תח"צ מרכזית הארזים

קצרה

משתמש מקצוען
את כל מה שעולה בפרוג בקשר לתח"צ (ודברים אחרים) אפשר לתעל לנסיונות של פעולה לעתיד, של עזרה ומידע וכו'.
הזכרה של פוליטיקאים מועילה לדבר אחד - לסגירת האשכולות. אז זה מיותר לחלוטין.
בואו במקום זה ננסה משהו אחר - למשל בעניין של הקווים לחיפה.
לפי מה שנכתב למעלה היתה כמות של אוטובוסים לחיפה. זה מלמד שחבל להוציא אותם 3-4 פעמים בריכוז גבוה אלא לפזר אותם, למשל אוטובוס כל חצי שעה.
זה הרבה יותר נוח לנוסעים שיכולים להתפזר על שעות נרחבות יותר. אם פספסו את שעת היציאה, האוטובוס הבא כבר באופק.
זה מונע את העצבים וההתקהלות וכו'.
בואו נאתגר את אישי הציבור, את אגד, את משרד התחבורה. בואו ננסה לעשות משהו מועיל במקום רק להוציא עליהם קיטור.

פעם טען לי נציג של משרד התחבורה
ויתכן שיש צדק בדבריו
שכשמפזרים את האוטובוסים במוצש על פני כמה שעות
במקום להוציא במרוכז
הם מגיעים קבוע למצב שהאוטובוסים הראשונים יוצאים ריקים למחצה
ועל האוטובוס האחרון אין מקום וכולם עצבניים ודוחפים ונשארים בתחנה---
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
לפעמים דווקא השיטה של הפיקים מועילה יותר כי אז אפשר לווסת כמות אוטובוסים מספקת
אם יעשו כל חצי שעה , מה יעשו לאוטובוסים שיבואו , והציבור עדיין לא יגיע?

לגבי אשדוד/ מול פ"ת
זה ברור שיש עדיפות לקווים עמוסים ומרובים יותר
כי יש ענין לעזור ליותר אנשים

פעם טען לי נציג של משרד התחבורה
ויתכן שיש צדק בדבריו
שכשמפזרים את האוטובוסים במוצש על פני כמה שעות
במקום להוציא במרוכז
הם מגיעים קבוע למצב שהאוטובוסים הראשונים יוצאים ריקים למחצה
ועל האוטובוס האחרון אין מקום וכולם עצבניים ודוחפים ונשארים בתחנה---
דווקא במוצאי שבועות סביר להניח שהפיזור על השעות יהיה די אחיד כי הזמן קצר יחסית - החג יוצא בערך ב-20:30, בא נגיד שאוטובוס ראשון יוצא ב-21:30, כך שאפשר לחלק את השעות בין 21:30-01:00. זה זמן קצר יחסית וסביר להניח שבין 22:00-00:00 אמור להיות אותו סדר גודל של נוסעים פחות או יותר (במוצ"ש חנוכה זה באמת מעט יותר מסובך, גם אם לא נחשב מסיבות וכו', כי המוצ"ש הרבה יותר ארוך מה שיכול להשפיע על אותם פיקים).
@מתמחה לתחבורה כתב למעלה שהיו 20 אוטובוסים לחיפה. אם לוקחים את אותם שלוש וחצי שעות ומוציאים אוטובוס כל 20 דקות הגענו ל-11-12 אוטובוסים, כלומר יש עוד אוטובוסים שעומדים בהיכון לתגבר את שעות הלחץ. וההבדל הוא שזה נעשה לפי צורך אמיתי ועם הרבה פחות לחץ וכעסים של הנוסעים.
גם לשעות ריקות (אם יהיו) אפשר למצוא פתרון - אפשר לעשות שעת יציאה גמישה יותר על הרעיון של מתמלא ויוצא. למשל - לתת לסדרן סמכות לעכב את האוטובוס עוד עשר דקות, כדי שבאמת לפתור טענה אפשרית של החברה שהאוטובוס של 21:30 יצא עם 50% תפוסה, וב-21:50 היה צריך אוטובוס וחצי.
אם סדרן יוכל לעכב את האוטובוס בזמן סביר של 10 דקות נראה לי די התקדמנו לפתרון (כמובן שזה צריך להיות רק בזמני לחץ מיוחדים, ביום יום צריכה להיות תח"צ כמה שיותר מדוייקת שניתן לסמוך עליה).

בקיצור - יש פתרונות, צריך לחשוב עליהם ולהציע אותם.
אנחנו צריכים לתת הן למשרד התחבורה ובעיקר לנציגי הציבור שלנו חומר לעבוד איתו.
נציג ציבור שרוצה לדפוק על השולחן (ויש כאלה) צריך שניתן לו חומר לעבוד איתו. החומר הוא תלונות, הצפת בעיות וגם פתרונות אפשריים.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
יש כיום מצב שבשעות העומס בוקר וצהריים יש פקקים בכביש רמות עד לצומת רמות
בבוקר מרמות עד לצומת
ובצהריים מתמיר עד לצומת
ואז הכל משתחרר
זה קשור למרכזית?
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יש כיום מצב שבשעות העומס בוקר וצהריים יש פקקים בכביש רמות עד לצומת רמות
בבוקר מרמות עד לצומת
ובצהריים מתמיר עד לצומת
ואז הכל משתחרר
זה קשור למרכזית?
היא עוד לא נפתחה איך זה קשור
זה פקקים שנמשכים כבר שנים
מה שכן כשהיא תפתח באופן מלא זה כנראה קצת יחריף, אם כי מנגד בהר חוצבים ירד אז זה מתאזן
במחשבה שניה, היא אמורה להפחית את הבעיה כי הרבה מהפקקים נעוצים בעומס של הר חוצבים
נחיה ונראה
 
נערך לאחרונה ב:

אופקים 1

משתמש מקצוען
את כל מה שעולה בפרוג בקשר לתח"צ (ודברים אחרים) אפשר לתעל לנסיונות של פעולה לעתיד, של עזרה ומידע וכו'.
הזכרה של פוליטיקאים מועילה לדבר אחד - לסגירת האשכולות. אז זה מיותר לחלוטין.
בואו במקום זה ננסה משהו אחר - למשל בעניין של הקווים לחיפה.
לפי מה שנכתב למעלה היתה כמות של אוטובוסים לחיפה. זה מלמד שחבל להוציא אותם 3-4 פעמים בריכוז גבוה אלא לפזר אותם, למשל אוטובוס כל חצי שעה.
זה הרבה יותר נוח לנוסעים שיכולים להתפזר על שעות נרחבות יותר. אם פספסו את שעת היציאה, האוטובוס הבא כבר באופק.
זה מונע את העצבים וההתקהלות וכו'.
בואו נאתגר את אישי הציבור, את אגד, את משרד התחבורה. בואו ננסה לעשות משהו מועיל במקום רק להוציא עליהם קיטור.
יש צדדים לכאן ולכאן,
מספר אוטובוסים היוצאים בו זמנית מעניקים ודאות, פריסה של אוטובוסים נותנת רמת שירות.

אם כי עודף אוטובוסים בו זמנית מעניקים בלאגן, וזמני המתנה ארוכים בין נסיעה לנסיעה מעניקים תסכול.

כאשר מדובר בשעות בהם משפחות נוסעות, מספר משפחות קטן כבר ממלא את האוטובוס, ופריסה רחבה תגרום לכך שהאוטובוסים יצאו או כשהם עם הרבה מקומות ריקים, או לחילופין הנסיעה יצאה והשאירה נוסעים להמתין חצי שעה לנסיעה הבאה (שאולי גם אליה הם לא יצליחו לעלות), כאשר מדובר בנסיעה עם מטען, והמשפחה כבר העלתה את המטען לאוטובוס ונאלצת להוריד את המטען בחזרה בגלל חוסר מקום לכל המשפחה הבעיה קשה שבעתיים.

משפחות, ביחוד כשנוסעים ליעדים מרוחקים, נוטות לנסוע בנסיעות האחרונות בימי שישי ובראשונות במוצ"ש, כאשר לקו יש מסלול איסוף נרחב וההגעה לתחנות היא רגלית, סביר שבנסיעות הראשונות יש צורך במספר אוטובוסים היוצאים ביחד.
כאשר יש צורך באוטובוס פנימי לתחנה, סביר שהצורך הוא לפי כמות האוטובוסים המגיעה מהיעדים העיקריים (מהסיבה הזאת, לדעתי יש היגיון בהפעלה של נקודות יציאה בינעירוניות מהשכונות במקומות בהם הביקוש מוכח).

מצד שני, פריסה נותנת לכל אחד יותר אופציות נסיעה וכאשר אין עומסים חריגים, היתרון של הפריסה מבחינת רמת שירות ניכרת מאוד.
 

החכמה שבנשים

משתמש מקצוען
יש שם חניון חנה וסע סע?
יש לי רכב אבל מעדיפה לנסיעות ארוכות כמו טבריה לנסוע באוטובוס.
יכולה להחנות שם את הרכב ולהמשיך באוטובוס??
בהר חוצבים יש חניה למכוניות....
 

הונגרי עגול

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
פעם טען לי נציג של משרד התחבורה
ויתכן שיש צדק בדבריו
שכשמפזרים את האוטובוסים במוצש על פני כמה שעות
במקום להוציא במרוכז
הם מגיעים קבוע למצב שהאוטובוסים הראשונים יוצאים ריקים למחצה
ועל האוטובוס האחרון אין מקום וכולם עצבניים ודוחפים ונשארים בתחנה---
לך תבדוק בתחנה מרכזית ירושלים, חיפה, וכן בכל שאר התחנות המרכזיות שיוצאים שם אוטובסים רקים לחלוטין או כמעט ריקים ואיפה הנציג הזה למה אין לו בעיה עם זה
כך זה אמור להיות לפעמים יוצא ריק למחצה ובאוטובוסים האחרונים צריך לתגבר יותר
כמן"כ אם יש להם מידע כזה אז שינווטו את זה לדברים טובים למשל שיעשו בשעות המוקדמות פחות אוטובוסם ובמאוחרות יותר
הטענה הזאת הוא סתם סתימת פיות לבלבל אותך כאילו שאין להם מה לעשות
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יש שם חניון חנה וסע סע?
יש לי רכב אבל מעדיפה לנסיעות ארוכות כמו טבריה לנסוע באוטובוס.
יכולה להחנות שם את הרכב ולהמשיך באוטובוס??
בהר חוצבים יש חניה למכוניות....
יש שם צמוד חניון חנה וסע באמצע בניה עוד לא סיימו
לא קשור לתחנה המרכזית אלא לרכבת הקלה כמו בכל ירושלים
1718861078952.png
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
לך תבדוק בתחנה מרכזית ירושלים, חיפה, וכן בכל שאר התחנות המרכזיות שיוצאים שם אוטובסים רקים לחלוטין או כמעט ריקים ואיפה הנציג הזה למה אין לו בעיה עם זה
כך זה אמור להיות לפעמים יוצא ריק למחצה ובאוטובוסים האחרונים צריך לתגבר יותר
כמן"כ אם יש להם מידע כזה אז שינווטו את זה לדברים טובים למשל שיעשו בשעות המוקדמות פחות אוטובוסם ובמאוחרות יותר
הטענה הזאת הוא סתם סתימת פיות לבלבל אותך כאילו שאין להם מה לעשות
אוטובוסים שיוצאים ריקים או ריקים למחצה
זה בסדר גמור מבחינתי ומבחינת הנציג
צריכה להיות תחבורה מוסדרת מירושלים לכל חלקי הארץ גם לאיזור שיש בו 20 נוסעים ולא 60..
אבל מהתחנה המרכזית ירושלים כשאוטובוס יוצא ריק זה לא שההוא אחרי רבע שעה יוצא מלא עד אפס מקום.
זה שאין עוד אוטובוס כל המוצש. זה האוטובוס הריק למחצה הזה - וזהו.
הוא ריק יען כי זו כמות הביקוש המקסימלית שלו
ומספר האוטובוסים היומי מתחשב בזה.


בנוגע לקווים הללו - משרד התחבורה מקצה נניח 4 אוטובוסים בהתאם לביקוש הממוצע (מינוס רבע כזה..)
אם יוציאו אחד ב-8 ואחד ב-8 ורבע ואחד בשמונה וחצי ואחד ברבע ל-9
מהניסיון שלהם 180 איש יצבאו על האוטובוס ברבע ל-9
ואז הם כבר השתמשו בכל ארבע האוטובוסים שהוקצו להם.
לכן הם מוציאים את כל ה-4 של בין 8 ל-9 באותה שעה.

כי זה לא באמת שיש אנשים שחשוב להם ה8 ורבע ואנשים שחשוב להם הרבע ל-9
זה אופי ישראלי כזה - אם יש עוד אחד לא למהר ולחכות לו--
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אוטובוסים שיוצאים ריקים או ריקים למחצה
זה בסדר גמור מבחינתי ומבחינת הנציג
צריכה להיות תחבורה מוסדרת מירושלים לכל חלקי הארץ גם לאיזור שיש בו 20 נוסעים ולא 60..
אבל מהתחנה המרכזית ירושלים כשאוטובוס יוצא ריק זה לא שההוא אחרי רבע שעה יוצא מלא עד אפס מקום.
זה שאין עוד אוטובוס כל המוצש. זה האוטובוס הריק למחצה הזה - וזהו.
הוא ריק יען כי זו כמות הביקוש המקסימלית שלו
ומספר האוטובוסים היומי מתחשב בזה.


בנוגע לקווים הללו - משרד התחבורה מקצה נניח 4 אוטובוסים בהתאם לביקוש הממוצע (מינוס רבע כזה..)
אם יוציאו אחד ב-8 ואחד ב-8 ורבע ואחד בשמונה וחצי ואחד ברבע ל-9
מהניסיון שלהם 180 איש יצבאו על האוטובוס ברבע ל-9
ואז הם כבר השתמשו בכל ארבע האוטובוסים שהוקצו להם.
לכן הם מוציאים את כל ה-4 של בין 8 ל-9 באותה שעה.

כי זה לא באמת שיש אנשים שחשוב להם ה8 ורבע ואנשים שחשוב להם הרבע ל-9
זה אופי ישראלי כזה - אם יש עוד אחד לא למהר ולחכות לו--
להיפך, משרד התחבורה ממש לא מתנגד לפריסה של הלו"ז ואפילו במפות שהוא מפרסם עם המכרזים הוא דורש זאת.
אגד מתנגדים לפריסת לו"ז בקווים שהם מפעילים, בגלל שהם רוצים גם להחזיר שיירות של אוטובוסים ריקים מהכיון הנגדי (כדי להרוויח עוד כסף) ובפריסה של הלו"ז הם יתקשו לקבל אישור לבצע נסיעות בשעות מאוחרות מידי.

מוצ"ש בקיץ נחשב כיום לשיא התח"צ, וריכוז של נסיעות עוזרות לניצל מקסימלי של האוטובוס וגם פחות מעמיסה על המסלול (כי האוטובוס שמתמלא כבר לא עוצר בתחנות הבאות), ולכן אני חושב שבקווים שיש להם מסלול איסוף ארוך, גם בירושלים, אבל בעיקר בבני ברק נסיעה של אוטובוסים בכפולות ושלשות יכול מאוד להקל על זרימת התנועה ולתת מענה טוב יותר לנוסעים.
 

הונגרי עגול

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
אוטובוסים שיוצאים ריקים או ריקים למחצה
זה בסדר גמור מבחינתי ומבחינת הנציג
צריכה להיות תחבורה מוסדרת מירושלים לכל חלקי הארץ גם לאיזור שיש בו 20 נוסעים ולא 60..
אבל מהתחנה המרכזית ירושלים כשאוטובוס יוצא ריק זה לא שההוא אחרי רבע שעה יוצא מלא עד אפס מקום.
זה שאין עוד אוטובוס כל המוצש. זה האוטובוס הריק למחצה הזה - וזהו.
הוא ריק יען כי זו כמות הביקוש המקסימלית שלו
ומספר האוטובוסים היומי מתחשב בזה.


בנוגע לקווים הללו - משרד התחבורה מקצה נניח 4 אוטובוסים בהתאם לביקוש הממוצע (מינוס רבע כזה..)
אם יוציאו אחד ב-8 ואחד ב-8 ורבע ואחד בשמונה וחצי ואחד ברבע ל-9
מהניסיון שלהם 180 איש יצבאו על האוטובוס ברבע ל-9
ואז הם כבר השתמשו בכל ארבע האוטובוסים שהוקצו להם.
לכן הם מוציאים את כל ה-4 של בין 8 ל-9 באותה שעה.

כי זה לא באמת שיש אנשים שחשוב להם ה8 ורבע ואנשים שחשוב להם הרבע ל-9
זה אופי ישראלי כזה - אם יש עוד אחד לא למהר ולחכות לו--
נראה לי שלא ביקרת בתחנה מרכזית מימיך ישנם יעדים שיוצא פעם בחצי שעה או שעה אוטובוס ריק כמעט לחלוטין או לחלוטין לך תבדוק
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
נראה לי שלא ביקרת בתחנה מרכזית מימיך ישנם יעדים שיוצא פעם בחצי שעה או שעה אוטובוס ריק כמעט לחלוטין או לחלוטין לך תבדוק
משרד התחבורה מפעיל נסיעות בשביל להבטיח רמת שירות, ואם מדובר ביעד שלדעת משרד התחבורה הוא יעד חשוב הרי שיפעלו לשם נסיעות בתדירות גבוהה, גם אם הנוסעים מצביעים ברגלים שהם חושבים אחרת.

כך למשל הקווים בין ירושלים לתל אביב שפועלים בתדירות גבוהה בזמן שיש רכבת באותו המסלול, או קו 940 מירושלים לחיפה שהנוסעים מדירים את רגליהם ממנו מסיבה שאינה ידועה לי.

פניתי בעבר למשרד התחבורה בבקשה לדלל במעט את 405 ו480 על מנת לתת מענה ליעד אחר שזקוק לנסיעות האלה.
והמשרד כתב לי בתגובה, שהקווים נותנים שירות למחלף חמד וגם משמשים כגיבוי למקרים שהרכבת מושבתת באופן פתאומי.
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום

חזון ומתודולוגיה​

group-9536.png


זה האתר של תכנית אב לתחבורה וזה חלק מהמטרות שלהם, https://jet.gov.il/
את כל מה שעולה בפרוג בקשר לתח"צ (ודברים אחרים) אפשר לתעל לנסיונות של פעולה לעתיד, של עזרה ומידע וכו'.
הזכרה של פוליטיקאים מועילה לדבר אחד - לסגירת האשכולות. אז זה מיותר לחלוטין.
בואו במקום זה ננסה משהו אחר - למשל בעניין של הקווים לחיפה.
לפי מה שנכתב למעלה היתה כמות של אוטובוסים לחיפה. זה מלמד שחבל להוציא אותם 3-4 פעמים בריכוז גבוה אלא לפזר אותם, למשל אוטובוס כל חצי שעה.
זה הרבה יותר נוח לנוסעים שיכולים להתפזר על שעות נרחבות יותר. אם פספסו את שעת היציאה, האוטובוס הבא כבר באופק.
זה מונע את העצבים וההתקהלות וכו'.
בואו נאתגר את אישי הציבור, את אגד, את משרד התחבורה. בואו ננסה לעשות משהו מועיל במקום רק להוציא עליהם קיטור.
לפי מה שהבנתי באמת יפזרו את זה!
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום
פעם טען לי נציג של משרד התחבורה
ויתכן שיש צדק בדבריו
שכשמפזרים את האוטובוסים במוצש על פני כמה שעות
במקום להוציא במרוכז
הם מגיעים קבוע למצב שהאוטובוסים הראשונים יוצאים ריקים למחצה
ועל האוטובוס האחרון אין מקום וכולם עצבניים ודוחפים ונשארים בתחנה---
טענה ישנה, ולא רלוונטית אם אנחנו שולחים את כל המשפחות והן אינן יודעות בכלל מתי הן מגיעות למרכזית...
 

מתמחה לתחבורה

משתמש רשום
במחילה מתושבי קריית גת וערד ואני באמת שמח עם התחבורה הנגישה שלכם. [אני ירושלמי] ברשותכם אעלה כאן נתון מאד מדהים ומפליא שסותר את חזון צוות תכנית אב לתחבורה...סך הנוסעים הממוצע בקו 972 בשבוע הוא 2239 ב149 נסיעות וסך הנוסעים בקו 426 בשבוע הוא 3487 ב 193 נסיעות וסך הנוסעים בקו 407 הוא 1369 ב69 נסיעות יצא לנו 7095 איש נוסעים ב411 אוטובוסים ועכשיו לצד השני: סך הנוסעים הממוצע בשבוע בקו 555 הוא 2947 ב217 נסיעות סך הנוסעים בקו 556 הוא 3519 נוסעים ב230 נסיעות סך הנוסעים בקו 554 הוא 393 נוסעים ב29 נסיעות יצא לנו 6859 נוסעים ב476 אוטובוסים וכאן עולה התמיהה הגדולה האם לא עדיף 65 אוטובסים פחות על ציר ירמיהו שמגר שפע חיים ומאתיים וארבעים איש יותר יהנו בתחבורה נגישה וקרובה???!!! [שוב ח"ו לא רוצה שיוציאו את מי שנהנה כבר אבל לפחות שהחיפאים ופ"ת ונתניה ידעו קצת...]
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
במחילה מתושבי קריית גת וערד ואני באמת שמח עם התחבורה הנגישה שלכם. [אני ירושלמי] ברשותכם אעלה כאן נתון מאד מדהים ומפליא שסותר את חזון צוות תכנית אב לתחבורה...סך הנוסעים הממוצע בקו 972 בשבוע הוא 2239 ב149 נסיעות וסך הנוסעים בקו 426 בשבוע הוא 3487 ב 193 נסיעות וסך הנוסעים בקו 407 הוא 1369 ב69 נסיעות יצא לנו 7095 איש נוסעים ב411 אוטובוסים ועכשיו לצד השני: סך הנוסעים הממוצע בשבוע בקו 555 הוא 2947 ב217 נסיעות סך הנוסעים בקו 556 הוא 3519 נוסעים ב230 נסיעות סך הנוסעים בקו 554 הוא 393 נוסעים ב29 נסיעות יצא לנו 6859 נוסעים ב476 אוטובוסים וכאן עולה התמיהה הגדולה האם לא עדיף 65 אוטובסים פחות על ציר ירמיהו שמגר שפע חיים ומאתיים וארבעים איש יותר יהנו בתחבורה נגישה וקרובה???!!! [שוב ח"ו לא רוצה שיוציאו את מי שנהנה כבר אבל לפחות שהחיפאים ופ"ת ונתניה ידעו קצת...]
רק מזכיר ששלושת הקווים שהזכרת משמשים בשעות מסוימות את הנוסעים לאולמות השמחה ברחוב בית הדפוס (בדומה לקו 413 מב"ב, שאיש אינו חושב להעביר אותו לתחנה מרכזית, משום שהוא נוצר מלכתחילה בשביל אולמות השמחה). כך שהחישוב מעט שונה ממה שאתה מציג...
כנ"ל לגבי נקודת היציאה הישירה במוצאי שבתות וחגים מרח' ירמיהו - למשרד התחבורה יש אינטרס להוציא משם את האוטובוסים משום שאלפי הנוסעים כבר מרוכזים בביהמ"ד הסמוך!. האופציה החילופית היא לדאוג לתח"צ עירוני לכל אלפי החסידים בין ירמיהו לתחנת היציאה...
 

מתמחה לתחבורה

משתמש רשום
לא הבנתי את תשובתך. וכי לאשכול מרכז שרון חיפה אין שם חתונות של ידידים וקרובים????????????????????? ולא דיברתי על מוצאי חג שבאמת מצוין שיוצאים מירמיהו ומימילא לא יוצאים בציר שפע חיים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  109  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה