תח"צ מרכזית הארזים

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
חנה מחוץ לעיר וסע לתוך העיר בנתיב מהיר וייחודי ברכב ציבורי במחיר החניה
החנייה מקורה ובחינם
ואין שום בעיה שישמש גם את בני ברק, צריך רק להוסיף שאטל לבני ברק. כמעט אפס עלויות.

כל הזכויות שמורות ;)
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
הוא לא מוזר ומיותר
הוא זה שאמור היה על פי ההגיון לאסוף את תושבי גבעת שאול מקור ברוך גאולה וכו.

מענין למה הם מעדיפים את הציר השנוא ופונים ל402...

קו 411 יוצא ריק למחצה. תמיד תמצא בו מקום בתחנה האחרונה בכניסה לעיר.
קו 416 הוא קו יעיל מאוד, אבל התדירות הנמוכה שלו (אחת ל-30 דק' !) פוגעת באמינות שלו
אם הוא היה יוצא בתדירות גבוהה יותר הוא היה יכול באמת להיות פתרון עבור השכונות שצוינו
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מיקומי אוטובוסים בבני ברק, היום בין 23:18 ל-23:19

1720902772336.png


ובהרחבה (הקווים הצבעוניים מסמנים את האוטובוסים שהתקדמו) -

1720902722342.png


 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אבל קודם כל ולפני הכל
חייבים שמקבלי ההחלטות יבינו את זה

שבבני ברק - הרכבים הפרטיים תוקעים את יעילות התח"צ
ולא - שהתח"צ תוקעת את הרכבים הפרטיים.

עד שהם יבינו את זה הם יעלו כל מיני פתרונות שמטרתם לדחוף מהעיר החוצה את התח"צ
במקום למצוא פתרונות שייעלו את התח"צ ויסלקו מהעיר החוצה את הרכבים הפרטיים.
שבבני ברק יהיה הכי שווה - להחנות את הרכב מחוץ לעיר בחניון ולעלות על אוטובוס.
כי זה מה שתואם את ההיגיון שלהם.

בתל אביב היו כאלו בעיות של עומס ותשתיות מיושנות ולא מתאימות שלא מאפשרות הוספת נתיבים וחניות .
הקימו את חניון שפירים.
חנה מחוץ לעיר וסע לתוך העיר בנתיב מהיר וייחודי ברכב ציבורי במחיר החניה.
תוך שנה התחילו בעבודות להשלשת מספר מקומות החניה שהיה מראש באלפים - מרוב הצלחה לתוכנית.
חניון שפירים מיועד עבור אנשי משרדים שמגיעים בבוקר לנקודה A ויוצאים ממנה חזרה אל החניון בערב, בלי לטייל ברחבי העיר. זה ממש לא מקביל למודל הנסיעות של בני ברק - שמאופיינות בעיקר בנסיעה בתוך העיר.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
שילוב של שני הנושאים...
קו 416 ברוב השעות אכן ריק ומכל מיני סיבות וכן 411 בחלקו,

אבל צריך לזכור!! בסוף הוא גם מסתובב בב״ב, וזה דוג׳ מעולה למה שציינו למעלה על אוטובסים ריקים שמעמיסים על התנועה בב״ב ללא צורך! {וזה טיפה מהים ואכמ״ל}

ואכן אין טעם לסחוב את כולם למרכזית, אבל! רק קווים בתפוסה של 80% ומעלה ב-90% מהזמן!
ובתנאי שלא יהיו על מסלול השאטלים למרכזית!

בקיצור צריך מרכזית אבל רק עם ניתו״צ ושאטלים!




החנייה מקורה ובחינם
ואין שום בעיה שישמש גם את בני ברק, צריך רק להוסיף שאטל לבני ברק. כמעט אפס עלויות.

אין יציאה מהנתיב למחלף גנות כך שזה בעייתי מאוד!!
אבל באמת פיתרון חלקי ומבריק אם יבוצע!
{אגב יש שם אוטובוסים בתדירות גבוהה לירושלים ולצומת שילת! אולי יוסיפו שם לעוד ערים ויהיה אופציה מעולה נוספת, סוג של מסוף.....}

חשבו על כיוון כזה? אופקים1?
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
חניון שפירים מיועד עבור אנשי משרדים שמגיעים בבוקר לנקודה A ויוצאים ממנה חזרה אל החניון בערב, בלי לטייל ברחבי העיר. זה ממש לא מקביל למודל הנסיעות של בני ברק - שמאופיינות בעיקר בנסיעה בתוך העיר.
אהה
אז מודל הנסיעות של בני ברק הוא נסיעות בתוך העיר?!

אז עוד יותר אין בעיה
אם יהיה נת"צ בבני ברק ולנסוע עם רכב יהיה טרטור ומסובך וארוך
בלי ספק הרכבים ישארו בחניון לנסיעות מחוץ לעיר
ואת בני ברק יחצו ביעילות באוטובוסים עירוניים.

ובא לבני ברק גואל...
 

קצרה

משתמש מקצוען
קו 416 הוא קו יעיל מאוד, אבל התדירות הנמוכה שלו (אחת ל-30 דק' !) פוגעת באמינות שלו
אם הוא היה יוצא בתדירות גבוהה יותר הוא היה יכול באמת להיות פתרון עבור השכונות שצוינו
טוב
התבלבלתי
הוא קו מוזר ומיותר
הוא יעיל מאוד.

התדירות של 402 היא פעם ב-20 דקות
פעם אחת פספסתי את 416 של שעה מסוימת (לילה.. חזור מאולם שמחות)
אז נסעתי תחנה אחת אל 402 תחנה מרכזית . עליתי עליו שם - הוא היה ממש מיד.
האוטובוס התמלא בתחנות לאורך הציר
בתמיר כבר לא היו אפילו מקומות עמידה
לבני ברק - קו 416 הבא בתור אחריו (זה שחשבתי שלא שווה לחכות לו) נכנס 2 דקות לפניו.

בקיצור לא התדירות שלו ה"מופחתת" של 2 בשעה במקום 3 בשעה, הפכה אותו לקו מוזר ומיותר
אלא הציבור שמצביע ברגליים לטובת איסוף על הציר השנוא.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
קו 416 הוא קו יעיל מאוד, אבל התדירות הנמוכה שלו (אחת ל-30 דק' !) פוגעת באמינות שלו
אם הוא היה יוצא בתדירות גבוהה יותר הוא היה יכול באמת להיות פתרון עבור השכונות שצוינו
הוא קו מיותר כי הוא חלופה מקוצרת של 411, ו411 לא מתמלא
 

קצרה

משתמש מקצוען
הוא קו מיותר כי הוא חלופה מקוצרת של 411, ו411 לא מתמלא
הוא לא ממש חלופה מקוצרת של 411
המסלולים שלהם בבני ברק שונים גם כן
401 הוא חלופה של 402 ושתיהם מתמלאים.

נושא הדיון הוא כרגע "האם נוסעי התח"צ מעדיפים קו שלוקח לו זמן לנסוע או שחלופה מקוצרת שצריך לנסוע אליה יעילה להם בהרבה"
הקו הזה מוכיח את הכישלון של התזה. הוא חלופה מקוצרת ומהירה והנוסעים מצביעים ברגליים.
קו 411 איכשהו נוסע מלא למחצה אך ורק כיון שהוא נכנס לבית וגן וקרית יובל
ושם הוא מתמלא..

כל שאר הנוסעים מעדיפים את 401 או 402
ולא את 411 או 416 שהמסלול שלהם כבינעירוניים קצר ויעיל ממש כמו מסוף.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
הוא לא ממש חלופה מקוצרת של 411
המסלולים שלהם בבני ברק שונים גם כן
401 הוא חלופה של 402 ושתיהם מתמלאים.

נושא הדיון הוא כרגע "האם נוסעי התח"צ מעדיפים קו שלוקח לו זמן לנסוע או שחלופה מקוצרת שצריך לנסוע אליה יעילה להם בהרבה"
הקו הזה מוכיח את הכישלון של התזה. הוא חלופה מקוצרת ומהירה והנוסעים מצביעים ברגליים.
קו 411 איכשהו נוסע מלא למחצה אך ורק כיון שהוא נכנס לבית וגן וקרית יובל
ושם הוא מתמלא..

כל שאר הנוסעים מעדיפים את 401 או 402
ולא את 411 או 416 שהמסלול שלהם כבינעירוניים קצר ויעיל ממש כמו מסוף.
רוב הנוסעים לא ממתינים לאוטובוס שמוביל אותם עד לדלת של מחוז חפצם, אלא מעדיפים לעלות על האוטובוס שידוע שהגיע וידוע שיש בו מקום.
פיצול המסלולים בבני ברק לא נועד להבטיח נגישות בתוך בני ברק אלא להפחית עומסים מהציר המרכזי.

הקו הזה לא מוכיח כישלון של כלום כי ברור שכולם היו רוצים קו מדלת עד דלת וגם שיהיה בדיוק בשעה שהם רוצים לצאת, וברור שאנשים שצריכים להגיע לתחנה של הבינעירוני עם אוטובוס עירוני מגיעים מוקדם או שמפסידים את הנסיעה, ולכן מקום המתנה מוסדר חשוב להם.
השינוי מהרטום למרכזית הארזים מאפשר המתנה סבירה, זאת התזה.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
הוסיפו קווים ממקומות אחרים.
הקו הזה נשאר הכי עמוס.

בוא ובדוק למשל בקווי בני ברק -
יוצא קו 416 מגשר המיתרים עבור ביציאה מהעיר והחוצה. קו 411 מקרית יובל ובית וגן דרך גשר המיתרים והיציאה מהעיר.
קוי 422 ו404 מרמות
קו 412 מנווה יעקב
וקווי 402 ו401 מהציר ה"שנוא".

הקווים שמתמלאים קבוע בכל יום ועד אמצע המסלול אין בהם מקום כלל הם קווי 401 ו402.
416 ו411 למשל , נוסעים כמעט תמיד באמצ"ש בתפוסה אפסית/חלקית לחלוטין למרות שתחילת המסלול של 416 קרובה מאד לתחנה ראשונה של 402
ושתושבי גבעת שאול,הר נוף,מאה שערים,גאולה ומקור ברוך
אמורים להעדיף להגיע אליו מכל הסיבות שבעולם.
בעיני מה שכתבתי הוא 1+1, דבר שאי אפשר להפריך בקושיות. אם יש קושיות צריך רק ליישב אותן.
כתבתי, בקצרה, שלשתי החלופות - 1. קו מאסף 2. קו ישיר שיוצא ישירות מנקודה אחת מותאמת - יש מעלות וחסרונות,
אבל קו שהוא גם לא מאסף וגם עושה מסלול רק באזור אחד, יש בו רק חסרונות.

מה נטען לי כנגד זה- שקווים 416 ו 411 הרבה פחות עמוסים מאשר הקווים 402/1.

אודה ולא אבוש שאינני בקי דיי במסלולי התחבורה הציבורית השונים, ובקו זה בפרט.

אבל אנסה לפרוט את זה לפרוטות קטנות.
המצב כעת הוא שתושבי הר נוף - גב"ש (למשל), צריכים בשביל לצאת לבני ברק (ברוב שעות היום, כשאין להם אוטובוס ישיר), להגיע לאזור היציאה מהעיר, ואז יש להם 2 אופציות:
או לנסוע עם 411/416 ולצאת ישירות לבני ברק.
או לנסוע עם 402 ו"להרוויח" טיול מעגלי בירושלים, שבסופו יחזור האוטובוס לכביש ירושלים תל אביב ע"מ לצאת לבני ברק.

לפי בדיקה שעשיתי באתר כל קו, על נסיעה מרח' חי טייב בהר נוף לבני ברק, אופציה א' משך נסיעה 1:40, 66 ק"מ, אופציה ב' משך נסיעה 1:48, 73 ק"מ. (וכמדומני שיש כאן הערכת חסר של זמן הנסיעה בפקקים).

אם מישהו בוחר דווקא באופציה ב', זה מאחת משני סיבות:

1. שהפרשי התדירות מאוד משמעותיים. (כעת, למשל, האופציה של 401/402 (בביטוח לאומי) יש לסירוגין, האוטובוס הראשון בהפרש של 15 דקות מהאוטובוס הקודם, ואחריו בהפרש של 5 דק', ואילו האופציה של 411/416 (בגשר המיתרים/כניסה לעיר), שניהם יחד בממוצע פעם ב25 דקות - כי שניהם מגיעים כמעט ביחד (לא בסדר!)).
תדירות משמעותית מאוד, ממה נפשך:
א. אם אין לי כעת אוטובוס ישיר כמובן שאסע ל402 שיש עכשיו.
ב. גם כשלפי הזמן המשוער לנסיעה הפנימית נספיק את האוטובוס הישיר, אף פעם זה לא בטוח, כי יש פקקים וכד', והרי אם אפספס אותו אצטרך להמתין בשמש הרבה זמן - ואם כן עדיף ללכת לאוטובוס המאסף, שם אעביר את הזמן בסיבובים בתוך ירושלים - אבל לפחות במזגן.

2. חרדים לא מכירים ולא סומכים על המסלולים החדשים. זה דבר ששמעתי מירושלמי ותיק. את 402 הם מכירים, אבל כל הקווים החדשים לא.
דוגמה טובה לזה - הרכבת מירושלים לתל אביב, בשנה הראשונה הייתה ריקה לגמרי, אח"כ התמלאה, והיום היא אחד הקווים המפוצצים בתבל. בלי שום שינוי במסלול.
זה נכון גם לחילונים, אבל בפרט לחרדים - כי אין להם טלפון חכם.
הרבה מאלו שיש להם טלפון חכם, משתמשים קבוע באפליקציות תכנון נסיעה, אבל מי שאין לו טלפון חכם - סומך על האוטובוס והמסלול שהוא מכיר ויודע.
אז יקח זמן להטמיע את הקווים החדשים...


האם יש אופציה 3? שתושבי גב"ש חייבים באמת לראות את הנוף המדהים של מגדלי העסקים בהר חוצבים לפני שהם יוצאים לבני ברק, והם לא מוותרים על זה בשום מחיר?...
 
נערך לאחרונה ב:

מרכז מידע

משתמש פעיל
בעיני מה שכתבתי הוא 1+1, דבר שאי אפשר להפריך בקושיות. אם יש קושיות צריך רק ליישב אותן.
גם אם חוזרים על זה בנחרצות זה לא הופך את זה לנכון.
כבר דנו פה למעלה בכל הנושא הזה,
אבל זה ברור לכולם שיש מושג של מרכז עיר,
ולא תמיד נכון ואפי׳ נח לכולם שיהיה רק תחנה אחת,
ועובדה שגם היום אחרי שיש את מרכזית הארזים אמורה להישאר תחנה ביציאה מהעיר אפי׳ שיש אפשרות להוציא את האוטובוסים מהעיר לכביש 9.

מה שהיה עד היום היה סיבוב של הקווים במרכז העיר בצורה שכל תושבי השכונות מסביב יוכלו לבחור את תחנת העלייה הנוחה עבורם מבחינת קווים פנימיים וכדו׳

מכיון והציבור גדל ואיתם ערי הלווין/פריפריה וכו׳ בלתי אפשרי להמשיך ככה ובחרו לשנות את זה לשני תחנות איסוף לרוב הקווים,
אבל לקווים המרכזיים ממשיכים לתת שירות דרך המסלול הישן בשביל תושבי השכונות!! שיהיה אופציות איך לנסוע מכל שכונה בנוחות יתירה.
חשוב שיהיה ברור לתושבי המרכז שני תחנות כמו שהיה עד המרכזית היה מעולה והם לא התלוננו כלל גם זה היה כרוך בעבורם בהליכה רגלית של רבע שעה!
ומבחינתם גם הקווים המרכזיים יכולים להיות עם פחות תחנות!

מה שקורה עם קווי ב״ב באופן ספציפי זה ניהול לקוי בצורה מזעזעת, וחלוקת משאבים משונה ביותר!
במקום להוציא את 411 לסופ״ש ואולי כמה נסיעות מרכזיות ביום, ולהפוך את 416 לקו תדיר מאוד על חשבונו
וממילא לעלות את אימון הציבור בו,
בוחרים לתת ל411 טיול של חצי שעה בירושלים ובסוף להוציא אותו יחד עם 416 פעם בחצי שעה מהעיר!?!
{דברים דומים על 404/422 רק בצורה הפוכה, בקיצור משהו משובש פה וחבל!!}

לסיום אמר לי מבין באנ״ש תח״צ לפני שנים כשפיצלו את קווי ב״ב
שאם לא יבטלו את 402 כמספר! ויחליפו את המספר שלו לחלוטין לא יעזור כל התוכנית להוספת קווים ולחלוקת עומסים, יש משהו שמרני מיתולוגי בציבור שלנו שקשה לשנות, ואולי כדאי לשקול את זה בשינוי הבא שעושים!
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לסיום אמר לי מבין באנ״ש תח״צ לפני שנים כשפיצלו את קווי ב״ב
שאם לא יבטלו את 402 כמספר! ויחליפו את המספר שלו לחלוטין לא יעזור כל התוכנית להוספת קווים ולחלוקת עומסים, יש משהו שמרני מיתולוגי בציבור שלנו שקשה לשנות, ואולי כדאי לשקול את זה בשינוי הבא שעושים!
זה מעניין מאד, וכנראה צודק
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
אם כי לדעתי עם הזמן זה ישתפר.
חבל לחכות וטוב מאוחר מ....

אבל נראה שגם כדאי לחשוב מחדש על כל הפיצולי פיצולים של הקווים האלו שגרמו לכך שהתדירות בהם נמוכה יחסית! {וממילא גם האימון והביקוש}
ולשקול דווקא איחוד ויציאה מכמה נקודות מרכזיות בתדירות גבוהה מאוד מי-ם ומב״ב!
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מה שקורה עם קווי ב״ב באופן ספציפי זה ניהול לקוי בצורה מזעזעת, וחלוקת משאבים משונה ביותר!
במקום להוציא את 411 לסופ״ש ואולי כמה נסיעות מרכזיות ביום, ולהפוך את 416 לקו תדיר מאוד על חשבונו
וממילא לעלות את אימון הציבור בו,
בוחרים לתת ל411 טיול של חצי שעה בירושלים ובסוף להוציא אותו יחד עם 416 פעם בחצי שעה מהעיר!?!
{דברים דומים על 404/422 רק בצורה הפוכה, בקיצור משהו משובש פה וחבל!!}
נכון.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לסיום אמר לי מבין באנ״ש תח״צ לפני שנים כשפיצלו את קווי ב״ב
שאם לא יבטלו את 402 כמספר! ויחליפו את המספר שלו לחלוטין לא יעזור כל התוכנית להוספת קווים ולחלוקת עומסים, יש משהו שמרני מיתולוגי בציבור שלנו שקשה לשנות, ואולי כדאי לשקול את זה בשינוי הבא שעושים!
יש בזה הרבה מאוד מן הצדק
ניסיתי לפני מספר חודשים לשכנע יהודי מבוגר לנסוע באחת החלופות החדשות (401) שתביא אותו עד הבית, במקום בקו 402 הישן שכבר לא מגיע לאזור שלו (רבי עקיבא - רח' ירושלים), הוא ממש כעס על ההצעה שלי, מבחינתו 402 הוותיק והמוכר הוא האופציה הבטוחה ביותר למרות שהוא מרוחק מרחק הליכה גדול מאוד מהבית שלו...
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
גם אם חוזרים על זה בנחרצות זה לא הופך את זה לנכון.
כבר דנו פה למעלה בכל הנושא הזה,
אבל זה ברור לכולם שיש מושג של מרכז עיר,
ולא תמיד נכון ואפי׳ נח לכולם שיהיה רק תחנה אחת,
ועובדה שגם היום אחרי שיש את מרכזית הארזים אמורה להישאר תחנה ביציאה מהעיר אפי׳ שיש אפשרות להוציא את האוטובוסים מהעיר לכביש 9.

מה שהיה עד היום היה סיבוב של הקווים במרכז העיר בצורה שכל תושבי השכונות מסביב יוכלו לבחור את תחנת העלייה הנוחה עבורם מבחינת קווים פנימיים וכדו׳

מכיון והציבור גדל ואיתם ערי הלווין/פריפריה וכו׳ בלתי אפשרי להמשיך ככה ובחרו לשנות את זה לשני תחנות איסוף לרוב הקווים,
אבל לקווים המרכזיים ממשיכים לתת שירות דרך המסלול הישן בשביל תושבי השכונות!! שיהיה אופציות איך לנסוע מכל שכונה בנוחות יתירה.
חשוב שיהיה ברור לתושבי המרכז שני תחנות כמו שהיה עד המרכזית היה מעולה והם לא התלוננו כלל גם זה היה כרוך בעבורם בהליכה רגלית של רבע שעה!
ומבחינתם גם הקווים המרכזיים יכולים להיות עם פחות תחנות!

מה שקורה עם קווי ב״ב באופן ספציפי זה ניהול לקוי בצורה מזעזעת, וחלוקת משאבים משונה ביותר!
במקום להוציא את 411 לסופ״ש ואולי כמה נסיעות מרכזיות ביום, ולהפוך את 416 לקו תדיר מאוד על חשבונו
וממילא לעלות את אימון הציבור בו,
בוחרים לתת ל411 טיול של חצי שעה בירושלים ובסוף להוציא אותו יחד עם 416 פעם בחצי שעה מהעיר!?!
{דברים דומים על 404/422 רק בצורה הפוכה, בקיצור משהו משובש פה וחבל!!}

לסיום אמר לי מבין באנ״ש תח״צ לפני שנים כשפיצלו את קווי ב״ב
שאם לא יבטלו את 402 כמספר! ויחליפו את המספר שלו לחלוטין לא יעזור כל התוכנית להוספת קווים ולחלוקת עומסים, יש משהו שמרני מיתולוגי בציבור שלנו שקשה לשנות, ואולי כדאי לשקול את זה בשינוי הבא שעושים!
האמת לא הבנתי עד הסוף מה רציתם לומר בתכל'ס.

באופן כללי, אין גזירת הכתוב שאוטובוס בינעירוני חייב להיות דווקא תחנה אחת.
אם כמו ב"הארזים", האוטובוס בלאו הכי צריך להגיע ליציאה מהעיר, "מותר" לעשות שם תחנה נוספת עבור תושבי מערב ירושלים. אם האוטובוס בלאו הכי עובר לידם בשביל לצאת מהעיר, אז בשביל מה שיצטרכו לנסוע לשם.
(אם כי יש בזה חסרונות מסויימים גם עבורם, כי האוטובוס מגיע אליהם עמוס).

אבל לעשות סיבוב איסוף חלקי באזור שהאוטובוס לא צריך לעבור שם בלאו הכי, ובפרט בכבישים שיש בהם עומסי תנועה/רמזורים? חס ושלום.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
יש בזה הרבה מאוד מן הצדק
ניסיתי לפני מספר חודשים לשכנע יהודי מבוגר לנסוע באחת החלופות החדשות (401) שתביא אותו עד הבית, במקום בקו 402 הישן שכבר לא מגיע לאזור שלו (רבי עקיבא - רח' ירושלים), הוא ממש כעס על ההצעה שלי, מבחינתו 402 הוותיק והמוכר הוא האופציה הבטוחה ביותר למרות שהוא מרוחק מרחק הליכה גדול מאוד מהבית שלו...
@אופקים 1 אתה חייב לקדם את השינוי...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה