יש פער משמעותי בנסיעות מחוץ לעיר בין ערב שבת ומוצ"ש ובין ימי א' - ה'אהה
אז מודל הנסיעות של בני ברק הוא נסיעות בתוך העיר?!
אז עוד יותר אין בעיה
אם יהיה נת"צ בבני ברק ולנסוע עם רכב יהיה טרטור ומסובך וארוך
בלי ספק הרכבים ישארו בחניון לנסיעות מחוץ לעיר
ואת בני ברק יחצו ביעילות באוטובוסים עירוניים.
ובא לבני ברק גואל...
על פי נתוני משרד התחבורה 40% מהנוסעים בקו 411 עולים בגשר המיתרים או בתחנת היציאה מהעירקו 411 איכשהו נוסע מלא למחצה אך ורק כיון שהוא נכנס לבית וגן וקרית יובל
ושם הוא מתמלא..
לא הצלחתי למצוא באיזה קו ישן של 404 מדוברקצת אסקפיזם
404 של דרך אגד במרכזית הארזים
404 של אגד אי שם בשנות 2000
קרדיט: אגד לדורותיו
צפה בקובץ המצורף 1707510
טוב שמישהו זוכר לשם מה נתכנסנו...איך חווית השימוש ב"הארזים" לכשעצמה?
לא יאומן .רוב הנוסעים לא ממתינים לאוטובוס שמוביל אותם עד לדלת של מחוז חפצם, אלא מעדיפים לעלות על האוטובוס שידוע שהגיע וידוע שיש בו מקום.
פיצול המסלולים בבני ברק לא נועד להבטיח נגישות בתוך בני ברק אלא להפחית עומסים מהציר המרכזי.
הקו הזה לא מוכיח כישלון של כלום כי ברור שכולם היו רוצים קו מדלת עד דלת וגם שיהיה בדיוק בשעה שהם רוצים לצאת, וברור שאנשים שצריכים להגיע לתחנה של הבינעירוני עם אוטובוס עירוני מגיעים מוקדם או שמפסידים את הנסיעה, ולכן מקום המתנה מוסדר חשוב להם.
השינוי מהרטום למרכזית הארזים מאפשר המתנה סבירה, זאת התזה.
הוא החליף את מסלולו באופן שונה לחלוטין ממסלולו הקודםסיום אמר לי מבין באנ״ש תח״צ לפני שנים כשפיצלו את קווי ב״ב
שאם לא יבטלו את 402 כמספר! ויחליפו את המספר שלו לחלוטין לא יעזור כל התוכנית להוספת קווים ולחלוקת עומסים, יש משהו שמרני מיתולוגי בציבור שלנו שקשה לשנות, ואולי כדאי לשקול את זה בשינוי הבא שעושים!
בעיני מה שכתבתי הוא 1+1, דבר שאי אפשר להפריך בקושיות. אם יש קושיות צריך רק ליישב אותן.
כתבתי, בקצרה, שלשתי החלופות - 1. קו מאסף 2. קו ישיר שיוצא ישירות מנקודה אחת מותאמת - יש מעלות וחסרונות,
אבל קו שהוא גם לא מאסף וגם עושה מסלול רק באזור אחד, יש בו רק חסרונות.
מה נטען לי כנגד זה- שקווים 416 ו 411 הרבה פחות עמוסים מאשר הקווים 402/1.
אודה ולא אבוש שאינני בקי דיי במסלולי התחבורה הציבורית השונים, ובקו זה בפרט.
אבל אנסה לפרוט את זה לפרוטות קטנות.
המצב כעת הוא שתושבי הר נוף - גב"ש (למשל), צריכים בשביל לצאת לבני ברק (ברוב שעות היום, כשאין להם אוטובוס ישיר), להגיע לאזור היציאה מהעיר, ואז יש להם 2 אופציות:
או לנסוע עם 411/416 ולצאת ישירות לבני ברק.
או לנסוע עם 402 ו"להרוויח" טיול מעגלי בירושלים, שבסופו יחזור האוטובוס לכביש ירושלים תל אביב ע"מ לצאת לבני ברק.
לפי בדיקה שעשיתי באתר כל קו, על נסיעה מרח' חי טייב בהר נוף לבני ברק, אופציה א' משך נסיעה 1:40, 66 ק"מ, אופציה ב' משך נסיעה 1:48, 73 ק"מ. (וכמדומני שיש כאן הערכת חסר של זמן הנסיעה בפקקים).
אם מישהו בוחר דווקא באופציה ב', זה מאחת משני סיבות:
1. שהפרשי התדירות מאוד משמעותיים. (כעת, למשל, האופציה של 401/402 (בביטוח לאומי) יש לסירוגין, האוטובוס הראשון בהפרש של 15 דקות מהאוטובוס הקודם, ואחריו בהפרש של 5 דק', ואילו האופציה של 411/416 (בגשר המיתרים/כניסה לעיר), שניהם יחד בממוצע פעם ב25 דקות - כי שניהם מגיעים כמעט ביחד (לא בסדר!)).
תדירות משמעותית מאוד, ממה נפשך:
א. אם אין לי כעת אוטובוס ישיר כמובן שאסע ל402 שיש עכשיו.
ב. גם כשלפי הזמן המשוער לנסיעה הפנימית נספיק את האוטובוס הישיר, אף פעם זה לא בטוח, כי יש פקקים וכד', והרי אם אפספס אותו אצטרך להמתין בשמש הרבה זמן - ואם כן עדיף ללכת לאוטובוס המאסף, שם אעביר את הזמן בסיבובים בתוך ירושלים - אבל לפחות במזגן.
2. חרדים לא מכירים ולא סומכים על המסלולים החדשים. זה דבר ששמעתי מירושלמי ותיק. את 402 הם מכירים, אבל כל הקווים החדשים לא.
דוגמה טובה לזה - הרכבת מירושלים לתל אביב, בשנה הראשונה הייתה ריקה לגמרי, אח"כ התמלאה, והיום היא אחד הקווים המפוצצים בתבל. בלי שום שינוי במסלול.
זה נכון גם לחילונים, אבל בפרט לחרדים - כי אין להם טלפון חכם.
הרבה מאלו שיש להם טלפון חכם, משתמשים קבוע באפליקציות תכנון נסיעה, אבל מי שאין לו טלפון חכם - סומך על האוטובוס והמסלול שהוא מכיר ויודע.
אז יקח זמן להטמיע את הקווים החדשים...
האם יש אופציה 3? שתושבי גב"ש חייבים באמת לראות את הנוף המדהים של מגדלי העסקים בהר חוצבים לפני שהם יוצאים לבני ברק, והם לא מוותרים על זה בשום מחיר?...
כולם רוצים נסיעה מדלת לדלת, זאת גם הסיבה שיש אנשים שמעדיפים לשלם על אחזקת רכב.לא יאומן .
שגם אתה תסכים אתי
שאכן כל הנוסעים מעדיפים קו שנכנס לשכונות על פני קו מהיר וישיר
ושיש רק הרעת תנאים ולא שום שיפור לנוסעים בהוצאת הקווים המאספים מהשכונות
ומטרת הוצאתם היא אך ורק להקל על משתמשי רכבים פרטיים.
תזות צריכות להיות מגובות במציאות
יש לך תזה שנוסעי הבינעירוני שצריכים להגיע ממקום מרוחק יותר , מעדיפים מקום המתנה מוסדר וקו ישיר ומהיר
וכשהם מצביעים ברגליים ומעדיפים דווקא את הקו סובב השכונות הלא מוסדר ולא מהיר
אז נתפסים חזק יותר בתזה במקום במציאות בשטח שטופחת על הפנים.
אגב לא מבינה איך אתה חי טוב עם הסתירה שכתבת -
שרוב הנוסעים לא ממתינים לאוטובוס שמוביל אותם לדלת של מחוז חפצם ומן הצד השני כולם היו רוצים קו מדלת לדלת.
פיצול המסלולים בבני ברק נועד להפחית עומסים מהציר המרכזי על ידי שחצי מן הנוסעים שצריכים את הקו מהציר המרכזי לחזון-איש עזרא יעלו על 402 והחצי שצריכים את רבי עקיבא יעלה על 401.
גם כאן המציאות טופחת על פני התזה שלך. אנשים עומדים בתחנת שפע חיים - יעקובזון שהאוטובוסים כבר באים עליה עמוסים ואם בא 401 והם רוצים לחזון איש הם לא עולים ומחכים ל402 ולהפך. וזה למרות הסיכון שיבוא אוטובוס מלא.
בוא תעמוד שם ותהנה קצת לשזוף את המציאות מתנגשת בתזות.
הסברת הסברים שנראו לך הגיוניים והבהרת את התזה. מעולה.כולם רוצים נסיעה מדלת לדלת, זאת גם הסיבה שיש אנשים שמעדיפים לשלם על אחזקת רכב.
את ההסבר ברעיון להעביר חלק מהקווים לתחנה מרכזית כבר כתבתי קודם, וגם הבהרתי שלכל מהלך יש חסרונות ויש יתרונות, ושכמעט תמיד מדובר בפשרות.
סגנון הכתיבה שלך לא גורם לי לחשק לכתוב או להרחיב בנושא כעת.
ו-60 אחוז עולים קודםעל פי נתוני משרד התחבורה 40% מהנוסעים בקו 411 עולים בגשר המיתרים או בתחנת היציאה מהעיר
מר קו - קו 411 - ירושלים <-> בני ברק (12411)
נתוני משרד התחבורה לקו קו 411 - ירושלים <-> בני ברק (מקט 12411) - מסלול, תחנות, מספרי נוסעים לפי שעות ועוד.www.markav.net
צפה בקובץ המצורף 1707302
מנסיון אישי:קו 416 הוא קו יעיל מאוד, אבל התדירות הנמוכה שלו (אחת ל-30 דק' !) פוגעת באמינות שלו
אם הוא היה יוצא בתדירות גבוהה יותר הוא היה יכול באמת להיות פתרון עבור השכונות שצוינו
פעם בשעה...אגב יש שם אוטובוסים בתדירות גבוהה לירושלים ולצומת שילת!
נכון מאוד.חרדים לא מכירים ולא סומכים על המסלולים החדשים.
נחזור שוב ושוב!אם הנוסעים מצביעים ברגליים
אמת, לא ברור של מי ההחלטה הגרועה להוציא את 416 מגשר המיתרים,אם יוציאו את הקו משרי ישראל , בנייני האומה
יש שעות שזה כמה בשעה,פעם בשעה...
נחזור שוב ושוב!
ברור שכל אחד רוצה אוטובוס ליד הבית,
ולכן הקווים המאספים כבר יש להם יתרון מובנה,
בפרט היום ש402/401 לא באמת מאספים אלא יש לכ"א מהם 5/6 תחנות על ציר מרכזי שנותן לאנשים יותר אופציות להגיע דווקא אליהם,
ביחס לקו ישיר שהוא בעמדה נחותה, אבל אם נצרף את כמות האנשים שעולים בגשר המיתרים ובכניסה לעיר וניתן שם קו אחד ותדיר תעלה כמות האנשים בעשרת מונים!!!
ואגב הכניסה לעיר לא ציינתם את קו 400 שאומנם נוסע את ז'בוטינסקי גהה אבל הוא גורף ציבור גדול שיורד בכניסה לב"ב ובגשר רמת אלחנן!!
אמת, לא ברור של מי ההחלטה הגרועה להוציא את 416 מגשר המיתרים,
עיין ערך קו 600 לבי"ש שהוא הרבה יותר יעיל כי יוצא מבניני האומה עם חיבור לרכבת ורציפים עירוניים רבים!!
נקווה שיהיה שינוי גם בזה!
{אם אני זוכר נכון בהתחלה גם בכיוון השני הוא היה לגשר המיתרים ורק אח" לבניני האומה}
הנסיעה ממרכזית הארזים ליציאה מהעיר לא משתווה לאיסוף שהיה להם במרכז העיר בפרט שהולך להיות נת"צ בבגין.אבל זה ברור לכולם שיש מושג של מרכז עיר,
ולא תמיד נכון ואפי׳ נח לכולם שיהיה רק תחנה אחת,
ועובדה שגם היום אחרי שיש את מרכזית הארזים אמורה להישאר תחנה ביציאה מהעיר אפי׳ שיש אפשרות להוציא את האוטובוסים מהעיר לכביש 9.
מענין כאמור מאיפה הם יודעים על היפוך המסלול של 402נכון מאוד.
אם 416 היה נקרא 402א יש מצב רציני שהוא מלא יותר.
מצחיק, אבל יצא לי לפגוש הרבה אנשים כאלה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קד
א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ: