יהיה נת"צ בבני ברק ולנסוע עם רכב יהיה טרטור ומסובך וארוך
בלי ספק הרכבים ישארו בחניון לנסיעות מחוץ לעיר
ואת בני ברק יחצו ביעילות באוטובוסים עירוניים.

ובא לבני ברק גואל...
יש פער משמעותי בנסיעות מחוץ לעיר בין ערב שבת ומוצ"ש ובין ימי א' - ה'
פתרון לצד אחד (ערבי שבתות וחגים ומוצאי שבתות וחגים) לא בהכרח מתאים למצב בשאר ימי השבוע
צריך למצוא פתרון שייתן מענה לשתי מקרי הקיצון
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
קו 411 איכשהו נוסע מלא למחצה אך ורק כיון שהוא נכנס לבית וגן וקרית יובל
ושם הוא מתמלא..
על פי נתוני משרד התחבורה 40% מהנוסעים בקו 411 עולים בגשר המיתרים או בתחנת היציאה מהעיר

1720967066244.png
 

קצרה

משתמש מקצוען
רוב הנוסעים לא ממתינים לאוטובוס שמוביל אותם עד לדלת של מחוז חפצם, אלא מעדיפים לעלות על האוטובוס שידוע שהגיע וידוע שיש בו מקום.
פיצול המסלולים בבני ברק לא נועד להבטיח נגישות בתוך בני ברק אלא להפחית עומסים מהציר המרכזי.

הקו הזה לא מוכיח כישלון של כלום כי ברור שכולם היו רוצים קו מדלת עד דלת וגם שיהיה בדיוק בשעה שהם רוצים לצאת, וברור שאנשים שצריכים להגיע לתחנה של הבינעירוני עם אוטובוס עירוני מגיעים מוקדם או שמפסידים את הנסיעה, ולכן מקום המתנה מוסדר חשוב להם.
השינוי מהרטום למרכזית הארזים מאפשר המתנה סבירה, זאת התזה.
לא יאומן .
שגם אתה תסכים אתי
שאכן כל הנוסעים מעדיפים קו שנכנס לשכונות על פני קו מהיר וישיר
ושיש רק הרעת תנאים ולא שום שיפור לנוסעים בהוצאת הקווים המאספים מהשכונות
ומטרת הוצאתם היא אך ורק להקל על משתמשי רכבים פרטיים.

תזות צריכות להיות מגובות במציאות
יש לך תזה שנוסעי הבינעירוני שצריכים להגיע ממקום מרוחק יותר , מעדיפים מקום המתנה מוסדר וקו ישיר ומהיר
וכשהם מצביעים ברגליים ומעדיפים דווקא את הקו סובב השכונות הלא מוסדר ולא מהיר
אז נתפסים חזק יותר בתזה במקום במציאות בשטח שטופחת על הפנים.

אגב לא מבינה איך אתה חי טוב עם הסתירה שכתבת -
שרוב הנוסעים לא ממתינים לאוטובוס שמוביל אותם לדלת של מחוז חפצם ומן הצד השני כולם היו רוצים קו מדלת לדלת.

פיצול המסלולים בבני ברק נועד להפחית עומסים מהציר המרכזי על ידי שחצי מן הנוסעים שצריכים את הקו מהציר המרכזי לחזון-איש עזרא יעלו על 402 והחצי שצריכים את רבי עקיבא יעלה על 401.
גם כאן המציאות טופחת על פני התזה שלך. אנשים עומדים בתחנת שפע חיים - יעקובזון שהאוטובוסים כבר באים עליה עמוסים ואם בא 401 והם רוצים לחזון איש הם לא עולים ומחכים ל402 ולהפך. וזה למרות הסיכון שיבוא אוטובוס מלא.
בוא תעמוד שם ותהנה קצת לשזוף את המציאות מתנגשת בתזות.
 

קצרה

משתמש מקצוען
סיום אמר לי מבין באנ״ש תח״צ לפני שנים כשפיצלו את קווי ב״ב
שאם לא יבטלו את 402 כמספר! ויחליפו את המספר שלו לחלוטין לא יעזור כל התוכנית להוספת קווים ולחלוקת עומסים, יש משהו שמרני מיתולוגי בציבור שלנו שקשה לשנות, ואולי כדאי לשקול את זה בשינוי הבא שעושים!
הוא החליף את מסלולו באופן שונה לחלוטין ממסלולו הקודם
כולל היפוך כיוונים
ובכל זאת כל השמרנים מוצאים את דרכו אליו דווקא

מעניין מאד שבכיוון בני ברק - ירושלים
אנשים לא חייבים את 402 בדווקא וקו 416 יוצא יחסית מלא (לא עד אפס מקום כמו 402 - אבל מלא למדי). פשוט. כי הוא עושה סיבוב באותו מסלול בעיר בני ברק.
 

קצרה

משתמש מקצוען
בעיני מה שכתבתי הוא 1+1, דבר שאי אפשר להפריך בקושיות. אם יש קושיות צריך רק ליישב אותן.
כתבתי, בקצרה, שלשתי החלופות - 1. קו מאסף 2. קו ישיר שיוצא ישירות מנקודה אחת מותאמת - יש מעלות וחסרונות,
אבל קו שהוא גם לא מאסף וגם עושה מסלול רק באזור אחד, יש בו רק חסרונות.

מה נטען לי כנגד זה- שקווים 416 ו 411 הרבה פחות עמוסים מאשר הקווים 402/1.

אודה ולא אבוש שאינני בקי דיי במסלולי התחבורה הציבורית השונים, ובקו זה בפרט.

אבל אנסה לפרוט את זה לפרוטות קטנות.
המצב כעת הוא שתושבי הר נוף - גב"ש (למשל), צריכים בשביל לצאת לבני ברק (ברוב שעות היום, כשאין להם אוטובוס ישיר), להגיע לאזור היציאה מהעיר, ואז יש להם 2 אופציות:
או לנסוע עם 411/416 ולצאת ישירות לבני ברק.
או לנסוע עם 402 ו"להרוויח" טיול מעגלי בירושלים, שבסופו יחזור האוטובוס לכביש ירושלים תל אביב ע"מ לצאת לבני ברק.

לפי בדיקה שעשיתי באתר כל קו, על נסיעה מרח' חי טייב בהר נוף לבני ברק, אופציה א' משך נסיעה 1:40, 66 ק"מ, אופציה ב' משך נסיעה 1:48, 73 ק"מ. (וכמדומני שיש כאן הערכת חסר של זמן הנסיעה בפקקים).

אם מישהו בוחר דווקא באופציה ב', זה מאחת משני סיבות:

1. שהפרשי התדירות מאוד משמעותיים. (כעת, למשל, האופציה של 401/402 (בביטוח לאומי) יש לסירוגין, האוטובוס הראשון בהפרש של 15 דקות מהאוטובוס הקודם, ואחריו בהפרש של 5 דק', ואילו האופציה של 411/416 (בגשר המיתרים/כניסה לעיר), שניהם יחד בממוצע פעם ב25 דקות - כי שניהם מגיעים כמעט ביחד (לא בסדר!)).
תדירות משמעותית מאוד, ממה נפשך:
א. אם אין לי כעת אוטובוס ישיר כמובן שאסע ל402 שיש עכשיו.
ב. גם כשלפי הזמן המשוער לנסיעה הפנימית נספיק את האוטובוס הישיר, אף פעם זה לא בטוח, כי יש פקקים וכד', והרי אם אפספס אותו אצטרך להמתין בשמש הרבה זמן - ואם כן עדיף ללכת לאוטובוס המאסף, שם אעביר את הזמן בסיבובים בתוך ירושלים - אבל לפחות במזגן.

2. חרדים לא מכירים ולא סומכים על המסלולים החדשים. זה דבר ששמעתי מירושלמי ותיק. את 402 הם מכירים, אבל כל הקווים החדשים לא.
דוגמה טובה לזה - הרכבת מירושלים לתל אביב, בשנה הראשונה הייתה ריקה לגמרי, אח"כ התמלאה, והיום היא אחד הקווים המפוצצים בתבל. בלי שום שינוי במסלול.
זה נכון גם לחילונים, אבל בפרט לחרדים - כי אין להם טלפון חכם.
הרבה מאלו שיש להם טלפון חכם, משתמשים קבוע באפליקציות תכנון נסיעה, אבל מי שאין לו טלפון חכם - סומך על האוטובוס והמסלול שהוא מכיר ויודע.
אז יקח זמן להטמיע את הקווים החדשים...


האם יש אופציה 3? שתושבי גב"ש חייבים באמת לראות את הנוף המדהים של מגדלי העסקים בהר חוצבים לפני שהם יוצאים לבני ברק, והם לא מוותרים על זה בשום מחיר?...

קו שמגיע פעם ב-25 דקות ויוצא אחת ושתיים מהעיר -
התזה והמציאות מוכיחים שהוא יגיע מהר למחוז חפצו יותר מהקו שיוצא כל רבע שעה אבל מאסף בתחנות בסיבובים בתוך ירושלים.

קו 416 כבר "חי" הרבה זמן.
הוא הכלי השימושי שלי לנסיעות מבני ברק לגב"ש וחזור.
בצד מבני ברק לירושלים הוא לרוב מתמלא לצד ההפוך - אז אנשים משום מה מכירים אותו לצד הזה.

לדעתי האישית זה מוכיח את מה שאמרתי
נוסעי התח"צ מעדיפים לשבת במזגן ולהחליף מה שפחות אוטובוסים ולהתרוצץ מה שפחות אפילו בנזק של הארכת זמן הנסיעה.

ולא לעמוד בשמש או לעבור כמה כבישים בין אוטובוס לאוטובוס.
ולכן - היות וקווי האוטובוס מהשכונות החרדיות גב"ש גאולה וכו אל הציר השנוא מביאים אותם היישר לתחנה בלי חציית כבישים כמו בכניסה לעיר ובגשר המיתרים - הם מעדיפים להשאר עוד כמה דקות במזגן ולרדת ישר בתוך התחנה של 402/401 ובלי הליכה לעלות אליהם ולהיות במזגן ובמקום שלהם עד ליציאה למרות שהם מפסידים זמן.
והכיוון ההפוך מבני ברק לירושלים שהאוטובוס עוצר קרוב יותר לתחנות גב"ש + בבניני האומה ולא בגשר המיתרים - יוכיח.
(לדעתי - אם יוציאו את הקו משרי ישראל , בנייני האומה , כניסה לגב"ש ויציאה מהירה אל גינות סחרוב = ישיבה ישירה על תחנות קווים עירוניים - הוא יהפוך לקצת פחות "מיותר")

ומה שרוב האנשים מעדיפים - זה מה שיגרום להעדיף אוטובוס על פני רכב פרטי. ולא התזות של יושבי המשרדים.

היות שכך זה נחמד שיש תזה יפה לגבי מסוף הארזים
שיקצר את הזמן, שיהיה מסופים וכו'
כל עוד עוברים שם כבישים מהאוטובוסים העירוניים וממתינים שם במסוף הרבה עד להגעת האוטובוס + צריכים ללכת רגלי עד האוטובוס העירוני שמגיע למסוף או להחליף 2 אוטובוסים בדרך וכו' -
החוויה מבחינת משתמשי התח"צ היא - הרעת תנאים. קושי משמעותי. רצון לקנות כבר רכב וזהו.
 
נערך לאחרונה ב:

אופקים 1

משתמש מקצוען
לא יאומן .
שגם אתה תסכים אתי
שאכן כל הנוסעים מעדיפים קו שנכנס לשכונות על פני קו מהיר וישיר
ושיש רק הרעת תנאים ולא שום שיפור לנוסעים בהוצאת הקווים המאספים מהשכונות
ומטרת הוצאתם היא אך ורק להקל על משתמשי רכבים פרטיים.

תזות צריכות להיות מגובות במציאות
יש לך תזה שנוסעי הבינעירוני שצריכים להגיע ממקום מרוחק יותר , מעדיפים מקום המתנה מוסדר וקו ישיר ומהיר
וכשהם מצביעים ברגליים ומעדיפים דווקא את הקו סובב השכונות הלא מוסדר ולא מהיר
אז נתפסים חזק יותר בתזה במקום במציאות בשטח שטופחת על הפנים.

אגב לא מבינה איך אתה חי טוב עם הסתירה שכתבת -
שרוב הנוסעים לא ממתינים לאוטובוס שמוביל אותם לדלת של מחוז חפצם ומן הצד השני כולם היו רוצים קו מדלת לדלת.

פיצול המסלולים בבני ברק נועד להפחית עומסים מהציר המרכזי על ידי שחצי מן הנוסעים שצריכים את הקו מהציר המרכזי לחזון-איש עזרא יעלו על 402 והחצי שצריכים את רבי עקיבא יעלה על 401.
גם כאן המציאות טופחת על פני התזה שלך. אנשים עומדים בתחנת שפע חיים - יעקובזון שהאוטובוסים כבר באים עליה עמוסים ואם בא 401 והם רוצים לחזון איש הם לא עולים ומחכים ל402 ולהפך. וזה למרות הסיכון שיבוא אוטובוס מלא.
בוא תעמוד שם ותהנה קצת לשזוף את המציאות מתנגשת בתזות.
כולם רוצים נסיעה מדלת לדלת, זאת גם הסיבה שיש אנשים שמעדיפים לשלם על אחזקת רכב.
את ההסבר ברעיון להעביר חלק מהקווים לתחנה מרכזית כבר כתבתי קודם, וגם הבהרתי שלכל מהלך יש חסרונות ויש יתרונות, ושכמעט תמיד מדובר בפשרות.

סגנון הכתיבה שלך לא גורם לי לחשק לכתוב או להרחיב בנושא כעת.
 

קצרה

משתמש מקצוען
כולם רוצים נסיעה מדלת לדלת, זאת גם הסיבה שיש אנשים שמעדיפים לשלם על אחזקת רכב.
את ההסבר ברעיון להעביר חלק מהקווים לתחנה מרכזית כבר כתבתי קודם, וגם הבהרתי שלכל מהלך יש חסרונות ויש יתרונות, ושכמעט תמיד מדובר בפשרות.

סגנון הכתיבה שלך לא גורם לי לחשק לכתוב או להרחיב בנושא כעת.
הסברת הסברים שנראו לך הגיוניים והבהרת את התזה. מעולה.

לא הסברת למה הנוסעים מצביעים ברגליים נגד הרעיון
ואם יש להם אופציית בחירה בין יתרונות התחנה המרכזית ליתרונות המאספים
הם בוחרים בחסרונות המאספים.

אם הנוסעים מצביעים ברגליים זה אומר שיתרונות התחנה המרכזית הם מבחינת הנוסעים לא שווים את החיסכון של הפשרות.
ובכל זאת במשרד התחבורה נצמדים לתאוריה שהיתרונות של מרכזית מחפים על חסרונותיה...

ואם רוצים לגרום ליעילות תח"צ ולהעלאת מספר המשתמשים בה -
צריך לבדוק מה באמת נוסעי התח"צ מעדיפים
ולא מה נשמע בתאוריה עדיף להם. וגם מתכתב יופי עם צרכי נוסעי רכבים פרטיים.
 

קצרה

משתמש מקצוען
על פי נתוני משרד התחבורה 40% מהנוסעים בקו 411 עולים בגשר המיתרים או בתחנת היציאה מהעיר

צפה בקובץ המצורף 1707302
ו-60 אחוז עולים קודם

ולכן הקו מלא חלקית
ולא מביך כמו 416 עם 40 אחוז מהחלקית.
(במקום 16 נוסעים כמו בקו 416 , בקו 411 יש 40 נוסעים בגלל האיסוף המוקדם בשכונות)

בדיוק הדבר אשר כתבתי לעיל.
 

רבקי וחני

משתמש מקצוען
נושא אחד לא ראיתי שנכתב והוא שבעצם למשרד התחבורה חסר נהגים ואוטובוסים ולכן ככל והמסלול באוטובוס הבין עירוני יותר קצר יש לו יותר אוטובוסים ונהגים ולכן יש לו יכולת להוסיף תגבור וזו המטרה העקרית של המרכזיות
 

דוד פרידמן השני

משתמש מקצוען
קו 416 הוא קו יעיל מאוד, אבל התדירות הנמוכה שלו (אחת ל-30 דק' !) פוגעת באמינות שלו
אם הוא היה יוצא בתדירות גבוהה יותר הוא היה יכול באמת להיות פתרון עבור השכונות שצוינו
מנסיון אישי:
416 מגיע תמיד, אבל תמיד! 2 דק' אחרי 411.
אגב יש שם אוטובוסים בתדירות גבוהה לירושלים ולצומת שילת!
פעם בשעה...
חרדים לא מכירים ולא סומכים על המסלולים החדשים.
נכון מאוד.
אם 416 היה נקרא 402א יש מצב רציני שהוא מלא יותר.
מצחיק, אבל יצא לי לפגוש הרבה אנשים כאלה.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
אם הנוסעים מצביעים ברגליים
נחזור שוב ושוב!
ברור שכל אחד רוצה אוטובוס ליד הבית,
ולכן הקווים המאספים כבר יש להם יתרון מובנה,
בפרט היום ש402/401 לא באמת מאספים אלא יש לכ"א מהם 5/6 תחנות על ציר מרכזי שנותן לאנשים יותר אופציות להגיע דווקא אליהם,
ביחס לקו ישיר שהוא בעמדה נחותה, אבל אם נצרף את כמות האנשים שעולים בגשר המיתרים ובכניסה לעיר וניתן שם קו אחד ותדיר תעלה כמות האנשים בעשרת מונים!!!

ואגב הכניסה לעיר לא ציינתם את קו 400 שאומנם נוסע את ז'בוטינסקי גהה אבל הוא גורף ציבור גדול שיורד בכניסה לב"ב ובגשר רמת אלחנן!!


אם יוציאו את הקו משרי ישראל , בנייני האומה
אמת, לא ברור של מי ההחלטה הגרועה להוציא את 416 מגשר המיתרים,
עיין ערך קו 600 לבי"ש שהוא הרבה יותר יעיל כי יוצא מבניני האומה עם חיבור לרכבת ורציפים עירוניים רבים!!
נקווה שיהיה שינוי גם בזה!
{אם אני זוכר נכון בהתחלה גם בכיוון השני הוא היה לגשר המיתרים ורק אח" לבניני האומה}
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
יש שעות שזה כמה בשעה,
וכוונת המשורר הייתה כמובן שיש עם מה להתחיל לעבוד ולשפר...
אבל יש פה רעיון מהפכני וכיוון מרענן, {החניון ריק לגמרי!! בשעות שאנו מעונינים להשתמש בו, {סופשי"ם, חוה"מ, וכדו'}
כך שזה אולי רווחי לכל הצדדים!!!
 

קצרה

משתמש מקצוען
נחזור שוב ושוב!
ברור שכל אחד רוצה אוטובוס ליד הבית,
ולכן הקווים המאספים כבר יש להם יתרון מובנה,
בפרט היום ש402/401 לא באמת מאספים אלא יש לכ"א מהם 5/6 תחנות על ציר מרכזי שנותן לאנשים יותר אופציות להגיע דווקא אליהם,
ביחס לקו ישיר שהוא בעמדה נחותה, אבל אם נצרף את כמות האנשים שעולים בגשר המיתרים ובכניסה לעיר וניתן שם קו אחד ותדיר תעלה כמות האנשים בעשרת מונים!!!

ואגב הכניסה לעיר לא ציינתם את קו 400 שאומנם נוסע את ז'בוטינסקי גהה אבל הוא גורף ציבור גדול שיורד בכניסה לב"ב ובגשר רמת אלחנן!!



אמת, לא ברור של מי ההחלטה הגרועה להוציא את 416 מגשר המיתרים,
עיין ערך קו 600 לבי"ש שהוא הרבה יותר יעיל כי יוצא מבניני האומה עם חיבור לרכבת ורציפים עירוניים רבים!!
נקווה שיהיה שינוי גם בזה!
{אם אני זוכר נכון בהתחלה גם בכיוון השני הוא היה לגשר המיתרים ורק אח" לבניני האומה}

היציאה של 416 מגשר המיתרים היא המקבילה ליציאה ממסוף הארזים רק במקום אחר
זה פשוט תחנה קרובה מרחק הליכה מבניני האומה והתחנה המרכזית (לא מרחק הרבה יותר גדול מהמרחק מצומת רמות לרציפי מרכזית הארזים)
ונוחה וקרובה לתחנה התפעולית.

פשוט בניגוד לקוי צפת וכו'
עשו ל416 קו מקביל בו זמנית ולכן העדפת הנוסעים והנכונות של התזה ניתנת לבדיקה עליו
ואם הציבור מצביע ברגליים אם יש לו חלופה אחרת
למרות שהיא לוקחת זמן
זה אומר שאיסוף על ציר מרכזי ורחב בעיר שיש אליו קווים משכונות סמוכות שמגיעים ממש עד לתחנה שלו בלי הליכה מיותרת והסחבות מיותרת (שמגר-גולדה כדוגמא) -
הוא פתרון נוח יותר לנוסעים-
למרות שבתאוריה היה נראה לאי מי שאמור להיות להם יותר נוח ונכון קו מהיר ממסוף שיחסוך להם בסופו של הליך כמה דקות...

ואמירות הלעג כאילו "הציבור רוצה תחבורה מבית לבית" = "זה לא אמור להיות רכב פרטי או מונית"
הוא שורש הרע בתכנון התח"צ בישראל.
אין אף אחד שחושב שאוטובוס הוא רכב מבית לבית
בכל זאת בעולם באמצעות תכנון נכון מצליחים לגרום לאנשים להעדיף תח"צ על פני הרכב הפרטי שלהם
וזו המטרה האמיתית שצריכה להיות לתח"צ.
לא אספקת קו לעניים שממש אין להם כסף לקנות רכב ו"שלא יתלוננו שזה מקשה ולא נוח . זה לא רכב מבית לבית אלא תח"צ" -
אלא יצירת חלופה לרכב פרטי ששווה את השארתו בחניה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אבל זה ברור לכולם שיש מושג של מרכז עיר,
ולא תמיד נכון ואפי׳ נח לכולם שיהיה רק תחנה אחת,
ועובדה שגם היום אחרי שיש את מרכזית הארזים אמורה להישאר תחנה ביציאה מהעיר אפי׳ שיש אפשרות להוציא את האוטובוסים מהעיר לכביש 9.
הנסיעה ממרכזית הארזים ליציאה מהעיר לא משתווה לאיסוף שהיה להם במרכז העיר בפרט שהולך להיות נת"צ בבגין.
בעבר הנסיעה בשעות אחה"צ מבר אילן/בעלזא עד ליציאה מהעיר היתה לוקחת 20 דקות לפחות, מה שבעצם קורה שאת הזמן הזה הנוסע עושה באוטובוס פנימי במקום באוטובוס הבינעירוני.
 

קצרה

משתמש מקצוען
נכון מאוד.
אם 416 היה נקרא 402א יש מצב רציני שהוא מלא יותר.
מצחיק, אבל יצא לי לפגוש הרבה אנשים כאלה.
מענין כאמור מאיפה הם יודעים על היפוך המסלול של 402
ועל כך שאינו עובר יותר בבר אילן וירמיהו

ובבני ברק אף אחד לא מחכה לו בגן ורשא אלא עולה על 401.

מענין גם שקו 401 לא נקרא 402א
ובכל זאת הוא מתמלא עד אפס מקום.
 

די

משתמש סופר מקצוען
קו 616 מבית שמש לירושלים, באתר של משרד התחבורה מופיע: יעד: ירושלים צומת רמות-מרכזית הארזים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה