תח"צ מרכזית הארזים

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
יש בזה חיסרון משמעותי - החוק קובע כי רק האוטובוס הראשון מאותה חלופת קו חייב לעצור בתחנה, והאוטובוס השני והלאה אינו חייב לעצור אם כבר עצר בתחנה אוטובוס מאותה חלופה של הקו
זה גורם לכך שעוצר אוטובוס מלא נוסעים מנסים להידחק בעמידה, בזמן שהאוטובוסים הריקים עוקפים בששון
במודיעין עילית זה בעיה בתחנה בכניסה לעיר
עומדים בערב עשרות אנשים וממתינים אחרי חתונות לאוטובוסים לב"ב או י-ם
‏מגיע אוטובוס אחד לדוג' 330 ועוצר בתחנה
‏ואז חולף ביעף אוטובוס 340 ולא עוצר
‏ומשאיר את כולם להידחס באוטובוס הראשון.
‏בירושלים כולם עושים אותו מסלול

‏אבל בב"ב יש שינויים בתוך העיר
‏עדיין הנהגים מרשים לעצמם לעשות זאת

‏כמובן שבטלפון של החברה אתה מקבל את התשובה הלאקונית: "כנראה שהוא היה מלא..."

‏אתה אומר שאין מה לנסות ולשפר את זה?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מגיע אוטובוס אחד לדוג' 330 ועוצר בתחנה
‏ואז חולף ביעף אוטובוס 340 ולא עוצר
‏ומשאיר את כולם להידחס באוטובוס הראשון.
‏כמובן שבטלפון של החברה אתה מקבל את התשובה הלאקונית: "כנראה שהוא היה מלא..."
מכיוון שזה לא אותו קו הוא חייב לעצור בתחנה במידה ויש לו מקום להעלות נוסעים על פי רשיון הרכב והקו
אם אתה בטוח שהיו לו מקומות ולמרות זאת הוא לא עצר תוכל לתבוע את החברה בבית משפט לאחר התייעצות עם רב
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
כל העניין של כפולות הוא במקום שיש עניין להשאיר רוב הזמן ציר פתוח, אבל כאן מדובר על כ״כ הרבה קווים, שאם לא תוציא חלק החוצה, לא תיפתר הבעייה.

לכן אני חוזר שוב:
חייב את הקווים הלא מלאים להוציא מהציר קודם כל, כדי לפתוח אותו, {ויש עשרות כאלה ביום, ומאות כאלו בסופי שבוע, פשוט מרגיז לראות אוטובוסים שנסעו 40 דק׳ בעיר יוצאים עם 2 אנשים...}

אחרי זה בשעות העומס כדי לאפשר מקום לשאטלים ולשאר הקווים לתפקד לא נשארת ברירה אלא לפתוח את הציר בצורה אחרת כמו נת״צ ומס גודש.

כל הפתרונות שאתה מציע הם דברים מאוד יצירתיים אלא שהם לא מתחשבים בעומס שהציר נתון בו!!

{וכמו שציינת אין עניין רק במסוף אלא בנוסף מסלול מהיר, אבל זה רק או על השומר או בז׳בוטינסקי*גהה כי בתוך העיר אין מקום}
אכן יש צורך בפתרונות יצירתיים, ומתחשבים בעומס של הציר
צימצום הלו"ז - צמצום מספר האוטובוסים באמצעות העלאת מספר הנוסעים באוטובוס
מסלולים מקוצרים ונקודת יציאה - צמצום מספר האוטובוסים בכל מקטע
קווי אלעד כשירות עירוני - אפשרות לנגישות אל קווים מחוץ לעיר והחלפת חלק מהשירות הפנימי בקווים אלו.
אפשר גם להוסיף, לאפשר החלפה באלעד במקום בני ברק

קווי אלעד אמורים לשמש כשטאלים לקווים שאוספים מחוץ לעיר.

כאשר הלו"ז צפוף ויש נסיעות רבות, יש צורך ביותר אוטובוסים כדי להסיע את אותה הכמות של נוסעים, כי קשה לצפות מה יהיה הביקוש לכל שעת נסיעה, ככל שמצמצמים את מספר הנסיעות, כך ניתן לצפות באופן יותר מדוייק את הביקושים.

המטרה של כפולות היא לא להשאיר את הציר פתוח (כי נשארנו פחות או יותר עם אותו מספר אוטובוסים העוברים בציר) אלא להפחית את מספר העצירות בתחנות של כל אוטובוס - אם יש 2 אוטובוסים ו10 תחנות, אז כל אוטובוס יעצור רק 5-6 תחנות במקום לעצור בכל התחנה.
הקיבולת של התחנות היא הגורם העיקרי לעיכוב, כאשר אוטובוס צריך להמתין מחוץ למפרץ התחנה הוא מפריע לתנועה וזה נקרא כשל תחנה, אפשר לקרוא על הנושא הזה בקישור הזה בפרק 6.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
קווי אלעד כשירות עירוני - אפשרות לנגישות אל קווים מחוץ לעיר והחלפת חלק מהשירות הפנימי בקווים אלו.
אפשר גם להוסיף, לאפשר החלפה באלעד במקום בני ברק

קווי אלעד אמורים לשמש כשטאלים לקווים שאוספים מחוץ לעיר.
חזרת על זה כמה פעמים,
ובד״כ יש לך ידע נרחב,

זה אמור לצאת לפועל בקרוב רק שעוד לא עידכנו? זה בתיכנון? או שזה חלום?
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
חזרת על זה כמה פעמים,
ובד״כ יש לך ידע נרחב,

זה אמור לצאת לפועל בקרוב רק שעוד לא עידכנו? זה בתיכנון? או שזה חלום?
זה לא אמור לצאת לפועל אי פעם
כי הציגו את האופציה לפני 8 שנים לעיריית אלעד, ואמרו להם שיש 2 אפשרויות
האחת אוטובוסים עירוניים שיתנו נסיעה נגישה בכל השבוע גם לאנשים שנוסעים עם עגלות תינוק או חוזרים מקניות.
לחילופין אוטובוסים בינעירוניים שיתנו נסיעה נוחה יותר כאשר נוסעים עם מטען בעיקר בימי שישי ומוצ"ש
ועיריית אלעד בחרה באופציה השניה.
ההצעה לקווים מפרקיים לא עלתה על הפרק כי אין איפה להחנות אותם בבני ברק
וההצעה לקווים מעגליים שלא מצריכים חניה בבני ברק, וגם מנצלים את הקו הרבה יותר טוב לכל אורכו גם לא עלתה על הפרק - כי המשרד חשב באותם ימים שקו מעגלי הוא דבר שצריך להעלם מן העולם, (בנתיים חזרו בהם בירושלים, ויש כזאת מחשבה גם בפנימיים של מודיעין עילית).
צריך מישהו עם הרבה רצון והשפעה כדי ליישם כזה שינוי תקופה כל כך קצרה אחרי שחברת מטרופולין הצטיידה בצי חדש.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל

די

משתמש סופר מקצוען
וההצעה לקווים מעגליים שלא מצריכים חניה בבני ברק, וגם מנצלים את הקו הרבה יותר טוב לכל אורכו גם לא עלתה על הפרק - כי המשרד חשב באותם ימים שקו מעגלי הוא דבר שצריך להעלם מן העולם, (בנתיים חזרו בהם בירושלים, ויש כזאת מחשבה גם בפנימיים של מודיעין עילית).
מה הבעיה בקו מעגלי?
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אז אנחנו עוסקים בחלומות....{קווי אלעד}
חשבתי שבפתרונות.....{הסטת קווים החוצה, שאטלים בנתצי״ם, וכו׳}

למה אתה מדגיש חלומות?
ומתנגד לפיתרונות?
אני מדגיש שקיימים פתרונות,
שהפתרונות ניתנים ליישום
שאין מי שיישם אותם, ובמקום זה מעדיפים להשקיע בתוכניות ארוכות טווח של מסופים שהיישום שלהם יעלה הון תועפות ויפגע ברמת השירות.

גם בירושלים היה ניתן לוותר על ההשקעה העצומה במסוף הארזים ולתת פתרונות הרבה יותר מניחים את הדעת, כולל מסלול איסוף בקווים שיש בזה צורך, ויציאות מהירות בקווים שפועלים בתדירות גבוהה.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
מה הבעיה בקו מעגלי?
המשרד חושב שיש 2 בעיות
1. זמן הנסיעה - כיון אחד הנסיעה ליעד תהיה קצרה, ואילו לצד השני ארוכה. באשדוד פתרו את הבעיה באמצעות מספרים שונים לכל כיון, שזה מוביל לבעיה הבעיה.
2. מידע לנוסע - היעד שרשום על המסך הופך ללא מייצג (אני חושב שבקו 62 השילוט על היעד מתחלף באמצע המסלול), וגם לנוסעים קשה לדעת מהו הקו בו הם חוזרים, אם המספר הוא שונה.
3. זמן הנסיעה - קווים מעגליים בעיקר בערים גדולים בהם מסלול הנסיעה ארוך ויש הרבה עיכובים בדרך כגון רמזורים האוטובוס נוטים להצמד אחד לשני במהלך מסלול הנסיעה, קו מעגלי מטבעו כפול באורכו מקו רגיל, ולכן הסיכוי להצמדות שתגרור פערי זמן ארוכים בין הנסיעות גבוהה יותר.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
מה זה משנה למה הפתרונות לא ישימים....
העיקר במצב הנוכחי מה כן אפשר לעשות!?!
או שכוונתך שאף אחד לא מעונין לשנות, אלא רק שהנכדים שלו יגזרו סרטים???

{הכוונה בתוך ה״קונספציה״ שבה שבוי המשרד!}

כי המשרד חשב באותם ימים

נ. ב. מאוד מעניין ציטוט ה״משרד חשב״ כאילו עור הצבי מביע דיעה.....
הכוונה ל....כאלו שתמיד מבינים בתחב״צ יותר טוב מהמשתמשים בה!
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נ. ב. מאוד מעניין ציטוט ה״משרד חשב״ כאילו עור הצבי מביע דיעה.....
הכוונה ל....כאלו שתמיד מבינים בתחב״צ יותר טוב מהמשתמשים בה!
מה זה רלוונטי הדקויות האלו
תכלס הם הקובעים גם אז וגם היום והוא אמר לך מה הם חשבו אז
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
וההצעה לקווים מעגליים שלא מצריכים חניה בבני ברק, וגם מנצלים את הקו הרבה יותר טוב לכל אורכו גם לא עלתה על הפרק - כי המשרד חשב באותם ימים שקו מעגלי הוא דבר שצריך להעלם מן העולם, (בנתיים חזרו בהם בירושלים, ויש כזאת מחשבה גם בפנימיים של מודיעין עילית).
אגב, ביצעו את הפיתרון הזה השנה בפורים העל"ט
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
קווי בית שמש מודיעין עילית וכו' - זה אנשים שנוסעים לעבודה וללימודים על בסיס יומי, ולמעשה הקו משמש כקו פנימי
ואין היגיון להוסיף להם עוד קו פנימי,
מלבד העומס בגדול שזה מייצר, אין הבדל אם הקו עצמו נוסע בציר שמגר או קו פנימי אחר שיקח אותם
הבדל עצום, אם בכל שכונה יש בפרק זמן אחד (נניח פעם ב20 ד') אוטובוס אחד, מהשכונה דירקט למסוף,
או שבשכונה מסתובב פעם ב20 דק' אוטובוס אחד למו"ע, אחד לבי"ש, וכו'.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
משהו צריך להיות ברור כאן, ככל ואנחנו עוסקים בירושלים.
90% מתושבי ירושלים היו צריכים בלאו הכי 2 אוטובוסים לכל צד! אכלו, לקו ושילמו! גם נסיעה באוטובוס עירוני (לא שאטל), גם אין לך זמן יציאה של האוטובוס השני, גם המתנה באמצע רחוב הומה על פיסת מדרכה עם מאות נוסעים שמחכים לעשרות אוטובוסים שונים, ואז עליה לאוטובוס שני, ואז המשך נסיעה אורבנית (תחנות, במפרים, וכו') מתישה, ורק אז יציאה מהעיר.
(מלבד האוטובוסים הישירים מהשכונות בצורה מצומצמת בערב חגים, שהם לא הנושא כאן).

מי שמתלונן "אוי ויי צריכים לנסוע בשני אוטובוסים" זהו מיעוט פריבילגי, תושבי ציר גולדה ירמיהו והסביבה.
נהניתם עד היום מאוטובוס ישיר מתחת הבית או באזור לכל הערים האחרות - תגידו תודה על הפריבילגיה שזכיתם בה עד היום, ותשמחו שגם מהיום והלאה לא תצטרכו לסבול כמו שסבלו האחרים עד היום, כי בניגוד להנ"ל, אתם תצטרכו לנסוע נסיעה עירונית אחת - אבל שם תרדו בתחנה מרכזית מוסדרת, ותיסעו נסיעה בין עירונית ישירה קלה ונוחה.

אז הם כמובן לא אשמים כי הם לא סחטו את הפריבילגיה הזו, היא הייתה באשמת מתכנני תח"צ עקומים - אבל עם כל הכבוד, אין שום טעם וריח להתלונן "בשם הצדק" על ביטול פריבילגיות...
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
ואם יש למישהו פתרונות אחרים של נת"צ או כל דבר אחר - יתכן, אבל השאלה אם השינוי הספציפי הזה הוא שינוי לטובה - אז התשובה היא כן ובגדול.
כמובן, מלבד המיעוט הפריבילגי שאכן יסבול מביטול פריבילגיה, וכאמור.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
מה זה רלוונטי הדקויות האלו
תכלס הם הקובעים גם אז וגם היום והוא אמר לך מה הם חשבו אז

צודק!

רק מענין אותי אם ה״משרד״ היום נעול על מסופים בלבד?
כי א״כ אז כמו שכתבת בב״ב מתוכננים רק 5 רציפים שזה בחינת שום דבר, [וגם כנראה רק ....... ג׳וניור יזכה לגזור את הסרט...}
או שיש עוד דברים במקביל כמו שהעלו פה רעיונות לא רעים בכלל! {שה״משרד״ כנראה עוד לא פסל}
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
צודק!

רק מענין אותי אם ה״משרד״ היום נעול על מסופים בלבד?
כי א״כ אז כמו שכתבת בב״ב מתוכננים רק 5 רציפים שזה בחינת שום דבר, [וגם כנראה רק ....... ג׳וניור יזכה לגזור את הסרט...}
או שיש עוד דברים במקביל כמו שהעלו פה רעיונות לא רעים בכלל! {שה״משרד״ כנראה עוד לא פסל}
משער שאופקים 1 ידע לענות
אני לא כתבתי את זה
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
משער שאופקים 1 ידע לענות
אני לא כתבתי את זה
לפני כעשור שאלתי על זה את דרור גנון, לדעתו אין פתרון לבעיית בני ברק ולכן הוא גם לא מנסה למצוא לזה פתרון.

לפני כחמש שנים עובדת בעיריית בני ברק ניסתה לקבל מהציבור רעיונות ואף הזמינה את המעוניינים למפגש.
חלק ממשתתפי המפגש חשבו שמדובר בהזדמנות טובה להביע את דעתם על עיריית בני ברק, וכך המפגש הסתיים בלא שהגיעו לתובנות משמעותיות.
באותה תקופה העירייה פעלה לשנות את מסלולי האיסוף בעיר, לתזמן את המרמזורים ולהתקין סככות המתנה תוך תיקון המדרכות באזורי התחנות.
הפתרונות שמקדמים הם הקמת מסופים שתתרחש בעוד הרבה שנים, וגם אוסרים על הוספת קווים חדשים שיפעלו לבני ברק, ולכן הקו לחריש לא עובר בבני ברק, וגם קרית מלאכי לא זוכים לקו ישיר למרות שיש בזה צורך והיגיון.
באופן חריג, ולמרות המדיניות הזאת דווקא קו 404 כן נכנס לבני ברק.
אני יודע שהמפעילות לא מעוניינות בחלופות מקוצרות לקווים שלהם, כי זה מקשה על התפעול ביחוד כשמדובר בקבלנים.
 

קצרה

משתמש מקצוען
הבדל עצום, אם בכל שכונה יש בפרק זמן אחד (נניח פעם ב20 ד') אוטובוס אחד, מהשכונה דירקט למסוף,
או שבשכונה מסתובב פעם ב20 דק' אוטובוס אחד למו"ע, אחד לבי"ש, וכו'.
אין הבדל אם כמות האנשים שצריכה להגיע למסוף משכונה מסויימת
היא הכמות הכוללת של כל האוטובוסים שהיו עוברים בה במלואם
כי אז יצטרכו פעם בעשרים דקות אוטובוסים למסוף כמספר האוטובוסים של מו"ע ובי"ש וכו'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה